We zijn tevreden over Waal, maar er zijn enkele verbeterpunten

pluspunten: - heldere communicatie via de mail en HomeDNA - frequente kijkdagen en bijeenkomsten, waardoor je je betrokken voelde bij het bouwproces en meerdere keren de kans kreeg om je nieuwe buren te ontmoeten - reparaties in HomeDNA kunnen na de oplevering hier makkelijk in worden gezet en Waal neemt snel contact op om de reparatie te plannen verbeterpunten: - betonmuren zijn niet behangklaar opgeleverd, zoals wel werd gezegd door Waal. Er zaten nog overal dikke betonbulten waar je niet zomaar over heen kan behangen zonder deze bulten te blijven zien - ook de GIBO muren waren niet behangklaar, maar deze zijn iets makkelijker te bewerken - bij de partijen waarmee Waal samenwerkt (Keukenvision, Tegel Idee en Eteck) is de communicatie, bereikbaarheid en het naleven van afspraken bij deze partijen zijn van zeer slechte kwaliteit. Alle partijen reageren nauwelijks op emails of terugbelverzoeken. NB: voor de monteurs van Keukenvision en Eteck hebben wij enkel complimenten! Het gaat bij deze bedrijven vooral om de administratieafdeling waar wij niet tevreden over zijn.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Waal is goed in grote dingen en minder goed in kleine dingen.

Het huis is in de beloofde tijd opgeleverd en ziet er mooi uit. Er waren veel kijkmomenten waarin je de woning kan bekijken, we mochten ook een keer de familie meenemen. Via het woondossier kan je makkelijk vragen stellen en dan krijg je binnen twee werkdagen antwoord. Het bestellen van (dure) WCDs, lichtpunten, en andere opties verloopt ook via dit systeem en werkt goed. Je moet dan wel controleren of alles goed is opgenomen in de tekeningen. De voorschouw was prettig maar vroeg in de ochtend en dus in het donker want er hangen geen lampen vanuit de bouw. Sommige herstelpunten / beschadigingen waren bij de voorschouw zo duidelijk aanwezig dat we niet snapten dat deze niet al tijdens de bouw waren meegenomen. Sommige herstelpunten bleken later niet goed opgelost, hier mag Waal kritischer op zijn. De oplevering was gehaast en we voelden ons op sommige momenten niet serieus genomen. Reparaties worden langzaam opgepakt en doorgeschoven naar leveranciers. We zijn over het algemeen tevreden over Waal maar we missen op sommige punten de nette afwerking.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Lang proces, maar mooi resultaat.

Bijna 22 maanden na het nieuws te hebben gekregen dat we de woning mochten kopen, is het huis eindelijk klaar. Deels heeft dit lang geduurd door de bouw van een appartementencomplex in hetzelfde blok, deels is dit op mij overgekomen als slechte planning of slechte communicatie i.s.m. de gemeente Pijnacker-Nootdorp. Met name de aanleg van de straat c.q. parkeerplaatsen leek niet geheel volgens planning te verlopen. Na oplevering vind ik dat de opleverpunten nog iets sneller aangepakt mogen worden. Over één van de punten op het Proces Verbaal van Oplevering is nog helemaal geen contact met ons opgenomen, bijna een maand na oplevering. De voorschouw en oplevering heb ik als prettig ervaren, Wat ik wel erg goed vond aan Waal, was het online woningdossier, waarin je onder andere bouwkundige opties kon doorgeven, vragen kon stellen aan de bouwer en in contact kon komen met de buren. Ook na oplevering is het woningdossier een belangrijke tool. Daarnaast waren de kijk- en informatiedagen, georganiseerd door Waal, altijd erg fijn en goed georganiseerd.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Badkamer
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

OK, maar nadat alle termijnen zijn betaald en na vrijgeven van 5% gelden..

Aanvankelijk positief, communicatie per websessies waren ook prima te doen. Ondersteuning bij vragen werd netjes verleend. Voor oplevering werden meldingen tijdig en adequaat opgelost. Uiteraard zou je zeggen, anders geen oplevering. Na oplevering moest je langer wachten, maar kan aan onderaannemers liggen. Als je alle termijnen hebt betaald, en je je laat geruststellen dat meldingen ook na vrijgave van 5% gelden bij de notaris worden opgepakt, merk je wel een verschil. Meldingen worden snel afgeketst, onderaannemers beweren werkzaamheden te hebben verricht in homeDNA, of komen zonder afspraak langs. In sommige gevallen met je je melding meermaals doen, om je melding door te laten zetten naar desbetreffende onderaannemer. Geef je aan dat grote plekken van je schuur niet zijn geverfd, krijg je terug van onderaannemer of Waal dat de schuur duurzaam is, geen klacht of aandacht waardig. Uiteindelijk word je naar Woningborg geschillenregeling verwezen. Toppunt: Je meldingen worden niet alleen afgemeld bij gedane werkzaamheden van Waal/onderaannemer. Nee, Waal keurt de afmelding ook namens jou goed..... Aangekaart en toch gebeurt het opnieuw. YMMV. advies: geef de 5% gelden niet zomaar vrij als je lopende zaken hebt.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Prima bouwer, communicatief niet altijd een succes

Opzich een prima bouwer, met een meedenkend en vriendelijk uitvoeringsteam. Prettige ervaring mee gehad. Communicatie met kopers advies hier en daar wat stroef ervaren. Uiteindelijk over het algemeen wel tot een oplossing gekomen. Oplevering niet als erg prettig ervaren. De voorschouw / oplevering was 's ochtends vroeg zonder daglicht, neem vooral zelf een zaklamp mee. Nog in afwachting hoe de opleverpunten worden opgelost. Inmiddels drie weken na oplevering nog weinig vernomen. Waal wel aanbevolen. De woning staat er op een paar opleverpunten na mooi bij en daar draait het uiteindelijk om.

Goede service en klantcontact

Gedurende het nieuwbouwtraject heeft Waal altijd een uitstekende service geleverd. Ze bieden een gebruiksvriendelijk klantenportaal waarin alle documenten en afspraken worden vastgelegd. Tijdens het proces werd er altijd op een nette manier gecommuniceerd en waren ze behulpzaam binnen hun mogelijkheden. Er waren voldoende informatiemomenten en borrels om tussentijds op de hoogte te blijven.

Communicatief en professioneel. Deadlines netjes gehaald

Communicatief en professioneel. Deadlines netjes gehaald

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Kort maar krachtig

Wij zijn pas later in het proces gestapt, dus wij hebben niet alles vanaf het begin meegemaakt. Wat we hebben meegemaakt hebben wij als positief ervaren.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Net, goed afgewerkt huis.

Goede communicatie bij vragen. Als er iets gedaan moest worden gebeurde dat ook. Documenten werden doorgestuurd als we er naar vroegen. Hebben een fijne communicatie gehad met Diny!

Prima geregeld

Proces en communicatie was goed geregeld, momenten als voorschouw en oplevering wat rommelig. Informatieavond was een goed idee, maar de uitvoering was wat klungelig, met name de externe partijen die presenteerden.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Fijne communicatie en duidelijk!

Fijne ervaring met Waal, ze staan open voor alle vragen en reageren snel. Alles goed in de app te vinden, een verbeterpuntje! Niet alles is te zien op je telefoon, daarvoor moet je op een computer zitten.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Fijne partij die zijn afspraken echt nakomt!

Onze nieuwbouwwoning is gebouwd door Waal. Het gehele traject hebben wij als zeer prettig en professioneel ervaren. Advies en Prijs/kwaliteit vallen bij ons als enige tegen. Ze hebben ons niet geadviseerd mbt de zonnepanelen en die liggen nu dus op de minst gunstige kant. Daarnaast zijn sommige meerwerk opties echt overdreven duur. Uiteindelijk maar een paar kleine punten tijdens de voorschouw en alles netjes opgelost voor oplevering!

Fijne communicatie!

Vanuit Waal is er altijd een goede communicatie geweest. Ook konden wij met al onze vragen terecht. De informatie avonden vonden wij dan ook zeer waardevol. Het enige wat wij lastig vonden is in het begin alle keuzes maken, de opties. Dit was voor ons nieuw en naderhand zouden wij toen andere keuzes hebben gemaakt. Hierin had er voor ons meer uitleg mogen zijn, zodat je ook beter weet waar je wel en niet voor kiest.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Woning conform wensen gebouwd en geleverd in de verwachte tijd

Overal heeft Waal een goede prestatie geleverd; woning met niet al teveel gebreken opgeleverd en de restpunten worden ook constructief opgepakt. Vraagt soms wat geduld maar we zijn altijd prima te woord gestaan. Tussenkomst van externe partijen maakt de communicatie soms wat ingewikkelder- dit kan beter. Verder heel tevreden!

Bouw goed, nadien matig

Koop en traject van bouwen ging erg goed en naar tevredenheid. Nadien helaas slechte tot geen communicatie bij een onaf opgeleverd huis.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Fijn verloop van de bouw

Het verloop van de bouw ging goed en we werden netjes geïnformeerd over verschillende zaken zoals voortgang of afspraken.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Erg fijn, duidelijk en zeer netjes

We hebben een hele fijne tijd gehad in voor ons een spannende periode. Er werd ons duidelijk verteld wat de planning was. Dus we wisten waar we aan toe waren. We konden al onze vragen stellen. Ook de kijk momenten waren erg fijn. We zijn erg blij met het resultaat en de stijl van onze nieuwe woning.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Fijne ervaring met aannemer die zijn afspraken na komt en op tijd levert

Niets op aan te merken, alles liep volgens planning en woning is netjes op tijd opgeleverd.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Heel fijn huis, erg blij mee, communicatie tijdens bouw is een verbeterpunt.

In onze koop periode ging de verkoop van de huizen als zoete broodjes. Hierdoor kregen we weinig begeleiding, weinig opties/keuzes of was maatwerk geen optie, want voor ons dus 80 anderen. Communicatie tijdens de bouw (bouwbegeleiding) was minimaal. We moesten soms meerdere malen vragen om antwoorden en duurde soms erg lang. Belangrijke/dure keuzes die gemaakt moesten worden, moest je deze soms maken alsof je een broodje bij de bakker kocht. Een verkoopbrochure hebben we nooit gezien, alles ging online. Hier moet ik wel bij zeggen dat het in Corona periode was, maar dit leek soms ook als excuus gebruikt te worden. Nu na 6 maanden zijn er nog steeds opleverpunten welke afgehandeld moeten worden. Wat we wel als positief hebben ervaren was het eerste paal moment, de kijkdagen en de familiedag. Ook was de nieuwsbrief prettig om te ontvangen, ondanks dat dit natuurlijk altijd vaker zou mogen. Over het algemeen zijn wij wel heel blij met ons huis en de kwaliteit ervan !

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Garage/schuur, Dak, Vloer, Isoleren (deel) woning, Beglazing en kozijnen
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Wij zijn trots op onze wijk en hebben een fantastisch woongenot in het project Prinsenland!

Wij zijn erg tevreden over Waal. Wij zijn één van de trotse bewoners van het nieuwbouwproject Prinsenland te Honselersdijk. Het leuke is dat het een kleinschalig wijkje is met starters, doorstromers en senioren naar een levensloopbestendige patiowoningen Het kopen van een nieuwbouwwoning is een heel proces van beslissingen nemen en alles uitzoeken. Wij hebben het als heel fijn ervaren om op de hoogte te worden gehouden via mail en het woningdossier. Extra +punten van dit nieuwbouwproject: Het uitkiezen van prachtige binnendeuren in het hele huis en de trappen Zeer goed geïsoleerd. - Minpuntje van het nieuwbouwproject: Extra kosten uitverhouding zoals bv een extra dakraam plaatsen. Kortom wij zijn trots op deze wijk en hebben een fantastisch woongenot!

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Serre/overkapping, Zonnepanelen/zonneboiler
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Goed en betrouwbare aannemer!!

Waal heeft de mooie wijk prinsenland gebouwd in Honselersdijk, 3 soorten huizen met alle een zelfde uitstraling Voor ons hebben ze de 2 onder 1 kap gebouwd, en dat staat als een “huis”! Gr Alex de Brabander prinsenland 15 Honselersdijk

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Heel blij met mijn huis!

Over het algemeen ben ik tevreden met Waal. Er zijn een paar verbeterpunten maar dat heeft denk elke bouwer. Ik raad Waal zeker aan!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Betrouwbaar bedrijf. Goed in communicatie met nieuwbrieven en snel reactie op mailcontact.

Ook tijdens de Covid-periode is het Waal gelukt om bijna geheel op tijd op te leveren. Het bedrijf hielt ons tijdens het project goed op de hoogte van de vorderingen van de bouw. Ze hadden goede samenwerkingen met bedrijven voor keukens/trappen/deuren/badkamers. Alhoewel wij niet altijd kozen voor deze bedrijven, is het fijn om wel de keuze te krijgen om alvast mooie meer chique deuren in je woning te laten plaatsen. Minpunten; forse prijzen op maatwerkopties, soms uit verhouding, waardoor je gevoel krijgt dat dit geen eerlijke prijzen zijn. Al met al uiteindelijk een super mooi project met prachtige huizen. Wij wonen er met veel plezier!

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Garage/schuur, Vloer, Keuken, Badkamer
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Bouwproces van onze woning ging vlot en goed

Waal heeft de bouw van onze woning in Tuindershof verzorgd. Van start tot eind goede ervaring met ze gehad. Duidelijke tijdslijn waar ze zich goed aan wisten te houden, dus werd onze woning mooi op tijd opgeleverd. Het hele proces goed te volgen via mailings/mijnhomedna. Al met al een prettige ervaring. Groet, Francis Mekhail & Tarik Abdellali

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Bouwkwaliteit in orde, meedenken en ‘after sales’ mager.

De bouwkwaliteit als geheel is goed, de bouwbegeleiding en de ‘after sales’ c.q. oplevering niet. Standaard reactie lijkt “nee” te zijn. Veel op zich kleine zaken die te lang blijven bestaan voor een oplossing komt. Daardoor groeit de irritatie en worden kleine zaken (te) groot, dus ontevreden klanten.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Over Waal

Bij de bouw is de enige echte opdrachtgever de eindgebruiker. Koop een nieuw huis en het merendeel van de mogelijkheden is al vooraf bepaald. Waarom eigenlijk? Een gebouw is een thuis, een uiting van identiteit voor een bewoner of gebruiker. Het is het terrein waarop mensen juist invloed zouden moeten hebben. Waal gaat daarom voor klantgedréven bouwen, voor een aanpak waarin de beleving van de eindgebruiker centraal staat. Waal gaat continu voor èchte verandering. Stap één om dichter in de huid van onze eindgebruiker te kruipen: co-creatie. Eindgebruikers inspireren om aan tafel te komen. Om mee te denken, samen te creëren.

Over Bouwnu