Beste Iwan, Vervelend om te lezen dat u zo ontevreden bent over het niet kunnen inzien van de resterende waarde van uw lijfrente-uitkering. De lijfrente-uitkering wordt gekenmerkt door een vooraf afgesproken looptijd en maandelijkse uitkering. Er wordt een stukje rente bijgeschreven iedere maand en de periodieke betaling vermindert de resterende waarde. Op dit moment is er helaas nog geen mogelijkheid om dit in detail te volgen. Uiteraard snap ik dat u meer wilt zien en ik kaart het aan bij onze productontwikkelaars. Mocht u eens in de zoveel tijd willen weten wat het resterende saldo is, dan kunt u ons een mailtje sturen. Wij sturen het dan graag naar u toe. Excuus dat er voor nu nog geen andere oplossing is en dank voor uw feedback.
Beste Peter, Bedankt voor uw positieve review. Klopt helemaal, wij staan elke dag (met uitzondering van feestdagen) klaar voor onze klanten!
Beste klant, Bedankt voor uw review. Vervelend om te lezen dat de aanmelding niet is verlopen zoals gehoopt. Het klopt inderdaad dat wij een centstorting van een privé-rekening nodig hebben. Aangezien onze klanten niet bij ons op kantoor komen en de identificatie online verloopt, dient een centstorting vanuit een andere bank als afgeleide identificatie. Dit staat op onze website vermeld, maar wij kunnen ons voorstellen dat het handig was geweest als u na de mislukte identificatie hiervan op de hoogte was gesteld. Wij begrijpen goed dat u wenst dat uw geldzaken zorgvuldig afgehandeld worden. Ik zie dat uw rekening vandaag gelukkig is geactiveerd. Mocht u aanvullende vragen of verzoeken hebben, dan kunt u ons altijd bereiken via de chat, mail of telefoon. Wij staan u graag te woord!
Beste Frank, Heel erg bedankt voor uw positieve review! Wat fijn om te lezen dat uw vertrouwen in ons zodanig is hersteld, ondanks de wat stroeve start. Wij hechten veel waarde aan direct contact met onze klant, dus goed om te horen dat u dat ook als positief ervaart. Ook fijn dat de maandelijkse beleggingsupdates goed te begrijpen zijn. Dat is precies de bedoeling!
Beste Ruud, Bedankt voor uw review. Wat vervelend dat de aanbrengbonus niet automatisch werd bijgeschreven. Ik kan me voorstellen dat dat geen positieve start is. Onze excuses daarvoor. Het jaar 2022 was inderdaad, zacht uitgedrukt, een slecht beursjaar. Zoals wij in eerder mailcontact ook hebben benadrukt is de dienstverlening van Brand New Day op basis van execution-only. Dit betekent dat wij enkel opdrachten uitvoeren op verzoek van de klant, maar nooit advies geven over dergelijke handelingen. Wij hadden u dus niet kunnen adviseren over een andere indeling van de portefeuille. Wat dit betreft moet ik dus blijven bij wat mijn collega u destijds terugmailde. Wel is het uiteraard altijd mogelijk om een financieel adviseur in te schakelen. Hij of zij kan u van persoonlijk advies voorzien. Ook schrijft u dat u het teleurstellend vindt dat het vijf werkdagen duurt voordat uw beleggingen zijn verkocht. Ik vind het vervelend om te lezen dat wij hierin niet aan uw verwachtingen hebben voldaan, maar het klopt inderdaad dat dit eventjes duurt. De verwerkingstijd van verkooporders is afhankelijk van meerdere factoren. Eentje daarvan is dat we de slotkoersen van de fondsen gebruiken om te bepalen voor welk bedrag uw participaties verkocht worden. Deze koersen zijn pas aan het einde van de werkdag bekend. De volgende werkdag is het dan ook pas mogelijk om te handelen voor de reguliere fondsen. Voor de vertraagde fondsen duurt het verzamelen van de slotkoersen nog een werkdag langer in verband met het tijdsverschil. Een andere reden is dat uw verkooporder na het cut-off moment van tien uur 's ochtends is ingevoerd. De verkooporder wordt dan een werkdag later in behandeling genomen. Hopelijk helpt deze informatie u met het begrijpen van onze keuze waarom wij u destijds geen advies hebben gegeven en het begrijpen van de orderverwerkingstermijn.
Beste Marcel, Hartelijk bedankt voor uw review. Vervelend om te lezen dat u teleurgesteld bent in onze dienstverlening. Dat is natuurlijk niet onze bedoeling geweest. Er was helaas een verkeerde naam doorgegeven bij het openen van de rekening. Dit hebben wij direct gewijzigd toen u dit telefonisch heeft aangegeven. Bedankt dat u ons daarop heeft gewezen. Ook ga ik graag even in op de kosten die wij in rekening brengen voor een overstap. Als onze klant gebruik maakt van de overstapservice en diegene moet hiervoor overstapkosten betalen, dan halen wij dat af van de waarde die bij ons binnenkomt. Wij brengen deze dus nooit in rekening vóórdat de waarde naar ons is overgekomen. Wel zijn er begin deze maand afsluitkosten geïncasseerd voor de lijfrente-uitkering die u heeft geopend, wellicht doelt u dus op deze kosten. Deze kosten incasseren wij in de maand dat uw uitkering actief is geworden. Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag.
Beste Stoffel Adrianus, Heel erg bedankt voor de positieve review! Goed om te horen dat u zo tevreden bent met onze periodieke updates over de prestaties van uw fondsen.
Beste Rob, Hartelijk dank voor uw review. Ik begrijp uw verbazing over de fondsverdeling van uw neutrale beleggingsrekening. In uw geval bestaat de rekening uit 90% obligaties, wat behoorlijk defensief is. Onze neutrale beleggingsrekening kent in principe een verhouding van 50% aandelenfondsen en 50% obligatiefondsen. U heeft bij de rekening gekozen voor een automatische risicoafbouw. Wanneer de automatische risicoafbouw is ingeschakeld, starten wij vanaf 15 jaar voor het bereiken van de door u gekozen einddatum met het automatisch afbouwen van het risico. Dit houdt in dat wij ieder jaar een deel van uw beleggingen in aandelenfondsen omruilen voor obligatiefondsen. Zo gaat u naarmate de einddatum dichterbij komt steeds veiliger beleggen. Keerzijde hiervan is dat u doordat u meer in obligaties belegt, u minder grote beursstijgingen meemaakt. En het is helaas zo dat de obligatiefondsen de afgelopen tijd minder hebben gepresteerd dan de aandelenfondsen. Wanneer u de automatische risicoafbouw uitschakelt op uw beleggingsrekening en vervolgens uw portefeuille herbalanceert, komt u weer tot een verdeling van 50% aandelenfondsen en 50% obligatiefondsen. Dit komt dan overeen met het neutrale beleggingsprofiel. Hoe u dit doet, heb ik u per mail toegestuurd. Verder heeft u het over de prestaties van uw beleggingen bij Robeco, daar kan ik niet zo heel veel over zeggen. Het is altijd appels met peren vergelijken. De rendementen zijn afhankelijk van zoveel verschillende factoren: de onderliggend aandelen en obligaties, wordt er actief of passief gehandeld, moment van inleggen, et cetera. Hier geef ik in de mail ook nog wat meer duiding aan. Nogmaals het spijt mij te horen dat u niet tevreden bent met het resultaat. Zoals gezegd is het mogelijk de portefeuille aan te passen zodat die weer meer aansluit bij het oorspronkelijke neutrale profiel en hopelijk beter rendeert. Laat het ons gerust weten als we kunnen helpen met de aanpassing, of als u nog andere vragen heeft.
Beste Lonneke Bedankt voor uw positieve review! Fijn om te horen dat we u goed hebben kunnen helpen. Daar doen we het voor!
Beste Ben, Bedankt voor uw positieve beoordeling. Fijn dat de chat bevalt!
Beste Danny, Wat een super leuke review om te lezen! Goed om te horen dat u onze klantenservice én onze maandelijkse updates als zo positief ervaart. Daar doen we het voor. Bedankt dat u de tijd heeft genomen om uw tevredenheid naar ons te uiten en natuurlijk heel erg bedankt voor de 5 sterren!
Beste Gert-Jan, Vervelend dat u zo ontevreden bent. Bij het openen van de rekening heeft u aangegeven dat u eenmalig wilde inleggen door middel van een incasso. Het incassobedrag heeft u zelf ingevuld en kunt terugvinden in het rekeningoverzicht dat u is toegestuurd bij het openen van de rekening. Daarnaast heeft u bij het activeren van de rekening akkoord gegeven voor de incasso's. Dat wij zonder opdracht incasseren klopt dus niet helemaal. U heeft (één van) de incasso's gestorneerd. U heeft het geld dus meteen weer terug op uw tegenrekening. De beleggingen die met dat geld zijn aangekocht, worden daarom automatisch weer verkocht. Als de beleggingen in de tussentijd minder waard zijn geworden, dan komt dat verschil inderdaad voor uw rekening. Als de beleggingen in waarde zijn gestegen, dan profiteert u juist. Wij houden er in beide gevallen niets aan over. Ik begrijp dat het vervelend is dat er geld is geïncasseerd als u daar geen rekening (meer) mee hield. Het is echter niet zo dat wij zonder opdracht hebben geïncasseerd en daar geld aan hebben verdiend. Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag.
Beste Eme, Bedankt voor de leuke review. Fijn om te horen dat onze communicatietoon u goed bevalt, daar doen we het voor!
Beste Ger, Bedankt voor de mooie review! Goed om te horen dat de lijfrente-uitkering probleemloos verloopt (zoals u dat natuurlijk van ons mag verwachten).
Beste Rob, Bedankt voor de positieve beoordeling! Dat horen we graag.
Beste Hans, Bedankt voor de 10! Fijn dat de website bevalt. Ik begrijp uw wens voor deposito's. Wij kijken momenteel naar de mogelijkheden voor het aanbieden van deposito's. Wanneer er nieuws is laten we dat uiteraard aan u weten!
Beste Henrie, Bedankt voor de review en het mooie cijfer. Goed om te horen dat het openen van de rekening soepel verliep. Brand New Day focust op vermogensopbouw (en -afbouw) voor de lange termijn. Voor de pensioenproducten willen we competitief zijn. We bieden al sinds de introductie van die producten de hoogste (of een top-drie) rente. De ambitie is ook om dat te blijven doen. De vrije spaarrekening heeft niet zo’n zelfde lange termijnkarakter. De spaarrekening bij Brand New Day is geschikt om naast andere rekeningen wat op weg te kunnen zetten, of om vermogen te spreiden over verschillende banken, maar als u op zoek bent naar de allerhoogste rente, dan moeten we u teleurstellen.
Beste Astrid, Hartelijk dank voor uw review! Fijn om te horen dat de pensioenrekening-sparen bevalt. De functie om een overzicht te kunnen downloaden van uw geldtransacties zou inderdaad een mooie toevoeging zijn. Een dergelijke functie is voor de beleggingstransacties al wel beschikbaar, maar voor de geldtransacties helaas dus nog niet. Ik ga uw feedback in ieder geval doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling! Wij zijn een prijsvechter op de pensioenmarkt en willen dus dat ook onze spaartarieven altijd tot de hoogste in de markt behoren. Momenteel is de variabele rente op de pensioenrekening-sparen 1,9% per jaar. Daarmee zijn we binnen de lijfrenteproducten (gedeeld) koploper. Wekelijks overleggen wij binnen Brand New Day of de rentes die wij bieden nog voldoen. Of er op korte termijn weer een verhoging aankomt, kan ik u helaas niet vertellen. Maar als we de rente aanpassen, dan laten we u dat natuurlijk gelijk weten.
Beste Henri, Hartelijk bedankt voor uw review. Ik begrijp goed dat u ontevreden bent over het huidige rendement over uw rekening. 2022 was, zacht uitgedrukt, een 'slecht' beleggingsjaar. Doordat de inflatie in 2022 torenhoog was, werd de rente fors verhoogd. Het verhogen van rente zorgt ervoor dat al uitgebrachte obligaties relatief minder waard worden ten opzichte van nieuwe obligaties. De nieuwe obligaties worden namelijk uitgebracht tegen de nieuwe hogere rente en zijn daarom meer waard. Door de inflatie en verhoging van de rente, zijn zowel de defensieve modellen als de offensieve modellen flink gezakt in 2022. 2023 is tot nu toe al een beter beleggingsjaar gebleken. Dit kunt u ook zelf in uw account terugzien. Uw rendement over alléén 2023 is positief. Helaas heeft dit positieve rendement nog niet het negatieve rendement van 2022 bijgetrokken. Wij kunnen helaas niet voorspellen hoe de fondsen de rest van dit jaar gaan presteren. Wel zien we dat de inflatie ten opzichte van vorig jaar flink is teruggetrokken, en de rentestanden een stuk stabieler worden. Historisch gezien komt een dergelijke dip in de markt eens in de 10 jaar voor, en is er helaas niet veel aan te doen of op in te spelen. Het belangrijkste is uw beleggingshorizon; historische cijfers laten zien dat wanneer uw beleggingshorizon lang genoeg is, een dip in de markt weinig impact heeft op het eindkapitaal. Neemt natuurlijk niet weg dat het vervelend is dat u verlies gemaakt heeft en het liever anders had gezien. Dat begrijpen we heel goed.
