Ff weer op gefrist worden is niks mis mee toch!

• Welke opleiding heeft u bij ons gevolgd? Criminaliteitspreventie

Het was gezellig en vooral leerzaam met wim

Het was een mooie tijd.

• Welke opleiding heeft u bij ons gevolgd? (C) Vrachtauto

Ik heb de rijlessen als nuttig en fijn ervaren.

Mijn lessen waren duidelijk en hebben mij goed geholpen om tot het niveau te komen om mijn examen te behalen. Aan het begin werd ik wel veel gebeld tijdens schooltijden door de planning, wat het voor mij vaak niet mogelijk maakte om op te nemen. Ik heb van anderen vernomen dat dit bij hen ook vaak het geval was. Wellicht is dit iets om in het vervolg rekening mee te houden. Ik vond het wel fijn dat ik later meer geappt werd in plaats van gebeld.

• Welke opleiding heeft u bij ons gevolgd? (B) Personenauto

Professioneel sterk, behulpzaam en vriendelijk

Via deze weg een hartelijk dankgroet voor jullie service. Aan Terry (van Brakel) in het bijzonder voor de herhalingslessen en voorbereiding op het BE examen. Geslaagd en (daardoor) met een enorm blij gevoel, ga ik van mijn BE rijbewijs genieten. Dank aan alle medewerkers van DON, die hieraan een bijdrage hebben geleverd..

• Welke opleiding heeft u bij ons gevolgd? (BE) Personenauto + Aanhangwagen

Prima opleider en goede verzorging van Don

Opleiding was prima, alleen de lotus vond ik een beetje laks en niet erg geïnteresseerd

• Welke opleiding heeft u bij ons gevolgd? BHV

Ondanks de corona heb ik een hele prettige en super opleiding tot vrachtwagenchauffeur kunnen volgen.

• Welke opleiding heeft u bij ons gevolgd? (C) Vrachtauto

Rommelig, beneden verwachting

Erg onhandig dat er voor dezelfde cursus meerdere boeken in omloop zijn. Dit maakt klassikaal zaken behandelen een kansloze missie. Dat iedere docent zijn of haar eigen draai ergens aan heeft vind helemaal prima. Heb inmiddels drie keer een cursus van Gerard gehad en ik ken als zijn verhalen nu wel, maar goed hij doet het met overgave en weet best te boeien. Maar afgelopen dinsdag had ik met Richard toch echt een hele andere ervaring. Dat je met een grapje de lachers op ja hand probeert te krijgen snap ik, en dat je bij een stel ongemotiveerde vrachtwagenchauffeurs iets ongenuanceerder uit de hoek moet komen snap ik ook. Maar dat dat ten koste moet gaan van jullie (vooral vrouwelijke) collega’s gaat mijn toch wel te ver. Discriminerend tegen islamistische mede-cursisten.... vrouwonvriendelijke opmerkingen over collega’s...... Ik heb meerdere keren mijn Collega aangekeken met een een vraagteken of ik nou echt goed hoorde wat hij allemaal zei.....

Goed en goede uitleg

Annemieke heeft alle kennis van ehbo top

Top instructie

Cursus Veilig werken met de heftruck gevolgd ivm Code 95. Theorie met examen aan het eind. De cursusleider ging op een prettige en deskundige manier door de stof heen met duidelijke uitleg en filmpjes. Constant werd er getoetst of je wel oplette en het serieus nam. Stof sloot goed aan bij de examen vragen. Er werd ook zat humor gebruikt. Ik vond het goed.

• Welke opleiding heeft u bij ons gevolgd? Vorkheftruck

Peter was een onwijs aardige vent legde alles prima uit en ik ben geslaagd voor mijn herhaal cursus heftruck. De catering was ook perfect heb der goed gegeten.

• Welke opleiding heeft u bij ons gevolgd? Vorkheftruck

Fabiola was zo als altijd uitstekend

er was alleen een minder iets :de lotus wilde in eerste instantie geen mondkapje opdoen bij het acteren van een wond waar ik dus dicht bij stond met mondkapje tot dat Fabiola er wat van zei met wat heen en weer gepraat ging hij op met tegenzin dat was niet zo gepast van de lotus

Nuttige cursus

VCA-cursus zit goed in elkaar. Een apart deel VOL-VCA en een paar dagen erna Basis-VCA met examen. Je weet waar je aan toe bent en als je geslaagd ben je direct klaar met de cursus. Jammer dat het CBR niet zo flexibel is i.v.m. met het behalen van het code-95 punt.

Leerzaame les

Leuke les

• Welke opleiding heeft u bij ons gevolgd? VCA

Prima alleen tussen instructeur en Lotus verlooptniet vlekkeloos

Goede uitleg Goeie instructeur Chris Raus Duidelijke lesstof Leerzaam

• Welke opleiding heeft u bij ons gevolgd? Vorkheftruck

Ik heb betere cursus dagen van Don meegemaakt.

Tijdens de 1ste avond voor Vol VCA bleken er 2 type boeken in omloop te zijn (beide bij Don vandaan), instructeur (Gerard) ging daar goed mee om. Tijdens de dag cursus bleek het boek voor basis VCA weer anders te zijn. De gehele dag werd er een hoofdstuk behandeld met daarna oefen vragen, de mensen die opgingen voor Vol VCA konden niet mee doen met de oefen vragen. Als er van te voren bekend is dat er een gemixte klas is dan zou ik zorgen als Don zijnde dat er printjes klaar liggen met de vragen vanuit het basis VCA boek zodat iig iedereen bij de les betrokken blijft. Het boek doorlezen kan ik zelf ook en de hele dag les voelt nu niet echt als een meerwaarde op deze manier. VCA is een moeilijke cursus om te geven en daarom is humor heel belangrijk. De instructeur tijdens de dag was soms op het grove af (vond ik), dit sloeg zeker aan bij een deel van de klas. Persoonlijk hou ik zeker wel van af en toe van een grof grapje maar ik denk dat het niet nodig is om jezelf om deze manier te moeten "bewijzen". Ik denk dat hij de aandacht ook had gekregen door minder grof te zijn, iedereen in z'n waarde te laten en met meer respect (minder seksistisch) over collega's te spreken. Het is zeker niet mijn bedoeling om mensen in de problemen te brengen en het is ook puur mijn beleving van de dag.

zeer saai

slaapverwekkend 7 uur in bankje

• Welke opleiding heeft u bij ons gevolgd? Fysieke belasting

Was perfect ,goede uitleg ,trainer hielp mee de boel wakker te houden ,door iedereen actief te betrekken bij de leerstof

X

Was gezellig leerzaam dag

• Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Welke opleiding heeft u bij ons gevolgd? Vorkheftruck

goede cursus leider ,de stof werd uitgebreid behandelt zonder dat het saai werd

goede cursus, duidelijke instructie

• Lesmiddelen
  • Welke opleiding heeft u bij ons gevolgd? Levensreddend handelen voor chauffeurs

langzaam begin met een

In week 14 heb ik, samen met drie andere cursisten, de driedaagse EHBO-basis cursus gevolgd. Een klein klasje van vier personen (wellicht door COVID-maatregelen). Alle vier de cursisten, waaronder ik, hadden dezelfde achtergrond; al langer ervaring met EHBO maar een verlopen certificaat. Hierdoor had iedereen al kennis van het lesmateriaal dat op de planning stond. Na de eerste dag was de gedeelde mening dan ook dat het niveau te laag lag. Dit heb ik aangegeven toen de instructrice om feedback vroeg. Gelukkig heeft ze dit goed opgepakt waardoor de resterende twee dagen beter op ons niveau lag. Hierdoor heb ik overal een productieve tijd gehad en, wederom, veel kunnen leren. Zowel onze instructrice als LOTUS-slachtoffer waren erg fijne mensen. Kundig en professioneel en gelukkig ook in voor een grap en een grol. Verder is de lunch goed verzorgd, er zijn broodjes met vers beleg, koffie, sapjes en afwisselend een kroketje, soepje of gehaktbal. De toiletten worden erg goed schoongemaakt en de rest van de faciliteiten zijn ook keurig. Personeel is vriendelijk en attent. Verbeterpunten: - Anticipeer op bestaande kennis. Zoals ik al aangaf, onze groep had allemaal al een stevige basis in de EHBO. We moesten de basiscursus doen vanwege het verlopen certificaat. Wellicht kan hier flexibeler mee worden omgegaan. - Voor lange mannen zijn de stoeltjes aan de wat kleine kant. Ps. Mijn complimenten aan Fabiola en Annemiek!

• Accommodatie N.v.t.

Prima EHBO opleiding, kan ook in 2 dagen

EHBO cursus van drie dagen. Goede uitleg met praktijkvoorbeelden en oefenen van situaties met een lotus. Het oefenen met de lotus is erg prettig. De lesstof kan ook in 2 dagen ipv 3 dagen worden behandeld.

• Welke opleiding heeft u bij ons gevolgd? EHBO

Leerzaam, leuk, personen met diverse achtergronden.

2 leuke dagen gehad en leerzaam. Deskundige leraar.

• Lesmiddelen
  • Welke opleiding heeft u bij ons gevolgd? BHV preventie medewerker

Leuke en zeer leerzame cursus

Ik heb deze BHV cursus naast super leerzaam ook leuk ervaren. Bij de instructeur spat de enthousiasme en ervaring er vanaf.

Zakelijk en duidelijk

Duidelijk onderwijs op een ontspannen manier

• Welke opleiding heeft u bij ons gevolgd? ADR

Over DON Opleidingen

Met als aandrijfeenheid een sterk team van rijinstructeurs, docenten en adviseurs is DON Opleidingen uitgegroeid tot een volwaardig opleidingsinstituut. In 1969 begonnen als eenmansrijschool, doorgegroeid als verkeersschool en sinds 2004 een opleidingsinstituut met een scala aan opleidingen. Ons doel is om klanten een totaaloplossing te kunnen bieden op het gebied van opleidingen met één aanspreekpunt en een advies dat bij u of uw bedrijf past. U kunt bij ons terecht voor alle opleidingen over de weg of het water, zowel theorie als praktijk, regulier of versneld. De opleidingen hebben wij onderverdeeld in de categorieën: alle (beroeps)rijbewijzen, Arbo & veiligheid, chauffeurstrainingen, logistiek, nascholing van beroepschauffeurs (code 95) en communicatie. Stap gerust eens bij ons binnen!