Toevoegen tegenrekening & extra rekeninghouder duurt lang

Ik heb vele weken geleden allerlei formulieren ingevuld en op de post gedaan om een extra tegen rekening toe te voegen, en om een extra rekening houder toe te voegen. Na weken nog niets vernomen, en informatie bij Mijn Robeco is nog als voorheen. Hoe lang gaat dit duren? Ik kan ook geen gerichtte vraag stellen aan de service desk, en enkel via dit forum het onvermogen van Robeco duidelijk maken. Had het liever persoonlijk gedaan zodat het probleem ook zou kunnen worden opgelost

• Service en klantvriendelijkheid

Kosten zijn goed maar de informatie op de web-site is helaas ver onder de maat

+ lage transactiekosten + beleggingsnewsletter - de getoonde cijfers (bijv. rendement en belegd vermogen) zijn inhoudelijk volledig onjuist. twee eenvoudige voorbeelden * rendement bij één positie, vandaag (17 april 2021): ik heb in absolute cijfers een getoond NEGATIEF rendement van 75 Euro en in relatieve cijfers (%) een POSITIEF rendement 7% >> kunt u mij dit wiskundig uitleggen? Dat heb ik al eerder aangekaart en het antwoord was -- we begrijpen dat dit verwarrend kan zijn dus kijkt u maar beter naar het absolute rendement.... * Belegd vermogen, Dashboard: ik heb 34% in AANDELENFONDSEN belegd en 66% in Roparco . De tweede grafiek toont >> 27% (!) in aandelen en 73 (!) in spaartegoeden...begrijpt u dit wiskundig? Dit is m.i. echt onder de maat. het derde punt: iets meer achtergrondinformatie bij de zelfselectie van de fondsen zou nuttig zijn ... zo heb ik ook een portefeuille bij ING. Hier kan ik zien hoe elk fonds performt t.o.v. lijdende indices (MSCI etc) en waar het staat in het quartiel t.o.v. andere fondsen, wat de belangrijkste posities zijn enz. Om dat voor de Robecofondsen te zien moet ik eerst in mijn ING account kijken...dat is mogelijk maar wel enigszins onhandig. Zodoende mijn verzoek om de informatie m.b.t. de Robecofondsen uit te breiden. Bij belangstelling ben ik graag bereid hierover met een deskundige van gedachte te wisselen.

• Service en klantvriendelijkheid N.v.t.

heel goed want altijd rendement door ruime product keuze

Bitcoin plannen Robeco Een bitcoin transactie kost 200 kWh Het mijnen kost de hoeveelheid energie die kunt kopen met de koers. Gaat de koers naar 1 miljoen dan kost het mijnen dan dus 20.000.000 kWh. Zo werkt markt. Bitcoin heeft de potentie 80% van het wereld stroom verbruik te veroorzaken. Bitcoin moet daarom in de EU belast gaan worden met een vermogens rendements heffing van 30% per jaar zodat het een nutteloze valuta wordt.

Goed, gedegen bedrijf

Goede beleggingssite, overzichtelijk.

• Service en klantvriendelijkheid

degelijk, komt afspraken na, goede begeleiding door medewerkers

zie hiervoor

• Service en klantvriendelijkheid

Geen problemen met de website

Makkelijk te volgen website

Positief om 5e begrijpen hoe het werkt. Stortingen n verwerking duurde iets langer

Onoverzichtelijk en trage website

Met meerdere rekeningen lijkt een menuutje openklappen bij een specifieke rekening lastig voor deze website.

positief

positief

• Service en klantvriendelijkheid

Goede informatie over de fondsen, behoorlijk rendement, betrouwbaar

Mijn ervaring geldt voor de fondsen waarin ik beleg. Geen reden om aan te nemen dat het met de overige fondsen minder is gesteld. Opmerking : ik vind dat de Robeco Koerslijst soms te ver achterloopt. Soms 2 á 3 dagen. De koerslijst moet altijd de koers van "gisteren" weergeven.

Beleeft en behulpzaam

Zeer goede ervaring

Ik beleg al vele jaren bij Robeco en tot op heden tot volle tevredenheid. Het is makkelijk om te switchen van fonds, alles is duidelijk en overzichtelijk via de site te volgen. Bovendien levert het ook veelal nog eens een goed rendement op.

uitstekend

• Service en klantvriendelijkheid

Zeer goede service en fijn en toegankelijk platform

Online gemak, servicegericht, zeer toegankelijk. Fijne fondsen.

zeer goed!

zeer goed!

Geen problemen.

Beperkte ervaring tot nu toe. Beleggings mogelijkheden en vormen zouden beter uitgelegd kunnen worden.

Over het algemeen positief

Voldoende up to date informatie. Alleen het overboeken laat nog al eens te wensen over. Voor 14:00 is volgende dag wordt nauwelijks gehaald.

Slecht

Had ooit 2 rekeningen bij Robeco , jarenlang van 94 tot begin 2000 Robeco veranderde tig keer v huisstijl, maar mijn geld heeft nooit iets opgebracht Rekeningen opgeheven, maar de Robeco veiligheid is blijkbaar niet in orde, ik ontvang veel e-mails v “Robeco” dat ik mijn gegevens moet aanpassen, anders volgt blokkade

• Service en klantvriendelijkheid

Prima, goed rendement, goede informatie

Ik beleg nu een paar jaar via Robeco, en het rendement is goed, zelfs in coronatijd. Verder is de informatie prima.

Mooi beleggingsplatform.

Een zeer uitgebreid handig beleggingsplatform met vaak goed presterende fondsen. Bovendien met One ook voor "stilzitters" een mooi presterend alternatief. Jammer vind ik het nog steeds dat jullie geen fiscaal vriendelijk pensioen-mogelijkheden aanbieden. Zoals bijv. brandnewday of de leidsche wel hebben.

ruim voldoende

• Service en klantvriendelijkheid N.v.t.

zeer ruime keuze uit fondsen

misschien wel een te uitgebreide keuze uit fondsen. Af en toe zie je door de bomen het bos niet meer. de Android app is echter compleet achterhaald. deze heeft echt hoognodig een update nodig. Niet overzichtelijk, niet goed leesbaar, geen duidelijke knoppen en bij fondsinformatie wordt je omgeleid naar je webbrowser?

Zeer slecht!

Zonder eerst te informeren wordt de rekening geblokkeerd, waarna door mij aanvullende info moet worden verstrekt. Nadat dit is gebeurd duurt het nog te lang voordat de blokkade wordt opgeheven! Verder zéér slecht telefonisch bereikbaar!

• Service en klantvriendelijkheid

Prima App maar moet uitgebreid worden.

Ik gebruik hoofdzakelijk de App op mijn IPhone. Ik vind dat de app dezelfde details moet kunnen geven als de website. Daar valt nog een verbeterslag te maken.

Over Robeco

In Nederland kun je bij heel wat aanbieders beleggen. Maar er is maar één partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggen. Die zelf fondsen ontwikkelt en beheert voor klanten, groot en klein. Wij bieden online beleggen voor iedereen. We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening.