Goedemiddag, Ik heb uw verhaal even gecontroleerd bij mijn verkoper Johan. Hij had u die dag duidelijk telefonisch gemeld dat hij eerder weg moest i.v.m. met een belangrijke privé afspraak. U zou zelf op tijd komen maar u kwam pas na 17.00 aan terwijl wij geopend zijn tot 17.30. U bleef lang weg van de proefrit waardoor mijn medewerker in tijdsproblemen kwam. Dat vermeld u er niet bij en vinden wij niet eerlijk. Het zal wel uit frustratie zijn. Even voor de duidelijkheid, u koopt een auto voor € 1500,- van 22 jaar oud met 70.000 kilometer. Op zich niet te duur lijkt me gezien leeftijd en kilometerstand. Na 3 maanden heeft u hoge kosten vanwege een defect aan de versnellingsbak. U zegt dan het volgende: "Omdat er geen garantie op de auto zit maar niet helemaal naar Boxtel gereden om met deze onwillige verkoper discussie aan te gaan over dit mankement". Hier maakt u een grote fout cq. inschatting. U kunt ons ook een mailtje sturen of telefonisch contact opnemen i.p.v. naar Boxtel rijden. Ons bedrijf bestaat al 35 jaar en dit doen wij door eerlijk zaken te doen. Op een prijsklasse van € 1500,- zit inderdaad geen garantie, lijkt mij logisch. Is er binnen korte tijd (paar weken) toch iets aan de hand of twijfel je ergens over ben je bij ons van harte welkom. Mocht er dan iets niet goed zijn zoeken altijd samen naar een oplossing. Onder het motto, "waar een wil is is een weg". Het probleem aan uw auto is na 3 maanden ontstaan. Dat is erg vervelend maar niet onvermijdbaar, het is immers een auto van 22 jaar oud. Nu zouden wij hier als volgt mee omgegaan zijn als u contact had gezocht, hetgeen u nagelaten heeft omdat u er van uit gaat dat mijn verkoper, of ik eigenaar van Strik Auto's B.V. toch nergens toe bereid zouden zijn hetgeen ik af doe als complete onzin en een verkeerde interpetatie. Optie 1: Vervelend dat er na 3 maanden een defect is ontstaan. Graag zouden wij uw auto voor diagnose op onze werkplaats willen beoordelen om te kijken wat er aan de hand is. Op basis daar van kunnen wij een begroting maken voor de kosten van de reparatie. Wij zullen hier mee rekening houden en coulance toepassen dat u de auto slechts 3 maanden in uw bezit heeft. Wij kunnen het niet gratis oplossen maar ook niet voor de hoofdprijs van € 1500,- die u elders heeft betaald. Ik weet zeker dat wij dit een stuk goedkoper hadden uit kunnen voeren voor u. Optie 2: U kunt uw voertuig inruilen en een andere uit kiezen uit onze voorraad. Uiteraard wordt er dan rekening gehouden met de omstandigheden. Helaas voor u heeft u al een keuze gemaakt zonder ons te informeren of een mogelijkheid te geven voor een oplossing. Dit heeft u verzuimd. Het enige wat u heeft gedaan is een negatieve recensie geschreven met aannames vanuit uw eigen denkwijze hoe wij zouden zijn gegaan met uw klacht/probleem aan de auto. Erg jammer en een gemiste kans voor u. Groet, Nard Strik Eigenaar van Strik Auto’s B.V.
Originele beoordeling
Beste Antoon, Waarom plaatst u deze negatieve review? Vanwege frustratie omdat we en auto verkocht hebben waar u interesse voor had? Vanwege uw vakantie kon u pas na 1,5 week komen kijken voor de Opel Corsa. Er was nog geen afspraak op datum en tijd ingepland. Daarnaast reserveren wij geen auto's voor 1,5 week. Dat doet geen enkel autobedrijf, er is een te kort aan occasions en de vraag is groot op dit moment. Mochten wij een auto reserveren voor een klant doen wij dat pas de aan het einde van de dag voor de afgesproken datum zodat de klant niet voor niks komt. Helaas zien wij dat bijna de helft van de afspraken niet op komen dagen. We zijn een bedrijf en geen instelling dus we gaan niet wachten of iemand misschien na zijn vakantie komt kijken. Hier onder heb ik de mailwisseling geplaatst die wie met u gehad hebben dan kan iedereen zien hoe het werkelijk gegaan is. Wij betreuren het dan ook zeer dat u deze review met onwaarheden heeft geplaatst. Het is jammer dat wij ons hier zo door moeten verdedigen. We bestaan al bijna 35 jaar en dat is alleen mogelijk als je eerlijk en open zaken doet. Het enige wat we vergeten zijn is u een bericht te sturen dat de auto verkocht is, vanwege de drukte is ons dat ontschoten. Op 21-9 Hallo, Ik ben geïnteresseerd in de Opel Corsa. Omdat we nu afwezig zijn vanwege vakantie neem ik in de loop van volgende week Contact met op. M Vr Grt Ik heb aangegeven ook graag een proefrit te willen maken. Naam: A van Kroonenburg Op wo 22 sep. 2021 14:39 schreef Verkoop <verkoop@strikautos.nl>: Goedemiddag, De Corsa is nog beschikbaar, ik hoor graag van u na de vakantie. Geniet er van! Op 22-9-2021 om 15:08 schreef Antoon van kroonenburg: > Bedankt voor de vlotte reactie. > Vanwege vanalles en nog wat wordt > het volgende week donderdag of vrijdag. > Ik zal het van te voren laten weten. Goedeavond Ik verneem dat de Opel Corsa waar over wij hebben gemaild is verkocht. Jammer dat U ons zonder meer buiten spel zet. Dit verdient zeker niet vertrouwen en schoonheidsprijs. Zoektocht wordt verder gezet. Met vriendelijke groet. A van Kroonenburg.
Even een toelichting / uitleg van onze kant. Klant heeft 6 maanden geleden een auto bij ons gekocht uit 2009 met 215.000 kilometer. Bedrag was € 3700,- zonder afleveringsbeurt volgens pakket standaard. Kort na de aanschaf is de klant bij ons geweest met een geluid aan de auto. Wij hebben op dat moment proefgereden en geluisterd naar het geluid maar konden niks vreemds horen, dit is ook door de klant zelf bevestigd. Na 6 maanden krijgen we een telefoontje dat de klant een diagnose heeft laten doen op de auto en dat er een voor ons onbekende garage een schatting heeft gemaakt van de kosten a € 1000,- - / € 1200,- voor reparatie aan de versnellingsbak. Niet eens wetende voor welk geluid en ook geen uitleg of specificatie van de kosten. Maar goed, we zijn de beroerdste niet dus heb de klant gevraagd om even een mailtje te sturen zodat ik dit in behandeling kon nemen. Diezelfde avond krijgen we weer een mail maar nu met juridische inhoud dat klant aanspraak wil maken op garantie. Let op, voor ons nog niet eens wetende wat het probleem is. Binnen 24 uur krijg ik weer een mail hoe teleurstellend het is dat wij nog niet op de mail gereageerd hebben. Ik denk dat Mevr. zich niet realiseert dat dit eerst intern besproken moet worden met mijn verkoper en monteur alvorens we een reactie kunnen geven. In die week was mijn monteur op vakantie en mijn verkoper op deze dag vrij. Ik stond alleen en heb dus ook geen enkele mogelijkheid gehad om dit intern met mijn werknemers te kunnen bespreken. Nog voor ik hier op kon reageren om uit te leggen dat de reactie wat langer op zich zou laten wachten kreeg ik binnen 24 uur al een boze mail waarom er nog niet gereageerd was. Mevr stelt tevens dat wij moeilijk bereikbaar zijn maar dat klopt niet. Onze telefoonnummers, mobiele nummers en emailadres staan op de site en in de advertenties. Dat we het druk hebben en niet altijd meteen kunnen antwoorden kan kloppen, we hadden die week ook onderbezetting zoals al eerder uitgelegd. Ik heb daarom een mail gestuurd en niet gebeld omdat de klant zelf ook per mail contact heeft gehouden. Daarnaast heb ik in deze mail aan de klant doorgegeven dat wij na intern overleg tot de conclusie zijn gekomen dat de klant bij ons is geweest voor een geluid maar dat dat zeker niet versnellingsbak gerelateerd was anders had mijn monteur dit waargenomen. Dit is een ervaren monteur die al bijna 30 jaar bij ons in dienst is. Dat er na aanschaf aan een gebruikte auto iets kapot kan gaan logisch, dat weten wij ook. Maar om meteen op deze manier proberen iets af te te dwingen sta ik niet toe. En let op, 6 maanden na de aankoop!! U moet als lezer zelf beoordelen wat u realistisch vindt, het enige wat wij kunnen doen tegen dit soort reviews is de eerlijke kant van ons verhaal vertellen. En als u de andere reviews van ons bedrijf ziet kunt u zelf wel inschatten hoe wij met onze klanten om gaan. We laten ons hier dan ook niet van de wijs af brengen en blijven gewoon doorgaan zoals onze klanten van ons gewend zijn. Groet, Nard Strik eigenaar van Strik Auto´s B.V.
Over Strik Auto's Strik Auto's te Boxtel (Lennisheuvel) is reeds in 1987 opgericht en is actief in het in- en verkopen van personenauto's en bedrijfsauto's en het complete onderhoud hiervan. Bij ons familiebedrijf staat klant tevredenheid bovenaan, onze klanten waarderen onze service met een 8.6! Wij verkopen personenauto's en bedrijfsauto's van alle merken in binnen en buitenland. Wij verzorgen voor onze exportvoertuigen alle benodigde exportdocumenten. Onze occasions staan online op diverse websites en wij adverteren uitsluitend met correcte bouwjaren en kilometerstanden. Al onze voertuigen zijn voorzien van een tellerrapport, hiermee is een correcte kilometerstand gegarandeerd. Tevens bieden wij diverse financieringsmogelijkheden welke discreet door gerenommeerde financieringsmaatschappijen worden behandeld. Of het nu gaat om uw personenauto of bedrijfsauto, u kunt bij Strik Auto's terecht voor APK keuringen, compleet onderhoud, reparaties, aircoservice, schade taxatie, schade reparatie, uitdeuken zonder spuiten, banden, winterbanden, bandenhotel, accu's, trekhaken, ruitreparaties en alles wat met uw auto te maken heeft. Onze monteur staat 5 dagen per week voor u klaar en u bent ook welkom zonder afspraak en natuurlijk onze 'Direct Service', reparatie klaar terwijl u wacht. Verder beschikken wij over een haal en breng service en hebben wij diverse uitleenauto's. Bel ons en vraag naar de mogelijkheden, onze medewerkers helpen u graag verder. Ga naar onze website voor alle info:
• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews met een score lager dan een 6 worden 7 dagen na plaatsing gepubliceerd