Filters

1

Enorm inefficient proces en rampzalige manier van communiceren

Al jaren ben ik klant bij de ABNAMRO en ik heb zelden zo'n enorm frustrerend proces meegemaakt als het aanvragen van een persoonlijke lening een paar weken geleden. Je hebt werkelijk geen idee wie jouw aanvraag in behandeling heeft en er is geen enkele afstemming. Vragen kun je alleen stellen aan de customer service desk, maar zij zijn alleen maar een soort gate keeper die feitelijk geen enkele inzage hebben in je dossier en ook niets mogen of kunnen. De afdeling die gaat over de lening, is alleen tussen 14 en 17 bereikbaar voor de CSdesk en dan nog krijg je geen helder antwoord. Of als je een paar dagen achter elkaar belt met vragen om zaken op te helderen, wordt er gezegd dat er niet meer gebeld mag worden over 'deze mevrouw'. En dat nav een aantal volledig onduidelijke emails die ze zelfs stuurden met fouten erin. Het duurt en het duurt en wat ze dan nog wel nodig hebben om je aanvraag af te kunnen handelen wordt via een automatische email naar je gestuurd. Geen context, geen communicatie over waar je staat in het proces. Mijn aanvraag heeft 11 werkdagen in beslag genomen - ipv 3, omdat de afdeling eerst een fout maakte bij wat ze vroegen aan meer informatie - via de standaardmails, en weigerden om te bellen om kort af te stemmen. Ik kreeg meermalen te horen dat de afdeling niet bereikbaar is voor klanten, want ze hebben het zo druk. Ik ben er van overtuigd dat als ze juist wel direct contact zouden hebben met klanten, het een heel stuk sneller en efficiënter zou verlopen. Het is dat ik al zo ver was in de aanvraag, anders had ik de stekker eruit getrokken. Ik vind het ronduit schandalig de manier waarop dit is gegaan en hoe lang het heeft geduurd. Zelfs de Customer Service mensen vonden het idioot dat het allemaal zo ging. Je krijgt halve excuses, maar geen duidelijkheid. Wat een slechte service en communicatie. Onfatsoenlijk, klantonvriendelijk en volledig onduidelijk.

  • Aanbevelen? Nee
10

Goede communicatie met vriendelijk personeel

Goed ingelicht betreft de lening en voorwaarden. Snelle reactie bij vragen. Ik wilde een auto kopen en de rentepercentage lag lager dan een private lease als dat de voorwaarden aantrekkelijker waren om bij ABN AMRO af te sluiten

  • Aanbevelen? Ja
10

Snel, goed en makkelijk

De lening was snel geregeld via online bankieren. Alles simpel kunnen toevoegen en kunnen sturen. Bij telefonisch contact werd mij medegedeeld dat het erg druk was en er een kleine achterstand in de verwerking was. 1,5 dag later stond het al op mijn rekening, keurig. Enige aanmerking zou zijn dat ik het prettig had gevonden als ik voorafgaande aan de storting op mijn rekening een bericht had gehad. Nu keek ik op mijn rekening en stond daar plots het leningsbedrag al op mijn rekening. (had net de afspraak voor ophalen van de auto afgezegd, meteen teruggebeld dat ik eraan kwam) Het bericht van goedkeuring kreeg ik de volgende ochtend.

  • Aanbevelen? Ja
9

vrij snel gegaan

Ik ben blij dat ik de lening gekregen hebt, heeft wel een paar dagen nodig gehad, maar is gelukt, bedankt ervoor.

  • Aanbevelen? Ja
10

Super geholpen

Mijn ervaring is een vlot en deskundig team die alles nauwkeurig in de gaten houden. We zijn fijn geholpen en binnen een week was alles geregeld.

  • Aanbevelen? Ja
10

Geweldige service

Goede service snel geholpen vriendelijk en behulpzaam

  • Aanbevelen? Ja
10

Tevreden

Topper bank

  • Aanbevelen? Ja
10

Goed geholpen snelle afhandeling

Zeer makkelijk aan te vragen en zeer goed te woord gestaan!

  • Aanbevelen? Ja
10

Ik heb een hele goede ervaring gehad

Het ging vrij makkelijk

  • Aanbevelen? Ja
8

Uiteindelijk prima, communicatie via app kan beter

Het is uiteindelijk allemaal goedgekomen met de lening. Ik heb wel wat langer moeten wachten (1 x vanwege hemelvaart, 1 x vanwege drukte) op goedkeuring. Verwarrend was dat het geld zonder enige informatie ineens op mijn rekening stond. Pas een dag later kreeg ik de officiële bevestiging via de app. Kortom: de doorlooptijd mag wat minder (als de website zegt dat binnen 1 werkdag naar de documenten wordt gekeken, is het frustrerend als het dan toch 2,5 á 3 dagen duurt) en het boekingssysteem kan beter parallel lopen met de informatie via de app. Positief is dat ik na mijn aanvraag werd gebeld voor een voorlichtingsgesprek over lenen. Hierbij werd ik onder andere gewezen op een overlijdensrisicoverzekering. Ik wist niet dat dit bestond en was blij met deze informatie.

