Een geweldige reis, mede door chauffeur MARK, vol cultuur en bovenal natuur.

Rondreis Corsica en Sardinie. Wij hebben afgelopen 12 dagen een geweldige reis gemaakt naar Corsica en Sardinie. We hadden een zeer ervaren, gezellige chauffeur, MARK, die veel wist te vertellen en zelf ook nog wat aan het programma toevoegde. We hadden en heel gezellig gezelschap. De bootreis van Sardinie naar Livorno was erg lang, misschien zou dit een nacht-reis kunnen worden, dan heb je ook nog een dag extra om iets te ondernemen op Sardinie of in Livorno!!. Verder wil ik het personeel van Bolderman bedanken. Bij vertrek werkte mijn QR-code niet en dit werd meteen opgelost ( een geprinte versie) Ik raad iedereen aan ook een geprinte QR-code mee te nemen, want tijdens de reis hadden meer reizigers dit probleem !!.

Een prachtige en gezellige reis.

Wij gingen ( mijn man en ik) voor de eerste maal mee met Bolderman. Het is ons reuze goed bevallen, prachtige reis, fijne en leuke chauffeuse. Petje af voor Marleen Bruin. Mooie excursies gehad en een heel leuk gezelschap om ons heen. Echt een aanrader deze reis naar Nauders.

Slechte ervaring hotel le Panoramic meer van Geneve

Gisteren 25 september terug gekomen, van de excursie reis naar Meer van Geneve. Reis op zich een topper schitterend. Uitstekende chauffeur Willy. Hotel Le Panoramic, ligging mooi, maar kamers, schandalig klein met name douche ruimte. Nog erger : kamers worden NIET schoongemaakt. Gebruikte badhanddoeken kun je bij de receptie omruilen voor schone. Dit alles vanwege Corona. Personeel ontzettend aardig en behulpzaam, bestond uit jongeren, waarschijnlijk studenten. Verder excursies prachtig, maar elke dag om 05.30 uur je bed uit, ook geen vakantie. Op een dag heen en terugreis ook veel te lang en vermoeiend. De terugreis bij overstap Zeeland, was een ramp. Chaotisch gebeuren van personeel Bolderman. Vergeet nog te melden, dat het eten gewoon slecht was in Hotel. Kan deze reis absoluut niet aanbevelen.

Matig

Geen 2e reis Ardenne en Luxenburg hotel redelijk.dine matig scoort voor ons een 4. Weinig te zien in de dorpjes geen winkel open en na 15 min ben je er door heen je kan alleen eten voor de echte ouderen is dit helemaal niet. Deze reis gewoon schrappen uit het progamma

Mooie reis maar paar slechte hotels

Reis 6-9-2021 Spanje Portugal 15 dagen.2 personen Mooie reis met enkele minpunten. Bolderman bezuinigt teveel op de hotels. Deze reis telt veel hotels waar je maar 1 nacht verblijft. Hotel Orleans Comfort Sud 2x en hotel te Santiago de Compostella Congreso, de laatste nota bene 4 sterren,waren slecht. Slechte kamer, weinig ruimte en bij hotel Congreso, een diner onder de maat. Hotel te Figueira da Foz Atlantida Sol redelijk, mooie locatie maar wel eind buiten centrum. De rest van de hotels redelijk niet buitengewoon. De reis was de eerste sinds vorig jaar april. We verwachtten strenge maatregelen, maar dat viel mee. Wel een coronabewijs-app, een gezondheidsverklaring overleggen en een erewoordverklaring voor Frankrijk meegenomen. Mondkapje op in de bus. 44 personen, houdt die maar eens op 1,5 meter bij uit -en instappen. Vele reiskilometers 6000 kilometer, niet te onderschatten. Ook het loopwerk in de steden is zwaar. Goede groep, altijd op tijd, goede chauffeur, reisleider, Remko, mooie steden. Minpuntjes: bij sommige gidsen was het geluid niet of nauwelijks te verstaan. Een gids presteerde het zelfs de groep kwijt te raken en de groep werd steeds kleiner bij de gids van Burgos. Een halve dag vrij werd door de chauffeur/reisleider toch gebruikt. De fado voorstelling was bij een vriend van de chauffeur en toegevoegd aan de excursies. Er komt heel wat bij, als je aan alles meedoet dan bijna 100 euro per persoon. Conclusie sommige hotels moeten goed geëvolueerd worden en de halve dag vrij moet blijven, chauffeur moet zich aan programma houden. JA van Hertum

12 daagse Bolderman rondreis Zweden ruim onvoldoende.

7 augustus 2021 met 42 reizigers van Bolderman en Effeweg vertrokken naar Zweden. De eerste 4 hotels hebben ons getrakteerd op kip tijdens het diner, gelukkig heeft onze perfecte chauffeur/reisleider ervoor gezorgd dat de volgende hotels dit niet gingen herhalen, wel moet je wennen aan het feit dat je elke avond gepofte aardappelen krijg. Het was een reis met veel bomen en meren, maar de bezienswaardigheden vielen erg tegen. Enkele plaatsen zoals Stockholm, Lund, Uppsala en Karlstad waren wel de moeite waard, maar meeste andere plaatsen hebben we alleen bezocht om de lunch te gebruiken en daar bleef verder te weinig tijd over om de plaats te bezichtigen. De optionele boottocht was veels te duur voor hetgeen we hebben gedaan, door een overbezetting aan boord heeft niet iedereen de gelegenheid gekregen om een overdekte zitplaats te bemachtigen, de binnenruimte beneden was gereserveerd door een groep die daar konden lunchen hetgeen voor ons niet was toegestaan. In de 2 hotels waar we 2 nachten hebben geslapen werden vanwege Covid19 de bedden niet opgemaakt en de handdoeken niet vervangen, helaas was dit niet gecommuniceerd met de chauffeur, om toch schone handdoeken te krijgen heeft onze chauffeur in het 2e hotel zich behoorlijk moeten inspannen om dit te regelen. Familie van Stijn Rotterdam

Saas Grund, Zwitserland een lust voor het oog

In Hotel Azalea in Saas Grund is het goed vertoeven wat men van een hotel verwacht. Nederlandse eigenaar. Uiystekende bediening, klantvriendelijk, etcetera. Chauffeur Sven een hartelijke en behulpzame man. Veel te zien met diverse excursies. Wij komen zeker nog een keer terug. Cor en Gemma van Etten.

Prachtige reis

Een fantastische reis gehad naar Garda, mooie excursie en prachtige plaatsen gezien. Het personeel was heel vriendelijk en altijd een praatje. Ook de mensen van de groepsreis waren gezellig en altijd even humor tussendoor. Onze chauffeur was echt fantastisch ( Allerd ) wat een goeie chauffeur zeg! En hij vertelde ook echt alles wat belangrijk maar ook heel leuk was, veel anekdotes, het is gewoon een topper die de reis nog mooier heeft gemaakt dan dat hij al was. Ook Marianne onze gids in Venetië , een prachtige vrouw die zo enthousiast was dat ze moeilijk kon stoppen met alles te vertellen, geweldig.

Top reis naar Bosnië en Kroatië

Ik geef hem 4 sterren omdat de beschrijving niet helemaal overeen kwam. De overnachting in Zagreb was in Maribor. Bezoek aan Zagreb, Krka en Plitvice extreem kort. Reisdagen veel te lang. Echter. De meeste hotels waren luxe en top. In Neum prachtige kamers met zeezicht. De chauffeur Gé ook top. Zeer vriendelijk, reed perfect en behulpzaam. Andere excursies naar mooie steden ook goed. De tijd met de gidsen mag wat korter zijn. Dit duurde soms wel heel erg lang. Overnachtingshotel op de terugreis een flop. Vies en versleten. Maar al met al zeker aan te bevelen. 12 daagse unesco adriatische kust

Heel leuk

Hartstikke leuk We hadden een hele goede chauffeur ( Rene ) dat mag ook gezegd worden hij was heel sociaal en een goede hulp. Hamburg Lubeck is echt een aanrader. Alleen Bremen moet er niet gedaan worden op zondag wat in het programma staat. Dat kun je beter op donderdag doen want op zondag zijn er geen winkels open. Verders hebben wij het heel leuk gehad. Ook het eten in Zeeland na de reis was geweldig.

Wederom geweldig !

Deze keer reis geboekt 15 dagen rondreis Sicilië, Sorrento en Amalfikust. Gezellige bus en hele leuk buschauffeur cq. reisleider. Hij vertelde leuke verhalen en was duidelijk in de beschrijving van de omgeving. Mooie reis en veel gezien. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Zeker aan te bevelen. Goeie reisorganisatie ! Zullen zeker nog meer reizen boeken.

