TOP 4-daagse kerstcruise met de m.s. Esmeralda

Wij hebben van 25 t/m 28 nov 2019 de 4-daagse kerstcruise met m.s Esmeralda gedaan en wat hebben we genoten. Het begon met een overnachting in motel Koolen te Velp, prima kamer, uitstekend ontbijt en uiterst vriendelijke gastvrouw, in het pannenkoekenhuis aan de overkant v d weg heerlijk gedineerd. Maandag afgereisd naar Zeeland en daar de auto geparkeerd voor de aankomende 4 dagen a 10 euro, prima prijs. Met een uiterst comfortabele bus en prima chauffeur (Remco) naar Keulen gereden, ingecheckt op de m.s Esmeralda, je hoefde niet eens je koffer te dragen, TOP service. Op naar de kerstmarkt in Keulen, mooie markt echter jammer dat je daar niet kan pinnen. Volgende dag naar Koblenz, 's ochtends varen (mooie tocht)en in de middag naar de kerstmarkt persoonlijk vond ik deze niet mooi, woensdag naar Rudesheim ook hier 's morgens varen en in de middag naar de markt, in 1 woord schitterend, heerlijke eierpunch en glühwein genuttigd en daarna weer naar de boot voor het overheerlijke diner, het eten was trouwens elke dag voortreffelijk zo ook de crew, vriendelijk, behulpzaam en correct, TOPPERS.

Eerste 2 dagen correct 3e dag niet nagekomen wat beloofd.

Eerste 2 dagen prima, fantastisch hotel en een dikke pluim. HELAAS: Dit was de omschrijving voor de derde dag: Dag 3: Disneyland® Paris - Nederland Vandaag is alweer de laatste dag van deze magische Disney-reis. Na het ontbijtbuffet kunt u uw bagage in de bagageruimte van het hotel zetten, waarna u de ochtend nog heerlijk kunt besteden aan bijvoorbeeld het kopen van een laatste souvenier in Disney Village®. Aan het eind van de ochtend staat de touringcar weer voor u klaar en reizen we terug naar Nederland. We verwachten aan het begin van de avond in Breda terug te zijn, waarna u met één van onze servicelijnen weer huiswaarts keert en rond 18.30 uur ben je weer op de opstapplaats in Breda. Op de tweede dag de mededeling van de chauffeur dat de bus op de derde dag om 11.00 uur zou vertrekken naar huis. Geen bezoek dus voor souveniers in De Disney Village mogelijk, de tijd om naar de Village te gaan na het ontbijt was veel te kort. Overleg over de vertrektijd niet mogelijk daar het alleen een mededeling was. In principe was het dus anderhalve dag Disney. Afhalers zouden ons op komen halen rond 19.30 uur en was nu 17.30 uur. Deze derde dag was een grote teleurstelling, volgens chauffeur had het te maken met vervoer problemen.

Verwondering

Bolderman heeft helemaal geen reizen naar Aldegir Marokko......,..

Supergoed reizen met Bolderman.

Naar Marokko geweest. Prima hotel Les Dunes DÖr in Agadir. Alles was goed geregeld door de medewerkers van Bolderman reisbureau. Ook de taxi was goed geregeld en een aanrader. Maar ook het hotel en personeel was weer super. Daar nu voor de derde keer geweest het was weer top. Het was een fijne vakantie.

Ervaring van onze eerste Bolderman busreis, naar Berlijn.

Keurig op tijd werden we opgehaald door de servicelijn, waarna we na de koffie in onze bus richting Berlijn stapten. Gastvrij ontvangen door onze opgewekte, vriendelijke en vertelgrage chauffeur Kees. Kees reed ons veilig en op een prettige manier naar ons hotel, een klein eindje buiten Berlijn. Voor de prijs/kwaliteit is Hotel de Lindenberger hof een prima hotel. Fijne bedden, prima eten, en schoon! In korte tijd( 2 dagen) krijg je een goede indruk van Berlijn, dankzij Kees, en gids Arno, die heel veel wist te vertellen. En er was voldoende vrije tijd, om bijv. nog te winkelen etc. We hebben erg veel gezien, veel indrukken opgedaan. Respect gekregen voor het beroep buschauffeur, want je bent niet alleen de chauffeur, maar ook gastheer ,regelneef, en duizendpoot. Dat deed je goed Kees! Wij kijken terug op een fijn en leerzaam weekend Berlijn, met een gezellige groep mensen! groeten van de wijzen uit het Oosten;-)

Hebben een geweldige reis gehad. Van 21 t/m 28 oktober 2019 naar Toscane en Rome. Hotel prima, eten geweldig. Excursies fijn met Nederlandse leiding. Chauffeur René uitstekende chauffeur en wist heel veel over de omgeving. Voor herhaling vatbaar.

Wij waren met een groep van zestien personen op rondreis op het eiland Rugen in Duitsland van 21 t/m 24 oktober 2019. Alles was prima het hotel het eten en de excursies. Op de laatste avond ben ik echter onwel geworden en moest per ambulance naar het ziekenhuis in Bergen auf Rugen. Mijn vrouw moest achter blijven. Mijn speciale dank gaat uit naar onze buschauffeur Steven en Fabian van het hotel Breeger Bodden. Niets was te veel. Er werd gezorgd dat mijn vrouw een hotel kreeg in de onmiddellijke omgeving van het ziekenhuis en het vervoer daarnaar toe.Ook gaat mijn dank uit naar de andere medereizigers voor het getoonde medeleven. Vooral Hendrik die mij bijstond en mijn vrouw goed heeft op gevangen. Met mij gaat het intussen goed.

Bolderman TOP. Chauffeur Patrick Bisschop TOP!

Zojuist uitgeslapen na een zeer vermoeiende reis van 4 dagen naar Praag. Bij, met en door Bolderman alles top in de puntjes geregeld. Extra geboekte excursie waren zeer goed verzorgd en een genot voor de zere voetjes. Een extra lof hier voor chauffeur Patrick Bisschop. Een man die weet hoe je in alle omstandigheden de rust moet bewaren. Een top chauffeur, een prettige aangename vent, die je overal heenbracht en zorgde dat de bus er weer op tijd stond. Humor, grappig, koel, precies op tijd, rustig rijdend en weet de weg! Een topvent die Patrick, die ook door de groep werd gewaardeerd! Ook dit mag wel eens gezegd! Praag een geweldige stad. Groot, mooi oud en prachtig nieuw. Zeer veel kleine en grote winkels enoverdekte shoppingmalls. Een bezoek meer dan waard dankzij de chauffeur. Het hotel Olympic Tristar waar we mochten verblijven kan er mee door, omdat je toch eigenlijk maar hoeft te slapen. Ontbijt in de ene zaal slecht met slootwater koffie en in de ander zaal beter met een top kopje koffie. Broodjes voelen en smaken echt oud aan en de geklopte eieren en spek waren ook niet je van het! Bananen heb ik niet gezien, ook verse jus was er niet! Het diner weer gebruikt in hotel in het centrum Opera. Tja, wat moeten we daar over zeggen. 3 dagen hier gegeten. Dranken goed, niet te duur, maar eten!!!!!!!!!!!! 3 dagen bijna hetzelfde: 3 dagen friet, 3 dagen een soort caketoetje, soep gaat soms, vlees was redelijk te pruimen, maar 3 dagen friet, 3 dagen dezelfde sla en 3 dagen dezelfde mayonnaise getuigd niet echt van een zeer creatieve kok. Een aardappeltje, verse groenten en een beetje liefde voor. Je vak heb ik niet gezien! Alles werd er ook in een snel tempo doorheen gejast, wat niet iedereen positief ervaarde! Kortom, Bolderman Top, Patrick Top, Praha Top. Een goed gevoel overgehouden aan deze rit en ik weet dat je het nooit iedere Nederlander naar de zin kunt maken, maar wat meer aandacht van accomodaties is wel op zijn plaats! Bolderman dank en tot de volgende reis.

super reis op alle fronten.

Wat een geweldige reis naar Sonthofen hebben we gehad eind oktober. Alleen maar pluspunten. De reisleider chauffeur was geweldig kan me geen betere bedenken. Het hotel brandschoon en erg gezellig familiehotel die er alles aan doen om je het naar de zin te maken. Eten prima heel billijke prijzen.

Een prachtige reis naar Berlijn van 17 oktober t/m 20 oktober

Zoals Peter uit Oss al omschreef,de chauffeur Feie heeft zijn uiterste best gedaan mede daardoor hebben wij met z'n alle een fijne tijd gehad,ook de gids Birgitte heeft ons veel kunnen vertellen over de geschiedenis van Berlijn.Heel indrukwekkend en komen zeker terug.Maar niet naar hotel Panora dat is een drama, de hotelkamer stond niet afgebeeld anders hadden wij zeker niet voor dit hotel gekozen ( werden verzocht om buitenom te lopen en dan nog een keer acht omhoog de trap op ,moet zeker uit de brochure ,kan echt niet hoe wij werden behandeld overigens was het wel ontbijt goed.Personeel zeer onbeschoft en onvriendelijk.Het diner was buiten ons hotel was uitermate goed en gezellig. Fam.Jonkers

Afgezet in stad na excursie en daar opgepikt voor diner dus geen tijd voor opfrissen of uitrusten !

Ik sluit me aan bij vorig commentaar over Panorama Hotel. Eruit gooien!! Hotel is niet ingericht voor zoveel gasten. Half uurtje ontbijten en dan wegwezen...eetzaal te klein!!!!!.Heeft geen restaurant!! Geen lounge!!1 lift kapot al wekenlang, maar 1 lift over voor hotel 10 hoog!! Maar een paar kamers met 2 bedden!! En tenslotte: hele nacht lawaai buiten door ligging!!!

Stedentrip Berlijn

Mijn vrouw en ik zijn van 17 t/m 20-10-2019 met vrienden naar Berlijn geweest. We hadden een goede en vriendelijke chauffeur, Feie, en een gids, Birgit, waar wij zeer over tevreden waren. Helaas was Hotel Panorama matig tot slecht en zeer klant onvriendelijk. Onze chauffeur kwam voor zijn mensen op maar werd zelfs door het personeel als leugenaar weggezet. Desondanks hebben wij genoten van de stad Berlijn en de extra informatie van Feie. Dit Hotel is geen reclame voor Bolderman en als tip, zoek een ander Hotel, om het te schrijven en te verwoorden zoals het personeel ons behandelde; Rausch damitt!!

Bolwerken heeft voor ons 100% waargemaakt, wat ze in de brochure beloven!

Van 5 oktober t/m 19 oktober 2019 de rondreis "Klassiek Spanje en Andalusië" gedaan. Wij hadden een geweldige chauffeur (Adri v. Houwelingen), die niet alleen perfect reed, maar uitermate boeiend over allerlei zaken, die van belang waren voor de reis, wist te vertellen. De lokale gidsen waren eveneens zeer ervaren en wisten ons voortdurend op de hoogtepunten en details te wijzen. De hotels, waren meer dan goed, hetgeen ook voor de diverse buffets en ontbijten gold. Mijn diëtiste zal minder gelukkig zijn.... Kortom een topreis en aanrader!!

Sonthofen oktober 2019.

Pluspunten: Schitterend landschap met mooie bergen en dalen.Vooral uitstapje met de gondellift met adembenemend uitzicht vanaf 2220 m hoogte. Hotel Grunten zeer vriendelijk personeel met Anna als supervrouw in de bediening. En natuurlijk onze chauffeur Harry Bonder,die ons via mooie binnenwegen van het landschap heeft laten genieten,alsmede uitstekend als reisleider dienst deed.Tevens heel veel mooie platen draaide,welke allemaal in het verlengde lagen van hetgeen hij aan het vertellen was. Dus voor Harry en Anna een hele grote 10.!!! Minpunten: geen!! Erika en Edwin Cornet.

mooie, indrukwekkende reis

Wij zijn net terug van de 10 daagse reis Krakow en Zakopane en hebben wederom weer genoten van deze reis. we hebben op de heen en terugweg overnacht in Hoyerswerda met een lekker diner en een goed ontbijt en in Krakow logeerde we in hotel swing met goed diner en ontbijtbuffet en mooie kamers. In Krakow 2 keer een rondleiding gemaakt door de stad en de joodse wijk Kazimierz met vele mooie plekjes en locaties in de stad en uit het verleden van de 2 de wereldoorlog en de film Schindler"s list wat zeer interessant was en ook het bezoek aan de wavelheuvel met zijn mooie gebouwen en de kathedraal en dan is er nog voldoende tijd om de stad zelf te ontdekken. Ook Zakopane is een mooie plaats met zijn markten en het tandradbaan treintje de berg op met een mooi uitzicht over de stad. Ook de zoutmijn van Wieliczka met zijn vele trappen naar een diepte van 135 meter (800 treden) was zeer de moeite waard. En natuurlijk het bezoek aan Auschwitz-Birkenau dat je dan zo dicht bij de geschiedenis bent wat daar in de oorlogsjaren heeft afgespeeld dat je het nog niet kunt bevatten dat het zover heeft kunnen komen. Ook onze complimenten aan onze chauffeur Rense Grevink die al zo"n 15 jaar voor Bolderman in Polen komt en daarom veel wist te vertellen over alle plaatsen waar we geweest zijn en op de terug weg nog het lied de zwerver gezongen heeft van zanger rommy die een vriend van hem was die veel te vroeg is overleden was voor ons ook een verrassing dus hij kan nog meer als goed chauffeuren ,ook voor Rense was het de laatste Polen reis nu gaat ie nog wat kortere reisjes maken zodat ie ook wat meer vrije tijd heeft Dus echt een reis om aan te raden .

Sevice prima. Chaufeur uitstekend, excursies goed. Hotel waardeloos!!!

De service van Bolderman goed geregeld. Onze Chauffeur was prima. Goed ingelezen over geschiedenis van gebied.Goede rijder.👍😊 Hotel waardeloos. Echt een oud Frans Hotel met overal bladders en slechte sluitingen. Het ontbijt was redelijk niet echt gevarieerd. Het diner was waardeloos. Smakeloos en een keer niet gaar. Personeel van het hotel niet vriendelijk. 'sAvonds geen gelegenheid om ergs gezellig te zitten met mede reizigers. In het restaurant was de enige mogelijkheid en daar werden we bijna weggestuurd omdat se tafels gedekt moesten worden. Het hotel bleek tussen 12.00u en 16.00u gesloten te zijn. Niet bekend bij reizigers. 😆 Ik ben een medereiziger. Ik heb niet de reservering gedaan.

geweldig mooie schotland reis gehad met zeer goede chauffeur Nick

we zijn net terug van een bijzonder mooie reis door de highlands en low lands of schotland. we hebben enorm veel van de schotse natuur en cultuur gezien en beleefd en dit was boven verwachting. de chauffeur Nick heeft ons heel goed geïnformeerd en gemotiveerd in de cultuur en geschiedenis van schotland mede door ook fantastische toepasselijke schotse muziek af te spelen. de heen en de terugreis waren wel veel km in de bus zitten dus lange dagen. voor Nick (de chauffeur) alleen maar lof, voor ons was hij nickipedia en hij was onvermoeibaar door overal mee te helpen. zelfs koffers de trap op slepen was niet te veel voor hem.

Praag mooie stad een ervaring om niet te vergeten

Niets negatiefs te zeggen over reis,en bezoeken van Praag,maar bolderman mag wel zijn vraagtekens zetten bij Hotel Globus. Het gaat met name over het Diner,als je dit zo mag noemen,na een lange rit eindelijk op plaats van bestemming,met de kamers is niets mis,maar wat we te eten kregen. Er stond een personeelslid te scheppen in een ton met gekookte aardappels,daarbij geserveerd een kippenpoot,die de hele dag heeft staan koken daar konden we het mee doen. De tweede dag naar het Horizon hotel,eten was daar minstens zo slecht,en natuurlijk kip Als afsluiting in Globus,dezelfde bak met aardappels,dit keer met worst,en u raad het al kip. We begrijpen best dat de prijsverhoudingniet toelaat dat er biefstuk op het menu staat,maar dit was varkensvoer,en zie bij ervaringen meer klachten over het eten,Bolderman doe hier iets mee maakt de vakantie toch iets minder leuk,er waren veel mensen in de bus waar we mee op reis waren die het eten (Diner) ver beneden de maatstaaf

Teleurstelling na lange vermoeiende busreis. (26-08-2019)

Na een 1ste Kroatie-reis per bus met een andere organisatie te hebben gemaakt die halfweg door ziekte moest worden afgebroken (wat ons prima was bevallen) nog maar een keer met Bolderman gemaakt. Makarska Riviera klonk geweldig, ook vanwege zwem mogelijkheden, maar viel ons en meerder reizigers bijzonder tegen vanwege het vele buszitten (75%) en het véél te weinig tijd hebben om de mooie attrakties zoals Dubrovnik GOED te bekijken. Arriveren om 10.00 en weg om 14.00 terwijl de dag nog lang is en in de brochure staat: aan het eind van de middag terug naar het hotel" (wat moet ik daar) dan heb je goed de pest in. Op de heenweg (3de busdag) even langs Zadar geweest , slechts 2 uurtjes. Beter is Split of Trogir aan te doen. Onze overigens prima chauffeur Theo wist veel te vertellen over het land maar dat was ook alles, deed een beetje afstandelijk als er een vraag werd gesteld. Hij organiseerde wel veel (dure gids) excursies voor zijn eigen belang. Ook o.a. een bezoek aan de Plitvice meren was te kort en werd de kortste loop route genomen om maar weer snel in het hotel te komen. De plaatsen makarska en Ston stelde niets voor behalve enkele eettentjes. Korcula is een prachtig stadje maar ook weer veel te kort bezocht. Alles was in haastige spoed bezocht. Het Hotel in Neum was overigens Top. Alleen moest iedere keer dezelfde weg worden afgelegd om iets te bezoeken. (vanwege 7 nachten in dit hotel) Kortom: te weinig gezien en teveel gereden met de bus. Dus deze reis is geen aanrader. Echt jammer van de centen.

Geweldige reis gehad

Onze reis van 30.09 t/m 09.10 naar Pittoresk Vrsar was gewoon geweldig. Alles goed geregeld, georganiseerd. Veel gezien en beleefd. Comfortabele bus. We hebben een heerlijke vakantie gehad. Hiertoe heeft zeker in een zeer grote mate bijgedragen onze chauffeur tevens host tevens reisleider: Gina. Was zeer deskundig, verstrekte veel informatie zowel onderweg als ter plaatse. Bedankt Gina jij hebt er zeer zeker voor gezorgd dat we zo'n heerlijke vakantie hebben gehad. Je was in alles gewoon geweldig. Het enige kleine minpuntje was het overnachtingshotel op de heenweg was zoals wij het uitdrukten: niet Boldermanwaardig.

Prachtige reis Barcelona gehad!

Net weer terug voor de 25e keer met Bolderman. Dit keer waren wij naar Barcelona en omgeving wat goed bevallen is. Goed hotel in een prima omgeving. We werden weer naar de mooiste plekjes gebracht door onze chauffeur! Ik weet niet hoe Bolderman het doet maar de chauffeurs die wij hebben gehad op onze reizen zijn allemaal grandioos (kan menig touroperator nog van leren). Bolderman weer bedankt voor deze fantastische vakantie en de mooie herinneringen die wij hier aan over hebben gehouden! Tot snel weer. Klasien Verbruggen

mooie rondreis Ierland

mijn vrouw en ik hebben een mooie reis naar Ierland gehad .genoten van de groep Hotel zou beter kunnen maar we zijn tevreden

stedentrip Londen

We zijn met een hele aardige chauffeur (Frank) naar Londen geweest. Hij vertelde onderweg naar Engeland leuke dingen over de omgeving en was heel behulpzaam en vriendelijk. We hebben in holliday inn stevenage geslapen op een uurtje rijden naar Londen. (Jammer alleen dat bolderman niet doorgegeven had dat we kamers naast elkaar wilden met onze kleine kinderen. Hotel heeft het gelukkig op kunnen lossen) We vertrokken zaterdag om 8:30 naar Londen waterloo place (verzamelpunt heel de trip) wij zijn ons eigen weg gegaan en hebben om 18:30 deelgenomen aan de lichtjes tocht met Marie louise, echt een aanrader!! Veel tips gehad die we de volgende dag konden gebruiken. Om 21:15 weer naar het hotel. De volgende dag om 8:30 naar Londen waar wij afscheid hebben genomen van de groep (die hebben nog een boottocht gedaan, georganiseerd door bolderman). Wij zijn naar harry potter studio's geweest met de kinderen. (Zelf geregeld) Ook een geweldige belevenis. Het hotel lag op een half uur afstand van de studio's en de taxi was 50 pond dus goed te doen en snel terug. Supermarkt asda lag vlakbij het hotel en is 24 uur per dag open. Daar lekker pizza gegeten en geshopt. Een super vakantie en alles goed geregeld door bolderman en onze chauffeur Frank.!!!

Geweldig .de Ries naar Barcelona .

Wat een mooie verzorgde reis .een gezellige chauffeur.naar mate we verder in de week kwamen de mensen in de bus los .de excursie waren heel goed ook bibi de gids heeft ons heel veel verteld.prima hotel .eten volop keuze .als we langs de snel stromende rivier kwamen had Leon onze chauffeur ook een mooi spreuk (dan was iedereen die ingedommeld was meteen wakker)was een succes.ook oefenen het bolderman lied was gezellig. Het gezelschap was heel gezellig .niks gebeurd is ook fijn .ik heb genoten van deze reis. 👍👍👍👍👍