Slecht geregeld en onbereikbaar
De adviseurs beloven gouden bergen, maar uiteindelijk blijkt de realiteit toch anders te zijn. Communicatie binnen het bedrijf is waardeloos en ze zijn telefonisch nauwelijks bereikbaar.
Voorbeelden:
De eigenaar beloofd op woensdag dat je diezelfde week nog door planning gebeld gaat worden, omdat hij zojuist planning gesproken heeft. Als je een week later op dinsdag zelf gaat bellen, zegt planning niet te weten dat je al klaar bent om ingepland te worden...
Bij ons zijn in eerste instantie niet alle panelen aangesloten, omdat we moesten wachten op de verzwaring van de meter door Liander. Hierdoor zijn er een paar pannelen met errors en kregen wij zodoende geen accountgegevens en toegang tot de Enphase app en website. Daarnaast werden we gebeld om een afspraak te maken voor een monteur om de defecte panelen te repareren, terwijl die panelen niet defect zijn, alleen niet aangesloten...
Als je belt naar het gewone telefoonnummer van SolarXL sta je oneindig lang in de wacht. Uiteindelijk krijg je een bandje dat zegt dat je een voicemail bericht kan inspreken na de toon. Maar in plaats van die toon, krijg je gewoon net zo hard weer wachtmuziek. Zelfs na 3x dat bandje, krijg je nog altijd niemand aan de lijn.
Ik heb meermalen een terugbelverzoek ingediend, maar ik wordt nooit teruggebeld. Dus uiteindelijk ga ik dan toch maar weer zelf proberen te bellen naar hun onbereikbare nummer...
De grote doorbraak kwam toen ik het nummer van de Back Office wist te achterhalen. Daar krijg je wel iemand aan de lijn. De mensen van Service (Dankjewel, Lesley) kunnen je helpen met tal van zaken, zelfs als het niet direct service gerelateerd is. Notities en aanvragen die door service bij SolarXL neergezet worden, worden wel snel opgepakt en afgehandeld.