Heel professioneel maaamet een persoonlijk tintje

De afgelopen 3 jaar zijn wij (en vooral mijn schoon moeder) bevoorrecht met de hele lieve en zorgzame aandacht en zorg van een aantal Saren wat betekende dat zij nog 3 jaar langer in haar eigen huis en omgeving kon wonen. De Saren waren allemaal enorm lief en attent, communiceerden goed met de familie (2 kinderen in buitenland) en namen ook inititief met gezellige uitje en bezoekjes bij hun thuis. Voor ons allen was dat een heerlijk en vertrouwd gevoel.

Goed en betrokken

De dame die bij relatie op bezoek kwam heeft het voortreffelijk gedaan. Hier hangt alles van af.

Heldere professionele uitleg.

Uitleg was eenduidig en voldoende.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

als mantelzorger op afstand: onmisbaar

Ik was de laatste jaren mantelzorger voor mijn tante in Lisse terwijl ik in Breda woon, dus mantelzorger op afstand. Mijn Saar was onmisbaar in de wens van mijn tante die thuis wilde blijven wonen, maar ook dementerend was. Met de case manager dementie werd de zorg aangepast en kwam mijn tante ook in aanmerking voor een Saar. Zij kwam 2 x maal per week om voor mijn tante de boodschappen te doen, gezelschap te houden en huishoudelijk werk. Het was superfijn dat zij een klik hadden met elkaar waardoor het leven van mijn tante aangenamer werd en zij de bezoekjes zeer waardeerde.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Haarlemmermeer

Behulpzaam, warm en vertrouwd

Een Saar geeft hele belangrijke één op één en maatwerk aandacht. Dat kan zijn samen lunchen en/avondeten om de dagelijkse structuur te waarborgen. En ook (Samen) boodschappen doen, een spelletje doen (voor onze moeder is dat scrabble), gezellig koffie drinken of een terrasje pakken. Fijn dat er deze hulp is als je vader of moeder dit niet meer zelfstandig kan en wij, kinderen, er niet altijd kunnen zijn.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Nijmegen
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Huisarts

Hartverwarmend

Mijn moeder heeft de laatste maanden voordat ze werd opgenomen in het verzorgingshuis 24/7 zorg gehad van mij, haar dochter. Daarnaast werd ik ondersteund door drie hele lieve dames die overdag maar ook een paar nachten de zorg van mij overnamen. Geweldig! Voor mij maar op de eerste plaats ook voor mijn moeder. Ze genoot van de gesprekjes en aandacht. Spelletjes spelen en samen een boterham eten.S nachts de hulp die ze nodig had om haar bed uit te kunnen komen. Het heeft ons beide erg goed gedaan. Daarvoor nogmaals dank.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Nijmegen
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Thuiszorg

Saar aan Huis laat het zonnetje weer doorkomen!

Saar aan Huis zorgde voor een ingang in het leven vanonder dementerende moeder. Zij wilde absoluut de regie niet gaan loslaten maar ondertussen liepen er steeds meer zaken vasten werd haar leven steeds onveiliger. Saar aan Huis wist steeds de juiste personen in te zetten op verschillende tijdstippen in dit proces. Flexibel en inleven werd meegedacht over de juiste aanpak. Er waren korte lijntjes en een bijna perfecte communicatie.

• Vestiging: Saar aan Huis regio ’t Groene Hart

Onverwacht cliënt onvriendelijk.

Via telefoon een afspraak gemaakt voor de zorg voor mijn schoonmoeder, 09 augustus gesprek, wat voor zorg en hoeveel, 4 dagen na de telefonisch afspraak krijg je bericht dat de afspraak niet doorgaat, want de persoon die dat gedaan heeft mocht dit niet doen, de persoon die het wel mocht was op vakantie. Alles was geregeld dachten we, mijn schoonmoeder was onder de pannen en verzorgd. Nu moeten we zelf iets regelen in een korte periode, want van de Saar hoeven we niets te verwachten. Het is gewoon ongelooflijk, en dat geeft zich op als verzorgende voor oudere en mantelzorger tijdelijk ontlasten. Kan er maar een woord voor bedenken, niet echt sociaal, en zeker ouderen onvriendelijk, op z'n zachtst gezegd. Is het soms geld gerelateerd, dit was een zorg via de ziektekostenverzekering. Nogmaals bedankt, we zitten nu vast en kost ons een hoop geld, vakantie was betaald. Hoera voor Saar, maar kijk uit voor de valkuil van de zogenaamde Saar W.Gvd Berg. (Schoonzoon 91 jarige).

• Hoe tevreden bent u over Saar aan Huis N.v.t.
  • Prijs/Kwaliteitsverhouding N.v.t.
  • Vestiging: Saar aan Huis regio Leiden
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Thuiszorg

Het gaf enorm veel verlichting voor de mantelzorgers.

Mijn moeder werd vergeetachtiger en wanneer er een dag geen bezoek was geweest raakte ze meer de draad kwijt. Aangezien de vakantie aanbrak en een paar contactpersonen en mantelzorgers die haar met regelmaat bezochten weg zouden vallen ben ik gaan zoeken naar een oplossing. Via via kwam ik in aanraking met Saar aan Huis in de vorm van respijtzorg. Dit was voor ons de perfecte oplossing voor de vakantieperiode en ter overbrugging naar een andere woonvorm voor mijn moeder. Doordat Saar Anita eerst 2x en later 3x per week kwam hoefde wij zelf alle uitval niet zelf op te lossen. Dit gaf ons wat rust. Wat ik mooi vond om te zien hoe snel er een band ontstond tussen mijn moeder en Saar Anita. Wij zijn heel dankbaar!

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

Zorgzame Saars, die liefdevol met moeder omgaan, en alle zorg bieden die zij nodig heeft!

Meteen tijdens het intake gesprek, een heel goed gevoel gekregen. Het valt natuurlijk niet mee om de zorg voor je moeder in handen te geven van onbekenden. Maar er werd heel goed geluisterd naar onze zorgvraag. Willeke stelde de juiste vragen, om een goed beeld te krijgen van onze moeder, zodat zij een juiste match kon vinden en Saars kon selecteren die goed bij haar passen. In de praktijk zijn de beide Saars ook heel goed bevallen. Ik kan Saar aan Huis dan ook warm aanbevelen. Zeer discreet en professioneel!

• Vestiging: Saar aan Huis regio West-Friesland

heel positief

fijne en betrokken saar,

• Informatievoorziening website
  • In hoeverre bent u tevreden over de service van uw vestigingsmanager? N.v.t.
  • Vestiging: Saar aan Huis regio Zwolle
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Thuiszorg

Klantgericht meedenken en liefdevolle ondersteuning en zorg gegeven.

In afwachting tot er een plaats beschikbaar zou komen in een verzorgingshuis is de hulp en ondersteuning van Saar aan Huis ingeschakeld als aanvulling op de thuiszorg. Dit is op een hele prettige manier gegaan. De twee 'saren' hebben met veel aandacht en liefde de ondersteuning en zorg gegeven. Ook het contact met de kinderen was goed. Mijn moeder was heel blij met haar 'saren'.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Zwolle

Geweldig!

Denise Swam is fantastisch. Ze begrijpt je, kent situaties en kan snel handelen. Zij neemt de tijd en leeft echt mee. Daarbij heeft ze een geweldig (echt leuk en goed) team dat meteen klaar staat. Voorbeeld: mijn vader kon van de ene op de andere dag niet meer alleen zijn. Binnen 3 dagen (omdat ik 3 dagen nodig had) had zij een team klaar voor 24/7 die voor hem zouden zorgen! Echt lieverds! Hoe bijzonder! Ook nu nog, tijden later, belt Denise hoe het gaat! Echt dierbaar!!

• Vestiging: Saar aan Huis regio Nieuwe Waterweg

In één woord, geweldig!

Wij hebben bijna een half jaar een vast team van Saaren gehad voor mijn schoonvader en zijn heel blij met de liefdevolle zorg die ze hem hebben gegeven. De betrokkenheid, het meedenken en de communicatie van de Saaren met ons als familie en met de thuiszorg was top! We gaan ze zeker missen!

• Vestiging: Saar aan Huis regio Haarlemmermeer
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Thuiszorg

Ik ben op een plezierige manier uit de brand geholpen!

Intake zeer plezierig, al aan de telefoon en later bij huisbezoek. Ik hoefde amper te zeggen wat ik nodig had, werd goed aangevoeld. Mij werd een hele vriendelijke, lieve Saar beloofd en die kreeg ik. Behulpzaam en hartelijk, heb niet aan haar hoeven wennen! Heel hartelijk dank aan beide dames voor de prima hulp op het moment dat ik die hard nodig, varierend van naar het tuincentrum voor plantjes, een ritje in de omgeving tot het brengen naar de diverse ziekenhuizen. In een woord "Top"!

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Huisarts

Heel professioneel

De organisatie van Saar aan huis is heel professioneel en heel zorgvuldig. Wij hebben maar kort van een Saar gebruik gemaakt, maar het heeft ons fijn ontlast.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Socialmedia/weekbladen

Hele goede service in alle opzichten.

De vestigingsmanager kon snel schakelen en dacht goed mee met de voor ons onverwachte situatie. De Saren waren erg betrokken en fijne mensen.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Leiden

Ondersteunend en ontzorgend

Mijn vader kon anderhalf jaar geleden niet meer thuis blijven wonen door een zeldzame vorm van dementie. Zijn EVV'er tipte me Saar aan Huis: mijn vader kwam tot het laatste toe altijd graag buiten (lopen deed hij nog prima), in de wereld en onder de mensen. Vanuit het huis werd er regelmatig gewandeld en ook alle visite en ikzelf zijn veel met hem op stap gegaan. Maar een gegarandeerd, vast punt in de week met een relatieve vreemde die los staat van je ziektegeschiedenis en de zorgen daarover voelde meteen als een goed idee. Ook omdat ik enig kind ben en bepaald niet direct naast het verzorgingshuis woonde. Anita van den Noort heeft op basis van een telefoontje en één gesprek een geweldige match tot stand gebracht. Mijn vader genoot van die middagen, maar onze Saar net zo goed. Het is heel fijn dat urenregistraties en financiële zaken heel helder en inzichtelijk geregeld zijn via de website en dat we verder rechtstreeks met onze Saar contact konden hebben als er een keer iets anders afgesproken moest worden. De uitstapjes met onze Saar waren voor mijn vader een aangename vaste waarde in zijn week en lichtpuntjes in de laatste maanden waarin de progressie van zijn ziekte hem steeds zwaarder viel. Ik kan Saar aan Huis van harte aanbevelen aan iedereen die hier iets aan zou kunnen hebben.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Gooi & Vechtstreek
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

Oprechte aandacht van mensen met het hart op de goede plek

Onze verwachting is overtroffen door de Saar die is ingezet bij onze moeder. De wijze waarop zij het leven van mijn ouders binnenkwam, zich voorstelde en mijn moeder zich op haar gemak liet voelen, waren voorbodes voor een bijzondere begeleiding, die deze Saar daarna heeft ingevuld. Niet alleen de tijd vullen, maar detail voor het kleine, de rust, genieten van kleine dingen als de tijd nemen om te ruiken aan bloemen in een tuincentrum tot een lekker kopje koffie op een bijzonder plekje in de natuur. Maar ook een gezonde wandeling of een spelletje. Het was vooral de oprechte warmte die mijn moeder bij haar voelde, waarbij ze zich prettig voelde en zo de tijd keer op keer bijzonder was en mijn moeder zich voelde dat ze er ook mocht zijn!

• Vestiging: Saar aan Huis regio Utrecht&Stichtse Vecht

onmisbaar, persoonlijk, vol egards

Voor onze hoogbejaarde moeder hebben wij zes jaar lang ondersteuning van Saren gehad. Zij bewogen mee met haar wensen en kunnen. Zonder de zorg van de Saren had haar leven nog meer aan kwaliteit ingeboet dan nu al door de omstandigheden gebeurde. Voor mijn moeder betekende het afleiding, gezelligheid, persoonlijke aandacht, pret en, heel cruciaal met respect en egards behandeld worden, aandacht voor haar als persoon, voor haar nu en voor haar verleden. Over de jaren zijn er 6 Saren bij haar betrokken geweest die ook pasten bij de fase van haar leven. Hele verschillende persoonlijkheden, maar allemaal gericht op de zorg die voor onze moeder op dat moment nodig was. Ik ben onder de indruk van hoe succesvol in haar geval de ‘match’ altijd is geweest. Dat is heel bijzonder en veronderstelt dat degene die die keuze maakt zowel de client als de Saar goed kent. Niets dan lof en grote dank.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Den Haag

Geweldige ervaring!

We hebben dezelfde dag dat we belde voor hulp, ook daadwerkelijk hulp aan huis ontvangen, hiervoor zijn wij Saar aan Huis erg dankbaar. De medewerkers zijn allemaal erg professioneel, meedenkend en vriendelijk, niets is te veel voor ze. Als familie hebben wij veel steun ervaren van de medewerkers van Saar, ze bieden een luisterend oor en zijn er voor je als dat nodig is.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Nieuwe Waterweg

Positief

Tevreden over de intake, en de diensten van de Saars

• Vestiging: Saar aan Huis regio Arnhem

Klantvriendelijk !

Ben vanuit een diepe depressie lange tijd kundig geholpen door medewerksters van de SAAR-organisatie . Dit op het gebied van m.n. geestelijke maar ook huishoudelijke ondersteuning . Ben alleenstaande man van 80 jaar die de SAAR-organisatie bijzonder dankbaar is . Trouwens een organisatie die zich in voorkomende gevallen zeer flexibel toonde .

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Familie/vrienden

Voor iedereen een prettige, vertrouwde oplossing.

Mijn moeder kon niet meer alleen blijven, waardoor haar partner altijd thuis moest zijn. Om hem te ontlasten zijn er twee 'Saren' gekomen. De match tussen mijn moeder en de dames is zolgvuldig gedaan, en heel goed uitgepakt. Verder alles goed geregeld.

• Prijs/Kwaliteitsverhouding N.v.t.

Positief, vriendelijk

Mijn broer Jan was heel blij met Marlies . Aanvankelijk had hij reserves, hoezo nog meer hulp? Dat duurde niet lang, hij was meteen zeer tevreden. Nu vindt hij het niet meer nodig, maar vindt het moeilijk dat te zeggen. “ Ze was niet boos”, zei hij opgelucht. Als het weer nodig zou zijn zou hij heel graag Marlies weer willen vragen.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Zuid-Kennemerland

Over Saar aan Huis

Wilt u aangenaam blijven wonen en leven in uw eigen vertrouwde omgeving: dan biedt Saar aan Huis uitkomst. Thuiszorg Saar aan Huis is gespecialiseerd in particuliere ouderenzorg bij u thuis. Onze Saars ondersteunen inwoners in diverse regio’s met het uitoefenen en begeleiden van hun dagelijkse activiteiten in huis en daarbuiten. Samen met u zorgen wij er voor dat het ouder worden onbezorgd, gezellig en plezierig kan zijn in uw eigen vertrouwde leefomgeving. Onze “Saars” helpen bij lichte huishoudelijke taken zoals het doen van boodschappen, het draaien van een wasje of het voorbereiden van een maaltijd.