
Ondanks al het gedoe rondom corona liep alles heel soepel. Vriendelijk personeel, fijne chirurg die uitlegde wat hij ging doen etc.
Mijn ervaring met de kaakchirurg en assistente was goed. Wat ik als héél vervelend heb ervaren is dat ik in het weekend het spoednummer heb moeten bellen ivm hevige pijn. Helaas werd ik door een onaardige assistente te woord gestaan en werd me verteld dat ik niet kon en mocht komen. Ik moest mijn antibiotica en maar extra pijnstillers innemen. S, maandag om 8.00 gelijk opnieuw gebeld en werd ik gelukkig wel serieus genomen. Ik ben tevreden over mijn behandeling maar absoluut niet over hoe ik in het weekend te woord ben gestaan door het spoednummer.
Dat ik hartelijk ben ontvangen. En ik ben heel lief behandeld super zels Dank jullie wel
Ik werd goed ontvangen en netjes geholpen. De chirurg met assistente waren aardig en rustig. Kortom, prettige ervaring!
Niks gevoelt
Ik moest mijn verstandskies laten trekken. Ik heb aangegeven dat ik het erg spannend vond. De assistente was erg vriendelijk en gaf de verdoving. De kies lag nog in het bot dus er moest flink geboord, gekraakt en getrokken worden. Ik raakte hiervan overstuur maar chirurg zei dat ik gewoon even moest meewerken en even niet zo moest bewegen. Al met al een nare ervaring voor mij.
Toen de verdoving uitgewerkt was nog zeker meer dan een week last van gehad. Met eten en de spierpijn wat je in je kaak hebt. De rare smaak wat je overhoud. Ik zou dit niet voor me lolletje nog een keer doen. Als het moet zou het maar moeten omdat ik er anders meer aan over houd dan de klachten na het trekken van mijn verstandskies.
Ik heb geen enkele negatieve gebeurtenis mee gemaakt.
Duidelijk, blijven je tijdens de operatie goed op de hoogte houden. Gelukkug weinig ervaring mee maar lijkt me een goed professioneel chirurgie
Hoefde alleen bij binnenkomst het formulier over mijn gezondheid niet af te geven dit vond ik wel vreemd. Afspraken stonden goed maar door overmacht is dit nu verder uit elkaar verwacht ik.
Zoals hierboven beschreven
Voor de aanpak was ik erg nerveus. Doordat de Kaakchirurg zo rustig aan vriendelijk was nam dit af. Tuurlijk wil ik liever niet nog meer verstandskiezen eruit (puur voor de gevolgen) maar wanneer het toch moet, raad ik zeker deze praktijk aan.
Aardig en geduldig personeel
Goede behandeling, fijne kaakchirurg en assistente
Vriendelijk personeel. Kreeg goede instructies tijdens de ingreep.
Op een dinsdag werd mijn verstandskies verwijderd. Deze ingreep ging soepel zonder pijn en ze vertelde precies wat ze deden, dat was prettig. Ik kreeg pijnstilling voorgeschreven voor 5 dagen. Maar toen zaterdag deze medicijnen op waren, had ik nog veel pijn, maar geen idee hoe ik zelf het beste de pijn tegen kon gaan, want gewone ibuprofen was niet genoeg. Dus ik belde de praktijk om 12.45 voor advies, en ondanks dat ze aangeven tot 14.00 bereikbaar te zijn, was er al niemand meer aanwezig, dus kon ik het zelf maar uitzoeken. Ook is mij niet goed uitgelegd hoe ik het beste de wond schoon kon houden, alleen dat ik er overheen moest poetsen, maar dat was naast pijnlijk, ook niet erg efficiënt voor het vuil dat in de wond zelf zit, achter de hechtingen. Dus niet erg tevreden met de nazorg, er is onvoldoende informatie meegegeven.
.
Alles was eigenlijk prima verlopen alleen had ik wat meer informatie vooraf willen hebben bij bijvoorbeeld hoe gaat de verdoving en de rest.
Nvt
Je ziet er tegen op omdat zoveel mensen niet echt positief zijn over de ZBC. Maar het viel mee en er was genoeg aandacht voor mij. Behulpzaam vanuit de Tandarts / dokter assistente (verpleging ?)
Goed geholpen. Behandeling duurde echt maar enkele minuten. Helaas wel even een tijdje moeten wachten ivm behandeling andere patient. Verder helemaal in orde!
Goed
Locatie is gemakkelijk te bereiken, gratis parkeren. Het centrum is licht en schoon en goed uitgerust. Het kleinschalige vind ik prettig. Ik hoefde nauwelijks te wachten en werd prettig en competent geholpen. Vorige ervaringen hier liepen hetzelfde.
Vond het van te voren best spannend, maar viel mede door de zorgverleners heel erg mee
"Ik kan niet tegen huilende vrouwen", "Het is maar het trekken van een wortel, ik bedoel maar er zijn ergere dingen" is mijn inziens geen taalgebruik meer van deze tijd om tegen een klant/patiënt te gebruiken bij emoties. Om kunnen gaan met emoties lijkt me bij iedere hulpverlener een noodzaak. Dat moet onderdeel van nascholing zijn als dat vroeger niet in een opleiding gezeten heeft en in aanleg of opvoeding niet aanwezig is. Je werkt immers met mensen, niet alleen met het euvel wat verholpen moet worden. Of het nu een worteltrekken betreft of een drievoudige kaakbreuk na een ongeluk waarbij alle kiezen diagonaal kapot geslagen werden. Dit laatste overkwam mij, en na jaren nare tandheelkundige behandelingen en ontmoetingen en aanvaringen met horken, butchers, aardige, kundige en ronduit arrogante kaakchirurgen ben ik met een PTSS blijven zitten. Waardoor ik nu tijdens behandelingen helaas, helaas, nog wel getriggerd kan worden. Tranen zijn spanning ontladend in deze. Dit doe ik niet voor mijn lol of om de kaakchirurg een onprettig gevoel te bezorgen. Mijn lichaam heeft een eigen geheugen blijkbaar. Ik heb de moed gehad dit uit te leggen van te voren. Dat ik soms even tijd en ruimte nodig heb als het even niet gaat. Dit alles mocht niet baten, hij probeerde te sussen, het kleiner te maken, te relativeren, op me in te praten....naar mijn idee omdat hij niet met emoties overweg kan. Hij kan misschien in de leer bij een jongere empatische collega waar ik eerder bij ben geweest. Ik had toen dezelfde problemen en geen nare ervaring! Ik geloof bij een apex-behandeling, of hoe heet zoiets. Ik heb toen het gevoel gehad dat er naar me geluisterd werd en dat zowel kaakchirurg als assistente er voor me waren en er rekening met mijn trauma werd gehouden. Nu had ik dat gevoel geenszins. Het shaken/trillen van mijn lichaam heb ik lang niet gehad. Nu wel weer. Heel erg naar is dat. Ik geloof dat de assistente wel begrip voor me had. Dhr Borstlap krijgt in deze geen aanbeveling.
Groenewoudseweg 135
6524 tx Nijmegen
ZBC de kaakchirurg is de praktijknaam van "Stichting Extramurale Mondzorg" en is een verwijspraktijk voor poliklinische kaakchirurgische ingrepen en implantologie. De letters ZBC staan voor Zelfstandig Behandel Centrum. Verwijzing door tandartsen en huisartsen. De kaakchirurgen van "ZBC de Kaakchirurg" zijn tevens staflid van de afdeling Mond - Kaak en Aangezichtchirurgie van het UMC St. Radboud in Nijmegen. Iedere kaakchirurg werkt één dag(deel) in de week op ons ZBC en is voor de overige tijd werkzaam op het Universitair Medisch Centrum.
Bij Colosseum Dental Benelux willen we iedereen de mogelijkheid geven op een gezond en gelukkig leven. En daarom focussen we juist op onze langetermijnvisie. Wij willen een partner zijn voor onze patiënten en onze medewerkers; in iedere levensfase met de daarbij behorende behoeftes.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.