Zeer slecht

Robeco eist informatie die het volgens Authoriteit Personeelsgegevens helemaal niet mag vragen. Bovendien is procedure hopeloos slecht en onvriendelijk. Jammer, maar na dertig jaar ga ik nu de rekening leeghalen.

• Service en klantvriendelijkheid

Winnaar slechtste service die überhaupt mogelijk kan zijn

Al weken bezig bij mijn eigen geld te komen. Bij bellen wordt steevast na 30 minuten de verbinding verbroken, geen reactie op mail. Als je ingehuurd zou worden om de slechtste customer journey ooit te ontwerpen heb je hier een overtreffend ontwerp

• Service en klantvriendelijkheid

Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u opgenomen en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

Identificatie lukt niet !!!!

Na meerdere keren geprobeerd te hebben mij te identificeren is dit nog steeds niet gelukt. Na verschillende keren lang in de wacht te hebben gestaan bij de helpdesk (minimaal 30 minuten) komt een medewerkster tot de conclusie dat de opgestuurde documenten prima in orde zijn. Maar ze kan er niet voor zorgen dat de identificatie nu geaccepteerd wordt. Ik krijg een terugbelafspraak. Ik denk, dan stuur ik er nog een email achteraan, krijg ik een bericht terug dat het 14 dagen kan duren voor ik antwoord krijg. Dit is toch te gek voor woorden !!

• Service en klantvriendelijkheid

Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u gehad en we begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

Schriftelijk rekening opgezegd, echter geen enkele reactie van Robeco

Begin dit jaar rekening schriftelijk opgezegd dmv gedownload opzeg formulier (helaas geen kopie gemaakt hiervan wat ik normaal altijd doe, maar kopieer apparaat stuk in corona tijd..) en tot nu toe geen reactie van Robeco. Het batig saldo heb ik maar over laten maken naar mijn tegenrekening, dus Robeco rekening staat op 0,0 Euro. Slecht te vinden hoe je een rekening kunt laten opheffen!!!!!!!!!!!!

• Online gemak N.v.t.
  • Service en klantvriendelijkheid

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben geprobeerd om met u in contact te komen. Helaas bleek dit telefonisch niet mogelijk. Daarom hebben wij u een inhoudelijke reactie via e-mail gestuurd.

Ben heel lang tevreden belegger geweest, maar momenteel m.b.t. de identificatie-eis zeer ontevreden

Ik kreeg , net als waarschijnlijk iedere klant, het verzoek mijn identiteit te bevestigen. Ik probeerde dat enkele keren via de smartphone , op de wijze zoals aangegeven door Robeco. Dit werkte echter totaal niet. Uiteindelijk gepoogd via een QR-lezer welke ik via de Google Play Store had gedownload. Deze gaf echter de melding dat e.e.a. niet op mijn smartphone zou werken, alleen op een IPhone !. Vervolgens gepoogd op de alternatieve wijze: via uploaden van een kopie van mijn paspoort. Daarbij bleek echter dat men ook nog een aanvullend document verlangt (bewijs van goed gedrag / kopie registratie bij de gemeente / kopie van een bankafschrift). Ik ben dat laatste geenszins van plan: daarmee verschaf je gewoon veel te veel privé gegevens welke ook nog eens fraude-gevoelig zijn. Dit alles zou niet eens zo erg zijn, ware het niet dat ik deze week een brief ont6vaing met de waarschuwing dfat Robeco mijn rekening zal blokkeren indien ik e.e.a. niet op korte termijn voldoe!!!!! Ik vind dat laatste gewoonweg grof/onbeschoft en volgens mij is het zelfs onwettig. Je kunt immers niet meer aan je geld komen, terwijl het probleem feitelijk bij Robeco zelf ligt.

• Service en klantvriendelijkheid

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben geprobeerd om met u in contact te komen. Helaas is dit nog niet gelukt. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

Hopeloos systeem

Probeer mijn partner te identificeren...... zij heeft geen account. Hebben een en/of rekening. Na een e-mail en telefonisch contact teruggebeld door een medewerker. Hij verteld hoe dit zou moeten kunnen. Formulier downloaden en invullen... opsturen en na enkele dagen alsnog via de site identificatie bevestigen..... allemaal erg omslachtig EN de link om het formulier te downloaden werkt niet en geeft een foutmelding.. Waardeloos......................

identificatie EEN rekening 2 personen

Normaal nooit problemen gehad.

Identificatie mislukt

De verplichte identificatie mbv app of handmatig is een mislukt project, erg klantonvriendelijk. Opsturen lukt niet, steeds opnieuw proberen en diverse chat adviezen zonder resultaat. Dat moet toch simpeler kunnen anno 2021. Na uren van mijn tijd kwijt te zijn heb ik maar besloten mijn rekening op te heffen. Ook al vanwege de dreigende taal dat ik na 3 augustus mijn eigen geld niet meer van mijn rekening kan halen. T Moet nIet gekker worden.....

AL MIJN GELD KWIJT

NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT AAN BEGINNEN! ZIJ STEKEN ALLES IN HUN ZAK, ZELFS ALS ZIJ JOUW GELD VERLIEZEN MOET JE BETALEN. BEN ALLES KWIJT!!! ALLES!!! MEER DAN 24000 EURO!!!!

• Service en klantvriendelijkheid

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben geprobeerd om met u in contact te komen om na te gaan waar u precies ontevreden over bent. Helaas is dit nog niet gelukt. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

Verplichte identificatie mislukt keer op keer

Moet mij na ruim 25 jaar klant te zijn geweest identificeren. Via de app mislukt dat keer op keer. Handmatig identificeren mislukt keer op keer. Krijg mail van Robeco dat identificatie mislukt is. De reden geven ze niet. Ik ben het nu zat en heb de rekening opgezegd.

• Service en klantvriendelijkheid

Online Identificatie werkt slecht.

Ik heb de online identificatie inmiddels 3 keer moeten uitvoeren. Steeds kreeg ik enkele dagen later te horen dat het niet goed was. Van mijn laatste identificatie-poging heb ik niets meer vernomen. Plots krijgt mijn vrouw een dreigbrief dat onze rekening wordt geblokkeerd als zij zich niet online identificeert. We hebben een gezamenlijke rekening en blijkt dat zij zich ook moet identificeren terwijl zij nooit een oproep hiervoor heeft gehad. Ik denk dat wij onze rekening maar op non-actief zetten want onterecht dreigen met een blokkade hoeven wij niet te pikken. Overigens, op mails reageren ook niet.

Onbeschoft, onbereikbaar

Rekening geblokkeerd zonder schriftelijke waarschuwing. Wel mails over dit onderwerk, echter die zaten in de spam. Telefonisch onbereikbaar; een bandje meldt 5 wachtenden voor mij echter 20 minuten later nog steeds 5 wachten voor mij! Mail worden niet beantwoord. Er komt een automatisch antwoord dat het erg druk is en de beantwoording 14 dagen op zich laat wachten. Identificatie apps werken niet, telkens wijzigende identificatie apps. Alles functioneert slecht, desondanks blijven rekeningen geblokkeerd.

• Service en klantvriendelijkheid

Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u gehad en een afspraak gemaakt om een en ander verder met u te bespreken. We begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

Beroerd

Na eerst verschillende documenten te hebben verkleind, naar pdf omgezet etc (want anders mocht/kon niet) toch app gedownload. Deze vraagt om zéér veel persoonlijke gegevens (zoals foto's ed., scan paspoort. . . Bizar. Een vraag via contact formulier is na weken nog niet beantwoord. Onderstaande vragen vul ik met slechts mogelijke score in.

• Service en klantvriendelijkheid

geen overzicht, opzetten account onmogelijk

Geprobeerd om te registreren en alle gevraagde gegevens meermaals ingevuld (geen succes). na een aantal dagen proberen kwam ik op het punt dat ik geld mocht overmaken, een bedrag van 2.300 euro voor de rekening van me zoontje en 7500euro van mijn eigen spaar vermogen.. nu 2 dagen later is het geld nog niet op de rekeningen en ik krijg plots weer verzoeken koppieeen van mijn ID of paspoort door te sturen. het wekt wantrouwen en ik vraag me af waar me zuur verdiende geld nu is. Na het leggen van contact via de chat wat niet echt een succes was telefonisch geprobeerd, ruim 1 uur aan de telefoon gezetten en naar een bandje geluisterd dat zegt dat er 5 wachten de voor me zijn.\ uiteindelijk niemand aan de lijn gekregen.

• Service en klantvriendelijkheid

Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u gehad. Hopelijk is een en ander naar wens voor u opgelost.

Identificatie ONMOGELIJKE & Hulpdesk zorgt alleen voor dat je geen contact krijgt met de bosdoeners

ik zie dat ik niet alleen ben en al vele klanten dezelfde problemen met de Robeco ondervinden: - identificatie app werkt voor deze buitenlander (EU) van geen meter, - ik heb al 5 keer tussen 30 en 60 minuten met de helpdesk voor de identificatie gebeld (maar kreeg keer op keer andere info / advies, - loze beloofde dat ik teruggebeld zou worden, - contact met de afdeling die mijn handmatige identificatiepogingen blijft weigeren wordt zorgvuldig onmogelijk gemaakt, - geen info wordt gegeven (behalve standard teksten in standard e-mails) over wat er überhaupt mis is met de vele verschillenden 'bewijstukken' die ik ingeleverd heb, - al drie keer had iemand van de beftreffende afdeling mij moeten bellen (=belafspraken), en al drie keer heeft die persoon me laten staan, enz. enz. enz. Wat ooit een top financiële instellingen was is nu veranderd in een chaotisch monster uit de Sovjetunie tijdperk. Het is zo erg en zo ongelofelijk dat je je gaat afvragen of hier geen sprake is van opzet... Ik ga mijn rekening leggen en opzeggen - of misschien laat ik een miniem bedrag staan en hou ik de rekening nog even zodat ik een formele klacht kan indienen. En een schadeclaim. Want ik word toch hierdoor gedwongen mijn beleggingen te verkopen en dat ook nog op een niet door mij gekozen moment, wat kan tot verliezen leiden (door operatiekosten, slechte verkoop moment...). En die verliezen worden dus door de Robeco zelf veroorzaakt.

• Service en klantvriendelijkheid

gedwongen opgave van persoonsgegevens onmogelijk in systeem te krijgen

ik word gedwongen om allerlei persoonlijke gegevens over mijn inkomen etc. door te geven. Als ik dit niet doe dreigt robeco dat mijn rekening niet meer voor mij toegankelijk! Ik probeer dit vandaag al voor de 4e keer maar na het uploaden van een bankafschrift van andere bank en paspoort ter identificatie worden alle vinkjes groen maar krijg toch een melding dat er iets niet goed is gegaan, ik opnieuw alles moet controleren en andere contact met robeco opnemen. Contact opnemen is onmogelijk want nergens telefoonnummer beschikbaar, op mail krijg je antwoord dat het erg druk is het het wel 14 dagen kan duren voor je antwoord krijgt, en via de chat..... Als het niet

disrespectvol

Telkens weer lange wachttijden bij bellen naar Robeco; ' het is drukker dan u van ons gewend bent'...Ze bedoelen eigenlijk; wij kiezen er voor onze helpdesk onderbezet te laten...structureel probleem; past niet bij zo'n organisatie, zie ik als blijk van onvoldoende klantwaardering

waardeloze app

De app blijft vermelden: u heeft te vaak een verkeerde code ingevoerd nog 320 minuten voor u het weer kunt proberen. Elke keer als ik de app open staat er een ander aantal minuten wachten, 240 minuten, 190 minuten en dan weer oplopend naar 320 minuten. Ben er vrijdag mee begonnen en het is nu woensdag en nog steeds 320 minuten wachten....

• Service en klantvriendelijkheid N.v.t.

Mijn ouders hebben ooit een robeco rekening geopend voor mij toen ik nog niet eens kon lopen. Door de jaren heen altijd klant gebleven. Automatisch beleggen werkt makkelijk. Fondsen verkopen en het geld opnemen duurt even, maar dat is geen probleem. Beleggen doe ik niet met geld waarvan ik verwacht het snel nodig te hebben. De identificatie app kan iets gebruiksvriendelijker, maar doet zijn werk. De vragen die gesteld worden in het identificatie proces zijn in lijn met KYC / CDD gegevens die andere banken verzamelen. Wat ik wel matig vind is het gebrek aan MFA bij het inloggen. Dat mag anno '21 wel beter.

• Service en klantvriendelijkheid N.v.t.

identificatie problemen en geen respons op e-mail

Uiterst beroerd Geen antwoord op vragen die ik in meerdere e-mails heb gesteld

• Service en klantvriendelijkheid

Wat een amateuristische bende.

Reeds 8x een identificatie ingestuurd, 6x per telefoon en 2x handmatig. Alle keren mislukt, en steeds maar weer dreigberichten van Robeco dat de rekening wordt geblokkeerd. Antwoordt per e-mail duurt ten minste 14 dagen, 2x teruggebeld door Robeco, ook weer ten minste 2 weken na mislukte identificatie. Geen reactie op een klachten e-mail. En dan dat amateurisme om de geboortedatum in te vullen, steeds per "toets terug" één maand terug, als geboren bent in de jaren '50 ben je nogal onderweg en één keer fout: start opnieuw, lukt identificatie niet: start opnieuw (per keer ca 750 x toets terug)

Persoonsgegevens invoeren onmogelijk

Allereerst is er een dreigmail dat je een APP "MOET" downloaden, om je gegevens door te geven. Dan blijkt het om je id bewijs te gaan. Je moet een foto maken, dat is al een hopeloos gedoe maar na wat rommelen lukt dit wel. Dan foto's maken van het ID bewijs (waar slaat dit op als je daarna de NFC chip gegevens doorstuurt) NFC uitlezen, opsturen Helaas na paar minuten wachten, mislukt. Na uur proberen nog steeds mislukt Stop ermee Zeg mijn rekening wel op

Geschoffeerd

Vandaag gepoogd 'mijn gegevens bij te werken'. Was verplicht om blokkering te voorkomen. Ik deed m'n best, maar niets van Robeco werkte. Kostte een ochtend + veel belkosten met Service. Geen resultaat. Overweeg rekening per post te beëindigen. Vaarwel Robeco, vaarwel Rabo.

waardeloos

Ik probeer al 3 dagen mijn gegevens bij te werken. Kom niet bij.... Uw identificatie Kan mijn inkomsten en vrij te besteden vermogen niet invullen

Zeer slecht

Identificatie werkt niet ,komen ook niet met oplossing

Over Robeco

In Nederland kun je bij heel wat aanbieders beleggen. Maar er is maar één partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggen. Die zelf fondsen ontwikkelt en beheert voor klanten, groot en klein. Wij bieden online beleggen voor iedereen. We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening.