Filters

1

Vertellen sprookjes

In december 2021 kreeg ik al geen nieuw contract meer aangeboden nadat mijn 3 jarig contract was afgelopen. Toen de “crisis” begon halverwege 2022 nog eens contact gehad. We moeten duur inkopen , we kunnen niet anders , dat was de uitleg. Als je dan nu hoort dat Essent in 2022 de winst heeft verdubbeld… Goed gebruik gemaakt van de situatie , uhm , misbruik dus. Over de ruggen van hun klanten , walgelijk !! Na 20 jaar klant te zijn geweest is het voor mij nu klaar. Overigens zijn het alle grote spelers die dit uitgebuit hebben.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

Goedemorgen Robbie, Iedereen baalt natuurlijk van die hoge tarieven. Ik had het zelf ook liever anders gezien. Onze winstmarge was in 2022 juist lager dan het gemiddelde van de afgelopen jaren. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft onlangs onderzoek gedaan naar de tarieven van Essent. Hieruit bleek dat de energietarieven redelijk zijn, en dat de winstmarge niet te hoog is. Groetjes, webcare essent.

10

Goede service en prijzen

3 jarig contract dus nog geen zorgen over hoge prijzen. Essent houdt mij regelmatig op de hoogte van de ontwikkelingen

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

Wat fijn om te horen dat je een langer lopende overeenkomst nog hebt. Super! Op naar nog vele mooie jaren samen :)

10

Zeeeeeer te vreden

Goede samen werking tussen klant en bedrijf. Woord regelmatig tussen tijds op de hoogte gehouden. Ben ook zeer te vrede met ESSENT ! Makelijk nieuw contract af kunnen sluiten. Zonder enige poes pas achteraf.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

Super bedankt voor je mooie review Jeroen! :D Dank je wel!

10

SUPER

Uitstekende weergave van mijn verbruik mbt gas en elektriciteit

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

Bedankt voor je mooie review Frans! Groetjes, Webcare Essent

7

goed

goed

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

Bedankt voor je review Robert! Groetjes, Webcare Essent

2

Runway

Ik raad dit bedrijf niet aan Monopolie!!!!!!!! Ik heb de eindafrekening niet ontvangen?!!!!! Ze reageren niet op e-mails en dat is niet legaal als je klant bent!!!!!! Giften van deze voordeelacties worden niet verstuurd!!!! De gasprijzen op de wereldmarkt liggen onder de vooroorlogse prijzen en de ventilatieopeningen in Nederland blijven stijgen!!!! Ik heb een e-mail gestuurd, ik heb geen antwoord waarom de facturering te duur is Mensen, rennen en wakker worden Just oplichterij

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

Goedemorgen, Wanneer we stoppen met de levering zijn we uiteraard ook verplicht om de eindafrekening op te maken. Deze kan je binnen 6 weken na afmelddatum verwachten. Op 3 maart hebben je per e-mail op de hoogte gebracht dat de eindafrekening klaar staat in je online omgeving. Het kan zijn dat je de mail over het hoofd hebt gezien of dat deze in de ongewenste berichten box terecht is gekomen. Geeft niks! Gisteren heeft mijn collega de eindafrekening naar je toe gestuurd. Heb je deze ontvangen? Wanneer er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!

1

Na jaren klant van 100euro naar 500euro per maand oplichters

Ongelofelijke oplichters. Vandaag mijn meterstand opgegeven en contract stop gezet. Mensen pas op absoluut onbetrouwbaar bedrijf

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

Hoi David, We willen absoluut niemand oplichten. Ik zie dat we vanaf het moment dat we de jaarafrekening hebben opgemaakt je maandbedrag hebben verhoogd. Het nieuwe maandbedrag is berekend op basis van je verwachte jaarverbruik en de variabele tarieven van dat moment. Een hoger termijnbedrag daar zit niemand op te wachten. Het zou ook niet eerlijk zijn als we een te lage termijnbedrag berekenen met als gevolg een flinke bijbetalen op de jaarafrekening volgend jaar. Het klopt dat we recentelijk gestopt zijn met de levering. Dit doen we nooit zomaar. Hierover hebben we je een bericht per post gestuurd. Mocht je meer informatie willen dan mag je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

1

Prijsplafond genegeerd

Begin van de maand een nieuw termijn bedrag advies ontvangen incl prijsplafond. Vervolgens wordt eind van de maand het bedrag excl prijsplafond van mijn rekening gehaald, een bedrag wat 80% hoger ligt dan afgesproken. Direct gebeld en te horen gekregen dat het kwam door de feestdagen en dat ze al vroeger de betaalopdrachten moesten versturen en ik het te veel betaalde bedrag wel terug zou krijgen bij de jaarafrekening. Dit is gewoon onbeschoft om dat zonder communicatie vooraf zo te doen. Daarbij is het prijsplafond in het leven geroepen om de maandlasten van mensen te verlichten.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
8

Uitstekend

Zeer tevreden

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
4

Te duur en vooral goed voor Essent zelf

Een variabel contract betekent ... dat slechts 2x per jaar de prijs wordt aangepast ... en het hoge prijsniveau gewoon gehandhaafd blijft, ondanks scherpe marktprijsdalingen. Contract opgezegd, echter ... zelfs na afloop wordt een nieuw maandvoorschot geëist ... met een incassoprocedure erachter om dat af te dwingen ... betaling gestorneerd, met als gevolg gestalked worden door Essent ... staat in onze regeltjes! Geldwolven zijn het, heel fout. Essent moet zich schamen!

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.

Reactie van het bedrijf

Hi Erwin, Ik begrijp dat er wat verwarring en onduidelijkheid is, graag leg ik het je uit! Je betaald bij ons je termijnbedragen voor de lopende maand en niet vooruit of achteraf. We hebben in januari nog geleverd, dus het is niet gek dat we in januari ook nog een termijnbedrag hebben gefactureerd. Uiteraard hebben we op je eindrekening gekeken tot welke datum wij de kosten in rekening moesten brengen (dit is niet de volledige maand januari) en om deze reden gaan we het te veel betaalde weer aan je uitkeren ;-) Weet je zo voldoende? Groetjes, Webcare Essent

1

Bereikbaarheid klantenservice

De bereibaarheid van de klantenservice is zeer slecht. Wanneer ik ook bel, je blijft minimaal 15 minuten aan de lijn en een keer ben ik na x-minuten wachten afgegooid. Vandaag (1 feb 2023) heb ik weer gebeld en na 21 minuten kreeg ik iemand aan de lijn. En daarnaast heb ook niets aan de chat robot. Waardeloos. Eerlijk gezegd irriterend. Wat een stomme chatrobot. Essent zou zich wat bereikbaarheid betreft moeten schamen en vind jammer dat Essent zijn klanten niet serieus neemt en geen stappen onderneemt on dit te verbeteren.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.

Reactie van het bedrijf

Hi Mehmet, Dank voor je feedback! Wij zijn het met je eens dat de bereikbaarheid altijd nog meer verbeterd kan worden. We nemen jouw feedback dan ook uiterste serieus op! We doen onze uiterste best om alle contactkanalen zo optimaal mogelijk te benutten en bereikbaar te hebben. Soms kan het zo zijn dat door de drukte de wachttijd langer is dan gewenst. Onze excuses voor dit ongemak! Mocht je een vraag hebben die niet per se direct beantwoord hoeft te worden, weet dan dat je ons ook altijd mag contacteren via Twitter (DM) of via Facebook Messenger ;-) Groetjes, Webcare Essent

10

zeer te voeden...

Voor ons de beste energie Maatschappij alles is hier correct geregeld en afgehandeld, talentvol personeel enz enz...... Wij wachten op de volgende aanbieding van vol verwachting af, mocht deze zo zijn .........?? Gaan wij met u verder

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Allemaal goed geregeld.

Fijne site,en je kunt alles vlot regelen,wij zijn al 42 jaar bij Essent,altijd goed!!Chapeau!!!

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

Wauw, jullie zijn met recht een jarenlange trouwe klant te noemen. Dank daarvoor! Bedankt voor het super lieve compliment! Op naar nog vele mooie jaren samen :) Groetjes Tessa | Webcare Essent

1

Echt waardeloos !!!!!!!!!

Echt waardeloos !!!!!!!!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

Beste, Wat balen om te horen! Graag horen we meer van je over wat er exact aan de hand is.. Je mag ons hiervoor bellen of per mail meer toelichting sturen. Je stuurt ons gemakkelijk een mail via: klantenservice@essent.nl. We horen graag nog van je! Groetjes Webcare Essent

1

Klantenservice waardeloos

Recht op vergoeding overheid november/december van 2x €190,-. Ondanks vele vele telefoontjes en emails vanaf begin december, eind januari 2023 nog altijd niets ontvangen ondanks toezeggingen dat het bedrag wordt overgemaakt. Klantenservice is een waardeloze instelling zonder enige zeggenschap.

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

Beste, Dank voor je geduld! Ik zie dat er vandaag telefonisch contact is geweest met ons. Mijn collega's gaan het verder oppakken. Excuses voor de langere wachttijd. Groetjes Webcare Essent

1

bagger!!

geen contact, ook niet na emails, men snapt het niet en is ontzettend arrogant. Een simpele vraag is niet mogelijk, want antwoord krijg je niet, laatstaan geholpen.......chatten doen ze niet! mail duurt veel te lang en antwoord is bagger, bellen........tja als je uren wilt wachten op verbinding!! Kortom, een leverancier met een hele slechte service!

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.

Reactie van het bedrijf

Goedemiddag, Sorry dat je door de drukte ons niet goed kon bereiken. Wanneer je een vraag hebt dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk hulp. Heb je mijn hulp nog nodig? Stuur gerust je vraag met je gegevens naar webcare@essent.nl. Dan help ik je graag verder! Groetjes Webcare Essent.

8

alles zoals gewenst ,en duidelijk !

al jaren tevreden klant,misschien beetje geluk gehad maar vanmorgen direct telefonisch bereikbaar en aan de andere kant vd lijn een vriendelijk iemand die alles naar wens regelde.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

Bedankt voor je mooie review! Groetjes, Webcare Essent

8

Goede leverancier en had een goed werkende duidelijke app

Al jarenlang zeer tevreden, ook over de app. Echter na de update geen verbruik meer te zien. Je kunt alleen de balkjes dag, maand en jaar aanklikken met als enig resultaat teksten 'we zijn u toestemming aan het verwerken' , 'chart title' en 'geen gegevens beschikbaar'. Enkel in mijn essent via de website is het verbruik nog te raadplegen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
2

Essent goede leverancier maar zijn niet te bereiken

10 januari ook al een review geschreven, maar kan deze nog steeds niet vinden op jullie site. Was wat negatief, daarom niet geplaatst? Ik probeer erachter te komen waarom er verschil zit in prijs van contract van begin november en per 1 januari die hoger is. De digitale hulplijn is dramatisch, dus geen antwoord.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
6

Goed, maar aan de "geupdate" App irriteer ik mij enorm.

Ben best tevreden over Essent, maar niet over de Verbruiksmanager App, na de update is het gedegradeerd naar een onoverzichtelijk geheel, tevens is het een stuk trager geworden ( de app zelf, niet het inloggen) dit komt door de intergratie van "fancy" geanimeerde balkjes die je pas kan uitlezen als je er iedere keer op klikt stuk voor stuk...., door deze toevoegingen is de code van de software vast groter geworden en gebruikt dus ook meer sources, resultaat een log trager werkende App'. Ook kan je niet meer zien hoeveel je exact verbruikt hebt, het zelfde geld voor de opbrengst van de zonnepanelen, de handige button is verdwenen, je kon eerder in 1 oogopslag zien hoeveel stroom je had opgewekt, nu moet je maar een beetje gokken? Ik begrijp de achterliggende gedachte wel, maar maak dan in het bovenste gedeelte van de app (menu) een extra button genaamd totalen bvb, met daarin je verbruik minus opgewekte stroom. De reacties op de app in de playstore reviews en vele websites liegen er niet om......iedereen wil terug naar de fijne overzichtelijke app zoals die was voor de update. Verder vraag ik mij af wie zulke ingrijpende veranderingen in de app doorvoert, laten jullie beta versies wel testen door een grote groep? Aan de reacties van Essent in de Playstore op de vele negatieve beoordelingen van de App, vrees ik dat er niets aan gedaan zal worden omdat ze schrijven "hopelijk gaat u er toch wennen" daarmee zeg je verkapt...we doen er niets aan, wen er maar aan. Nou ik hoop dat Essent het wel veranderd en dat iemand daar zegt tegen dit ontwikkelingsteam, ho ho stop, dit willen de klanten niet.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
9

Essent is prima

Ze helpen je altijd en dat is fijn!

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
8

Prima leverancier. Verbruiksmanager app soms hapering.

Ben al heel lang klant en Essent is een prima energie leverancier. Zit alleen soms met de verbruiksmanager+ app te hannesen. Zo is sinds een paar dagen plots het icoon van de zonnepanelen verdwenen in de app. (Wellicht de update van 10 januari jl.?). Ik heb gelukkig een P1 meter aan de meter hangen, maar zou graag weer het volledige overzicht zien. Heb de app ook al een keer opnieuw geïnstalleerd, geen oplossing helaas.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.

Reactie van het bedrijf

Beste, Bedankt voor de eerlijke feedback. We hebben van meerdere klanten gehoord dat het huidige gebruiksoverzicht niet prettig is en hebben dit dan ook naar de ontwikkelaars van de app doorgezet. Het klopt namelijk dat je in de app nu enkel een totaal inzicht in je verbruik hebt. De teruglevering en het verbruik bij elkaar opgeteld. Voor nu kan je in de online omgeving (dus op de website, niet de app) bij 'verbruik' nog klikken op ''Bekijk hier de oude verbruiksgrafiek' en heb je inzicht zoals je dat gewend was. Ik vind het uiteraard heel fijn om te horen dat je verder heel tevreden bent. Groetjes, Puck Team Webcare

10

een prima bedrijf

ik ben niet voor niets al jaren klant van essent

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

Dat vinden we heel fijn om te horen! Op naar nog vele jaren meer.

8

Meterstanden prijsplafond doorgeven werkt niet

Meterstanden prijsplafond doorgeven kan niet je komt bij termijn bedrag uit en niet bij doorgeven meterstanden

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

Goedemorgen Eddy, Heb je een leuke jaarwisseling gehad? Ik wens je alle goeds voor 2023. Goed dat je contact opneemt omdat je de meterstanden niet door kunt geven. Je mag de meterstanden aan ons doorgeven door de foto`s van de meterstanden te sturen. Je kan dit doen door ze te mailen naar webcare@essent.nl Ik zal dan de meterstanden verwerken voor je vergeet niet om je klantnummer erbij te vermeldend. Deze vind je op je jaarrekening. Mocht je deze niet kunnen vinden geef dan in ieder geval de volgende gegevens door: Postcode Huisnummer Geboortedatum Heb ik je hiermee voldoende geholpen? Groetjes Mariska. Team webcare Essent

9

Na samenwerking sparen

Na samenwerking met Essent ons huis geisoleerd met een fantatisch resultaat. Na een jaar ruim 2000 Euro bespaart op de energiekosten.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

Hoi Leo, Allereerst de beste wensen voor 2023. Heb je een leuke jaarwisseling gehad? Dank je wel voor je mooie review. Wat fijn om te horen dat de isolatie het resultaat naar tevredenheid geeft en je hebt kunnen profiteren van de korting. groetjes Mariska. Team webcare Essent.

Over Essent

Essent hecht veel waarde aan uw mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. • Uw beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl. • Alleen uw voornaam en woonplaats zijn zichtbaar bij een beoordeling. • Uw e-mailadres wordt niet getoond. • Essent kan geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. • Essent heeft de mogelijkheid om op beoordelingen te reageren. • Medewerkers van Essent mogen geen beoordelingen plaatsen. • Klantenvertellen kan beoordelingen verwijderen indien: - Beoordeling niet over Essent gaat - Taalgebruik aanstootgevend is - Beoordeling persoonlijke informatie bevat als naam of telefoonnummer

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd