Professional and helpful

I can recommend Irma's services to anyone. She is very professional and takes your personal requirements into consideration. I explained my situation to several instructors who basically turned me away. When I found Irma she was more than willing to assist. She assessed my situation and together we worked out a solution that suited my needs. Even in my assessment session I learnt more than what I did with my previous instructor. If you want to work with someone that will teach you the right way, then choose Irma.

Irma heeft mij écht leren rijden!

Mijn vraag aan Irma was heel helder; ik wilde graag een aantal opfrislessen om mijn rijvaardigheid te verbeteren en zelfvertrouwen achter het stuur te vergroten. Inmiddels heb ik al een aantal jaar mijn rijbewijs, maar had zelden tot geen ervaring met zelfstandig rijden. Ondanks dat ik destijds ruim 40 lessen had gehad en in 1x was geslaagd, had ik het idee dat mijn verkeerstechnisch inzicht nog niet toereikend was. Dit keer zocht ik specifiek een instructeur met specialisatie in autisme, zodat ik gerichte begeleiding kon krijgen. Tijdens de lessen was er veel ruimte voor mijn eigen inbreng, en hebben we met name complexe situaties geoefend in het drukke Utrecht. Ik heb enorm veel geleerd tijdens deze lessen en voelde me ook begrepen door Irma in de aspecten van het rijden die lastig voor mij waren. Al na 6 gerichte lessen bij Irma ging het rijden stukken beter en soepeler waardoor ik nu wél met vertrouwen achter het stuur stap.

Goede lessen waar je echt leert rijden!

Irma maakt het je tijdens de rijlessen niet makkelijk. Ze blijft je uitdagen en herhalen op de punten die niet soepel gaan. Maar uiteindelijk valt het examen dan heel erg mee en slaag je gewoon!

Fantastische rijschool

Ik heb ADD en dus moeite met mijn concentratie erbij houden, maar door hard werken met irma ben ik zo veel verbeterd dat ik nu mijn rijbewijs heb :)

Goede rijschool met een ervaren instructeur

Irma is een heel ervaren instructeur die goed weet wat ze doet, daardoor kan zij goed lessen op maat geven. Ze sluit ook goed aan bij je valkuilen in het leren rijden.

Zeer hoge kwaliteit!

Mijn vorige rijschool is failliet gegaan, hierna bij Irma terecht gekomen. De kwaliteit van Irma was merkbarend hoger. Zij volgt het RIS stappen plan wat een duidelijke voortgang bied binnen je eigen leren. Je weet dus goed waar je staat, daarnaast is Irma oprecht en kalm naar jouw als leerling. Je merkt dat haren jaren langen ervaring terug in hoe ze jouw coached. Naast de gebruikelijke zenuwen ben ik vol met zelfvertrouwen in de auto gestapt voor mijn examen en ook in één keer geslaagd. Een zeer zekere 5 sterren rijschool die ik iedereen zeer kan aanraden!

Goed voorbereid voor het rijexamen

Tijdens de lessen krijg je alle aandacht, en ik heb ook van veel hulpmiddelen gebruik mogen maken zoals een opname van de rit (waarbij dan te zien is of ik juist keek bij bv. Het oversteken van kruispunten). Duidelijke feedback die ook overeenkomt met de beoordeling die het cbr zou geven.

In één keer geslaagd!

Dankzij de rij- & theorie lessen van Irma ben ik in één keer geslaagd voor beide examens. Ik heb de rijlessen altijd als prettig ervaren, ondanks mijn onzekerheden in het verkeer. Irma heeft veel kennis op het gebied van verkeer, lesgeven, faalangst + stoornissen als adhd/autisme en is zeer een bekwame instructrice. Ze helpt iedere leerling op een manier die voor hem/haar prettig is en wat diegene nodig heeft om het auto rijden te leren. Na een een jaar lessen kan ik nu ook eindelijk zelfverzekerd en veilig de weg op!

Professioneel, eerlijk en behulpzaam

Irma heeft een heel gestructureerde manier van uitleggen. En als hierbij iets toch iets niet werkt staat ze open voor discussie. Ze is heel duidelijk en eerlijk in wat wel goed gaat en wat niet. Hier had ik een tijd veel moeite mee maar heeft me wel geholpen daadwerkelijk verder te komen en daar ben ik haar heel dankbaar voor.

Prima, Irma past de lessen op de persoon aan.

Irma heeft mij lesgegeven op een manier die voor mij prettig werkte. Hierdoor ben ik in 1 keer geslaagd.

Zeer goede lessen, met resultaat

Irma is een zeer deskundige en prettige rij instructeur. Zij heeft veel geduld en kan goed gestructureerd uitleggen. Ze maakte de lessen interessant en afwisselend, en was eerlijk over wat goed ging en wat ik nog moest oefenen. Irma is up to date op de hoogte van alle verkeersregels en weet daarnaast veel over welke leerstijl bij welke persoon past. Dat vond ik heel fijn en het was effectief. Ik had al wel (langer geleden en elders) mijn rijbewijs gehaald, maar durfde niet te rijden door een gebrek aan verkeersinzicht. Dat is nu helemaal opgelost, dankzij deze lessen.

Mijn rijlessen bij Irma zijn een hele prettige ervaring geweest. Stemt haar lessen goed op de leerling af! Dankzij haar mag ik nu ook trots zeggen dat ik mijn rijbewijs behaald heb!

Irma is een zeer bekwame en enthousiaste rijinstructrice. Ze probeert altijd een manier te vinden om je zo goed en persoonlijk mogelijk te helpen. Mede door haar hulp heel veel geleerd en in één keer geslaagd!

Irma is zeer kundig in het uitoefenen van haar vak, zij is daarbij erg gemotiveerd om dit over te dragen aan haar leerlingen. Mijn tijd met haar in de auto heeft mij een hoop geleerd.

Rijles met Irma was een hele prettige ervaring, alles wordt duidelijk uitgelegd en je weet precies waar je aan toe bent.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Directe aanpak van problemen, doelgericht leren en aangepaste snelheid van leren naar persoonlijke behoefte. Erg goede rijschool.

Irma is deskundig en biedt kwaliteit, lessen die écht afgestemd zijn op de leerling. Bij een grote rijschool in Utrecht ben ik vijf keer gezakt, maar bij Irma ben ik geslaagd!

Zeer positieve instructrice die goed doorheeft wat je nodig hebt om te slagen. Ze zorgt dat je de juiste vaardigheden krijgt om veilig aan het verkeer deel te gaan nemen. Ze is zeer flexibel in het plannen van je lessen. Door de duidelijke RIS-methode kan je goed bijhouden wat al goed gaat en waar je nog meer voor moet leren. De prijs kan je als wat hoog ervaren, maar voor een goede en zeer duidelijke rijopleiding is dit het zeker waard!

Vooral in het begin heb ik veel van Irma geleerd en waren het fijne lessen. Later in het traject had ik soms het gevoel dat Irma niet precies wist hoe ze mij moest benaderen. Die lessen verliepen soms dus wat stroef. Maar uiteindelijk viel alles op zijn plek en ben ik in 1x geslaagd!

Irma van den Berg leidt je zo op dat je elke examinator aan kan en in elke situatie uit komt. Ze kan veel dingen meteen de eerste les zien aan karakter en leerproces en dit helpt heel erg in de lessen.

Eindelijk is dat felbegeerde papiertje binnen! Natuurlijk helemaal zelf gedaan, maar zonder Irma was het niet gelukt. Irma is kritisch maar leert je ook kritisch naar jezelf kijken. Dat was voor mij best wel belangrijk! Ik raad Irma sowieso voor iedereen aan die autorijden niet als iets vanzelfsprekends ziet, maar toch dat papiertje nodig heeft. Maar eigenlijk voor iedereen die veilig en zelfverzekerd de weg op wil.

In 1 keer geslaagd! Irma is heel deskundig, ze weet wat er nodig is om goed auto te leren rijden. Ik kan nu met zelfvertrouwen de weg op! De rijlessen van Irma zijn altijd erg gezellig en leerzaam, vandaar dat ik het altijd erg leuk vond om te lessen. Irma geeft goed les en weet veel van haar vakgebied af, zo maakt ze filmpjes van het rijden, gebruikt ze opdrachten en oefeningen om bepaalde scripts te verbeteren. Voor mijn praktijkexamen stelde ze me gerust en gaf ze me vertrouwen. Dankzij Irma ben ik in 1 keer geslaagd voor mijn rijbewijs en kan ik veilig de weg op. Dankjewel Irma!

Rijles was voor mij een dingetje waar ik erg tegenop zag omdat ik erg onzeker en bang was om iets fout te doen. Irma heeft me hier echter ontzettend goed mee geholpen. Ze snapte erg goed wat ik nodig had om me steeds zekerder te voelen tijdens de rijlessen. De rijlessen zijn altijd heel gezellig en vakkundig tegelijk. Door de geweldige inzet van Irma ben ik in een keer geslaagd voor mijn rijexamen! Ontzettend bedankt Irma!

Irma is duidelijk goed op de hoogte van ontwikkelingen in het vak en komt heel professioneel over. Met al haar ervaring is Irma heel goed in staat je voor te bereiden op het examen. Soms had ik het idee dat Irma niet helemaal begreep hoe ze mij het beste kon coachen. Dat zal ongetwijfeld per persoon anders liggen. Ondanks dat ben ik met vertrouwen mijn examen ingegaan en ben ik in één keer geslaagd! Dankjewel Irma! Groetjes, Arthur

Irma weet heel goed hoe haar leerlingen in elkaar zitten en wat ze nodig hebben wanneer ze bijgestuurd moeten worden. Dat werkt erg prettig en hierdoor ben ik in 1 keer geslaagd. Irma, hartstikke bedankt voor de rijlessen en de gezellige tijd! Groetjes Tim