9

niet zeuren

bla bla bla

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
2

Ik zit met een kater vanwege de overstapboete.

De overstap is op zich goed verlopen. Bij het advies om over te stappen heeft het adviesbureau niets gezegd over een boete die ik aan mijn vorige energieleverancier moest betalen (250,-). Dat heb ik in januari 2020 bij de eindafrekening aan hen betaald. Mijn vraag is nu of Essent als mijn nieuwe leverancier bereid is die overstap boete over te nemen. Bij de overstap heeft Essent geen rol gespeeld en ik verwijt Essent ook niets. Wel het Nederlandse energieverbond dat mijn in hun advies geen melding heeft gemaakt over de overstapboete.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

Allereerst, hartelijk welkom en bedankt voor de review! Pff nee, die opzegvergoeding is zeker niet leuk! Ben je vanuit ons benaderd om klant te worden en heb je een meervoudige overeenkomt? Stuur dan je eindafrekening naar antwoordconsument@essent.nl met je postcode + huisnummer en toelichting. Succes! Groetjes Team Webcare Essent

5

moeilijk

vattenfal stuurt te hoge eind afrekening kan niet inloggen bij essent reageert niet bij opvragen wachtwoord wil graag 3 aflever adressen zien Erwin v rheenen komt bij mij langs en ben overgestapt doet zijn best om alles goed te regelen ..

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

Hoi Jan, Een hoge eindafrekening is natuurlijk nooit leuk, ik snap dus zeker dat je baalt! Is er een boete op de eindafrekening verrekend? Stuur me anders even een mailtje via webcare@essent.nl zodat we samen in gesprek kunnen. Groetjes Team Webcare Essent

5

Niet helemaal duidelijk in de aanbieding

Jullie doen het voorkomen alsof de overstappremie niet in de maand premie is verwerkt dat bleek achteraf wel te zijn

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

De overstappremie is niet in het maandelijks termijnbedrag verwerkt. De cashback krijg je na 12 maanden los van alles op je rekening gestort. Maar het is vrijwel bij iedere leverancier zo dat op het moment van aanbieden de cashback word verrekend in het termijnbedrag. Dit is vrij standaard. In de aanmeldbevestiging staat het wel los van elkaar vermeld. Excuses voor de onduidelijkheid!

8

Alles duidelijk

Alles met overstappen prima verlopen

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

soepele overstap

Soepele overstap gemaakt naar Essent.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.
10

Zie hierna

Op duidelijke en snelle manier overstappen geregeld

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Goed en snel verlopen

Alles goed geregeld.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Ik ben snel geholpen zonder iemand persoonlijk te spreken

tevreden met de gang van zaken

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Adequaat handelen

Heel tevreden

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen
7

prima

alles ging vanzelf. minpunt: terugstorten van opzegboete duurt wel lang

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
8

n.v.t

n.v.t.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

prima geregeld , geruisloos

zie boven

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
8

Positief ook de overstap

alles is prima verlopen

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
8

soepel verlopen

was een mooie aanbieding bij BCC en is prima verlopen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
7

heel tevreden

heel tevreden

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
9

top

probleemoos; geen gedoe

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
7

Overstappen verloopt vlekkeloos

Goede ervaring tot nu toe

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
8

Niets gemerkt van de overstap

Mijn ervaringen zal ik delen als ik ervaring heb opgedaan met Essent. Verwacht van Essent geen overkill aan groene reclame zoals bij Vattenfall.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
9

Prima

Prima

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
10

Ik heb er een goede ervaring mee.

We werden steeds op de hoogte gehouden van de stappen die gingen volgen en de overstap is dan ook heel soepel verlopen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
9

Niks gemerkt en dat is een goede zaak.

De overgang van mijn vorige energieleverancier naar Essent is zonder hic ups verlopen. Ik kreeg van beide partijen een bericht over deze overgang en vervolgens is dat prima verlopen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen
2

Nabetalen

In verband met overstappen in de winter moest ik 300 euro bijbetalen bij mijn oude leverancier. Ik had de stap niet genomen als ik dit vooraf had geweten.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

Ten eerste, welkom bij Essent. Leuk dat je nu ook hoort bij de Essent Familie! En inderdaad, dat is wel balen zo´n hoge eindrekening.. Ik wou zeggen, de volgende keer niet meer in de winter overstappen.. Maar, ik ga er vanuit dat je gezellig bij ons blijft! Liefs

3

Redelijk

De overstap ging goed, heb alleen nog steeds niets gehoord over de opzegvergoeding.

  • Aanbevelen? Ja
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden
  • De snelheid waarmee dit is geregeld
  • De wijze waarop het contact is verlopen

Reactie van het bedrijf

Fijn dat de overstap goed gegaan is. Er is een e-mail naar je verzonden wat betreft de opzegvergoeding. Misschien is deze in de spam terecht gekomen?

1

Jammer

Heel frappant om te zien dat overstappen, teneinde te besparen op de energierekening, gebaseerd is op leugenachtige klantenwerving.. Zogenaamd wordt een eventuele boete vergoedt. Alleen, ná de overstap wordt er niet meer gesproken over een boete (wegens contractbreuk) maar wordt het opeens “eindafrekening” genoemd. Waarop díe gebaseerd wordt, mag Joost weten ! Dat bedrag wat ALTIJD boven de €200 uitvalt wordt ook nog eens in 1x geïncasseerd. Voelt naar míjn mening als je reinste afzetterij !!

  • Aanbevelen? Nee
  • Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.

Reactie van het bedrijf

Ik heb je zojuist even gebeld, maar helaas geen gehoor. De gemiste onbekende oproep is dus van mij. Ik begrijp het niet helemaal. Want als ik zo jouw reactie lees, kan ik dit niet linken naar Essent. Ik ga er vanuit dat er een miscommunicatie is. Je bent een nieuwe klant, dus van ons heb je geen eindrekening gehad. Gaat dit over een eindrekening van de voorheen gaande leverancier? Mocht die leverancier je een boete hebben gegeven, staat dat altijd in je eindrekening.. De eindrekening kun je sturen naar antwoordconsument@essent.nl, zodat wij de boete voor je vergoeden. Voor vragen mag je ons ook altijd even bellen, zo kunnen wij het je allemaal rustig uitleggen zonder je eerst gefrustreerd en boos bent. Want ik snap je absoluut! Maar de frustratie is niet nodig geweest, want de boete vergoeden we voor je.. Ik help je heel graag verder, en zie graag je eindrekening tegemoet zodat wij dit gauw in behandeling kunnen nemen. Groetjes, Team webcare

Over Essent

Essent hecht veel waarde aan uw mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. • Uw beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl. • Alleen uw voornaam en woonplaats zijn zichtbaar bij een beoordeling. • Uw e-mailadres wordt niet getoond. • Essent kan geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. • Essent heeft de mogelijkheid om op beoordelingen te reageren. • Medewerkers van Essent mogen geen beoordelingen plaatsen. • Klantenvertellen kan beoordelingen verwijderen indien: - Beoordeling niet over Essent gaat - Taalgebruik aanstootgevend is - Beoordeling persoonlijke informatie bevat als naam of telefoonnummer

Klantenvertellen Reviews

• Alle klanten mogen beoordelen
• Beoordelingen moeten voldoen aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren controles uit om valse beoordelingen zoveel mogelijk tegen te gaan: lees meer
• Onvoldoendes (reviewscore lager dan 6) zijn 7 dagen na plaatsing zichtbaar op deze pagina