Beste Bert, Bedankt voor uw review. Na het teruglezen van de chat, ben ik het zeker met u eens dat u beter geïnformeerd had kunnen worden, excuus daarvoor. Het is vervelend dat uw order langer duurde dan u verwachtte. Graag wil ik dit uitleggen. Een verkooporder duurt voor reguliere fondsen drie werkdagen. Voor vertraagde fondsen duurt dit vier werkdagen. Het verkopen van modellen duurt altijd vier dagen, omdat alle modellen vertraagde fondsen hebben. Wanneer u vrij belegd, kunt u kiezen uit fondsen met een reguliere verwerkingstijd. Er geldt een uitzondering op bovenstaande. Het kan namelijk voorkomen dat fondsen gesloten zijn in verband met een feestdag. De dagen dat fondsen gesloten zijn, zijn terug te vinden via ons documentencentrum onder ‘’Handelskalender Paraplufonds I en II 2023”. Een handelsvrije dag zorgt ervoor dat een aan- of verkooporder langer duurt dan de oorspronkelijke planning. Dit is natuurlijk vervelend, maar helaas niet te voorkomen. Tijdens het het verkopen van uw participaties, waren een aantal fondsen gesloten (15 augustus). Hierdoor heeft de verkoop langer op zich laten wachten. Hoewel de melding over de verwerking van uw order niet duidelijk maakt wat er gebeurd, kunt u onder de geld- en beleggingstransacties altijd inzien wanneer een fonds verkocht is. Zodra alle fondsen verkocht zijn, verdwijnt de melding en wordt er overgegaan tot uitbetaling. https://media-bnd.s3-accelerate.amazonaws.com/2023/01/Handelskalender_Paraplufonds_I_en_II_2023.pdf
Beste Arnoud, Bedankt voor uw feedback. Als financiële instelling is Brand New Day uiteraard voorzichtig met het delen van informatie, zeker in de chat. Iedereen kan namelijk met ons chatten, klant of geen klant. Nu ben ik het met u eens dat er best wat meer informatie met u gedeeld had kunnen worden over de chat, nu was het misschien iets té voorzichtig. Dat het tot irritaties heeft geleid is natuurlijk nooit de bedoeling, onze oprechte excuses daarvoor. Gelukkig heeft mijn collega Tim u na de chat een e-mail gestuurd waarin hij inhoudelijk is ingegaan op uw situatie, zodat u toch de informatie heeft gekregen waar u om vroeg. Mocht u toch nog vragen hebben, laat het ons vooral weten.
Beste Jeroen, Wat goed om te horen! Heel erg bedankt voor de positieve beoordeling :)
Beste Astrid, Hartelijk bedankt voor de 10! Fijn om te horen dat u goed bent geholpen.
Beste Constant, Bedankt voor de review! Fijn om te horen dat u goed geholpen bent.
Beste Belinda, Bedankt! Fijn om te horen :)
Brand New Day is een neobank die de grootbanken uitdaagt op het gebied van sparen en beleggen. We onderscheiden onszelf door de klant op de eerste plaats te zetten, met scherpe tarieven en slimme oplossingen. Brand New Day is bijna volledig tech-driven. Bijna, want we denken graag met u mee en als u ons belt, mailt of chat, krijgt u nog gewoon antwoord van een echt (en leuk) mens. U kunt bij ons dus sparen of beleggen voor later. Voor uw kind, uw pensioen of voor ieder ander willekeurig doel. Daar heeft u zelf weinig werk aan: u belegt automatisch in duizenden aandelen of obligaties en kunt het risico van beleggen (als u dat wilt) automatisch laten afbouwen naarmate de dag waarop u het geld nodig heeft dichterbij komt. Eigenlijk is beleggen bij ons dus hartstikke saai. Maar dat moet ook, want met geld voor later moet u niet spelen.
• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier.