Prima organisatie

Mijn vader heeft Alzheimer en heeft na het overlijden van mijn moeder een Saar. Samen gaan ze 1x per week zwemmen. Sinds kort is mijn vader overgegaan naar een gesloten afdeling. Onze Saar kon door omstandigheden niet meer voor mijn vader zijn. Angelique van regio Eemland heeft dit uitstekend opgepakt! Binnen 2 weken hadden we met een nieuwe Saar kennisgemaakt en kon mijn vader weer zwemmen. Mijn vader heeft het erg naar zijn zijn met zijn Saar. Persoonlijke aandacht is zo belangrijk en ja het kost best wel wat maar het is het wel waard.

Geweldig!

Als sinds twee jaar krijgt mijn schoonmoeder elke week bezoek van haar "Saar". Ze vindt het fantastisch om elke week ergens te gaan winkelen of en klein boodschapje te doen. Een gezellig kopje koffie hoort er natuurlijk ook bij. Voor ons als (schoon)kinderen is het ook fijn. We weten dat ze elke week haar eigen Saar op bezoek krijgt waarmee ze toch zelfstandig veel van haar eigen zaken kan regelen. Het is voor haar en voor ons een geweldige ervaring!

een prachtige voorziening

Mijn reactie is er één namens een organisatie, en niet als particulier. Sinds mei 2017 hebben wij 4 Saars in huis die zorgen voor de 30 zusters van onze congregatie. Ze zien naar hen om en zorgen voor hen. De Saars die we hier hebben zijn professioneel en betrokken. Ze hebben echt oog voor iedere zuster apart en signaleren ook heel goed wat iemand nodig heeft. Ze geven zoveel extra aan onze zusters, we zouden het niet meer kunnen redden zonder hen. Wat voor onze organisatie ook heel fijn is, is dat er eigenlijk altijd gezorgd wordt voor vervanging door elkaar. Zo hebben we altijd die liefdevolle aandacht van een Saar hier in huis. Het is top!

Zeer juiste benadering Hele prettige samenwerking Grandioos

• Vestiging: Saar aan Huis Leiden
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Familie/vrienden

Extra handen, ogen en oren: betrouwbaar en praktisch

Sinds mei dit jaar zorgen Saars voor mijn tante van 90 jaar. Ze woont in een aanleunwoning en dat wordt haar al een poosje teveel, ondanks wat uren thuiszorg-hulp. In de overgang naar een verzorgingshuis hebben we nu een stabiele basis gebouwd om haar bijna dagelijks een paar uur praktisch en fijn gezelschap te bieden. Geeft haar -naast prettig gezelschap- structuur aan de dag, overzicht voor de week, 'samen' doen van praktische klusjes. De Saars zien het werk en pakken het moeiteloos op, sluiten goed aan bij wat mijn tante prettig vindt (en dat is niet altijd makkelijk ;-).

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Socialmedia/weekbladen

Een heel fijne toevoeging en een stukje ontzorging

Voor mijn moeder, die sinds twee jaar in een verzorgingshuis verblijft vanwege dementie, hebben wij Saar aan Huis ingeschakeld. Er komt iedere week een vaste Saar bij haar op bezoek die met haar gaat wandelen, thee drinken etc. De betreffende Saar is door de organisatie zorgvuldig gematcht vanuit haar eerdere ervaring met cliënten met dementie en komt op een vaste dag en tijdstip op bezoek, dit bevordert de herkenning van de Saar en daarmee de beleving van het bezoek. Het is heel fijn te weten dat naast de bezoeken van familie er nog een andere vaste factor in het leven van mijn moeder is waar zij plezier aan beleeft. De organisatie is verder kundig, flexibel en denkt goed mee. Al met al zijn wij erg tevreden over de dienstverlening en zien wij dat mijn moeder hier ook echt baat bij heeft.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Brochure

Hele fijne samenwerking en aandacht voor de cliënt

Voor een cliënt van ons waren we op zoek naar een aardig iemand voor gezelschap. Inge was heel behulpzaam en heeft een heel aardige Saar gevonden. Onze cliënt is heel blij met haar bezoekjes.

