Meelevend en vriendelijk en behulpzaam

• Vestiging: Saar aan Huis Gooi & Vechtstreek

Grote steun naast mantelzorg

Er werd een Saar "op maat" door de vestigingsmanager voor ons uitgezocht. Deze wist de juiste toon voor de patiënte te vinden en trad haar met respect en geduld tegemoet. Verder toch doortastend, open en eerlijk en constructief. Dit tot het moment van opname van de patiënte in een verzorgingshuis

• Vestiging: Saar aan Huis Alkmaar
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

Fantastische begeleiding en zorg.

Saar aan Huis heeft gedurende een periode van bijna 2 jaar twee oudere dames (88 respectievelijk jaar oud) op leeftijd ondersteunt. Eerst aan huis en daarna nog gedurende een kleine 1 1/2 jaar op locatie in het verzorgingstehuis waar de dames naar toe zijn verhuisd. Alle medewerksters van Saar aan Huis waren even zorgzaam, lief en betrokken bij de dames. Er bestond veel onderling respect over en weer en na verloop van tijd beschouwden de dames de betrokken medewerksters als vriendinnen die hen hebben geholpen de moeilijke stap van thuis wonen naar verzorgingstehuis te maken. Zonder de hulp van Saar aan Huis was het nooit gelukt om de dames ondanks alles nog een fijne tijd te bezorgen.

• Vestiging: Saar aan Huis Breda
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Socialmedia/weekbladen

Prettig, snel en goed georganiseerd

In een hectische periode contact opgenomen met ‘Saar’, er volgde een korte telefonische intake met een afspraak binnen een week. Tijdens die afspraak vervolg intake en Monique had inmiddels ook al iemand op het oog die waarschijnlijk goed zou passen bij ons thuis. Na nog een paar telefoontjes afspraak met de Saar voor ons gemaakt, dat klikte en meteen data afgesproken waarop zij zou komen. Dit allemaal binnen 3 weken! Daarna nog kennismaking met een andere Saar - als reserve- en ook dat klikte en was direct geregeld.

Zeer tevreden!!

Wij zijn als familie heel blij met onze Saar. Onze moeder is hoogbejaard en heeft Alzheimer en noemt haar mijn vriendin. Saar is betrokken, heeft geduld, tijd en ruimte. Bovendien wandelen ze regelmatig samen en doen andere karweitjes. Kortom ze houd onze moeder actief, wat wij erg waarderen en waar ze van opbloeit!

Ontzorgend en daardoor rustgevend

Onze vader heeft beginnende Alzheimer en woont alleen. Omdat mijn broer ver weg woont komt de directe "fysieke" zorg voor mijn vader veelal op mij neer. Naast gezin en werk is dit soms erg veeleisend. Onze Saar komt eens per week en dat haalt veel druk van mijn schouders. Omdat de zorgvraag niet direct van mijn vader komt, was het voor onze Saar in het begin niet altijd even makkelijk. Hij heeft zich echter niet uit het veld laten slaan en is er met doorzettingsvermogen in geslaagd om een band met hem op te bouwen. Het is voor ons heel fijn dat onze Saar proactief is in de zorg voor onze vader, hij is flexibel, pakt klusjes en initiatieven voortvarend op en we kunnen altijd vragen of hij bepaalde dingen kan doen. We hebben contact voornamelijk via een App-groep en dat is prettig communiceren en overleggen.

Zeer positieve ervaringen

Goede begeleiding van de Saars en de mensen die we krijgen, dragen allemaal op hun eigen manier een positief steentje bij.

• Prijs/Kwaliteitsverhouding N.v.t.

Ontzorgen is het credo!

Mijn vrouw moest geopereerd worden en een lange revalidatie aan de knie ondergaan. Hoe gaan we dat regelen met de kinderen van 6 en 4 jaar? Gelukkig werd Saar aan Huis ingeschakeld. Twee lieve vrouwen die elke werkdag onze kinderen bij ons thuis vermaakten. Natuurlijk als ouders zeer benieuwd hoe de kinderen hier op zouden reageren. Nou die hebben ervan genoten. Elke dag druk in de weer met de hulp; kleuren, spelen, bezoeken speeltuinen, bos, etc. Focus daardoor minder op mama. Zorg voor de kinderen is weggenomen wat de revalidatie ten goede kwam. Zeker een aanrader!

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

De Saars zijn betrouwbaar, flexibel, gezellig, professioneel, oplossingsgericht en zeer betrokken.

In onze situatie verlenen de 4 Saars, middels PGB, dagelijkse intensieve zorg. Omdat wij als familie op afstand wonen verlaten wij ons geheel op Saar. Tegelijkertijd zijn wij als kinderen onderdeel van hun team. Via WhatsApp blijven wij dagelijks op de hoogte en in contact met onze vader. Dankzij hen kan onze vader zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Omdat hij dagelijks dezelfde mensen ziet bouwt hij een band met hen op en dat voelt voor hem en voor ons zeer vertrouwt. Wij zijn heel erg blij met deze professionele zorgverleners!

• Vestiging: Saar aan Huis Tilburg

Liefdevol ,betrokken,betrouwbaar,in een woord geweldig

De afgelopen twee jaar hebben drie dames van Saar afwisselend voor mijn 97 jarige moeder gezorgd. Zij deden dat met veel liefde ,zorgzaamheid ,en geduld. Verzorgden haar avond eten,deden een kaartspelletje en kletsen met haar. Het concept is geweldig.Het ontlast de familie en is een welkome afwisseling. Veel succes voor de toekomst.

• Vestiging: Saar aan Huis Gooi & Vechtstreek
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Familie/vrienden

Wij zijn onder de indruk van de professionaliteit en flexibiliteit van Saar aan Huis.

Saar aan Huis was voor ons een hele mooie manier om een stukje van de eenzaamheid van onze ouder op te lossen. Het contact met Saar aan Huis was vanaf het eerste moment prima: vriendelijk, meedenkend, duidelijk en heel gericht op de aanpak van onze vraag. Het wekte vertrouwen. En vooral ook bieden zij snelheid; je hoeft geen weken te wachten tot er een aanbod komt. De 'Saar' die bij onze ouder aan huis kwam, was empathisch, aandachtig gericht op de wensen van onze ouder en heel flexibel. Wij zijn ontzettend tevreden over de service van Saar aan Huis, ons vertrouwen hebben zij volledig waar gemaakt. Wij bevelen hen dan ook van harte aan. De diensten van Saar aan Huis hebben ons als mantelzorger(s) echt ontlast.

Buitengewoon goede service

De dames van Saar, hebben mijn broer en mij geholpen, om onze moeder door een lastige tijd te helpen. Het geduld en de humor waarmee ze onze moeder tegemoet traden waren erg vertrouwd voor mijn moeder. Niets was teveel en ook al veranderde de tijden om langs te komen er werd onmiddellijk geschakeld. Dank jullie wel jullie zijn oprecht een aanrader.

• Vestiging: Saar aan Huis Utrecht&Stichtse Vecht
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

Vriendelijke, toegewijde en flexibele hulp aan huis

Onze moeder, 90 en licht dementerend, had gedurende een aantal weken waarin de dagbesteding niet geopend was vanwege de lock down enorm veel steun aan de gezelschapsdames die haar bijna dagelijks bezochten. Dit was voor ons ook een enorme opluchting. Ook het feit dat ze een aantal zaken in de huishouding konden doen betekende verlichting. Er werd op een flexibele manier en onbureaucratisch op onze verzoeken ingegaan. Binnen een dag was alles geregeld. Zeer aanbevelenswaardig.

• Vestiging: Saar aan Huis Utrecht&Stichtse Vecht
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

Het maakt ons leven makkelijker en prettiger.

Ellis Peters verleent zorg op de vrije dagen van onze inwonende zorghulp. Niets is haar te veel. Ze is een opgewekte en opwekkende persoonlijkheid. Ze is geïnteresseerd in ons en onze familie. Ze is vlug van begrip en past zich moeiteloos aan. Ze kookt heerlijke maaltijden.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

Toegewijde medewerkster, die heel flexibel op mijn wensen ingaat.

Linda is een zonnetje in huis, ook als je in de regen met haar gaat lopen. Jammer dat de Corona regels voor einige beperkingen zorgen. Maar voorzichtigheid is de belangrijkste prioriteit voor hun klanten. Voor iedereen is 'Saar aan Huis' een aanrader die hulp nodig heeft.

• Vestiging: N.v.t.

Betrokken en liefdevol

Saar aan Huis is een mooie oplossing geweest om de eenzaamheid van mijn vader te verruilen voor warmte en gezelligheid. De Saar (en ook de organisatie) was betrokken en begeleidde mijn vader op liefdevolle wijze. Door Saar kreeg hij weer zin in de dag en keek hij altijd uit naar haar komst.

• Vestiging: Saar aan Huis ’t Groene hart
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Familie/vrienden

Zeer ondersteunend, prettige communicatie, alles wordt vlot geregeld.

Vanaf het moment van contact leggen met de organisatie viel het me op dat er snel geschakeld wordt. Dat is enorm prettig. De samenwerking verloopt prima, de communicatie is helder. De Saars spelen een belangrijke rol in de zorg voor mijn familielid. Zij zijn initiatiefrijk, stimulerend en erg betrokken. Er is sprake van een grote mate van flexibiliteit. Mijn familielid is erg te spreken over de hulp die zij krijgt. Zij ziet uit naar de komst van de Saar.

perfecte tijdelijke vervanging mantelzorg

Toen mijn vrouw ernstig ziek werd, werd duidelijk dat ik mijn eigen bedrijf zou moeten opgeven om er voor mijn vrouw te zijn. Oorspronkelijk was er veel inzet van kinderen, familie, vrienden en kennissen wat veel geregel en stress koste. Tot mijn levensverzekeraar “Interpolis” mij in contact bracht met Saar aan Huis. Mijn intentie is dat mijn vrouw zo lang mogelijk thuis blijft wonen in haar vertrouwde omgeving waar ze de dingen kan doen waar ze vertrouwd mee is, maar dat vergt wel wat van de omgeving. Mantelzorg wordt dragelijk als je ook ruimte hebt om andere dingen te blijven doen zoals in ons geval het werk, sporten en andere hobby’s. Een dag naar bijv. zorgboerderij is een oplossing maar dat is gericht op een meer gezamenlijk aanpak en geeft de nodige indrukken en stress, terwijl mijn vrouw hoog gevoelig en snel moe is. Na een intake met Saar aan Huis vond de coördinator meteen een perfecte match voor ons met een Saar die bij ons in de buurt woont. Voor ons beide geldt dat de “Saar” veel rust brengt. Voor mij geldt dat ik het eigen bedrijf in gepaste vorm kan voorzetten en er tijd is om te ontspannen. Daarna kun je de zorg weer aan en blijf je positief. Mijn vrouw krijgt één op één aandacht en begeleiding door een Saar met ervaring. Mijn vrouw wordt in haar waarde gelaten en “Saar” blijkt een maatje voor ons beide op ieder ons eigen niveau. Deels komt “Saar” vaste dagdelen en verder spreken we wekelijks de planning door, ook in de avonduren is de Saar inzetbaar zodat ook ik mijn sportavond op een ontspannen manier kan volbrengen. Kinderen, familie en kennissen zijn nu niet meer verantwoordelijk voor de zorg en dat voelt voor mijn vrouw en mij als minder inbreuk op privacy. Saar aan huis is voor ons een zeer goede aanvulling in de zorg en ontlasting van de mantelzorg.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

Mijn moeder heeft bijzonder veel genoten van de fijne bezoekjes van en uitjes met Ans van Ditzel, haar Saar. Haar leven werd er in deze laatste jaren door verrijkt. Trouw, altijd vriendelijk en opgewekt en hulpvaardig. Zij werd een echte vriendin voor mijn moeder.

• Vestiging: Saar aan Huis Zwolle
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Thuiszorg

Wij zijn zeer tevreden over de organisatie “Saar aan huis”.

Saar aan huis maakt het mogelijk dat mijn vader die aan Alzheimer lijdt, nog op een veilige manier thuis kan wonen.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Thuiszorg

Mijn moeder van 95 is zeer geholpen door de goede zorgen van Saar aan Huis.

Voor mijn moeder betekent Saar aan Huis dat zij elke dag een warme maaltijd krijgt waarvoor rustig de tijd genomen kan worden en dat is ook in sociaal opzicht belangrijk voor haar. Alles is goed georganiseerd en er is een prettig contact met de Saars.

• Vestiging: Saar aan Huis Leeuwarden

Ik ben heel enthousiast over Saar aan Huis

Saar aan Huis wordt heel goed georganiseerd. De Saars kwamen altijd op de afgesproken tijd, heel prettig. Ik kon met een gerust hart een middag uit gaan. Mijn demente man had ook fijne uren met zijn Saar. Hij kreeg alle aandacht. Het was ook plezierig, dat hij meegenomen werd naar de fysiotherapie en er met hem gewandeld werd als het weer goed was.

• Vestiging: Saar aan Huis Deventer
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Familie/vrienden

Betrokken mensen die helpen samen de zorg te verlenen

Het eerste contact was direct positief meedenkend en oplossingen zoekend. Als mantelzorgers (kinderen, bekenden, buren) worden 'roosters' in aanvulling op de professionele zorg lastig vol te houden. Saar aan huis biedt de mogelijkheid om de 'roosters' te helpen invullen. Daar waar het lastig wordt nog meer van vrijwillige mantelzorgers te vragen, bieden Saars een mooie, betrouwbare aanvulling.

• Vestiging: Saar aan Huis Zwolle

Prettig

Prettig, maar mijn moeder vond het toch een hele inbreuk op haar privacy.

• Vestiging: Saar aan Huis Kennemerland

Waardeloos

Een bedrijf wat beloftes doet.....maar helaas ze niet nakomt....

• Vestiging: Saar aan Huis Groningen
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? N.v.t.

Wij herkennen ons niet in het geschetste beeld. Vestigingsmanagers gaan zorgvuldig om met inschrijvingen van Saars. Doordat er meerdere media kanalen gebruikt zijn, is deze inschrijving niet tijdig in behandeling genomen, waarvoor ook excuses zijn aangeboden.

Over Saar aan Huis

Wilt u aangenaam blijven wonen en leven in uw eigen vertrouwde omgeving: dan biedt Saar aan Huis uitkomst. Thuiszorg Saar aan Huis is gespecialiseerd in particuliere ouderenzorg bij u thuis. Onze Saars ondersteunen inwoners in diverse regio’s met het uitoefenen en begeleiden van hun dagelijkse activiteiten in huis en daarbuiten. Samen met u zorgen wij er voor dat het ouder worden onbezorgd, gezellig en plezierig kan zijn in uw eigen vertrouwde leefomgeving. Onze “Saars” helpen bij lichte huishoudelijke taken zoals het doen van boodschappen, het draaien van een wasje of het voorbereiden van een maaltijd.