Vreemd, dat ik niet mijn eigen lijfrente rekening kan inzien.

Vreemd, dat ik niet mijn eigen lijfrente rekening kan inzien, maar het resterende bedrag enkel per e-mail toegezonden kan krijgen. Op de vraag "Heeft u er bezwaar tegen als wij eventueel contact met u opnemen over dit onderzoek?"heb ik JA ingevuld, aangezien ik hierover vandaag telefonisch contact heb gehad. Het eerste contact werd abrupt verbroken. Het tweede contact werd mij verteld hoe ik inzage in mijn bankrekening kon krijgen, doordat ik een kopje nog niet had ingevuld. Er werd mij tijdens het tweede gesprek niet verteld dat ik geen rechtstreekse inzage in mijn lijfrenterekening kon krijgen. Ik blijf het vreemd vinden dat ik mijn eigen rekening niet kan inzien, of het nou een lijfrente rekening is of niet.

• Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Gebruiksgemak website

Beste Iwan, Vervelend om te lezen dat u zo ontevreden bent over het niet kunnen inzien van de resterende waarde van uw lijfrente-uitkering. De lijfrente-uitkering wordt gekenmerkt door een vooraf afgesproken looptijd en maandelijkse uitkering. Er wordt een stukje rente bijgeschreven iedere maand en de periodieke betaling vermindert de resterende waarde. Op dit moment is er helaas nog geen mogelijkheid om dit in detail te volgen. Uiteraard snap ik dat u meer wilt zien en ik kaart het aan bij onze productontwikkelaars. Mocht u eens in de zoveel tijd willen weten wat het resterende saldo is, dan kunt u ons een mailtje sturen. Wij sturen het dan graag naar u toe. Excuus dat er voor nu nog geen andere oplossing is en dank voor uw feedback.

Een hele goede service

Ik had een vraag over Mijn BND. Het was zondagmiddag. Tot mijn verbazing was de chat beschikbaar. Mijn vragen werden snel beantwoord, en mijn probleem was op die manier onverwacht snel opgelost.

• Gebruiksgemak website

Beste Peter, Bedankt voor uw positieve review. Klopt helemaal, wij staan elke dag (met uitzondering van feestdagen) klaar voor onze klanten!

Klantenservice snel maar...

Beloofd om binnen 5 werkdagen de rekening te openen. Echter niets gehoord, dus zelf gereclameerd. Er bleek iets mis te zijn met de verificatie. Kennelijk kan dat niet via een zakelijke rekening. Advies: meldt dat aanmelden met zakelijke rekening niet kan meteen en informeer de klant pro actief. Het is voor mij erg belangrijk dat alles met geldzaken zorgvuldig wordt afgehandeld.

• Gebruiksgemak website

Beste klant, Bedankt voor uw review. Vervelend om te lezen dat de aanmelding niet is verlopen zoals gehoopt. Het klopt inderdaad dat wij een centstorting van een privé-rekening nodig hebben. Aangezien onze klanten niet bij ons op kantoor komen en de identificatie online verloopt, dient een centstorting vanuit een andere bank als afgeleide identificatie. Dit staat op onze website vermeld, maar wij kunnen ons voorstellen dat het handig was geweest als u na de mislukte identificatie hiervan op de hoogte was gesteld. Wij begrijpen goed dat u wenst dat uw geldzaken zorgvuldig afgehandeld worden. Ik zie dat uw rekening vandaag gelukkig is geactiveerd. Mocht u aanvullende vragen of verzoeken hebben, dan kunt u ons altijd bereiken via de chat, mail of telefoon. Wij staan u graag te woord!

Prima beslissing om met BND in zee te gaan

Na een aanvankelijk haperend begin ben ik nu zeer tevreden over BND. Vooral het telefonische contact ( met een echt mens) geeft gevoel van vertrouwdheid en veiligheid. De maandelijkse beschouwing over de prestaties van de fondsen is een welkome aanvulling en wordt zeer op prijs gesteld. Allerzins begrijpelijk en heeft echt toegevoegde waarde voor mij.

