Filters

9

heel goed advies

fijn geholpen en goed meegedacht

  • Aanbevelen? Ja
1

*** met peren

Heb bijna 2 maanden moeten doen om een bedrag van net € 40.000,- te kunnen lenen. Vooral de regeling m.b.t de taxatie is ronduit belachelijk. Voor het verhogen van mijn bestaande hypotheek kan normaal een desktop taxatie gebruikt worden. Kosten €95,- Maar nee…..er moet een volledig taxatie verslag komen van € 595,-. Wel € 250,- als tegemoetkoming ontvangen maar met een verschil van € 4000,- in de taxatieverslagen maakt het deze onzin niet goed Heb ruim voldoende onderpand overigens. Ook de regeling om te moeten bewijzen dat er geen andere hypotheek meer loopt heeft veel frustratie opgeleverd. Het zou goed zijn als de banken bij het beëindigen van een hypotheek hier een snelle afhandeling voor hebben. Als laatste de financieringskosten. Deze zijn bijna 7%. Belachelijk hoog.

  • Aanbevelen? Nee
9

Prima

De aanvraag ging vlot, zonder problemen, alleen jammer dat het persoonlijke contact per video gaat maar ik hou ervan om mensen persoonlijk te ontmoeten maar dat is wat ouderwets misschien!

  • Aanbevelen? Ja
7

Prettig en persoonlijk contact

Ervaring met Saskia was heel goed, zij was heel snel in het opvolgen van vragen/documenten. Minpunt, en dat was ook zo bij een eerdere hypotheek, is dat ik zelf er achteraan moet zitten of de acceptatie afdeling wel bezig was met mijn aanvraag - en dat er een paar versies heen en weer moesten gaan omdat vooraf niet helder staat gecommuniceerd/vastgelegd wat wel/niet voldoet aan de regels (welk inkomen mee te nemen, beleggingen voor 75% v/d waarde etc.).

  • Aanbevelen? Ja
2

Het contact met de adviseur was onprettig

Ik had in de bank app alles ingevuld om onze maximale hypotheek te berekenen. Het antwoord was 495.000. Maar in het persoonlijk contact via beeldscherm en via emails met Ismail Tuncer vertelde hij dat dat onjuist was en dat het veel minder was. Zijn uitgangspunt was, vertelde hij, dat hij niet wilde dat mensen teleurgesteld zouden worden. Ik vertelde dat als ik zo als arts zou werken dat dat slecht voor hun gezondheid zou zijn. En ik vertelde hem dat je vaak moet zeggen "dat weet ik niet, gaan we uitzoeken". Ik ervaarde geen moment dat hij er was om ons te helpen, bij te staan in het proces.

  • Aanbevelen? Nee
10

Wij zijn zeer tevreden

Tevreden over de afhandeling van de aanvraag, de klantvriendelijkheid van de medewerker, de wijze waarop met oa het beeldbellen en de uitgebreide uitleg zowel mondeling en schriftelijk over het onderwerp.

  • Aanbevelen? Ja
2

Hoop het nooit meer te hoeven doen

Moeizaam contact niet erg klantvriendelijk werd letterlijk gezegd we doen dit liever niet want het levert ons onvoldoende op, maar omdat U al zo lang klant bent helpen we U

  • Aanbevelen? Nee
10

Helemaal top

Goede en snelle communicatie. Reageerde altijd heel snel. Was ook veel sneller dan vooraf afgesproken echt superfijn!

  • Aanbevelen? Ja
5

Aanvankelijk positief, daarna moeizaam en intensief

Adviesgesprekken met de adviseur waren constructief en positief, maar de afhandeling door acceptatie was moeizaam, intensief en frustrerend. Ook de senior adviseur van ABN heeft dit zo ervaren, door inzet van zijn leidinggevende kwam de acceptatie toch tot stand, Het traject heeft de langlopende cliëntrelatie onnodig onder druk gezet.

  • Aanbevelen? Nee
4

Traject onvoldoende

Het resultaat van de offerte is netjes maar tijdens het traject is er slecht gecommuniceerd en deadlines gemist door de bank. Te denken valt aan vergeten een taxatie in gang te zetten en documenten controleren die aangeleverd zijn. Hierdoor is de deadline van de bankgarantie niet behaald en moesten er maanden na aanleveren documenten opeens aanpassingen gedaan worden. Een simpele check op juistheid van de adviseur had dit kunnen voorkomen.

  • Aanbevelen? Nee
9

Intensief project uiteindelijk wel gelukt.

Mijn vorige hypotheek was zo geregeld, 18 jaar geleden. Papieren mee en fysiek gesprek. Nu viel het mij enorm tegen dat je niet zo makkelijk meer een hypotheek krijgt in je eentje. Je kunt een online rekentool gebruiken maar in de praktijk is het toch net even anders. Heel veel documenten digitaal moeten aanleveren en een hoop geduld. Je hebt niet zomaar een offerte. Soms slapeloze en emotionele nachten. Ik had gelukkig een hele goede en begripvolle Hypotheek adviseur die mij echt gerustgestelde dat het goed zou komen en dat was uiteindelijk ook zo. Nogmaals dankjewel.

  • Aanbevelen? Ja
4

Stroperig, bureaucratisch en inefficiënt.

In oktober 2024 eerste contact omdat ik advies wilde over een overwaarde hypotheek. Ik heb daarna allerlei informatie verstrekt over mijn persoonlijke en financiële situatie. Wat opviel was dat mijn contactpersoon steeds weken niets van zich liet horen. Wanneer ik dan rappelleerde ver excuseerde hij zich en gaf hij aan het enorm druk te hebben. Hij was van goede wil, maar leek inderdaad veel te veel werk op zijn bordje te hebben. Er volgde vele contactmomenten via mail. Mijn contactpersoon vroeg steeds weer nieuwe informatie. Ook moest er een taxatie komen waar de ABN AMRO een taxateur voor adviseerde. Deze bleek een hele slechte taxatie te leveren, waardoor er opnieuw getaxeerd moest worden. Het is inmiddels februari 2025. Weer vertraging. Hierna weer een aantal keren contact met mijn contactpersoon naar aanleiding van de 2e taxatie in april. Met tussenpozen van weken een aantal keren contact met mijn contactpersoon omdat hij weer allerlei aanvullende informatie nodig had. Op 14 mei een online afspraak met mijn contactpersoon. Daarna weer nieuwe stukken moeten opsturen en in juni nog weer aanvullende stukken. 2 weken later maar weer gerappelleerd. Weer het verzoek om begrip omdat het zo druk was. Contactpersoon informeert jullie hypotheekgroep, waarna opnieuw nieuwe stukken worden opgevraagd. Na weer weken wachten wordt door mijn contactpersoon weer nieuwe, aanvullende informatie opgevraagd. En dan komt eindelijk op 10 juli het bericht dat de afdeling hypotheken akkoord is met de verstrekking. Al met al ben ik door talrijke hoepeltjes gesprongen. Heb ik vreselijk veel geduld moeten hebben. Heb ik talloze keren moeten rappelleren. Kortom, stroperig, bureaucratisch en inefficiënt. Als ik zie wat ik jullie hiervoor moet betalen, terwijl ik net zo hard heb moeten werken, is dat echt schandalig. Ik hoop nog op een passende reactie.

  • Aanbevelen? Nee
8

Jammer alles online

Wij als oudere hebben dit niet prettig gevonden. Kunnen ook niks zien of uitleggen over onze persobeels korting.. Moet je maar geloven.

  • Aanbevelen? Nee
8

Zeer goed geholpen

Heel professioneel geholpen

  • Aanbevelen? Ja
10

Deskundige voorlichting en voortvarende uitvoering

Tijdens een plezierig videogesprek is mijn aanvraag uitvoerig besproken en zijn de financiële consequenties mij duidelijk gemaakt. Vervolgens een snelle uitvoering van de hypotheekaanvraag..

  • Aanbevelen? Ja
10

Bijzonder prettig en deskundig geadviseerd

Gesprekken als zeer prettig ervaren. Goede adviezen en een prima hypotheek afgesloten

  • Aanbevelen? Ja
9

Uitstekend geholpen

We zijn uitstekend geholpen door de medewerker van de bank. Meedenken en passende oplossingen bedenken heeft ertoe geleid dat wij opnieuw voor de ABN AMRO hebben gekozen. Waarom dan geen 5 sterren? Omdat wij vinden dat er wel heeeel erg veel achtergrond informatie wordt verlangd terwijl we al ruim 40 jaar bij deze bank onze bankzaken hebben ondergebracht en onze bestaande hypotheek al 11 jaar bij ze is ondergebracht. Om in dat geval nog te vragen naar een scheidingsconvenant van ruim 18 jaar geleden gaat ons wel erg ver.

  • Aanbevelen? Ja
10

Fijn advies

Betrokken en zakelijk

  • Aanbevelen? Ja
1

Minder dan slecht

Naar aanleiding van deze ervaring hebben een klacht lopen bij ABNA. Dit zal ik niet meer doen en advies naar anderen is ook om elders een adviseur te zoeken.

  • Aanbevelen? Nee
10

Betrokken, ervaren, behulpzaam

Super prettige ervaring van begin tot eind goed begeleid en ondersteund. Geen vraag was teveel.

  • Aanbevelen? Ja
3

Hypotheekadviseur inhoudelijk niet goed genoeg

Wij hebben een hypotheektraject doorlopen voor een woning die wij zelf laten bouwen. Dat is minder standaard situatie en onze hypotheekadviseur had onvoldoende kennis hiervan om dit traject goed te laten verlopen. De verschillende fouten leidde tot een rommelig traject, wat ons veel meer stress opgeleverd dan nodig was. Door de vertraging hebben wij uitstel van financiering moeten aanvragen, wat ons de aankoop had kunnen kosten.

  • Aanbevelen? Nee
8

Accuraat en vlot geholpen

Heel gemakkelijk contact met adviseur per E mail, en beschikbaar voor alle vragen. Wellicht ligt de rente enkele 100e hoger, het snelle contact en beantwoording van alle vragen vinden we belangrijker.

  • Aanbevelen? Ja
10

goede, adequate afhandeling

De bereikbaarheid van de adviseur was prima. Zij heeft ons op een klantgerichte manier benaderd en e.e.a. duidelijk uitgelegd en geadviseerd.

  • Aanbevelen? Ja
8

Goed geholpen

Zeer vriendelijk, goede uitleg. Als we nog iets wilden weten konden we altijd bellen

  • Aanbevelen? Ja
10

Snel en to the point

Positieve ervaring, vooral de service vanuit Carlo was top!

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Gustav Mahlerlaan 10

1082 PP Amsterdam

Over ABN AMRO Hypotheken

Een hypotheek bij ABN AMRO geeft u de zekerheid van zorgeloos en financieel gezond wonen. Nu en in de toekomst. Met flexibele hypotheekvormen, uitstekende voorwaarden en een goede service. Zo krijgt u altijd de hypotheek die bij u past.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.