Frank ziet zijn klanten als goedkope bank.

Korte schets van mijn ervaring met Frank Energie: - Aanvraag variabel contract via Independer.nl, ingangsdatum 1-11-2023, voorschot bedrag circa €240. - Eerste mail van Frank: "wij hebben je verbruik aangepast, je voorschot bedrag is nu hoger", geen vermelding van wat het verbruik volgens hen zou zijn. - Tweede mail van Frank (dag later): "je voorschot bedrag is €290" en "ohja, levering kan pas vanaf 19-11-2023 (i.p.v. 1-11)". - Nadat ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ben met de verhoging van het voorschot bedrag hebben ze het netjes weer teruggezet naar het door mij ingeschatte verbruik. So far so good! - Het was echter niet mogelijk om de datum te vervroegen, naar 1-11 i.p.v. 19-11, daarvoor moest ik een dynamisch contract afsluiten met een spoedaanvraag. - Per mail aangegeven dat dit op zich akkoord is, mits het qua voorschotbedrag redelijk hetzelfde zou zijn. - Dat kon dus absoluut niet, want volgens Frank Energie ben ik in één keer een groter risico nu ik (op hun verzoek) een spoedaanvraag indiende. Daarom moest ik, naast het maandelijks voorschot bedrag van circa €250, een waarborgsom betalen van circa €500. Deze waarborgsom krijg ik op zijn vroegst pas na 12 maanden terug (mits er in die periode geen enkel issue met de incasso zou zijn geweest). - Voor de goede orde: ik ben nergens een wanbetaler, staat dus ook niet in een of ander BKR register of wat dan ook. Ook ben ik niet geweigerd bij een andere energieleveranciers of iets van dien aard. Nadat ik heb uitgelegd dat ik niet begrijp waarom ik in één keer een extra risico zou vormen en dat ik prima bereid ben om een regulier voorschotbedrag per direct over te boeken bleek het nog steeds niet mogelijk te zijn om iets te veranderen aan de waarborgsom. Toen me dat duidelijk was geworden heb ik besloten om niet met Frank Energie in zee te gaan. Vervolgens een andere partij benaderd, hierbij geen enkel probleem ervaren, geen waarborgsom of wat dan ook nodig, alleen het reguliere voorschotbedrag. Ook lever

• Frank app

Beste Rick, Voor alle duidelijkheid allereerst het volgende: Wij ontvangen gegevens van de netbeheerder die wij in het kader van de energielevering behoren te weten. Met deze gegevens krijgen wij een Standaard Jaar Verbruik (SJV) door. Dit is het verbruik van het opgegeven adres op basis van historische data. Tijdens het aanmeldproces vragen wij klanten om een verwacht jaar verbruik op te geven. Dit is het verbruik dat we aanhouden tenzij het extreem afwijkt van wat de netbeheerder verwacht. In het laatste geval passen we het verbruik aan naar het SJV en informeren we de klant. Bij een aanmelding via een vergelijkingssite kan je een gewenste startdatum opgeven, echter hanteren wij standaard een startdatum van 34 dagen in de toekomst. Het vervroegen van de startdatum i.c.m. een variabel contract is niet mogelijk. De reden hiervoor is dat de prijs van het variabele contract voor minimaal één maand vast staat. Als wij de startdatum zouden vervroegen heeft dit als gevolg dat wij langer dan één maand dezelfde tarieven moeten hanteren en dat is voor ons een risico. Om de tarieven van het variabele contract voor onze klanten zo laag mogelijk te houden is ervoor gekozen om dat risico daar niet in te verwerken. Wanneer klanten toch eerder willen starten bieden wij de mogelijkheid om over te stappen naar een dynamisch contract waarna er een spoedaanmelding kan worden aangevraagd. Omdat er regelmatig misbruik wordt gemaakt van spoedaanmeldingen hanteren wij hiervoor een waarborg. Een spoedaanmelding is voor ons namelijk een verhoogd risico, omdat de klant dan start zonder dat er eerst een factuur wordt betaald. We weten dus niet of de klant onze facturen wel kan betalen. Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat de klant bij een andere leverancier is weggestuurd, wegens achterstallige betalingen. We vertrouwen erop dat we met onze uitgebreide reactie eventuele onduidelijkheden hebben weggenomen. Met vriendelijke groet, Team Frank Energie

Positief

Gewoon veel minder betalen

• Frank app

Dank voor je beoordeling. Een lagere energierekening is waar we het allemaal voor doen!

Prima aanbieder met duidelijke en transparante facturen.

Hartstikke tevreden en lagere kosten.

• Frank app

Hi Twan, Super dat je zo tevreden over ons bent!

Tot nu toe tevreden, inzicht mag wel wat beter

Geen enkele probleem gehad met FrankEnergie. Wel fijn als de app iets duidelijker inzicht geeft in welke kosten ik exact zie.

• Frank app

Hi Hed, Dank voor je beoordeling. Voor meer informatie over de app kan je ons support team altijd een berichtje sturen via Whatsapp op nummer +316 491 638 84!

frank energie, lekker fris!

Wij zijn vorig jaar overgestapt naar frank energie en dat bevalt ons goed. Leuk zou het zijn als we de rekening verder naar beneden kunnen brengen met raad en advies.

• Frank app

Beste Bernard, Dank voor je review! Voor het besparen op je energierekening ben je met een dynamisch contract al op de juiste weg. Door de slimme seintjes op onze app aan te zetten ontvang je elke dag een notificatie waarmee we laten weten wanneer de prijs het laagst én het hoogst is, en kan je je verbruik verleggen naar de goedkopere uren.

Overzichtelijk duidelijk en heeft mij al veel bespaart

Frank energie geeft in de app erg duidelijk aan wat de kosten zijn op dat moment en wat je verbruik is geen hoge verwachte bedragen die toch nooit kloppen kom je niet voor verrassingen te staan je betaald wat je gebruik en is duidelijk en overzichtelijk

• Frank app

Bedankt voor je positieve review, Raymond!

Duidelijke app.

Even wennen aan de berekeningswijze en statistieken.

• Frank app

Hi Jan, Bij vragen over onze wijze van factureren kan je ons natuurlijk altijd een berichtje sturen via Whatsapp of even bellen!

Spanningsloze overstap naar een goed stromende energie provider

Na een tip te hebben gekregen over het bestaan van dynamische energiecontracten ben ik mijzelf gaan verdiepen in diverse aanbieders en contractvormen. Al snel bleek dat Frank energie in de meeste gevallen als beste, maar vooral als betrouwbaarste leverancier tevoorschijn kwam. Aan de hand van die positieve recenties de stap genomen en overgestapt van een vast contract naar een dynamisch contract bij Frank energie. Dankzij alle horrorverhalen die je altijd hoord bij het overstappen toch wel even een aantal dagen in spanning gezeten of dit hier ook zo zou gaan, maar wat bleek alles ging geruisloos en vlekkeloos. De app werkte direct goed, alle afrekeningen gingen direct goed en ook het opladen van mijn electrische auto met de app in de hand werd vele malen gunstiger en goedkoper. En ja je moet even wachten totdat je het bedrag wat je bespaard terugkrijgt, maar dat is niet meer dan logisch als alle variabelen zo kunnen verschillen. Uiteindelijk komt alles gewoon goed en kan ik iedereen aanraden zo snel mogelijk over te stappen naar Frank Energie. Kortom een meer dan tevreden klant.

• Frank app

Beste Cees-Jan, Dank dat je de tijd hebt genomen om een uitgebreide review voor ons te schrijven. Super om te lezen dat we er een tevreden klant bij hebben!

Probleemloos en n.m.m. goede tarieven

Van de soms negatieve uitlatingen in enkele reviews heb ik nog niets ervaren. Dus begonnen met het voordeel van de twijfel in de hoop en met de verwachting dat de twijfel in de toekomst verdwijnt.

• Frank app

Hi Martin, Dank voor je eerlijke beoordeling en welkom bij Frank!

Bij Frank betaal ik nooit te veel voor mijn energie

Ik dacht goed af te zijn met een vast energiecontract. Dankzij Frank weet ik beter. Ik heb een nu een helder inzicht in de energiekosten. Met de supereenvoudige app zie ik precies wat ik betaal en waarvoor. Zo weet ik zeker dat ik nooit te veel betaal voor mijn energie. Ik beperk energiekosten door het verbruik aan te passen aan het prijsverloop. Dit motiveert mij plannen te maken om mijn energiekosten te verlagen en bij te dragen aan een duurzame wereld.

• Frank app

Hi Ben, Super om te lezen dat je gemotiveerd bent om jouw eigen energieverbruik te verduurzamen en dat onze app je daarbij helpt!

Duidelijk, helder en inzichtelijk.

De app werkt uitstekend; hierdoor heb je een goed inzicht op de kosten, het verbruik, besparingen enz..

• Frank app

Dank voor je review, Henk!

Tevreden

Tot heden tevreden, maar de winter moet nog komen. Het voorschot wordt hoog ingezet voor de maand vooruit. Is dit nodig?

