Slechte dienstverlening

In verband met identificatieplicht telefonisch contact gezocht, meerdere keren. Antwoord is een bandje met de mededeling dat er meer dan 5 wachtenden zijn. Na verloop van tijd wordt de verbinding verbroken. Bij contact opties is geen e-mail adres vermeld zodat je geen mailtje met de vraagstelling kunt sturen. De wijze waarop u de identificatie plicht uitvoert is zeer omslachtig en klantonvriendelijk, maar dat u gewoon de telefoon niet binnen een redelijke termijn beantwoord is nog slechter.

Identificatie ellende

Voor onze en/of rekening moesten we identificeren. Bij mijn man liep dat prima maar bij mij … foutmelding code {0}. Daar moet je voor bellen. Software probleem en geen idee wanneer het is opgelost! Dan moet je kopie paspoort en gegevens per post versturen en dan passen ze wat aan. Duurt ongeveer 2 weken. Dan kun je alsnog identificeren!!! Dan duurt het (als het dan wel lukt) een paar dagen. Volgens de brief blokkeren ze de rekening over 3 weken als niet BEIDE rekeninghouders geïdentificeerd zijn. Dat gaat dus niet lukken. Alternatief dus geld opnemen en naar een andere bank. FIJNE KLANTENSERVICE

Slecht, klant onvriendelijk,

Ongeschikt voor niet computer/digitaal ingestelde ouderen

• Service en klantvriendelijkheid

Hartelijk dank voor uw reactie. Helaas hebben wij geen contact met u op kunnen nemen. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

waardeloos, schandalig

Mijn vader is vorig jaar overleden, mijn moeder is 2e rekeninghouder. We zijn al een poos bezig om mijn moeder 1e rekeninghouder te maken, maar dat lukt niet. Bellen? 3 kwartier in de wacht. Chatten? Een mail kan binnen 24 uur tegenmoet gezien worden, maar ik moet hem nog steeds krijgen. Weer gechat, weer gechat en nogmaals gechat. Mijn overleden vader kreeg wel mails, en een brief om zijn gegevens te controleren en zich te identificeren........ Schandalig!!!!

• Service en klantvriendelijkheid

Op de site is niet meer te vinden waar ik de extra gegevens kan uploaden

Wij zijn al een paar avonden bezig om de door Robeco gevraagde gegevens in te voeren. Toen dat gedeeltelijk was gelukt kreeg ik later weer een mail dat er gegevens niet goed waren. Om dit weer opnieuw te doen werd gezegd in de mail dat ik mij opnieuw moest identificeren op mijn Robeco zo gezegd zo gedaan, maar er is niets te vinden en er staat ook geen nieuwe melding voor mij klaar. Of wij kijken ergens overheen of het klopt niet, kortom als dit niet snel opgelost wordt dan overweeg ik toch om Robeco te verlaten.

• Service en klantvriendelijkheid

Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u gehad en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

Gebruikt verplichte identificatie voor marketinggegevens

Omslachtig, app werkt niet goed en daarbij ook nog vissen naar privegegevens over vermogen en beleggingsplannen. Ik heb mijn rekening leeggehaald (een klein bedrag) en geprobeerd op te zeggen. Maar om de rekening te beeindigen moet ik eerst het identificatieproces doorlopen..... en nee, ik ben daar niet te laat mee. Dramatisch dit, ik wil van Robeco af.

• Service en klantvriendelijkheid

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begrijpen dat u dit proces als klantonvriendelijk heeft ervaren. Wij zijn het met u eens dat het geen klantvriendelijke maatregel is. Maar het is een noodzakelijke en Robeco neemt daar haar wettelijke en maatschappelijke verantwoordelijkheid in. Vanuit die rol accepteren wij ook kritische beoordelingen.

Treurig

In februari van dit jaar wakker geschud door de AFM (er hangt Robeco een forse boete boven het hoofd) is Robeco (onder het motto "Help mee in de strijd tegen financiële criminaliteit") doorgeschoten in zijn Know Your Customer-proces. De gevraagde informatie is voor discussie vatbaar, ook met de Leidraad Wwft van de AFM in hand. Over het digitale proces heb ik het dan nog niet. Ergerniswekkend is dat de rekening alleen online opgezegd kan worden via het gewraakte identificatieproces. Voelt als inchecken bij aankomst, na een lange vlucht (in mijn geval een klantrelatie van meer dan 25 jaar). Oh ja, en die copy/paste antwoorden onder elke negatieve reactie zijn haast aandoenlijk. Succes Robeco!

• Service en klantvriendelijkheid

Identificatie plicht/beleid is zeer kwalijk te noemen

Sinds kleine 2 jaar 'tevreden klant' bij Robeco one. Destijds gelegitimeerd met Rijbewijs (alhoewel ik ten tijde van een geldig ID kaart had). 2 jaar lang geen probleem. Nu ID kaart verlopen, maar Robeco wil perse (na een kleine twee jaar dus een) ID kaart zien. Alternatief was eerst Rijbewijs en uitreksel bevolkingsregister, maar na een uitreksel te hebben aangevraagd bleek ineens het beleid aangescherpt te zijn en is ook dat niet meer geldig. Dat is alleen voor ouderen...(wat leeftijdsdiscriminatie is)! Weg 15 euro. Dus ik MOET volgens Robeco een nieuwe ID kaart (a 95 euro inclusief pasfoto's) aanvragen, ook al wil ik de rekening opheffen (want ook dit proces kan ik niet zonder geldig ID opstarten). Wat geeft Robeco (na een kleine 2 jaar klant te zijn) het recht en wie denken ze dat ze zijn om klanten op kosten te jagen! Zeer kwalijke actie dit. Binnenkort Microsoft examen, dus alsnog een ID kaart aanvragen, maar ga per definitie weg bij Robeco. Deze beleidsvoering (dan wel interpretatie van de wet) is onacceptabel.

Belabberd en zeer slecht

Geprobeerd om alles volgens de voorschriften van Robeco in de computer te krijgen. Na een middag alles gedaan, opgestuurd, een mail gekregen dat alles goed is. Na 5 min. Weer een mail dat het niet in orde is. Ergens een gout gemaakt. Gebeld naar Robeco, de dame aan de tel. heeft keurig haar lesje geleerd en uiteindelijk heeft ze onze naam op een papier, met nog meer namen geschreven. We krijgen bericht wat Robeco er aan gaat doen. ?.?.?.?. Hierop weer een mail gekregen dat alles in orde gemaakt moet worden voor 1 okt. Mmmmmm de eerste brief was de einddatum 7 okt. Doen we dit niet, wat gebeurt er dan met ons geld. We kunnen dan niet meer genieten van onze spaarcentjes. Kom me niet met commentaar dat het jullie spijt zoals het gaat. Ieder commentaar is hetzelfde. Zorg dat we dit met elkaar kunnen oplossen, laat hier iemand in huis komen en ons hiermee helpen.

Identificatie is onmogelijk

Identificatie is onmogelijk. 1,5 uur bezig geweest zonder resultaat. Vele taalfouten op de website voor het identificeren. Slechte service van de medewerkers. Had een Belgiesche dame aan de telefoon die vertelde dat haar nederlandse man een ID en een paspoort had. Dit is echter verboden u kunt maar 1 id of paspoort hebben in nederland. Verder zou er een link zijn op een pagina, ook deze is niet te vinden. Op elk nederlands document is een document nummer geplaatst. Met dit nummer is het mogelijk bij Robeco om mijn identiteit te controleren. Alle overige vragen zoals foto van paspoort of ID bewijs is niet nodig. Het wordt tijd dat ze bij Robeco eens aandachtig de AVG gaan lezen en in overleg gaan met de overheid. Ik heb dagelijks te maken met de AVG maar dit slaat echt alles.

Zeer klantonvriendelijk identificatieproces

Onwerkbaar identificatieproces en als je niet meewerkt wordt de rekening geblokkeerd, hoe klantonvriendelijk kun je het maken. En hoe juridisch aanvechtbaar is deze hele gang van zaken!!!!Al 1 keer telcontact gehad, zou iets horen? En 1 keer netjes gereageerd op de naar aanleiding hiervan automatisch door jullie verzonden enqueteverzoek, in beide gevallen niets meer gehoord, het is schandalig hoe klanten worden behandeld en zo te lezen ben ik niet de enige die hier zijn verbazing en ongenoegen over uitspreekt, gaat een hoop klanten kosten!

Rekening opgezegd na 25 jr

Door alle gedoe met de identificatie (mislukte keer op keer) heb ik mijn rekening opgezegd. Van mijn opzegging (schriftelijk) heb ik tot nu, 3 weken na de opzegging, nog geen bevestiging ontvangen van Robeco. Mijn rekening heb ik allang leeggehaald: anders zou ik binnenkort niet meer bij mijn zuurverdiende spaarcentjes kunnen. En dat ook nog buiten mijn schuld, omdat de identificatie niet werkt. Vandaag heb ik Robeco gebeld om te vragen hoe het staat met de opzegging. In totaal heb ik een uur in de wacht gestaan en niemand gesproken. Ik heb het maar opgegeven, mijn geld heb ik toch al overgeboekt. Ik ben zeer ontevreden met Robeco. Ik was 25 jaar een tevreden klant tot dat gedoe met de identificatie.

Slecht

Ben na één dag al klaar met het identificeren. Alles loopt vast. En dat voor een rekening waar al niets meer op staat. Wil de rekening opheffen. Maar ook dat kan niet zonder eerst te identificeren. Bizar! Bij een andere, tevens goedkopere vermogensbeheerder inmiddels een rekening geopend. Ook identificatie, maar binnen 10 minuten voor elkaar. Identificeren prima en noodzakelijk. Klantonvriendelijk? Dat maakt Robeco er zelf van!!

Opmerkelijk

Ik heb de app geinstaleerd en heb de gebruiksaanwijzingen opgevolgend ; zelfs het scannen van mn paspoort ging prima . Alleen die gegevens werden kennelijk niet ontvangen en ik moest t maar weer proberen, en nog ns.....en nog ns etc. Jammer....ik heb mn best gedaan ; nou jullie !

• Service en klantvriendelijkheid N.v.t.

Geld opnemen onmogelijk en geen contact

Waardeloos geld opnemen onmogelijk contact met Robeco is niet mogelijk ben in bezit van en of rekeningen mijn partner heeft geen email adres we doen alles samen als ik geld wil opnemen dan moet dat op een tegen rekening gestort worden op alleen mijn eigen naam maar mijn andere rekeningen zijn allen maar en of rekeningen

meer dan 50 minuten in de wacht

50 minuten in de wacht waarbij ik al 21 minuten de melding krijg dat er nog maar 1 een wachtende voor mij is. Hoeveel mensen werken in het klant contactcenter? Schandalig slecht bereikbaar!

Slecht bedrijf

Ik ben gelukkig nog geen financieel bedrijf tegengekomen dat zijn klanten zo minacht en neerzet als crimineel. Bij een normaal bedrijf krijgt de klant de mogelijkheid om te kunnen vertrekken.

• Service en klantvriendelijkheid N.v.t.

Bedankt voor uw reactie. Als beleggingsinstelling heeft Robeco een poortwachtersfunctie in de strijd tegen financiële criminaliteit. Het is onze wettelijke en maatschappelijke taak om transacties te onderzoeken en de identiteit en persoonsgegevens van klanten te controleren. Het zogenoemde Ken-uw-klant-principe is een basisvoorwaarde binnen de financiële dienstverlening.

klant-onvriendelijk

Vorige week een beoordeling over Robeco gemaakt. Nog steeds niet geplaatst. Ook ik ben zeer ontevreden over de manier waarop deze identificatie moet plaats vinden. De waanzin dat ze mijn vrouw beter kunnen bereiken via een E-mailcontact. Ze moet een eigen mailadres hebben. Mijn vrouw werkt niet met de computer.Kan dat ook niet. Stuur haar maar een brief.Die kan ze lezen. Als Robeco contact wil. Via de computer loopt alles via mij. Haar man dus. Wat heeft dit te maken met fraudebestrijding. Witwassen In gemeenschap van goederen getrouwd .Niks mee te maken.

• Service en klantvriendelijkheid

Die identificatie kost veel tijd en werkt niet.

Ik heb meer dan een uur geklooid met de identificatie. Bij de eerste pogingen kwam ik tot "gegevens versturen", waarna het systeem aangaf dat er een fout was opgetreden. Wat er fout was gegaan, wat ik eventueel diende te verbeteren werd niet vermeld. Na een x aantal keer proberen tot de conclusie gekomen dat er wellicht toch iets fout was, maar wat? Zo kun je niets anders dan alles stappen opnieuw doorlopen. Bijzonder gebruiksonvriendelijk. Bij de tweede serie pogingen deed de NFC-upload het plotseling niet, terwijl dit eerder geen enkel probleem was. Wat een ongelofelijk slechte app is dit. Schaam je, Robeco, om je klanten zo te behandelen.

Dreigen met blokkeren

Idioten! Dreigen met blokkeren van de rekening en geen oplossing bieden in het identificeren proces, let wel hun eigen verzonnen proces. Ik ga weg bij deze club! Einde over en uit.

• Service en klantvriendelijkheid

Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u opgenomen en we begrijpen uw terechte commentaar. Het is een noodzakelijke maatregel en Robeco neemt daar haar wettelijke en maatschappelijke verantwoordelijkheid in. Vanuit die rol accepteren wij ook kritische beoordelingen.

Tevreden, veilig en makkelijk.

Je krijgt snel antwoord op vragen. Identificatie is goed, wel even uitzoeken. Uiteindelijk is het voor je eigen veiligheid. Zowel de app als via internet (laptop) makkelijk te bedienen, overzichtelijk.

• Service en klantvriendelijkheid

Wat een ramp die identificatie

Dramatisch....mijn paspoort uitlezen is niet geslaagd en ook het doorgegen van het emailadres van mijn mederekeninghouder lukt niet via mijn gsm. Speciaal mijn laptop voor moeten opstarten. Een tijdrovende klus bij elkaar en nu maar hopen dat het gelukt is. Ik ga snel mijn beleggingen ergens anders onderbrengen.

• Service en klantvriendelijkheid

De klachten t.a.v. online identificatie die hier geuit worden herken ik niet. Het was effe goed kijken wat er gevraagd wordt en hierop instellen, maar werkte goed. Ook omgaan met beleggingsrekening gaat goed. Niets te klagen dus dacht maar een een positieve reactie geven, want als niet direct werkt als men verwacht wordt er geklaagd, maar als goed gaat hoort men niets.

• Service en klantvriendelijkheid

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begrijpen dat er klanten zijn die het proces niet als klantvriendelijk ervaren. Het is een noodzakelijke maatregel en Robeco neemt daar haar wettelijke en maatschappelijke verantwoordelijkheid in. Vanuit die rol accepteren wij ook kritische beoordelingen. Wij waarderen het dat u een positieve reactie wilde plaatsen.

Identificatie ellende

Het is opvallend dat er sinds de start van de online identificatie procedure alleen maar negatieve reviews verschijnen. Daarvoor kwam Robeco er positief uit. Bij mij ging het identificatie proces ook fout. Ik bespaar u de details, want die zijn al ruim benoemd. De negativiteit bij Robeco begon toen mijn hoogbejaarde vader een computer moest aanschaffen en verplicht computerles moest nemen om zijn rekening te kunnen beheren. Uiteindelijk heeft mijn vader zijn rekening opgezegd. Ik overweeg hetzelfde te doen, indien Robeco zijn identificatie beleid niet gebruikersvriendelijker maakt. Het kan en mag niet zo zijn dat mijn rekening wordt geblokkeerd omdat Robeco zijn zaakjes niet op orde heeft. Mijn identificatie heeft zo'n 40 jaar geleden reeds plaatsgevonden en ik heb zeker geen crimineel gedrag vertoond, dus Robeco moet eerst maar eens bij zichzelf te rade gaan omtrent hun huidige beleid.

• Service en klantvriendelijkheid

Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u opgenomen en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

Gemiste kans Robeco

Ik heb inmiddels wel wat ervaring en begrip voor het verstrekken van extra informatie, maar Robeco gaat daarbij veel te ver. Ik heb/had al een regelrechte hekel aan een systeem dat je dwingt om, via een mobieltje, apps te downloaden en het gebruik van QR-codes. Maar het maken van selfies van linker- en rechterkant van mijn gezicht, naast ook nog het feit dat je dat van elke 20 pogingen maar één keer hooguit lukt (ben er zelf mee opgehouden), dat frustreert enorm! Heb uiteindelijk maar gekozen voor foto's van voor- en achterkant van ID-kaart, via mail doorsturen naar mezelf, opslaan, kopiëren en weer plakken op de site van Robeco.. Hoop ergernis, gebruiksonvriendelijk en zeker niet voor iedereen zomaar uit te voeren. Dat moet echt gemakkelijker kunnen!

• Service en klantvriendelijkheid

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben geprobeerd om met u in contact te komen. Helaas is dit nog niet gelukt. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

Over Robeco

In Nederland kun je bij heel wat aanbieders beleggen. Maar er is maar één partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggen. Die zelf fondsen ontwikkelt en beheert voor klanten, groot en klein. Wij bieden online beleggen voor iedereen. We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening.