Geweldige reizen bij Bolderman!

Wij zijn trouwe reizigers bij Bolderman en maken meerdere reizen per jaar met hun. De meeste reizen hebben wij gemaakt naar Italië waarbij wij in uitzonderlijk goede hotels hebben mogen verblijven. Afgelopen jaar (coronajaar) zijn wij wederom met Bolderman op reis geweest naar Spanje! De rondreis Spanje Portugal. Wij hebben zoveel respect hoe deze organisatie in deze tijd de reizen uitvoert. Werkelijk aan alles was gedacht. In de reisbescheiden stond duidelijk omschreven waar wij rekening mee moesten houden. Ook de chauffeur was volledig op de hoogte van alle regels waardoor wij een fantastische vakantie hebben gehad! Proficiat Bolderman, tot in april dat gaan wij weer naar Kaprun!

Slecht

Oud en nieuw reis, een hele andere reis als dat we geboekt hadden,dat hoorde we in het Hotel, andere locatie en de invulling van het dagprogramma, was droppen een paar uur lang om te winkelen, maar helaas de winkels waren gesloten, alles zat dicht , zo gezellig, volgende dag dan maar een ander stadje, droppen, shit hier zit ook alles dicht, en zo ging het van dag tot dag, oudejaarsavond wat een feest moet zijn ?? Livemuziek hardrock, niet gezellig, en nog geen hapje of iets extra’s, dat was ons feestje werkelijk verschrikkelijk, juist daarom zo’n reis , om het feestelijk afsluiten van het jaar , helaas , het was heeeeel slecht, we waren met mindervaliden, die moesten 500 meter verderop slapen, met rolstoel door de regen naar je kamer, schandalig, hoop dat er een compensatie komt, anders rechtshulp inschakelen, we waren met een groep van 6 personen, is toch 3000€. Om te slapen eten en een busrit, ????

Mooie reis naar Praag geweest

Nu gaan we naar Spanje. Maar vind dat Bolderman er wel bij moet vertellen dat je verplicht bent om een stoel te kopen. Doe je dat niet krijg je geen QR code voor Spanje

Deze reis moet uit het aanbod gehaald worden! 22 december 2021 kerstreis

Zagan en omgeving niet interessant, uitgezonderd Wroclaw en het stalagluft museum. Hotel schoon, maar oud en personeel totaal niet servicegericht, slechts 1 receptioniste sprak een mini beetje engels. Kerstsfeer ver te zoeken. Maaltijden waren onder de maat, ontbijt was zelfs slecht, niets wat warm moet zijn, was warm zelfs het theewater niet. Apparatuur stuk. Al met al een teleurstellende ervaring, de slechtste reis die we ooit met Bolderman gedaan hebben.

Sfeerloos

Het hotel kon geen kerstsfeer brengen, geen kerstmuziek, wel de hele dag autoraces op het scherm. Geen kerstontbijt, geen gebak bij koffie tweede kerstdag. De beide kerstdagen kon men alleen in de ontbijtzaal vertoeven tot de lunch. Geen opgemaakte bedden. Alleen de weergoden waren ons goedgezind, een witte kerst. De plaatsjes waren ook stil en verlaten tijdens kerst. Voor ons geen Alpin meer.

Uitstekende service en vriendelijk personeel

Gisteren door een medewerkster gebeld dat onze geboekte wintersportreis van 15 Jan.naar Nauders helaas niet doorgaat wegens plaatselijke coronamaatregelen. Alternatief om naar Zwitserland hebben we afgewezen. Geen punt bij Bolderman! We krijgen gewoon binnen 4 weken ons geld terug. Nog een andere reisorganisatie benaderd om 15 Jan naar Oostenrijk te gaan. Waren wel mogelijkheden maar er werd wel bijgezegd dat zij, als de reis niet door mocht gaan, niet zomaar geld teruggeven. Wij móeten dan akkoord gaan met een alternatief dat zij bieden. Ook als de reis dan veel duurder uit zou komen. Voor ons een reden om onze vakantie 2 weken te verzetten en weer bij Bolderman een reisje naar Fusch geboekt. Alle complimenten voor Bolderman!

Kerstcruise gemaakt van 22 December tot 27 December 2021 met ms Esmeralda geweldige ervaring de crew en eten geweldig je wordt van begin tot einde reis verwend,.

Super chauffeur, slecht hotel

Nadat we afgelopen zomer met Bolderman naar Kaprun waren geweest nu een kerstreis naar Berlijn. Chauffeur André was echt super. Het hotel helaas erg verouderd. Doch wel schoon. Helaas was het kerstdiner erg slecht. Aardappelen niet gaar en een ganzenpoot die uiterst taai was. Gelukkig was chauffeur André oplossing gericht en zijn we met de hele groep naar een restaurant in de stad gegaan op kosten van Bolderman. Een tip naar Bolderman, gooi dit hotel uit jullie assortiment.

Annulering

Vandaag annulering per telefoon, kerstreis Venetie. Keuze uit twee, 1) omboeken 2) geld terug. Ben benieuwd hoe lang wij op geld moeten wachten.

Bijna 100% perfect

Van 13-12-21 tot 16-12-21 samen met mijn vrouw, De vier daagse kerstmarkten cruise over de Rijn gedaan, Op het programma stond Keulen,koblenz en Rüdesheim. De kerstmarkt van Rüdesheim ging door Corona helaas niet door, Dit kregen we pas op de boot te horen, Juist het mooiste deel van deze reis ging daardoor ook niet door. Ondanks het alternatieve programma vind ik dit een groot gemis. Ook de hut was zeer klein (kleiner dan verwacht) Het is natuurlijk niet alleen maar geklaag hoor, Mijn vrouw en ik hebben hebben volop genoten van de reis, Voor ons was dit de eerste keer dat we zo,n reis maakten En zeker niet de laatste keer. Het personeel op de boot (esmeralda) is zeer vriendelijk, En behulpzaam,het eten is echt prima, S,morgens een ontbijtbuffet,s,middags een drie gangen lunch, S,avonds een vier gangen diner met koffie na. Op bepaalde tijden is er live muziek aan boord. Voor de mensen die nog twijfelen,NIET doen Gewoon een keer gaan je krijgt er geen spijt van. Ook de haal/breng service van Bolderman is gewoon prima. Bedankt. Fam A Hoogendoorn.

geweldig

Prachtige reis met een uitstekende chauffeur Gerrit en uitmuntende Jana(Janneke).Op de tweede dag een pak sneeuw,een mooier winters plaatje kan je niet krijgen.Mooie gebouwen ,jammer genoeg geen kerstmarkten door corona. Na een nare ervaring in het restaurant werd dit goed opgelost door Bolderman.

De Bonte Wever in Assen van 15 t/m 19 november 2021 muziekspektakel de bonte wever

mijn vrouw en ik zijn daar naar toe gegaan nadat bolderman ons met een email heeft toegezegd dat je na 20:00 je de receptie kon bellen voor een snack en een drankje goed geregeld dachten wij MAAR 20:00 begon de muziek dus dat was 3 uur lang op de stoel zitten zonder drinken je kon via een briefje aan de deur van je kamer een drankje bestellen ik had chocomelk en een portie bitterballen erbij opgezet ik had daar natuurlijk voor betaald want wij zaten ALL-INCLUSIVE daar mag je verwachten dat je dat krijgt maar tot mijn verbazing kregen wij 5 dagen tapas als snack en alles wat erbij gezet werd afgedaan als n.v.t ik dit gemeld bij Piet die zegt dat de mensen dat als grap er op hebben gezet heb ook gezegd dat dat geen grap is en dat ze zo 16 uur all-inclusive per gast afpakken das bij 300 gasten 4800 uur all-inclusive wat bolderman en de bonte wever in de zak stoppen dit had niet door mogen gaan. p.s onze klachten worden niet serieus genomen dit was onze laatste reis met bolderman

Op de reis niets aan te merken, wel op de amateuristische houding van Bolderman.

