Fantastische reis naar Valkenburg

Wij hebben genoten van onze reis naar Valkenburg. Het hotel was meer dan goed. Het eten vooral voortreffelijk. Alles inclusief beviel ons goed! Fantastische chauffeur Karin heeft er wat leuks van gemaakt ondanks beperkingen door het coronavirus. Al met al! Wij hebben genoten.

Een aanrader

8-daagse excursiereis Krakow en omgeving Oktober 2020 Ondanks de beperkingen door Corona een hele mooie reis, goed verzorgt en met een uitstekende chauffeur / reisleider

Goed verzorgde reizen en zeker in de toekomst weer met Bolderman mee.

Al verschillende excursie reizen meegemaakt en voor mij blijft het bij deze nog steeds de moeite waard om te boeken bij Bolderman.

Alles weer tot in de puntjes geregeld

22 sept 2020 vertrok ik voor een 8 daagse vlieg-bus vakantie naar Puglia (Italië). Gelukkig kon deze reis doorgaan en heb ik volop genoten van alles. Mooi weer, een prachtig excursie programma. Een Italiaanse chauffeur die vloeiend Duits sprak en Martin de reisleider die een wandelende wikipedia is. Veel informatie, handige tips en altijd wel een geheugensteuntje hoe de weg terug te vinden in al deze Italiaanse plaatsjes. 2 Prachtige hotels die echt hun sterren waard waren. Alleen jammer was dat ze buiten een grotere plaats liggen en dat je niet zomaar even het centrum kan bezoeken. Hou je van Italië, trulli huisjes, mooie badplaatsen en smalle (witte) straatjes dan is dit echt een aanrader. Let op soms is het best klimmen dus je moet voor sommige trips wel redelijk mobiel zijn. Bijv Castel del Monte kan je alleen naar boven via trappen, Grot van Castellana is best glad en Ostuni en Castro moet je behoorlijk klimmen als je tenminste naar boven wilt. Blijf je beneden kan je je ook vermaken hoor maar mis je de panorama's. Kortom een leuke reis waarbij je alleen op de dag van verplaatsen naar ander hotel wat langer in de bus zit. Op overige dagen is dit echt niet lang.

Superrr

Nadat Ierland niet door ging omgeboekt voor eind mrt Zwitserland en de Romantichse straße in Duitsland waarvan de laatste ook niet doorging, toen naar Costa Hollanda in Badhoevedorp voor 5 dagen ( je wilt toch wat) maar wat hebben we genoten, van de excursies, het eten, vriendelijk personeel, kamer, enzz zeker een aanbeveling voor paar dagen ondanks dat het weer niet meezat. Boldermann crew bedankt voor dit alternatief en de afwikkeling van alles!!! Het was top!!!

Maandagavond 5 oktober teruggekeerd van een fantastische reis naar Kaprun in Oostenrijk.

Als gevolg van Covid-19 was ik een aantal keren teleurgesteld dit jaar dat een reis niet door kon gaan. De laatste teleurstelling kwam kort voor vertrek naar Zwitserland op 28 september. De reis naar Zwitserland ging er dus ook uit. Geweldig van Bolderman om in een kort tijdsbestek met een alternatief te komen, namelijk een reis naar Kaprun in Oostenrijk. Ik twijfelde eerst nog, maar ben ingegaan op het geboden alternatief. Daar heb ik absoluut geen spijt van gehad. Wat heb ik volop genoten van de reis naar Kaprun. Een leuke groep medereizigers. Een prima hotel op een mooie locatie. Schone kamers, lekker eten, aardig personeel. Bepaalde drankjes die tussen 17.00 uur en 22.00 uur inclusief waren. Een geweldige chauffeur/reisleider Jeroen die ik al kende omdat hij twee keer eerder mijn chauffeur/reisleider was. En het is prachtig weer geweest voor de tijd van het jaar met overdag vaak een lekkere temperatuur. Heb mooie excursies gemaakt en ik ben twee keer zelf op pad geweest zonder de groep. Bij een wandeling op een 'forstweg' in het bos op de heuvel (berg) achter Kaprun, zag ik tot mijn verbazing een vos lopen op dezelfde weg. Vervolgens ging hij zitten. Gelukkig heb ik er wel aan gedacht om een foto te maken met mijn fototoestel, maar helaas niet om te filmen. Nadat de vos weer in beweging kwam, liep hij eerst nog een paar meter in mijn richting om vervolgens het bos weer in te duiken. Wat een prachtig beest. Wat een geweldige ervaring. De terugreis werd helaas een hele lange dag. Bijna terug in Nederland kregen we te horen dat een andere bus (in totaal zouden twee bussen terugkeren in Zeeland) veel vertraging had opgelopen. Daar konden zij in de andere bus uiteraard ook niets aan doen, maar daardoor moesten we lang wachten op het diner. Dit werd gecompenseerd met een drankje en koffie/thee na het diner. Na afloop van het diner werd ik heel luxe in mijn eentje met een taxibusje teruggebracht naar de opstapplaats Hengelo (in Tukkerland).

Mooie week Kaprun!

Een leuke 8 daagse reis, iedere dag een mooie excursie, fijn hotel, goed verzorgd. We troffen het met het weer, de groep van 24 was gezellig, vakkundige chauffeur Jeroen, een topweek.

Geweldig servicegericht

Helaas 3x geannuleerd in verband met Corona. Bij de laatste annulering (3 dagen voor vertrek) werd direct een alternatief geboden door het inlassen van een extra en goed verzorgde reis naar Kaprun. Bij terugkomst bij Het Witte Huis moesten we erg lang wachten op een bus uit Polen. Ter compensatie voor het lange wachten kregen we extra drank en na afloop koffie aangeboden. Er was slechts 1 minpuntje. Vanaf Het Witte Huis naar Uden werden we in een busje met 11 mensen vervoerd. Hierin zat een medereiziger die volgens mij verschijnselen van Corona vertoonde en dit afdeed met het idee dat het maar een verkoudheid was.

Top klasse aanbieder

Wij gaan jaarlijks 1 of 2 keer met bolderman op vakantie de reizen die wij gedaan hebben is, Polen Hongarije Kroatië Duitsland en Oostenrijk Vergeleken met een andere bus maatschappij waar de directie het zelfde is als bij bolderman Vind ik de klasse services gast vrijheid en klantgericht gewoon goed. Blijf vooral zo door gaan. Enig puntje van aandacht zou ik het persoonlijk fijn vinden als er in de brochure staat dat de kans bestaat dat een bus chauffeur ook nog voor extra opties qua excursies aan kan bieden

Blij met Bolderman

De reizen van Bolderman zijn top!

Fantastisch

Na de 4e Bolderman reis nog meer enthousiast :-) Afgelopen september 5-12 de 8dg drie landenreis Zwartewoud Bodensee gemaakt. Reis was indrukwekkend, grootste waterval van Europa in Schaffhausen, vakwerkhuizen, grootste koekkoekklok, prachtige routes in de omgeving etc etc, te veel om op te noemen. Ook mede uitstekend rijden van de altijd goedlachse, chauffeuse Marleen, ook uitstekend gids en tijd voor humor. Hotel 3 Könige mooie locatie, schoon, goed gegeten en goede kamers. Kortom weer een prima reis na 2018 Toscane, 2019 België (Blankenbergen) en Zwitserland Saas-Grund. We verheugen ons op 2020 NW Schotland

5 dagen naar de eifel all incusive was geweldig, zeker in coronatijd. Het hotel was top, elke avond werd er iets georganiseerd. Het eten was excellent en personeel heel vriendelijk. De excursies waren ook prima en Remco als chauffeur en reisleider ook goed. We hadden prachtig weer, een gezellig gezelschap kortom een hele fijne vakantie.

Eenmaal Bolderman dan wil je niet graag meer anders.

Eenmaal met Bolderman op reis geweest,neem je met minder geen genoegen!

Helemaal geweldig

Ik had mijn twijfels vooraf over Bolderman omdat ik dacht hoe kan het zo goedkoop en zag op papier wat mindere hotels. Maar niks was waar Gisteren terug gekomen van een schitterende 8 daagse reis uit Zwitserland. We hebben zoveel gezien. Op de 1e reisdag een prachtige stop in een leuke Duitse stad, 2e dag schitterende route leuke plaatsen bezocht. Het excursieprogramma werd een beetje omgezet vanwege de verwachte weersvoorspelling. Is ook perfect geweest want we konden zo helemaal genieten. Hotel Azalea super vriendelijke mensen. Heel behulpzaam met alles. Onze chauffeur hele aardige man, reed perfect en liet ons heel veel mooie plaatsen zien, vertelde veel en zocht naar mooie dorpen en steden voor als extra tussenstop. Het afscheidsdiner in zeeland luxe. Op de terugweg, de laatste avond in Sausheim gingen we naar een luxe wokrestaurant waar je werkelijk alles kon eten. Echt alles top. Dit was de reis van 8 dagen Glacier, Montblanc express, vertrek 21 september 2020.

Gezien de huidige omstandigheden een leuke week gehad!

Nadat onze reis naar Kaprun in Mei niet doorging i.v.m. Corona, geboekt voor 5 september. Omdat we het dorp goed kennen waren we, in eerste instantie erg blij met hotel Victoria, omdat we wisten waar het lag en voor ons ( mijn man slecht ter been) redelijk te doen was naar het centrum van het dorp. Hotel “Die vier Jahreszeiten” was echter een goed alternatief, mooie grote kamer met balkon. Eten was goed en personeel vriendelijk. Onze chauffeur “Harrie“ was vriendelijk en had er geen problemen mee, dat wij een gedeelte van de excursies niet mee gingen. De reis in de bus was netjes geregeld, verplicht mondkapjes op en regelmatige stops onderweg. In Oostenrijk trouwens in alle winkels en openbaar vervoer mondkapjes op, daar heeft ogenschijnlijk niemand problemen mee! Enige minpuntje voor ons was het eten in Duitsland in het plaatsje Denkendorf, daar waren de tafels niet coronaproof gedekt en zaten we te dicht op elkaar. Het diner in Zeeland echter was heerlijk, netjes uitgeserveerd en coronaproof gedekte tafels. Wij kijken terug op een mooie zonnige week met een leuk gezelschap en snappen erg goed dat het voor Bolderman ook passen en meten is met de huidige omstandigheden. Hopelijk volgend jaar weer!

1 Familie

Ik ben blij met Bolderman. Als Alleenstaande is het fijn. Ik hoor er bij. Ik reis al 5 jaar met Bolderman en dat 3 x per jaar. Net terug van n reis met Bolderman en dat in Corona tijd. Alles goed uitgelegd ivm de regels.

Reis goed, Corona maatregelen niet nageleefd

8 daagse reis was goed verzorgd. Goed hotel, redelijk eten. Helaas werd de bus NIET dagelijks schoongemaakt terwijl dit wel op site van Bolderman staat. Mensen die gewoon instappen terwijl ze net een formulier hebben ondertekend dat ze niets mankeren. En dan vervolgens gaan zitten hoesten in de bus, met een mondkapje gemaakt van een zakdoek. Ook was er niemand die hoestte in de elleboog. Erg kwalijk. Ook zeer kwalijk was dat de buschauffeur ons vertelde dat we in Salzburg verplicht een gids moesten hebben. Kostte 7,50 p.p. Navraag bij de VVV in Salzburg blijkt dat dit onjuist is en dus oplichting van de chauffeur. VVV Salzburg neemt dit zeer serieus en gaat dit onderzoeken.

Goede ervaaring

Mijn eerste reizen bij Effeweg zijn geannuleerd. Via Effeweg overgeboekt naar Bolderman.Geweldig netjes geregeld door Effeweg en Bolderman .Heb gekozen voor het Eiland Rugen.Wat een prachtige reis is geworden ,mede door de fantastische chauffeur en reisleider Steven. En een kleine en leuke groep.Mondkapje op in de bus en in het hotel,ging je zitten dan het mondkapje af..Geen problemen mee gehad Mooie excursies gemaakt ,hotel ook prima en vriendelijk personeel.Heb mij in die 5 dagen echt veilig gevoeld .Alleen de heen en terug reis duurde te lang naar mijn mening

Altijd weer een feestje om op pad te gaan met Bolderman

Wij hebben inmiddels al verschillende reizen gemaakt met Bolderman. Relatief gezien zijn wij nog vrij jong en avontuurlijk. Vandaar dat we tijdens onze reizen er ook nogal eens zelf op uit trekken voor een mooie wandeling. Heel fijn dat deze mogelijkheid er ook is. Maar natuurlijk kijken we ook naar de reis zoals hij aangeboden wordt. Comfortabel reizen in een goede bus met gezellige medepassagiers. Vaak heel erg goede hotels voor de prijs die je betaalt. Hoe kunnen ze het doen voor dat bedrag? Mooie excursies en veel natuur. Genieten van de gezelligheid binnen de groep, maar ook de mogelijkheid om je even terug te trekken. Onze laatste reis was in augustus naar Oostenrijk. Mondkapjes op in de bus, dat viel gelukkig heel erg mee. Ik heb me ook in die periode tijdens het reizen veilig gevoeld. Capabele chauffeurs/reisleiders die veel toevoegen aan de reis. We kijken uit naar onze reeds geplande nieuwe vakantie!

Een geweldige reis

We hebben een geweldige reis gehad en wel met ons betrouwbare Bolderman die bij onze reizen blijft zolang dat we kunnen De reis was Moezel Trier coblenz met een geweldige chauffeur zijn naam was Anton de chauffeurs van Bolderman reizen mogen ook wel in het zonnetje gezet worden wat ze allemaal voor de reizergers doen het is hun ook een grote verantwoordelijk heid om iedereen weer veilig thuis laten komen en alwel in het plaatsje Zeeland waar je een heerlijke maaltijd wordt aangeboden van Bolderman.

goede reisorginisatie

ik heb afgelopen september reis gemaakt met bolderman na erts gebergte was fantastische reis. organisatie en hotel was goed en de chauffeur was toppie en als je hun op belt met vragen dan helpen ze je ook uitstekend

Aanrader!

Onze eerste reis naar Italie geannuleerd door corona. Door de medewerkster aan de telefoon keurig geholpen en omgeboekt naar Rügen in Duitsland. Erg fijn dat er werd meegedacht. Van te voren vonden we het een beetje spannend om in deze tijd op vakantie te gaan. Maar nadat we in de bus waren gestapt verdween dit volledig. Iedereen had een mondkapje op en we konden ook afstand houden in de bus, omdat we met een kleine groep waren! Het hotel was erg goed en ligt op een leuke locatie. Mooie dagtochten en erg veel gezien. Wat een mooi eiland! Ik zou iedereen aanraden om met Bolderman op reis te gaan!

De reizen zelf zijn wel goed maar de praktijken erom heen niet

Meerdere malen met Bolderman gereisd en deze reizen hebben een goede prijs-kwaliteitsverhouding. De ene reis is natuurlijk de andere reis niet. Echter twee jaar geleden een reis naar Schotland geboekt en bij het boeken was toegezegd dat er vertrekgarantie is. Een week voor vertrek werd de reis geannuleerd. Fijn als je werkt en niet zo maar van datum kunt switchen. I.v.m. prive omstandigheden een reis willen omboeken. Waar dit bij Effeweg tegen geringe kosten wel kon is dit bij Bolderman totaal niet mogelijk. Daarvoor heb je je annuleringsverzekering. Nu met Corona hebben wij nog 2100 euro van Bolderman tegoed. Vriendelijk hebben wij verzocht om het voucher te verzilveren. We hebben hierop een achterlijke reactie terug ontvangen van Bianca klaarblijkelijk zonder achternaam waarbij woordspelingen werden gebruikt van "u bent niet de enige" , "u wilt op stel en sprong uw geld terug", "het is maar de vraag of de rechter u gelijk gaat geven" ofwel uiterst klantonvriendelijk. Dit heb ik ook aangegeven maar uiteraard geen excuses. Na 6 maanden is het geld juridisch afdwingbaar. Ik wil dan ook de volledige reissom terug ontvangen en zal zeker niet meer met deze organisatie op pad gaan.

Waardeloos

Zeer slechte ervaring. Vorig jaar op reis naar Roemenië het hele reisgezelschap ziek omdat Bolderman zieke mensen niet repatriëren en gewoon mee verder stuurt met de rondreis. Wordt totaal niet naar de veiligheid/gezondheid van het gezelschap gekeken. Daarom wilde we dit jaar geen risico lopen met Corona betreft de reis naar Spanje-Portugal. Verschillende keren contact gezocht om eventueel een jaar op te schuiven, omdat delen van de reis al op code oranje stond. Wordt totaal niet meegedacht en zelfs gelogen. En als je dan uiteindelijk zelf annuleert en dus veel moet betalen voor niks, wordt een week later de reis eruit gehaald, omdat het wrsl niet meer rendabel is om te gaan. Voor ons nooit meer!

Slechte ervaring.

reis geboekt in januari 2020 voor 5 oktober 2020 Spanje Portugal. Door corona wilden wij de reis omboeken naar 2021 maar was niet mogelijk. Enige oplossing was annuleren omdat boldermann niet mee werkte aan een oplossing. Zit in risico groep en heb hartfalen en kan niet met mondkapje op in de bus zitten en spanje is code oranje. Wij moesten €560,- annulerings kosten betalen. Boldermann bedank.