• Vestiging: Saar aan Huis Utrecht

Hulpvaardig en betrokken

Saar aan huis geregeld voor mijn moeder tijdens de vakantieperiode. Mijn moeder was erg tevreden over het contact, het bezorgde haar een welkome afleiding. Goed initiatief en erg flexibele inzet mogelijk.

• Vestiging: Saar aan Huis Zwolle
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Brochure

Kundige, lieve, geduldige, prettige dames!

Mijn moeder heeft in haar beginstadium van Alzheimer veel gehad aan Shirley en later ook daarnaast aan Babs. Omdat wij als kinderen te ver weg wonen, waren zij een fijn baken in haar leven en een ontzorging voor ons. Alle lof aan de dames en de organisatie, die zulke mensen weet te vinden en te binden!

Ontzorgend

Geweldig lieve mensen, die in geval van ziekte elkaar met liefde vervangen. Hele goede ervaringen.

Fijne opvang, begrip, afstemming

Tot nu toe (intakegesprek en 2x bezoek van een Saar een positieve ervaring mbt afstemming, communicatie, een menselijk contact.

• Vestiging: Saar aan Huis Haarlemmermeer
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Familie/vrienden

Geweldige aanvulling op reguliere zorg

Onze tante van 85, nooit getrouwd geweest en dus geen kinderen en ook geen andere familie meer zat ongeveer dood te gaan op een stoel. Via de reguliere zorg die in het leven is geroepen is haar gezondheid en wel bevinden weer voor uit gegaan, maar door de medwerker van Saar aan Huis komt ze weer buiten voor een gezellig tripje in de rolstoen. Boodschapjes doen, even op een terrasje wat drinken, enz. Mijn tante geniet hiervan en kijkt uit naar 'haar donderdagmiddag' Als je op afstand woont als mantelzorger en zelf niet vaak een bezoek kunt brengen, dan is dit echt geweldig!!! Een super initiatief!Het voortraject van het zoeken naar een match was ook heel zorgvuldig en de communicatie tussen de dame van Saar aan Huis enons is ook prima.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Thuiszorg

Als mentor en bewindvoerder van een echtpaar op leeftijd kreeg ik als tip om een Saar voor beide aan te vragen. Na een kennismakingsgesprek met Angelique, vestigingsmanager Eemland, kon er al heel snel gestart worden en dat was heel erg fijn. Nu 8maanden later ben ik zeer onder de indruk van de Saars. Zoveel liefde en aandacht ze voor het echtpaar hebben en wat ze allemaal doen om het leven van deze mensen zo aangenaam mogelijk te maken. Het is echt heel bijzonder en ik ben zeer tevreden als ik zie hoe meneer en mevrouw van de Saars genieten. De samenwerking met de Saars en mij als mentor en bewindvoerder is ook erg positief en prettig. Mevrouw is 94 jaar en meneer 88 jaar.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Familie/vrienden

zoals ma gezegd zou hebben: 'schat van een meid'

Onze moeder had sinds 2010 beginnende dementie. De laatste jaren werd het alleen thuis wonen steeds lastiger. We bezochten onze moeder iedere avond en 2 dagen in de week ging ze naar een dagbesteding op een Zorgboerderij. De overige dagen was ze toch vaak alleen thuis. In de winter, als het vroeg donker was, kwam ze nog minder buiten. Er werd daarom naar een oplossing gezocht. Via de website van Leef3.nu werd contact gelegd met Saar aan Huis (Vestiging Eemland). ‘Saar’ José werd ingeschakeld om eerst een middag en later twee middagen in de week met moeder te wandelen, thee te drinken, foto’s kijken en gezellig te kletsen. In het begin stuurde José even een berichtje om de familie te informeren hoe de bezoekjes waren verlopen. Als we als familie vragen hadden, konden ze met José contact opnemen. Toen onze moeder verhuisde naar een zorgcentrum ging José mee. Wennen aan een nieuwe situatie en omgeving is moeilijk. Een extra vertrouwd gezicht hielp ons daarbij. Ook om niet alleen afhankelijk te zijn van de zorg hadden we ervoor gekozen om Saar aan te houden. Door de dementie vergat onze moeder veel, maar José had ze inmiddels diep in haar hart gesloten, en tot het einde toe bleef ze haar herkennen.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Thuiszorg

"Mijn Saartjes zijn mijn vriendinnen.."

Eerst was er een Saar voor enkele uren per week, maar al snel werden meerdere Saars ingezet voor meerdere uren, iedere dag. Ik woonde toen nog zelfstandig. Ik heb geen familie of vrienden meer die zaken voor mij kunnen regelen. De Saars betekenen veel voor mij. Zij namen mij in deze situatie regelmatig lastige beslissingen uit handen en al snel regelden zij heel veel zaken voor mij, zoals o.a. contacten met de huisarts en thuiszorg en begeleiding naar het ziekenhuis voor specialistenbezoekjes. Ook praktische zaken, zoals verzorgen van maaltijden en boodschappen doen, werden door de Saars geregeld. Na een doorgemaakt val was het voor mij niet meer mogelijk zelfstandig in mijn huis te blijven wonen op een verantwoorde manier. Na een kort verblijf in een verpleeghuis, met dagelijks bezoek door de Saars, ben ik gaan wonen in een particulier verzorgingshuis. De verhuizing is grotendeels verzorgd door de Saars. Zij hebben mijn huidige kamer ingericht met vertrouwde spullen uit mijn eigen huis. Ook nu krijg ik dagelijks bezoek van een Saar en ik beschouw hen inmiddels als "goede vriendinnen". Zij zorgen dat mijn kleding up to date blijft, dat ik regelmatig naar de kapper ga en zij houden nauwlettend mijn algeheel welzijn in de gaten. Zonder hen zou ik niet kunnen functioneren. Ik wil mijn "Saartjes" echt niet missen. Wil

Prettig contact

Nathalie van Rijn is een open en plezierig persoon, die heeft gezorgd dat de juiste Saar op de juiste plek terecht kwam.

• Vestiging: Saar aan Huis Zeist

Fijn geregeld!

Door Saar in te zetten bij mijn ouders thuis, was het mogelijk om hen nog samen te laten zijn, tijdens de ziekte van mijn vader. De Saars stonden altijd voor onze ouders klaar en waren er op de momenten, dat het nodig was.

Saar S****a is Super

Mijn moeder moet vaak naar verschillende specialisten in het ziekenhuis, zo vaak dat het voor mijn broer en mij niet op te brengen is. Saar gaat met haar mee. Ze stelt de juiste kritische vragen, begeleidt mijn moeder ook thuis en ze maken er ondertussen ook nog een gezellige tijd van. Mijn moeder was in het begin sceptisch maar is nu helemaal blij met haar Saar en wij ook!

ontzorgen

Geweldige mensen allemaal. Snelle zorginzet en ontzorgen van de mantelzorger. Er wordt goed gekeken of de Saar bij de cliënt past. In ons geval een perfecte match. Helaas is onze Saar ziek maar de vervangster is ook een topper. Contact met het kantoor is zeer vriendelijk en behulpzaam. Ik kan het iedereen aanraden. Het kost wat maar dan heb je wat.

Vestiging Eemland: zorgen door ontzorgen

Al een aantal maanden bezoekt een Saar van Vestiging Eemland mijn dementerende vader. Zij luistert, kalmeert, legt uit, neemt hem zo nu en dan gezellig ergens mee naar toe en soms doen ze samen spelletjes. Mijn vaders verwarring maakt hem onzeker en soms boos, Saar weet daar heel professioneel en geduldig mee om te gaan. Pa is haar volkomen gaan vertrouwen, kijkt uit naar haar bezoekjes en voelt zich begrepen en serieus genomen. Voor mij als dochter is het zó fijn te weten dat mijn vader niet zit te verpieteren en naast mij nog iemand heeft waar ie op kan bouwen en vertrouwen. Het geeft mij ook meer ruimte, in tijd, maar ook in mijn hoofd. Het maakt de bezoekjes aan mijn vader waardevoller; ik hoef nu niet meer overal op te letten en kan me relaxt richten op het echt samen zijn met mijn pa. We hebben nu ook veel meer om over te kletsen samen. De Saar koppelt altijd haar bezoekjes terug; soms met een Whapje, soms met een leuke foto, maar ook haar zorgen en adviezen over zijn gezondheid. Erg fijn om zo geholpen te worden. Pa en ik varen er wel bij en hopen dat 'onze' Saar nog heel lang kan blijven.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Thuiszorg

Mensen met een hart van Goud!

Saar aan huis is in de laatste maanden dat mijn moeder thuis woonde onze steun en toeverlaat geweest. De omstandigheden waren gecompliceerd maar zowel de vestigingsmanager als de Saars dachten met ons mee en hielpen ons waar ze maar konden. Hier werken mensen vanuit hun hart en niet vanuit protocollen en richtlijnen! Een groot voordeel van Saar aan huis is dat ze veel meer kunnen betekenen dan reguliere thuiszorg. Reguliere thuiszorg helpt slechts met de noodzakelijke hulp (wassen ,aankleden etc.) maar heeft geen tijd voor een wandelingetje of een praatje. De Saars waren ontzettend lief en zorgzaam voor mijn moeder en hielden ons laagdrempelig op de hoogte van het dagelijkse reilen en zeilen waardoor wij weer meer rust konden vinden als we er zelf niet waren. Ontzettend bedankt Saar aan Huis!

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

sluit naadloos aan bij wensen

Meedenken, meewerken, zelf dingen oppakken. DIt zijn zaken welke in me op komen nu.

Geweldig!!

Zeer goede service, goed contact en zeer prettige hulp, zowel in omgang als de taken die worden verricht.

• Vestiging: Saar aan Huis Leeuwarden
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Familie/vrienden

Het was een hele geruststelling voor ons om te weten dat de Saars de avonden bij onze moeder waren.

Onze moeder had overdag dagbesteding. De avonden waren voor haar, in haar appartement, de laatste tijd heel moeilijk. Ze was vaak in de war en verdrietig. Wij waren te ver op afstand om bij haar te kunnen zijn. De Saars hebben haar hartelijk en begripvol gezelschap gehouden. Wij zijn ervan overtuigd dat dit heeft bijgedragen aan de kwaliteit van leven in haar laatste maanden. En voor ons is dat een heel prettig idee geweest, dat er zo n goed gezelschap voor haar was.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Socialmedia/weekbladen

Goede service en vriendelijke personen

Heel prettig om hulp te krijgen als je dat nodig hebt.

Over Saar aan Huis

Wilt u aangenaam blijven wonen en leven in uw eigen vertrouwde omgeving: dan biedt thuiszorg Saar aan Huis uitkomst. Thuiszorg Saar aan Huis is gespecialiseerd in particuliere ouderenzorg bij u thuis. Onze mensen ondersteunen inwoners in diverse regio’s met het uitoefenen en begeleiden van hun dagelijkse activiteiten in huis en daarbuiten. Samen met u zorgen wij er voor dat het ouder worden onbezorgd, gezellig en plezierig kan zijn in uw eigen vertrouwde leefomgeving. Onze “Saars” helpen bij lichte huishoudelijke taken zoals het doen van boodschappen, het draaien van een wasje of het voorbereiden van een maaltijd.