Op zondag 5 december vonden mijn vrouw en ik een contactsleutel die van een dicht op die plek staande Citroen bleek te zijn (op de sleutel stond overigens ook het kenteken). Onmiddellijk heb ik proberen te bellen, en toen ik eenmaal iemand aan de lijn kreeg werd gezegd dat ik de volgende dag gebeld zou worden. Dat werd enkele dagen later! Gevraagd werd of ik de sleutel in de wagen wilde leggen. Omdat ik daar niets voor voelde werd gezegd dat dan iemand de sleutel thuis op zou halen. Nu, bijna een week later, zag ik dat de auto op een andere plek stond. Niets van die club gehoord. Ronduit schandalig!
Een auto van Alwheels houdt inmiddels al 5 dagen een laadpaal in onze straat bezet. Wij (1 gezin) hebben al 2 elektrische auto's waardoor we van deze paal afhankelijk zijn, laat staan de rest van onze wijk. Het is totaal onacceptabel om op deze manier te werk te gaan en erg ego�stisch van jullie als organisatie Alwheels. Denk eens aan je medemens en haal die auto weg.
Ik heb de afgelopen paar weken vijf keer een MyWheels auto gehuurd, zowel voor ��n dag als meerdere dagen achter elkaar. De voordelen zijn het gemak van het inschrijven en account maken, de laagdrempeligheid van boeken, de goede beschikbaarheid in mijn buurt (IJburg in Amsterdam) en de goede conditie van de auto's... Als je eenmaal kunt beginnen met rijden Mijn bezwaar is dat bij vier van de vijf keren ik de hulpcentrale heb moeten bellen: de laadkabel gaat niet los, kleppen gaan niet goed open of dicht, de auto wordt niet opgeladen door een lokaal probleem van een laadpaal, de accu van een auto was tweemaal leeg waardoor de auto niet startte en ik beide keren omgeboekt moest worden naar een andere auto op ruim 10 minuten loopafstand... Kortom, het duurt gemiddeld 30 minuten voordat je daadwerkelijk weg kunt rijden met de auto. Ik heb alle keren de auto gehuurd voor werk wat erg tijdsgevoelig was (ik werk diensten in het ziekenhuis) en ik ben driemaal minstens een half uur te laat gekomen. Een alternatief zou zijn om een auto een uur eerder te huren omdat je rekening moet houden met een half uur opstarten en de centrale te moeten bellen maar dat kost je wel geld en zou niet de bedoeling moeten zijn...
De auto's staan niet op de locatie die de app aangeeft, de app werkt sowieso slecht / heeft allerlei storingen, de 'dienst' is inflexibel, je moet vooraf betalen en de klantenservice is onbereikbaar.
Ik vind het zeer jammer dat ik beschouwd word als een te hoog risico voor het gebruik maken van een deelauto dat is toch apart? Andere bedrijven als Go Sharing, Sharenow en Sixt zijn daarentegen veel beter in en kan je gemakkelijk een deelauto huren. Reeds een mail over gestuurd hoe ik dit kan oplossen, mailtje terug met een niet echt concrete antwoord. Heel spijtig.
ik heb op 3-12-2021 om 18;54 contact op genoemen met een medewerkster , om te vragen waar de auto geparkeerd was ? die was echt een heel onbeschoft heks , zij had mide in het gesprek telfoon opgehangen ! maar ik ben nog niet klaar met haar, ik zal haar klachen bij hoofdkantoor . ze was echt een heks
Alleen maar goede ervaringen met MyWheels. Auto's zijn nieuw, meestal erg schoon en staan op de juiste plek geparkeerd. Complimenten ook aan het team die de app heeft gemaakt, werkt allemaal naar behoren. Wanneer zetten jullie een Porsche Taycan op straat? ;)
Slechtste service ooit, ik heb een noodgeval, sta vast met kinderen in de kou en wordt niet geholpen... 3u in de wachtrij
Mijn titel zegt alles al
mijn ervaring is dat het top geregeld is en ook een hele fijne auto om in te rijden. Mocht je een keer een auto nodig hebben voor een paar uurtjes dan is dit de ideale uitkomst
Ik heb mijn problemen al over de telefoon besproken. Het regende en kon de auto niet open maken met mijn OV chip kaart. De benzine stond al heel gauw op laag en heb toen 21 euro getankt. Er was een waarschuwing dat ik naar een garage moest rijden omdat de olie moest worden bijgevuld. Er was een waarschuwing dat de banden druk te laag stond. Als je ongerust wil rijden, dan zijn die waarschuwingen niet gerust gevend. Ook heb ik nooit een vrije rit gekregen, toen ik me de eerste keer had aangemeld.
De auto's zijn vaak vies aan de binnenkant en veel schade aan de buitenkant. Ik heb hier al eerder een melding van gemaakt. Gisteren vond ik de auto op de oplaad plaats terwijl hij niet aangekoppeld was. De keer ervoor was de auto minder dan 80% opgeladen en stond niet op een laadplaats. Voor mij werkt dat niet. Als tip voor jullie zou ik geven: zorg er op de een of andere manier voor dat mensen een betere incentive krijgen om zich aan jullie regels te houden.
Gebruik al 5 jaar mywheels auto's voor (meestal) langere afstandsritten naar landelijk gebied danwel ritten waarbij je veel moet vervoeren. Waar we in 2016 begonnen met voor ca. �45,- elektrisch heen en weer naar mijn ouders te rijden (200 km), moest ik gisteren voor hetzelfde elektrische ritje �98,- aftikken. Een ruime verdubbeling van de prijs in 5 jaar tijd. Dit maakt het voor ons een steeds minder aantrekkelijk alternatief tov het OV, want daar zijn we van ca �40 naar �60,- gestegen (dus met 33-50%). De service is niet verbeterd, door de keuze voor alleen eigen aanbod ipv deelauto's van particulieren is het aanbod erg afgenomen, en dat de prijs van elektrisch inmiddels bijna even duur is als een benzine auto vind ik schokkend gezien dat elektrisch rijden in de praktijk veel minder kostbaar is volgens oa MilieuCentraal. Deze steeds minder tevreden gebruiker gaat daarom binnenkort het lokale verhuurbedrijf uitproberen, dat inmiddels ook een elektrische auto in het assortiment heeft.
Dit bedrijf heeft totaal geen controle op het gedrag van haar huurders m.b.t. gebruik laadpalen. Regelmatig staat een auto van hen meerdere dagen hier in Gouda een paal bezet te houden. Asociaal gedrag van de huurder,maar na belofte hier wat aan te doen gebeurt er niets. Dit soort gedrag maakt electrisch rijden tot een frustratie.
Tot zover 2x gebruikt, en prima tevreden. De 2e auto (andere locatie) was helaas niet echt schoon, maar daar valt overheen te kijken als het maar voor korte duur is. Zal dit zeker vaker gebruiken.
Ik ben lang een plus abonnee geweest maar ik heb deze nu stop gezet. De prijs per km is gestaag van 13 cent per km naar 30+ cent per km gegaan. Hierdoor is het plots een STUK duurder geworden om een auto te huren bij hun tot op het punt dat het nu voor ons GOEDKOPER is om zelf een tweedehands auto te kopen uit bijvoorbeeld 2006. Dit terwijl wij maximaal 4-6 ritjes maken in de week. Meestal van ��n uur (max 2 uur). Heel jammer dit. Nu ook. Ik moest net ergens heen rijden. 40km verderop (dus 80 km in totaal). Een ritje van 1 uur en 45 minuten. 30 euro!! Met plus abonnement.... Dan koop ik zelf wel een autotje.
Ik probeer al 1 week een auto te huren. Er is 2 keer geld van mijn rekening afgeschreven. Telefonisch is geen contact met hun te krijgen en op de 10 mailtjes/ berichten van de afgelopen week geen reactie gehad.
Ik heb vaker een auto gehuurd via Mywheels en was tevreden totdat ik de laatste keer met pech kwam te staan. De motor sloeg om onverklaarbare reden af en ik kreeg deze niet opgestart. Na 30 min kwam de wegenwacht maar de monteur kon niets vinden. Ik heb de auto zelf kunnen starten. De volgende dag stond de auto midden op de weg stil en omstanders moesten de auto aan de kant duwen anders zou er misschien een ernstige ongeluk kunnen gebeuren. Na een paar minuten kon ik de auto weer starten. De derde keer sloeg de motor weer af en gelukkig kon ik snel weer starten. Ik heb dit gemeld bij Mywheels en erbij gezegd dat het belangrijk is om deze auto goed na te laten kijken voordat er ernstige ongelukken gebeuren. Na 7 dagen kreeg ik dit antwoord. Dankjewel voor je bericht. Helaas zien we deze nu pas, maar in de tussentijd is de auto probleemloos aan vijf andere mensen verhuurd: Het lijkt er toch op dat de auto afsloeg door iets wat je zelf deed. Zou je kunnen aangeven wat precies de omstandigheden waren dat de auto stil stond, en wat je vlak daarvoor deed? Ik rij al meer dan 30 jaar auto en ik heb hier geen woorden voor. Ik hoop dat jullie hier serieus naar willen kijken.
Ik lees ook veel slechte reviews, maar mijn ervaringen zijn uitstekend. Auto om de hoek, instructiefilmpje vooraf (zeer behulpzaam), rijden binnen twee minuten, auto was redelijk schoon. Goed concept voor stadsbewoners, een flexibele tweede auto en op termijn misschien wel geen auto en alleen een MyWheels auto. Het enige dat ik vervelend vind is dat je rondrijdt in een auto met striping en dat ziet er goedkoop uit. Geeft ook een beetje geitenwollensokkenimago. Wat mij betreft mogen er ook wel wat auto's uit een hoger segment worden toegevoegd die er aantrekkelijk uitzien.
Prijs en kwaliteit erg goed. Handige auto's. Al meer dan 30 keer gebruikt.
Ik vind MyWheels kwa makkelijk auto huren perfect alleen ik vind het jammer dat In de centrum van Den Haag alleen 1 elektrische auto staat. Aangezien ik alleen een automatische rijbewijs hebt zijn er weinig keuzen voor mij en vaak is de auto ook weg. Daarom geeft ik MyWheels 2 stèren alleen. Aanbevolen heb ik op “nee” gezet wegens de weinig elektrische auto's die hier in het centrum staan.
Naar aanleiding van het KiMNet-onderzoek over het vermeende falen van deelauto's in Nederland schrijf ik voor het eerst zo'n 'review' als dit. Het onderzoek zegt zelf ook dat de deelauto vooral iets is voor stedelijke gebieden, maar daarom moeten we wel benadrukken dat het voor de stedeling echt goed werkt! Afgezien van hoe het in andere situaties uitpakt, zoals in autoland waar iedereen een eigen exemplaar onder de pergola heeft en je per definitie veel autobestemmingen hebt. Ga in de stad wonen mensen, dat is echt beter voor de planeet. Op mijn blog heb ik een beslisboom in de vorm van een spreadsheet met welke provider je moet kiezen voor welk ritje met 3 variabelen: hoeveel kilometer? hoeveel uren? parkeren binnen Amsterdam? Bij ritjes de provincie in kies ik steevast MyWheels (behalve naar Schiphol, want vind maar eens een manier om je MyWheels terug op z'n plek te krijgen terwijl je opstijgt). Hopelijk minder Schiphol nodig nu de nachttreinen in opkomst zijn. Klachten van een medepassagier: 'nieuwe autogeur' (ja, dûh!) of 'Amsterdamse automobilisten rijden als idioten'. Het MyWheels-logo waarschuwt iedereen 'ik rij weinig, dus pas op!' dus dat geeft wat extra veiligheid zodat ze mij met een wijde boog inhalen (boos natuurlijk). Minpunt is wel dat MyWheels nu een SUV gaat aanbieden. Ze hopen daarmee 11 SUVs van de weg te halen. Nee, dan ken je die SUV-rijders nog niet, die stappen niet/minder over op MyWheels. Voor de MyWheels-rijder geldt denk ik: liever een MyWheels dan een brik, geen auto of een van familie/vrienden. Maar een SUV-rijder die z'n SUV opgeeft? Neh. Daarnaast komen wij ook in de verleiding om zo'n gevaarlijke dweil te nemen die te zwaar is en dus teveel energie slurpt. Ook al is ie elektrisch, het blijft energie en dat is schaars. Als alle gewone compacts al weg zijn moet je met zo'n voetganger/fietser-bulldozer de weg op? Yikes... Wat is er mis met een gewone stationwagon? Die bieden echt ruimte en verschillen niet zoveel van gewone.
Werkt als een tierelier! Via de app een ritje plannen, tijd instellen, en gaan! De elektrische auto's (anderen mij niet bekend) rijden lekker vlot en zijn schoon en keurig onderhouden. Super initiatief! Laten we allemaal alleen nog maar auto's delen en de parkeerruimte die vrijkomt inrichten met groen en plek om te recre�ren. Groene mobiliteit en een groene stad!
Dit is inmiddels opgelost met MyWheels.
Pech in Duitsland. 1 hele ochtend aan de kant gestaan (5 uur!!!). Echt te schofterig voor woorden! MYWHEELS zegt gewoon doodleuk: sorry, wij kunnen geen Nederlandse sleep wagen regelen dus we kunnen u niet helpen. Laat de auto maar staan als het niet lukt zelf een sleepwagen te regelen. MYWHEELS adverteert online dat de pechhulp voor heel europa geld, maar als het puntje bij paaltje komt laten ze je in de spreekwoordelijke stront zakken. Ik ben uiteindelijk weggesleept op last van de Duitse politie omdat de sleepbedrijven ook niet wilde meewerken. Laat dat even op jezelf inwerken als je dit leest...... Bezint eer ge begint! Dit is echt te schandalig voor woorden. Wat een bedrijf dat MYWHEELS..... gewoon eng dit. Wat als het midden in de nacht was geweest? Sta je daar. Bizar! Geen woorden voor. Overwegen juridische stappen. Waarschijnlijk krijg je hieronder nu een reactie van MYWHEELS dat ze het allemaal zo betreuren en dat dit toch echt niet de bedoeling was. Dat ze zicht goed kunnen voorstellen dat dit toch allemaal heel naar moet zijn geweest. Onthoudt 1 ding: Een bedrijf wat hier 1 keer toe in staat is gaat echt niet veranderen na een excuus berichtje op een klachten website! Je bent gewaarschuwd!
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.