Begeleiding door Saar aan Huis is zeker de moeite waard

Door de begeleiding van Saar aan Huis is het mogelijk geweest om de kwaliteit van leven te verbeteren en te stabiliseren. De wens van de zorgbehoevende om zelfstandig te kunnen blijven wonen is hiermee gerealiseerd. De medewerkers zijn zeer deskundig, sociaal en professioneel.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Nieuwe Waterweg
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Socialmedia/weekbladen

Dankbaar voor de goede zorg

Heel blij dat wij Saar aan Huis hebben gevonden om te ondersteunen in de zorg voor onze vader. Fijn hoe snel en makkelijk dit geregeld kon worden. Wij zijn heel erg dankbaar voor de liefdevolle zorg en betrokkenheid, de flexibiliteit en alles wat ze gedaan hebben in het gehele traject.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

Op een snelle manier hebben we afspraken met SaH kunnen maken over extra zorg voor onze moeder

Deze beoordeling betereft de vestiging Eemland van Saar aan Huis: Onze 100-jarige moeder ging in het najaar van 2021 snel achteruit. Binnen enkele weken verviel zij van een redelijk zelfstandig leven tot een leven dat zij grotendeels in bed doorbracht. Wij, de kinderen, waren wel tijdelijk in staat om meer zorg te bieden, maar via SaH konden we structurele extra ondersteuning op vier dagen per week regelen. Een en ander werd zeer voortvarend opgepakt en was binnen veertien dagen geregeld (van eerste contact tot begin van de extra zorg). De zorg die onze moeder van de begeleidende Saars ontving was zonder meer goed, al had onze moeder er moeite mee zoveel nieuwe mensen om haar heen te hebben. De dames hebben echt hun uiterste best gedaan onze moeder vertrouwd met hen te maken. Helaas heeft de begeleiding maar enkele weken geduurd; inmiddels is onze moeder overleden. Ook het traject ter afhandeling is zorgvuldig verlopen. Ik kan oprecht de organisatie van harte aanbevelen.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Eemland

heel fijn

De snelheid van reageren op ons verzoek om bij te dragen in de terminale zorg was fantastisch. Wij hadden meerdere personen nodig omdat er 24uurs zorg nodig was. De voorgeselecteerde dames waren allemaal erg lief, en de communicatie door de vestigingsmanager over wat ze precies konden betekenen was duidelijk wat ze wel en wat ze niet konden doen. De Saars zijn immers geen verpleegkundigen en terminale zorg gaat ver boven een gewone mantelzorg uit. Eén Saar sprong er nog boven uit, omdat zij veel meer deed dan toegezegd was, toen zij zag dat daar behoefte aan was. Wij zijn haar dan ook nog meer dan de anderen zéér dankbaar.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Flevoland

Warm en helpend

Supersnel hulp geregeld, perfecte match voor mijn vader! Warme, liefdevolle begeleiding ook voor de mantelzorger Helaas maar 1 maand gebruik van kunnen maken maar het was heel erg fijn!

• Prijs/Kwaliteitsverhouding N.v.t.
  • Vestiging: Saar aan Huis regio Amstelland
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Thuiszorg

De liefdevolle zorg en aandacht van de Saars hebben mijn moeder veel geluk gebracht!

Door de liefdevolle zorg en aandacht kon mijn moeder nog een tijdje zelfstandig blijven wonen en had zij elke dag aanspraak. Het heeft ons als mantelzorgers ontlast en het was ook een geruststelling dat er elke dag een Saar in huis was. De flexibiliteit van de Saars en van Saar aan Huis als organisatie hebben wij erg gewaardeerd. Toen er acute zorg nodig was, konden zij meteen hulp bieden.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Tilburg

Zeer liefdevol!

Alle Saren die mijn moeder bezochten waren erg lief en betrokken. Zij hielden mij goed op de hoogte via een gezamenlijke app. Ik kon zo toch in elk geval 2 dagen op mijn kleinkinderen passen en was , als ik wist dat er iemand bij haar was, gerust zijn over hoe het met haar ging. De fotootjes die bij de apps stonden waren prettig zodat ik mijn moeder kon helpen herinneren welke naam bij welke Saar hoorde. Dank! Ook Margot was een schat! Zelfs in het weekend of s'avonds stond zij klaar om ons te helpen. Heel fijn!

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Thuiszorg

Erg blij met geleverde zorg

De Saars aan huis waren een prima aanvulling op de geleverde zorg door de wijkzorg. Hierdoor was het mogelijk dat mijn moeder tot het einde toe thuis heeft kunnen wonen.

Erg goed

Snel kunnen regelen, binnen 3 dagen een rooster voor een hele week. Binnen een paar uur een kennismakingsgesprek. Er werd goed gekeken naar de Saren die pasten bij mijn moeder. Op 1 a 2 na, was er een match. De helft van de Saren waren heel actief en bedachten activiteiten zoals schilderen, puzzelen, zingen, bloemschikken, foto's kijken, spelletjes. De andere helft was passiever. De Saren verzorgden mijn moeder goed.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Meppel
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

Goede organisatie die snel en adequaat handelt.

De dag dat wij besloten een Saar aan Huis als hulp voor mijn moeder in te roepen had ik al contact met iemand, die de week erna al aan de slag ging! Heel byzonder zo snel als dat is gegaan.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Rotterdam-Noord
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Familie/vrienden

Persoonlijke aandacht en liefdevolle verzorging

De zorg voor mijn man met dementie werd voor mij steeds zwaarder. De casemanager wees mij en de kinderen daarom op de mogelijkheid voor het inschakelen van “Saar aan huis”. Deze ondersteuning was ons op dat moment nog onbekend. Nu kijken wij terug op een zeer goede begeleiding van de zorgcoördinator Anita van Hoorn en de persoonlijke en liefdevolle zorg van de Saars Ida, Tiny en Marian. Deze drie Saars kwamen op vaste dagen en incidenteel ook voor nachtzorg. Zo flexibel waren zij. De Saars waren erg toegewijd en geduldig. Zij gingen veel wandelen met mijn man, speelden zijn geliefde spel Rummikub, maar konden ook in zijn goede dagen met hem praten over zijn hobby’s, vakanties en over de toestand in de wereld. Mijn man, maar ook ik, hebben hun liefdevolle verzorging als zeer prettig ervaren. Deze vorm van persoonlijke zorg is zeker aan te bevelen!

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Anders

De slogan klopt hélemaal !!!

Medio mei 2020 nam ik contact op met Anita. Ondanks beperkingen van mezelf en door de pandemie zei ze per de snel erop volgende kennismaking dat ze wel een Saar én (desgevraagd ook een Bram) voor me wist. Inderdaad: een Saar snapt wat nodig is! Misschien moet de slogan iets anders gaan luiden: Onze Saars en Brammen staan voor u paraat. Ook Anita snapt wat nodig is, al heeft ze Sara nog niet gezien.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Brochure

Dankzij Saar heeft mijn moeder nog een tijdje fijn thuis gewoond

De Saar die wij hadden voor mijn moeder was heel erg fijn. Ze was lief en betrouwbaar en communiceerde heel prettig. Ze ging ook naar doktersafspraken en heeft op het einde ook nachtdiensten gedraaid. Al met al een fijne ervaring

een uitkomst

De 2 dames van Saar aan Huis waren de oplossing om de mantelzorger te ontlasten. Heel erg lief en betrokken, een fijn gezelschap om te wandelen, te praten, te eten. Wat men graag zou willen. Een aanrader.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Deventer
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Socialmedia/weekbladen

Steun en toeverlaat tijdens laatste weken

Onze Saar en Bram waren de steun en toeverlaat van mijn moeder tijdens de laatste weken dat mijn vader thuis woonde. De zorg voor hem was voor mijn bejaarde moeder veel te zwaar geworden, en Saar en Bram hebben ons er echt 'doorheen gesleurd'. Zonder hen was het niet gelukt om zelf op de been te blijven!

• Vestiging: Saar aan Huis regio Ede-Wageningen

Geweldig!

Mooie match, gemaakt door Norma. Onze Saar gaf niet alleen onze moeder rust maar ook ons!

• Vestiging: Saar aan Huis regio Oost-Twente

Fijne liefdevolle zorg

Door de inzet van de mensen van Saar is mijn broer die de ziekte van Parkinson had tot zijn overlijden thuis kunnen blijven. Zij waren een grote steun voor de vaste mantelzorger van mijn broer. Voor mijn broer was het fijn zulke enthousiaste en meelevende mensen om zich heen te hebben. We danken de mensen van Saar voor hun liefdevolle zorg.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Brochure

Liefdevolle ondersteuning op maat

Grote dank aan Frans. Hij kwam bij mijn demente vader op een moment dat wij het even niet meer wisten. Doordat hij mijn vader een dagdeel per week onder zijn hoede nam, konden wij even ademhalen. Frans wandelde of luisterende muziek, hij wist het vertrouwen van mijn vader meteen te winnen. Hulde!

• Vestiging: Saar aan Huis regio Amstelland
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Socialmedia/weekbladen

Enorme steun voor mij in een zware periode

De drie saren, zeegerine, anneke en miranda, hebben mij enorm geholpen om door een voor mij zware periode heen te komen. Ze waren zeer behulpzaam en gingen op een juiste wijze om met mijn ongemakken.

Samen zijn we sterk!

Geweldige organisatie en uitzonderlijk lieve en verantwoorde mantelzorgers. Ik had op korte tijd 3 mantelzorgers voor mijn demente moedertje en dat heeft perfect uitgepakt. Alle 3 de mantelzorgers even begaan, verantwoordelijk en we zijn echt van ze gaan houden. Mijn moedertje is inmiddels gestorven en we zullen ze intens missen. Ik kan iedereen Saar aan huis aanraden, er is altijd iemand die bij je behoefte past en de Saren zullen alles aan doen om je te helpen.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Thuiszorg

Zeer goede onderstening bij het mantelzorgen!

'Onze' Saar matchte goed met onze moeder, als gevolg van een zorgvuldige intake. Zij heeft heel veel betekend voor mijn moeder en wist de aanvankelijke weerstand bij mijn moeder op een natuurlijke wijze te overbruggen. Naar ons als mantelzorgers was er vanuit Saar sprake van een goede communicatie. Er is een goede band ontstaan en mijn moeder heeft liefdevolle zorg ontvangen. Het was op deze wijze mogelijk dat ze in haar vertrouwde omgeving kon blijven wonen. Wij zijn 'onze' Saar er zeer erkentelijk voor.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Socialmedia/weekbladen

Cliëntgerichte dames met het zorg hart op de juiste plaats!

Wat een verademing dat de zorg volledig is overgepakt door Saar aan huis! Na ruim 2 jaar ondermaatse thuiszorg door “gerenommeerde organisatie “ krijgt oma nu echt zorg op maat! Zonder Saar aan huis hadden we oma tegen haar wil naar een verzorgingshuis moeten brengen. Dank jullie wel Saars en Monique!!

• Vestiging: Saar aan Huis regio West-Friesland

Warm en toegewijd

De zorg van Saar aan huis is warm en toegewijd. De Saar heeft goed voor mijn vader gezorgd en daardoor kilometer hij nog een tijdje thuis blijven wonen.

• Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Familie/vrienden

De inzet van een Saar is van grote waarde om de mantelzorger te ontlasten

Als je opeens de mantelzorger wordt van een dementerende moeder, dan komt er zoveel op je af. Soms lukt het niet om naast al het geregel en alle emoties, ook nog constant leuke en lieve quality time met je moeder door te brengen. Zodat je als mantelzorger lucht hebt om door te gaan. Mijn moeder is heel liefdevol begeleid door Antonnette. De vindingrijkheid om mijn moeder een leuke dag te geven, maar ook haar doortastendheid zijn de zaken die ik als mantelzorger nodig had om zelf door te kunnen gaan en uiteindelijk voor mijn moeder te kunnen blijven zorgen.

• Vestiging: Saar aan Huis regio Utrecht&Stichtse Vecht
  • Hoe bent u in aanraking gekomen met Saar aan Huis? Thuiszorg

Tijdens de Corona lockdown via Welzijn Kompas bij Saar aan Huis gekomen. Als dubbele mantelzorger voor moeder en dochter met verstandelijke beperking was best wel een zware periode. Door Saar aan Huis kwam Anita om een paar uurtjes per week met Mitzy leuke dingen te doen. Mede door jarenlange ervaring in de gehandicaptenzorg was er direct een klik tussen die twee. En had ik een moment voor mijzelf, als Anita er was. Bedankt Saar aan Huis en Anita, je hebt er een vriendin bij. Fred en Ineke, ouders van Mitzy

• Prijs/Kwaliteitsverhouding N.v.t.
  • Informatievoorziening website N.v.t.
  • In hoeverre bent u tevreden over de service van uw vestigingsmanager? N.v.t.
  • In hoeverre bent u tevreden over uw lokale Saar? N.v.t.
  • Vestiging: N.v.t.

Over Saar aan Huis

Wilt u aangenaam blijven wonen en leven in uw eigen vertrouwde omgeving: dan biedt Saar aan Huis uitkomst. Thuiszorg Saar aan Huis is gespecialiseerd in particuliere ouderenzorg bij u thuis. Onze Saars ondersteunen inwoners in diverse regio’s met het uitoefenen en begeleiden van hun dagelijkse activiteiten in huis en daarbuiten. Samen met u zorgen wij er voor dat het ouder worden onbezorgd, gezellig en plezierig kan zijn in uw eigen vertrouwde leefomgeving. Onze “Saars” helpen bij lichte huishoudelijke taken zoals het doen van boodschappen, het draaien van een wasje of het voorbereiden van een maaltijd.