Rommelig proces
Wij wilden een installatie bestellen voor onze nieuwbouwwoning. Hiervoor oa een offerte aangevraagd bij SolarXL. Deze waren op dat moment voor ons de meest interessante keus. Door de ligging van ons nieuwe huis, kunnen wij een vrij grote installatie kwijt op ons dak.
In het begin leek alles goed te gaan. In mijn beleving had ik de offerte geaccepteerd en kon ik hiervoor dan ook een financiering aan gaan vragen. Toen begon de ellende. Gedurende de bouw van de woning is de prijs van de installatie tot 3 keer toe aangepast. Helaas werd de installatie bij elke aanpassing een paar duizend euro duurder.
Toen de schouw van het dak. Afspraak gemaakt en ik was braaf aanwezig op de bouw. Komt er niemand opdagen. Het excuus was dat de weg was afgesloten en dat de schouwer de weg niet meer kon vinden. Hij zal wel de laatste persoon in NL zijn zonder smartphone en navigatieapp.
Maar goed, was geen probleem. Ik moest gewoon even wat foto’s insturen van de meterkast en de zolder en dan zou het goed komen. Zo gezegd, zo gedaan. Vervolgens werd het 2 maanden stil. Ik heb toen maar weer eens contact gezocht. Er werd mij verteld dat de schouw nooit is uitgevoerd en dat daardoor de installatie ook nog niet was besteld. En o ja, de installatie zoals ik had besteld, kon niet meer geleverd worden maar er was wel een alternatief. Deze was echter wel wat duurder.
Uiteindelijk is de schouw door een andere partij alsnog uitgevoerd en bleek de installatie zoals ik die had besteld, toch nog wel te leveren. Helemaal prima. Offerte nogmaals geaccepteerd, waarna de bestelling plaats vond. Nadat de bestelling was gedaan, krijg ik te horen dat mijn installatie te groot is voor de BTW teruggave service. Ondanks dat dit normaal in de prijs inbegrepen zit, moest ik dat nu zelf maar even regelen. En o ja, compensatie zit er niet in. Had ik dat van te voren geweten, had ik een installatie besteld die iets kleiner was geweest.
Al met al een zeer rommelig proces.