Het was geweldig!

In juli de reis 'De mooiste eilanden van Istrië, Kroatië' gemaakt met als chauffeur Ronald. Hotels waren prima, eten was goed, excursies waren super leuk (op eentje na, maar dat is natuurlijk persoonlijk), leuke groep mensen in de bus en de chauffeur was geweldig! Vertelde veel en had overduidelijk plezier in zijn werk. Dit zorgde ervoor dat de vakantie nog leuker werd, dan het al was! :) Bij aankomst op de heenweg in Zeeland gratis koffie/thee en op de terugweg een afscheidsbuffet, super!! Kunnen andere busorganisaties een voorbeeld aan nemen, evenals hoe goed en vlot het overstappen op de andere bus verloopt. Het was onze eerste ervaring met Bolderman, maar wij zouden zo weer gaan! Wat mij betreft was het dus zeker niet de laatste.

Heerlijke vakantie

Zijn 12 dagen naar Lutago Italië geweest, laat me eerst de chauffeur Harry van Lanting Reizen een groot compliment geven, hij heeft de hele reis heel veel verteld en wist een heleboel. Hij heeft bovendien de hele reis muzikaal aan elkaar gebreid...fantastische man. De stop bij het 1e hotel ...het eten was redelijk goed. Iedereen ca. 6 frietjes en de mayonaise moesten we apart betalen . Toen hotel Post waar we zouden verblijven, we zijn tevreden het ontbijt was goed misten alleen af en toe een eitje. Het avondeten was prima met een heel uitgebreid saladebuffet..je had de keuze uit twee voor en hoofdgerechten. S'middags was er niemand in het hotel. Was 1 dag ziek gelukkig was er de vriendelijke Jaqueline die zorgde voor een kopje thee., zou slim zijn er een koffie en frisdrank automaat neer te zetten. Dan komt er een groot nadeel het hotel ligt aan een superdrukke weg die wordt gebruikt als racebaan, je kon je eigen woorden niet verstaan op het terras..bovendien liggen er veel kamers aan de weg,dus heel slecht geslapen...jammer maar dat is voor ons een reden dit hotel niet meer te kiezen. De excursies waren prima vooral de Dolomieten waren super..

Een mooie reis naar Berlijn, maar met een gemengd gevoel

Van 28 juli t/m 31 juli 2022 ben ik met Bolderman naar Berlijn geweest. Het was een mooie ervaring, maar een paar dingen konden beter. Laat ik eerst beginnen door te zeggen dat Berlijn een hele gave stad is! In 2 dagen zie je alle hoogtepunten en heb je een mooie blik van de stad. Een pluspakket is wel aan te raden, want dan zie je wel meer. Gids is een enthousiaste en ervaren man. Hij weet heel veel (woont ook in de buurt van Berlijn). Structureel heeft Bolderman het goed voor elkaar. Je wordt op tijd naar Zeeland gebracht, je bent op tijd bij je hotel, chauffeur vertelt elke dag het programma, en je bent netjes op tijd terug in Nederland na de reis. Hotel vlakbij Berlijn is prima. Het is niet luxe, maar voor iemand die alleen reisde als ik, was het te doen. Kamer is goed verzorgd en ontbijt was goed. Toch zijn er voor mij wat aanknopingspunten. Bij een reis met Bolderman is het afhankelijk welke chauffeur je hebt. Bij deze reis had ik meer contact verwacht van de chauffeur. Helaas was dat niet zo. Hij was meer op afstand en maakte zelf niet veel contact met de reizigers. Terwijl ik van een mede-reiziger hoorde dat zij bij een vorige reis met Bolderman een enthousiaste chauffeur had die ook betrokken was met de reizigers. Was die chauffeur ook bij onze reis mee, dan had ik het een hoger cijfer gegeven. Ook was het afscheidsdiner in Zeeland wat mager. Het buffet is prima, maar ik had het gevoel dat je niet uitgebreid kon blijven zitten. Het was wat sneller eten, omdat de bussen terug naar je opstapplaats stonden te wachten. Dit kan misschien wat sterker bij Bolderman. Conclusie: De stedentrip naar Berlijn is prima. Maar ik had geen wow-gevoel. En ik denk dat het voornamelijk komt door het contact van Bolderman. Als je dat loslaat en je komt voor de stad, is het prima. Toch had ik dat wel gemist. Desalniettemin had ik een paar mooie dagen in de stad, en daar gaat het uiteindelijk wel om.

