Verschillende minpunten

Onze reis naar de Italiaanse Bloemen Riviera was een nieuwe reis, en er zijn zeker enkele minpunten te benoemen. Ten eerste was het diner in ons hotel beneden peil, men kon kiezen uit 2 menu's maar de hoeveelheid was minimaal en heel sober, ik denk dat de meeste mensen geen probleem hebben om wat extra te betalen als zij daarvoor een lekker diner krijgen. De excursie naar Portofino stond niet in verhouding tot de reistijd, 2,5 uur heen en 2,5 terug om 2 uur in Portofino te zijn. De laatste dag waren wij vrij, men had beter de excursie naar Nice op die dag kunnen plannen aangezien de vlucht naar huis pas s,avonds was, nu was het een verloren dag ,en de mensen in hotel wachten om te vertrekken naar Nice. De reisleider Remco was aardig en behulpzaam. Hotel stond op een heuvel en sommige mensen hadden moeite met heuvel en trappen.

Mooie gevarieerde reis

Mijn man en ik kijken terug op een mooie reis Schotland en het eiland Bute. We hadden een deskundige chauffeur Marcel, die ons veel informatie gaf over de geschiedenis en de bevolking.Mooie excursies, goede begeleiding,

Mooi maar wel teleurgesteld

Gisteren terug van Zwitserland meiringen Buschauffeur Steven dikke 10! Heerlijke ongenuanceerde Humor , gezellig veilig , en weet veel! Helaas zouden wij naast elkaar komen met 3 kamers maar mijn zoon werd 2 etages hoger in vreselijk vies oud kamertje gezet! Hij ging met tegenzin daar slapen.. Bolderman had achter zijn naam vergeten te zetten dat hij bij mij hoorde, ze ontkennen dit maar de chauffeur heeft het mij zelf bevestigd! Erg jammer aangezien dit onze allerlaatste vakantie als volledig gezin was Bolderman schuift het op hotel af, maar die wisten van niks. Wel mooie excursies gehad,, maar pas op er komt nog zeker €350,- op bij als je dit wilt meemaken! De jungfraujoch in 1 woord verschrikkelijk €160pp, alleen de gondel was wel leuk,verder ga je omhoog in dichte metro, je ziet dus niks, om vervolgens in een gebouw gepropt te worden met allemaal Aziaten en Indiërs… om vervolgens op een heel klein stukje sneeuw even naar buiten te mogen,in een lift gepropt worden omhoog , stinkt erg naar eten(Indiërs) het geld niet waard, gletsjers was ook nog eens gesloten! Weggegooid geld! Hotel eten matig( IKEA eten) weinig groente , niet zelf kunnen kiezen, nog nooit meegemaakt bij Bolderman! Personeel wel erg aardig, ligging hotel prachtig, veel wandelroutes achter hotel Sauvage ! Ierse pub onder hotel geweldig !zwitserland is erg duur neem dikke portemonnee mee Verloopstekker niet nodig, platte stekkers Nederland passen gewoon! Handig als Bolderman dit ook aangeeft in brochure,ik had voor niks overloopstekkers meegenomen!, want ze wisten het niet op kantoor! Terwijl er elke week een chauffeur heen gaat, beetje vreemd. Stadje meiringen leuk klein en rustig!

Fijne reis voor een mooie prijs

Onze 1 ervaring met Bolderman , reis naar Toscane Umbrië en Rome in een woord fantastisch. Alle lof naar chauffeur Roy ( Jane niet slapen )die ons veel wist te vertellen over de omgeving. Hij deed dit met veel passie en dat kon je merken. Hotel was goed, eten was goed ( 4 gangen in avond)en veel en een leuke bar. Wij hebben geboft met een leuke groep in de bus en daardoor ook veel samen opgetrokken. Ook de excursies waren goed , minpuntje Jan / Florence. Voor de rest kunnen wij alleen maar zeggen voor herhaling vatbaar, bedankt Roy en Bolderman.

Toscane: Florence, Pisa en Elba 8-4-2024

Geweldige reis gehad ,veel gezien was overweldigend . Zeer goed chauffeur c.q. reisleider wist heel veel vertellen over wat er ging gebeuren. Er was zoveel en zo mooi dat je de reis zelf moet ervaren . Carrara was een belevenis op zich zelf . Verder ook goed gezelschap ,gezellig en fijn om mee om te gaan . We kijken er al naar uit naar onze volgende reis met Bolderman , dat wordt Griekenland met de bus

Fantastische excursiereis, Rome, Florence en Venetie.

Dit was voor ons de eerste busreis, en dan met Bolderman. In een woord geweldig, zowel de bus, de chauffeur en ook het reisgezelschap. Onze chauffeur/reisleider Yannick, was geweldig.(een geknipte gast voor dit vak), jong, rustig, en zeer ervaren. Alles was perfect geregeld, tot op de minuut. Wij hebben zeer genoten van deze eerste reis, en is onvergetelijk geworden. Vandaar dat de volgende reis alweer geboekt staat.

ervaring reis ardennen-luxemburg datum 22-04-2024

Wij hebben een geweldige reis gehad. Jammer dat er heel veel winkels en restaurants in de maand april gesloten zijn. Maar mede door onze buschauffeur/reisleider Wouter Pastoor en zijn enthousiaste inbreng maakte deze reis helemaal compleet. Voor de volgende reis hopen wij weer op Wouter Pastoor als buschauffeur en reisleider.

Fantastisch

Wij zijn net terug van de 11 dagen vlieg-bus rondreis Klassiek Griekenland. Athina, de reisleidster was zeer kundig. Zij was zorgzaam, attent, professioneel. En sprak goed Nederlands ( haar moeder komt uit Nederland) met een Grieks accent. "Koffietje doen " :-) Bolderman mag heel blij zijn met deze nieuwe reisleidster in het team voor Griekenland! Jammer was dat het vliegtuig op terugreis vertraging van meer dan een uur had. Er reden geen treinen meer. Daardoor waren we genoodzaakt om een taxi naar huis te nemen.

Aanbevelenswaardige reis om stressloos enige hoogtepunten te zien van Florence, Rome en Venetië

Leuke reis naar Florence, Rome en Venetië in 10 dagen. Beschouw het vooral als kennismaking met dit land want tijd ontbreekt om veel verschillenden dingen te zien en te bezoeken. Bus is comfortabel, de hotels zijn tussen redelijk en zeer goed, zo ook de diners. De bij het bezoek aan Venetië bij te boeken vaartocht naar de eilandjes, is aanbevelenswaardig! Mede dankzij de prima chauffeur/reisleider Yannick, het prettige reisgezelschap en het o.h.a. goede weer, was het een zeer geslaagde reis. OPMERKING: 50 mensen is wèl een beetje (te) grote groep voor gezamenlijke excursies in de steden.

Geweldige organisatie

Wij zijn vorige week met Bolderman/ Effe weg, naar Pfunds in Oostenrijk geweest en het was weer geweldig goed geregeld! Mooi hotel, met zwembad en hele mooie kamers ! De bediening en ligging was goed . En wat hadden wij een geweldige chauffeur meegekregen op reis. Niet alleen zijn rijstijl was uitmuntend, maar ook zijn organisatorisch vermogen. René heeft ook nog een avond voor ons gezongen en getrompetterd! Was schitterend ! Ook wist hij de groep goed op te vangen nadat bekend werd dat de bermina treinreis door een aardverschuiving niet door kon gaan. Veel hadden deze reis nl geboekt voor die trein. Gelijk bericht van bolderman ontvangen dat de extra kosten treinreis vergoed gaat worden. Klasse Na afloop van de reis stond er een doorlopend buffet voor ons klaar, met zoveel keuze, was heerlijk! Ga zo door Bolderman/ Effe weg en René ! Wij gaan de volgende reis boeken bij gezondheid !

Tirol Pfunds: Geweldig leuke reis met super chauffeur Rene

Prachtige reis gehad met een fantastisch leuke groep en vooral een super chauffeur/reisleider Rene. Hem was niets te veel en hij wilde echt dat wij het naar onze zin hadden. Extra dingen op het programma, goede muziekkeuze in de bus, heldere regels zonder poespas. Zeer goed Vaya hotel en eten. Ondanks een paar tegenslagen, zoals een aardverschuiving waardoor de Bernina Express noodgedwongen niet door kon gaan hebben we ruim voldoende extras gehad. Eén van de hoogtepunten was wel de hilarische muzikale avondverrassing van de chauffeur waar ik hier niets over ga verklappen! Top!!

Gewoon Geweldig

Heerlijk ontspannen op reis, alles heel goed verzorgd, echt vakantie zonder zorgen, top.

Ik vind dat Bolderman fijne excursiereizen heeft, met Pasen 2024 heerlijk een 5 daagse 3 landenreis gemaakt naar Valkenburg, alles was fantastisch, veel gezien en een heerlijk verblijf in het All-In hotel in het centrum van Valkenburg.

Weer een heerlijke reis met Bolderman. Deze keer naar Berlijn.

Alles gewoon goed geregeld: goede reis, goede chauffeur, mooie tour door de stad, prima hotel. Binnenkort ga ik weer met Bolderman op reis.

Enorm geniten van het mooie Zwitserland!

We hebben de busreis naar Saas Grund gemaakt. Wat een top chauffeur ( Jacco) en lief personeel in het hotel! We hebben enorm geboft met het weer daarom ook de deelname aan de foto wedstrijd! Wát een plaatjes!!

Over het algemeen een goede reisorganisatie.

We gaan al jaren met Bolderman op stap. Met geluk dat we we meestal fijne chauffeurs hebben gehad. Klein minpuntje hebben wij wel. Dat er soms een dagtrip gemaakt word en de afstand vaak te lang is wat betreft de verhouding van het doel wat gepland is soms tekort is. Wat voor sommige mensen te vermoeiend is.

Prachtige reis...met zeer goede chauffeur tevens reisleider

Prachtige reis ..met de trein door Zwitserland..fijn knus hotel in saas grund..met Ned eigenaar ,hij nam ons nog mee het dorp in voor een wandeling...deze reis was zeker geslaagd door Ron..fantastische chauffeur die veel wist te vertellen...en waar niets te veel voor was..iedere morgen begon hij met een mop..zodat de sfeer er direct weer in zat...Alleen de diners onderweg (in Mullhouse ). Waren vreselijk...Hotels waren prima..

Bolderman maakte beloftes niet waar, we kregen niet waar we voor betaald hadden.

We hadden reis geboekt naar Zwitserland inclusief treinreis met Glacier Express en Mont Blanc Express. In beide gevallen moesten we met een regionale stoptrein die in een geval ook nog overvol was. Bovendien waren ons goed verzorgde diners beloofd maar kregen we op de heen en terugweg niet te eten diners voorgeschoteld bij Mullhouse. 90 % van alle deelnemers at er helemaal niet van.

Prachtige reis naar Meiringen/Zwitserland

Onze 42e reis met Bolderman was prachtig. We hadden mooi weer, een gezellige groep en een fantastische chauffeur/reisleider Eric. Hij paste het programma aan om met de treinen naar Jungfraujoch te gaan op de dag met de meeste zon. Ook ging hij zelf mee wat wel zo prettig was omdat je met 3 verschillende treinen naar boven moest. Hij wist bovendien erg veel te vertellen, was behulpzaam en gezellig. We hadden een prachtig hotel, grote kamer, goed eten en vriendelijk personeel. De bergen waren prachtig ondanks minder sneeuw en hoge temperaturen maar ook de steden waren mooi. Zwitserland is niet goedkoop maar deze reis is het geld zeker waard.

Mooie reis, als Bolderman maar na komt wat ze beloven.

De Glacier Express was een rit in een reguliere trein, waar veel mensen te lang hebben moeten staan en ja, dàt is niet beloofd en heb je niet voor betaald. Zoiets geeft een nare sfeer. Het eten op de heen en terug reis was, FLUT.

Mooie reis maar niet altijd gekregen wat beloofd was.

Slechte tussenstop hotels m.n. wat het eten betreft. Dit was zeer onvoldoende tot slecht. De beloofde excursie met de glacier express werd een reis met een gewone trein zonder faciliteiten.

Prima verzorgde stedentrip naar Berlijn

In oktober 2023 met de bus van Bolderman de vierdaagse stedentrip naar Berlijn gemaakt. De reis was prima verzorgd. Hotel Lindenberger Hof is een goede accommodatie aan de rand van Berlijn. Ruime kamers, een goed ontbijtbuffet en een goed diner. Veel informatie gekregen over de geschiedenis van Berlijn van chauffeur Eddy en de prima Vlaamse stadsgids Bart.

Boeiende excursiereis, goede organisatie

Overstappunt bij vertrek was erg druk, en wat chaotisch, zeker bij de koffie-uitgifte. Reis (hoogtepunten Toscane) was interessant en comfortabel, prima chauffeur, zeer goede info onderweg en ter plaatse. Eerste hotel (in de buurt van Sienna) was matig. Tweede hotel (in de buurt van Pisa) was heel goed. Al met al geweldig programma met veel bezienswaardigheden, prima gidsen. Tip: geef vooraf meer info over optionele bijkomende kosten, zoals de gidsen. Dat loopt n.l. aardig op!

Goede kwaliteit voor een fijne prijs.

Altijd een fijne ervaring gehad met bolderman. De chauffeurs brengen je op de mooiste plekjes en de hotels zijn altijd prima in orde.

Goed verzorgde reis

Wij zaten voor het eerst in een Vaya hotel, helemaal niks mis mee prachtige kamer een zwembad fitness, alleen het personeel vonden we erg zakelijk, maar daar is het hotel ook naar.

Bedrijfsgegevens

Industrielaan 8

3903AB Veenendaal

06-47051197

[email protected]

Over Bolderman Reizen

Bij Bolderman vindt u de mooiste busreizen, excursiereizen, rondreizen, stedentrips en vlieg-busreizen. Wij willen u graag laten genieten van de prachtige natuur, cultuur, steden en dorpen in Europa op een manier waarbij iedere minuut van uw reis wordt ervaren als een heerlijke onbezorgde vakantie. Met meer dan 50 opstapplaatsen door heel Nederland biedt Bolderman iedereen het gemak om dichtbij huis op te stappen. Een aanbetaling is bij ons niet verplicht.

• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.