Filters

2

Defensief beleggen is bij jullie 10% per jaar verliezen

Ik werd vorig jaar klant en geadviseerd om defensief in te leggen zodat ik praktisch geen risico had op verlies, maar wel kon groeien met een laag rentepercentage. Inmiddels zijn we een jaartje verder en ben ik al bijna 10% van mijn inleg kwijt! Hoe kan dit en wat kan ik dit jaar verwachten? Waar zijn jullie beloften gebleven bij het binnenhalen van mij als klant? Via de chatbox krijg ik dan te horen dat het altijd risico is met beleggen, ook met defensief beleggen in de obligatiemarkt? Daar kunnen jullie niets aan doen. Ben ik over enkele jaren mijn pensioen helemaal kwijt door jullie leuke vethaaltjes?

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Henri, Hartelijk bedankt voor uw review. Ik begrijp goed dat u ontevreden bent over het huidige rendement over uw rekening. 2022 was, zacht uitgedrukt, een 'slecht' beleggingsjaar. Doordat de inflatie in 2022 torenhoog was, werd de rente fors verhoogd. Het verhogen van rente zorgt ervoor dat al uitgebrachte obligaties relatief minder waard worden ten opzichte van nieuwe obligaties. De nieuwe obligaties worden namelijk uitgebracht tegen de nieuwe hogere rente en zijn daarom meer waard. Door de inflatie en verhoging van de rente, zijn zowel de defensieve modellen als de offensieve modellen flink gezakt in 2022. 2023 is tot nu toe al een beter beleggingsjaar gebleken. Dit kunt u ook zelf in uw account terugzien. Uw rendement over alléén 2023 is positief. Helaas heeft dit positieve rendement nog niet het negatieve rendement van 2022 bijgetrokken. Wij kunnen helaas niet voorspellen hoe de fondsen de rest van dit jaar gaan presteren. Wel zien we dat de inflatie ten opzichte van vorig jaar flink is teruggetrokken, en de rentestanden een stuk stabieler worden. Historisch gezien komt een dergelijke dip in de markt eens in de 10 jaar voor, en is er helaas niet veel aan te doen of op in te spelen. Het belangrijkste is uw beleggingshorizon; historische cijfers laten zien dat wanneer uw beleggingshorizon lang genoeg is, een dip in de markt weinig impact heeft op het eindkapitaal. Neemt natuurlijk niet weg dat het vervelend is dat u verlies gemaakt heeft en het liever anders had gezien. Dat begrijpen we heel goed.

3

Fondsen verkopen duurt lang

Op de site staat dat dit max. 3 dagen duurt. Na vragen via de chat duurt dit soms langer bij “trage fondsen”. Nu zou het geld dus de vijfde dag gestort worden. Hiermee blijft de klant in het ongewisse want de site geeft al dagen aan dat er “opdrachten worden verwerkt”. Geen enkel signaal wat te verwachten is. We wachten af..

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Bert, Bedankt voor uw review. Na het teruglezen van de chat, ben ik het zeker met u eens dat u beter geïnformeerd had kunnen worden, excuus daarvoor. Het is vervelend dat uw order langer duurde dan u verwachtte. Graag wil ik dit uitleggen. Een verkooporder duurt voor reguliere fondsen drie werkdagen. Voor vertraagde fondsen duurt dit vier werkdagen. Het verkopen van modellen duurt altijd vier dagen, omdat alle modellen vertraagde fondsen hebben. Wanneer u vrij belegd, kunt u kiezen uit fondsen met een reguliere verwerkingstijd. Er geldt een uitzondering op bovenstaande. Het kan namelijk voorkomen dat fondsen gesloten zijn in verband met een feestdag. De dagen dat fondsen gesloten zijn, zijn terug te vinden via ons documentencentrum onder ‘’Handelskalender Paraplufonds I en II 2023”. Een handelsvrije dag zorgt ervoor dat een aan- of verkooporder langer duurt dan de oorspronkelijke planning. Dit is natuurlijk vervelend, maar helaas niet te voorkomen. Tijdens het het verkopen van uw participaties, waren een aantal fondsen gesloten (15 augustus). Hierdoor heeft de verkoop langer op zich laten wachten. Hoewel de melding over de verwerking van uw order niet duidelijk maakt wat er gebeurd, kunt u onder de geld- en beleggingstransacties altijd inzien wanneer een fonds verkocht is. Zodra alle fondsen verkocht zijn, verdwijnt de melding en wordt er overgegaan tot uitbetaling. https://media-bnd.s3-accelerate.amazonaws.com/2023/01/Handelskalender_Paraplufonds_I_en_II_2023.pdf

