Super gecoacht door José.

De planning van de rijlessen ging heel goed. Rijinstructeur José wist mij goed te coachen door te onderzoeken wat ik nodig had. Op lokatie Oosterpoort wordt je vriendelijk ontvangen. Een top tijd gehad.

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Hallo Meriam, Bedankt voor je mooie review. Goed om te horen dat je opleiding bij José zo goed bevallen is! Met vriendelijke groet, Kelly - Oosterpoort Opleidingen

Professioneel, niet georienteerd op complete beginners

Hier een intake-les op de motor gehad. De intake-les duurt anderhalf uur en heeft de insteek om je basisvaardigheden te beoordelen alvorens je een lessenpakket aanschaft. Om die reden gaat de les naar mijn mening vrij snel, er wordt snel begonnen met AVB-oefening (snelle slalom, precisiestop, etc). Voor iemand bekend met auto of brommer is dit wellicht goed te doen, maar dit was de eerste keer dat ik een gemotoriseerd voertuig bediende (geen autorijbewijs) en voor mij werden er te snel nieuwe handelingen toegevoegd voordat de oude er in konden slijten. In gesprek met de instructeur kwam naar boven dat nu op dit moment motorrijles bij deze rijschool voor mij niet de juiste keuze zou zijn - respect voor de eerlijkheid hierin. Deze rijschool werkt blijkbaar met lesblokken van 3 uur en in groepen (voor het motorrijbewijs) - dit vind ik lang. De instructeur zelf was prettig in de omgang en duidelijk, maar meer uitleg en een geleidelijkere opbouw was beter geweest, dit is meer een probleem met de opzet van de les dan met de instructeur. Mijn impressie is dat de focus ligt op het aspect "basisvaardigheden peilen" waardoor het aspect "kennis maken met de motor" onder sneeuwt. Het oefenterrein is groot en goed opgezet, maar omdat deze rijschool met groepslessen werkt weet ik niet hoeveel meerwaarde dat heeft, je moet het terrein immers delen. Al met al zou ik dit niet aanraden voor iemand zonder ervaring met rijden, maar Oosterpoort komt professioneel over en ik neem aan dat iemand ervaren met voertuigen een prettigere ervaring zal hebben. Mijn advies aan Oosterpoort is: bied een rustiger beginpunt aan. De intake-les zet veel druk op de student, omdat er tegelijk een beoordeling plaatsvindt. Omdat in deze eerste les aan de hand van een aantal oefeningen de basisvaardigheden van de student beoordeelt worden ontstaat er tijdsdruk en stress. De intake-les zelf hoeft niet weg, maar zou kunnen worden aangevuld met een geleidelijkere "try the bike" les van tevoren.

• Deskundigheid/Vakmanschap N.v.t.
  • Welke opleiding heb je gedaan? Motor

Beste Kahr, Bedankt voor je review. Ik kan me je ervaring inderdaad wel voorstellen. Tijdens de intake wordt inderdaad gekeken hoe snel iemand handelingen zal leren zodat we een passend advies kunnen geven voor de toekomst. De les is inderdaad niet opgezet als een plezier-uurtje, de focus ligt op leren. Voor jou heeft dit stress opgeleverd wat uiteraard niet de bedoeling is. We nemen je feedback in ieder geval mee in ons bedrijf! Met vriendelijke groet, Kelly - Oosterpoort Opleidingen

Een lerend proces

Ik heb van 2 instructeurs rijles gehad en van allebei heel veel geleerd. door hun ben ik ook echt achter me zelfvertrouwen gekomen.

Was een leerzame dag

• Welke opleiding heb je gedaan? Code95 Nascholing

Aardig, professioneel en vriendelijk

Een hele aardige instructeur met veel geduld en goede hart.

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

goede rustige uitleg en veel geduld

Ik ben wat ouder waardoor bepaalde vaardigheden zeker in het begin stroef gingen. Je leert bepaalde zaken toch trager merkte ik helaas. Gelukkig had de instructeur daar veel oog voor en iok het geduld. Uiteindelijk zonder automaat mijn rijbewiks gehaald.

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Een goede duidelijke en reële opleiding

Beide instructeurs waren duidelijk op welke punten er een verbetering moest komen voordat er een kans was op slagen ( ik ben trouwens in 1 keer geslaagd!). Gelukkig waren ze heel geduldig en bemoedigend waar naast de 'aandachtspunten' ook voldoende feedback werd gegeven wat wel goed ging. Dank daarvoor. Enige minpunt was dat vanwege de drukte er een 'gat' zat qua rijlessen waardoor ik het gevoel had dat ik dingen 'opnieuw' moest leren.

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Beste Karin, Bedankt voor je review! Wat fijn om te horen dat je de lessen prettig hebt ervaren. De planningen zitten inderdaad erg vol en de examens zijn erg laat bij het CBR, door een van deze redenen kan er een gat in je planning ontstaan. Erg vervelend, gelukkig heeft dit je niet belet om in een keer te slagen! Met vriendelijke groet Kelly - Oosterpoort Opleidingen

Goed geregeld en duidelijk.

Fijne les gehad bij Oosterpoort en ik heb precies genoeg lessen gehad!

• Lesmaterialen (indien van toepassing)? N.v.t.
  • Leslocatie (bereikbaarheid & faciliteiten)? N.v.t.
  • Lesvoertuig (indien van toepassing)
  • Toepasbaarheid van het geleerde in de praktijk? N.v.t.

Prima!

Vakkundig en correct

Super tevreden

Ik ben bij Oosterpoort in de leer voor het rijbewijs B. Na de proefles te hebben gedaan kreeg ik een keurig advies op basis van mijn ervaring, tussentijd zijn het aantal lessen in goed overleg met een goede onderbouwing iets opgehoogd. Er werd op een juiste manier geadviseerd vanuit de klantenservice en er werd meegedacht in het gehele traject. Mijn lessen van 25stuks zijn onderverdeeld geweest onder drie instructeurs om de beste tips en adviezen te krijgen. Alle afspraken zijn netjes nagekomen. Ik ben geslaagd wat ten zeerste te danken is geweest door de instructeur die met een goed hart voor de zaak en de cursist hun werk doen. Dank voor deze goede ervaring

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Beste Michael, Bedankt voor je mooie woorden! We wensen je heel veel veilige kilometers toe. Met vriendelijke groet, Kelly - Oosterpoort Opleidingen

Mijn ervaring met Hans is uitstekend hij heeft mij door het examen heen geloodst en veel geduld gehad met achteruitrijden met de aanhanger.

Prima!

Fijne rustige instructeur, goede uitleg.

• Welke opleiding heb je gedaan? Rijbewijs BE (Aanhanger)

Het wordt je hardstikke goed uitgelegd je leert alles

• Welke opleiding heb je gedaan? Theoriecursus (Auto / Motor / Bromfiets)

Super, goed verzorgd en duidelijk

Rijbewijs BE behaald bij Oosterpoort. Leuke instructeur, goede stemming, duidelijk en goed verzorgd

• Welke opleiding heb je gedaan? Rijbewijs BE (Aanhanger)

Goede rijinstructeur, goede samenwerking!

Goede rijinstructeur. Duidelijk in tekst en uitleg en goede samenwerking, zeer goede keus geweest om bij oosterpoort te gaan lessen.alles in een keer behaald Zeker een aanrader!

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Beste Jamir, Bedankt voor je mooie review! We zijn het helemaal met je eens dat Oosterpoort de juiste keuze is ;-) Met vriendelijke groet, Kelly - Oosterpoort Opleidingen

Scherpe planning en goede instructeur

Prettige instructeur (Cor), scherpe planning en altijd goede communicatie.

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Een zeer zinvolle cursus, je hebt er veel aan.

Een zeer nuttige cursus ben ook niet voor niets geslaagd, na 2 keer gezakt te zijn, ondanks ik al 18 jaar motor rij !! Dank

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Overall good experience, great instructors

I had a little trouble in the beginning with my instructor being sick and not having any replacements. Mostly all of the issues I had were with the customer service and the planning of my lessons when my old instructor was out sick.

• Would you recommend us? Yes
  • N/A

Jammer

Ik heb eerder mijn A rijbewijs gehaald hier, dat was echt fantastisch. Nu gekozen voor E achter B. Ik dacht een leuk dagje te hebben maar dit viel tegen. Dit had niks te maken verder met het resultaat want ik ben zonder problemen geslaagd. Ik vond alleen de instructeur slecht. Hij kon niet goed uitleggen en had verder totaal geen interesse in mij als persoon. Vervelende dag gehad dus.

• Welke opleiding heb je gedaan? Rijbewijs BE (Aanhanger)

Beste Vincent, Wat vervelend om te horen dat je de dag als niet prettig hebt ervaren. We herkennen deze instructeur absoluut niet in je omschrijving. Wij kennen Johan als sociaal, zeer geïnteresseerd en ontzettend begaan met zijn leerlingen. We vinden het spijtig dat dit bij jou zo is overgekomen of de communicatie niet soepel is gelopen. Gelukkig heb je wel kennis opgedaan tijdens de lessen waardoor je geslaagd bent. Uiteraard is dit ons hoofddoel! Hopelijk kunnen we je voor een eventueel volgend rijbewijs ook nog blij maken met een stukje gezelligheid tijdens de les. Met vriendelijke groet, Kelly Oosterpoort Opleidingen

Was geweldig en door voor CE

Goede begeleiding gehad door zee ervaren instructeurs

• Toepasbaarheid van het geleerde in de praktijk?
  • Welke opleiding heb je gedaan? Vrachtauto (C1, C, CE, LZV)

E achter B in 1 dag

's ochtends gebeld en 's middags je rijbewijs, beter kan het niet. De instructeur was er eentje van de oude stempel, niet lullen maar poetsen! Erg professioneel en correct werd ik op mijn fouten gewezen, verbeterpunten aangehaald en vervolgens uitgevoerd. Ondanks het korte tijdsbestek 5 uur lang intensief maar toch ook ontspannen de fijne kneepjes van E achter B geleerd. Bedankt voor de les en het resultaat!

• Welke opleiding heb je gedaan? Rijbewijs BE (Aanhanger)

The best way to get my drivers licence!

While Oosterport demands a high price for its services, it is definitely worth the extra premium. Oosterpoort provided me, an English speaking person with full fledged support for getting my Manual Car driver's licence. The only downside is that Oosterport is so popular that scheduling driving lessons have to be done months before, which was also made worse due influx of students there after the Covid pandemic. I was recommended Oosterport by my girlfriend who was doing her driving lessons there. I bought a driving lesson + theory + exam package from Oosterport that gave me plenty of tools to make the process as smooth as possible. Additionally I was recommended to choose Cor Keus as my instructor. Luckily I followed her advice. Cor Keus is a very skilled and patient driving instructor. I was always looking forward to the next driving lessons as I could look forward to having a nice and personal chat with Cor while refining my driving skills. It was like driving with a friend, except in this case the backseat driving was actually appreciated from my side. For the theory, I got a text book with plenty of illustrations to make the studying easier and more enjoyable. Additionally I also got around 14h of online practise questions and exams, which was extremely useful for preparing for the theory exam. I passed it on the first try. In the package I get one exam and one retake if I didn't pass the first one, whilst following the adviced number of lessons of my instructor. On the first one I was nervous and had a very strict examiner, so I ended up not passing it. However, after I had a few more driving lessons on a later date before my exam, I managed to pass with flying colours on my second try. My only qualm with Oosterport was the very long waiting times for scheduling new lessons.

• Would you recommend us? Yes
  • N/A

Prima cursus gedaan!

Ik heb 2 keer een dagcursus gevolgt met een examen er achteraan. Na de eerste cursus had ik mijn examen de dag erna maar helaas is dat niet gelukt. De 2e keer heb ik het examen direct na de cursus gedaan en ben ik geslaagd met 6 fouten op gevaarherkenning en verder 0 fouten op inzicht en kennis! En de cursus zelf is ook super geregeld want je hebt comfortabele stoelen en 2 pauzes met gratis (uitgebreid) eten en drinken. Echt een aanrader!

• Welke opleiding heb je gedaan? Theoriecursus (Auto / Motor / Bromfiets)

Super mooie net en leerzaam bedrijf

Mooi leerzaam bedrijf fijne instrukteurs

• Toepasbaarheid van het geleerde in de praktijk?
  • Welke opleiding heb je gedaan? Vrachtauto (C1, C, CE, LZV)

Leerzaam en snel

Lekker makkelijk

Over Oosterpoort Opleidingen

Oosterpoort Opleidingen is een trots, Gronings bedrijf! We geven sinds 1964 autorijles, motorrijles, bromfietsrijles en we leiden beroepschauffeurs op tot vrachtwagenchauffeur, buschauffeur, taxi-chauffeur of ambulancechauffeur. Maar we doen meer! We verzorgen alle denkbare opleidingen op gebied van transport, logistiek en veiligheid zoals Heftruck, Gevaarlijke Stoffen, EHBO, BHV en VCA. Kom kennismaken met Oosterpoort!