Eerste ervaring met Bolderman 8 dagen Wenen-Wienerwald

periode 23-7 t/m 30-7-2022. Voor de corona periode meermalen met Effeweg op reis geweest. Nu met Bolderman een eerste keer in hoogseizoen, andere datums waren geen optie. Verzamelpunt in Zeeland deze zaterdag een behoorlijke drukke entourage. Gasthaus Krone in Geiselwind eenvoudig maar net hotel eten goed! Dag 2 naar abdij Stift Melk en naar Hotel der Steinberger wij hadden prima kamer goed ontbijt en avondeten was in buffet vorm, hotel had prima ontbijt de laatste 2 dagen koffieapparaat niet helemaal in orde! Alle drankjes moesten steeds contant betaald worden dit is niet meer van deze tijd! Naar mijn idee ook te weinig personeel Geen airco in de ontbijt zaal. Enkele excursies bijgeboekt waaronder Slot Schönbrunn deze was chaotisch en de 20 vertrekken werden in no time afgerafeld het geld niet waard! Sisi museum is mooier en daar geen gids nodig kregen electronische gids mee en in Nederlandse taal.Andere excursies prima boottocht over Donau was erg mooi. Verder Gasthof zur Post in Velburg hotel voor een nacht kamer goed badkamer veel te krap avondeten prima de ontbijthoek veel te krap. Onze bus was om 1730 uur binnen in Zeeland het afscheid diner daar weer in buffet vorm leek wel op een eet schuur. Drankjes zelf halen bij de tap. Daarna naar opstapplaats gebracht. Wij hadden Peter als chauffeur een bekwame man! Wij gingen gezond op reis en vanmorgen test ik corona positief! En in hoogseizoen boeken wij geen reizen meer, overal toch te druk en lang wachten.

Verschrikkelijke vakantie, veel te lang in de bus. Hotels vies, oud en ondeugdelijk.

De vierde reis die wij maakten met Bolderman, dus de verwachtingen waren hoog. Maar slechter dan onze reis naar Engeland, Ierland en Schotland kan niet. Iedere dag te laat in het hotel, we konden ons niet even opfrissen van het diner. We moesten meestal direct aan tafel, het was dan ook vaak al acht uur of zelfs een keer negen uur. Gauw eten en daarna naar bed, want de volgende morgen moesten we weer heel vroeg op. De landen waren prachtig maar de hotels verschrikkelijk, vies, oudbollig en sanitair kapot. We zouden deze reis zelfs aan onze ergste vijand niet aanbevelen. Bolderman SCHAAM JE!!!! Graag een reachtie

Gebrekkige informatie gedurende 10 daagse trip

Dit betreft onze rondreis door de Schotse Hooglanden en Orkney-eilanden van 16 tot 25 juli 2022. Het landschap wat we te zien kregen was schitterend dus daar hebben we dan ook van genoten, de rest wat betreft deze reis was voor ons een teleurstellende ervaring De beoogde chauffeur bleek de dag voor vertrek ziek te zijn geworden dus werd hij vervangen door iemand die deze route nog nooit gereden had. We begrepen die dagen wel dat onze nieuwe man onderweg regelmatig met zijn collega(s?) in contact stond en dat hij in de avond regelmatig dingen voor de volgende dag probeerde op te zoeken. Van begin af aan gaf hij al aan het beoogde programma niet geheel te kunnen doen omdat het gewoon te veel was, wanneer we wat gingen doen en waar was ook niet iedere dag even duidelijk. Eigenlijk valt hem niets te verwijten want hij werd ook maar voor de leeuwen gegooid maar Bolderman nemen wij in dit geval hoogst kwalijk dat er voor gevallen zoals deze niet een gedetailleerd draaiboek klaarligt om mee te geven. Zoiets zou immers gebruikt kunnen worden waaruit hij dan zijn informatie kan putten zodat hij niet alleen hier en daar beter de weg zou kunnen vinden maar dat we uiteindelijk onderweg dan ook meer over bv. het land te horen en dus ook te zien zouden krijgen. Nu bleef het dan ook soms uren stil zonder dat de chauffeur ook maar iets zei en intussen gleed dan het mooie landschap voorbij met plaatsen waar altijd wel iets over te vertellen zou zijn geweest. Eigenlijk is de keuze van Bolderman voor een gecombineerde chauffeur-reisleider ook niet echt je van het. Zo iemand is eigenlijk de hele dag in touw en als hij dan het woord voert heeft hij ook nog eens de microfoon in zijn hand dus ook maar één hand aan het stuur. Dit is toch ook niet meer van deze tijd en eigenlijk ook niet verantwoord met 50 man achter je in de bus soms rijdend over slingerende wegen. Ergernis voor menigeen was onderweg ook, ondanks tussen gepropte rollen wc-papier het immer rammelende koffie reservoir.

Slecht hotel

Na contact met Bolderman blijkt dat je ‘zomaar’ zonder vooraf geïnformeerd te worden, in een ander hotel kan verblijven. Wij hadden de reis Engelse Rivièra geboekt en logeerden in ander hotel dan was afgesproken in de boeking, een hotel dat oud en vervallen was. Het eten was daar ook niet goed. Het Trecarn hotel. Geboekte hotel heeft bijvoorbeeld een zwembad, Trecarn hotel niet. De hotels op heen- en terugweg waren wel goed en de reis zelf is heel mooi.

Slecht georganiseerd en chauffeur zonder enige kennis van zaken

Rondreis Schotse Hooglanden en Orkney-eilanden 16 tot 25 juli 2022 Rondreizen zijn er om een land te leren kennen en te ontdekken. Onderweg dient men de nodige informatie te krijgen. De 70 jarige chauffeur was adhoc ingezet en zelf nog nooit in Schotland geweest. Overigens verder een aardige kerel maar mijn beperkte kennis over Schotland zou tijdens deze reis toereikend zijn geweest om tijdens de lange ritten 50 mensen een afleiding te kunnen geven onderweg. Door desinformatie aan de chauffeur en zijn beperkte eigen kennis zorgde dit voor veel verstoring van het reisprogramma. Een voorbeeld wij konden geen toegang verkrijgen voor de burght in Edinburgh toch een highligt lijkt mij. Werden 51/2 uur in Aberdeen los gelaten zonder enige informatie vooraf waardoor dit heel lang was terwijl op die dag Stonehaven waar we langs reden niet aangedaan werd. 4 overnachtingen in het zelfde hotel met deze afstanden is niet echt handig kost veel tijd. Tijdens de lange ritten weinig tijd voor een kopje koffie en toiletbezoek. Hotels echt Engels shabby! Eten was verder goed ! Op de boot was verder alles OK met het pluspakket. Tot overmaat hebben wij en onze mede reizigers (fam. van der Lans) corona opgelopen en zijn reeds een week ziek. Na vele excursie reizen te hebben gemaakt bij andere organisaties was deze reis erg teleurstellend.

Mooie reis door Schotland en Engeland

Van 16 juli tot 25 juli een mooie reis gemaakt door de natuur en een aantal plaatsen in Schotland. Een fijne behulpzame chauffeur, Sebas, heeft ons op voortreffelijke wijze door het VK rondgereden en weer veilig thuisgebracht (kijk naar rechts bij uitstappen, gordel om voor je veiligheid, enz). De locaties en bezienswaardigheden waren goed gekozen en mooi verdeeld over de dagen met tussendoor ook nog een bepaalde mate van vrije tijd. Glasgow, het eiland Mull, Glencoe, Loch Ness zijn zo maar wat plaatsen die het noemen waard zijn. De hotels verdienen nog de nodige aandacht van Bolderman (hierover zal ik zelf nog contact hebben met de organisatie), maar daar kan een chauffeur weinig aan doen. Hij gaf ons iedere ochtend de mogelijkheid bij een eerste stop weer bij te tanken met koffie en koek. Aan boord van de bus was trouwens voldoende aanwezig om te gebruiken in de vorm van een uitgebreide voorraad drinkwaren.(water, cola, koffie, thee) Reis is zeker de moeite waard en graag tot een volgende keer ergens in Europa.

Prettige reizen met bolderman.

Ook was de laatse reis iets minder leuk .Dat komt omdat we zaten op een industrië gebied.Dat moet anders.Was met de Tuin van loire in Frankrijk. Eten kon zeker beter.nog nooit zo slecht gehad.De chauffeur deed ze best moet ook even wenen.was me te praten.paul de Belg.Ga toch zeker weer.

Waardeloos

Ben al zovaak met bolderman mee geweest, het was altijd geweldig. Deze keer echter niet. Een vreselijke onaardige buschauffeur met totaal geen contact met de passagiers. Met deze chauffeur zou ik zelf geen reizen meer aan gaan

Gewoon een goed reisbureau

Staat altijd klaar voor de reis en klanten

Onvoldoende voor de prijs

Eerste stop op onze 12 daagde reis Dalmatische kust Kroatië was in Enkering Duitsland , het wordt hoog nodig dat ze daar het e.e.a bijstellen , zomer diner 30 graden Celsius, rodekool met een lap vlees die niet fijn te malen is tussen je tanden/ kiezen, veel borden waren niet aan getast wat wel begrijpelijk was , dit familie hotel /hostel draait op het verkopen van drankjes die overvloedig worden aan geboden met de daarbij behorende kosten . Het volgende hotel met name in Kroatië Brovonik hotel in Tisno het zelfde concept , blijven zitten tot dat de ober heeft opgenomen wat iedereen wil drinken 34 personen zitten te wachten en dus het eten staat koud te worden , er is daar wel wat aan het keuze menu te verbeteren, over het algemeen slecht ! De locatie Grand hotel Neum , wat een massa grote kantine met dagelijks de zelfde lauwe hap , niet aan te bevelen , Bolderman laat eens iemand op deze reis de hotels na checken want er valt wel e.e.a. Te verbeteren!!! De terug reis met een stop in Zagreb was wel het grootste lachertje, geen enkel positie reactie hier over , de airco werkte als verwarming en de voorzieningen inbed kamer echt out dated. Kortom ik was blij weer thuis te zijn en zou deze reis niet willen aanbevelen…last but not least de chauffeur Karin was de enige die ons van goede informatie voor ziet en ons veilig door alle straatjes en bochten steeds weer veilig op onze bestemming en terug te brengen naar onze verblijf plaats op dat moment. Aan Bolderman geen dank , dus raad ik deze reis niet aan ,waarom : lange uren in de bus , slechte maaltijden slechte hotels dit moet toch te verbeteren zijn.

Super goed geregeld overal thanks ...

verschillende ervaringen. Goed en minder goed.

terug van een reis naar Tossa de Mar, op zich een goede reis. Het eten in het hotel was prima. De kamers matig. Er ontbrak zo nu en dan wel het een en ander. Geen papier op het toilet of de kamer niet schoongemaakt en de bediening van de kraan in de douche was een ramp. Over de chauffeur ben ik minder te spreken. Er waren meerdere mensen met een fysieke beperking onder de reizigers. De eerste dag stond de chauffeur bij het uitstappen nog wel buiten bij de deur maar daarna geen enkele keer meer. Omdat mijn reisgenote hartklachten kreeg en het midden in de bus erg benauwd kreeg, vroeg ik hem of we voor de terugreis plaatsen voor in de bus konden krijgen. Dat werd mij toegezegd. De eerste dag van de terugreis was ik vroeg genoeg bij de bus om zelf tassen op de stoelen te leggen maar de tweede dag kwam ik te laat. Op mijn vraag dat hij daar toch voor zou zorgen kreeg ik als antwoord dat hij dat sowieso niet kon en toen ik zei dat hij dat had toegezegd zei hij: Ja voor de eerste dag. Wat een waardeloze instelling. Ik had al niet zo'n hoge pet op over zijn sociale vaardigheden maar dit is echt een waardeloze instelling. Dat moet dan ook de functie van reisleider vervullen. Hij krijgt van mij een dikke onvoldoende.

Betrouwbaar en perfect

Wij reizen al jaren met Bolderman en zijn daar zeer positief over. Dat we 100 % van onze geannuleerde reis terug kregen was meer dan netjes

Goed verzorgde reizen, met veel bezienswaardigheden.

Wij gaan elk jaar 1 of 2 keer mee. En het bevalt ons erg goed. Leuke chauffeurs die hart voor een vak hebben, vinden wij ook erg belangrijk. Soms denken we wel aan wat meer variatie, maar tot op heden komen we er altijd wel uit. Wij kijken weer uit naar de volgende reis. Wij zouden graag in de brochure zien hoeveel kilometer er op een dag gereden wordt, zodat je kunt zien hoe zwaar een rit is, mocht je die dag geen zin hebben om mee tegaan, dat je dan voor je zelf een alternatief kunt doen. Hartelijk groeten Jack en Marina de Jong.

Altijd alles prima

We zijn nu al verschillende keren met Bolderman mee geweest en dat was altijd prima. Ook de complimenten voor de geweldige chauffeurs. Ze vertellen heel veel. Ook hebben ze nog een eigen programma. Daardoor zie je heel veel. Bolderman mag wel aangegeven wat z’n extra pakket kost zodat je genoeg geld mee kan nemen.

Een goede onderneming en geweldige mensen op kantoor waar je van op aan kan

Vermoeiende maar prachtige reis naar het hart van Schotland

Net terug van 10 dagen hart van Schotland. Wat een prachtig land en wat een geweldige chauffeur (Sunder) waarbij ik me de volle 10 dagen heel erg veilig heb gevoeld. Vooraf hebben we ons goed ingelezen over deze reis en wisten dan ook dat de streek heel afgelegen was. Ook de ligging van het hotel in een prachtige natuur was ons bekend. De heenreis naar Schotland was door de files rond Londen lang en vermoeiend maar dat is overmacht. Hotel Achray waar we 7 dagen verbleven is een verouderd hotel met goede kamers en vriendelijk personeel. Het eten is van typisch Engelse kwaliteit dus mag je daar niet te hoge verwachtingen van hebben. Elke avond was er animatie in het hotel en voor iedereen toegankelijk....wij hebben iedere avond het licht uitgedaan!!! Het hotel ligt midden in een schitterende natuur met een aanrijdtijd naar de bewoonde wereld van ca 30 minuten. Geen geraas van verkeer, trein of elk ander geluid. Excursies waren door de chauffeur goed geregeld en Edinburgh en Glasgow voorzien van een gids tijdens de stadstour. Het rouleren in de bus is simpel het aanpassingsvermogen van de vakantiegangers en een grote dosis humor. Meer moet dat niet zijn!! Hotel Britannia in Getwick ziet er in de aankomsthal goed uit maar daar houdt het ook op. Personeel onvriendelijk, Eten goed maar moet binnen een half uur op, drankjes ontzettend duur, een wijntje kost 6 pond. Dan gaat de dorst vanzelf over. Onze overtocht van Dover naar Calais kon eerder waardoor we ruim de tijd hadden om de reis naar Zeeland te doen wat ook voor de chauffeur een prettige bijkomstigheid was. Eenmaal in Zeeland wachtte ons een lekker buffet en zijn we moe maar heel voldaan huiswaarts gegaan. Het was een mooie (dank aan de weergoden) gezellige reis.

Mooie vakanties

Ik heb een opmerking wij gaan nog in september naar Oostenrijk hebben al een euro bij betaald voor de gestegen gasoline kosten maar nog een gekregen bij mekaar 2euro per persoon maar ze rijden door Duitsland en daar is juist de gasolie prijs juist gedaald dus niet gestegen dus ja niet helemaal kloppen oké dit wou ik even kwijt groetjes van ons tot later

Zeer slecht, nooit meer

12 daagse reis Ierland, Engeland, Schotland. Van de 12 dagen 5 hele dagen in de bus gezeten. Dat ga ik niet meer doen. Prima accomodaties behalve 4 dagen in Schotland. Smerig en slecht geleid hotel. Chaos. Dit is bij Bolderman bekend maar dit hotel blijft aangeboden worden. Het eten was prima. Overal dus ook in Schotland. Omdat reisleider ontbreekt moet de chauffeur tevens reisleider spelen wat natuurlijk ten koste van het een of het ander gaat. Verkeerde bezuiniging van Bolderman. Al tijdens de reis klacht ingediend. Wat de chauffeur voorspelde kwam uit. Hier gaat Bolderman niets mee doen. Bolderman geeft zich 4 weken de tijd om te reageren. Niet dus. Vervolgens na 8 weken contact opgenomen met Bolderman. Zouden dezelfde dag hierop terug komen. Weer een week niets gehoord. Dus nee, voor mij geen Bolderman meer!

Alles is tot in de puntjes geregeld.

Mooie reis Montenegro vlieg-bus reis

Het programma was redelijk goed, variatie ieder dag. Hoogtepunt was Kotor & Dubrovnik. Dubrovnik is nu duurder geworden, vergelijk van 12jaar geleden. Oude steden waren ook mooi. Alleen naar Albanië & hoofdstad Podgorica was het minder. Reisbegeleidster Sofia spreekt prima Nederlands. Hotel Resort 4* hebben plus en neg punten. Voor 4* hotel maar geen waterkoker en geen boxspringbed. Heel harde bed. Laatste dag na uitchecken om 11uur, maar we mogen blijven gebruikt maken van de faciliteiten. Hier waren we heel dankbaar voor. Voor de corona had ik al veel reizen bij Bolderman genoten. Soms 5 reizen/jaar geweest. Dus totaal waren zeker meer dan 20x geweest. Na corona de service bij Bolderman was achteruit, we kunnen niet contact maken, alleen door mail te versturen en kreeg na 3 dagen pas antwoord. Heel jammer dit, want vroeger was het niet zo. In het verleden was ik heel tevreden. Hoop in de toekomst weer verbeterd qua service.

Onlangs ben ik teruggekeerd van de zoveelste prachtreis.

De reis waar ik mee ben geweest was geweldig. Het betrof de dit jaar nieuwe reis naar Italia van de Toscaanse naar de Adriatische Kust. De hotels voor 5 en 4 nachten zijn op een perfecte locatie gelegen. Dat het in Marina di Bibbona in Toscane nogal een eindje lopen was naar winkeltjes en ijspaleizen vond ik geen probleem. In Gabbice Mare lag het hotel dichtbij de winkels, restaurantjes en ijspaleizen. Zowel in Toscane als aan de Adriatische kust was het excursieprogramma bijna perfect. Smaken verschillen uiteraard. De reis zou ik zeker aanbevelen net als Bolderman. Als Bolderman haar programma uit zou breiden met een reis naar Puglia (inclusief bezoek Matera) dan zou ik Bolderman als cijfer een 10 geven.

Over Bolderman Reizen

Bij Bolderman vindt u de mooiste busreizen, excursiereizen, rondreizen, stedentrips en vlieg-busreizen. Wij willen u graag laten genieten van de prachtige natuur, cultuur, steden en dorpen in Europa op een manier waarbij iedere minuut van uw reis wordt ervaren als een heerlijke onbezorgde vakantie. Met meer dan 50 opstapplaatsen door heel Nederland biedt Bolderman iedereen het gemak om dichtbij huis op te stappen. Een aanbetaling is bij ons niet verplicht.