Goede ervaring zeker dankzij chauffeur Yannick!! Correctie ivm naam hotel.

Goede ervaring zeker dankzij chauffeur Yannick!! Excursie gemaakt: Highlights naar Florence, Rome en Venetië. Het was een zware trip; elke dag vroeg op(tussen half 6 en half 7); maar dit kwam ook door het aantal en de locaties van de hotels. Maar als je dan kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding is dat ook goed. Totaal 4.500 km gereden. Kwaliteit van eten in hotels was over het algemeen redelijk. Aparte vermelding voor hotel Alexander Palace in Abano Terme; geen ei bij het ontbijt; gevraagd; ja hoor komt er aan; oh nee, kan toch niet. Nee, die moet men de avond tevoren bestellen bij de receptie. Geprobeerd; nee, als men met een groep komt krijgt men geen ei. Personeel heeft ons verkeerd ingelicht. Jammer, het zij zo maar wel lachwekkend. Uitserveren avondeten ook rommelig. Dit hotel kan men beter vervangen door een ander. Totaal was onder de maat. Advies Yannick; reken 's-avonds even je drankjes af om dat we weer vroeg weg moeten. Receptie: nee, dat kan niet; bonnen van avondeten zijn er nog niet(er was nog een half uur voor receptie sloot). Toen iemand dus hier dus terecht boos over werd en medestanders kreeg kon het in 1 keer wel(het gezicht van de receptionist sprak boekdelen :-) ) De 9 krijgt men zeker voor de chauffeur Yannick. Wat een rust straalt hij uit ondanks het feit dat elke dag een paar van de mensen altijd te laat was. Hij heeft heel goed gereden met respect voor de vele kilometers. En dan ook nog tijdige juiste informatie en begeleiding. Bolderman: koester deze man. Geweldig. Toelichting: in mijn eerdere review had ik hotel Brand in Rome genoemd. Dat was wel heel goed. Omdat ik hotel Rome niet tekort wil doen nu nogmaals de review met juiste(negatieve) hotelnaam.

Super fijne vakantie 10-daagse reis Saas Grund juli 2024

10 daagse reis Saas Grund vertrekdatum 1-07-2024 De week voor de vertrekdatum waren er in Zwitserland, omgeving Saas Grund, hevige regenbuien en aardverschuivingen. Gaat onze reis nu wel door, waren onze eerste gedachten. Niets gehoord van Bolderman, dus vertrokken we op de afgesproken datum naar Zeeland. Na ingedeeld te zijn maakte we kennis met onze chauffeur/reisleider Jacco. Hij gaf aan ook niet te weten wat we daar zouden aantreffen maar dat we er maar het beste van moesten maken. Het was wel zeker dat er een ander hotel geboekt was, omdat bij het eerder geboekte hotel de kelder vol met water stond en de elektriciteit was uitgevallen. Dankzij Jacco zijn improvisatie vermogen is het bestaande programma dusdanig aangepast dat deze wel paste in de lokale gewijzigde omstandigheden. Er was zelfs sprake van een extra programma zoals een ingelast bezoek aan museum in Lötschental met Tschäggättamaskers en de Aletschgletsjer Jacco bedankt voor je inzet. Ondanks alle tegenslag door de eerdere weersomstandigheden was het toch een heel fijne vakantie. Vriendelijke Groet Rob en Tineke Noordam.

MOOIE REIS

Recent hebben wij de reis Florence ,Pisa en Elba gemaakt. De bus chauffeur was zeer bedreven en duidelijk was dat de man deze reis al verschillende keren had gemaakt. Wat echter zeer vervelend was, waren de eindeloze kletsverhalen gedurende de hele reis met als hoogtepunt een verhaal over mensen die nooit meer terug kwamen van vakantie,en als je dat dan zelf recent hebt meegemaakt dat je zoon omkomt ,is dat wel een domper op de fijne vakantie .Over Hotel Regina niets dan goeds alles aanwezig wat er moet zijn en zeer vriendelijk personeel. Het eten kon beter. De hoogte punten voor ons waren de reis naar Elba en de marmer groeven en de fijne sfeer in de groep. 01-07-2024 : Theo en Marianne Raamsdonksveer.

Was weer een geweldige reis

Onze 8 daagse busreis Bournemouth, Zuid Engeland, was weer een geweldige reis. Uitstekend georganiseerd, en een geweldige chauffeur: Patrick Bisschop. Naast het reguliere programma heeft hij ons nog meer dingen laten zien, en ook wist hij heel veel te vertellen over de plaatsen waar wij kwamen. Het hotel was goed: het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam, en het eten was prima.De kamers waren echter erg benauwd, maar dat kwam omdat het nu eenmaal een oud hotel was. Deze reis kunnen wij zeker aanraden; wij hebben iedere dag heel erg genoten!

Slecht

Mijn vorige review is niet geplaatst, Bolderman waardeert slechte recensies niet. Reis 8 dagen Thüringen. Oude bus, kapotte rugleuningen, geen voetsteunen, geen plankjes waar de koffie op kan staan, geen netje voor de tijdschriften, geen been ruimte de langere mensen zaten met de benen in de gang, een chauffeur die nog nooit een vakantie reis gereden had. Hij kon er niets aan doen. Wist helemaal niks, echt niks. Gaf geen informatie dacht dat wij zelf het op papier hadden staan qua tijden van vertrek. Plus pakket had hij niet van gehoord. En ga zo maar door. Hotel was netjes, eten goed. Klacht ingediend bij Bolderman maar die wuiven het weg. Had er zelfs foto’s bijgevoegd. Op Facebook worden alleen de mooie verhalen geplaatst. Maar na 18 jaar reizen met Bolderman is dit toch echt niet de manier om klanten te houden. Zeker de reactie die je na 6 weken krijgt. Zeer onvriendelijk.

Mooie reis door het prachtige Schotland

Eind mei hebben we de 8 daagse vlieg/busreis door Schotland gemaakt. Ons vliegtuig vertrok op zondagmorgen vanaf Rotterdam, wat zeer relaxed reizen was. In Edinburg werden we opgewacht door onze reisleider Marcel. We verbleven de hele week in het Loch Awe hotel. Een oud maar sfeervol hotel. De bediening was snel en vriendelijk en het eten was prima. Onze kamer was mooi en schoon. We hadden een prettig reisgezelschap en onze sympathieke reisleider Marcel bracht ons naar de mooiste plekken. Natuurlijk geassisteerd door de buschauffeur. Marcel deed er alles aan om het ons naar de zin te maken. Ik vond het erg fijn dat we zelf onze plaats in de bus mochten kiezen en er geen kinderachtig doorschuifsysteem was. Het enige minpuntje was dat het hotel zeer afgelegen ligt, zodat je ‘s avonds nergens meer naar toe kon. Wij hebben genoten van deze reis.

Geweldige reis

Deze keer Fieberbrunn, Top chauffeur!!!!! Prima hotel veel gezien en mede dankzij de chauffeur zijn mijn verwachtingen overtroffen.

Prima organisatie!

Goede reisorganisatie, betrouwbaar en transparant. Goede prijs-kwaliteit verhouding!

Fine vakantie !

Wij zijn met 4 personen naar Umbrië, Rome en Toscane geweest van 17 t/m 26 juni. Veel gezien en dus ook veel kilometers gemaakt. Het hotel ( Mizar in Chianciano Terme) was gedateerd Er was wel een oude, rumoerige airco, maar een oncomfortabel bed. Te dun en laag, je voelde de binnenvering in je rug . Het eten was door de beugel genomen goed, hoewel bij het ontbijtbuffet het brood doorgaans droog was. Het personeel was aardig . In Chianciano is niet veel te doen, dus we bleven 's avonds bij het hotel. We hadden een goede bus, maar de stoelen achter de achterinstap bieden minder ruimte als in de rest van de bus. Om toch vijftig mensen te kunnen vervoeren is hier een extra paar stoelen geplaatst. Mensen met een beetje lengte zaten met hun knieën tegen de stoel voor zich. Een extra vermelding voor onze chauffeur Roy. Zijn kennis en rijstijl maakte een hoop goed. Een bikkel !!

Goede ervaring zeker dankzij chauffeur Yannick!!

Excursie gemaakt: Highlights naar Florence, Rome en Venetië. Het was een zware trip; elke dag vroeg op(tussen half 6 en half 7); maar dit kwam ook door het aantal en de locaties van de hotels. Maar als je dan kijkt naar prijs/kwaliteit verhouding is dat ook goed. Totaal 4.500 km gereden. Kwaliteit van eten in hotels was over het algemeen redelijk. Aparte vermelding voor hotel The Brand in Rome; geen ei bij het ontbijt; kan dus gevraagd. Nee, die moet men de avond tevoren bestellen bij de receptie. Geprobeerd; nee, als men met een groep komt krijgt men geen ei. Jammer, het zij zo maar wel lachwekkend. Uitserveren avondeten ook rommelig. Dit hotel kan men beter vervangen door een ander. Advies Yannick; reken 's-avonds even je drankjes af om dat we weer vroeg weg moeten. Receptie: nee, dat kan niet; bonnen van avondeten zijn er nog niet(er was nog een half uur voor receptie sloot). Toen iemand dus hier dus terecht boos over werd en medestanders had kon het in 1 keer wel(het gezicht van de receptionist sprak boekdelen :-) ) De 9 krijgt men zeker voor de chauffeur Yannick. Wat een rust straalt hij uit ondanks het feit dat elke dag een paar van de mensen altijd te laat was. Hij heeft heel goed gereden met respect voor de vele kilometers. En dan ook nog tijdige juiste informatie en. Bolderman: koester deze man. Geweldig.

Mooie reis, slecht eten

Hele mooie reis naar Corsica en Sardinië. De chauffeur (Martin) was top, bus erg mooi en het reisgezelschap ook helemaal leuk. We hebben veel gelachen en heel veel moois gezien en gedaan. Echter…..de kwaliteit van het eten was matig tot slecht (zelfs in het vier sterrenhotel San Teodoro) en dat is erg jammer omdat dit toch ook hoogtepuntjes moeten zijn waar je naar uit zou moeten kunnen kijken en die je vakantie leuk maken. Overnachtings hotels zijn vaak simpel maar netjes, behalve in Montecatini Terme. Dit was een zeer oud hotel en mijn kamer was echt vies. Ook chaos tijdens diner en ontbijt.

5 dagen Sauerland niet geschikt voor slechtlopende mensen

Rond 7:00 uur moet men in Zeeland (Brabant) aanwezig zijn. Als je op dag één in de bus stapt, gaat men in Soest (Duitsland) voor een korte tijd uit de bus. Anders zou men te vroeg in het hotel zijn. Het hotel heeft mooie kamers. Dagelijks 8:30 lunchen, lunchpakket maken en 9:00 gaat de bus rijden voor de excursie. Mocht men de ochtend of middag excursie niet mee gaan, dan zal men zich zelf buiten moeten vermaken. En soms is er helemaal niets om te vermaken. Enzovoort er op 15 minuten lopen een dorpje zijn, is het altij veel klimmen en dalen in de straten. Voor mensen met beperking met lopen is het haast niet te doen. Je zit altijd erg lang in de bus daar het hotel erg afgelegen ligt. De grot wordt zelfs afgeraden voor deze mensen. Dagelijks stopt de bus wel ergens omdat deze te vroeg aan zou komen. Eigenlijk gaat de bus van hotel naar excursie en terug. Verder zie je weinig van de omgeving. Alleen veel heuvels en bossen zijn zichtbaar en soms een dorpje waar de bus doorheen rijd. Dineren is pas om 18:45 uur. Er is dan weinig tijd om iets voor jezelf te doen. Mijn vrouw heeft een rolstoel bij zich en dat is aangemeld per telefoon. De dames aan de telefoon van Bolderman kunnen weinig vertellen over hoe het er allemaal uit ziet en wat een excursie inhoud. Er wordt gezegd dat je dan maar de reviews moet lezen. Vreemd dat de klantenservice niets van de reizen afweet. Je geeft aan dat er een rolstoel meegenomen wordt en men geeft niet aan beter een andere reis te zoeken omdat het niet lukt met duwen en trekken bij dalen in een dorpje. Bij ons zaten best meerdere mensen in de bus die klaagde over het zware klimmen omdat dit niet lukte.

Wisselend.

Hotel, eten en bestemming waren top. De reisleider (****) was autoritair en een gladjanus. Bijv. vertelde hij de passagiers. dat het drinkwater in Oostenrijk, kon betekenen dat je 2 dagen 'de beste vriend van de WC pot kon worden', vanwege de mineralen waar wij niet aan gewend zijn. (Oostenrijk heeft zo'n beetje het beste drinkwater van de wereld!) en omdat de supermarkten bij aankomst dicht zouden zijn, konden we bij hem water kopen. (en dat gebeurde dan ook op grote schaal). Net zo'n verhaal over het rijtijdenbesluit. We konden daarom maar kort pauseren. Redelijke onzin. Rijtijdenbesluit gaat over te lang doorrijden, niet over de lengte van je rusttijd, maar als de tijd te kort is om koffie te drinken, neem je in de bus koffie en dat geld is blijkbaar voor **** en zijn vrouw. Het is allemaal kruimeldiefgedoe, maar het maakt dat je zo'n man niet meer vertrouwd. Heel vervelend allemaal.

Een overgetelijke ervaring!

Tijdens onze recente 8-daagse reis naar Moravië werden wij betoverd door de schoonheid van deze regio. Van pittoreske kastelen tot adembenemende grotten, het excursieprogramma bood een gevarieerde mix van culturele en natuurlijke hoogtepunten. Het begon allemaal met ons overnachtingshotel in Dresden. Het warme welkom, het heerlijke diner en het comfortabele bed zorgden voor een ontspannen start van de reis. De volgende ochtend genoten we van een smakelijk ontbijt voordat we verder reisden naar Moravië. Eenmaal daar aangekomen, werden we begroet door een prachtige omgeving. De glooiende heuvels, weelderige tuinen en historische kastelen maakten indruk op ons. Onze chauffeur, Alexander, was niet alleen bekwaam, maar ook vriendelijk en informatief. Hij en zijn vrouw Irene, die als gastvrouw fungeerde, maakten de reis extra speciaal. De dagtocht naar Bratislava was een hoogtepunt. De charmante straatjes, historische gebouwen en de Donau die door de stad stroomt, creëerden een onvergetelijke indruk. We genoten van lokale lekkernijen en maakten kennis met de Slowaakse cultuur. Maar wat deze reis echt bijzonder maakte, was het gezelschap. Elke avond zaten we met medereizigers op het terras, deelden verhalen en lachten samen. Het voelde als een grote familie, en dat maakte de hele ervaring nog waardevoller. Kortom, deze reis naar Moravië was een onvergetelijke ervaring. Alles was tot in de puntjes verzorgd, en we hebben geen enkele reden om te klagen. Ik kan het ten zeerste aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een combinatie van geschiedenis, natuur, gastvrijheid én geweldig gezelschap.

Schotland

We hebben een mooie “natuur en cultuur” reis naar Schotland gemaakt. Helaas was Edinburgh en de Jacobine stoomtrein rit (bekend van Harry Potter) niet meer in de vlieg/busreis opgenomen. Dat vonden we erg jammer. De reis was daarom niet zo gevarieerd als voor de Corona. Ook zou het fijn zijn om in meer dan in een hotel te verblijven gezien de afstanden en vele uren in de bus. Onze gids Marcel had veel kennis betreffende de landschappen en van de geschiedenis van het land en een hele prettige stem om naar te luisteren.

Mooie reis maar slecht hotel

De reis naar Opatija in Kroatië is een mooie maar best vermoeiende reis van lange dagen in de bus. Over chauffeur Eddie en vrouw/hostess Marleen niets dan goeds maar Hotel Kristall is echt slecht. Het ontbijt gaat nog wel maar het diner is bagger en dat vonden wij niet alleen naar velen. Daarbij is de bediening erg onvriendelijk met uitzondering van de receptie. De airconditioning in onze kamer was kapot en zoals al bekend uit vorige reviews wordt daar heel weinig aan gedaan. Na 4 dagen puffen en zeuren kregen we een andere kamer maar in onze vorige kamer werden weer andere klanten ondergebracht en die zitten Dan weer net het zelfde probleem. De excursies zijn wel mooi maar het zijn wel heel lange dagen, persoonlijk mocht het voor mij en ons gezelschap wel wat korter, je hebt vakantie en wilt graag wat zien maar iedere morgen om half zeven je bed uit is toch wel vroeg maar ok dat is persoonlijk natuurlijk. Volgend jaar dus voor ons een bestemming die wat korter bij is, dat scheelt al een hoop natuurlijk.

Prachtige cultuurreis, Toscane en Elba

Onze 1ste keer met Bolderman wat ons goed bevallen is. Je moet je instellen dat je bijna iedere dag vroeg op moet. Beloning is dat je heel veel ziet. Prachtige steden. Minpunt dat je weinig tijd hebt om zelf iets te ondernemen. Grandhotel Regina is net n museum. Prachtig met grote kamer. Super aardig personeel. Chauffeur Michel wist heel veel te vertellen en heeft ons weer keurig in Zeeland afgeleverd.

De ervaring was Niet helemaal wat ik er van verwacht had.

Het land is prachtig. De gidsen die ons uitleg deden in de musea waren ook goed. Maar ik hoor altijd dat Bolderman goede hotels boekt. Maar dat was niet bij deze reis van Griekenland. Zeker 2 hotels gehad waar de bedden en het diner niet voldeden. Dit waren zeker geen 3 sterren hotels. Maar staan wel in de folder van Bolderman als 3 sterren hotels. Het laatste hotel was het beste hotel. Misschien is het goed om op voorhand per hotel aan te geven wat men kan verwachten. De specificatie van het bedrag, wat we aan het begin van de reis moesten betalen kan beter en graag op papier. Hopelijk is mijn volgende reis met Bolderman goed. M vr gr A. van den Wijngaard

Mooie reis naar een prachtig Sardinie en Corsica.

Prachtige reis gehad naar Sardinie en Corsica met als toppertje onze reisleidster Marilyn en een fijne chauffeur. Vanaf ons hotel "Pedraladda" was het wel telkens lang in de bus zitten voor de excursies. Het ontbijtbuffet was voortreffelijk, voor het avonddiner had men geen keuzemenu en het was vaak pasta. Jammer dat je dit niet (wat voor soort diner) in de brochure kon lezen van Bolderman.

Genoten van 12-daagse rondreis Dalmatische kust.

De rondreis langs de Dalmatische kust was onze eerste keer dat we een dergelijke vakantie hadden geboekt. Geen moment hebben we daar spijt van gehad. Het was een zeer aangename ervaring. We hebben o.a. prachtige natuur, watervallen, meren, leuke en gezellige stadjes en steden gezien en leuke boottochtjes gemaakt. Dat allemaal met een zeer plezierige groep, fijne, mensen, die zorgde voor een prima sfeer. De hotels (we hebben er zes gehad) waren prima, al was die in Zagreb wat minder. Onze chauffeur/reisleider was Karin: een TOPPER. Je voelde je uitermate veilig met haar aan het stuur. Ze voorzag je regelmatig van informatie over bezienswaardigheden en de regio's waar je doorheen reed en deed dat op een manier, waaruit je kunt opmaken dat zij echt plezier heeft in haar werk en zich ook heeft verdiept in de materie. Bovendien had ze alles tot in de puntjes geregeld. Het was wel een pittige reis, waarbij je vroeg je bed uit moest, maar dat was het allemaal meer dan waard. Dat alles bij elkaar maakt het dat wij hebben genoten van deze twaalf dagen.

Mooie reis

Onze 43e reis was naar Umag Istrië Kroatië all inclusive. Het is een mooie reis maar dan moet je wel van dorpen houden. Dit was onze laatste reis naar Kroatië en de voorgaande vonden wij toch mooier. De Byzantijnse reis is de prachtigste maar ook de Dalmatische kust en Opatija zijn schitterende reizen. Hier heb je meer afwisseling tussen dorpen, steden en natuur, want het is een heel mooi land. Het eten in hotel aurora vonden wij matig veelal hetzelfde maar we hadden een prima kamer en het hotel is ook uitstekend. Chauffeur Ben is een prima chauffeur niet zo heel spraakzaam maar we hadden mooi weer en een leuk gezelschap.

zeer slechte reis

Thüringen boekingsnummer 611 392 25 mei - 1 juni 2024 geboekt: "Luxe Comfort Class Touringcar". het was helaas een bus voor schoolreisjes, 11 jaar oud. *geen voetensteun *geen klepje t.b.v. koffie/thee of een ander drankje *geen oplaad mogelijkheid voor tel. en e.d. *niet voldoende *zeer grote groep Chauffeur: Alex zeer goed, maar geen REISLEIDER! Over bijscholing en training zoals vermeld was geen sprake Het was ook zijn eerste reis met Bolderman. Kende het Bolderman pakket niet, moest hierover vele malen bellen Hij bracht ons naar de bestemming en dat was het, ter plekke moesten we het zelf maar uitzoeken. Zelfs over het bekende rouleren in de bus was hij niet geïnformeerd. HET Hotel: oud, onaangenaam warm en geen ventilatie Maar het ergste was dat je zelf voor handdoeken en toiletpapier moest zorgen en voor het schoon maken van de kamer was geen tijd.

Atlantic way, geweldige ervaring

voor het eerst een busreis gedaan . met Bolderman naar Ierland rondje Atlantic way, Zeer ervaren chauffeur (Marleen) weet volgens mij meer van ierland dan de Ieren zelf. goede hotels, eten ,prachtige natuur. voor mij was het in een woord , geweldig.

Prijs kwaliteit top en geweldig geregeld

Onze reis naar de Cotswolds. Met top chauffeur en reisleider Eric de acht daagse reis naar de Cotwolds in Engeland. Eerst over Eric: zeer ervaren reisleider en top chauffeur. Gewoon een aardige man die je veilig rondrijdt informatie geeft en je heerlijk relaxt informeert en duidelijke afspraken met je maakt ***** Hotels: Spa bromsgrove waar we 5 dagen verbleven: uitstekend buffet zowel ontbijt als diner, prima schone kamers.***** Enige minpunt laatste hotel King Charles in Gillingham: oud gedateerd hotel, schone kamers maar met een diner wat geen enkele keuze biedt , helaas *** voor de moeite Nog even over Boldrman: pff wat enorm strak en goed georganiseerde reis van start tot einde reis liep alles op rolletjes en dat voor deze prijs ( nee ik werk niet bij deze organisatie) Derhalve niet de volle 5 maar 4,5 ster Familie Ketelaar juni 2024

Hele mooie reis

Het was een hele mooie reis, veel gezien. Zon, sneeuw, regen. Een mooie omgeving dat een bezoek zeker waard is. Prima chauffeur die ons veilig rond reed door de bergen. Hotel was prima, mooie kamer en heerlijk eten. Alleen de ruimte waar wij als groep onze maaltijden kregen was te klein voor 48 personen. Banken waar je niet makkelijk uit kon zonder anderen te hinderen. Menu gangen, vooral nagerecht waar een aantal keer lang op gewacht moest worden. Jammer van dit laatste. Verder en prima reis, zeker de moeite waard!

Industrielaan 8

3903AB Veenendaal

Over Bolderman Reizen

Bij Bolderman vindt u de mooiste busreizen, excursiereizen, rondreizen, stedentrips en vlieg-busreizen. Wij willen u graag laten genieten van de prachtige natuur, cultuur, steden en dorpen in Europa op een manier waarbij iedere minuut van uw reis wordt ervaren als een heerlijke onbezorgde vakantie. Met meer dan 50 opstapplaatsen door heel Nederland biedt Bolderman iedereen het gemak om dichtbij huis op te stappen. Een aanbetaling is bij ons niet verplicht.