Filters

7

Het verifieren was erg lastig

Mijn man was inmiddels overleden. Zijn beleggingen werden door mij geerfd. Ik kon dat bedrag niet overschrijven op mijn rekening, het werd op zijn naam ondergebracht onder mijn beleggingen met zijn rekeningnummer. Vervolgens moest ik bewijzen dat mijn overleden man was wie hij was. Mij restte als enige oplossing zijn beleggingen te verkopen. Dit was niet erg klantvriendelijk.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw eerlijke review. Wij betreuren de door u genoemde gang van zaken en hopen u in de toekomst naar tevredenheid van dienst te mogen zijn.

6

Inloggen lastiger geworden

Het inloggen en vervolgens werken met mij laptop levert problemen op.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank voor uw eerlijke review. Vervelend om te vernemen dat u heeft ervaren dat het inloggen lastiger is geworden. Mochten wij u kunnen helpen bij het inloggen, vernemen wij dit graag.

1

Mensonterend

Al meer dan 1,5 bezig met identificatieproces; lukt niet. Tientallen telefoontjes en mailtjes; geen oplossing. Mijn geld staat ondertussen renteloos op een rekening waar ik zelf niet bij kan. Dit lijkt op bewuste verduistering!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank voor uw review. Vervelend om te vernemen dat u tegen problemen aanloopt bij het doorlopen van de identificatie. Wij zullen contact met u opnemen zodra bekend is hoe wij het betreffende probleem kunnen verhelpen, zodat u spoedig over uw gelden kunt beschikken.

8

Prima nieuwe website

De Robeco App werkt goed, nog een kleine vereenvoudiging bij je iPhone (geen extra knop (Ok of zo) meer indrukken, gewoon onhandig).

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank voor uw mooie review en uw suggestie.

8

ruime keuze in belegingsfondsen

Jarenlang gebruik gemaakt van beleggen in Robecofondsen. Altijd tot tevredenheid.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank voor uw mooie review!

10

Functioneel doelmatig en resultaat gericht

De verschenen Nieuwsbrieven waren duidelijk en informatief.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank voor uw mooie review!

4

Goede procucten, administratief proces volstrek beneden de maat

Veel tijd kwijt geweest en frustratie opgelopen bij het identificatieproces. De communicatie daarover was onvoldoende zeker in het begin. Nieuwe website minder plezierig en overzichtelijk dan de oude. Op de PC inloggen met de app werkt niet. Moet steeds wachten op een sms. Probeer dat niet eens meer te herstellen. Brrrr waar je dan weer in terecht komt. Sorry maar het is niet anders. Vrienden van mij zijn om al het gedoe vertrokken bij Robeco..

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank voor uw eerlijke review. Het inloggen met de Inlog App zou eigenlijk geen problemen moeten geven. U kunt eens contact met ons opnemen. Mijn collega's helpen u graag bij het goed instellen van de tweefactor authenticatie.

5

Zeer ontevreden over de nieuwe website. Er is geen duidelijk overzicht meer van mijn beleggingen.

Hoe vaak bezoekt u de website of de Robeco app? Antwoord: niet vaak meer. De app bestaat niet meer & de website geeft mij niet de overzichtelijke informatie die ik zoek.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank voor uw eerlijke review. Vervelend om te vernemen dat u ontevreden bent over de vernieuwde Mijn Robeco omgeving. Onze ontwikkelaars werken hard aan het verbeteren van onze website. Wij hopen u in de toekomst naar tevredenheid van dienst te mogen zijn.

10

9

Zeer goede service

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank voor uw prachtige review!

8

Nieuw software laat veel te wensen over. Ongeacht i.v.m. AFM controle of het nieuwe platform.

Enorm getobt om de extra AFM informatie aan te leveren, zeer gebruiks onvriendelijk. Gelukkig erg behulpzame medewerkers getroffen om deze hobbel te nemen. Nieuwe platform werkt goed! Aankopen nieuwe fondsen was onmogelijk! Gelukkig inventieve en zeer behulpzame Robeco medewerker getroffen, waardoor het met vertraging van een paar dagen toch is gelukt. Software wordt overduidelijk niet of slecht getest, gezien fonds aankopen een primaire gebruiksmogelijkheid is.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank voor uw eerlijke review! Goed om te vernemen dat u naar tevredenheid bent geholpen door onze medewerkers. Wij zullen uw bevindingen delen met onze ontwikkelaars, zodat wij de Mijn Robeco omgeving kunnen blijven verbeteren.

1

Hopeloos

Vorig jaar bericht gekregen dat ik mij moest identificeren. Had alleen een verlopen paspoort. Identificatie mislukt. Speciaal hiervoor een nieuw paspoort aangevraagd. Het is mij echter niet gelukt het identificatie proces succesvol te doorlopen. Oh ja ik ben 65 en dus digibeet. Mijn dochter, leerkracht economie lukt het ook niet..... poos geleden bericht gekregen dat de rekening is geblokkeerd. Hoe nu verder te gaan is mij onduidelijk. Ik wil maar 1 ding en dat is weg bij Roparco/Robeco Ik ben niet de enige als ik internet raadpleeg. E mails worden niet beantwoord of ik krijg antwoorden zonder enige relevantie. Ik ben moegestreden en er klaar mee. Zowel Robeco als Roparco opheffen aub. Aandelen verkopen ongeacht koers aub.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank voor uw review. Vervelend om te vernemen dat u problemen heeft ervaren bij het aanvullen van de gegevens. Graag komen wij met u in contact om u te begeleiden bij het doorlopen van dit proces. Wij zullen telefonisch contact met u opnemen om na te gaan wat wij voor u kunnen betekenen.

6

Zonder communicatie met klant de standaard tegenrekening veranderd

Als schriftelijk gemachtigde heb ik het saldo van de Roparco rekening in twee tranches overgemaakt naar andere banken. De bankrekening van de bank die als laatste is gebruikt is door het systeem (?) automatisch als standaard tegenrekening opgevoerd. Dat kon ik ook constateren aan de hand van de eigen Roparco rekening, waar ook bleek dat de als laatste gebruikte bankrekening als standaard tegenrekening werd ingevoerd. Merkwaardig omdat voor de opheffing van de Roparco rekening altijd van andere standaard tegenrekeningen gebruik is gemaakt. Via een button kon ik bij mijzelf deze wijziging ongedaan maken. Maar voor een gemachtigde bleek dat niet mogelijk omdat er geen button voor wijziging was. Na veel gedoe eindelijk - tijdelijk - de originele tegenrekening als standaard rekening opgenomen, zodat een effectentransactie kon plaats vinden. Er wordt veel veranderd, waarschijnlijk uit marketing motieven. Maar al deze veranderingen zijn bepaald geen verbetering.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank voor uw eerlijke review! Wij zullen uw bevindingen delen met de betreffende afdeling, zodat wij onze dienstverlening kunnen blijven verbeteren.

6

Prima service

Prima service, jammer dat de procentuele grafieken zijn verdwenen en deze zijn vervangen voor absolute getallen. verder prima gemak wel lagere rendementen, niet in staat om de grille van de markt momenteel op te vangen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank voor uw eerlijke review! Onze ontwikkelaars zijn continu bezig met het verbeteren van de Mijn Robeco omgeving. Uw bevindingen zullen met hen worden gedeeld.

8

Goede ervaring

Goede telefonische hulp met de overgang Wel jammer dat ik het niet meer met mijn persoonlijke app kan openen Was heel makkelijk.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank voor uw mooie review! De oude Robeco app is vervangen door de Robeco Inlog app. Hiermee kunt u inlogpogingen op de website goedkeuren en op uw mobiele apparaat de portefeuille raadplegen.

10

Werkt prima, goed rendement

Werkt prima, goed rendement

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank voor uw mooie review!

10

Beleggen leuker dan sparen

Paar jaar aan het beleggen via Robeco ONE. Dit jaar wat minder leuke resultaten, maar uiteindelijk lijkt het toch allemaal wel weer goed te komen. Iets spannender dan sparen, maar wel net zo makkelijk.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Wow, bedankt voor deze mooie review!

2

Nieuwe site slecht

Anders zag je gelijk het rente percentage in een totaal aanzicht . Nu is het verdwenen en is het veel moeilijker om de aandelen met elkaar te vergelijken.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Bedankt voor uw review. Wij hebben u inmiddels al persoonlijk een reactie gestuurd. Wij werken continue aan verbetering voor de vernieuwde website en hopen dat u snel weer alles kunt vinden wat u graag ziet.

2

Op dit moment niet goed.

Sinds de overgang naar een nieuwe website en de nu nodige App om in te loggen is het er niet beter op geworden bij Robeco! Kon je voorheen nog in je overzicht de waarde en het aantal participaties makkelijk terug vinden, nu lukt dat niet meer. Een slechte zaak! Ook de nieuwe gebruikers omgeving is niet prettig en onlogisch, veel scrollen en klikken nodig om de gewenste informatie te vinden (als die al te vinden is!) en veel te veel witruimte. Ook ben ik niet of onvoldoende geïnformeerd over de op handen zijnde veranderingen. Heel vervelend, het overviel me! Dit had ik niet verwacht van een gerenommeerd bedrijf als Robeco. Kortom alle veranderingen zijn in dit geval geen verbeteringen, integendeel het is er slechter op geworden, helaas! Na ruim vier weken een nietszeggende reactie ontvangen op mijn klachten.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Bedankt voor uw review. Wij hebben u inmiddels al persoonlijk een reactie gestuurd. Wij werken continue aan verbetering voor de vernieuwde website en hopen dat u snel weer alles kunt vinden wat u graag ziet.

8

Gewoon goed

Goed bereikbare en duidelijke site om mijn beleggingsportefeuille te raadplegen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Wat fijn om te lezen. Bedankt!

7

redelijk tot goed

Inkoop en verkoop was in het nieuwe systeem even wennen. De resultaten van de beleggingen kunnen beter maar dat is afhankelijk van de economiën in diverse landen

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank voor uw review. Fijn dat u inmiddels al gewend bent aan de vernieuwde wijze van aan- en verkopen. Indien u nog hulp kunt gebruiken, kunt u uiteraard contact opnemen via 010 224 11 99.

8

makkelijke app maar ondoorzichtige fondsen

Fondsnamen zijn ingewikkeld en niet altijd duidelijk

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Bedankt voor uw review. Indien u extra informatie wilt met betrekking tot de fondsnamen, kunt u uiteraard contact opnemen met onze beleggingsspecialisten. Zij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 9:00 uur en 17:30 uur via 010 224 2444.

3

Een gebrekkige en onprofessionele systeem overgang 28 october 2022

Het navolgende betreft een rekening welke is afgesloten op 03-08-2019 en waarvoor op die datum door Robeco zowel de tegenrekening als e-mail adres is geverifieerd. Tot aan 28 oktober 2022 hebben zich zonder problemen regelmatig transacties plaatsgevonden incl. betaling Dienstverleningskosten tegen het opgegeven IBAN-nummer. In verband met de melding dat Roparco op 28 oktober zou stoppen is op de website aangegeven het saldo te doen aanwenden voor participatie in bestaande belegging. Op 4 november mocht ik met verbazing een e-mail ontvangen van Robeco onder de noemer: “De overboeking naar uw rekening is mislukt”. Als aanvulling vermeld Robeco: “ Het IBAN-nummer dat aan uw Robecorekening is gekoppeld bleek niet geschikt.” Vreemd als blijkt dat op 5 oktober 2022 nog dienstverleningskosten zijn geïncasseerd op het IBAN-nummer. Tot mijn ongenoegen moest ik constateren dat sinds Robeco op 28 oktober is overgegaan naar een nieuw systeem, het IBAN nummer welke sinds 03-08-2019 van toepassing is en op 5 oktober 2022 voor het laatst door Robeco was gebruikt, NIET meer zichtbaar was, oftewel, GEWIST! Zonder enig initiatief mijnerzijds, verscheen het oorspronkelijke IBAN nummer na ca vijf dagen weer op het rekening overzicht. In aanloop naar de opheffing van ROPARCO m.i.v. van 28 oktober is duidelijk aangegeven dat het restant op deze rekening aangewend diende te worden voor de aankoop in het bestaande Robeco Duurzaam fonds. Derhalve is het onbegrijpelijk dat Robeco het initiatief heeft genomen de balans van de ROPARCO te doen overboeking naar de tegenrekening, alhoewel tot op de dag vandaag mislukt. Alhoewel tijdens het openen van de rekening het e-mail van rekeninghouder is geverifieerd, meldt het systeem sinds de overgang dat e-mail onbekend is. Deze procedure is nogmaals herhaald met een schriftelijke bevestiging “Registratie gelukt!” als resultaat. Echter, het systeem blijft de rekening “pesten” met “e-mail adres doorgeven”. Voornoemde klachten zijn 4 november schrifteli

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Bedankt voor uw bericht. U heeft inmiddels een bericht van ons ontvangen waarop u zelf ook weer gereageerd heeft. Wij zullen binnen enkele werkdagen op uw bericht reageren.

2

Vernieuwing van de app en stoppen met Roparco slechte keuzes

App gebruiksonvriendelijk (qr code popt niet op en dan opnieuw inloggen en hopen op een sms code) Op mijn iPad niet meer te doen, je hebt er je telefoon bij nodig. Overzicht in de nieuwe app is slechter dan de in de oude app. Stoppen met Roparco geeft klanten minder keuzes en ik mis het gemak om over te boeken van Roparco naar een van de beleggingsfondsen. Alhoewel al 25 jaar enthousiast klant verweeg ik, als de app zo gebruiksonvriendelijk blijft, op zoek te gaan naar een andere aanbieder van beleggingsfonden

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank voor uw review. Vervelend om te horen dat u problemen ervaart bij het gebruiken van de nieuwe app. Wij werken op het moment hard aan het verbeteren van de app en de nieuwe Mijn Robeco omgeving naar aanleiding van ervaringen van klanten. Mocht u problemen ervaren, neemt u dan telefonisch contact op met één van onze collega's via telefoonnummer 010-224 1199. Wij hopen u in de toekomst naar tevredenheid van dienst te mogen zijn.

7

prima

Zelf ben ik tevreden over Robeco Wel wilde ik onlangs een Robeco rekening voor de 31ste verjaardag van mijn zoon openen en dat kon niet. Wat ik jammer vind want zo kan ik op een leuke manier doorgeven aan de volgende generatie dat sparen verstandig is en ook kan lonen. En nou moet ik over een ander cadeau nadenken dat wel weer op de geijkte dingen zal neerkomen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank voor uw review! Helaas is het, in verband met het aanscherpen van wet- en regelgeving en het aanpassen van onze interne richtlijnen, niet langer mogelijk om een rekening te openen voor een meerderjarig kind. Desondanks hopen wij u in de toekomst naar tevredenheid van dienst te mogen zijn en wensen wij uw zoon alvast een prettige verjaardag!

10

Goede site

Prima bedrijf

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank voor uw mooie review!

Over Robeco

In Nederland kun je bij heel wat aanbieders beleggen. Maar er is maar één partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggen. Die zelf fondsen ontwikkelt en beheert voor klanten, groot en klein. Wij bieden online beleggen voor iedereen. We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd