teleurstellend

Houden zich niet aan mondelinge afspraak. Wij wilden ons dak vol leggen. Tijdens schouw twijfelt hij tussen 11 of 12 panelen. Offerte blijft 11 panelen. Wel wordt beloofd als er 12 passen komt er een 12de paneel bij. Monteurs zien bij plaatsing dat er 12 passen maar ondanks belofte komt er geen 12de paneel bij. Zeer teleurstellend! Wat ging er nog meer mis? Er zijn gaten geboord zonder goed te meten (in meterkast en op zolder voor omvormer) Resultaat: Er moesten nieuwe gaten geboord worden Tijdens plaatsing lopen ze in onze dakgoot. En panelen worden geplaatst met 2 ladders. Zonder valbescherming!

Alles prima volgens afspraak verlopen

Op tijd, zorgvuldig en volgens afspraken gewerkt. Systeem en app werken goed

Een aanbeveling waard

Tevreden vanaf het eerste contact t/m de oplevering

Leveren top, maar service daarna beroerd.

Goed om te lezen dat de meeste tevreden zijn met de installatie. Dat was ik ook. Prima offerte, prima levertijd, prima installatie. We hadden nog een nalevering tegoed. De module om de opbrengst in de app te kunnen zien. Dat duurde al langer dan gebruikelijk. Vooral door miscommunicatie. Na zes jaar ging de omvormer stuk. Ook dat heeft langer geduurd door miscommunicatie en doordat ze vergeten na te denken. Nu is de Wifi module van de vervangende omvormer stuk. Omdat de fabrikant failliet is, kunnen ze daar niks aan doen, zeggen ze. Maar er zit nog garantie op. Het is hun probleem hoe ze dat oplossen. Tot op heden geen reactie. Een reactietijd van 2-3 weken, zoals ze zelf op de website hebben staan, kan echt niet. Je moet minder installaties aannemen en ook bezig zijn met service.

Communicatie en afwerking waardeloos…

Laat ik positief beginnen met dat de zonnepanelen op het dak liggen. Verder is onze ervaring niet heel positief. Bij de schouw hebben we aangegeven dat we graag 12 panelen op het dak wilden. Dit was mogelijk volgens de schouwer. We zouden voor de dag van de installatie een tijdstip doorkrijgen. De avond van te voren nog niks gehoord, dus gemaild waarbij het antwoord was dat ze tussen 7 en 8 op de stoep zouden staan. De volgende ochtend kwamen ze pas om 11 uur. Geprobeerd te bellen, maar niemand bereikbaar. Na 5 minuten zeiden de mannen dat er geen 12 panelen op het dak zouden passen. Bijzonder aangezien de schouwer zei dat dit wel kon. Na 30 minuten bleek het toch wel te kunnen. Helaas konden ze de panelen niet leggen door de wind en gaf de elektricien aan dat ze volgende week zaterdag terug zouden komen en dat we dan ook de volledige uitleg zouden krijgen. Vervolgens krijg ik na het weekend een mail dat ze die maandag erna zouden komen. Ik gaf aan dat we al afspraken hadden verzet zodat ze de zaterdag konden komen. Na wat mails heen en weer, bleek het toch ineens te kunnen. Later in de week belde ik om te vragen hoe laat ze zouden installeren aangezien we de vorige keer uren hebben gewacht. Gelukkig stonden de mannen deze keer optijd op de stoep, maar ook nu was communicatie lastig. Geen nederlands en amper engels sprekend. Na een paar uur waren ze klaar en kregen we een contract waar we voor moesten tekenen. Daarop stond dat we uitleg hebben gehad over de omvormer en de app, dat ze zonnepanelen werkten enzo. We gaven aan dit niet te hebben gehad, dus niet ondertekend of betaald… Zo liepen ze de deur uit, waarbij we geen idee verder hadden hoe of wat. Later die dag zagen we dat de mannen alle verpakkingsmaterialen op de parkeerplaats hadden gedumpt. Maandag gebeld met een medewerker, waarvoor geen excuses en het kwam erop neer dat we een mailtje moesten afwachten en zelf maar moesten kijken wat we nog zelf moesten doen en hoe of wat.

Top bedrijf ! Echte aanrader !

Vanaf de aanvraag voor informatie zeer goed contact met Paul Schoenmakers , en ook via de mail met de helpdesk van Solar2led telkens zeer snel antwoord/info. Duidelijke uitleg en goed meedenken met de planning omdat er bij ons nog het eea in de meterkast moest worden aangepast. Op de dag van de montage kwamen 3 monteurs op de afgesproken tijd, 1 monteur ging binnen aan de slag met de aansluiting van de omvormer op het systeem , buiten 2 man op het dak aan het werk. Binnen 2,5 uur was alles klaar en lagen er 18 panelen van 370WP keurig verdeeld op het dak ! Hard en heel netjes gewerkt door de mannen , top! Ik kan Solar2led zeker aanbevelen, goeie 3,5 maand vanaf aanvraag tot aflevering is in deze tijd met alle toeleveringsproblemen met materialen een keurige prestatie !

Heel tevreden.

Gemaakte afspraken worden nagekomen. Bij ons was de levering binnen 3 maanden. Heel netjes. Als je Paul Schoenmaker (onze accountmanager) mailt of belt reageert hij heel snel. Duidelijke uitleg van Paul ontvangen.

Tevreden klant

Tevreden met de zonnepaneleninstallatie van Solar2Led. Bij de aanvraag is een prima offerte opgemaakt. De montage heeft snel en kundig plaatsgevonden. Afspraken worden nagekomen. Alles werkt naar volle tevredenheid.

Erg tevreden over plaatsing en communicatie omtrent de plaatsing van de zonnepanelen

Goede communicatie. Snelle levering en plaatsing. Alles conform afspraak. Mooi bedrijf

Uitstekende service elektricien (Djonie) en 2 monteurs

Snelle en vakkundige werkers met goede uitleg!

Vlotte service en aardige vakmensen!

De service was zeer vlot door vakkundige vakmensen!

Dit bedrijf werkt heel netjes

Wij hadden al zeer goede ervaring met dit bedrijf,zij hebben twee jaar geleden bij ons panelen gelegd.Vanwege deze positieve ervaring zijn zij nu bij onze kinderen aan de slag gegaan en ook dit was weer perfect.Netjes strak gelegd,alle rommel meegenomen en in huis de boel super netjes achtergelaten.Dit is echt een 10+ waard.

Zeer professioneel en goed afgewerkt

Zeker aanrader! Afwerking perfect, keurig op tijd, en prettige service. Wel even schakelen naar Duits/Engels, maar aangezien alles zo voorspoedig liep en goed voorbereid was dat amper nodig.

Installeren zoals installeren moet zijn

Wat werken die mannen hard!, bikkels in wind en kou, prima communicatie, overleg omdat sommige dingen (stedin bijvoorbeeld pfff met 3-fasen aansluiting niet op tijd) niet goed verlopen waren. Maar geen punt voor de elektricien, klein nieuw kastje voor aardlekschakelaaars? Extra bochtje? Dit is mooier of beter om naar buiten te gaan? Tis anders op deze woonboot in Gorinchem ..? Geen punt! We doen t. Dus is er maar 1 conclusie: vette maximum punten. "Douze points" klinkt t bij t zongfestival. 2 dagen geleden aangelegd, gistermiddag alle apps werkend vandaag zonnig..... lekker kijken op t scherm hoor! Solar2led bedankt.

Prima levering

Snelle montage prima levering. Btw teruggave ook in orde.

Goed geholpen. Duidelijke uitleg. Snelle planning en uitvoering.

Goed geholpen. Duidelijke uitleg. Snelle planning en uitvoering.

buitenlandse monteurs

Volgens jullie site werken jullie met eigen vakkundige monteurs die ook gecertificeerd zijn. Bij deze monteurs is dit zeker niet duidelijk. Konden zelfs nog geen Engels praten. Dus je kon er niets aan vragen en ook niet duidelijk maken wat de bedoeling is. De bus waarmee ze kwamen was oud, slordig en vuil. Geen reclame voor jullie bedrijf. Als jullie met deze monteurs blijven werken gaan wij uw bedrijf niet aanbevelen.

Zeer goede service ook de werk mannen werken snel en netjes. Ook Fons zeer netjes werk afgeleverd .

Goed advies en deskundige montage

Wij zijn tevreden over het advies en de plaatsing van onze panelen. Deskundige montage, netjes afgewerkt. Makkelijk bereikbaar voor vragen.

Compleet genegeerd na plaatsen van zonnepanelen

Fijn contact gehad met de verkoper. De plaatsing van de zonnepanelen verliep niet soepel: voorwerker sprak een mengelmoes duits/nederlands en was niet goed te verstaan. Hij was niet op de hoogte van het feit dat ook de meterkast vervangen moest worden. Dan vraag je je al af of er wel gecommuniceerd wordt binnen dat bedrijf. Nu bijna 4 maanden verder en nog steeds geen accountgegevens ontvangen voor het monitoren van de opbrengst van de panelen. De klantenservice weet het niet en verwijst door naar een collega die alleen via mail te bereiken is en komt met een nietszeggend antwoord. Bellen en mailen helpt niet. De verkoper gebeld maar hij lost het ook niet op. Het interesseert ze geen bal en je word totaal genegeerd. Als ik dit geweten had zou ik een ander bedrijf hebben gekozen.

na trage start alles prima volgens afspraak geleverd.

Begin juni offerte aangevraagd en snel ontvangen, Na telefonisch contact enkele wijzigingen doorgevoerd en de aangepaste offerte geaccordeerd. Toen begon het lange wachten. Na 6 weken nog niets vernomen, gebeld en kreeg mededeling dat het door drukte nu wat langer duurt. Het bleef echter stil en na wat mailverkeer bleek dat ze de geaccordeerde offerte over het hoofd hadden gezien en er dus nog niets mee gedaan was! Na deze slechte start is het vervolg overigens prima verlopen. Met schouwing werd goed meegedacht en op de installatiedatum keurig alles volgens afspraak uitgevoerd. Ook het account voor de solaredge app na een werkdag ontvangen. Al met al dus tevreden over de uitvoering!

Prima professioneel bedrijf, komen afspraken en zaken zijn goed geregeld

Afspraken zijn goed nagekomen. Montage snel en netjes.

snelle levering en netjes geplaatst

Het systeem was iets complex, echter goed doorgepakt en zaken volgens afspraak geïnstalleerd, laat de zon nu maar zijn werk doen.

Helemaal Top .

Vanaf de eerste afspraak tot aan de montage is alles netjes en vlot en volgens de gemaakte afspraken verlopen van mijn 12 zonnepanelen met Solar Edge optimizers . Dus ik beveel Solar2Led aan iedereen aan . Groetjes van Aad uit Rotterdam een zeer tevreden zonnepanelen bezitter .

Snelle levering, goed bereikbaar

Nadat ik een offerte aanvraag gestuurd had werd er snel contact opgenomen door Solar2led. Binnen een week hadden we een duidelijke offerte. Nadat we de opdracht geplaatst hadden kwam er vrij snel iemand kijken. Nadien hebben we het aantal panelen aangepast wat ook geen probleem was. Afgelopen zaterdag zijn de panelen geplaatst. Alles is netjes achtergelaten. De factuur hoefde pas nadat de panelen geplaatst waren voldaan te worden. Topservice!