hoe is het mogelijk

Ik als nuchtere Brabander gelooft niet in al die spiritualiteit zaken en dingen tot het tegen deel wordt bewezen. Een vriend van mij was gestopt met roken en je weet ze roepen dan vlug o je hebt geen karakter enz. enz. .toen hij bij mij op kantoor kwam vertelde hij over de behandeling bij Holistisch Centrum Brabant te Veghel. Vond het nog steeds een raar verhaal maar na enkele weken van twijfel toch maar gebeld naar Ben.Het verhaal verteld en een afspraak ingepland . Na een sessie van een keer ligt er nu al 6 weken 50 jaar roken achter mij . HOE IS HET MOGELIJK HET KAN

Zeer kundige opstellers!

Met zowel Ben als Wilma heb ik reeds een jarenlange prettig historie vanuit de gezamenlijke opleidingen alsmede de vele opstellingen die wij samen hebben genoten bij en met onze professionele opstellers-intervisieclub. Sinds een aantal jaren runnen zij het prachtige Holistisch Centrum Brabant waaronder de laatste jaren te Veghel. De vele malen dat ik daar als representant ben aangesloten bij opstellingen heb ik hun zeer correct volgens de systemische principes zien werken. Een topteam!

Ik kwam naar Ben en Wilma met een nare ervaring in familie opstellingen van vroeger. Ik heb dat ook eerlijk verteld. Maar bij Ben en Wilma voelt het echt vertrouwd en net alsof je in de kring vrienden of bij je familie bent. Ben en Wilma weten precies wat ze doen en ik voel me erg op gemak bij hun opstellingen. Echt een aanrader!

verrassend

Verrassend

onprofessioneel

Familie opstelling gedaan, geen prettig ervaring. Weinig afstemming met vraagstellers, vragen bleven onbeantwoord. Grote en bepalende rol voor Ben. 'Speelde' zijn rol intens: aanraken, intimideren, lang oogcontact. Ook daarin geen afstemming/toestemming met/ van deelnemers. "Zweverig"; vorig levens en gesprekken met voorouders komen ruim aan bod. Ze bespreken de opstelling niet na. Ze geven zelf uiteenlopende therapieën, behandelingen en bieden dito diensten. Vraag me af hoe het zit met de kwaliteitsbewaking, zijn geen lid van beroepsvereniging. Terugkoppeling van deze punten resulteerde in een duidelijkere omschrijving op de website: gebruik van van de hulpbronnen (voorouders, medium, etc) en een nadruk op eigen verantwoordelijkheid van de deelnemer om grenzen aan te geven. Weinig reflectie gezien/gehoord bij de klachtafhandeling.

Beste Hester, Wij hebben reeds uitvoerig contact gehad, dank dat je de moeite hebt genomen om ons te helpen onze dienstverlening te verbeteren. Jouw ervaring is inmiddels ook gemeld bij onze klachten en geschillencommissie. Op basis van jouw feedback hebben we verder de website aangepast en zullen deelnemers, die soms geen of beperkte kennis en ervaring hebben met systemisch werk, vooraf beter informeren over onze werkwijze. Voor de volledigheid, is het inderdaad onze visie - gebaseerd op het werk van Bert Hellinger - dat systemische invloeden van voorouders een belangrijke rol kunnen spelen. Ook klopt het dat vraagstellers (of representanten zoals jij in dit geval) niet altijd direct het gewenste antwoord krijgen, soms valt de puzzel pas later in elkaar. Tot slot is ook dat de reden waarom wij het niet therapeutisch gaan analyseren en nabespreken. Op dat moment zou ons denken of ego kunnen gaan meespelen en wij vertrouwen liever volledig op de werking van "het wetende veld" zoals wij dat noemen. Familieopstellingen zijn een fenomeen en laat zich niet volledig wetenschappelijk verklaren.

Simpeler dan normaal stoppen met roken.