Geweldige service en mooie reis

Eind augustus kreeg ik een mail dat mijn reis naar Nauders van 4 september niet doorging, tijdens het telefonisch contact werd er prima met me meegedacht en omdat ik alleen reis bleek een plekje vinden niet makkelijk. Uiteindelijk hebben ze contact opgenomen met het hotel voor de reis Wenen en Wienerwald en kon ik toch nog weg. Ik heb een heerlijke reis gehad en daar kan ik weer op teren. Fantastische service en een pluim voor de dames op het reisbureau bij Bolderman.

hotel eten niet best 23-08-2021/ 29-08-2921 hotel post

onze reis naar lutago italie post hotel dat er geen lift is wij allebei in de tachtig sliepen op3 hoog bah het eten was nu niet het aller beste alleen de laatste avond wasredelijk wij denken dat de kok zijn diploma moet halen 3 dagen op nieuw hoofd kussen moeten vragen .bij het ont bijt waren de broodjes uit het jaar kruik bah en de chef van dat hotel was nu niet bepaalt een van de vriendelijkste eikel naar dit hotel raad ik niet zoo gauw aan de reis was wel vermoeiend maar de chauffeur krijgt een tien plus groetjes jan de korte

Hele mooi reis

Aangezien onze 31e reis met Bolderman naar Schotland in september wederom niet door kon gaan, hebben we als alternatief Kaprun in Oostenrijk gekozen. Hier hebben we geen spijt van gehad. Het was een hele mooie prachtige reis met als hoogtepunt de kitzsteinhorn met op de top nog veel sneeuw, terwijl we elke dag prachtig mooi zonnig weer hadden. Je moet wel op diverse plaatsen zoals hotel, terras etc. een inentingsbewijs laten zien, maar verder merk je weinig van corona.

Waardeloos

Daar ik al jaren met Bolderman reisde, was ik ook verbaasd hoe ze vaste klanten behandelen. Ik had Spanje - Portugal geboekt. De landen waren nog dicht vanwege Corona. Ik heb verschillende malen gebeld of het wel doorging en kreeg steeds te horen dat dat het geval was. Toen ikzelf belde of ik van datum kon veranderen (omdat ik in een risico groep zat) ging dat niet en moest ik maar annuleren, kosten € 218,10 voor mijn rekening natuurlijk. Twee weken daarna annuleerde Bolderman de reis zelf. Ik met Bolderman gebeld maar nee hoor ze antwoorden gewoon eigen schuld. Ik mocht en kon gewoon niet omboeken en ik moest de reis maar opnieuw boeken. Nee nooit meer Bolderman.

super vakantie

ben op 8 sep naar zwitserland geweest 10 dagen was erg goed verzorgd hele mooie rondreisen de chauffeur Swen staal was super hij wis erg veel van de omgeving ik weet zeker dat mijn volgde reis Bolderman boeken bedankt voor de veiligereis groette piet mooiman

Goed, vooral door het hotel

Leuke reis, sommige plaatsen te lang en andere weer te kort bezocht. Goeie chauffeur Nick. Maar het hotel zur Krone was fantastisch. Gezellige avonden wijnproeverij en cocktail-avond en live muziek. Alles bij de All inclusieve inbegrepen. Hotelkamer is wat gedateerd vooral de douchecabine . Maar de gastvrijheid maakt dat weer goed.

Voor het eerst met Bolderman een busreis gemaakt. We hebben een fantastische vakantie gehad in Kirchberg Tirol Oostenrijk .Leuke groep medereizigers waar we heel veel plezier en gezelligheid mee hebben gehad . Fantastische leuke chauffeur Rodger Marcks. Mooie herinneringen gemaakt. 100 & top !! Volgend jaar boeken we weer bij Bolderman. Vriendelijke groeten Cor en Betty Lodder.

Uitstekend reis

Wat hebben wij een fantastische reis gehad met Bolderman. We hadden een super gave bus chauffeur ( Rodger) . Hij vertelde veel en was vriendelijk, maakte zo nu en dan ook grapjes met de groep. De organisatie was top! Het was super geregeld. We komen zeker weer bij jullie terug voor de volgende reizen!!!! Lieve groetjes, Uit friesland Foekje en Froukje

Prachtige reis met een uitstekende buschauffeur/reisleider

Vanaf het eerste moment op zaterdag 21 augustus dat onze chauffeur in Duitsland achter het stuur stapte vanwege de rijtijdenwet was het een prettige reis. Erik, onze chauffeur, wist veel te vertellen over de plaatsen waar we waren en de omgeving. Hij regelde veel en zorgde ervoor dat iedereen veilig en gezond met de bus meekon vanwege coronamaatregelen. Veel gezien rondom Het meer van Geneve, leuke reisjes met de trein en de boot. Ook leuke stadjes zoals Yvoir bezocht.

geweldig

mijn reis naar fusch 21-8-2021 was een geweldige reis veel hoogte punten zoals de grosglockner /kitzsteinhorn /berchtesgaden .en niet te vergeten onze prima chauffeur /reisleider Adrie met zijn deskundig uitleg ,voor herhaling vatbaar

Veel asfalt en veel, heel veel bomen

Wij hebben op 7 aug.2021 de rondreis Zweden gedaan. Onze ervaring was vwb de rondreis erg slecht in elkaar gezet. Achteraf bleek ook dat deze reis een trial was en wij de proefkonijnen. We hebben veel te veel in de bus gezeten, onderweg niets gezien, dus maakte dat de reis erg saai. Door de vele bomen zagen we wel "iets" glimmeren van de schoonheid van Zweden, maar door ons niet bewonderd, omdat de rondreis daar niet langs, doorheen ging of stopte. Er werd gestopt bij bezienswaardigheden waar niet veel tijd voor nodig was, maar heel veel tijd voor uitgetrokken werd en plaatsen waar het zeker de moeite waard was om dat verder te ontdekken hadden we vaak te kort tijd en hier in zat dan ook nog je lunchtijd. Verder werd er heel veel niet waar gemaakt van wat er in de brochure beschreven stond. Een voorbeeld: glasblazen demonstratie in Vaxjo, omdat toen we daar aankwamen de fabriek al gesloten was. En zo zijn er nog tal van voorbeelden waaronder het Pipo Langkous museum in Vimmerby. Positief waren de steden Stockholm, Lund, Uppsala en Karlstad, waar we alleen de nacht doorgebracht hebben.(graag meer van genoten). Deze reis viel ontzettend tegen en hadden dit niet van een reis bij Bolderman verwacht, daar we van twee eerdere rondreizen enorm hebben genoten. Wat deze reis nog enigzins goed gemaakt heeft was het reisgezelschap en de fijne chauffeur met zijn humor en vriendelijkheid, die er toch nog geprobeerd heeft iets leuks van te maken. Bedankt Paul!!

zeer goed !!!!

Leuke reis voor 5 dagen ootmarsum gehad ,, Goed eten en fijne kamer en badkamer , Mooi terras en bar (waar een leuk avond programma is ) bingoavond ,muziek en zelfs een orgel muziek voor de liefhebbers ,, zeer goede chauffeur ,( MARTIN ) die erg behulpzaam was ,en veel over de omgeving te vertellen had !!!!! jan van den kieboom,, geertruidenberg reisgezelschap met 4 personen

Indrukwekkende en intensieve reis KRAKAU EN OMGEVING ma 16 aug .

Na een zeer lange rit aangekomen in KRAKAU...maar doordat onze chauffeur Wouter onderweg veel kon vertellen over de plaatsen die wij passeerde...voelde het al vanaf Zeeland als vakantie. alles weer goed geregeld..de gidsen stonden al klaar zodra wij aan kwamen,tickets voor entree,s worden gehaald,lunches zijn geregeld,kamernummers worden door chauffeur verteld ,onderweg zet hij heerlijke koffie,en wil je even met een bepaalde excursie niet mee ,zet hij ook nog een tuinstoel in het zonnetje ,bakkie koffie erbij en jawel...een speculaasje..Dit was onze 2e keer met Bolderman en zeker niet de laatste. Toch denk ik dat een reis hangt en staat,met wat voor een chauffeur je hebt. Nou Bolderman...Wouter is een aanwinst voor jullie onderneming. Wouter nogmaals bedankt.. .Hans en Heddy Bakelaar uit Ridderkerk

In een woord geweldig

Nadat onze reis naar Saas Grund vorig jaar niet doorging ivm Corona, hebben wij deze verplaatst naar dit jaar met vertrek op 16 augustus. Het was de 2e keer dat wij deze reis gemaakt hebben en weer was het geweldig. Zowel chauffeur Sven als het verblijf in hotel Azalea. We hebben prachtige excursies gemaakt, en zelfs een paar andere dan de vorige reis. Deze reis is echt een van de toppers. We zijn al zo’n 8 keer met Bolderman mee geweest en nog nooit zijn we teleurgesteld. Ondanks dat er regels golden ivm Corona hebben we ruimschoots Genoten met een grote G.