Ik boekte de riviercruise Rijn/Moezel met het schip Prinses Christina. Vertrek vanuit Keulen. Het schip lag er niet. Bleek overgeboekt naar de Esmeralda. Bolderman wist dat ik deze reis boekte om emotionele reden met de Prinses Christina en bracht mij niet op de hoogte van de wisseling van het schip. Ik zou dan niet zijn meegegaan en de reis hebben geannuleerd. Mij bleek dat veel medepassagiers wel op de hoogte waren gebracht. Ik diende op de vertrekdag 24 september een klacht in bij een vertegenwoordiger van de rederij. Zij was verbaasd en vond de handelwijze van Bolderman op zijn zachtst gezegd onbehoorlijk. Bij thuiskomst heb ik klacht ingediend bij Bolderman. Op 11 oktober schrijft Bolderman dat “het ons helaas niet duidelijk is waarom ik niet op de hoogte ben gebracht van de wisseling van het schip. Voor het ontstane ongemak bieden wij u een fleurige attentie aan en zullen u op korte termijn een bloemenbon sturen”. Mijn reactie was dat ik niet akkoord ging met dit antwoord, temeer daar ik voor het bovendeks van de Prinses Christina een toeslag had betaald van € 100,-. p.p. terwijl de toeslag bij de Esmeralda € 80,-. p.p. was. Ik had dus € 40,-. te veel betaald. De reactie van Bolderman: “Wij zullen u een vergoeding geven van € 20,-. p.p. in de vorm van een kortingsvoucher voor een volgende reis en verder nog meer bla bla bla”. Ik reageerde dat hier geen sprake was van een vergoeding omdat het mijn eigen te veel betaalde geld was. Ik wilde dus € 40,-. terug op mijn bankrekening. Bolderman wilde mij alsnog een vergoeding geven van € 40,-. omdat ik de vouchers niet wilde, maar... het wordt wel gezien als een vergoeding. Onbegrijpelijk wat een houding. Mijn tegenvoorstel was 50% korting op een volgende reis. Wordt besproken en is afgewezen. Mijn € 40,-. zijn onderweg en in de verzending van de bloemenbon is vertraging ontstaan. Het is inmiddels 19 november. De Aftersales bij Bolderman is knap waardeloos.

leuke vakantie Italie 13-20 november 2021

Leuke vakantie gehad, chauffeur Necmi probeert het iedereen naar de zin te maken, top chauffeur, hotel posta was prima, eenvoudig maar goed gegeten en geslapen, zelf hadden wij er voor gekozen om niet met de excursies mee te gaan maar zelf Rome en Siena te ontdekken, het is ook geen verplichting om met de excursies mee te doen. De overnachtings hotels in Duitsland en Frankrijk waren prima

Najaars reis Toscane, Umbrië en Rome 13 t/m 20 november

Tijdens deze reis veel gezien in een korte tijd, onze chauffeur Necmi wist veel te vertellen over de bezochte plaatsen en was goed voor zijn reizigers. Overnachtings hotels in Duitsland (heenreis) en Frankrijk tijdens terugreis waren goed' Verblijfs hotel Posta in Italië was eenvoudig maar wel goed, eten was prima en voldoende en personeel was vriendelijk. Dagelijks schone handdoeken. Excursies waren goed geregeld ( rondleidingen gingen wat snel maar dat kon niet anders als je in korte tijd veel wil zien ) Een perfecte reis gehad.

4 daagse stedentrip Belijn

Wij hebben voor de eerste keer kennis gemaakt met Bolderman, en daar geen spijt van gehad. Wij hadden een geweldig leuke spontane, behulpzame sympathieke chauffeur Jeroen, die ons op een veilige en gezellige sfeer naar Berlijn heeft gebracht. Wij logeerde in het Lindenberger Hof hotel. Jeroen is deze 4 dagen ook onze reisleider, en leidt ons met veel plezier, samen met de geweldig leuke gids Bart door Berlijn. We hebben veel gezien, en door onze gids Bart veel over de geschiedenis van Oost en West Berlijn geleerd, op een zeer leuke spontane manier, je blijft geïnteresseerd luisteren. Op de mooiste plekken kregen we ruim de tijd om mooie foto's te maken, daar deed Jeroen zijn uiterste best voor!! Hotel Lindenberger Hof is een goed hotel, ruime schone kamers met goede bedden en een nette badkamer. Goed ontbijtbuffet , en als je het pluspakket hebt bijgeboekt 2x een eenvoudig 3 gangen diner, waar de kok zijn uiterste best voor doet! We hebben met elkaar geboft want we hadden ook een volle bus met gezellige spontane mensen, dit alles maakte de reis naar Berlijn super gezellig!! Wij hebben met volle teugen genoten!!!!! Wij bedanken ons geweldige chauffeur Jeroen, en hopen bij vervolg busreizen Jeroen weer als Chauffeur/reisleider te ontmoeten. Ook nog dank aan onze gids Bart die op een geweldige manier ons Oost en West Berlijn heeft laten zien. Natuurlijk ook dank aan Bolderman reizen die het mogelijk heeft gemaakt om van deze 4 stedentrip te kunnen genieten!!

Geen fijne reis

Reis naar Italië Toscane Rome was tegen gevallen. Het hotel was niet geweldig kamers vies overal lagen haren kapotte douchewand Het eten was ver beneden de maat van alles een beetje veel te weinig Personeel was snel opgewonden niet aardig Hotel La Poste is beslist geen succes. De reisleidster (Monique) wat was ingehuurd heeft ons in vogelvlucht door Rome geleid was verschikkelijk. Deze reis was beslist geen leuke vakantie voor ons Ik spreek ook niet voor mijzelf er waren meerdere wat bij ons in de bus zaten wat dit ook vonden en waren blijf dat we vertrokken uit Italië.

Rond reis Spanje en Portugal 1-11 t/m15 -11 2021

Wij hebben voor het eerst een rondreis met Bolderman reizen gemaakt. Het is ons super goed bevallen. De reis is heel divers. Mooie landschappen en steden worden afgewisseld met kleine dorpjes en strandjes. Fijne Nederlandse gidsen. Alles in een goede balans. Chauffeur/reisleider Remko Opschoor maakt de reis tot een top ervaring. Hij deelt zijn kennis over de omgeving het land, de taal en geeft leuke tips over streek gerechten. Hij draait fantastische muziek die passend is bij het landschap waar we door heen reden. Hij verstaat zijn vak, is vrolijk, zingt de hele rit mee met de muziek. Maar is ook duidelijk heeft charisma en leid de groep met zoveel verschillende mensen in goede banen. Voor een ieder is aandacht en dat maak deze reis helemaal af. Dankjewel voor deze mooie ervaring wij gaan snel zoeken naar een volgende reis met Bolderman.

Prachtige reis.

Op 13 september jl. zijn wij voor de 8ste keer met Bolderman op reis geweest. Ditmaal naar Tisno aan de Dalmatische kust. Het was een prachtige reis met een gezellige chauffeur (Paul). Mede door hem en zijn humor was dit ook een leuke reis. Gezellige groep, prima hotel en hele mooie excursies. De Krka-watervallen en de boottocht waren voor ons hoogtepunten tijdens deze reis. Veel foto's kunnen maken als mooie herinnering aan deze reis.

Indrukwekkend

Wij zijn naar Krakau en omgeving geweest Indrukwekkende reis ontzettend veel gezien mede dankzij onze chauffeur Sebastian die een voortreffelijk reisleider was en bovendien een uitstekend chauffeur we hebben ons geen moment onveilig gevoeld tijdens de reis Chapeau Wij hebben genoten

Geweldig....!!!

De laatste reis van het seizoen Polen 2021.. Wij hebben het fantastische gehad in vele opzichten.. En wat hebben wij geboft met het weer en met de vele indrukken die we tijdens de reis hebben kunnen opdoen.. Polen staat in vele opzichten ( schoon) dan dat we ooit hadden gedacht. Tevens willen we onze buschauffeur Niek...een hele dikke pluim geven voor zijn voortreffelijke uiteenzetting van bezienswaardigheden en zijn warm gevoel voor zijn passagiers.. In een woord Niek bedankt....voor alles.... Jaap en Maria uit Groningen...

ervaring rijker

in een woord een prachtige reis voor weing geld. Oostenrijk all-incluse Voor herhaling vatbaar

Geweldige reis!!

Vriendelijke, vrolijke en zeer kundige rustige chauffeur en een geweldige gids Dirk maakten onze reis naar Kopenhagen en Malmö onvergetelijk. Goed hotel, kleine maar schone kamer en goede douche en met een prima ontbijt. Prachtige herinneringen gemaakt.

Voor ons een geslaagde reis en het weer was geweldig in oktober!

Op 11 oktober vertrokken wij naar Opatija in Kroatië. We hebben een fijne vakantie gehad. Leuke mensen ontmoet, Jaco als chauffeur en reisleider deed zijn best het goed en prettig te laten verlopen. En dat is hem gelukt. Wij zijn een paar keer eerder met een busreis mee geweest met een andere organisatie waar we heel tevreden over waren. Helaas werd een door ons geboekte reis tot 2 keer toe geannuleerd vanwege te weinig aanmeldingen. Omdat we toch graag op reis wilden kwamen we bij Bolderman terecht. In positieve zin verrast, we zijn ook heel tevreden over Bolderman. In onze beleving prima prijs/ kwaliteit verhouding en zeker voor herhaling vatbaar.

We zijn naar het meer van Genève geweest..een heel mooie reis.

We zijn van 02 -10 tot 09-10.naar het meer van Genève geweest!! Met de geweldige bus chauffeur RENÉ.hij vertelde ons velen dingen Wat we allemaal konden doen!!!het was een heel mooie reis!!!veel gezien.het hotel kan wat verbeter puntjes gebruiken!!!qua eten dat was niet best!!!de kamers werden in die week ook niet schoongemaakt