Ik was al 33 jaar een stevige roker en heb de laatste 5 jaar diverse pogingen gedaan om te stoppen. Na een tip van een paar vrienden heb ik me laten behandelen bij het holistisch centrum Brabant in Veghel. Ik ben nu 4 weken gestopt en het is makkelijker vol te houden op een of andere manier.

Warm, persoonlijk en professioneel

Mijn ervaring met het Holistisch Centrum Brabant heb ik als zeer prettig ervaren. Eerst vanuit een hypno sessie. Ik voelde mij direct op mijn gemak bij Ben en ging met nieuwe inzichten naar huis. Daarna heb ik tijdens een noodsituatie snel kunnen schakelen doordat Ben bereikbaar was en een afspraak voor Wilma had ingepland. Ik kon bij haar terecht voor een energetische behandeling (direct uit het hoofd in het lijf) Zij heeft mij beide keren op een hele warme, persoonlijke maar zeker professionele manier geholpen. Er is tijdens de afspraken alle aandacht en tijd geweest. Ze denkt met je mee op een aarde en spirituele manier. Geeft haar waargenomen inzichten (die ze oppikt vanuit het energetisch veld maar ook dat wat je haar verteld) op een respectvolle en duidelijke manier terug. Het Holistisch Centrum Brabant vraagt altijd na de afspraak via een mail of een belletje hoe het met je is. Ik kan dit centrum met alle liefde aanbevelen. Loop je vast? Ben je in paniek? Of een andere hulpvraag? Zoek zeker met hen contact! Je gaat er altijd lichter vandaan maar wel met praktische inzichten waardoor je zelf aan de slag kan.

Eindelijk !!

Al heel veel pogingen gedaan om te stoppen met roken, maar helaas na paar dagen heel veel huilen en extreem chagrijnig (zelfs depressief gevoel) toch iedere keer weer begonnen met roken. Ik rookte 31 jaar gemiddeld 15 sigaretten per dag. Was er helemaal klaar mee !!! Op 5 november bij Ben geweest en echt ongelooflijk...... heb sindsdien niet meer gerookt. Ook totaal geen moeite mee. Geen traan gelaten , voel me happy en erg opgelucht dat ik er vanaf ben. Weet niet hoe het kan bij zo'n verstokte roker als ik, maar het gaat heel goed. Ik wens iedereen een rookvrij leven, het geeft juist nu rust terwijl ik altijd dacht dat de sigaret me rust gaf...... Nogmaals Ben bedankt !!!

Na 100 stoppogingen nu echt gestopt met roken

Ik had aangegeven dat ik al heel lang stoeide met het stoppen met roken (bijna elke week een stoppoging) en dat ik er ook bijna geen vertrouwen meer in had. Al vóór de sessie zorgde deze vriendelijke man dat mijn vertrouwen al weer wat groeide. Heel fijn om er zo in te stappen! Nu een half jaar later nog steeds geen sigaret aangeraakt. Ik ben heel tevreden en raad dit iedereen aan!

Boven alle verwachting heb ik mijn angst overwonnen.

Op advies van een goede vriend heb ik een afspraak gemaakt met Meneer Ben ter Horst, zonder al te veel vertrouwen of hij voor mij iets kon betekenen. Boven alle verwachting in, heb ik na 1 sessie mijn angst overwonnen. Ik heb geen hyperventilatie aanval meer gehad. Ik ben ontzettend blij dat ik de stap heb genomen. En bij deze wil ik Ben ter Horst hartelijk bedanken.

sterker en weerbaarder worden op een bijzondere wijze

De wijze waarop Ben je binnen no-time op je gemak stelt, luistert, vragen stelt, je een spiegel voorhoudt ('en wat heeft het je tot nu toe gebracht') en analyseert geeft gelijk vertrouwen dat 'het goed zal komen'. Je weet niet wat er gebeurt, maar het gebeurt: De onbalans wordt stukje bij beetje hersteld. Het blijft een bijzondere ervaring om door hypnose jezelf sterker te voelen/te maken en te herstellen vanuit je innerlijk.

Nooit meer roken!

Inmiddels ben ik 12 weken gestopt met roken en wat ben ik daar blij mee! Ik weet dat het 12 weken is omdat ik een app heb die me eraan herinnert, niet omdat ik er mee bezig ben. Ik vergeet het vaak. Na de eerste keer had ik nog met regelmaat wat moeilijke momenten. Ben mailde me om te vragen hoe het ging waarop ik aangaf niet te roken maar het lastig te hebben. Hierop zei Ben dat dit niet nodig is en dat ik het alsnog op wilskracht deed (zoals bij al die andere pogingen). Hij adviseerde me om nog een sessie te plannen. Sinds de tweede sessie heb ik niet of nauwelijks moeilijke momenten. Zijn ze er wel, dan zijn ze na een minuut weer weg. Ik rook niet en dat ga ik ook nooit meer doen. Ben bedankt!

top

Hallo allemaal , mijn is paul spieringhs ,ik was 35 jaar zwaar verslaafd aan het roken van shag , en rookte min. 30 sigaretten per dag en dacht dat ik niet zonder kon , ik ben maandagmorgen 11november 2019 bij Ben ter horst geweest en ben vanaf nu van het roken af , ik ben niet meer afhankelijk van die klote dingen , het zal nog wel even duren voordat het helemaal uit mijn systeem is maar ik heb totaal geen behoefte meer om te roken . Ik kan het nog steeds niet beseffen dat het me lukt maar het voelt top , ik kan het zeker iedereen aanraden en als het bij mij helpt moet het bij iedereen helpen mvg.Paul

Hele goeie en helpende hypnosessies

Ik heb twee heftige maar hele mooie sessies meegemaakt bij Ben. Ik liep vast in mijn leven, maar dankzij de hypnotherapie kan ik weer gelukkig zijn. We zijn samen terug gegaan naar herinneringen in mijn onderbewustzijn die een grote rol speelde in mijn leven. Nu mag en durf ik te vertrouwen op mijn eigen gevoel. Hierdoor kan ik mijn eigen pad bewandelen en kiezen voor mezelf.

Ongelooflijk dat dit mij dit is gelukt zonder strijd!!!!

Ik schrijf nu pas mijn ervaring want ben nu een maand gestopt met roken. Ben heeft helemaal gelijk gekregen, en ik was behoorlijk sceptisch moet ik zeggen. Ik was heel erg bang om weer te falen en weer een strijd te moeten voeren waar ik eigenlijk helemaal geen zin in had. Maar........die was er niet, hoewel ik er eigenlijk op heb zitten wachten tot ik door de mand zou vallen. De eerste 2 dagen dacht ik veel aan roken, maar had het er niet moeilijk mee om het te laten. Het is een heerlijk gevoel niet meer te MOETEN roken, en ben van plan om ook echt nooit meer die ENE sigaret op te steken!! Ik bedank dan ook BEN uit de grond van mijn hart, en hoop dat nog veel mensen mijn voorbeeld zullen volgen.

Vertrouwd en goed gevoel, er wordt goed naar je geluisterd en gekeken wat je nodig hebt .

Het voelde gelijk heel vertrouwd , na een fijn gesprek met Ben werd er meteen gestart met de behandeling, zodat ik met een goed gevoel naar huis ging .

Al 1 maand rookvrij!

Gedurende 20 jaar rookte ik gemiddeld 12 sigaretten per dag en ik heb altijd een haat-/liefde verhouding gehad met deze dure verslaving. Vele stoppogingen heb ik ondernomen in al die jaren, waarvan er eentje wel zeker meer dan een jaar is gelukt. Dit door het meedoen aan Stoptober. Helaas was ik toch weer begonnen met af en toe een sigaretje en daarna weer steeds vaker en toen weer volop. En steeds weer opnieuw vele pogingen ondernomen om te stoppen, maar steeds viel ik na korte tijd weer terug in mijn oude patronen. Iemand vertelde mij deze zomer dat ze een hypnose had gehad bij Ben en dat ze sindsdien niet meer had gerookt. Ik dacht direct ' als zij hiermee geholpen is, dan moet het mij ook lukken, want ze rookt nog meer dan ik.' Ik vond het wel een vrij hoog tarief voor een relatief korte sessie, maar dat weerhield me toch niet om te gaan. De nieuwsgierigheid en wilskracht won. In de auto onderweg heb ik de laatste gerookt met enige paniek in mijzelf over dat dit dan de laatste zou zijn etc. en ineens kreeg ik een soort koudwatervrees. Bij aankomst werd ik echter direct gerustgesteld en voelde ik me in de mooie omgeving direct op mijn gemak.. Het werd een bijzondere sessie en ook heel apart om een hypnose te ervaren, er gebeurt heel veel op een ander bewustzijnsniveau. Dankbaar ben ik Ben voor deze fijne sessie, nu alweer een maand geleden. Sindsdien heb ik niet meer gerookt, ik denk er weleens aan, dat wel, want het was gewoon een alledaagse, diepgewortelde gewoonte in mijn leven. Ik ga alleen niet overstag om het toch te doen en het overheerst me ook niet meer. Het is vies die rooklucht om je heen en in je haar en je tanden verkleuren, het is slecht voor je en je vult een leegte die je beter met gezonde dingen op kan vullen. Daarnaast zijn belangrijke vragen om te onderzoeken; wat is die leegte in jou? Waarom jezelf in de mist zetten? Zorg goed voor jezelf, Je hebt maar 1 lichaam en die mag je als jouw heilige tempel beschouwen en koesteren!

Verbluffend

Tja daar sta je dan na 40 jaar roken steek ik voor de deur nog maar een sigaret op. Mijn laatste? Ik ben eigenlijk een beetje sceptisch na de vele stoppogingen. Ben ontvangt me en we beginnen met een soort kennismaking/ intake gesprek. Daar leg ik hem uit mijn vele stoppogingen en hoe ik over dingen denk. Ben vraagt of hij de harde aanpak mag doen en ik antwoord met graag. De behandeling in de kamer is heftig maar zeker niet vervelend. We nemen afscheid en ik stap in mij auto nog een beetje beduusd van alles. Ik heb nog 3 sigaretten in een pakje en stop bij de eerste pomp om die weg te gooien. Verbazing dat ik nog geen trek heb in een peuk! Dat blijft zo gedurende de paar volgende dagen en ik verbaas me steeds weer hoe het nu kan zonder afkickverschijnselen. De gewoonte wil nog wel eens opsteken maar roken niet meer. Na een week is het op een bijeenkomst heel gezellig,iemand geeft me een sigaartje en ik steek hem op. Na 3 haaltjes denk ik aan Ben zijn “slechte wereld” met nicotine en gooi hem direkt weg! Terug naar de “mooie wereld” zonder nicotine. Nu 2,5 weken later nog steeds nieys gerookt en ik ga er ook niet meer mee beginneb. Na 40 jaar roken eindelijk van die sigaret af en ik rookte meer als een pakje per dag

Bijzonder

Na een tijdje wikken en wegen, voordelen van het roken afzetten tegen de nadelen, besloot in ergens in juni dit jaar toch maar eens te stoppen met roken na 44 jaar. Een eerdere poging mislukte doordat het roken bleef missen, en vooral het gevoel had dat mij iets werd ontnomen. 5 juli jl. had ik een afspraak met Ben om onder hypnose te gaan. Ik voelde me zeer welkom, Ben nam de tijd om naar mijn mitsen en maren te luisteren, hij luisterde niet alleen, maar hij hoorde me ook echt. Daarna was het tijd voor de hypnose zelf......een zeer bijzondere ervaring vond ik dat. Ik was erbij, maar ook weer niet. Ik hoorde alles, maar was ver weg...., niet eng, niet spannend, eigenlijk wel heel fijn. Tijdens de hypnose heeft Ben mijn onderbewuste gereset. Dat heeft ertoe geleid dat ik als niet roker de deur uitging en nog steeds een niet roker ben. Mooiste van alles is, dat ik niet meer het gevoel heb dat me iets ontnomen wordt, maar dat ik een keuze heb gemaakt. Geeft zooooveel rust. Nogmaals dank Ben, ik zal het iedereen aanraden. Groet, Leonore

Oef in 1 zin?!? Nou hartverwarmend en effectief dan👌

Ik kwam om te stoppen met roken, dat is tot op heden (bijna 14 dagen) gelukt. In de aanloop naar deze datum had ik reeds angst en paniekklachten. Er is nooit een goed moment om te stoppen...deze keer wel heel pittig, verergering van de angst en paniek en ik ging nog wel het weekend in. Toch weer contact opgenomen met Ben en ik kon de zondag erop alsnog terecht. Dit werd uiteindelijk een EMDR sessie, die heel veel verdriet naar boven bracht, ten grondslag aan de angst. Het heeft veel goeds gedaan, maar sprookjes bestaan niet. Dus op dit thema aan het helen/genezen en dat gaat goed. Niet roken gaat ook goed en supertrots dat ik het heb doorgezet ondanks dat het niet makkelijk is/was. Ben dank je wel voor wie je bent🌸

Geweldig ontspannen en het werkt

Stoppen met roken moet je zelf dien naar met deze hypnose doe je dat ook helemaal zelf, je onderbewuste helpt je daar onmiddellijk mee ik heb zoveel rust ervoor terug gekregen dat ik dit iedereen kan aan bevelen voor welke vorm van hulp door middel van hypnose het geeft je weer innerlijke rust 🙏

Een sigaret hoort niet meer bij mij

Ruim anderhalf jaar geleden geweest voor een sessie om te stoppen met roken. Mijn eerste poging na 11 jaar. En het is me gelukt. Ik heb al anderhalf jaar geen sigaret meer aangeraakt. Soms denk ik wel eens "huh, ik sta er bijna nooit meer bij stil dat ik ooit gerookt heb, en gestopt ben". Zo duidelijk is het uit mijn systeem. Ik raad iedereen aan om te gaan. Je hebt je geld zo terug verdiend aan alle pakjes die je niet meer hoeft te kopen. En ik ken al zoveel succesverhalen van mensen die op mijn aanraden zijn gegaan. Te danken aan Ben ter Horst.

Super goed

Veel geleerd

Had direct het vertrouwen dat ik op de juiste plek was.

In alle rust werd er naar me geluisterd en meteen werd er gestart met de “behandeling”. Er werd gekeken waar ik het meest bij gebaat zou zijn. Ik voelde direct dat ik hier op de juiste plek was en heb het volste vertrouwen in een positief resultaat.

Ik voelde mij direct op mijn gemak.

Ik was best nerveus. Nog een laatste sigaret voor ik naar binnen ging. Toen zag ik er nog tegenop om nooit meer te mogen roken. Eenmaal binnen werd ik direct op mijn gemak gesteld. Toen ik klaar was en weer buiten stond had ik de bijzondere ervaring dat ik blij was een niet-roker te zijn. Sindsdien ook geen sigaret meer aangeraakt.

De Houtwal 2 5463XJ Veghel

Over Holistisch Centrum Brabant

Wij bieden in onze praktijk verschillende mogelijkheden om te groeien in bewustzijn, te zoeken naar zingeving en het verder ontwikkelen van jouw spiritualiteit. Samen vinden we een antwoord op vragen als: wie ben ik eigenlijk? Waarom kom ik steeds dezelfde thema’s tegen? Wat is mijn taak hier? Hoe wil ik mijn leven vorm geven? Wij werken hierbij zowel individueel als in groepen. Daarnaast bieden we ook enkelvoudige sessies aan bijvoorbeeld; stoppen met roken of afvallen met gebruik van hypnose. Wij zijn er ook voor traumaverwerking met EMDR of om weer in balans te komen met: holistic pulsing of een reiki behandeling.