5

Zowel positief als negatieve ervaring

Nieuwe rekeningen aanmaken gaat gemakkelijk, evenals geld storten. Maar o wee als je het er weer af probeert te halen. Duurt meerdere werkdagen omdat het om verschillende verkoopmomenten gaat. Lastig, vooral als je je geld snel nodig hebt. En als je dan chat via de beveiligde omgeving met extra controlecode met een vraag wanneer je je geld kunt verwachten, mogen ze via chat geen antwoord geven over wanneer de fondsen dan wél verkocht zijn. Dit terwijl het alleen maar over datum/tijd-informatie gaat; dit lijkt me toch echt geen AVG-gevoelige informatie (evenals info over in welke fondsen je belegt, kan niemand wat mee). Reactie: "...dat hebben we hier zo afgesproken...". Kan wel per mail (minder veilig) of telefoon (met extra vragen) overigens. Is dus niet dat ik die info niet kan krijgen, maar ik vind het gewoon irritant dat het zo lang duurt en ik niet via de chat antwoord krijg op totaal niet gevoelige vragen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Arnoud, Bedankt voor uw feedback. Als financiële instelling is Brand New Day uiteraard voorzichtig met het delen van informatie, zeker in de chat. Iedereen kan namelijk met ons chatten, klant of geen klant. Nu ben ik het met u eens dat er best wat meer informatie met u gedeeld had kunnen worden over de chat, nu was het misschien iets té voorzichtig. Dat het tot irritaties heeft geleid is natuurlijk nooit de bedoeling, onze oprechte excuses daarvoor. Gelukkig heeft mijn collega Tim u na de chat een e-mail gestuurd waarin hij inhoudelijk is ingegaan op uw situatie, zodat u toch de informatie heeft gekregen waar u om vroeg. Mocht u toch nog vragen hebben, laat het ons vooral weten.

10

Prima!

Keurig te woord gestaan via de chat met Vincent. Tijdens de chat kwamen nog wat verdiepende vragen naar voren die wat meer inhoudelijk opzoek werk vroeg waarop ik op een later moment via de mail antwoord op ga krijgen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Jeroen, Wat goed om te horen! Heel erg bedankt voor de positieve beoordeling :)

10

Super geholpen door Brian!

Prettig, snel en adequaat.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Astrid, Hartelijk bedankt voor de 10! Fijn om te horen dat u goed bent geholpen.

10

zie hier onder

Duidelijk snel en professioneel

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Constant, Bedankt voor de review! Fijn om te horen dat u goed geholpen bent.

9

netjes makkelijk en snel

Stelde een vraag en kreeg netjes en snel antwoord en het is dus erg gemakkelijk in gebruik

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Belinda, Bedankt! Fijn om te horen :)

10

Heel fijn om snel een antwoord op zondag te krijgen

Fijn om direct een persoonlijk antwoord te krijgen (van een persoon en geen chatbot!) op een zondag. Kon direct mijn belastingaangifte afronden.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Hanneke, Op zondag zitten we inderdaad ook voor u klaar! Fijn dat u zo in een keer door met de aangifte. Bedankt voor de positieve review.

10

Goed geholpen

Medewerker heeft mij goed geholpen en mij geïnformeerd over hetgeen ik vroeg

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Rob, Fijn! Hartelijk dank voor de 10!

9

Snel afgewerkt

In mum van tijd wist ik wat ik moest weten.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Peter, Hartstikke goed! Mochten we nog ergens mee kunnen helpen, dan horen we het graag.

9

Klantvriendelijk en fijne service

Ik had vragen over pensioen service aangaande speren en uitkeren. De antwoorden waren duidelijk en begrijpend. Dank je wel

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Ronald, Fijn dat het een stuk duidelijker geworden is zo. U bedankt voor de beoordeling! :)

10

Snel

Even een vraag stellen via de chat: binnen 1 minuut een medewerker beschikbaar en probleem gelijk opgelost. Ideaal.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Siebren, Super! Dat is precies de bedoeling van onze chatfunctie. Dank voor uw positieve review!

10

Snel geholpen via chat

Ik word goed geholpen voor al mijn vragen via de chat. De medewerker neemt de tijd om onze vragen te beantwoorden.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid N.v.t.
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website N.v.t.

Reactie van het bedrijf

Beste Lydia, Wat leuk om te lezen dat de service via onze chatfunctie zo goed bevalt. Daar doen we het voor!

10

super geholpen , en snel

Daar computers niet ons ding is, en we een jaaropgave niet konden vinden, gechat.Een vriendelijke medewerkster wist waar te zoeken, en heeft heel lief het per email verzonden. Daar kunnen we wel wat mee. Onze hartelijke dank aan de vriendelijke en behulpzame medewerkster.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Lena, Wat fijn om te lezen dat u op deze manier alsnog het jaaroverzicht heeft kunnen inzien. Heel erg bedankt voor uw positieve beoordeling!

10

Snel en vriendelijk geholpen

_

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste klant, Heel erg bedankt voor de positieve review!

1

Niet duurzaam, ook niet in duurzame fonds

Misleidend. Als je goed bezig denkt te zijn met het duurzame fonds kun je beter naar een andere partij overstappen. Niet investeren in wapens (wat dus blijkbaar wel in alle andere fondsen gebeurt...?!) maakt je nog niet duurzaam.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Bedankt voor de review. Misleidend is nogal een sterk woord.. Van misleiding is geen sprake. Het duurzame fonds voldoet namelijk keurig aan de criteria op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid en handelt in lijn met de principes uit het Global Compact van de Verenigde Naties. Die principes gaan gaan over mensenrechten, goede arbeidsomstandigheden, aandacht voor het milieu en het tegengaan van corruptie. Daarnaast sluit het fonds bedrijven uit met fossiele brandstofreserves en andere bedrijven met een hoge CO2-uitstoot. Deze fondsen proberen daarmee het klimaatrisico te beperken en de CO2-uitstoot van de beleggingen flink te verlagen. Binnenkort komen we met een nieuw obligatiefonds, dat qua duurzaamheid nog een stapje verder gaat. Daar wordt namelijk met het bedrag dat u inlegt, direct geïnvesteerd in duurzame projecten. Ons duurzame fonds is dus wel degelijk een duurzaam fonds. Maar wellicht dat u er een andere verwachting bij had, of het graag nog duurzamer had gezien. Dat maakt ons niet misleidend, maar is een ander verhaal vrees ik..

2

heel slecht resultaat

aardige mensen maar bedroevend negatief resultaat sinds vorig voorjaar. De rekening opgeheven.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Eduard, Fijn dat u ons aardig vindt, horen we graag. Dat u de rekening stopt, horen we natuurlijk minder graag ;) 2022 was geen goed beursjaar en dat heeft u helaas ook gemerkt, we snappen dat u daarvan baalt. Dat is helaas – hoe vervelend het ook klinkt – ook onderdeel van beleggen. Soms gaat het omhoog en soms gaat het omlaag en in 2022 was door verschillende factoren (aanhoudende inflatie, oorlog in Oekraïne) voornamelijk het omlaaggaan van de koersen wat u merkte. Hoe langer u de tijd neemt, en vooral niet in paniek raakt of uitstapt wanneer de koersen dalen, hoe groter de kans dat het verlies weer rechttrekt. Neemt natuurlijk niet weg dat het vervelend is dat u verlies gemaakt heeft en het liever anders had gezien. Dat begrijpen we.

9

Een goeie service en geduldige mensen

Nette, duidelijke hulp. Geduldige behulpzame medewerkers. Een nadeeltje, heel klein, soms een beetje meer duidelijkheid, maar verder niks op aan te merken, ga zo door Brand New Day, zou ik zeggen. Vriendelijke groeten, Jack Theunissen.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Jack, Hartelijk bedankt voor het mooie cijfer. Goed om te horen dat u blij bent met ons. En als zaken soms nog duidelijker moeten, laat het ons dan alstublieft weten. We willen niet dat u met onduidelijkheden blijft zitten!

8

Zojuist snel geholpen via de chat.

Vriendelijk

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Drenth, Bedankt voor de positieve beoordeling! Fijn dat u goed geholpen bent.

8

Vragen over transacties

Ik heb mijn twijfels uitgesproken over de informatie verstrekking en de manier van benadering ivm gedane transacties. Ik was daar niet zo blij mee. De opvolging van BND is goed en hebben aangegeven daar ook iets mee te doen. Bedankt.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Jo, Bedankt voor de review en de medewerking aan het onderzoek. Vervelend om te horen dat u de benadering als onprettig ervaren heeft. Dat is zeker niet de bedoeling. Als bank hebben we inderdaad de verplichting om het een en ander te controleren en onderzoek te doen naar transacties. We begrijpen goed dat u niet op al die vragen zit te wachten, maar we kunnen er niet onderuit. We proberen het zo efficient mogelijk te doen en u er zo min mogelijk mee te belasten, maar we hebben ook wat tijd nodig om de antwoorden te bekijken en soms leiden bepaalde antwoorden tot nieuwe vragen die we van tevoren niet hadden voorzien. Excuses daarvoor.

10

Via Chat vraag gesteld

Snel en duidelijk, er tevreden over de service

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Ron, Wat fijn om te horen dat u zo tevreden bent! Wij zijn u graag van dienst.

9

Prima geregeld.

goed

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Frans, Hartstikke goed! Bedankt voor het mooie cijfer!

10

Snel opgelost!

Er was een tweede spaarrekening op onze namen geopend om niet te achterhalen redenen. Via een chatdialoog was dat heel snel opgelost.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Paul, Fijn om te horen dat het een en ander snel opgelost was. Bedankt voor de positieve beoordeling!

9

Goed en duidelijke informatie

Geen verdere gedoe ivm opnieuw je kenbaar te maken als je al klant bent.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste Mat, Daar staan we voor! No-nonsense en het allemaal zo eenvoudig mogelijk houden. Fijn dat je je dat ook zo ervaart!

10

Crystal clear beantwoorden van een vraag bestaat dus nog!

Rens, Bedankt voor je hulp en zeer duidelijke antwoorden. Dat heb ik wel eens anders ervaren bij bedrijven! Ook goed om aan te geven wat je niet weet! KR, BB

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Reactiesnelheid
  • Gebruiksgemak website

Reactie van het bedrijf

Beste BB, Bedankt voor de fijne review en het compliment aan Rens. Leuk om te horen dat hij u zo goed geholpen heeft.

Over Brand New Day

Brand New Day is een neobank die de grootbanken uitdaagt op het gebied van sparen en beleggen. We onderscheiden onszelf door de klant op de eerste plaats te zetten, met scherpe tarieven en slimme oplossingen. Brand New Day is bijna volledig tech-driven. Bijna, want we denken graag met u mee en als u ons belt, mailt of chat, krijgt u nog gewoon antwoord van een echt (en leuk) mens. U kunt bij ons dus sparen of beleggen voor later. Voor uw kind, uw pensioen of voor ieder ander willekeurig doel. Daar heeft u zelf weinig werk aan: u belegt automatisch in duizenden aandelen of obligaties en kunt het risico van beleggen (als u dat wilt) automatisch laten afbouwen naarmate de dag waarop u het geld nodig heeft dichterbij komt. Eigenlijk is beleggen bij ons dus hartstikke saai. Maar dat moet ook, want met geld voor later moet u niet spelen.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd