service is niet voldoende

In het verleden heb ik via de robeco aandelen fortis aangeschaft. Fortis is tijdens de financiële crisis deels geannexeerd door de Nederlandse overheid. Inmiddels is er een schikking overeen gekomen. Aan deze schikking kan ik niet deelnemen omdat, volgens robeco, mijn gegevens inzake de privacywet niet langer dan 7 jaar mogen worden bewaard hierdoor wordt mij een financiële vergoeding door de neus geboord. Vraag me af hoe het bij andere financiële instellingen is geregeld.

is ronduit slecht

voor een overleden client probeer ik zaken te regelen, daarbij lijkt het welhaast onmogelijk om met Robeco in contact te komen. De website biedt daartoe geen mogelijkheden, misschien zie ik daarbij iets over hethoofd, ik vind het ongelooflijk klantonvriendelijk.

• Service en klantvriendelijkheid

Tot nu toe ruim voldoende

Ik beleg sinds kort (zakelijk) via Robeco One. Dat doe ik via maand beleggen. Zo worden mijn beleggingen gespreid door de tijd. De beleggingsmix kan ik zelf instellen. Voorlopig maar even voor defensief gekozen i.v.m. de corona crisis. Het grote voordeel is dat je er zelf niet continu op hoeft te letten. De samenstelling van de Robeco One Fondsen wordt goed beheerd door Jeroen Blokland. Bij beleggen horen dalingen en stijgingen. Niemand heeft een glazen bol. Dus dat moet je accepteren. Zelf nog 2 nieuwe klanten aangebracht. De laatste bonusuitkering liep niet goed, maar via een uitstekende en vriendelijke (telefonische) klantenservice was het in 2 dagen opgelost.

Erg goed

Robeco is een erg goede onderneming. Het enige wat wel beter zou kunnen is het aanvragen van een rekening. Het aanleveren van stukken zou een stuk makkelijker moeten zijn.

zeer slecht, onaanvaardbaar

Zet gewoon op de jullie website dat je geen zakelijke klanten wilt hebben, in plaats van net te doen alsof je moeiteloos een zakelijke rekening kunt openen. Scheelt hoop irritatie!

• Service en klantvriendelijkheid

Bij het openen van de rekening en ook daarna prettig en duidelijk contact gehad.

zeer slecht, onaanvaardbaar

Hele slechte service, na een week van bellen en een hoop valse informatie en toezeggingen nog steeds geen rekening geopend.

• Service en klantvriendelijkheid

Wij vinden het heel vervelend dat u uw ervaring met Robeco als negatief heeft ervaren. Helaas kunnen wij zonder de ontbrekende informatie geen rekening voor u openen. Mocht u die alsnog willen aanleveren, dan doen wij dat vanzelfsprekend graag voor u.

Vriendelijk, behulpzaam, duidelijk

• Service en klantvriendelijkheid

Moest helaas een rekening opzeggen. Zeer vriendelijk te woord gestaan. Alle jaren daarvoor ook geen enkel probleem tegengekomen.

• Online gemak N.v.t.
  • Service en klantvriendelijkheid

Ben goed tevreden over het totaalpakket. Een minpuntje vind ik dat de waarde/koers van de in fondsen een dag achterlopen

alles prima

• Service en klantvriendelijkheid

Kijk nu iedere dag ivm koersschommelingen maar anders alleen maar af en toe. De website is nogal traag en niet erg overzichtelijk. De klantenservice is heel vriendelijk en behulpzaam.

• Service en klantvriendelijkheid

Dat ik op een zeer goede manier geholpen ben

Beter dan andere banken

• Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid N.v.t.

voldoende, een redelijke ervaring

Financieel gezien is Robeco natuurlijk een solide bedrijf. De aanmelding van een nieuwe gemachtigde en het verwerken van mutatieformulieren verloopt echter moeizaam.

Ben tevreden met Robeco.

voldoende, een redelijke ervaring

Het is te eng omdat ik had verwacht dat Robeco zich zou indekken bij verwachte recessie /crisis zoals nu mbt Corona. Ik had een dijk van een vertrouwen in Robeco, die mij een rendement van +25% liet zien van vorig jaar. Mijn saldo was maar liefst met 500,00 euro geslonken in slechts 2 mnd! Toen zat de schrik er bij mij echt goed in! Ik was bezig met een paar mensen over te halen om ook bij Robeco te beleggen omdat ik in 2019 tov mijn tegoed, erg veel winst had bijgeschreven gehad. Des te groter was de schrik dat op een tegoed van 2.425,00 euro dat het verlies zo gigantisch was!! Ik ben een illusie armer! Nee, ik ga niemand iets aanbevelen, ik wil dat niet op mijn geweten hebben. Ik heb teveel vertrouwen in Robeco gesteld. Zelf verkreeg ik ook elders, dat vakken de verliezen reuze mee! En zelfs grote professionele belmij hadden een verlies van slechts 12,5 % bij Harry Mens. Dus waarom zoveel verlies bij Robeco? Er was mijn beloofd voor mijn deelname oo mijn vraag wat Robeco doet bij sterkte dalingen. Men zei dat er goed mee omgegaan werd tijdens crisis en dat jullie zich wel in dekken als er sprake van zou zijn. Ik ben er niets van gemerkt.

• Service en klantvriendelijkheid

als je wil weten krijg je snel hulp en per telefoon word je snel bij gestaan

• Service en klantvriendelijkheid

Soms is het onduidelijk waarom een aankoop / verkoopopdracht niet direct wordt uitgevoerd. Ook zou het mooi zijn wanneer er een soort van stop/loss moment kan worden aangegeven.

• Service en klantvriendelijkheid

duidelijke uiteenzetting over wat er nu allemaal in de wereld gaande is betreffende de Corona virus.Ook wat de koersen doen.

Over Robeco

In Nederland kun je bij heel wat aanbieders beleggen. Maar er is maar één partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggen. Die zelf fondsen ontwikkelt en beheert voor klanten, groot en klein. Wij bieden online beleggen voor iedereen. We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening.