Prachtige reis naar Kroatië!

Net terug van een prachtige reis naar Kroatië met Bolderman! Goede bus en prachtige accommodatie aan zee! De chauffeur was tevens een goede reisleiderN bedank Bolderman en tot de volgende keer!

Een mooie reis

We zijn net terug van onze vakantie in Nauders. De vakantie zelf was top veel gezien en onder vonden dat de natuur heel wispelturig kan zijn. Alleen één minpunt en dat was een groep van 10 personen die duidelijk aanwezig waren en hier ook de mogelijkheid voor kregen. Als eerste aan het avondeten want ja hun zaten als groep in een aparte ruimte. Dit werd al meteen besproken zodra we in het hotel kwamen. Ik denk dan kijk ook naar de medereizigers die slecht ter been waren en met een rollator liepen die hadden vooraan in de eetzaal moeten zitten zodat ze dicht bij het buffet waren. En dan hun stemvolume . Maar goed ondanks dit minpuntje een fijne reis gehad en een goede chauffeur Pieter die ons door alle scherpe bochten heeft gebracht klasse .

Zeer slecht

Ik en mijn man hebben dit jaar Italië aangedaan, daar heeft mijn man legionella besmetting in een van alle 8 vieze hotels, hij heeft 6,5 weken in Radboud ziekenhuis gelegen op sterven na dood, hij zal hier niet meer van herstellen zoals hij voor de vakantie was, ik heb honderden mails naar Bolderman gestuurd, maar daar werd niet op gereageerd, 1 x met de woorden, wij voelen ons niet aansprakelijk en beterschap voor u man, ze hebben zelfs de GGD tegengewerkt door de kamernummers van de hotels niet door te geven en zo kon de GGD hun werk ook niet doen, aan alle reizigers, Bolderman gaat over lijken., ik roep hiermee al de reizigers op die ook slechte ervaringen hebben gehad, Ruud de Bruijn

Slecht en uitgeknepen Schotland Trosachs

Excursie reis waar bij je een excursie betaald en dan komt er op de plaats van bestemming. Nog ruim 120 euro bij. Dan kun je Concurreren zeg dat niet rieel dan word er gezegd koffie in de bus maar daar is geen tijd voor haasten haasten. Hele slechte hotels behalve. Een overnacht hotel Park in. In hotel loch Achray was het eten iedere dag het zelfde ontbijt 7.30 en dan zat je maar te wachten tot het een keer doorkwam dan was het 8.30uur. Alles op bestelling. Totaal geen ontvangst met de telefoon of op plaatsen gewoon slecht! En je zat wel op een hele mooie locatie wel van iedereen afgesloten 16 km. Van een dorp af. En geen openbaar vervoer mogelijk dus gewoon afhankelijk van de heren Bolderman. En dan haasten haasten 4 uur in de bus en dan vervolgens 1 tot 2 uur in het dorpje en weer terug 4 uur.terug. Het laatste hotel in Gatwick was vreselijk vies en overal stof en vuiligheid. Erbarmelijk daar zet geen klanten in. Dat was voor ons de druppel dat we zeggen NOOIT meer met Bolderman. Maar jullie nemen voor ons de liefde voor Schotland en vriendelijke Engeland niet af er zijn genoeg andere mogelijkheden! De Chaufeur John reed prima maar daa i ook alles mee gezegd. We zijn zeer teleurgesteld maar Maar ja of er iets meegedaan wordt?

Topvakantie in Montenegro!

Wij hadden een prachtige week in Montenegro/Kroatie/Dubrovnik. Goed Hotel/fijne groep/Hele goede gids Sophia. Hele mooie natuur en Sophia vertelde heel veel over de cultuur en historie van het land. Wel een intensieve reis. Je moet nog wel een goede conditie hebben.

Een reis met gemengde gevoelens

Tijdens onze 10 daagse reis naar Moravië vele interessante en mooie plaatsen gezien. Dank zij het geduld en de deskundigheid van onze chauffeur/reisleider Eric. En niet te vergeten de gids Jana in Brno en Bratislava. Nadeel was dat de diverse bestemmingen van uit het hotel veel reistijd dus lange zit vereisten. De hotels op de heen Quality hotel Dresden en op terugreis Ahorn Hotel Am Fichtelberg in Duitsland waren uitgesproken goed. Maar het hotel Machoca in Blansko noteert een dikke onvoldoende. Dagelijks was er in het hotel op bepaalde uren 's middags geen mogelijk om een drankje te kopen of in de lounge te vertoeven. Alles was afgesloten. Er werd gewoon gesteld dan ga je maar naar een restaurant. De hygiëne met badkamer/toilet was bedroevend. Spetters van vorige gasten waren rijkelijk aanwezig op de wanden en de douchedeuren waren voorzien van een dikke laag zwarte schimmel. De toiletpot kon je beter gebruiken met de ogen dicht want dan werd je niet zo gauw misselijk van de aanslag hierin. De bed- overtrekken/onderlakens waren voorzien van flinke gaten en scheuren. Slijtage? We hebben Eric hiervan op de hoogte gesteld en die heeft het opgenomen met de manager. Het zou geregeld worden! Wel, vergeet het maar niets er veranderde niets. Er werd alsnog niets schoongemaakt, wel dagelijks andere hand/baddoeken. Dus het aanbevelen van deze reis ja, op voorwaarde dat "Holiday Hotel Machoca" in Blansko wordt geschrapt door Bolderman. Mocht uw interesse eventueel uitgaan naar de foto's v/d badkamer die ik heb gemaakt dan stuur ik ze met alle plezier op. Met vriendelijke groet, familie G.Sloots.

dubbele ervaring, 5 dagen Moselreis Trier Koblenz

De busreis en de chauffeur waren heel goed, comfortabel en kundig. Het Hotel daarentegen, was zeer slecht, de kamer was zeer verouderd, bedmatras kwamen harde veren uit, en in de lakens zaten gaten, het "zogenaamde 3-gangen diner', was zeer slecht van kwaliteit, en het werd ons vanachter vitrines opgeschept, (zoals in het leger), verder zaten wij als Boldermangezelschap, verplicht in een klein zaaltje, heel dicht op elkaar, en konden niet altijd bij elkaar zitten, waardoor 1 bij anderen aan de tafel moest gaan eten. Bij aankomst in Brodenbach, werden we opgevangen, buiten op straat!!!, waar we onze naam moesten zeggen en waarna we de sleutel vd kamer (261), kregen (gelukkig regende het niet). Mijn advies aan Bolderman is dan ook, stoot het Hotel Anker, te Brodenbach af, dit Hotel kost jullie klanten. Het "Boldermangedeelte vd reis" was zeer goed, (bus, chauffeur, informatie onderweg, afscheidsdiner etc),

augustus 2019 reis uitstekend

Onze reis naar Kirchberg Oostenrijk was in een woord uitstekend. We hebben genoten van de excursies en mede door onze chauffeur Robert die zeer bekwaam was in het rijden van de bus en humorvolle uitleg van de bezienswaardigheden onderweg. Hotel, eten,gastvrijheid en de kamers waren goed, een reis om aan te bevelen. Een kleine opmerking de heen en terugreis zijn erg lang. 10 dagen met overnachting misschien beter? Marja en Elly

Roemenië en Jan: om nooit te vergeten

Mocht er een vorig leven bestaan, dan was Jan in dat leven een Roemeen. Zoveel liefde voor dit land! Hij kent het nog beter dan zijn eigen broekzak, heeft het regelmatig over "bij ons" en dan bedoelt hij niet Drenthe of Nederland. Het was een pittige reis, we stonden met liefde voor dag en dauw bij de bus en hebben heel veel gezien enveel geleerd over dit bijzonder land met zoveel moois aan natuur en gebouwen. Dank je wel Jan!

Schitterende reis, deskundige chauffeur

Voor het eerst deelgenomen aan een groepsreis. Wij hadden de 8 daagse vlieg/bus naar de Noordkaap, Noord Scandinavië en de Lofoten. Het was een indrukwekkende reis, veel kilometers gemaakt maar ook erg veel gezien. Waar de reis in Finland en Zweden veel door bosgebieden ging waren er in het noorden van Noorwegen schitterende landschappen te bewonderen. Soms verstilde dorpjes tegen de ruwe rotsformaties, dan weer kleurige huisjes op prachtige eilandjes in de fjorden. Zeker op de eilanden van de Lofoten ontvouwde zich na elke bocht een spectaculair plaatje. Het bezoek aan de Noordkaap was door de dichte mist wat minder maar leverde toch nog redelijke foto’s op en gaf ondanks de nevel een “einde van de wereld” gevoel. De groep was van een leuke en gezellige mix en met onze chauffeur/reisleider Jan hebben wij het prima getroffen. Goede informatie, prima verzorging, efficiënte manier van organiseren en improviseren en bovenal rustige en veilige rijstijl. Het enige toch wel behoorlijke minpunt zit in de 1e reisdag. Wij vlogen om 7.45 eerst naar Rovaniemi en vervolgens door naar Skellefteå om daarna met de bus in meer dan 4 uur terug te rijden naar: jawel: Rovaniemi. Niet omdat het een prachtige, niet te missen, route is maar enkel om organisatorische redenen. De bus van de voorgaande reis eindigt in Skellefteå en kan niet op tijd in Rovaniemi zijn om de gasten op te vangen. Het is toch te gek om ruim 40 vakantiegangers ,na een korte nacht, een lange eentonige rit te laten maken. Laat de mensen de keuze: om in Rovaniemi uit te stappen en evt.op eigen gelegenheid naar het hotel te gaan om de middag naar eigen keuze te besteden, of : om door te vliegen en de lange busrit te maken. Aan het diner in het hotel in Rovaniemi kunnen alle vakantiegangers en de chauffeur dan samenkomen. Dit moet echt anders te organiseren zijn. Verder nog één opmerking: tijdens deze reis is er heel weinig “vrije tijd”. Buiten dag dag 1 : een zeer mooie en aangename reis.

Hopeloose laatste reis in totaal .1 Jini reis Naar Cattolica

Start Maandag 1 Juni chauffeur s'morgens te laat. Zeer eigenwijze man met eigen regels vertelde hij de hele groep. Dus geen opstaan overslaan zitten gaan, iedere morgen run op de bus voor plaats. Slecht hotel Hotel Murex Cattolica Italie ( Inmiddels heeft Bolderman ander hotel genomen.) waardeloos ontbijt oud brood steeds alles op in lange rij wachten om toch iets kunnen eten. Light all inclusive stelde niets voor alles in plastiek bekers Tot overmaat van ramp ging ook nog een zijruit van de bus kapot omdat de deur niet goed dicht ging en de chauffeur met een flinke klap de deur wel even zou helpen. Drie dagen met plakband de ruit vastgezet tot het op de terug reis naar ons overnachtings hotel niet meer vast bleef zitten. Stoppen op een parkeerplaats met alleen een toilet 18.30 s'avonds tot 21.30 uur . Na een woodewisseling met de chauffeur zette hij een pot koffie . Wegenwacht de zijruit zo weer geplakt dat we 30 kilometer verder konden rijden om ongeveer 10 uur in de avond nog iets te kunne eten. Ging ook weer mis alleen friet met bokworst voor 9,95 euro drinken werd niet betaald. Uiteindelijk om ongeveer 1 uur in de nacht in ons overnachtings hotel aangekomen met een Duitse bus die ons na de friet met bokworst opgehaald heeft de bus van Bolderman kon niet verder rijden. In de nacht is er een andere bus uit Nederland gekomen en zijn wij om ongeveer 10 uur onze terugreis begonnen. We kwamen om ongeveer om 7 uur in Zeeland op de verzamelplaats aan wat betekende dat het eten daar ook niet zo lekker meer was. Ik en meerdere personen hebben uiteraard geklaagd bij Bolderman. Hun aanbod 50 euro tegoedbon voor volgende reis. Heb ik niet geaccepteerd en de 50 euro over laten maken. Wat ik als laatste nog wil schrijven is dat ik eerder zeker 10 reizen met Bolderman gemaakt heb en altijd naar wens verlopen . Zal ook zeker nog met Bolderman reizen . Maar deze afhandeling vind ik beneden alle peil. Gr W v Wanrooij Ik vul aanbevelen in met ja ander hotel en andere chauffeur.

Een hele mooie reis

we hebben een prachtige vakantie gehad in opatija met andre en mariska als reisleid[s]ter. we hebben veel mooi dingen gezien, het hotel was goed. en we hadden een gezellige groep het was een top vakantie jildert en anita

in een woord geweldige reis,tegevaller was het Vaya hotel

In het hotel was geen amusement en na 21.30 uur niets meer te doen. De huisje waren mooi maar mensen zoals ik met lucht problemen moesten toch weer trappen lopen. WIJ hadden met Marcel een hele goede bekwame vakkundige en gezellige chauffeur. Een gezellige groep en hebben leuke uitstapjes gemaakt. De gids in Insbruck hoefde voor mij niet wat dat ging van onze zelf bezichtings tijd af. En dan s'morgengs weer vertrekken om 05.00 uur is een tegenvaller maar ik begrijp dat het anders geen haalbaar punt is. In het hotel moest ook meer te doen zijn geweest zodat de mensen bij elkaar bleven. Maar toch een GEWEDIGE reis van 24-8 t/m 31-8 -2019.

Super vakantie

Ik ben met Bolderman naar de Dolemieten en Meren geweest. ik heb een top vakantie gehad. goed verzorgd en een top chauffeur Hans. Over het eten in Hotel Astoria kan ieder een eigen mening hebben. buiten het Ontbijt, salade en toetjes buffet die prima waren vond ik de rest niet lekker. Het was vlak en zat weinig smaak aan.

Super!!

Zijn ( mijn man en ik ) zijn gisteren terug gekomen vanuit Rügen, ondanks dat de heenreis voor ons in totaal 16 uur was ( vanuit Groningen) en dit de eerste keer was met een bus en Bolderman kan ik zeggen, het was geweldig, eten en hotel zeer goed ondanks zeer slechte wifi in gedeelte er tegenover, eigenaar en personeel erg behulpzaam en attent. Prachtig en veel gezien. Dank je wel Steven (chauffeur) voor je fantastische uitleg en je rustige rijstijl en grappen en natuurlijk voor het afzetten in Hengelo, we waren daardoor 13 uur onderweg 😊😊 top!!!! Bedankt ook mede reizigers, het was erg gezellig samen!!

Ik heb samen met mijn gezin veel gezien en veel gegeten en voor een goedekoop prijs.

Een prachtig reis, goede service, professioneel chauffeur, luxe hotel en veel gezien en lekker gegeten👍

geweldig

wij zijn naar Roemenië geweest afgelopen week. Ik had er niet veel van verwacht maar o,o,o, wat is dat een mooi land zeg. En wat hebben we veel gezien en beleefd. Prachtig de kloosters en kerken,de zoutmijn,het geboortehuis van Dracula, de burchtkerk, de bergkerk,het kasteel Bran, Boekarest met z,n vele mooie gebouwen en natuurlijk het paleis en de residentie van ceausescu. Ook de bergkloof was overweldigend om te zien en het Rode meer en ga zo maar door. Ook de hotels onderweg waren boven verwachting Wij hadden n hele goede chauffeur en n nog betere reisleider (Valentijn) Daar mag Bolderman trots op zijn. Deze reis zal ik zeker aanraden aan iedereen die het wil horen

Geweldig, emotioneel, fantastisch

Reis naar Polen was geweldig, comfort bus en chauffeur Nick super goed. Heel veel gezien, Auswitchtz en Birkenau zeer emotioneel dat zo iets gebeurd is. Zoutmijnen ontzettend mooi, moet je zeker gezien hebben. Hotels waren goed in verhouding prijs/ kwaliteit. Eten was goed prijs/kwaliteit. Chauffeur was zeker prima, sociaal en prima rijder.

niet fijn

reis was prima niks over te zeggen Hotel viel tegen geen lift wat voor mensen met een rollater niet fijn is Het ontbjit zeer sober en het dinee ook een keer maar warme groente gekregen de andere dagen alleen rouwkost niks geen fruit nog nooit mee gemaakt En dan ook nog een kletsnatte vloerbedekking voor het bed heb het gemeld zelf baddoeken en de badkamermat er over gelecht was er niet blij mee

Geweldig.

Voor de eerste keer met Bolderman . De reis Spanje-Portugal gemaakt met chauffeur Remko. Hij wist heel veel over deze reis. Stond altijd klaar en niets was hem te veel. De hotels, behalve in Orleans Sud, waren prima. Het eten goed. Hotel in Figuera de Foz heel goed, wij hadden een 3 pers. hele schone kamer. Eten heel erg goed en voldoende keuze. Al met al hebben we een geweldige reis gehad en gaan zeker weer met Bolderman.

teleurstellend

goed georganiseerd, goede chauffeur/gids, accommodaties zeer slecht.

Alleen het eerste hotel vreselijk.Engeland(Cotswolds).Stond ook niet in de reisbeschrijving. Hetandere hotel voor 5 nachten prima. En in Zeeland de overstap plaats verschrikkelijk.Wat een vreetschuur.He zit niet rustig ,komen veel te veel mensen bij elkaar. Wij zijn naar buiten gegaan,dan maar geen eten.Mensen weten zich niet in te houden en een geloop langs je heenDit was jammer.

Prima reis,prima chauffeur,prima hotel

Wij hebben intens genoten van deze reis!

prachtige reis en goede begeleiding zeer veel gezien en genoten.

wij hebben een prachtige reis naar schotland gehad heel veel moois gezien en genoten van het prachtige weer hoogtepunten waren Ullapool Edinburg en Loch Lomond en niet te vergeten Lochnes wel jammer dat we Nessie niet hebben gezien. De hotels waren wisselend van kwaliteit en het eten vooral het ontbijt was niet aan mij besteed echt Engels ontbijt dus. In ons laatste hotel kreeg de Koen onze reis leider en chauffeur zelfs geen eten omdat hij zogezegd te laat was, een schande. Al met al een heel leuk gezelschap en zeer goede reisbegeleider, dus voor de mensen die twijfelen zekers doen,

Een geweldige reis gehad met chauffeur Jeroen:Amalfikust-Sorrento en Sicilië

Onze chauffeur Jeroen was geweldig,kon veel vertellen tijdens de hele reis,had ook leuke uitstapjes,die niet in de brochure vermeld stonden en probeerde zoveel mogelijk te stoppen op leuke plaatsjes.Zijn chauffeurskunsten in het onordelijke Italië waren uitmuntend,hadden alle vertrouwen in hem.Heel veel mooie dingen gezien en we leefden van het ene naar het andere hoogtepunt.De meeste indruk heeft toch wel ons bezoek aan de Etna gemaakt,zijn ook helemaal naar boven geweest:GEWELDIG! Het weer was ons af en toe wat te gunstig tussen de 35 en 40 gr.maar beter dan regen. Volgend jaar weer Bolderman,alleen maar geweldige ervaringen. Wij hebben de reis gemaakt van 22 juli t/m 5 augustus met een leuke groep.