Beste Rick, Voor alle duidelijkheid allereerst het volgende: Wij ontvangen gegevens van de netbeheerder die wij in het kader van de energielevering behoren te weten. Met deze gegevens krijgen wij een Standaard Jaar Verbruik (SJV) door. Dit is het verbruik van het opgegeven adres op basis van historische data. Tijdens het aanmeldproces vragen wij klanten om een verwacht jaar verbruik op te geven. Dit is het verbruik dat we aanhouden tenzij het extreem afwijkt van wat de netbeheerder verwacht. In het laatste geval passen we het verbruik aan naar het SJV en informeren we de klant. Bij een aanmelding via een vergelijkingssite kan je een gewenste startdatum opgeven, echter hanteren wij standaard een startdatum van 34 dagen in de toekomst. Het vervroegen van de startdatum i.c.m. een variabel contract is niet mogelijk. De reden hiervoor is dat de prijs van het variabele contract voor minimaal één maand vast staat. Als wij de startdatum zouden vervroegen heeft dit als gevolg dat wij langer dan één maand dezelfde tarieven moeten hanteren en dat is voor ons een risico. Om de tarieven van het variabele contract voor onze klanten zo laag mogelijk te houden is ervoor gekozen om dat risico daar niet in te verwerken. Wanneer klanten toch eerder willen starten bieden wij de mogelijkheid om over te stappen naar een dynamisch contract waarna er een spoedaanmelding kan worden aangevraagd. Omdat er regelmatig misbruik wordt gemaakt van spoedaanmeldingen hanteren wij hiervoor een waarborg. Een spoedaanmelding is voor ons namelijk een verhoogd risico, omdat de klant dan start zonder dat er eerst een factuur wordt betaald. We weten dus niet of de klant onze facturen wel kan betalen. Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat de klant bij een andere leverancier is weggestuurd, wegens achterstallige betalingen. We vertrouwen erop dat we met onze uitgebreide reactie eventuele onduidelijkheden hebben weggenomen. Met vriendelijke groet, Team Frank Energie
Dank voor je beoordeling. Een lagere energierekening is waar we het allemaal voor doen!
Hi Twan, Super dat je zo tevreden over ons bent!
Hi Hed, Dank voor je beoordeling. Voor meer informatie over de app kan je ons support team altijd een berichtje sturen via Whatsapp op nummer +316 491 638 84!
Beste Bernard, Dank voor je review! Voor het besparen op je energierekening ben je met een dynamisch contract al op de juiste weg. Door de slimme seintjes op onze app aan te zetten ontvang je elke dag een notificatie waarmee we laten weten wanneer de prijs het laagst én het hoogst is, en kan je je verbruik verleggen naar de goedkopere uren.
Bedankt voor je positieve review, Raymond!
Hi Jan, Bij vragen over onze wijze van factureren kan je ons natuurlijk altijd een berichtje sturen via Whatsapp of even bellen!
Beste Cees-Jan, Dank dat je de tijd hebt genomen om een uitgebreide review voor ons te schrijven. Super om te lezen dat we er een tevreden klant bij hebben!
Hi Martin, Dank voor je eerlijke beoordeling en welkom bij Frank!
Hi Ben, Super om te lezen dat je gemotiveerd bent om jouw eigen energieverbruik te verduurzamen en dat onze app je daarbij helpt!
Dank voor je review, Henk!
Hi Peter, Dank voor je review! Het klopt dat er voor de maand oktober een hoger voorschot wordt gerekend. Voor de termijnfacturen kijken wij naar het verwachte percentage verbruik in een maand. In koude maanden ligt dit percentage hoger dan in warme maanden. Neem eens een kijkje op de factuurvoorspeller op onze website. Je kan hier zien hoe jouw maandelijkse kosten eruit zien op basis van verwachtingen van de energiebeurs van vandaag: https://www.frankenergie.nl/factuurvoorspeller
Bedankt voor je positieve review, Tongyang !
Beste Henk, We hebben speciaal gekozen voor een app waardoor je altijd en overal in één oogopslag inzicht hebt in je eigen verbruik en kosten, de actuele energieprijzen kan inzien en je je facturen binnen handbereik hebt. Daarbij kan je via de app kan je slimme seintjes instellen waardoor je precies weet op welke momenten van de dag de energieprijs het hoogst en het laagst is, waardoor je je verbruik kunt verschuiven naar de goedkopere uren. Met de Frank app heb je je energieverbruik dus letterlijk en figuurlijk zelf in de hand!
Beste Peter, Dank voor je bericht. We hebben je case onderzocht. Na een meterwissel in december 2022 kregen wij geen meterstanden meer door, je contract is vervolgens omgezet naar het modelcontract met de daarbij horende tarieven. Je hebt over de periode januari 2023 t/m augustus 2023 termijnfacturen betaald op basis van het modelcontract. Doordat er geen meterstanden doorkwamen ontvingen wij ook geen informatie over de teruglevering. Sinds eind mei van dit jaar ontvangen wij weer meterstanden voor stroom, en sinds juni ook meterstanden van gas. Omdat je bent overgestapt hebben wij vandaag de eindafrekening voor je opgemaakt, je ontvangt de eindafrekening spoedig per mail. Doordat de energiemeters uitleesbaar waren ten tijde van de overstap hebben we de storingsperiode kunnen afrekenen op de gemiddelde marktprijs i.p.v. op modelcontract tarieven waardoor je van ons geld terug krijgt. De factuur voor oktober is verzonden voordat jouw overstap bij ons bekend was, wij hebben deze factuur nu gecrediteerd, en je zal hiervoor geen herinneringen meer ontvangen. Wanneer je vragen hebt n.a.v. dit bericht dan horen wij dit natuurlijk graag! Met vriendelijke groet, Team Frank
Dank voor je lovende review, Sander!
Bedankt voor je positieve beoordeling, Theo!
Bedankt voor de positieve review en beoordeling!
Dank voor je beoordeling, Jelke!
Hoi Kim, Onze Frank app is speciaal ontwikkeld om onze klanten inzicht te geven in de energieprijzen en het eigen energieverbruik. Want ook met kleine aanpassingen heb je al invloed op je eigen energierekening. Wij vinden het dan ook geweldig dat een kleine moeite, zoals het inplannen van een wasje, resulteert in besparingen. Goed voor de energietransitie en voor jouw portemonnee!
Hi Michel, Super dat je met onze Frank app bespaart op je energiekosten en voordeel behaalt uit het dynamisch contract!
Beste Erik, Dank voor je eerlijke beoordeling. Wij hebben de afgelopen maanden hard gewerkt aan verbetering en bereikbaarheid van ons support team. Super om te lezen dat de communicatie nu prima op orde is!
Hi Piet, Dank voor je beoordeling!
Dank voor je beoordeling, Erik!
Hi Petra, Wat super dat het hele gezin zo enthousiast is en dat alle gezinsleden bewust worden gemaakt over energieverbruik en de mogelijkheden die er zijn om dit zelf in de hand te houden en te sturen. Het kan inderdaad even een omschakeling zijn wanneer je gaat schuiven met het eigen energieverbruik naar de goedkope uren, maar door het samen te doen wordt het vanzelf een onderdeel van de dagelijkse routine! Met vriendelijke groet, Team Frank
Frank verfrist de energiemarkt met gezond verstand. Ongezonde marges en inefficiënte processen worden aangepakt, waardoor de prijs flink omlaag kan. Wat dat oplevert vloeit terug naar onze klant of naar onze natuur. Alles om energie en energieverbruik duurzamer te maken.
• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier.