Medewerker die ik telefonisch heb gesproken was erg behulpzaam, geduldig, duidelijk en heel klantvriendelijk.

Lekker snel geld verdienen

Door onvoldoende informatie van Essent moest ik nu €340 betalen aan oude energieleverancier doordat overstappen in de winter niet handig is. Klantenservice/klachtencommissie hield zich ook niet aan de afspraken, ook niet meer een passende oplossing. Excuses van de medewerker, maar daar kan ik niets mee

• De wijze waarop het contact is verlopen

Zeer slechte geen goede uitleg voor de gevolgen

De man die aan deur kwam vertelde het kost me niks, maar vertelde er niet bij dat als in het midden van het jaar overgaat dat je dan de jaarnota van een half jaar krijgt in mijn geval 800 euro die ik ineens moest op hoesten, zeer ontvredem omdat ik hem nog heb gevraagd naar dit

heel vervelend en kost mij ca €200

Essent heeft zelf een ingangsdatum gekozen zonder mij even te bellen. datum te vroeg en nu loop ik bonus mis vanwege contractbreuk!!

Zeer slecht

Ben overgestapt dmv een bespaarcoach had elders contract wat liep tot maart.Niemand heeft mij hierop geattendeerd maar bij mijn overstap kreeg ik een eindafrekening dat ik nog even meer dan 600 euro mocht betalen. Bij navraag komt dit doordat ik in de dure maand ben overgestapt. Ieder heeft zn deskundigheid, kennis van zaken op het gebied waarin iemand is gespecialiseerd vind het daarom als onwetende consument erg triest dat zulke dingen gebeuren. Deze overstap krijgt van mij dus een hele dikke onvoldoende.ik vind nl dat ook Essent mij hierop had kunnen attenderen.

omgeluld

Ik hoefde helemaal niet over te stappen. Ik was nog niet eens klaar met mijn hele contract jaar bij enecco, gaf aan dat ik er ook amper verstand van heb en dit liever met mijn vader wou bespreken. Het ging allemaal zo lang door dat ik uiteindelijk 20 minuten heb staan luisteren terwijl ik Meerdere keren aangaf niet te hoeven overstappen. En nu krijg ik een dikke eind rekening van Enecco die ik niet eens kan betalen van bijna €400,-. Verder aardige man maar hij praat gewoon over je heen om zijn eigen doel te behalen zonder mij daarin goed te adviseren wat het beste is VOOR MIJ.

snel overtuigend

De meneer bij mij aan de deur zei dat het niet uitmaakte dat ik maar kort bij huisenergie was, de overstapkorting zou door Essent betaald worden. Die bleek 100 euro meer dan 250 euro omdat ik zo kort klant bij hun was geweest, ik had natuurlijk best kunnen wachten met overstappen als ik dat geweten had, 100 euro vind ik een hoop geld. Ik vind dus dat ik onder valse voorwendselen ben overgehaald over te stappen naar Essent Alleen aanbevelen als de mensen de voorwaarden goed uitzoeken

• De wijze waarop het contact is verlopen

Overstap was standaard, met de nodige missers.

Mijn vorige contract liep van 1 maart 2019 tot 1 maart 2020. Nu zag ik tot mijn verwondering dat mijn huidige contract met Essent gaat lopen van 2 maart 2020 ( en is dat dan ook weer een dag langer, 3 maart 2021 ). Of wordt dat dan toch 1 maart 2021, zonder de boetes voor contractbreuk etc? In mijn aanbiedings brief staat wel 1 maart 2021, ik ben benieuwd. In de aanbieding van mijn contract blijkt dat ik meer dan € 200,- terug krijg van Essent ( leveringskosten, netbeheerskosten etc minus de teruggave energiebelasting en welkomstpremie ). Toch moet ik volgens de aanbieding € 10,- per maand voorschot betalen. En tot mijn "schrik" bemerk ik dat in "Mijn Essent" zonder waarschuwing vooraf staat dat Essent € 20,- per maand af gaat schrijven. Telefonische "kluitje in het riet sturen" desk regeerde droog: minder dan € 20,- kan het systeem niet aan. Nu verbaast dit me niet, sinds ik zonnepanelen heb is de overstap nog nooit gegaan zoals inde ronkende reclames beloofd wordt

Heel slecht!

Bij BCC in Amsterdam Noord werden wij overgehaald om van Budget Energie naar Essent over te stappen. Een kadobon maakte het nog verleidelijker. De boete zouden we terug krijgen, dus eerst voorschieten maar dan komt het goed. Nou blijkt dat je ook de eerder betaalde compensatie van 200,- terug moet betalen. In ons geval 2 keer voor 2 adressen. Daar is niets over gezegd in de winkel!!!! Staat natuurlijk in de kleine lettertjes maar die heb je niet paraat in de winkel. Er is wel in de computer gekeken voor ons en het zou allemaal een stuk voordeliger zijn. Ik heb al gebeld en er wordt naar gekeken, maar tevreden??? Nee dus!!!

• De wijze waarop het contact is verlopen

Diverse keren geprobeerd in te loggen bij Essent, maar dat lukt niet.

Goedemiddag, in december 2019 zijn wij overgestapt naar Essent. Sindsdien heb ik diverse keren geprobeerd in te loggen, te vergeefs. Het lukt gewoon niet. Hierdoor ben ik ook niet op de hoogte van jullie dienstverlening. Nooit werd ik gevraagd of ik op de site van Essent kom en of het inloggen gelukt is. Met vriendelijke groeten, Maria Posner

goed geholpen.

zeer duidelijk en goed

er wordt de tijd voor je genomen

Prima en geruisloze overstap

Onze overstap naar Essent als nieuwe energieleverancier is geruisloos en prima verlopen

Betrouwbaar

Nooit problemen gehad in 50 jaar.

Teleurstellend

Ik zou geen enkele actie zelf hoeven te doen voor deze overstap. Nu krijg ik alsnog van NLE een eindafrekening met daarin de boete verwerkt dus toch zal ik hier zelf weer achteraan moeten , eerst betalen dan weer bellen en mailen. Deze maand heb ik dus minder te besteden, top essent.

Altijd leuk met Essent.

Nu weer een leuk kadootje. We zijn er blij mee.

Heel erg tevreden.

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Essent. En alle andere bedrijven daar heb ik geen behoefte aan. Ze kunnen mailen of bellen wat ze willen, maar ik ga niet over naar een ander.

Leuke actie

Vooral in deze tijd

Overgang via Pricewise

Via een vergelijkingssite weer terug bij ons oude vertrouwde energie leverancier, elk jaar wisselen wij om zo de kosten zo laag mogelijk te houden maar Essent is toch wel een van onze voorkeur, alles duidelijk en overzichtelijk... geef fratsen en je wordt vriendelijk te woord gestaan

• De wijze waarop het contact is verlopen

overstap goed , maar dan de rest

ik ben overgestapt van energiedirect naar essent, dat is allemaal goed gegaan, alleen de 158 euro die ik terug moet krijgen heb ik nog niet gezien, ik heb daar over gemaild en gebeld, krijg mail dat het gebeurd is, ik weet dat het een zusterbedrijf is. dat zou 17 maart moeten zijn gebeurd, maar op mijn rekening zie ik niets op 17 maart tot nu 3 april. toch jammer

• De wijze waarop het contact is verlopen

Ik ben niet zolang lid dus kan verder niet veel zeggen !

goed verzorgd en transparant

Ja leuk binnen gekomen met een compliment en een 5 jarencontract, maar er zijn toch nog concurenten. Dus weer overgestapt.

• De wijze waarop het contact is verlopen

De overstap ging prima, alleen de portal met het verbruik is ver onder de maat.

Bij het oversluiten was toegezegd dat ik net als bij Nuon dagelijks het verbruik kon monitoren van gas en elektra via de app. Nu blijkt dat er alleen een maandverbruik weergegeven wordt en dat duurt ook nog eens een paar dagen nadat de maand al beëindigd is. In het kader van je energieverbruik managen is dit echt een gemis en reden om zo snel mogelijk weer over te stappen.

• De wijze waarop het contact is verlopen

Goed, waarom zou ik anders al jaaaren klant zijn?

Hoe kun je goede ervaringen omschrijven? Nooit klachten of zo?

Goed,beter,best

Ik ben nog van,licht en water,PTT,en pnem.namen zijn nu anders maar service is gelijk gebleven.

Over Essent

Essent hecht veel waarde aan uw mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. • Uw beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl. • Alleen uw voornaam en woonplaats zijn zichtbaar bij een beoordeling. • Uw e-mailadres wordt niet getoond. • Essent kan geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. • Essent heeft de mogelijkheid om op beoordelingen te reageren. • Medewerkers van Essent mogen geen beoordelingen plaatsen. • Klantenvertellen kan beoordelingen verwijderen indien: - Beoordeling niet over Essent gaat - Taalgebruik aanstootgevend is - Beoordeling persoonlijke informatie bevat als naam of telefoonnummer