Recall - Maken fouten en leggen de rekening bij de klant
Fouten door deze garage moeten door de klant betaald worden.
Na een (verplichte) airbag-recall bij Nefkens Eindhoven kreeg ik storingen (bochtenverlichting, gordelwaarschuwingen).
De oorzaak bleek een niet-uitgevoerde software-reset – iets wat volgens Citroën Nederland “altijd” moet gebeuren na zo’n ingreep.
De dealer weigerde verantwoordelijkheid te nemen omdat het niet expliciet in het stappenplan stond, terwijl dit een bekende, standaardprocedure is. Het is simpelweg onkundig en klantonvriendelijk hoe hier mee is omgegaan.
Ik moest €261,71 betalen voor een probleem dat zij zelf hadden veroorzaakt.
Citroën Klantenservice Nederland gaf me gelijk, maar kon niets afdwingen bij de dealer.
Zelfs Citroën bestempelt deze dealer als klantonvriendelijk en adviseerde me om hier niet meer terug te gaan vanwege de slechte service en het gebrek aan begrip.
De klant draait hier op voor fouten van de dealer. Wees dus gewaarschuwd!