  • Aanbevelen? Ja
10

Uitmuntend goed!!!

Erg tevreden hoe t is gegaan. Telefonisch zeer geduldig en begripvol te woord gestaan en alles gedownload, toegevoegd etc. Ben zo blij dat de hele fijne lieve medewerkster van de bank mij slle tijd gunde alle stappen rustig door te lopen. Ook heel snel al, binnen 3 werkdagen kreeg ik de centjes op m'n rekening gestort. Super fijn!

  • Aanbevelen? Ja
10

Ik ben zeer tevreden over het proces van het verkrijgen van een lening bij ABN Amro. Alles verliep vlot, snel en met volledig vertrouwen. Bedankt voor de professionele service

  • Aanbevelen? Ja
10

Geweldig

Nadat ik eerst de aanvraag had gedaan en iets niet goed had ingevuld en een afwijzing kreeg, meteen contact gezocht en kreeg een heel ervaren deskundige medewerkster aan de lijn, welke mij heel goed heeft geholpen met de aanvraag Door haar is de aanvraag wel goed gegaan en stond het geld snel op mijn rekening

  • Aanbevelen? Ja
8

Vlot maar de online uitleg van wat aan bewijzen ingeleverd moet worden kan beter.

Meer uitleg hoe zaken aan te leveren is misschien handig. Het was nu in ieder geval niet meteen duidelijk. Verder goed en redelijk snel afgerond, mede door telefonisch contact met een medewerker.

  • Aanbevelen? Ja
10

Goed, duidelijk en snel geholpen

Ik heb duidelijke informatie’s en uitleg gekregen

  • Aanbevelen? Ja
5

veel gedoe

Veel heen en weer moeten mailen. voor de juiste documenten. volgende keer weet ik niet of ik het weer bij mijn eigen bank doe.

  • Aanbevelen? Nee
9

Prima klantbeleving!!

Heel goed geholpen!! Enige minpuntje is dat we veel informatie aan hebben moeten leveren waarvan ik denk dat jullie die al hebben.

  • Aanbevelen? Ja
8

Top

Mijn ervaring met lening was geweldig, het ging makkelijk met aanvragen en documenten uploaden was ook duidelijke.

  • Aanbevelen? Ja
8

Proces van aanvraag tot verstrekking verloopt snel en efficiënt.

Prima website met heldere informatie. Het gehele proces verloopt snel en efficiënt. Goed dat jullie kort na de aanvraag nog even bellen met de vraag of alles duidelijk is, of er bijv. een ORV is afgesloten en of er eventueel oude leningen worden beëindigd met de nwe lening, waarbij het goed is omtrent kijken naar de betreffende rentepercentages. Nuttig gesprek !!

  • Aanbevelen? Ja
10

Zeer prettig geholpen en geadviseerd en meegedacht in mijn persoonlijke situatie.

Ik ben geholpen door Erwin Zuiderveld. De gesprekken en advies heb ik als zeer prettig ervaren. Erwin was zeer transparant en kwam gemaakte afspraken na. Was zeer duidelijk zowel via mail als telefonisch.

  • Aanbevelen? Ja
9

Eenvoudig aan te vragen.

Makkelijke stappen om te doorlopen en de aanvraag in te dienen.

  • Aanbevelen? Ja
7

Lastig het online te voltooien

Enkele vragen zijn lastig te beantwoorden. Zeker als je al je zaken bij dezelfde bank hebt geregeld. Dan is het online vaak onbegrijpelijk wat snel frustratie oplevert. Toch telefonisch contact helpt om het te begrijpen en af te handelen. Op dit punt is de website te verbeteren.

  • Aanbevelen? Ja
10

Snel geregeld

Aanvraag was duidelijk en snel geregeld.

  • Aanbevelen? Ja
8

Goed

Goed geholpen en alles is duidelijk uitgelegd

  • Aanbevelen? Ja
10

Uitstekend

Mevrouw die mij begeleid heeft en ook geadviseerd heeft was een deskundige met compassie. Alles was snel geregeld.

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Gustav Mahlerlaan 10

1082 PP Amsterdam

0800 0240711

Over ABN AMRO Lenen

Bij ABN AMRO kiest u voor een lening die past bij uw persoonlijke en financiële situatie. Zo zorgen we ervoor dat u verantwoord kunt lenen. De hele looptijd lang.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.