Schitterende reis, deskundige chauffeur

Voor het eerst deelgenomen aan een groepsreis. Wij hadden de 8 daagse vlieg/bus naar de Noordkaap, Noord Scandinavië en de Lofoten. Het was een indrukwekkende reis, veel kilometers gemaakt maar ook erg veel gezien. Waar de reis in Finland en Zweden veel door bosgebieden ging waren er in het noorden van Noorwegen schitterende landschappen te bewonderen. Soms verstilde dorpjes tegen de ruwe rotsformaties, dan weer kleurige huisjes op prachtige eilandjes in de fjorden. Zeker op de eilanden van de Lofoten ontvouwde zich na elke bocht een spectaculair plaatje. Het bezoek aan de Noordkaap was door de dichte mist wat minder maar leverde toch nog redelijke foto’s op en gaf ondanks de nevel een “einde van de wereld” gevoel. De groep was van een leuke en gezellige mix en met onze chauffeur/reisleider Jan hebben wij het prima getroffen. Goede informatie, prima verzorging, efficiënte manier van organiseren en improviseren en bovenal rustige en veilige rijstijl. Het enige toch wel behoorlijke minpunt zit in de 1e reisdag. Wij vlogen om 7.45 eerst naar Rovaniemi en vervolgens door naar Skellefteå om daarna met de bus in meer dan 4 uur terug te rijden naar: jawel: Rovaniemi. Niet omdat het een prachtige, niet te missen, route is maar enkel om organisatorische redenen. De bus van de voorgaande reis eindigt in Skellefteå en kan niet op tijd in Rovaniemi zijn om de gasten op te vangen. Het is toch te gek om ruim 40 vakantiegangers ,na een korte nacht, een lange eentonige rit te laten maken. Laat de mensen de keuze: om in Rovaniemi uit te stappen en evt.op eigen gelegenheid naar het hotel te gaan om de middag naar eigen keuze te besteden, of : om door te vliegen en de lange busrit te maken. Aan het diner in het hotel in Rovaniemi kunnen alle vakantiegangers en de chauffeur dan samenkomen. Dit moet echt anders te organiseren zijn. Verder nog één opmerking: tijdens deze reis is er heel weinig “vrije tijd”. Buiten dag dag 1 : een zeer mooie en aangename reis.

Hopeloose laatste reis in totaal .1 Jini reis Naar Cattolica

Start Maandag 1 Juni chauffeur s'morgens te laat. Zeer eigenwijze man met eigen regels vertelde hij de hele groep. Dus geen opstaan overslaan zitten gaan, iedere morgen run op de bus voor plaats. Slecht hotel Hotel Murex Cattolica Italie ( Inmiddels heeft Bolderman ander hotel genomen.) waardeloos ontbijt oud brood steeds alles op in lange rij wachten om toch iets kunnen eten. Light all inclusive stelde niets voor alles in plastiek bekers Tot overmaat van ramp ging ook nog een zijruit van de bus kapot omdat de deur niet goed dicht ging en de chauffeur met een flinke klap de deur wel even zou helpen. Drie dagen met plakband de ruit vastgezet tot het op de terug reis naar ons overnachtings hotel niet meer vast bleef zitten. Stoppen op een parkeerplaats met alleen een toilet 18.30 s'avonds tot 21.30 uur . Na een woodewisseling met de chauffeur zette hij een pot koffie . Wegenwacht de zijruit zo weer geplakt dat we 30 kilometer verder konden rijden om ongeveer 10 uur in de avond nog iets te kunne eten. Ging ook weer mis alleen friet met bokworst voor 9,95 euro drinken werd niet betaald. Uiteindelijk om ongeveer 1 uur in de nacht in ons overnachtings hotel aangekomen met een Duitse bus die ons na de friet met bokworst opgehaald heeft de bus van Bolderman kon niet verder rijden. In de nacht is er een andere bus uit Nederland gekomen en zijn wij om ongeveer 10 uur onze terugreis begonnen. We kwamen om ongeveer om 7 uur in Zeeland op de verzamelplaats aan wat betekende dat het eten daar ook niet zo lekker meer was. Ik en meerdere personen hebben uiteraard geklaagd bij Bolderman. Hun aanbod 50 euro tegoedbon voor volgende reis. Heb ik niet geaccepteerd en de 50 euro over laten maken. Wat ik als laatste nog wil schrijven is dat ik eerder zeker 10 reizen met Bolderman gemaakt heb en altijd naar wens verlopen . Zal ook zeker nog met Bolderman reizen . Maar deze afhandeling vind ik beneden alle peil. Gr W v Wanrooij Ik vul aanbevelen in met ja ander hotel en andere chauffeur.

Een hele mooie reis

we hebben een prachtige vakantie gehad in opatija met andre en mariska als reisleid[s]ter. we hebben veel mooi dingen gezien, het hotel was goed. en we hadden een gezellige groep het was een top vakantie jildert en anita

in een woord geweldige reis,tegevaller was het Vaya hotel

In het hotel was geen amusement en na 21.30 uur niets meer te doen. De huisje waren mooi maar mensen zoals ik met lucht problemen moesten toch weer trappen lopen. WIJ hadden met Marcel een hele goede bekwame vakkundige en gezellige chauffeur. Een gezellige groep en hebben leuke uitstapjes gemaakt. De gids in Insbruck hoefde voor mij niet wat dat ging van onze zelf bezichtings tijd af. En dan s'morgengs weer vertrekken om 05.00 uur is een tegenvaller maar ik begrijp dat het anders geen haalbaar punt is. In het hotel moest ook meer te doen zijn geweest zodat de mensen bij elkaar bleven. Maar toch een GEWEDIGE reis van 24-8 t/m 31-8 -2019.

Super vakantie

Ik ben met Bolderman naar de Dolemieten en Meren geweest. ik heb een top vakantie gehad. goed verzorgd en een top chauffeur Hans. Over het eten in Hotel Astoria kan ieder een eigen mening hebben. buiten het Ontbijt, salade en toetjes buffet die prima waren vond ik de rest niet lekker. Het was vlak en zat weinig smaak aan.

Super!!

Zijn ( mijn man en ik ) zijn gisteren terug gekomen vanuit Rügen, ondanks dat de heenreis voor ons in totaal 16 uur was ( vanuit Groningen) en dit de eerste keer was met een bus en Bolderman kan ik zeggen, het was geweldig, eten en hotel zeer goed ondanks zeer slechte wifi in gedeelte er tegenover, eigenaar en personeel erg behulpzaam en attent. Prachtig en veel gezien. Dank je wel Steven (chauffeur) voor je fantastische uitleg en je rustige rijstijl en grappen en natuurlijk voor het afzetten in Hengelo, we waren daardoor 13 uur onderweg 😊😊 top!!!! Bedankt ook mede reizigers, het was erg gezellig samen!!

Ik heb samen met mijn gezin veel gezien en veel gegeten en voor een goedekoop prijs.

Een prachtig reis, goede service, professioneel chauffeur, luxe hotel en veel gezien en lekker gegeten👍

geweldig

wij zijn naar Roemenië geweest afgelopen week. Ik had er niet veel van verwacht maar o,o,o, wat is dat een mooi land zeg. En wat hebben we veel gezien en beleefd. Prachtig de kloosters en kerken,de zoutmijn,het geboortehuis van Dracula, de burchtkerk, de bergkerk,het kasteel Bran, Boekarest met z,n vele mooie gebouwen en natuurlijk het paleis en de residentie van ceausescu. Ook de bergkloof was overweldigend om te zien en het Rode meer en ga zo maar door. Ook de hotels onderweg waren boven verwachting Wij hadden n hele goede chauffeur en n nog betere reisleider (Valentijn) Daar mag Bolderman trots op zijn. Deze reis zal ik zeker aanraden aan iedereen die het wil horen

Geweldig, emotioneel, fantastisch

Reis naar Polen was geweldig, comfort bus en chauffeur Nick super goed. Heel veel gezien, Auswitchtz en Birkenau zeer emotioneel dat zo iets gebeurd is. Zoutmijnen ontzettend mooi, moet je zeker gezien hebben. Hotels waren goed in verhouding prijs/ kwaliteit. Eten was goed prijs/kwaliteit. Chauffeur was zeker prima, sociaal en prima rijder.

niet fijn

reis was prima niks over te zeggen Hotel viel tegen geen lift wat voor mensen met een rollater niet fijn is Het ontbjit zeer sober en het dinee ook een keer maar warme groente gekregen de andere dagen alleen rouwkost niks geen fruit nog nooit mee gemaakt En dan ook nog een kletsnatte vloerbedekking voor het bed heb het gemeld zelf baddoeken en de badkamermat er over gelecht was er niet blij mee

Geweldig.

Voor de eerste keer met Bolderman . De reis Spanje-Portugal gemaakt met chauffeur Remko. Hij wist heel veel over deze reis. Stond altijd klaar en niets was hem te veel. De hotels, behalve in Orleans Sud, waren prima. Het eten goed. Hotel in Figuera de Foz heel goed, wij hadden een 3 pers. hele schone kamer. Eten heel erg goed en voldoende keuze. Al met al hebben we een geweldige reis gehad en gaan zeker weer met Bolderman.

teleurstellend

goed georganiseerd, goede chauffeur/gids, accommodaties zeer slecht.

Alleen het eerste hotel vreselijk.Engeland(Cotswolds).Stond ook niet in de reisbeschrijving. Hetandere hotel voor 5 nachten prima. En in Zeeland de overstap plaats verschrikkelijk.Wat een vreetschuur.He zit niet rustig ,komen veel te veel mensen bij elkaar. Wij zijn naar buiten gegaan,dan maar geen eten.Mensen weten zich niet in te houden en een geloop langs je heenDit was jammer.

Prima reis,prima chauffeur,prima hotel

Wij hebben intens genoten van deze reis!

prachtige reis en goede begeleiding zeer veel gezien en genoten.

wij hebben een prachtige reis naar schotland gehad heel veel moois gezien en genoten van het prachtige weer hoogtepunten waren Ullapool Edinburg en Loch Lomond en niet te vergeten Lochnes wel jammer dat we Nessie niet hebben gezien. De hotels waren wisselend van kwaliteit en het eten vooral het ontbijt was niet aan mij besteed echt Engels ontbijt dus. In ons laatste hotel kreeg de Koen onze reis leider en chauffeur zelfs geen eten omdat hij zogezegd te laat was, een schande. Al met al een heel leuk gezelschap en zeer goede reisbegeleider, dus voor de mensen die twijfelen zekers doen,

Een geweldige reis gehad met chauffeur Jeroen:Amalfikust-Sorrento en Sicilië

Onze chauffeur Jeroen was geweldig,kon veel vertellen tijdens de hele reis,had ook leuke uitstapjes,die niet in de brochure vermeld stonden en probeerde zoveel mogelijk te stoppen op leuke plaatsjes.Zijn chauffeurskunsten in het onordelijke Italië waren uitmuntend,hadden alle vertrouwen in hem.Heel veel mooie dingen gezien en we leefden van het ene naar het andere hoogtepunt.De meeste indruk heeft toch wel ons bezoek aan de Etna gemaakt,zijn ook helemaal naar boven geweest:GEWELDIG! Het weer was ons af en toe wat te gunstig tussen de 35 en 40 gr.maar beter dan regen. Volgend jaar weer Bolderman,alleen maar geweldige ervaringen. Wij hebben de reis gemaakt van 22 juli t/m 5 augustus met een leuke groep.

Veel te lange busdagen .

Reis Devon Cornwall met gelangen busuren waardoor te weinig tijd bij uitstappunten.hotel, bus en buschauffeur prima.

Een super reis

We zijn van 1-7 t/m 15-7-2019 met een rondreis Scandinavië mee geweest en die was in een woord super ,het mooiste vond ik Noorwegen met zijn Lofoten ,de hotels waren ook prima en een hele gezellige chauffeur genaamd Remco die genoeg voor de inwendige mens zorgde in de bus ,met hulp van een paar mensen !,en niet te vergeten het gezelschap , Op een ogenblik had ik mijn jas laten hangen in Quality hotel Skifer in Oppdal, Maar we waren daar toen al weg en had het gemeld aan Remco ,en hij heeft daar gelijk werk van gemaakt en kreeg vandaag mijn jas weer thuis bezorgd,allemaal bedankt voor de moeite die jullie daarvoor gedaan hebben ! Het was de derde keer met Bolderman en zeker niet de laatste ! Rien en Bep

Fabulous!

Lieve Jenny, De 8e daagse reis door Ierland (van 29/7 tot en met 7/8 2019) was door jou fantastisch. Met je heerlijke gevoel voor humor lag ik elke dag zeer regelmatig in een deuk van het lachen. Je weet veel over het land en vertelt hierover zeer beeldend. Chapeau! Het kan best zijn dat Jet en ik nog eens met je mee gaan. En ja ik zal dan op tijd mijn pilletjes innemen! Liefs, "Ritalin"

Op z,n Engels: IT WAS BRILJANT

Engeland Ierland Scotland 22 juli 02 aug 2019 Het weer was er dit jaar prima. Bijna geen regen De chauffeur geen moeite te veel Meer dan 50 koffers stapelen Uitstekende rijvaardigheden. Veel te vertellen met passende muziek ! Op zn vrije dag nog excursie geregeld. Patrick bedankt Met stip de beste gids van LondonDERRY gehad (ervaringsdeskundig) Hotels , prijs kwaliteit bovengemiddeld Nee mij hoor je niet klagen. Volgend jaar de Baltische Staten. Wie gaat er mee ?

Fantastisch

31 juli teruggekomen van een 8 daagde vlieg/busreis naar Noorwegen-Lapland-Lofoten. Deze reis was voor Bolderman ook helemaal nieuw. De hotels en het eten waren prima. Jan, chauffeur tevens reisleider, heeft ons 2800 km vermaakt met zijn kennis en verhalen. Noorwegen is prachtig. Voldoende stops onderweg en altijd verse koffie en drankjes voorradig in de bus. Zeker een aanrader. En last but not least een erg gezellige groep mensen. Dit was voor mij mijn eerste reis met Bolderman.

Kerstreis Praag

Bolderman zegt ons toe een geweldig kerstdiner . Nou in een woord ontzettend slecht diner. Wij hebben nog nooooooit zo slecht gegeten met kerst. Als je zo de prijs moet drukken. Dus absoluut geen aanrader!!!!

zeer slecht reis Loire

Een Hotel op een industrie terrein, geen avondaktiviteiten, geen Nederlandse tv programma, geen mogelijkheid tot een wandeling , 50 meter van de route nationaal, stinken enz. Ontbijt , zeer slecht , geen eitje, geen fruit en iedere dag cleffe croussants en oud brood. Lang wachten in de rij , omdat medereizigers met rollators de boel ophielden. Over het 3 gangen diner maar te zwijgen, de Franse keuken was nergens te bekennen, Veel te dure wijnen voor de Loire vallei. . Kamers veel te klein , koffers onder het bed, bijna geen kastruimte voor 7 dagen. Airco viel uit in het week-end 35 0 op de kamer. Dit is de slechtste reis met Bolderman, helaas volgende keren GEEN Bolderman. E & E Maassluis

slechte ervaring met reis naar Italie Plaats Catolica

Slecht Hotel (Murex) in Catolica, niet bereikbaar met de touringcar, Chaotische ontvangst bij de receptie. Vieze en oude kamer welke veel te klein is voor 2 personen en de koffer. Badkamer niet schoon en klein. Slecht eten zowel ontbijt(oude broodjes van dagen oud) als diner. Steeds was het eten weer op. All incl. drankjes van slechte kwaliteit en alles in plastic bekers. Onvriendelijke manager. voor de chauffeur reisleider was geen kamer beschikbaar in het hotel.Hij moest naar een ander hotel, 3 km verderop om daar te slapen en te eten.Onverantwoord omdat de reisleider/chauffeur bij zijn gasten hoort te zijn en direct kan handelen bij noodsituaties. Het programma was te intensief en elke dag moest de chauffeur vele km rijden voor de diverse excursies. Nauwelijks tijd om even de plaatsen aan te doen. Plaats Rimini kun je onmiddellijk schrappen van het programma. Al met al een naar vakantiegevoel.

Mooie 10 daagse reis naar de Trossachs, wel vermoeiend door de vele km.

Mooie reis gehad naar Schotland, zeker door de goede rijkwaliteiten en goede zorgen van Jet en Rien. Veel moois gezien en prachtige fotomomenten gehad. Edinburgh en Glasgow zijn zeker de moeite waard. In de bus een fijne groep met mensen meegemaakt. We hebben gelukkig prachtig weer gehad, alleen de overlast van de midgets is wel een minpuntje. Samen met Rien diverse keren een leuke wandeling gemaakt als je achter het hotel ophoog gaat. Het hotel ligt in een zeer rustige maar toch mooie omgeving, met een mooi uitzicht.