Al jaren ben ik klant bij de ABNAMRO en ik heb zelden zo'n enorm frustrerend proces meegemaakt als het aanvragen van een persoonlijke lening een paar weken geleden. Je hebt werkelijk geen idee wie jouw aanvraag in behandeling heeft en er is geen enkele afstemming. Vragen kun je alleen stellen aan de customer service desk, maar zij zijn alleen maar een soort gate keeper die feitelijk geen enkele inzage hebben in je dossier en ook niets mogen of kunnen. De afdeling die gaat over de lening, is alleen tussen 14 en 17 bereikbaar voor de CSdesk en dan nog krijg je geen helder antwoord. Of als je een paar dagen achter elkaar belt met vragen om zaken op te helderen, wordt er gezegd dat er niet meer gebeld mag worden over 'deze mevrouw'. En dat nav een aantal volledig onduidelijke emails die ze zelfs stuurden met fouten erin. Het duurt en het duurt en wat ze dan nog wel nodig hebben om je aanvraag af te kunnen handelen wordt via een automatische email naar je gestuurd. Geen context, geen communicatie over waar je staat in het proces. Mijn aanvraag heeft 11 werkdagen in beslag genomen - ipv 3, omdat de afdeling eerst een fout maakte bij wat ze vroegen aan meer informatie - via de standaardmails, en weigerden om te bellen om kort af te stemmen. Ik kreeg meermalen te horen dat de afdeling niet bereikbaar is voor klanten, want ze hebben het zo druk. Ik ben er van overtuigd dat als ze juist wel direct contact zouden hebben met klanten, het een heel stuk sneller en efficiënter zou verlopen. Het is dat ik al zo ver was in de aanvraag, anders had ik de stekker eruit getrokken. Ik vind het ronduit schandalig de manier waarop dit is gegaan en hoe lang het heeft geduurd. Zelfs de Customer Service mensen vonden het idioot dat het allemaal zo ging. Je krijgt halve excuses, maar geen duidelijkheid. Wat een slechte service en communicatie. Onfatsoenlijk, klantonvriendelijk en volledig onduidelijk.
Goedemiddag, Wat onhandig dat je dit proces zo hebt ervaren. Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij van bent geworden. Dank ook voor het schrijven je review, hier hebben we iets aan. Ik wil je uitnodigen om je klacht via ons klachtenformulier aan ons kenbaar te maken. Via deze weg komt het signaal binnen via de juiste weg: https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro/klacht-indienen/index.html Excuus voor het ongemak dat je hebt ervaren en nogmaals dank voor het kenbaar maken van je ervaring! Robert ABN AMRO Webcare
Goed ingelicht betreft de lening en voorwaarden. Snelle reactie bij vragen. Ik wilde een auto kopen en de rentepercentage lag lager dan een private lease als dat de voorwaarden aantrekkelijker waren om bij ABN AMRO af te sluiten
Goedemiddag Jericho, Wat fijn om te lezen dat je onze service zo hebt ervaren. Fijn ook dat je dit deelt! Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden! Robert ABN AMRO Webcare
De lening was snel geregeld via online bankieren. Alles simpel kunnen toevoegen en kunnen sturen. Bij telefonisch contact werd mij medegedeeld dat het erg druk was en er een kleine achterstand in de verwerking was. 1,5 dag later stond het al op mijn rekening, keurig. Enige aanmerking zou zijn dat ik het prettig had gevonden als ik voorafgaande aan de storting op mijn rekening een bericht had gehad. Nu keek ik op mijn rekening en stond daar plots het leningsbedrag al op mijn rekening. (had net de afspraak voor ophalen van de auto afgezegd, meteen teruggebeld dat ik eraan kwam) Het bericht van goedkeuring kreeg ik de volgende ochtend.
Hallo Elles, Bedankt voor het schrijven van deze review! We vinden het fijn om te horen dat je zo tevreden bent over het gehele aanvraagproces! Jouw feedback over het seintje vooraf m.b.t. de storting op je rekening, nemen we mee. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare
Ik ben blij dat ik de lening gekregen hebt, heeft wel een paar dagen nodig gehad, maar is gelukt, bedankt ervoor.
Hoi Martin, Gelukkig dat onlangs het wachten jouw aanvraag is goedgekeurd. Bedankt voor je feedback! En mochten we nog ergens bij kunnen helpen, horen we het graag. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare
Mijn ervaring is een vlot en deskundig team die alles nauwkeurig in de gaten houden. We zijn fijn geholpen en binnen een week was alles geregeld.
Hoi Susanne, Bedankt voor deze mooie review! Goed om te horen dat je het zo hebt ervaren en alles snel geregeld was. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare
Goede service snel geholpen vriendelijk en behulpzaam
Hoi Haije, Wat fijn dat je snel en op een vriendelijke en behulpzame manier bent geholpen. Dat zien we graag. Bedankt voor jouw review. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare
Topper bank
Hallo Ali, Wat een mooie review! Dankjewel! Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare
Zeer makkelijk aan te vragen en zeer goed te woord gestaan!
Hoi Melanie, FIjn om te horen dat de aanvraag zo makkelijk is verlopen en je goed te woord bent gestaan. Dankjewel voor het delen van deze review. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare
Het ging vrij makkelijk
Beste heer, mevrouw Holdinga, Bedankt voor het delen van deze review! Fijn dat het allemaal gemakkelijk is verlopen. Mochten er toch nog vragen zijn, laat het vooral weten. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare
Het is uiteindelijk allemaal goedgekomen met de lening. Ik heb wel wat langer moeten wachten (1 x vanwege hemelvaart, 1 x vanwege drukte) op goedkeuring. Verwarrend was dat het geld zonder enige informatie ineens op mijn rekening stond. Pas een dag later kreeg ik de officiële bevestiging via de app. Kortom: de doorlooptijd mag wat minder (als de website zegt dat binnen 1 werkdag naar de documenten wordt gekeken, is het frustrerend als het dan toch 2,5 á 3 dagen duurt) en het boekingssysteem kan beter parallel lopen met de informatie via de app. Positief is dat ik na mijn aanvraag werd gebeld voor een voorlichtingsgesprek over lenen. Hierbij werd ik onder andere gewezen op een overlijdensrisicoverzekering. Ik wist niet dat dit bestond en was blij met deze informatie.
Geachte heer, mevrouw Henning, Fijn om te horen dat het uiteindelijk allemaal goedgekomen is met de lening! Het is natuurlijk wel vervelend dat je wat langer hebt moeten wachten dan verwacht, zeker als de website iets anders aangeeft. Goed dat je ook aangeeft dat het verwarrend kan zijn als het geld plotseling op je rekening staat zonder voorafgaande informatie. Dit soort feedback is voor ons erg waardevol en ik wil je daarom ook bedanken voor de tijd die je hebt genomen om deze review te schrijven. Mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben, dan horen we dat graag. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare
Erg tevreden hoe t is gegaan. Telefonisch zeer geduldig en begripvol te woord gestaan en alles gedownload, toegevoegd etc. Ben zo blij dat de hele fijne lieve medewerkster van de bank mij slle tijd gunde alle stappen rustig door te lopen. Ook heel snel al, binnen 3 werkdagen kreeg ik de centjes op m'n rekening gestort. Super fijn!
Hoi Elena, Bedankt voor het delen van deze mooie review. We vinden het heel fijn om te horen dat je zo tevreden bent over hoe alles tijdens jouw aanvraag is verlopen. En helemaal top natuurlijk dat je het geld al binnen 3 werkdagen op je rekening had staan. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare
Ik ben zeer tevreden over het proces van het verkrijgen van een lening bij ABN Amro. Alles verliep vlot, snel en met volledig vertrouwen. Bedankt voor de professionele service
Goedenavond Ewa, Bedankt voor het delen van je ervaring. Erg prettig om te lezen dat je zo tevreden bent over de professionalieit van mijn collega en dat het snel was geregeld. Met vriendelijke groet, Jeremy ABN AMRO Webcare
Nadat ik eerst de aanvraag had gedaan en iets niet goed had ingevuld en een afwijzing kreeg, meteen contact gezocht en kreeg een heel ervaren deskundige medewerkster aan de lijn, welke mij heel goed heeft geholpen met de aanvraag Door haar is de aanvraag wel goed gegaan en stond het geld snel op mijn rekening
Beste Ron, Bedankt voor het delen van je ervaring met ons. Wat fijn om te lezen dat uiteindelijk de aanvraag via de telefoon wel gelukt is met behulp van mijn collega. Hier worden wij blij van! :-) Met vriendelijke groet, Jeremy ABN AMRO Webcare
Meer uitleg hoe zaken aan te leveren is misschien handig. Het was nu in ieder geval niet meteen duidelijk. Verder goed en redelijk snel afgerond, mede door telefonisch contact met een medewerker.
Beste Peter, Ten eerste bedankt voor de genomen moeite die je hebt gedaan om deze ervaring te delen met ons. Ik begrijp dat de uitleg over het aanleveren van de documenten niet direct duidelijk was. We stellen je feedback hierover daarom zeer op prijs Op deze manier kunnen wij ons blijven verbeteren en zullen wij de manier van uitleggen onder de loep nemen. Erg fijn om te lezen dat het aanleveren van de documenten uiteindelijk is gelukt met behulp van mijn collega. Met vriendelijke groet, Jeremy ABN AMRO Webcare
Ik heb duidelijke informatie’s en uitleg gekregen
Goedenavond Nuran, Wat fijn dat je zo goed bent geholpen door mijn collega. Heel erg bedankt voor het delen van je ervaring met ons. Met vriendelijke groet, Jeremy ABN AMRO Webcare
Veel heen en weer moeten mailen. voor de juiste documenten. volgende keer weet ik niet of ik het weer bij mijn eigen bank doe.
Beste Dirk, Hartelijk dank voor het schrijven van je review! Jammer om te vernemen dat het lang heeft geduurd tot de juiste documenten er waren. Ik hoop dat het inmiddels gelukt is! Roeland ABN AMRO Webcare
Heel goed geholpen!! Enige minpuntje is dat we veel informatie aan hebben moeten leveren waarvan ik denk dat jullie die al hebben.
Beste Marc, Ik ben blij om te horen dat je onze hulp zo goed hebt ervaren. Ik zie ook dat we nog iets kunnen verbeteren omtrent het aanleveren van de informatie. Daar gaan we naar kijken! Dankjewel voor het schrijven van je review. Roeland ABN AMRO Webcare
Mijn ervaring met lening was geweldig, het ging makkelijk met aanvragen en documenten uploaden was ook duidelijke.
Beste Passie, Fantastisch! Zo hoor ik dat natuurlijk graag. Bedankt voor het achterlaten van je review! Roeland ABN AMRO Webcare
Prima website met heldere informatie. Het gehele proces verloopt snel en efficiënt. Goed dat jullie kort na de aanvraag nog even bellen met de vraag of alles duidelijk is, of er bijv. een ORV is afgesloten en of er eventueel oude leningen worden beëindigd met de nwe lening, waarbij het goed is omtrent kijken naar de betreffende rentepercentages. Nuttig gesprek !!
Beste Bert, Dit is allemaal heel fijn om te horen. Het doet me deugd om te horen dat onze opvolging goed bevalt. Heel hartelijk dank voor het schrijven van je review! Roeland ABN AMRO Webcare
Ik ben geholpen door Erwin Zuiderveld. De gesprekken en advies heb ik als zeer prettig ervaren. Erwin was zeer transparant en kwam gemaakte afspraken na. Was zeer duidelijk zowel via mail als telefonisch.
Beste Wico, Wat een ontzettend mooi cijfer en lovende woorden voor mijn collega Erwin. Ik geef je complimenten aan hem door! Bedankt voor het schrijven van je review, Roeland ABN AMRO Webcare
Makkelijke stappen om te doorlopen en de aanvraag in te dienen.
Beste Marc, Zo horen we het graag! Dankjewel voor het schrijven van je review! Roeland ABN AMRO Webcare
Enkele vragen zijn lastig te beantwoorden. Zeker als je al je zaken bij dezelfde bank hebt geregeld. Dan is het online vaak onbegrijpelijk wat snel frustratie oplevert. Toch telefonisch contact helpt om het te begrijpen en af te handelen. Op dit punt is de website te verbeteren.
Beste Ben, Fijn om te lezen dat het merendeel goed is verlopen. Ik begrijp ook dat we nog kunnen verbeteren. Je geeft aan dat enkele vragen duidelijker uitgelegd mogen worden. Hier gaan we naar kijken! Dankjewel en een mooie dag, Roeland ABN AMRO Webcare
Aanvraag was duidelijk en snel geregeld.
Hallo Theodorus, Bedankt voor het nemen van de moeite voor de review. Fijn om te horen dat het allemaal snel en duidelijk was. Dat horen we graag. 😊 Voor nu een mooi weekend. Met vriendelijke groet, Herma ABN AMRO Webcare
Goed geholpen en alles is duidelijk uitgelegd
Goedemiddag, Dank voor je review. Fijn dat je goed bent geholpen en dat je een duidelijke uitleg hebt gehad, zo hoort het ook! Met vriendelijke groet, Lieke ABN AMRO Webcare
Mevrouw die mij begeleid heeft en ook geadviseerd heeft was een deskundige met compassie. Alles was snel geregeld.
Goedemorgen Anubha, Mooi om te lezen dat mijn collega je zo goed heeft kunnen helpen en dat de aanvraag snel kon worden afgerond. Dank je wel voor het delen van je ervaring! Mochten wij in de toekomst nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we het graag. Met vriendelijke groet, Rob ABN AMRO Webcare
Gustav Mahlerlaan 10
1082 PP Amsterdam
Bij ABN AMRO kiest u voor een lening die past bij uw persoonlijke en financiële situatie. Zo zorgen we ervoor dat u verantwoord kunt lenen. De hele looptijd lang.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.