• Frank app

Hi Peter, Dank voor je review! Het klopt dat er voor de maand oktober een hoger voorschot wordt gerekend. Voor de termijnfacturen kijken wij naar het verwachte percentage verbruik in een maand. In koude maanden ligt dit percentage hoger dan in warme maanden. Neem eens een kijkje op de factuurvoorspeller op onze website. Je kan hier zien hoe jouw maandelijkse kosten eruit zien op basis van verwachtingen van de energiebeurs van vandaag: https://www.frankenergie.nl/factuurvoorspeller

Slimme, Gebruiksvriendelijke Energie-app met Voordelige Tarieven

Frank Energy biedt een uitstekende app voor hun energiediensten. De app is slim en gebruiksvriendelijk, waardoor klanten gemakkelijk hun energie kunnen beheren. Het beste van alles is dat de prijzen laag zijn. Een geweldige combinatie van efficiëntie en betaalbaarheid voor energiebewuste consumenten.

• Frank app

Bedankt voor je positieve review, Tongyang !

Prima inzichtelijk

Goed inzichtelijk in de app. Jammer dat je het niet op de website zelf kan inzien op bijvoorbeeld je laptop

• Frank app

Beste Henk, We hebben speciaal gekozen voor een app waardoor je altijd en overal in één oogopslag inzicht hebt in je eigen verbruik en kosten, de actuele energieprijzen kan inzien en je je facturen binnen handbereik hebt. Daarbij kan je via de app kan je slimme seintjes instellen waardoor je precies weet op welke momenten van de dag de energieprijs het hoogst en het laagst is, waardoor je je verbruik kunt verschuiven naar de goedkopere uren. Met de Frank app heb je je energieverbruik dus letterlijk en figuurlijk zelf in de hand!

Was super, nu super slecht.

Snap niet dat alles wat hier staat bijna een 10 is. Kreeg drie aanmaningen terwijl ze elke maand 313 euro afschrijven. Automatische incasso. Ben alleen en lever terug, maar dat hoge bedrag kwam omdat mijn meter vernieuwd was en ze hem bij Frank niet uitkonde lezen. Begrijp ik, maar kreeg toch drie aanmaningen over iets meer dan 200 euro en ze zouden me afsluiten. Na veel bellen blijkt dat ik ze terug kreeg. Sorry, daar hadden ze niet van gehoord denk ik. Hoewel ze er voor de klant zijn! Toen ben ik gaan schrijven of mijn tarief iets lager kon. Mijn meter was inmiddels alweer maanden uit te lezen. Krijg je een antwoord, ik was zo ingeschat en zou toch bij de afrekening mijn geld terug krijgen. Dit natuurlijk om dat ze er voor de klant zijn. Heb geschreven dat ik ontevreden was en dat ze contact met me moesten opnemen. Helaas, niemand gehoord. Ben overgestapt en dan krijg je, wat jammer dat je bij ons weg gaat. Kon aanstippen waarom ik ging. Heb op die pagina ook geschreven, bel me even. Kon mijn nieuwe leverancier nog afzeggen . Maar helaas. Zit al een bij een nieuwe leverancier sinds half augustus en krijg aanmaningen of ik even 313 euro wil overmaken voor de maand september. Die hadden ze al geïncasseerd maar heb ze terug geboekt. Alles wat mis kan gaan is gebeurd. Maar vanuit de klantvriendelijk niets vernomen.

• Frank app

Beste Peter, Dank voor je bericht. We hebben je case onderzocht. Na een meterwissel in december 2022 kregen wij geen meterstanden meer door, je contract is vervolgens omgezet naar het modelcontract met de daarbij horende tarieven. Je hebt over de periode januari 2023 t/m augustus 2023 termijnfacturen betaald op basis van het modelcontract. Doordat er geen meterstanden doorkwamen ontvingen wij ook geen informatie over de teruglevering. Sinds eind mei van dit jaar ontvangen wij weer meterstanden voor stroom, en sinds juni ook meterstanden van gas. Omdat je bent overgestapt hebben wij vandaag de eindafrekening voor je opgemaakt, je ontvangt de eindafrekening spoedig per mail. Doordat de energiemeters uitleesbaar waren ten tijde van de overstap hebben we de storingsperiode kunnen afrekenen op de gemiddelde marktprijs i.p.v. op modelcontract tarieven waardoor je van ons geld terug krijgt. De factuur voor oktober is verzonden voordat jouw overstap bij ons bekend was, wij hebben deze factuur nu gecrediteerd, en je zal hiervoor geen herinneringen meer ontvangen. Wanneer je vragen hebt n.a.v. dit bericht dan horen wij dit natuurlijk graag! Met vriendelijke groet, Team Frank

Wat wil je nog meer?

Voor mijzelf sprekend, niets, maandelijks afgerekend worden voor wat je daadwerkelijk hebt gebruikt. De app laat zien wanneer stroom het goedkoopst is en dan gaan bij mij de afwasmachine, wasmachine en droger allemaal aan !! Ik ben zeer tevreden. Vandaar dat ik Frank bedank!

• Frank app

Dank voor je lovende review, Sander!

Uistekende service

Snelle en goede feedback.

• Frank app

Bedankt voor je positieve beoordeling, Theo!

Sinds enkele maanden hebben wij Frank energie en het bevalt ons uitstekend

• Frank app

Bedankt voor de positieve review en beoordeling!

uitstekend!

Mijn maand premie zegt genoeg.

• Frank app

Dank voor je beoordeling, Jelke!

Perfect geregeld

Na verhuizing gekozen voor Frank. Hoewel ik, wanneer ik mijn huishoudelijke taken uitvoer, niet door een energieleverancier wou bepalen toch voor Frank gekozen. En tegenwoordig check zelfs ik ‘s ochtends even wanneer het goedkoopste is om te wassen en stel ik de wasmachine in voordat ik naar het werk ga. Hiermee bespaar ik toch elke maand geld. Kleine moeite!

• Frank app

Hoi Kim, Onze Frank app is speciaal ontwikkeld om onze klanten inzicht te geven in de energieprijzen en het eigen energieverbruik. Want ook met kleine aanpassingen heb je al invloed op je eigen energierekening. Wij vinden het dan ook geweldig dat een kleine moeite, zoals het inplannen van een wasje, resulteert in besparingen. Goed voor de energietransitie en voor jouw portemonnee!

Super fijn, sterk kostenbesparend

Een handige app waarmee je inzicht hebt in de werkelijke kosten. Gemiddeld lagere tarieven dan bij andere leveranciers. En, omdat je precies ziet op welk moment je welke tarieven hebt, kun je heel veel besparen door op de goedkope momenten je wasmachine etc. even aan te zetten. Deze zomer kregen we zelfs af en toe betaald om stroom te gebruiken!

• Frank app

Hi Michel, Super dat je met onze Frank app bespaart op je energiekosten en voordeel behaalt uit het dynamisch contract!

Slechte start (maanden geleden) met een prima vervolg

Ik ben maanden geleden heel kritisch geweest over Frank Energie. Op verschillende fora. Maar met een hele goede reden. Ze regardeerden niet of nauwelijks op mijn berichten en deden wekenlang niet wat ik ze vroeg. Dat veranderde na een persoonlijk contact met een medewerker en tegenwoordig hebben ze hun communicatie met mij prima op orde. Zo lang ze qua prijs ver onder de nu aangeboden contractprijzen werken, blijf ik dus klant en adviseer ik iedereen te kijken naar de verhoudingen tussen de inkoopprijs en de verkoopprijs van de grootverdieners in de energiemarkt.

• Frank app

Beste Erik, Dank voor je eerlijke beoordeling. Wij hebben de afgelopen maanden hard gewerkt aan verbetering en bereikbaarheid van ons support team. Super om te lezen dat de communicatie nu prima op orde is!

perfect

Perfecte service Zeer goede prijs / kwaliteit verhouding. Zo weet je altijd waar je per maand aan toe bent, en niet zo als bij Enco of een andere Leverancier Goede klanten service

• Frank app

Hi Piet, Dank voor je beoordeling!

• Frank app

Dank voor je beoordeling, Erik!

Lekker uitdagende competitieve bezigheid.

Na de overstap naar Frank energie begon de uitdaging in anders denken. In de middag wassen en vaatwassen. Tot aan de elektrische fiets opladen toe. Kan helaas nog niet altijd aangezien de fiets meegaat naar het werk. Het zit snel in je systeem dat je niet meer s nachts de energie activiteiten opstart. Toch ook wel gek. Iedere ochtend of zelfs de avond ervoor kijken op de app wanneer is de beste tijd voor het energieverbruik in ons huis. Op dit moment zelfs ook de kinderen er mee aan het bewust maken. Pubers zijn enorm bewust van wat ze doen en wanneer en vooral waarvoor. Dus eigenlijk is het een soort competitie die je samen aangaat om op de goedkoopste momenten energie te gebruiken. En daar wen je razend snel aan.

• Frank app

Hi Petra, Wat super dat het hele gezin zo enthousiast is en dat alle gezinsleden bewust worden gemaakt over energieverbruik en de mogelijkheden die er zijn om dit zelf in de hand te houden en te sturen. Het kan inderdaad even een omschakeling zijn wanneer je gaat schuiven met het eigen energieverbruik naar de goedkope uren, maar door het samen te doen wordt het vanzelf een onderdeel van de dagelijkse routine! Met vriendelijke groet, Team Frank

Over Frank Energie Nederland

Frank verfrist de energiemarkt met gezond verstand. Ongezonde marges en inefficiënte processen worden aangepakt, waardoor de prijs flink omlaag kan. Wat dat oplevert vloeit terug naar onze klant of naar onze natuur. Alles om energie en energieverbruik duurzamer te maken.