• Reactiesnelheid N.v.t.
  • Gebruiksgemak website

Beste Frank, Heel erg bedankt voor uw positieve review! Wat fijn om te lezen dat uw vertrouwen in ons zodanig is hersteld, ondanks de wat stroeve start. Wij hechten veel waarde aan direct contact met onze klant, dus goed om te horen dat u dat ook als positief ervaart. Ook fijn dat de maandelijkse beleggingsupdates goed te begrijpen zijn. Dat is precies de bedoeling!

Het is een beetje vlees noch vis.......

Het openen destijds ging via het referral programma. Drie keer contact over moeten hebben voordat zowel degene die mij aanbracht als ikzelf de daarbij behorende " bonus" (uit mijn hoofd Eur 10,--) ontving. In totaal 5 jaar belegd. Eerste twee jaren een goed rendement ( 8 tot 9 procent in een overigens zeer sterk stijgende markt, dus goedbeschouwd nog aan de magere kant). Vervolgens kwam het "annus horribilis" 2022 met wereldwijde malaise op de beurzen en een negatief rendement van -20%. Navraag gedaan of ik gegeven de markt niet beter voor een meer defensief profiel zou moeten kiezen. Nietszeggend antwoord gekregen dat BND geen advies geeft. Kortom: zelf het profiel maar bijgesteld naar Neutraal. Daarna nog twee jaren met een goed rendement in - wederom - een sterk stijgende markt. Uiteindelijk dus nog in de plus geeindigd, maar minder tevreden met het verloop in de afgelopen 5 jaar in de wetenschap dat beleggingsresultaten kunnen varieren in rendement. Wat echt ridicuul aandoet is dat je 5 werkdagen of meer moet wachten bij verkoop van je hele portefeuille. Navraag gedaan bij BND: er zitten "vertraagde" fondsen in mijn portefeuille. Het klinkt alsof je diesel in een benzineauto hebt gegooid. Op dit onderdeel worden absoluut geen punten gescoord door BND. Zou ik BND dus aanbevelen bij anderen? Niet echt. Het is echt een magere 7 min als eindcijfer. Ik had er echt veel meer van verwacht.

• Gebruiksgemak website

Beste Ruud, Bedankt voor uw review. Wat vervelend dat de aanbrengbonus niet automatisch werd bijgeschreven. Ik kan me voorstellen dat dat geen positieve start is. Onze excuses daarvoor. Het jaar 2022 was inderdaad, zacht uitgedrukt, een slecht beursjaar. Zoals wij in eerder mailcontact ook hebben benadrukt is de dienstverlening van Brand New Day op basis van execution-only. Dit betekent dat wij enkel opdrachten uitvoeren op verzoek van de klant, maar nooit advies geven over dergelijke handelingen. Wij hadden u dus niet kunnen adviseren over een andere indeling van de portefeuille. Wat dit betreft moet ik dus blijven bij wat mijn collega u destijds terugmailde. Wel is het uiteraard altijd mogelijk om een financieel adviseur in te schakelen. Hij of zij kan u van persoonlijk advies voorzien. Ook schrijft u dat u het teleurstellend vindt dat het vijf werkdagen duurt voordat uw beleggingen zijn verkocht. Ik vind het vervelend om te lezen dat wij hierin niet aan uw verwachtingen hebben voldaan, maar het klopt inderdaad dat dit eventjes duurt. De verwerkingstijd van verkooporders is afhankelijk van meerdere factoren. Eentje daarvan is dat we de slotkoersen van de fondsen gebruiken om te bepalen voor welk bedrag uw participaties verkocht worden. Deze koersen zijn pas aan het einde van de werkdag bekend. De volgende werkdag is het dan ook pas mogelijk om te handelen voor de reguliere fondsen. Voor de vertraagde fondsen duurt het verzamelen van de slotkoersen nog een werkdag langer in verband met het tijdsverschil. Een andere reden is dat uw verkooporder na het cut-off moment van tien uur 's ochtends is ingevoerd. De verkooporder wordt dan een werkdag later in behandeling genomen. Hopelijk helpt deze informatie u met het begrijpen van onze keuze waarom wij u destijds geen advies hebben gegeven en het begrijpen van de orderverwerkingstermijn.

Teleurstellend

De werkwijze van BND is niet zorgvuldig, van verkeerdgespelde naam tot het niet nakomen van afspraken. Waar men snel mee is is het incasseren van de kosten. Nog voordat de overstap geregeld is al alle kosten in rekening brengen. Problemen met het versturen en ontvangen van mails, wel reclame mailen maar geen informatie die echt belangrijk is enz enz. Dit zijn tekenen van een bedrijf wat te snel groeit.

• Gebruiksgemak website

Beste Marcel, Hartelijk bedankt voor uw review. Vervelend om te lezen dat u teleurgesteld bent in onze dienstverlening. Dat is natuurlijk niet onze bedoeling geweest. Er was helaas een verkeerde naam doorgegeven bij het openen van de rekening. Dit hebben wij direct gewijzigd toen u dit telefonisch heeft aangegeven. Bedankt dat u ons daarop heeft gewezen. Ook ga ik graag even in op de kosten die wij in rekening brengen voor een overstap. Als onze klant gebruik maakt van de overstapservice en diegene moet hiervoor overstapkosten betalen, dan halen wij dat af van de waarde die bij ons binnenkomt. Wij brengen deze dus nooit in rekening vóórdat de waarde naar ons is overgekomen. Wel zijn er begin deze maand afsluitkosten geïncasseerd voor de lijfrente-uitkering die u heeft geopend, wellicht doelt u dus op deze kosten. Deze kosten incasseren wij in de maand dat uw uitkering actief is geworden. Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag.

Uitstekende aanvulling op de grote banken

Mijn geld staat op een prima alternatief voor de grote banken. Je wordt regelmatig geïnformeerd over de toestand van je beleggingen en rentestanden.

• Gebruiksgemak website

Beste Stoffel Adrianus, Heel erg bedankt voor de positieve review! Goed om te horen dat u zo tevreden bent met onze periodieke updates over de prestaties van uw fondsen.

Goede hulp via chat, slecht resultaat beleggingen

Het valt mij op dat mijn portfolio (neutraal) relatief slecht presteert (negatief resultaat voor 2024. Bij Robeco heb ik ook rekening met neutraal profiel, die presteert aanzienlijk beter over 2024. Gewoon 5% verschil!!! Neutraal profiel bij BND resulteert in 90% obligaties …..beetje behoorlijk defensief naar mijn idee en niet neutraal???!!! Wellicht maakt BND ook meer (reclame)kosten die ten koste gaan van het eindresultaat? Ik heb nu mijn profiel aangepast naar offensief en hoop dat dit wat effect gaat hebben. Anders stal ik mijn geld liever bij een ander denk ik.

• Gebruiksgemak website

Beste Rob, Hartelijk dank voor uw review. Ik begrijp uw verbazing over de fondsverdeling van uw neutrale beleggingsrekening. In uw geval bestaat de rekening uit 90% obligaties, wat behoorlijk defensief is. Onze neutrale beleggingsrekening kent in principe een verhouding van 50% aandelenfondsen en 50% obligatiefondsen. U heeft bij de rekening gekozen voor een automatische risicoafbouw. Wanneer de automatische risicoafbouw is ingeschakeld, starten wij vanaf 15 jaar voor het bereiken van de door u gekozen einddatum met het automatisch afbouwen van het risico. Dit houdt in dat wij ieder jaar een deel van uw beleggingen in aandelenfondsen omruilen voor obligatiefondsen. Zo gaat u naarmate de einddatum dichterbij komt steeds veiliger beleggen. Keerzijde hiervan is dat u doordat u meer in obligaties belegt, u minder grote beursstijgingen meemaakt. En het is helaas zo dat de obligatiefondsen de afgelopen tijd minder hebben gepresteerd dan de aandelenfondsen. Wanneer u de automatische risicoafbouw uitschakelt op uw beleggingsrekening en vervolgens uw portefeuille herbalanceert, komt u weer tot een verdeling van 50% aandelenfondsen en 50% obligatiefondsen. Dit komt dan overeen met het neutrale beleggingsprofiel. Hoe u dit doet, heb ik u per mail toegestuurd. Verder heeft u het over de prestaties van uw beleggingen bij Robeco, daar kan ik niet zo heel veel over zeggen. Het is altijd appels met peren vergelijken. De rendementen zijn afhankelijk van zoveel verschillende factoren: de onderliggend aandelen en obligaties, wordt er actief of passief gehandeld, moment van inleggen, et cetera. Hier geef ik in de mail ook nog wat meer duiding aan. Nogmaals het spijt mij te horen dat u niet tevreden bent met het resultaat. Zoals gezegd is het mogelijk de portefeuille aan te passen zodat die weer meer aansluit bij het oorspronkelijke neutrale profiel en hopelijk beter rendeert. Laat het ons gerust weten als we kunnen helpen met de aanpassing, of als u nog andere vragen heeft.

Meedenkend, klantvriendelijk en betrokken

Goed bereikbaar, denken met je mee en sturen zelfs nog extra informatie om het overzicht te behouden.

• Gebruiksgemak website

Beste Lonneke Bedankt voor uw positieve review! Fijn om te horen dat we u goed hebben kunnen helpen. Daar doen we het voor!

Chatfunctie ideaal.

Via chat communiceren geeft meer tijd om als klant te begrijpen wat wordt aangegeven. Bij een telefoongesprek kan dit erbij inschieten.

• Gebruiksgemak website

Beste Ben, Bedankt voor uw positieve beoordeling. Fijn dat de chat bevalt!

Ik beleg nu exact een jaar bij brand new day. Iedere maand gaat dit vanzelf via de automatisch incasso. De keren dat ik een vraag had, werd ik super goed en snel geholpen. Maandelijks krijg ik een update in mijn email over de prestaties van die maand, ook al beleg ik voor de lange termijn, vind ik het fijn om maandelijks deze email te lezen.

• Gebruiksgemak website

Beste Danny, Wat een super leuke review om te lezen! Goed om te horen dat u onze klantenservice én onze maandelijkse updates als zo positief ervaart. Daar doen we het voor. Bedankt dat u de tijd heeft genomen om uw tevredenheid naar ons te uiten en natuurlijk heel erg bedankt voor de 5 sterren!

Waardeloos

BND schrijft onterecht 2k bij op mijn belegrekening, zonder opdracht hiervoor. Uiteraard blijft er geld aan strijkstok hangen van BND Wat een waardeloze partij

• Gebruiksgemak website

Beste Gert-Jan, Vervelend dat u zo ontevreden bent. Bij het openen van de rekening heeft u aangegeven dat u eenmalig wilde inleggen door middel van een incasso. Het incassobedrag heeft u zelf ingevuld en kunt terugvinden in het rekeningoverzicht dat u is toegestuurd bij het openen van de rekening. Daarnaast heeft u bij het activeren van de rekening akkoord gegeven voor de incasso's. Dat wij zonder opdracht incasseren klopt dus niet helemaal. U heeft (één van) de incasso's gestorneerd. U heeft het geld dus meteen weer terug op uw tegenrekening. De beleggingen die met dat geld zijn aangekocht, worden daarom automatisch weer verkocht. Als de beleggingen in de tussentijd minder waard zijn geworden, dan komt dat verschil inderdaad voor uw rekening. Als de beleggingen in waarde zijn gestegen, dan profiteert u juist. Wij houden er in beide gevallen niets aan over. Ik begrijp dat het vervelend is dat er geld is geïncasseerd als u daar geen rekening (meer) mee hield. Het is echter niet zo dat wij zonder opdracht hebben geïncasseerd en daar geld aan hebben verdiend. Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag.

Snel, duidelijk, sympathiek, transparant.

De uitkering van een koopsompolis heb ik vorig jaar gestort bij BND voor pensioensparen. Dat ging vlot en correct. En sindsdien wordt ik goed op de hoogte gehouden, maar niet lastig gevallen met allerlei 'cross-selling'. De communicatie-toon is duidelijk en grappig. Ik proef zelfspot en Sander Schimmelpenninck. Ga zo door, Eme

• Bereikbaarheid N.v.t.
  • Gebruiksgemak website

Beste Eme, Bedankt voor de leuke review. Fijn om te horen dat onze communicatietoon u goed bevalt, daar doen we het voor!

service goed.

Ik heb mijn lijfrente bij jullie lopen en elke maand wordt het bedrag zonder problemen gestort.

• Gebruiksgemak website

Beste Ger, Bedankt voor de mooie review! Goed om te horen dat de lijfrente-uitkering probleemloos verloopt (zoals u dat natuurlijk van ons mag verwachten).

Simpel, na 1 jaar oefenen en rondkijken. ( ik ben geen 20 meer)

Simpel, overzichtelijk, direct, zakelijk.

• Gebruiksgemak website

Beste Rob, Bedankt voor de positieve beoordeling! Dat horen we graag.

Door eenvoud blinkt het uit

Duidelijke site en veel is inzichtelijk. Wel is er bij mij een wens voor een (termijn)deposito.

• Gebruiksgemak website

Beste Hans, Bedankt voor de 10! Fijn dat de website bevalt. Ik begrijp uw wens voor deposito's. Wij kijken momenteel naar de mogelijkheden voor het aanbieden van deposito's. Wanneer er nieuws is laten we dat uiteraard aan u weten!

gemakkelijk te openen

Geen prijsvechter wat betreft het rentepercentage dat je ontvangt

• Gebruiksgemak website

Beste Henrie, Bedankt voor de review en het mooie cijfer. Goed om te horen dat het openen van de rekening soepel verliep. Brand New Day focust op vermogensopbouw (en -afbouw) voor de lange termijn. Voor de pensioenproducten willen we competitief zijn. We bieden al sinds de introductie van die producten de hoogste (of een top-drie) rente. De ambitie is ook om dat te blijven doen. De vrije spaarrekening heeft niet zo’n zelfde lange termijnkarakter. De spaarrekening bij Brand New Day is geschikt om naast andere rekeningen wat op weg te kunnen zetten, of om vermogen te spreiden over verschillende banken, maar als u op zoek bent naar de allerhoogste rente, dan moeten we u teleurstellen.

Handig, maar niet erg rentegevend

Ik vind deze manier van sparen best handig. Ik zou het fijn vinden als ik maandelijks een uitdraai zou kunnen maken van de storting van die maand. De rente is nog erg laag zeker voor een lange termijn spaarrekening.

• Bereikbaarheid N.v.t.
  • Reactiesnelheid N.v.t.
  • Gebruiksgemak website

Beste Astrid, Hartelijk dank voor uw review! Fijn om te horen dat de pensioenrekening-sparen bevalt. De functie om een overzicht te kunnen downloaden van uw geldtransacties zou inderdaad een mooie toevoeging zijn. Een dergelijke functie is voor de beleggingstransacties al wel beschikbaar, maar voor de geldtransacties helaas dus nog niet. Ik ga uw feedback in ieder geval doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling! Wij zijn een prijsvechter op de pensioenmarkt en willen dus dat ook onze spaartarieven altijd tot de hoogste in de markt behoren. Momenteel is de variabele rente op de pensioenrekening-sparen 1,9% per jaar. Daarmee zijn we binnen de lijfrenteproducten (gedeeld) koploper. Wekelijks overleggen wij binnen Brand New Day of de rentes die wij bieden nog voldoen. Of er op korte termijn weer een verhoging aankomt, kan ik u helaas niet vertellen. Maar als we de rente aanpassen, dan laten we u dat natuurlijk gelijk weten.

Defensief beleggen is bij jullie 10% per jaar verliezen

Ik werd vorig jaar klant en geadviseerd om defensief in te leggen zodat ik praktisch geen risico had op verlies, maar wel kon groeien met een laag rentepercentage. Inmiddels zijn we een jaartje verder en ben ik al bijna 10% van mijn inleg kwijt! Hoe kan dit en wat kan ik dit jaar verwachten? Waar zijn jullie beloften gebleven bij het binnenhalen van mij als klant? Via de chatbox krijg ik dan te horen dat het altijd risico is met beleggen, ook met defensief beleggen in de obligatiemarkt? Daar kunnen jullie niets aan doen. Ben ik over enkele jaren mijn pensioen helemaal kwijt door jullie leuke vethaaltjes?

• Gebruiksgemak website

Beste Henri, Hartelijk bedankt voor uw review. Ik begrijp goed dat u ontevreden bent over het huidige rendement over uw rekening. 2022 was, zacht uitgedrukt, een 'slecht' beleggingsjaar. Doordat de inflatie in 2022 torenhoog was, werd de rente fors verhoogd. Het verhogen van rente zorgt ervoor dat al uitgebrachte obligaties relatief minder waard worden ten opzichte van nieuwe obligaties. De nieuwe obligaties worden namelijk uitgebracht tegen de nieuwe hogere rente en zijn daarom meer waard. Door de inflatie en verhoging van de rente, zijn zowel de defensieve modellen als de offensieve modellen flink gezakt in 2022. 2023 is tot nu toe al een beter beleggingsjaar gebleken. Dit kunt u ook zelf in uw account terugzien. Uw rendement over alléén 2023 is positief. Helaas heeft dit positieve rendement nog niet het negatieve rendement van 2022 bijgetrokken. Wij kunnen helaas niet voorspellen hoe de fondsen de rest van dit jaar gaan presteren. Wel zien we dat de inflatie ten opzichte van vorig jaar flink is teruggetrokken, en de rentestanden een stuk stabieler worden. Historisch gezien komt een dergelijke dip in de markt eens in de 10 jaar voor, en is er helaas niet veel aan te doen of op in te spelen. Het belangrijkste is uw beleggingshorizon; historische cijfers laten zien dat wanneer uw beleggingshorizon lang genoeg is, een dip in de markt weinig impact heeft op het eindkapitaal. Neemt natuurlijk niet weg dat het vervelend is dat u verlies gemaakt heeft en het liever anders had gezien. Dat begrijpen we heel goed.

Fondsen verkopen duurt lang

Op de site staat dat dit max. 3 dagen duurt. Na vragen via de chat duurt dit soms langer bij “trage fondsen”. Nu zou het geld dus de vijfde dag gestort worden. Hiermee blijft de klant in het ongewisse want de site geeft al dagen aan dat er “opdrachten worden verwerkt”. Geen enkel signaal wat te verwachten is. We wachten af..

• Gebruiksgemak website

Beste Bert, Bedankt voor uw review. Na het teruglezen van de chat, ben ik het zeker met u eens dat u beter geïnformeerd had kunnen worden, excuus daarvoor. Het is vervelend dat uw order langer duurde dan u verwachtte. Graag wil ik dit uitleggen. Een verkooporder duurt voor reguliere fondsen drie werkdagen. Voor vertraagde fondsen duurt dit vier werkdagen. Het verkopen van modellen duurt altijd vier dagen, omdat alle modellen vertraagde fondsen hebben. Wanneer u vrij belegd, kunt u kiezen uit fondsen met een reguliere verwerkingstijd. Er geldt een uitzondering op bovenstaande. Het kan namelijk voorkomen dat fondsen gesloten zijn in verband met een feestdag. De dagen dat fondsen gesloten zijn, zijn terug te vinden via ons documentencentrum onder ‘’Handelskalender Paraplufonds I en II 2023”. Een handelsvrije dag zorgt ervoor dat een aan- of verkooporder langer duurt dan de oorspronkelijke planning. Dit is natuurlijk vervelend, maar helaas niet te voorkomen. Tijdens het het verkopen van uw participaties, waren een aantal fondsen gesloten (15 augustus). Hierdoor heeft de verkoop langer op zich laten wachten. Hoewel de melding over de verwerking van uw order niet duidelijk maakt wat er gebeurd, kunt u onder de geld- en beleggingstransacties altijd inzien wanneer een fonds verkocht is. Zodra alle fondsen verkocht zijn, verdwijnt de melding en wordt er overgegaan tot uitbetaling. https://media-bnd.s3-accelerate.amazonaws.com/2023/01/Handelskalender_Paraplufonds_I_en_II_2023.pdf

Zowel positief als negatieve ervaring

Nieuwe rekeningen aanmaken gaat gemakkelijk, evenals geld storten. Maar o wee als je het er weer af probeert te halen. Duurt meerdere werkdagen omdat het om verschillende verkoopmomenten gaat. Lastig, vooral als je je geld snel nodig hebt. En als je dan chat via de beveiligde omgeving met extra controlecode met een vraag wanneer je je geld kunt verwachten, mogen ze via chat geen antwoord geven over wanneer de fondsen dan wél verkocht zijn. Dit terwijl het alleen maar over datum/tijd-informatie gaat; dit lijkt me toch echt geen AVG-gevoelige informatie (evenals info over in welke fondsen je belegt, kan niemand wat mee). Reactie: "...dat hebben we hier zo afgesproken...". Kan wel per mail (minder veilig) of telefoon (met extra vragen) overigens. Is dus niet dat ik die info niet kan krijgen, maar ik vind het gewoon irritant dat het zo lang duurt en ik niet via de chat antwoord krijg op totaal niet gevoelige vragen.

• Gebruiksgemak website

Beste Arnoud, Bedankt voor uw feedback. Als financiële instelling is Brand New Day uiteraard voorzichtig met het delen van informatie, zeker in de chat. Iedereen kan namelijk met ons chatten, klant of geen klant. Nu ben ik het met u eens dat er best wat meer informatie met u gedeeld had kunnen worden over de chat, nu was het misschien iets té voorzichtig. Dat het tot irritaties heeft geleid is natuurlijk nooit de bedoeling, onze oprechte excuses daarvoor. Gelukkig heeft mijn collega Tim u na de chat een e-mail gestuurd waarin hij inhoudelijk is ingegaan op uw situatie, zodat u toch de informatie heeft gekregen waar u om vroeg. Mocht u toch nog vragen hebben, laat het ons vooral weten.

Prima!

Keurig te woord gestaan via de chat met Vincent. Tijdens de chat kwamen nog wat verdiepende vragen naar voren die wat meer inhoudelijk opzoek werk vroeg waarop ik op een later moment via de mail antwoord op ga krijgen.

• Gebruiksgemak website

Beste Jeroen, Wat goed om te horen! Heel erg bedankt voor de positieve beoordeling :)

Super geholpen door Brian!

Prettig, snel en adequaat.

• Gebruiksgemak website

Beste Astrid, Hartelijk bedankt voor de 10! Fijn om te horen dat u goed bent geholpen.

zie hier onder

Duidelijk snel en professioneel

• Gebruiksgemak website

Beste Constant, Bedankt voor de review! Fijn om te horen dat u goed geholpen bent.

netjes makkelijk en snel

Stelde een vraag en kreeg netjes en snel antwoord en het is dus erg gemakkelijk in gebruik

• Gebruiksgemak website

Beste Belinda, Bedankt! Fijn om te horen :)

Over Brand New Day

Brand New Day is een neobank die de grootbanken uitdaagt op het gebied van sparen en beleggen. We onderscheiden onszelf door de klant op de eerste plaats te zetten, met scherpe tarieven en slimme oplossingen. Brand New Day is bijna volledig tech-driven. Bijna, want we denken graag met u mee en als u ons belt, mailt of chat, krijgt u nog gewoon antwoord van een echt (en leuk) mens. U kunt bij ons dus sparen of beleggen voor later. Voor uw kind, uw pensioen of voor ieder ander willekeurig doel. Daar heeft u zelf weinig werk aan: u belegt automatisch in duizenden aandelen of obligaties en kunt het risico van beleggen (als u dat wilt) automatisch laten afbouwen naarmate de dag waarop u het geld nodig heeft dichterbij komt. Eigenlijk is beleggen bij ons dus hartstikke saai. Maar dat moet ook, want met geld voor later moet u niet spelen.