This is the story about a horrible customer service. I got a broken electric car. It didn't charge. I only discovered it after several attempts to charge it on different charging stations. Then I spent 30 mins on the phone just waiting for any employee to pick up the call, then another 15 minutes in talks with them. It turned out that I had to bring the car to the original location (despite I didn't have time for it). At the same time they were not going to offer another car in place of the broken one (what a nice service isn't it?), they suggested it to be my problem. Then the guy on the phone told me that they would call me back from the office to discuss a possible discount for the next time. And you know what? Nobody called me back but instead I got an invoice for those 3.5 hours that I spent on fixing their broken car (just to remind you that 45 mins of them is talking to their support). I'm very much angry at MyWheels! Summary: 1. Attitude to clients is terrible 2. Charge you for broken cars 3. Long waiting on the phone to get to support service 4. If a car is broken no substitution is offered, no compensation to clients. If they have broken your day - your problem 5. Just disgusting service, you can't reach them on the phone, you have to email if you have any troubles with an ended trip. 6. No good communication between support employees and office
I love MyWheels because they have a large selection of electric cars, at least around my neighbourhood. However, their customer service is horrible, and their response times are abysmal. They don't have a phone number unless it's a car emergency. They always tell you to reach out to "[email protected]". When you send an email, you get an automatic reply saying that they will reach out in 2 days. My experience is at least 2-3 weeks. Then, if you get a response that doesn't answer your questions completely, you have to wait another 2-3 weeks to get another one. As a company that has more than 2400 cars in the Netherlands, they call themselves small, and they use it as an excuse to provide horrible customer support. I don't even want to get into their silly kilometer limit rule. If you book a trip for a weekend in the future, they estimate that you'll drive a long distance. Then, every time you reserve a car before that weekend trip, they ask you to pay extra up front, and they threaten to cancel your trip unless you pay it in 24 hours manually. After your extra payments, they take their sweet time to deduct it from your invoices. If I had any other brand with electric cars, or a few extra cars, around my neighbourhood, I would leave MyWheels right this moment.
Mijn ervaring met MyWheels: het gaat goed, tot het fout gaat. Dan kom je terecht in een klantenservicehel van middelmaat, incompetentie en desinteresse. Ik kreeg pech met een van hun elektrische auto's (die overigens bijna nooit schoon zijn, noch van binnen, noch van buiten). De auto wilde niet meer opladen. Eerst 10 minuten telefonisch in de wacht, doorverbinden met pechhulpdienst mislukt, dus nog een keer 10 minuten in de wacht. Daarna word je drie keer doorverbonden, eerst met hun pechhulpdienst, dan met Renault ("O, de accu, dat is een andere afdeling, ik verbind u door"). Renault maakt graag wel eerst even een dossier aan met je persoonlijke gegevens, voordat de pechhulp zelfs maar kan beginnen. Het kost je zo drie kwartier aan de telefoon, voordat de pechdienst is ingeschakeld. Uitstekende oefening in klantenservice-zen, zullen we maar zeggen. Ik zoek ondertussen wel naar alternatieven voor MyWheels.
Behalve dat de auto niet op loopafstand van mijn huis staat is het net of we een tweede auto hebben. Een nette auto, beschikbaar en verder, behalve jouw ritten, heb je er geen last van. Ik zal er zeker gebruik van blijven maken. Een tweede auto is zo voor ons niet nodig.
Voorheen goeie ervaringen gehad met MyWheels. Super fijn om auto's bij de hand te hebben. Echter, na 25 keer een auto lenen, ging het dan toch mis; Ik kreeg een laadkabel niet uit de laadpaal, terwijl ik de auto moest terug brengen. Allego gebeld, die zouden de kabel los maken. Mywheels gebeld, het was oke dat ik de kabel zou laten liggen. 3 weken later volgt opeens een rekening van 400 euro. Ik heb de laadkabel kwijt gemaakt, volgens MyWheels. We zijn inmiddels 4 emails richting MyWheels verder, en zelfs de geautomatiseerde antwoorden zijn gestopt. Wat kreeg ik wel van MyWheels? Betalingsherinnering en dreiging met incassokosten. Pas op voordat je met dit bedrijf in zee gaat.
Er wordt op email verzonden berichten geen antwoord gegeven
First of all the Navigation system don't work properly, atleast in the car I used, making it absolutely useless for new drivers in Netherlands. Atleast a mobile holder should be provided in the car so that drivers may use there own mode of Navigation. Secondly the price incurred and the estimation is never at par even when used less. I found it to be really exorbitant. Third of all why internal combustion engine when others provide electric cars?
I like using MyWheels, but every time I want to use a car I have to take a bus to get to one. I live in Almere Poort near Columbuskwatier. There are only 4 cars in Poort, but they are concentrated in a certain area. I would like to use you more, and would do so with a closer car. I give 4 stars due to having to take a bus plus walking 5 to 10 mins to get to the car, depending on where the previous person parked.
Het concept is goed. De elektrische auto's die ik gehuurd heb, waren goed tot redelijk (schade, soms vies, banden onvoldoende spanning). Er wordt echter totaal niet gereageerd op meldingen die ik met de app stuur. Ook niet op mails die ik naar de support-afdeling stuur. En de sleutelfiguur reageert ook totaal niet op 2 vragen die ik over een auto heb gesteld. Dat geeft mij totaal niet het vertrouwen dat ik door hen geholpen wordt als er iets aan de hand is. Leuk concept, maar je wordt door de mensen van Mywheels als klant totaal niet serieus genomen.
My account was blocked even before the first ride, and their response of the reasons was super vague. Never had any problems with other car sharing services, funny that they even don't try to help with the situation.
Het gaat goed zolang het goed gaat, maar wanneer je hulp nodig hebt want de klantenservice hoef je niks te verwachten. Enkel standaard antwoorden en 0 meedenken. En vergeet de boetes die je krijgt omdat je een vieze auto niet schoon inlevert niet.
In Banne Buiksloot zijn alle elektrische auto's als sneeuw voor de zon verdwenen. Dat was juist zo belangrijk toen ik voor Mywheels koos. Verder is het onmogelijk om ergens contact te zoeken met mywheels zonder reservering en dus resteert deze mogelijkheid en social media.
So, we moved to the Netherlands. After staying a 20+ days in Amsterdam we moved to Utrecht. Because the car sharing I used in Amsterdam does not have presence in Utrecht, decided to go with mywheels. After registering and going through the app steps, tried to do my first booking, only to realise that my account is not yet "fully" activated. After resubmitting all documents and payment info etc. had to wait for 3 days, just to get an email saying (translated from Dutch) "Unfortunately, we have had to conclude that your account entails an increased risk. As a result, we are forced to cancel future reservations. Any balance will be refunded." After that, my "not active" account was "disabled". Just to note, my driver's license and phone are European (not Dutch) and I never had any interactions/transactions with mywheels before. This was a very disappointing experience and of course I onboarded with another car sharing provider, who they didn't think that my account "entails an increased risk".
I recently moved to the Netherlands with my family, and this is the first time that I do not own a car. Mywheels makes car-less not only possible but enjoyable!
Bij terugbrengen van auto was de mywheels parkeerplek bezet. Hiervan melding gemaakt, en auto achtergelaten naast de parkeerplek. Mywheels zegt deze melding niet te hebben ontvangen, nu beginnen de boetes van de gemeente binnen te komen, tot nu toe 150 euro. Erg jammer, dit is een belachelijk dure grap en een beschadiging van het vertrouwen in dit bedrijf.
Makkelijk te gebruiken auto's. Hele snelle klantenservice die mijn auto resette omdat die niet aan ging. Er zijn veel auto's bij mij in de buurt, dus dat maakt het makkelijk te gebruiken. Enige nadeel is de hoge prijs per kilometer. Het lijkt mij mooi als die naar beneden gaat zodat dit soort auto's ook bruikbaar zijn om van stad naar stad te reizen. Prijs per uur is goed.
Heb met tevredenheid gebruik gemaakt van de diensten van MyWheels via de app. Enige verbeterpunt was dat ik soms 10 min. na het correct aansluiten van de auto op de laadpaal alsnog een bericht kreeg dat deze niet goed stond aangesloten waardoor ik weer terug moest naar de auto. Op een dag kreeg ik echter een algemene mail dat mijn account geblokkeerd zonder opgave van specifieke reden, met slechts een lijst met algemene redenen waarom account geblokkeerd worden. Ondanks een mail terug en twee reminders heb ik geen reactie ontvangen en inmiddels is dit bijna 6 weken geleden.. Spijtig want ik sta achter het concept, ik ben benieuwd of een publieke post tot een reactie leidt en zo niet dan zijn er gelukkig genoeg andere aanbieders op de markt.
Na het verwijderen van 2 van de 3 auto's in mijn wijk is de enige overgebleven nooit geladen. Lange trips zijn onmogelijk en na een Klacht in te dienen willen ze dat ik een form invul online om meer auto's te krijgen in de wijk. De auto's zijn altijd bezet geweest in mijn wijk, Amsterdam Zuid dus altijd. Maar in 1 maand 2 auto's weghalen waarna ik hun moet vertellen wat en hoe. Als je dan een mail stuurt dan krijg je standaard copy paste antwoorden en niks zinnigs. Ik moet hun werk doen en betalen voor de auto door de vertellen hoe en wat. Wie in dit concept trap, doet hun werk voor niks en betaald nog voor de huur van de auto en km. Koop gewoon zelf een auto, veel goedkoper en makkelijker
De app en alles wat er bij hoort, werkt goed. De communicatie is redelijk. Je kunt evt. bellen met een noodlijn. Wat ik niet kon ontdekken en nog niet weet, is hoe je benzine kunt afrekenen. Van de tankpas weet je geen pincode, althans ik kon die niet vinden, staat ook niet in de app. Heb er een vraag over gesteld.
Onvriendelijke personeel soms in de avonden die niet snappen wat een noodsituatie is; bij confrontatie met bedrijf nooit meer wat van gehoord. Erg jammer maar prima bedrijf en best goede klantenservice overdag :)
Heb een onterechte boete gekregen van �219 euro dat ik zogenaamd zat te roken in de auto en auto vies had achtergelaten terwijl ik de auto meer dan 50x bij jullie heb gehuurd nog nooit een vies achtergelaten of kapot of wat dan ook daarna meteen contact opgenomen met jullie daarna verteld dat ik mn geld terug zou krijgen nu maand verder en nog steeds niks ontvangen en wanneer ik contact opneem met jullie zeggen jullie dat ik een mail moet schrijven en vervolgens negeren jullie me, jullie hebben geeneens onderzocht wie het was en nu ben ik de duppe van dat, heb geprobeerd dit netjes optelossen met jullie maar jullie blijven me negeren, heel jammer dit en ben ontzettend boos!
Account was 1e min al geblokkeerd. Na geen enkele reacties van ze via email heeft een feedback hier achterlaten (en trustpilot) gewerkt. Kreeg reactie op mijn mail en probleem opgelost. Profiel actief nu !
slechte ervaring met Mywheels. Auto's stonken naar rook of waren niet te vinden / niet op de aangegeven locatie. Nooit dus een auto kunnen delen. Heel lastig (onmogelijk?) om op te zeggen, wel 250 euro inleggeld betaald met belofte dat deze zou worden teruggestort, ben bang dat ik dat geld kwijt ben..
Ik moest naar een belangrijke afspraak en het OV lag helemaal stil. Ik woon wat verder weg van de rest van de familie dus het was een puzzel om iets te verzinnen waardoor ik er toch bij kon zijn. App gedownload (waar ik overigens ook zeer tevreden over ben!), account aangemaakt en alles ingevuld, drie kwartier later kon ik zo de auto meepakken! Makkelijke Renault Zoe die ontzettend lekker rijd, schoon en netjes is maar vooral opgeladen en verzorgd neergezet. Ik ben enorm tevreden en heb mijn afspraak gehaald!
I have tired to Register and after providing all information and documents over the app and over mails as well. Still They deactivated the account. Without providing any reason. Or resolve the issue if new customer (expats) have faced during registration for new platform(app). They Just block the person for forever. Saying they will not provide any details(Reason) and will not responds to any email further.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.