Reactie van het bedrijf
                
                Goedendag Ernst,
Wij vinden het jammer dat u onze werkwijze op deze manier neerzet, zeker omdat wij altijd zo transparant en zorgvuldig mogelijk handelen bij de verkoop van onze occasions. De auto is bij aflevering volledig gecontroleerd en voldeed aan alle technische en wettelijke eisen. Dat er zich kort daarna een defect aan de CVT-versnellingsbak heeft voorgedaan, is uiteraard vervelend, maar helaas niet iets wat op voorhand te voorzien/voorkomen was.
Wij hebben u direct verwezen naar Autotrust, de garantiepartij waarbij de auto verzekerd was tegen dit soort onverwachte technische gebreken. Dat is geen “verdienmodel”, maar juist een manier om klanten zekerheid te bieden buiten de fabrieksgarantieperiode. De claims welke bij AutoTrust worden ingediend moeten door ons worden betaald, dat is allesbehalve winstgevend. 
De afhandeling via Autotrust ligt bovendien volledig bij hen; wij hebben daar geen zeggenschap over, maar blijven altijd bereid mee te denken wanneer dat redelijk en mogelijk is. Voor zover wij weten zijn de reparatiekosten netjes vergoed en is het probleem opgelost.
Wij herkennen ons dan ook niet in uw beschuldigingen en vinden het jammer dat u deze ongegrond in het openbaar uit. We hebben namelijk super goed contact gehad via WhatsApp waarbij de toon zéér vriendelijk en positief te noemen was. Op onze vraag ‘’houdt u ons op de hoogte zodat we weten hoe het loopt?’’ heeft u helaas nooit gereageerd. Mocht u desondanks behoefte hebben aan een gesprek of verdere toelichting, dan staan wij daar uiteraard voor open maar wel op basis van feiten en wederzijds respect. 
Met vriendelijke groet,
Team Autobedrijf Gerard Vulink