Goed gebalanceerde les met veel oog voor persoonlijke voorkeur

Astrid luistert goed naar de aspecten waar ik aan wil werken en geeft hiervoor de juiste handvatten. Het aanbod is een goede mix van theorie en praktijk, waardoor je in staat bent zelfstandig te oefenen op basis van een les. In de enkele lessen die ik heb gevolgd zijn we voor mijn gevoel al vrij effectief ingegaan op klankaanpassing, borststem, kopstem en mixed voice, spierspanning in de kaak en juiste klankplaatsing. Wat voor mij minder goed werkt, is dat ik (nog) geen duidelijk traject heb en daarmee voor mijzelf niet duidelijk is wanneer het "klaar" is. Uiteraard is dat afhankelijk van persoonlijke doelen, maar de vrijheid die je krijgt met losse lessen geven mij net iets te weinig houvast. Nu is de graadmeter om te bepalen of er voldoende progressie is een tikkeltje vaag, maar ik ga zeker nog een paar lessen toevoegen en toewerken naar een duidelijker persoonlijk doel.

• Zangcoach: Astrid Tan

Precies wat ik zocht!

Ik heb geen ambitie om zanger te worden maar vooral leuk om beter te leren zingen als je op een feestje staat!

• Zangcoach: Daniel Vissers
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Hele goede lessen van Jurney Koning waar ik zeker wat aan heb.

Jurney Koning laat mij elke keer de deur uitgaan met een goed gevoel. Door haar professionele aanpak weet ze alles eruit te halen wat ik voor de les nodig heb zodat ik weer een stap verder kan komen in het proces. Ze laat mij drempels doorbreken waardoor mijn doelen behaalt worden. Haar uitleg is voor mij heel duidelijk en zeker omdat ze het zelf goed voor kan doen waardoor ik haar nog beter kan begrijpen. De communicatie binnen en buiten de les is perfect.

• Zangcoach: Jurney Koning
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Suze is heel spontaan, legt duidelijk uit en is super kundig!

Suze is heel spontaan, legt duidelijk uit, is super kundig en heeft een prachtige zangstem!

• Zangcoach: Suze van Manen
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel Shona voor de Review! Fijn dat je het zo naar je zin hebt en wij vinden ook dat Suze een prachtige zangstem heeft ;-)

Zingen is theoretischer dan ik dacht.

Ik vind het erg leuk dat er veel wordt uitgelegd vanuit de theorie. Door klanken te veranderen lukt er ineens veel meer. Echt een eye-opener! Ik vond het best spannend om de stap te zetten naar zangles, maar Jurney stelt me echt op mijn gemak!

• Zangcoach: Jurney Koning
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel Manon voor jouw review, daar is onze Jurney heel blij mee en gaaf dat het zo'n eye-opener was!

Prettig en ontspannen

Lisanne moedigt mij steeds aan mijn grenzen op zanggebied te verleggen en niet aan mezelf te twijfelen

• Zangcoach: Lisanne Teunissen van Manen
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel Anneke voor jouw review! En mooi om te lezen dat je leert om jouw grenzen te leggen en niet aan jezelf te twijfelen..

Perfect advies en coaching

Ondanks dat ik aan de late kant was heb ik met Nils e.e.a. door kunnen nemen wat mijn wensen waren ter voorbereiding op een auditie. Mede door zijn tips is het me gelukt om de auditie met succes te doorlopen en zodoende ben ik aangenomen bij een band.

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dag Rob, dank je wel voor jouw review! En gefeliciteerd met jouw nieuwe band!!

Leuke en zinvolle les. Het uur vloog voorbij!

Ik zing in een koor en had behoefte aan basiskennis/technieken. Marcel geeft ook in dit soort gevallen vol enthousiasme les.

• Zangcoach: Marcel Swerissen
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel Ilse, Wij (en Marcel) zijn heel blij met jouw mooie review! Op naar nog vele uurtjes zangplezier..

Fijne en leuke persoonlijke benadering

Na lang twijfelen heb ik de stap gezet om zanglessen te gaan volgen. Via een kennis en bekende zanger ben ik bij Vocal Center terecht gekomen. De eerste kennismaking met Jacqueline heb ik als zeer prettig ervaren. Door haar persoonlijke benadering voelde ik mij direct op mijn gemak en voel ik mij een stuk zekerder tijdens het zingen.

• Zangcoach: Jacqueline Aronson
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel Maarten! Wat fijn dat het zo goed bevallen is, Jacqueline is een topper!

Super begeleiding

Leuke spontane coach. Ik heb in twee lessen al heel veel kunnen leren

• Zangcoach: Suze van Manen
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel John, gaaf dat je in twee lessen al zoveel hebt geleerd! Op naar nog veel meer zangplezier!

Je voelt je snel op je gemak en leert genoeg bij.

Ik ben pas sinds kort begonnen met zangles. Maar ik vind het leuk om te doen Anoek brengt je snel op je gemak en laat je eerst gewoon zingen en daarna geef ze op positieve wijze aan waar verbetering plaats kan vinden.

• Zangcoach: Anoek Dingemans
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Hoi Nick, wat leuk dat je zo'n plezier haalt uit de lessen bij onze Anoek! Dank je wel voor jouw review!

Prettige en leerzame zangles

Ik heb Loes ervaren als een fijne docent die goede tips gaf om mijn zangstem te verbeteren. Met veel energie en humor bracht zij alles over en ik merkte direct verbetering. Ik heb erg genoten van haar les.

• Zangcoach: Loes Worm
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dag Stéphanie, dank je wel voor jouw review. Onze Loes is hier heel blij mee, wij hopen op nog veel meer van deze energieke lessen!

Heel duidelijk, leerzaam en motiverend.

De uitleg is erg duidelijk en uitgebreid, zo weet ik ook echt wat en hoe ik dingen moet aanpakken. Ze geeft ook concrete oefeningen waardoor ik niet naar huis ga met vragen over hoe ik bepaalde dingen moet ontwikkelen.

• Zangcoach: Debby Thebrath
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel Chelsea, fijn dat je het zo naar je zin hebt bij Debby!

Geweldige, plezierige les

Mijn zangcoach (Astrid) geeft heel fijn precies de les die ik nodig heb. Zonder zangervaring ben ik bij een koor gegaan waar de mensen die een mooie zangstem hebben op zangles zijn geweest . (De meeste van ons, inclusief mijzelf, zijn wat ouder). Dus wilde ik ook op les, en ben ik nu heel gelukkig dat ik leer hoe adem te halen en mijn mond en kin te gebruiken en merk nu al dat mijn stem nu vooruit gaat.

• Zangcoach: Astrid Tan
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dag Mieneke, wat gaaf dat u zo op uw plek bent bij onze Astrid, wij hopen op nog heel veel zangplezier samen! Dank u wel voor uw mooie review!

Super leuk, leerzaam en ontspannend.

Ik ga met veel plezier naar de les en leer altijd nieuwe dingen, waardoor mijn stem ontwikkeld en verbeterd. Wat ik leer kan ik zelf goed thuis oefenen en heeft ook veel effect op mijn drukke privé- en werkleven.

• Zangcoach: Anoek Dingemans
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel Jolanda! Wat super dat je het zo naar je zin hebt bij onze Anoek!

Heel erg leuk en relaxed

Ik vond het eng om te zingen, maar hij trok me uit m’n comfort zone. Ik heb het idee dat de docent ook erg professioneel is. Ik vond het echt leuk.

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel Rebecca, wij zijn ook erg blij met jou en onze fantastische coach Nils! Heel veel zangplezier nog!

Bevrijdend!

Op mijn 37e eindelijk de stap genomen om met zangles te beginnen. Dat had ik veel eerder moeten doen. Wat een bevrijdende ervaring om te leren om zoveel mogelijk uit je stem halen. Daniel Vissers is daarbij een hele relaxte, enthousiaste en kundige coach.

• Zangcoach: Daniel Vissers
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dag Emiel, wat gaaf dat je het zingen hebt opgepakt en je er zoveel plezier uit haalt! Dank je wel voor de review voor onze Daniël!

Leuk en inspirerend.

Zelf geef ik al meer dan 20 jaar zangles, en ik krijg steeds meer vragen over metal, vandaar dat ik les wilde van Iris. Haar lessen zijn zeer verhelderend.

• Zangcoach: Iris Goessens
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel Sarah voor de review voor Iris, en gaaf dat je op deze manier jouw eigen skills kunt verbreden!

Aanstekelijke enthousiaste coaching

Twee coachings gehad. Eerste coaching had ik geen regie en wist ik niet wat te verwachten. Tweede keer was ik beter voorbereid en kon ik ook regie nemen op wat er gebeurde. Het lijkt me beter om van te voren af te stemmen om de verwachting beter te managen. Dan kun je er meer uithalen. Ik vond het jammer dat er minder werd ingegaan op zangtechniek. Want dat was de wens.

• Zangcoach: Robin van Beek
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Nee

Dank je wel Wil voor jouw review, we zullen de tips meenemen!

Erg goed en gedreven!

Kon en mocht mijzelf zijn bij Nils. Hij keek voornamelijk naar je eigen kunnen qua zang en gaf veel fijne tips. Fijne open manier van zangcoaching. Heb veel geleerd over zijn uitleg over het stemgebruik, techniek, klanken enz. In de groepsles en duo les kwam iedereen aan bod. Volgend jaar zou ik zeker weer wat lessen willen volgen bij Nils. Een topper!

• Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel Bianca voor jouw mooie review, wij zijn ook erg blij met onze Nils en je bent ook dit jaar weer van harte welkom! Op naar meer zangplezier :-)

Prima uitleg en begeleiding

Mijn zangcoach kan goed luisteren en inschatten welke training ik nodig heb. Geeft daarin een prima begeleiding.

• Zangcoach: N.v.t.
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel Riet voor jouw review, zijn we heel blij mee!

Ik heb nu 2 lessen gehad. Het is een openbaring. Heb 2 jaar niet kunnen zingen door een longziekte en zing nu weer! Wat een heerlijk gevoel en wat word ik daar blij van. Zo fijn dat ik dit gevonden heb!

• Zangcoach: Marcel Swerissen
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Wow Nel, dank je wel voor de review en wat gaaf dat Marcel je zo heeft kunnen helpen! Zo fijn dat je weer kunt zingen..

Echt een aanrader!

Mijn vriend verrast met een zangles voor zijn verjaardag. Wij beiden totaal geen ervaring met zingen, maar erg leuk om zo laagdrempelig de basis te leren en lekker los te gaan. Maartje is zeer kundig, vriendelijk en enthousiasmerend!

• Zangcoach: Maartje Bijnen
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel Maite voor de review! Daar is onze Maartje heel blij mee!

Praktische tips op een positieve manier gebracht.

Op een zeer prettige wijze geeft Kika praktische tips waar je direct wat aan hebt.

• Zangcoach: Kika Wilschut

Dank je wel Roy!

Heerlijk verwennende ontspannende stemmassage

Het was zo ontspannend en een cadeau aan mezelf

• Zangcoach: Joyce van der Sangen
  • Zou je ons aanbevelen bij iemand anders? Ja

Dank je wel Marianne voor jouw review, en wat goed dat je jezelf dat cadeau geeft! Nog heel veel cadeautjes toegewenst!

Over Vocal Center

Vocal Center is een gevestigde naam op kwalitatieve hoogstaande zangcoaching in Nederland. Door een unieke eigen methode wordt er voornamelijk gewerkt met de liedjes die de vocalist wil zingen en worden oefeningen zoveel mogelijk spelenderwijs geïmplementeerd. We werken met alle niveaus, van beginnend tot aan de bekendste professionals. Zo werken we o.a. voor the Voice of Holland, Armin van Buuren, Ali-B, Ronnie Flex, Nielson, Mr Propz, André Hazes, en vele anderen. Met een zeer divers aanbod aan coachings zoals op maat trajecten, individuele lessen, groepslessen vocal reizen, songwriting zijn we uniek in Nederland. Ook hebben we een zorgteam dat zich buigt over stemproblematiek. We verzorgen sessies die o.a. stem massage, bubbelen en vernevelen aan het voetlicht brengen. Wat kunnen wij voor jou doen?? www.vocalcenter.nl