Zeer slechte reis

Afgelopen week de nieuwe reis Wintersfeerreis Centraal Zwitserland, Meiringen gemaakt. Een GROTE teleurstelling. In de brochure staat beschreven dat je de mooiste treinreis van de wereld krijgt ?? Wij hebben op deze reis GEEN trein gezien, dus ook geen mooi landschap. Het enige treintje waar we in hebben gezeten ging 20 minuten door een tunnel (donker en zwarte muren die langs je heen raasden, en waar je dan ook nog € 150,00 p.p. voor moet betalen) Kwamen zaterdagavond aan, zondag vrije dag in Meiringen. Alles dicht, Sherlock Holmes museum dicht, dus niets te beleven. De anderen dagen werden we naar een stad gebracht, gedumpt in een winkelstraat, en zoek het maar uit. Ze kunnen deze reis beter een stedentrip noemen en speciaal voor mensen die graag shoppen. Het enige mooie wat we nog hebben gezien was de rit langs de Vierwaldstättersee, maar helaas tussen de middag gedumpt in een gehucht waar alles dicht was, en waar nog geen broodje te koop was. Deze reis is absoluut GEEN aanrader, er wordt een mooie reis voor gespiegeld, uiteindelijk zie je alleen een winkelstraat.

Leuke Kerstreis Kirchberg

We zijn met de kerstdagen 8 dagen naar hotel rosslwird geweest. Busreis verliep prima met chauffeur Joost en zijn vrouw. Hotel was goed , nette kamers en ontbijtbuffet was prima, diner was matig vooral met de kerstdagen moesten al om 17.30 uur gaan dineren, wat wel erg vroeg was. ( chauffeur kreeg te horen van het hotel als we later kwamen konden we geen gebruik maken van het saladebuffet. Hotel behandeld Bolderman reizigers anders dan particuliere gasten. Bar was voor ons niet toegankelijk en moesten maar in het restaurant wat drinken. Jammer dat het hotel zo met groepsreizigers omgaat. Verder was de reis prima en was de groep gezellig.

Hotel op industrieterrein

In december J.l. met Bolderman naar Berlijn geweest. Vervoer vanuit Hoorn (4.15 uur), aankomst om 7.15 uur in Zeeland (Brabant). Heel chaotische ontvangstruimte, met veel te weinig toiletten voor de grote groep mensen! De busreis van Zeeland naar Berlijn was in een oude bus met heel weinig beenruimte. Mijn man, die vrij lange benen heeft kwam er gebroken uit. ‘S-avonds om 18.45 uur kwamen we in ons hotel aan. Het hotel bevond zich op een industrieterrein buiten de stad. Het hotel op zich was netjes, de maaltijden waren zeer eenvoudig en er viel niet te kiezen. Ook was het niet mogelijk om elders iets te gaan eten. De rondreis door Berlijn was leuk en leerzaam, een goede gids en ook op onze chauffeur was niet aan te merken. Wij hebben besloten om met de trein terug te reizen! Voor ons: nooit meer met Bolderman!

teveel betaalde wordt niet teruggestort

Tijdens busreis Berlijn blijkt dat degene die ter plekke het pluspakket boeken goedkoper uit zijn dan degene die het vooraf hebben geboekt. Terwijl Bolderman adverteert dat vooraf boeken 10% goedkoper is met laagste prijsgarantie. Nadat meerdere reizigers de chauffeur hierop hebben gewezen en hij contact hierover met Bolderman heeft gehad, krijgt hij te horen dat degene die vooraf hebben geboekt per ongeluk het tarief van 2023 hebben betaald. Er gaat een lijst rond en eea zou gecompenseerd worden. Na ruim een maand maar eens gebeld waar het teveel betaalde bedrag blijft. Reactie van de klantenservice is dat we niets terugkrijgen en de chauffeur had niets mogen toezeggen. Een knap staaltje van een niet functionerende klantenservice die eerst een fout toegeeft en vervolgens de schuld van de fout bij de chauffeur legt. Feit blijft dat we teveel hebben betaald ten opzichte van de reizigers die ter plekke hebben geboekt. Volgens de consumentenbond is er sprake van onverschuldigde betaling en is een juridisch reactie in de maak.

onze ervaring is goed

4 daagse stedentrip Praag Mooie reis tegen een scherpe prijs . Inhoud van het pluspakket was zeker goed te noemen . 2 x een ochtenddeel een gids en 3 x 3 gangen diner . Wel in een ander hotel als waar men overnacht en ontbijt. Wij hadden in hotel Olympik een kamer op de 18 de verdieping en daardoor een mooi uitzicht over de stad. Onze kamer lag buiten de zone van luidruchtige jeugd n de zone van luidruchtige jeugd . Omdat ik daar al iets over had gelezen had ik een XL verpakking oordoppen mee. Daar heb ik andere mensen blij mee gemaakt zodat ze niet de tweede nacht weer naar de receptie moesten om hun beklag te doen . Praag is een prachtige stad en omdat wij sneeuwval hadden werd het zelfs sprookjesachtig. De gidsen die wij hadden waren goed en wisten veel te vertellen . Het diner aten wij in hotel opera . Soep,hoofdgerecht en nagerecht. Deze diners zaten in het pluspakket evenals de gidsen. Prijs ,kwaliteit verhouding vonden wij prima. Onze kamer in hotel Olympik was netjes,schoon en gevuld met goede bedden.Nette badkamer en iedere dag schone handdoeken en poetsdoek erdoor. Al met al een zeer mooie ervaring !!

De plus-en minpunten van onze vierdaagse stedentrip naar Londen.

Pluspunten: - er is sprake van een deskundige, vriendelijke en behulpzame chauffeur/reisleider op de bus. Zijn voornaam is Derk - wij verbleven in een goed en schoon hotel met een voortreffelijk ontbijt -tevens is er sprake van een levendige,vriendelijke, deskundige en Nederlandssprekende stadsgids tijdens de stadswandeling. Haar voornaam is Marie-Louise - we hebben alle highlights in Londen kunnen bewonderen - prijs kwaliteit verhouding stedentrip is voldoende. Minpunten: -ongeveer de helft van de stedentrip in bus doorgebracht -erg vroeg uit de veren gedurende deze trip. Bijv. heenreis opstaan om 5.00 uur in de ochtend om de bus van 6.30 uur te halen en op dag van vertrek om 4.30 uur opstaan om bus te halen van 6.00 uur in de ochtend. Voor mensen op leeftijd een vermoeiende opgave - van station Venlo naar opstapplaats Zeeland werden we met 6 personen en koffers in een taxi gepropt. We konden nog nauwelijks ademhalen.Terugreis was beter geregeld -hotel lag te ver af van centrum Londen.Dagelijks aan reistijd van hotel naar centrum Londen ongeveer 1,5 uur kwijt en dat visa versa. Weer een lange zit in bus. -Afscheidsdiner Zeeland: met ongeveer 450 personen werden we in een “ bedrijfs restaurant” gepropt.Afgevraagd of gezien het grote aantal personen wel aan de veiligheidsvoorschriften werd voldaan. Op een gegeven moment vond stormloop op buffet plaats.Gezien het aantal personen waren de sanitaire voorzieningen ter plaatsen onvoldoende. Aan zo’n afscheidsdiner neem ik nooit meer deel - eerlijkheidshalve moet vermeld worden dat de prijs kwaliteit verhouding van het buffet oké is.

Goede reisorganisatie met vele verschillende reizen

Een mooie en interessante busreis naar het Garda meer, Verona en Venetië.

Het Garda meer wordt omgeven door bergen en mooie natuur. De steden hebben de Italiaanse flair. We hadden een goed hotel en een chauffeur die ons veilig overal heenbracht en ons van informatie voorzag. Een mooie boottocht over het meer en het bezoeken van de leuke stadjes. Sirmione, limone en Bardolino waar de weekmarkt werd bezocht. in de avond een bezoek aan Malcesine. Heerlijk iets drinken op de vele terrasjes. een bezoek aan het mooie Verona, waar we met een gids langs alle bezienswaardigheden door de stad wandelden. Niet vergeten het bezoek aan Venetië waar we uiteraard met een boot naar het centrum varen. Hier is zoveel moois te zien. Je kunt er honderden foto's maken. Een ander hoogtepunt is de dagtocht naar de Dolomieten. Zeer indrukwekkend en zo anders dan Nederland. Op de vrije zondag eindelijk we kunnen het plaatsje Garde waar ons hotel staat bezoeken. Veel families die op de terrasjes iets eten en drinken. Veel winkeltjes waar je van alles kunt kopen. De kleuren en geuren zijn overweldigend. Een geweldige vakantie. Veel gezien en veel gedaan.

Geweldig was het

Het was een mooie reis, veel gezien een fijne chauffeur en een goed hotel. Dit was voor de derde keer met Bolderman, en er zullen er nog meer worden. Ook beveel ik Bolderman aan, aan familie en vrienden. Het was top.

Wederom boven verwachting!

Met Bolderman zijn het onbezorgde vakanties. Het enige wat je moet doen is op tijd bij de bus verschijnen. De rest wordt altijd goed verzorgd. De chauffeur neemt je echt mee op reis; niet alleen met de bus maar ook met de verhalen die verteld worden over het land waar je doorheen reist. Ondanks de lange dagen die je maakt, kom ik altijd wel uitgerust weer thuis.

heel mooie reis

Ik heb genoten van de busreis naar Umag, Slovenië en Italië. Het hotel was goed en heb erg genoten van de excusies naar Slovenië en Italië. De gids Yvonne in Triëst, Koper, Piran en Portoroz was geweldig. Pula is ook een mooie stad, Annemarie onze gids heeft er veel over verteld, Vanuit Pula naar Konoba-Bani in het binnenland gereden voor lekker eten en luisteren naar accordeon muziek. Jammer dat de vakantie maar 10 dagen was, had nog wel willen blijven Teveel gezien om hier allemaal te vermelden

Onze Bolderman reis naar Duitsland rhein in flammen was geweldig. Zeer goed hotel wat berteft eten en van 17.00 uur tot 24.00 uur all inn. Ook een geweldige gezellige chauffeur Hans. Aanrader.

Hotel op industrieterrein

Het hotel stond op een industrieterrein, mini kamers, niet alle kamers hebben airco, eten was matig, maar je kon nergens heen. Ze zeggen dat je allemaal kastelen kan zien, maar vaak is er niet tijd om op een flink tempo een kasteel door te wandelen, alleen, want er is geen optie tot audio of andere tour, maar er in niet genoeg tijd voor de tuinen. Als je in de middag wil lunchen kan je een tweede kasteel op je buik schrijven, daar is geen tijd voor. Want om half 4 moet je weer terug naar het hotel. Waar dus niets te doen is.

Wij zijn zeer tevreden en voldaan thuisgekomen!

Van 23-30 juli 2022 maakten wij de 8-daagse reis Het Ertsgebergte en de Saksische Zilverroute, waar wij verbleven in het Rathaushotel in Oberwiesenthal, een uitstekend hotel, op basis van all-inclusive. Van begin tot eind van de reis was alles zeer goed geregeld, chauffeur Remko Koetsier deed er alles aan om het iedereen naar de zin te maken en, daar waar nodig, bood hij de nodige steun, rijden deed hij prima en wij voelden ons veilig bij hem. Het programma zat goed in elkaar, elke dag op stap met een goede balans tussen excursies en vrije tijd. Kortom, wij hebben genoten en houden een fijne herinnering over aan deze vakantie!

Reis was goed en perfect georganiseerd.

We zijn van 15 oktober t/m 22 oktober naar Wenen geweest. We hadden een top chauffeur PETER hij regelde alles en zorgde ervoor dat alles in perfecte banen verliep. Was zeer behulpzaam en niets was teveel gevraagd. Deze reis is aan te bevelen.

Fantatisch

deze reis overtrof alle verwachtingen de vele beklimmingen met de bus het Hotel top chauffeur wat een vakman

Altijd alles goed geregeld bij bolderman

Wij vinden het heel fijn met bolderman meegaan. Wij hebben al een paar keer ook een hele fijne chauffeur gehad. Dus alles toppie geregeld. Een minpuntje is dat je per reis er een minder hotelletje in zit. Altijd meestal op de terugweg. Voor de rest alles goed

Mooie ervaring

Zeer goed georganiseerd met geweldige buschauffeuse en gidsen.

Mooie reis berlijn

Comfortabel richting Berlijn. Mooi hotel (vd Valk) Chauffeur Marco, perfect. Goede reisleider. Duidelijk en gemoedelijk. Gids Bart. Top. Vertelt wat hij ziet en iedere straat en huis heeft zijn verhaal, en Bart kent al die verhalen. Zeer prettig. De combinatie met chauffeur en gids was helemaal 1+1=3. Inhoud van reis (verhouding rondrit en vrije tijd) ook goed. Pitstop op terugweg om bier aan te vullen maakt van de 9,5 een dikverdiende 10! Dank jullie wel. Groeten uit venlo.

Nachtmerrie met Bolderman in Oostenrijk

In oktober maakte mijn moeder de 8-daagse drielandenreis naar Oostenrijk, Italië en Zwitserland. Vanaf de eerste dag hoestten er veel mensen in de bus. Op de zesde dag kreeg mijn moeder zelf ook klachten en testte positief op corona. Ze werd afgezonderd van de groep, wat begrijpelijk is. Maar mijn moeder mocht niet mee terug met de bus, ook niet met de busreis een week erna. Ze is gewoon achtergelaten én uit het hotel gezet. Ze was ook niet welkom in andere hotels in het dorp, terwijl er wel ruimte was. Op de website van Bolderman, wordt gepretendeerd dat er samen naar een oplossing wordt gezocht, maar dat is totaal niet waar. Er was totaal geen medewerking, terwijl wij vriendelijk bleven kregen we een keihard NEE!! van de geïnstrueerde praatpop van Bolderman. Dat ze maar de trein neemt werd er gezegd, dat is pas echt een probleem van je af schuiven. Anderen in de bus werd geadviseerd niet te testen, want dan zou de bus niet terug mogen. Het lijkt wel de omgedraaide wereld op deze manier. We zijn mijn moeder uiteindelijk hals over kop zelf gaan ophalen met de auto. Schandalig om een 77-jarige vrouw zo aan haar lot over te laten, die bovendien al jaren vaste klant is bij deze onderneming. We hebben een klacht bij Bolderman neergelegd maar daar zou over 6!! weken pas op gereageerd worden, dit is veel te belangrijk om onder in te lade terecht te komen. Nooit meer Bolderman; het vertrouwen is weg.

Er wordt niet/te laat gereageerd op een klacht.

Als je moet betalen, dan staan ze vooraan, maar heb je een klacht, dan reageren ze wel erg langzaam of helemaal niet.

Kwaliteit en quantiteit plus de klantvriendelijkheid zijn van grote klasse.

In een woord top!!

Drie fantastische vakanties

Dit jaar zijn wij voor het eerst met Bolderman op vakantie geweest. De eerste keer gingen we naar (Het prinsdom) Andorra. Begeleid door een goede chauffeur (John), die veel vertelde onderweg en ons overal veilig naartoe heeft gereden. Een bijzondere reis naar een bijzonder land. De tweede vakantie bracht onze Belgische chauffeur Eddy ons naar Pfunds voor de drielandenreis. Ook van deze reis hebben we genoten. Mede dankzij Eddy (en zijn echtgenote). De Bernina Express is zeker de moeite waard om bij te boeken. Onze laatste vakantie was het absolute (en letterlijke) hoogtepunt. Chauffeur Harry heeft ons 12 dagen in de watten gelegd, we hebben veel bijgeleerd onderweg en daarbij genoten van bijpassende muziek. De reis ging naar Luttach/Lutago en is, net als de andere twee reizen, een aanrader. Deze vakantie staat echter wel met stip op nummer 1. Zeer veelzijdig en bijzonder mooi! Het programma was iedere dag even bijzonder! Ik lees in veel reacties dat bepaalde dingen tegenvallen. Doordat wij ons vooraf goed verdiepen in het programma en de locatie, weten we al redelijk goed waar we aan toe zijn. Daar stellen we ons op in en dan valt het allemaal zelfs nog mee. Vergeet daarbij niet dat Bolderman een stuk goedkoper is dan andere excursiereisaanbieders. Het lukt dan niet altijd om voor een kwartje op de eerste rij te zitten. Stel je ook daarop in en geniet van alles wat wel mooi is.

boven verwachting

Het begon al goed bij de bus, er was een bus-indeling. En iedere dag moest iedereen 2 bankjes opschuiven. Top idee! Fijne mede passagiers. Iedereen steeds op tijd bij de bus. Mooi en gevarieerd programma. Vrijheid om een keer niet mee te gaan. Het hotel vond ik wat minder. Eerst weggestopt in een bezemkast en daarna gelukkig een andere kamer. Maar ook die kamer zeer eenvoudig. drankjes in het hotel erg duur. Hotel op de heenreis in Duitsland viel ook tegen. Op de terugreis was het hotel beter. Eenmaal thuis meteen weer zin in een volgende keer met Bolderman op reis!

Fijne reis met leuke begeleider

Over Bolderman Reizen

Bij Bolderman vindt u de mooiste busreizen, excursiereizen, rondreizen, stedentrips en vlieg-busreizen. Wij willen u graag laten genieten van de prachtige natuur, cultuur, steden en dorpen in Europa op een manier waarbij iedere minuut van uw reis wordt ervaren als een heerlijke onbezorgde vakantie. Met meer dan 50 opstapplaatsen door heel Nederland biedt Bolderman iedereen het gemak om dichtbij huis op te stappen. Een aanbetaling is bij ons niet verplicht.