
De service van Essent medewerkers en de inzicht die ik heb over mijn verbruik die door Essent inzichtelijk voor me wordt gemaakt geeft me een goed gevoel toch weer te kiezen voor Essent zonder echt te letten op de paar tientjes die per maand misschien bij een prijsvechter aanwezig kan zijn. Een goede dienst-/ serviceverlening vind ik belangrijk. Keep up the good work.
Alles keurig geregeld door medewerker
Goedemorgen Ron! Teamwork makes the dream work 💪 Thanks voor je fijne reactie en mooie cijfer! Groetjes, Dinanda Webcare Essent
Betrouwbaar en klantvriendelijk.
Goedemorgen! Dat doet ons klantenservicehart sneller kloppen! 💛 Bedankt voor je mooie review! Groetjes, Dinanda Webcare Essent
Onverteerbaar hoge tarieven voor (langjarig) bestaande klanten versus nieuwe contractanten. Daarbij worden -forse- bonussen verstrekt aan nieuwe klanten die niet gelden voor bestaande klanten. Absoluut niet passend!
De contracten kunnen afwijken voor nieuwe klanten. We proberen uiteraard onze nieuwe klanten altijd een welkomstgeschenk te doen. Dit is helaas niet mogelijk bij ieder contract. We proberen alsnog onze vaste klanten het scherpste aanbod te doen en te belonen met leuke extra's zoals Thuisvoordeel! Groet, Dial Webcare Essent
betrouwbare levering, enige opmerking is dat een eenvoudig maandoverzicht beter is dan het huidige
Fijn dat de levering zo betrouwbaar voelt. Wat zou je graag anders willen zien aan het maandoverzicht? Alle feedback is van harte welkom! Groet, Dial Webcare Essent
Vlak voor corona overgestapt met een 5 jarig contract. Daar heb ik dus heel veel voordeel van gehad. Altijd keurig geleverd, geen gedoe. Ondanks de hoge prijzen voor de energie voor een ander heb ik 5 jaar lang niets geen gedoe gehad. Hulde daarvoor.
Goedemorgen Hans, Wat fijn om te horen dat het zo goed bevallen is, dat is voor ons heel belangrijk. Geen gedoe, prima levering en dan deze complimenten. Dank daarvoor! Hopelijk mogen we je nog lang als klant blijven begroeten! Groet, Jo
Ik vind alles heel duidelijk en overzichtelijk. Kijk regelmatig op mijn verbruik zodat ik Jan bijsturen. Zijn er erg blij mee!
Hi Ron, Wat leuk om te horen dat jullie zo tevreden zijn! 😊 Fijn dat alles duidelijk en overzichtelijk voor jullie is, en dat jullie het verbruik zo goed kunnen volgen. Dat is precies waar we het voor doen! Mocht je in de toekomst nog vragen of tips hebben, laat het gerust weten. We denken graag met je mee. Groetjes, Eleonora | Webcare Essent
Nu 1 jaar in gebruik maar helaas waardeloos... tenzij je er geen probleem mee hebt heel veel persoonlijke data te delen. Dat gaat te ver. De vorige app was nauwkeuriger zonder dat je je inboedel moest en woonsituatie moest mededelen. NB; de gasprijs zakt maar het variabele tarief Essent zakt niet. Het argument is altijd politieke onrust. Die was er vroeger ook. Aangezien velen alternatieven hebben gezocht, zou de prijs eigenlijk moeten zakken.
Hi Sandra, Jammer om te horen dat je niet tevreden bent met de vernieuwde app. We snappen goed dat het vervelend is als het minder duidelijk of juist meer ‘persoonlijke’ informatie lijkt te vragen dan je gewend was. De bedoeling van die extra gegevens is om je verbruik beter en persoonlijker in beeld te brengen, maar je privacy blijft natuurlijk gewoon goed beschermd volgens de wet. Ook wat je zegt over de gasprijs begrijpen we. De marktprijzen kunnen inderdaad dalen, maar het variabele tarief wordt op vaste momenten vastgesteld. Daarbij spelen veel factoren een rol, waaronder inkoopprijzen en ontwikkelingen op de energiemarkt. Het klopt dat het soms even duurt voordat dalingen zichtbaar worden in de tarieven. Fijn dat je de moeite neemt om dit met ons te delen! We nemen je feedback zeker mee. Als je ergens verder over wilt doorpraten of vragen hebt over je contract of tarieven, laat het gerust weten. We denken graag met je mee. Groetjes, Eleonora | Webcare Essent
Soepel met de maandelijkse informatie
Hoi Arie, Dank je wel voor je mooie review. Ik wens je alvast een mooi en fijn weekend. Groetjes Mariska. Webcare Essent.
Eerder aanbod van een maand terug scheelde behoorlijk, maar medewerker had geen begrip voor het verschil en zei dat ik het maar eerder had moeten beslissen.
Hoi Maurice, Ik schrik een beetje van jouw berichtje, het is geen antwoord en reactie welke je van ons als medewerkers mag verwachten. Mijn excuses dat dit zo is ervaren. Het is altijd moeilijk in te schatten wanneer je het beste een contract kunt verlengen, de energiewereld is nog steeds er onstabiel. Voor ons is het ook lastig om in te schatten wanneer de tarieven het meest gunstig zijn. Dat neemt niet weg dat we zo`n antwoord moeten geven. Ik hoop dat ook dat de energiekorting welke je bij jouw verlenging hebt gekregen jou wat meer tevredenheid geeft na het minder leuke contact. Mocht ik je nog met vragen kunnen helpen dan doe ik dat graag. Fijne dag verder Maurice. Groetjes Mariska. Webcare Essent.
Al jaren trouwe klant maar de prijs per kWH en m3 licht een stuk (min 20%) hoger dan voor nieuwe klanten. De 10% korting betaal je dus gewoon uit eigen zak. Ik hoef geen overstap bonus maar gewoon een eerlijke prijs.
Hoi Marco, Wat leuk om te lezen dat je al zo lang klant bij ons bent. Op de huidige energiemarkt zijn nieuwe klanten voordeliger uit. Het is dus niet zo dat het alleen bij ons het geval is maar bij de meeste leveranciers. We begrijpen dat het niet leuk is voor de trouwe klanten maar we kunnen de energiemarkt niet in ons eentje veranderen. Overigens is ons aanbod een goed aanbod als je een vergelijking maakt met het aanbod van andere leveranciers voor bestaande klanten. Groetjes, Webcare Essent
Ik ben 58 en heb qua elektra nog nooit een andere energieleverancier gehad. Ben na het overlijden van mijn zoon bij Essent vertrokken. (hij woonde alleen en had ook energie via Essent) Medewerker Essent toonde geen enkel medeleven na mijn mededeling mbt het overlijden. Ik) zijn bankrekening is tijdelijk geblokkeerd. Essent) en hoe gaat alles nu betaald worden? Essent) kan het contract niet op uw naam? Ik) nee, mag niet van notaris. Ineens is zijn account compleet weg, kon niet meer inloggen en/of zijn betalingen inzien. Mail Essent) u heeft achterstand. Ik) dat kan niet. Ik heb nooit achterstand. Na controle stond het contract van mijn zoon toch ineens op mijn naam! Ik) gebeld. Hoe kan dit? Ik heb hiervoor geen akkoord gegeven. Essent) oh, niet? We gaan het oplossen. Paar dagen later wordt ik gebeld door een hulpverlening ivm mijn schulden... Ik) schulden? Waar? Medewerker hulpverlening) bij Essent. Daarna direct overgestapt. Een nette mail met klachten gestuurd maar geen enkele reactie gehad. Wordt ik een paar weken later gebeld. Essent) we hebben een leuke aanbieding voor u, komt u bij ons terug, we missen u. Ik) en mijn mail mbt alle klachten? Essent) heeft u die naar het juiste adres gestuurd? We kunnen niets vinden. Ik) zeker het goede adres. Maar kom ook zeker niet terug, al kreeg ik de stroom met geld toe.
Halo Wim, Wat een ontzettend vervelende ervaring moet dat geweest zijn voor u. Het verlies van uw zoon en dan ook nog te maken krijgen met zulke ongevoelige reacties van de medewerker is absoluut onacceptabel. Het is begrijpelijk dat deze situatie veel stress en verdriet heeft veroorzaakt. Ik wil dan ook excuses aanbieden namens ons, dit is absoluut niet wat er van de medewerkers wordt verwacht. Ik weet dat u hiermee het leed niet weg gehaald kan worden, maar wil toch mijn medeleven tonene voor wat er is gebeurd. Ik begrijp heel goed dat u hebt besloten om over te stappen naar een andere energieleverancier. Ik heb toch een klacht aangemaakt om het op een betere manier te bespreken. De doorlooptijd is maximaal 2 weken. We proberen zo snel mogelijk contact met je op te nemen. Je hebt vanaf nu dan ook 1 contactpersoon die dit verder met jou behandeld
Vlot en snel en realistisch gezien de markt
Bedankt voor je review Jaap, fijn dat het je bevalt.
Essent is voor mij al vele jaren een betrouwbare, stabiele leverancier van energie. De website is duidelijk en gebruiksvriendelijk. Essent is een groot en stabiel bedrijf, dat niet zo gauw failliet gaat. Deze stabiliteit is voor mij belangrijk. De energieprijzen zijn hoog, maar ik geloof dat Essent een eerlijke prijs biedt voor de consument en niet alleen maar aan de eigen winst denkt. Essent heeft misschien niet altijd de goedkooptste tarieven op de markt, maar ik heb vertrouwen dat ze er zijn voor de consument en dat telt voor mij. Ze belonen trouwe klanten en extra korting is altijd welkom!
Hoi Nicole, Bedankt voor je uitgebreide review! Het klopt wat je zegt, we zijn een van de grootste leveranciers in Nederland en we vinden het fijn dat jij als klant hierdoor meer zekerheid hebt. Daarnaast hebben we een aantal voordelen voor onze trouwe klanten zoals Thuisvoordeel. Met Thuisvoordeel krijg je een oplopend voordeel op je stroomtarief en een aantal keer per jaar iets leuks. Groetjes, Webcare Essent
Wij zijn al wel 50 jaar bij Essent en hebben eigenlijk niets te klagen, maar toch heb ik een opmerking. Nu willen ze dat mensen met zonnepanelen een batterij aanschaffen voor de stroom die ze s'avonds gebruiken, ik zelf ben van mening dat Essent hele enorm grote batterijen aan zou moeten schaffen om deze opgewekte stroom in op te slaan en niet weer de consument het is allemaal wel makkelijk. De consument wordt aangeboden zonnepanelen te nemen, of een hybride warmtepomp of noem het allemaal maar op, persoonlijk vind ik dat Essent zelf ook wel iets mag doen, en niet alles maar bij de consument neerleggen. En indien mogelijk een extra korting nu is het goud, maak er ook één voor mensen die 25 jaar of langer bij jullie zitten een premium kaart of iets dergelijks.
Hi Pieter, Hartelijk dank voor uw eerlijke en loyale reactie – en vooral voor het feit dat u al 50 jaar klant bent. Dat waarderen wij enorm. Uw betrokkenheid en feedback zijn precies wat we nodig hebben om verder te verbeteren. U raakt een belangrijk punt: de energietransitie vraagt veel van consumenten, en we begrijpen goed dat het soms voelt alsof de verantwoordelijkheid vooral bij u wordt neergelegd. Ik begrijp dat wij als energieleverancier het aanspreekpunt zijn voor u als het gaat om energie. Wij doen ons best om zoveel mogelijk met onze klanten mee te denken, echter zijn er in de werkelijkheid meerderen partijen hierbij betrokken (denk hierbij aan de netbeheerder en de overheid). Het is een redelijk nieuwe situatie voor ons allemaal. Het is een goed idee en hopelijk kunnen we er in de toekomst wat mee. Tot die tijd moeten we kijken hoe we dit gezamenlijk zo voordelig mogelijk kunnen aanpakken. Een subsidie voor een thuisbatterij is er op dit moment landelijk niet. Sommige gemeenten geven wel een vergoeding voor een thuisbatterij. Vraag dit na bij je eigen gemeente. Wat betreft uw suggestie over een "premium klantenkaart" of extra korting voor trouwe klanten – dat vinden we een heel waardevol idee. We zijn achter de schermen al bezig met manieren om onze trouwe klanten beter te belonen, en uw feedback geeft dat zeker extra gewicht. Nogmaals dank voor uw jarenlange vertrouwen en dat u meedenkt. We nemen uw opmerkingen mee en hopen u nog vele jaren van dienst te mogen zijn. Groet, Cam Webcare Essent
Geweldig Bedrijf.
Wat een prachtig compliment Peter! Dit soort reviews maken onze week goed, hier zijn we enorm blij mee. Super fijn om te horen!
Zie boven.
Essent is onze eerste energieleverancier. We zijn nooit van leverancier gewisseld. Zal nu ongeveer al 50 jaar zijn.
Jemig wat een geruime tijd Bert, 50 jaar! Daar mogen wij trots op zijn en wat fijn om te horen dat je nog steeds klant bent bij ons. Dankjewel voor al die jaren vertrouwen, wordt enorm gewaardeerd!
Prima en betrouwbare leverancier. alles verloopt soepel. Jammer is dat trouwe klanten geen korting krijgen die je wel krijgt als je naar een andere leverancier overstapt.
Bedankt voor je fijne woorden en het mooie compliment over onze betrouwbaarheid! 😊 We snappen heel goed dat je als trouwe klant ook graag een extraatje ziet, gelukkig heb je als trouwe klant thuisvoordeel. Hiermee krijg je een bepaald aantal korting op je stroomtarief en 2 keer per jaar een leuk cadeautje via de mail. Je kan dit zelf activeren via Mijn Essent. Groetjes, Webcare Essent
Ik had overleg met een medewerkster van Essent over een nieuw contract. Ik ben heel vriendelijk te woord gestaan. Zij wist al mijn vragen te beantwoorden en zij heeft met heel veel geduld alles aan mij uitgelegd. Daar ben ik bijzonder tevreden over.
We have used Essent services for a year, then I have terminated the contract on June 25th, without termination fees, becouse of emigration (we have left Netherlands). Five days later I receive another email that my contract ended on June 30th and that I have to pay the termination fees! Double suprise and the customer support cannot do anything about it. This is not legal, stay away from this company.
Hello Vlad, I understand that it is very annoying that various things have been promised, but emigration is not a reason to cancel free of charge. If you have a permanent contract and you cancel it early for this reason, a cancellation fee will always be charged. Good luck abroad! Greetings, Webcare Essent
Heb essent sl aantal jaren. Ben er dik tevreden over ook omdat je je betaling kunt veranderen .dat je niet voor verrassingen komt te staan. . .heb eerst voor 1 jaar gedaan. .je weet niet in de wereld hoe loopt.
Hartelijk bedankt dat je de tijd en moeite hebt genomen om deze review te schrijven. Wat fijn om te lezen dat je dik tevreden met ons bent Groetjes, Mandy | Webcare Essent
n.v.t.
Bedankt voor je positieve review! Groetjes, Mandy | Webcare Essent
Ik heb geen problemen ontvangen met het over gaan naar Essent.
Wat fijn om te lezen dat de overstap soep is verlopen! Bedankt voor het achterlaten van een review. Groetjes, Mandy | Webcare Essent
vriendelijk en duidelijk en goed verteld
Willemsplein 4
5211 AK 's- hertogenbosch
Essent hecht veel waarde aan uw mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. • Uw beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl. • Alleen uw voornaam en woonplaats zijn zichtbaar bij een beoordeling. • Uw e-mailadres wordt niet getoond. • Essent kan geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. • Essent heeft de mogelijkheid om op beoordelingen te reageren. • Medewerkers van Essent mogen geen beoordelingen plaatsen. • Klantenvertellen kan beoordelingen verwijderen indien: - Beoordeling niet over Essent gaat - Taalgebruik aanstootgevend is - Beoordeling persoonlijke informatie bevat als naam of telefoonnummer
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.