Trouwe gebruiker hier met 100+ boekingen. Ik vraag me af wat er recentelijk mis is gegaan in de bedrijfsvoering dat Mywheels totale wanprestaties levert en er niet over te bereiken is. In Juli heb ik geprobeerd op vakantie te gaan met een Renault Zoe. Onderweg kwam helaas een defect aan het licht: het voertuig kon niet snelladen. Na overleg met Mywheels - en het testen van een aantal verschillende laadpalen en laadpaal aanbieders - hebben we het voertuig dezelfde dag weer geretourneerd. Gezien het doel van de reis was snelladen een cruciale functionaliteit en we besloten met een ander functionerend voertuig het de volgende dag opnieuw te proberen. Het nieuwe voertuig - Kia e-NIRO was helaas nog vele malen erger. Vanaf het ophalen van het voertuig van haar standplaats in Wageningen bleek het voertuig niet te kunnen starten. Na een jumpstart van de ANWB konden we wel vertrekken, maar zodra de auto uit ging, was er een 50/50 kans of de auto weer zou starten. Dit probleem was niet op te lossen en bijna dagelijks hebben we de Pechhulp moeten bellen om ons te helpen starten. Na veel aandringen hebben we voor 2 dagen - na 5 dagen ellende - een vervangend voertuig kunnen regelen (Lync 01), hetgeen wederom extra kosten met zich meebracht die niet zijn vergoed. Op de dag van vertrek moesten we urenlang wachten op toestemming om met dit vervangende vervoer terug te mogen keren naar NL - wegens onnavolgbare administrationele redenen. Kortom: elke dag was gevuld met urenlang zorg dragen voor een defect voertuig, waarbij er enkele tientallen telefoontjes gepleegd moeten worden met de Nederlandse en Belgische Pechhulp, garages voor reparaties, Mywheels en de partij aan wie vlootbeheer, is uitbesteed; Arval. Hoewel de beloofde mobiliteit niet geleverd is, heeft Mywheels ons dubbel aangeslagen voor beide voertuigen. Na deze dagenlange ellendetocht zonder mobiliteit wil ik graag mijn geld terug voor deze totale wanprestatie, maar de klantenservice reageert al maanden niet.
Op 25 augustus 2025 heb ik via MyWheels een Volkswagen ID.3 gehuurd, die in de wijk Hoge Vucht in Breda staat. Dit was een bijzonder slechte en vooral onveilige ervaring. Tijdens de rit traden er meerdere ernstige gebreken op: • Stoelverwarming stond continu aan en was niet uit te schakelen; • Verwarming sprong telkens naar stand HI, ondanks hoge buitentemperaturen; • Het display werd tijdens het opladen gevaarlijk heet; • Op de snelweg viel eerst het display en daarna de hele auto uit. De pechhulp adviseerde mij om de melding te negeren en gewoon door te rijden – totaal onverantwoord. De afhandeling van mijn klacht was eveneens teleurstellend: ik kreeg slechts een voucher van €100 voor een volgende rit, terwijl ik geen vertrouwen meer heb om nogmaals bij MyWheels te huren. Toen ik aangaf dat dit geen passende oplossing was, kreeg ik te horen dat er “niets meer aan gedaan kan worden”. Mijn advies: huur vooral niet de Volkswagen ID.3 in de wijk Hoge Vucht te Breda. Deze auto is ronduit onveilig, en MyWheels neemt klachten hierover niet serieus. Na mijn klacht over de onveilige situatie met de huurauto heeft het bedrijf inmiddels op een zeer nette en serieuze manier gereageerd. Ze hebben mijn volledige ritkosten vergoed en daarnaast een kortingscode aangeboden voor een volgende rit. Ook hebben ze hun excuses aangeboden en aangegeven maatregelen te nemen om dit in de toekomst te voorkomen. Update op mijn eerdere review: Na mijn klacht over de onveilige situatie met de huurauto heeft het bedrijf inmiddels op een zeer nette en serieuze manier gereageerd. Ze hebben mijn volledige ritkosten vergoed en daarnaast een kortingscode aangeboden voor een volgende rit. Ook hebben ze hun excuses aangeboden en aangegeven maatregelen te nemen om dit in de toekomst te voorkomen. Ik waardeer het dat ze de situatie serieus hebben genomen en dit op een correcte manier hebben afgehandeld. Fijn om te zien dat er daadwerkelijk geluisterd wordt naar klanten en dat ze hun service
Hi Severine, Wat schrikken om te lezen dat je zo’n ervaring hebt gehad, dat begrijpen we heel goed. Een auto mag natuurlijk nooit uitvallen tijdens het rijden en we vinden het erg vervelend om te horen dat je vind dat de gebreken niet direct goed zijn opgepakt. Dat is absoluut niet het serviceniveau dat we willen bieden. Wij streven er uiteraard naar om de auto's in topconditie te kunnen bieden. We willen dit graag nogmaals goed laten onderzoeken zodat we kunnen nagaan wat er precies is gebeurd en waarom dit niet juist is afgehandeld. Kun je ons een e-mail sturen naar [email protected] met als onderwerp [Klacht - Klantvertellen]? Dan zorgen we dat dit direct wordt opgepakt en met de juiste aandacht wordt bekeken. We waarderen dat je dit met ons deelt want jouw melding helpt ons om dit soort situaties te voorkomen en de veiligheid van onze auto’s te verbeteren.
Originele beoordeling
Op 25 augustus 2025 heb ik via MyWheels een Volkswagen ID.3 gehuurd, die in de wijk Hoge Vucht in Breda staat. Dit was een bijzonder slechte en vooral onveilige ervaring. Tijdens de rit traden er meerdere ernstige gebreken op: • Stoelverwarming stond continu aan en was niet uit te schakelen; • Verwarming sprong telkens naar stand HI, ondanks hoge buitentemperaturen; • Het display werd tijdens het opladen gevaarlijk heet; • Op de snelweg viel eerst het display en daarna de hele auto uit. De pechhulp adviseerde mij om de melding te negeren en gewoon door te rijden – totaal onverantwoord. De afhandeling van mijn klacht was eveneens teleurstellend: ik kreeg slechts een voucher van €100 voor een volgende rit, terwijl ik geen vertrouwen meer heb om nogmaals bij MyWheels te huren. Toen ik aangaf dat dit geen passende oplossing was, kreeg ik te horen dat er “niets meer aan gedaan kan worden”. Mijn advies: huur vooral niet de Volkswagen ID.3 in de wijk Hoge Vucht te Breda. Deze auto is ronduit onveilig, en MyWheels neemt klachten hierover niet serieus. Na mijn klacht over de onveilige situatie met de huurauto heeft het bedrijf inmiddels op een zeer nette en serieuze manier gereageerd. Ze hebben mijn volledige ritkosten vergoed en daarnaast een kortingscode aangeboden voor een volgende rit. Ook hebben ze hun excuses aangeboden en aangegeven maatregelen te nemen om dit in de toekomst te voorkomen.
Hi Severine, Wat schrikken om te lezen dat je zo’n ervaring hebt gehad, dat begrijpen we heel goed. Een auto mag natuurlijk nooit uitvallen tijdens het rijden en we vinden het erg vervelend om te horen dat je vind dat de gebreken niet direct goed zijn opgepakt. Dat is absoluut niet het serviceniveau dat we willen bieden. Wij streven er uiteraard naar om de auto's in topconditie te kunnen bieden. We willen dit graag nogmaals goed laten onderzoeken zodat we kunnen nagaan wat er precies is gebeurd en waarom dit niet juist is afgehandeld. Kun je ons een e-mail sturen naar [email protected] met als onderwerp [Klacht - Klantvertellen]? Dan zorgen we dat dit direct wordt opgepakt en met de juiste aandacht wordt bekeken. We waarderen dat je dit met ons deelt want jouw melding helpt ons om dit soort situaties te voorkomen en de veiligheid van onze auto’s te verbeteren.
From the best service they became the worst. I prepaid ~70 euro for 4 hour trip (long distance), in the end trip was ~85 euro. I'm not using MyWheels often, so I forgot to pay 15 euro extra. After ~1 month they gave my so called debt to a collector agency. This is nuts! Of course I paid 15 euro that I simply forgot to pay and told collector agency to go to hell. Closing my account
Hi Victor, Thank you for your review. We understand this was frustrating especially since it was about a small amount. At the start of each trip an estimated cost is shown but the final amount is only available within 24 hours after the trip ends. We always try to remind customers about any outstanding payments through SMS and email. However it remains your own responsibility to keep an eye on your invoices and complete payments on time to avoid additional charges or collection steps. We’re sorry this was your experience and hope you’ll reconsider in the future. We would like to still thank you sincerely for your feedback and hope to do better in the future.
Wij gebruiken MyWheels vaak en al een behoorlijke periode. Echter ervaren we de laatste maanden steeds meer ongemak. De auto's hebben veel schade. Dit zorgt ervoor dat je veel tijd kwijt bent om te kijken of alle schade goed is aangemeld. Daarnaast wordt de prijs steeds hoger maar wordt de dienstverlening minder. Klantenservice is niet te bereiken.
Hi Peter, Wat jammer om te horen dat je dit zo ervaart dat begrijpen we goed. We willen dat onze service betrouwbaar en makkelijk blijft ook voor vaste gebruikers van MyWheels. We nemen je feedback serieus en doen ons uiterste best om de auto’s in de best mogelijke staat te leveren en autodelen zo betaalbaar mogelijk te houden.
De klantenservice is niet opgelijnd om je te helpen. Schriftelijke vragen worden niet beantwoord, bezwaren hebben een reactietermijn van 6 weken. Nadat ik genoodzaakt was een myWheel auto te huren, begon de ellende. Het lijkt zo mooi, kwam bij de auto: verkeerd opgeladen door voorganger en brandende waarschuwingslampjes op dashboard. Ik mocht van myWheels niet met deze auto rijden, zei de chatbot, Aangezien de wachttijd van de klantenservice een uur is, mijn afspraak niet wacht, moest ik een andere auto reserveren. Daar had ik de klantenservice bij nodig, want ookal had ik de rit beeindigd, ik had nog een reservering staan. Dus toch wachten, 30min. Ik werd verwezen naar een andere auto. Dat bleek een vieze auto, op een openbare parkeerplek, zonder laadpaal. Ok, prima. Ik heb hem na mijn rit daar weer terug gezet. Krijg ik 6 weken later ineens een boete doorbelast van MyWheels, een parkeerboete. Blijkt er op de parkeerplek waar deze stond (en ik dus op exact dezelfde plek hem moest terugbrengen), 3uur later die avond een tijdelijk parkeerverbod ingegaan zijn. Dat lijkt mij de verantwoordelijkheid van myWheels zelf, mijn rit is beeindigd, en geparkeerd op een plek waar die stond en mocht staan. Helaas krijg ik geen contact met myWheels maar verwijzen ze naar een draak van een online formulier. Dat formulier dient als een vorm van bezwaar? En de reactietermijn terug is 6 weken. 6 weken!! Terwijl binnen 3 dagen de boete van mijn rekening is gehaald. Nu ik het storneer, krijg ik incasso kosten want ik heb een schuld bij hen. Ze reageren inmiddels niet meer op mijn mails, want... ingevulde formulier, zij kunnen niets zelf. Ze hebben alle info, maar weigeren er iets mee te doen. Inmiddels staat er nu een week in mijn eigen straat een myWheels gedumpt, op een straathoek / in een bocht. Zal ik handhaving bellen en hopen op een boete terug?
Hi Femke, Wat jammer om te lezen dat je zoveel moeite hebt ervaren met het huren van de auto en daarna met het indienen van je bezwaar. We begrijpen heel goed dat het frustrerend is als je lang moet wachten op een reactie terwijl het probleem snel opgelost lijkt te kunnen worden. Helaas hebben we bij bezwaren te maken met verschillende instanties zoals gemeenten en handhavingsdiensten. Hierdoor kan het soms langer duren voordat wij een definitief antwoord of terugkoppeling krijgen. Zeker door het hoge aantal bezwaren dat momenteel wordt ingediend duurt dit proces helaas langer dan we zouden willen. We willen je verzekeren dat we er echt alles aan doen om deze zaken zo snel mogelijk af te handelen en begrijpen goed dat dit voor jou vervelend is. Kun je ons nog een keer een e-mail sturen naar [email protected] met als onderwerp [Klacht - Klantvertellen]? Dan zorgen we dat jouw bezwaar direct opnieuw wordt opgepakt en gecontroleerd. Bedankt dat je dit met ons deelt want met jouw feedback kunnen we onze processen verbeteren en ervoor zorgen dat dit in de toekomst sneller verloopt.
Borg van €250 niet terug, slechte klantenservice Ik probeer al sinds 15 juli mijn borg van €250 terug te krijgen. Op 4 augustus kreeg ik eindelijk een reactie, maar die loste niets op. Ik heb direct weer gereageerd, maar tot vandaag (25 augustus) geen oplossing of terugbetaling. Telefonisch contact is onmogelijk: het keuzemenu hangt gesprekken op zodra je een accountvraag hebt. Zo wordt je als klant gewoon buitengesloten. Het voelt alsof MyWheels bewust moeilijk doet om borg niet terug te betalen. Erg frustrerend: ik heb alles netjes betaald, maar mijn geld krijg ik niet terug. Tip aan MyWheels: wees transparant, betaal borgsommen snel terug en zorg dat klantenservice bereikbaar is voor álle vragen.
Hi Erwin, Wat vervelend om te lezen dat je al zo lang wacht op de terugbetaling van je borg dat begrijpen we heel goed. We willen benadrukken dat het uiteraard nooit onze intentie is om borgsommen in te houden die gewoon terugbetaald moeten worden. Je hebt hier volledig recht op en we willen dit dan ook graag zo snel mogelijk voor je oplossen. Kun je ons een e-mail sturen naar [email protected] met als onderwerp [Klacht - Klantvertellen]? Dan kijken we direct naar jouw dossier en zorgen we dat de borg netjes wordt teruggestort. Bedankt dat je dit met ons deelt jouw feedback helpt ons om onze communicatie en service te verbeteren zodat dit in de toekomst niet meer voorkomt.
ze zijn op het eerst zijn ze makkelijk te bereiken via telefoon en chat niks aan de hand is en ze natuurlijk geld aan je kunnen verdienen (dat is prima zo werkt het en je betaald voor een service) tot het moment dat MyWheels tekort komt op het bieden van hun service, als je in de problemen komt met defecte auto’s of teveel afgeschreven bedragen, boetes en of borg, dan zul 100% tegen een muur aan lopen. Online vindt je overal dezelfde terug komende klachten en die zijn niet mals! en de klachten zijn allemaal precies het zelfde, wil jij dat risico nemen? Één keer auto pech en dan kom je per direct op een zwarte lijst te staan van MyWheels “op deze klant niet meer reageren” dat is hun management policy en alle medewerkers zijn er van op de hoogte en doen mee met deze poncy sceam en dat is betreurenswaardig, het is te vergelijken met een moderne piramide sceam, een wolf in Schaaps kleding, mocht je door defecte auto’s, of verkeerd afgeboekte bedragen, borg, boetes, dan zul je zoals dat gaat in een piramide sceam totaal 100% worden ontweken, geen communicatie meer van MyWheels, dat gebeurd als ze bouwen op leugens en stelen, en als je dan die ene keer iemand krijgt te spreken dan zul je horen dat het weken kan duren voor je wat krijgt te horen en er werd zelfs gezegd dat de kans groot is helemaal geen reactie te krijgen, nou dat klopt! Daarnaast krijg je bedreigingen van de support dat alle xtra kosten ( defecte auto) op jou verhaalt worden als je niet doet wat ze zeggen, indirect betaal ik voor dit wangedrag want ik had een Pro Abonnement wat support garandeert en kortingen uiteindelijk onder aan de streep ben ik meer dan 500 euro nog van ze verschuldigd, zoals vele vele anderklanten met precies dezelfde klachten ( trustpilot ) daar reageren ze nog op klachten het gelijk op te willen lossen als je een iemand stuurt naar ze, en ik kan uit ervaring spreken dat natuurlijk ook weer niet gebeurt KEEP UP THE APPEARANCE MyWheels
Hi Iljitsj, We schrikken echt van wat je schrijft en begrijpen dat je dit als een heel nare ervaring hebt beleefd. Het is absoluut niet de bedoeling dat iemand die gebruik maakt van MyWheels zich zo behandeld voelt. We willen hier daarom ook serieus en inhoudelijk op reageren. We vinden het erg jammer dat je de indruk hebt gekregen dat we niet reageren zodra er iets misgaat. Dat is niet hoe wij met klanten willen omgaan en ook niet hoe onze service hoort te werken. We streven er juist naar om problemen zoals defecte auto’s of onterechte afschrijvingen snel en netjes op te lossen. Dat is hier duidelijk niet gebeurd en dat spijt ons oprecht. Je feedback nemen we heel serieus omdat dit soort signalen ons helpen om beter te worden. We willen dit persoonlijk voor je uitzoeken zodat we precies kunnen zien wat er misging en hoe we dit kunnen herstellen. Kun je ons een e-mail sturen naar [email protected] met als onderwerp [Klacht - Klantvertellen]? Dan zorgen we dat dit direct wordt opgepakt en zorgvuldig wordt behandeld door de juiste afdeling. Nogmaals dank dat je de moeite neemt om dit te delen. We waarderen je openheid en begrijpen heel goed dat dit je vertrouwen heeft geschaad. We willen dit graag rechtzetten.
Wij hebben een paar maanden geleden een Opel Astra gereserveerd in Amsterdam voor 3 weken van (26 juli t/m 16 aug). Daarbij hebben we gebruik gemaakt van de “zomer2025” aanbieding en trips 2000km. De eerste dag haperde de auto al en op 27 juli belden we het alarmnummer van mywheels, vervolgens werd er een pechhulp naar ons gestuurd. De hulpdienst kon de auto niet ter plekke repareren. Hij heeft de auto meegenomen en ons in de middel of nowhere achtergelaten zonder auto. We hebben mywheels weer gebeld met de vraag wat nu te doen en de medewerker aan de telefoon kon alleen maar melden dat wij naar een NS station moesten gaan en van daar uit met de trein verder moesten (dat zou worden vergoed). Hij gaf aan dat hij verder niks voor ons kan doen en dat we later nog maar moeten bellen of mailen voor een oplossing. Met veel moeite zijn we op zondag van Kerkrade naar Maastricht gekomen en daar hebben we een andere mywheels auto gehuurd, Intussen kregen we facturen van de eerste auto (voor 2000km) die we helemaal niet gebruikt hebben. Daarna meerder malen het alarmnummer van mywheels gebeld en na lange wachttijden werd meerdere malen beloofd dat we terug gebeld zouden worden voor een oplossing. Intussen heb ik geprobeerd via telefoon, chat en mail ([email protected]) contact te krijgen maar ik krijg geen enkele reactie. Ook de treinkosten kan ik nergens declareren. Ik ben al jaren tevreden gebruiker van Mywheels (160x gehuurd samen met mijn vrouw) maar nu gaat het echt helemaal mis. Ik heb de eerste factuur van de Opel Astra laten terugstorten en nu krijg ik een aanmaning en zal mijn account wel geblokkeerd gaan worden. Ik zie in de antwoorden op andere klachten dat we een mail moeten sturen maar dat heb ik al meerder malen gedaan. Hoe kom ik in contact met MyWheels hierover? Intussen ben ik overgestapt naar greenwheels maar dit kan toch niet de bedoeling zijn??
Hi Job, Wat ontzettend vervelend om te lezen dat je dit hebt meegemaakt. We begrijpen heel goed hoe frustrerend het moet zijn om tijdens een lange huurperiode met pech te stranden en vervolgens geen passende oplossing of reactie te krijgen. Zeker na jarenlang een trouwe gebruiker te zijn is dit absoluut niet de ervaring die je van MyWheels mag verwachten. Het spijt ons oprecht dat dit zo is gelopen en dat je ondanks meerdere pogingen geen duidelijk antwoord hebt gekregen. We willen dit graag persoonlijk en met spoed voor je oplossen zodat zowel de ritkosten als de gemaakte reiskosten netjes kunnen worden afgehandeld. Kun je ons nog één keer een e-mail sturen naar [email protected] met als onderwerp [Klacht - Klantvertellen]? Dan zorgen we dat dit direct wordt uitgezocht en opgepakt door de juiste afdeling. We waarderen het dat je de tijd neemt om dit te delen en begrijpen goed dat dit je vertrouwen heeft aangetast. Jouw feedback helpt ons om dit soort situaties in de toekomst beter te voorkomen.
Vroeger erg fan van Amber Auto, dat was deelvervoer zoals het bedoeld is. Duurder dan het hebben van een eigen auto maar prima voor af en toe, en ook kon bijvoorbeeld je een enkele reis maken en de auto op een andere plek wegzetten. Sinds het Mywheels is geworden, zijn deelautos onbetaalbaar geworden. Een avond op bezoek bij vrienden op een half uur rijden afstand (plek waar je niet met openbaar vervoer kan komen) en je bent voor een avond €75 lichter. Bizar. Daarnaast moet de auto verplicht aan de lader als deze lager dan 80% is (hallo overbelast stroomnet?), wat met slechts 2 laders in de zone waar ik deze altijd terug moet zetten bijna onmogelijk is (en de auto één straat verder wel aan de lader kan dan echt niet, want het betreft niet dezelfde zone..) Je kan niet van mensen verwachten dat ze overgaan op deelvervoer met dit soort prijzen en voorwaarden.
Hi Emma, Bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit met ons te delen. We begrijpen goed dat het teleurstellend is als de kosten hoger zijn dan voorheen en dat het laden en zonebeleid het gebruik soms lastig maken. Dat is niet de ervaring die we willen bieden want deelvervoer hoort juist makkelijk en betaalbaar te zijn. We waarderen je feedback enorm en hebben hier veel aan om MyWheels verder te verbeteren. We zijn continu bezig om onze prijzen en regels beter af te stemmen op wat gebruikers echt nodig hebben zodat het gebruik weer prettiger wordt.
Gezien het aantal klachten dat de laatste maanden op dit platform is achtergelaten over de klantenservice van MyWheels die systematisch niet thuis geeft, is er duidelijk sprake van grove tekortkoming van MyWheels (een voorbode dat het bergafwaarts gaat met het bedrijf?). Mijn ervaring is helaas niet anders. Op 11 april 2025 heb ik via een online formulier op de website van MyWheels een bezwaarschrift ingediend tegen een parkeerboete die onterecht aan mij werd doorberekend. Heel in het kort: de parkeerboete was de verantwoordelijkheid van MyWheels want ik heb de auto binnen de in de app aangegeven parkeerzone achtergelaten en kennelijk had MyWheels niet de correcte parkeervergunning voor die zone. Sinds april heb ik meermaals e-mails verstuurd naar [email protected] maar afgezien van de emails waarin een medewerker bevestigde dat er een na de datum van de uitgeschreven parkeerboete een wijziging (correctie) had plaatsgevonden in de parkeerzone van de desbetreffende auto, heb ik nooit een reactie ontvangen van MyWheels met een beoordeling van mijn klacht. Lekker makkelijk MyWheels om klachten van klanten te negeren, vooral als je tot de conclusie zou moeten komen dat je ze excuses én geld verschuldigd bent. Wat my betreft is MyWheels een topkandidaat om uitgeroepen te worden tot het bedrijf met de minst professionele klantenservice! En MyWheels, mocht je deze klaagzang überhaupt lezen en mocht je geweten toch opspelen, voordat je hetzelfde standaard antwoordt geeft dat ik al bij andere klachten op deze pagina heb gelezen: mijn "dossier" kunt u vast terugvinden met de volgende gegevens: Mijn email: [email protected] MyWheels auto: Renault Zoe N -824-JV Datum en adres parkeerboete: 18/03/25, Van Hoytemastraat Naam parkeerzone in app: Van Hoyemastraat en Omgeving Datum wijziging parkeerzone: 28/03/25 (Van Hoyemastraat uitgesloten van de parkeerzone) Datum notificatie parkeerboete: 10 april 2025 Datum online bezwaarschrift : 11 april 2025
Hi Rozenn Wat vervelend om te lezen dat je al zo lang wacht op een reactie dat begrijpen we heel goed. Je hebt duidelijk de moeite genomen om je bezwaar netjes in te dienen en alle informatie te delen dus het is absoluut niet de ervaring die we willen bieden. Onze excuses dat dit zo is gelopen en dat je geen duidelijk antwoord hebt ontvangen. We willen dit graag persoonlijk en zo snel mogelijk voor je oplossen. Kun je ons een e-mail sturen naar [email protected] met als onderwerp [Klacht - Klantvertellen]? Dan zorgen we dat jouw dossier direct wordt opgepakt en netjes wordt afgehandeld. Bedankt voor je geduld en dat je de tijd hebt genomen om dit met ons te delen we begrijpen goed hoe frustrerend dit voor je moet zijn.
One word: SCAMMERS I booked a car several days in advance because I had important appointment. Just to found out they over-booked it for somebody else and moved my trip to another car far from me a few minutes before my reservation. Please stay away from them, they are not trusted.
Hi Daniel, We’re truly sorry to hear about your experience. This sounds incredibly frustrating, especially when you had an important appointment planned. You should always be able to rely on the car you reserved being available at the right time and place. This is definitely not the experience we want our users to have. We’d like to look into what went wrong and make sure this is resolved properly. Could you please send us an email at [email protected] with the subject [Klacht - Klantvertellen]? Then we’ll investigate the situation right away and get back to you personally. Thank you for sharing this with us we completely understand your frustration and want to make this right.
This was my first time trying MyWheels, and it will be my last: aside from the car being totally disgusting outside and inside, upon returning the car the charging tag was missing from the glove compartment. Without the tag, charging at the station is impossible. The app therefore did not allow me to end my trip. The app did give me the warning that I could be fined for leaving the car at a charging station without charging it. Customer service took around 2 hours to respond through the chat. Was I supposed wait 2 hours next to the car to prevent a fine? When customer service finally responded, they told me they could only manually end my trip at the current time of their contact with me (i.e. 2 hours or so after my trip actually ended). If I wanted to dispute being overcharged for 2 hours, I needed to send an email to the email address mentioned in these trust pilot reviews: support at mywheels.nl The very e-mail address that nobody apparently ever receives an answer from according to the reviews in Trustpilot, which is exactly in line with my experience. In the meantime, I have been charged with a much higher trip fee than I should have been. Get your sh1t together MyWheels! And offer a better solution to your clients than asking them to email to an address that never replies, while you collect their money illegitimately.
Hi Karin, We’re really sorry to hear about your first experience with MyWheels. It’s completely understandable that you’re upset. Waiting that long for support and finding the car in such a poor state is absolutely not the standard we aim for. You should be able to rely on a clean car and quick help when something goes wrong. We’d like to take a closer look at what happened with your trip and make things right. Could you please send us an email at [email protected] with the subject [Klacht - Klantvertellen]? Then we’ll make sure this is investigated and resolved properly. Thank you for taking the time to share your experience your feedback really helps us improve.
Alle contact verwijst naar de mail (geprobeerd ze anders te contacten via social media bv, chatbot) maar op mijn herhaaldelijke mails over de afgelopen maanden 0 reactie. Wat is dit voor belachelijke klantenservice? Totaal onbereikbaar!!
Hi Iris, Dit is geen automatisch antwoord, dus dat is goed nieuws! We lossen dit graag persoonlijk op, maar konden je niet bereiken via dit platform. Kun je ons een e-mail sturen naar [email protected] met als onderwerp [Klacht - Klantvertellen], zodat we dit direct met je kunnen oplossen? Bedankt!
Na exact 241 ritten en Pro lid sinds het begin, heb ik helaas mijn abbonement stop gezet. Twee onterechte boetes ontvangen van de gemeente die ook weer zijn kwijtgescholden. Helaas ruim 3 maanden verder zijn de administratiekosten voor deze twee boetes nog steeds niet terug en de klantenservice is onbereikbaar. Erg teleurstellend en raad dan niemand meer Mywheels aan.
Hi Firat, Dit is geen automatisch antwoord, dus dat is goed nieuws! We lossen dit graag persoonlijk op, maar konden je niet bereiken via dit platform. Kun je ons een e-mail sturen naar [email protected] met als onderwerp [Klacht - Klantvertellen], zodat we dit direct met je kunnen oplossen? Bedankt!
We hebben een elektrische Kona meegenomen voor onze reis naar Zweden. Het laden in het buitenland ging heel makkelijk. De betaaldruppel die aan de sleutel hangt werkt bij alle snellaadpalen in Duitsland, Denemarken en Zweden. Een handige site om je volgende laadpunt in te plannen is die van de ANWB.
Hi Kita, Autodelen komt verder dankzij mensen zoals jij die de moeite nemen om ook positieve reviews te delen. Heel prettig deze!
Bezwaar maken tegen een uitgeschreven boete verloopt uiterst moeizaam. Via support en contactformulier nul op het rekest al twee weken. Maar tegelijk wel €20 administratiekosten voor deze support neertellen.
Hi Timo, Dat klinkt ontzettend frustrerend en we begrijpen heel goed dat het vervelend is om geen reactie te krijgen terwijl je juist probeert bezwaar te maken. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, zeker niet als je ondertussen administratiekosten hebt betaald. Onze excuses voor deze ervaring. Kun je ons een e-mail sturen naar [email protected] met als onderwerp [Klacht - Klantvertellen]? Dan zorgen we dat dit direct wordt uitgezocht en netjes wordt opgelost.
Ik heb mijn MyWheels-account op 25 april opgezegd. We zijn inmiddels ruim drie maanden verder en ik heb nog steeds mijn borg niet teruggekregen. Contact zoeken levert niets op: alleen automatische mails waarin staat dat het ‘druk’ is. Maar als je een auto boekt, moet je wel direct betalen. Blijkbaar geldt dat alleen voor klanten, niet voor MyWheels zelf als ze geld terug moeten geven. Ik ben jarenlang klant geweest, maar voel me compleet genegeerd sinds ik opgezegd heb. Dit is geen manier om met mensen om te gaan.
Hi Ned, Wat ontzettend vervelend om te horen dat je al zo lang op de terugbetaling van je borg wacht. We begrijpen heel goed dat dit frustrerend is, zeker na jarenlang klant te zijn geweest bij MyWheels. