Goeie opleiding met professionele mensen

Onderhoud van materieel kan beter. Airco werkte bv niet.

• Toepasbaarheid van het geleerde in de praktijk?
  • Welke opleiding heb je gedaan? Vrachtauto (C1, C, CE, LZV)

Thank you

I am grateful to Erik Leffers for his effort and time. I passed on my first try and got my driving license. Oosterpoort did not change my schedule even once, even though it was made 4 months ago. As a non-Dutch speaker, I really recommend this school.

Fijn leer klimaat

Algemeen De Oosterpoort zorgt voor een fijn en realistisch leer klimaat. Het is een grote organisatie waardoor heen zaken goed geregeld zijn, zowel online als offline. Administratieve zaken zijn niet altijd perfect geregeld, maar na contact met de rijschool wordt alles netjes en snel opgelost. Algemene indruk is dus zeker positief. Rijinstructeur Cor Mijn ervaring met Cor is zeer positief. Alles wordt aangeleerd op eigen tempo en Cor zorgt ervoor dat een leerling de ruimte krijgt om dit op zijn/haar snelheid aan te leren. Cor is open in zijn communicatie waardoor je als leerling goed weet waar je aan toe bent. Daarnaast creëert hij een goede sfeer wat ik als leerling erg fijn het ervaren en hij doet ontzettend zijn best voor zijn leerlingen.

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Vertrouwd en veilig leer klimaat

De rijschool heeft het beste met de leerlingen voor. Er is aandacht voor het individu en er worden realistische doelen gesteld. Met name het contact met de rij instructeur heb ik als zeer positief ervaren.

Echte top rijinstructeurs

Ik heb 2 maanden les gehad van rijschool oosterpoort. En het waren de twee beste, en geweldige maanden. Ik had twee rijinstructeurs gehad 1 heette Eric en de tweede was een vrouwelijke en zei heet Truus. Beide hebben zoveel geduld, er word echt lesgegeven en vooral op de punten die het extra nodig hebben. Keer op keer word de stof herhaald ook al moeten ze het 100 keer uitleggen dan doen ze dat. Je word op zeer professionele begeleid, echt top en de service van de infobalie is ook heel profesioneel en de problemen worden snel opgelost. En ze zijn echt een luisterend oor en ze zijn harstikke vriendelijk Oosterpoort nogmaals bedankt voor jullie vertrouwen in mij

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Ben heel blij dat ik het gehaald heb dankzij de lessen en het geduld van Angela.

Ik vond het vanaf het begin best lastig om te gaan rijden, maar nu ben ik heel blij dat het allemaal gelukt is. De lessen hebben me daar natuurlijk heel erg bij geholpen en vooral Angela heeft daar een hele grote bijdrage aan geleverd. Ze legde alles altijd heel duidelijk uit, was heel geduldig als ik weer eens iets was vergeten en hielp me om alles beter in de vingers te krijgen. Gaandeweg begon ik het ook steeds leuker te vinden en nu heb ik er ook wel vertrouwen in gekregen dat ik het kan. En de lessen met Angela waren altijd heel gezellig! Dus heel erg bedankt! En ook bedankt aan de collega's van de administratie die alles altijd heel soepel hebben geregeld.

Klantvriendelijk, fijne rijschool

Positieve ervaring bij deze rijschool, zowel voor als achter de schermen, klantvriendelijk, Professioneel, netjes, duidelijk. Vooral mijn vaste rijinstructeur was vriendelijk, geduldig en professioneel, heel fijn.

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Instructeurs zijn goed, maar de organisatie moet beter

Veel instructeurs gehad, waarvan de meeste erg goed waren. Complimenten aan Jeroen in Groningen en José in Assen die me aan het eind fantastisch naar het examen hebben begeleid! Ook bij het boeken van het lespakket werd mij duidelijk gemaakt dat hun theoriecursus voor mij niet nodig was, dat geeft toch aan dat men niet alle centjes uit een leerling wil knijpen. Men gaf mij zelfs een theorieboekje omdat ze die nog over hadden, erg vriendelijk! Veel van mijn lessen vielen uit vanwege gezondheidsproblemen van mijn eerste instructeur. Daar kan ik uiteraard begrip voor opbrengen, maar dit moet qua planning wel coulanter opgelost worden. - Bel de leerling van te voren als de instructeur gewijzigd wordt. Dit zorgt ervoor dat de leerling niet ineens bij een nieuwe instructeur in moet stappen en daarmee kan de leerling zich voorbereiden op wat hij/zij uit de les wil halen. - Noteer de planningsvoorkeuren van een leerling. Als ik zeg dat ik op werkdagen om 7:50 of 17:20 kan starten, of aangeef dat ik een bepaalde periode niet kan, dan is het niet leuk dat ik dat steeds weer moet aangeven bij het inplannen van nieuwe lessen. Het komt netjes over om dat al genoteerd te hebben staan, en daar meteen rekening mee te houden. Nu verschenen er steeds nieuwe lessen op momenten dat ik niet kon, waardoor ik er weer achteraan moest bellen om dat te herstellen. Dit heeft veel onnodig gedoe opgeleverd. Al met al zou ik, met wat waarschuwingen, de school wel durven aanbevelen. Uiteindelijk kundige instructie gekregen van vriendelijke instructeurs.

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Super gecoacht door José.

De planning van de rijlessen ging heel goed. Rijinstructeur José wist mij goed te coachen door te onderzoeken wat ik nodig had. Op lokatie Oosterpoort wordt je vriendelijk ontvangen. Een top tijd gehad.

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Hallo Meriam, Bedankt voor je mooie review. Goed om te horen dat je opleiding bij José zo goed bevallen is! Met vriendelijke groet, Kelly - Oosterpoort Opleidingen

Professioneel, niet georienteerd op complete beginners

Hier een intake-les op de motor gehad. De intake-les duurt anderhalf uur en heeft de insteek om je basisvaardigheden te beoordelen alvorens je een lessenpakket aanschaft. Om die reden gaat de les naar mijn mening vrij snel, er wordt snel begonnen met AVB-oefening (snelle slalom, precisiestop, etc). Voor iemand bekend met auto of brommer is dit wellicht goed te doen, maar dit was de eerste keer dat ik een gemotoriseerd voertuig bediende (geen autorijbewijs) en voor mij werden er te snel nieuwe handelingen toegevoegd voordat de oude er in konden slijten. In gesprek met de instructeur kwam naar boven dat nu op dit moment motorrijles bij deze rijschool voor mij niet de juiste keuze zou zijn - respect voor de eerlijkheid hierin. Deze rijschool werkt blijkbaar met lesblokken van 3 uur en in groepen (voor het motorrijbewijs) - dit vind ik lang. De instructeur zelf was prettig in de omgang en duidelijk, maar meer uitleg en een geleidelijkere opbouw was beter geweest, dit is meer een probleem met de opzet van de les dan met de instructeur. Mijn impressie is dat de focus ligt op het aspect "basisvaardigheden peilen" waardoor het aspect "kennis maken met de motor" onder sneeuwt. Het oefenterrein is groot en goed opgezet, maar omdat deze rijschool met groepslessen werkt weet ik niet hoeveel meerwaarde dat heeft, je moet het terrein immers delen. Al met al zou ik dit niet aanraden voor iemand zonder ervaring met rijden, maar Oosterpoort komt professioneel over en ik neem aan dat iemand ervaren met voertuigen een prettigere ervaring zal hebben. Mijn advies aan Oosterpoort is: bied een rustiger beginpunt aan. De intake-les zet veel druk op de student, omdat er tegelijk een beoordeling plaatsvindt. Omdat in deze eerste les aan de hand van een aantal oefeningen de basisvaardigheden van de student beoordeelt worden ontstaat er tijdsdruk en stress. De intake-les zelf hoeft niet weg, maar zou kunnen worden aangevuld met een geleidelijkere "try the bike" les van tevoren.

• Deskundigheid/Vakmanschap N.v.t.
  • Welke opleiding heb je gedaan? Motor

Beste Kahr, Bedankt voor je review. Ik kan me je ervaring inderdaad wel voorstellen. Tijdens de intake wordt inderdaad gekeken hoe snel iemand handelingen zal leren zodat we een passend advies kunnen geven voor de toekomst. De les is inderdaad niet opgezet als een plezier-uurtje, de focus ligt op leren. Voor jou heeft dit stress opgeleverd wat uiteraard niet de bedoeling is. We nemen je feedback in ieder geval mee in ons bedrijf! Met vriendelijke groet, Kelly - Oosterpoort Opleidingen

Een lerend proces

Ik heb van 2 instructeurs rijles gehad en van allebei heel veel geleerd. door hun ben ik ook echt achter me zelfvertrouwen gekomen.

Was een leerzame dag

• Leslocatie (bereikbaarheid & faciliteiten)?
  • Lesvoertuig (indien van toepassing) N.v.t.
  • Welke opleiding heb je gedaan? Code95 Nascholing

Aardig, professioneel en vriendelijk

Een hele aardige instructeur met veel geduld en goede hart.

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

goede rustige uitleg en veel geduld

Ik ben wat ouder waardoor bepaalde vaardigheden zeker in het begin stroef gingen. Je leert bepaalde zaken toch trager merkte ik helaas. Gelukkig had de instructeur daar veel oog voor en iok het geduld. Uiteindelijk zonder automaat mijn rijbewiks gehaald.

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Een goede duidelijke en reële opleiding

Beide instructeurs waren duidelijk op welke punten er een verbetering moest komen voordat er een kans was op slagen ( ik ben trouwens in 1 keer geslaagd!). Gelukkig waren ze heel geduldig en bemoedigend waar naast de 'aandachtspunten' ook voldoende feedback werd gegeven wat wel goed ging. Dank daarvoor. Enige minpunt was dat vanwege de drukte er een 'gat' zat qua rijlessen waardoor ik het gevoel had dat ik dingen 'opnieuw' moest leren.

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Beste Karin, Bedankt voor je review! Wat fijn om te horen dat je de lessen prettig hebt ervaren. De planningen zitten inderdaad erg vol en de examens zijn erg laat bij het CBR, door een van deze redenen kan er een gat in je planning ontstaan. Erg vervelend, gelukkig heeft dit je niet belet om in een keer te slagen! Met vriendelijke groet Kelly - Oosterpoort Opleidingen

Goed geregeld en duidelijk.

Fijne les gehad bij Oosterpoort en ik heb precies genoeg lessen gehad!

• Lesmaterialen (indien van toepassing)? N.v.t.
  • Leslocatie (bereikbaarheid & faciliteiten)? N.v.t.
  • Lesvoertuig (indien van toepassing)
  • Toepasbaarheid van het geleerde in de praktijk? N.v.t.

Prima!

Vakkundig en correct

Super tevreden

Ik ben bij Oosterpoort in de leer voor het rijbewijs B. Na de proefles te hebben gedaan kreeg ik een keurig advies op basis van mijn ervaring, tussentijd zijn het aantal lessen in goed overleg met een goede onderbouwing iets opgehoogd. Er werd op een juiste manier geadviseerd vanuit de klantenservice en er werd meegedacht in het gehele traject. Mijn lessen van 25stuks zijn onderverdeeld geweest onder drie instructeurs om de beste tips en adviezen te krijgen. Alle afspraken zijn netjes nagekomen. Ik ben geslaagd wat ten zeerste te danken is geweest door de instructeur die met een goed hart voor de zaak en de cursist hun werk doen. Dank voor deze goede ervaring

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Beste Michael, Bedankt voor je mooie woorden! We wensen je heel veel veilige kilometers toe. Met vriendelijke groet, Kelly - Oosterpoort Opleidingen

Mijn ervaring met Hans is uitstekend hij heeft mij door het examen heen geloodst en veel geduld gehad met achteruitrijden met de aanhanger.

Prima!

Fijne rustige instructeur, goede uitleg.

• Welke opleiding heb je gedaan? Rijbewijs BE (Aanhanger)

Het wordt je hardstikke goed uitgelegd je leert alles

• Leslocatie (bereikbaarheid & faciliteiten)?
  • Lesvoertuig (indien van toepassing) N.v.t.
  • Toepasbaarheid van het geleerde in de praktijk?
  • Welke opleiding heb je gedaan? Theoriecursus (Auto / Motor / Bromfiets)

Super, goed verzorgd en duidelijk

Rijbewijs BE behaald bij Oosterpoort. Leuke instructeur, goede stemming, duidelijk en goed verzorgd

• Welke opleiding heb je gedaan? Rijbewijs BE (Aanhanger)

Goede rijinstructeur, goede samenwerking!

Goede rijinstructeur. Duidelijk in tekst en uitleg en goede samenwerking, zeer goede keus geweest om bij oosterpoort te gaan lessen.alles in een keer behaald Zeker een aanrader!

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Beste Jamir, Bedankt voor je mooie review! We zijn het helemaal met je eens dat Oosterpoort de juiste keuze is ;-) Met vriendelijke groet, Kelly - Oosterpoort Opleidingen

Scherpe planning en goede instructeur

Prettige instructeur (Cor), scherpe planning en altijd goede communicatie.

• Welke opleiding heb je gedaan? Auto

Een zeer zinvolle cursus, je hebt er veel aan.

Een zeer nuttige cursus ben ook niet voor niets geslaagd, na 2 keer gezakt te zijn, ondanks ik al 18 jaar motor rij !! Dank

Over Oosterpoort Opleidingen

Oosterpoort Opleidingen is een trots, Gronings bedrijf! We geven sinds 1964 autorijles, motorrijles, bromfietsrijles en we leiden beroepschauffeurs op tot vrachtwagenchauffeur, buschauffeur, taxi-chauffeur of ambulancechauffeur. Maar we doen meer! We verzorgen alle denkbare opleidingen op gebied van transport, logistiek en veiligheid zoals Heftruck, Gevaarlijke Stoffen, EHBO, BHV en VCA. Kom kennismaken met Oosterpoort!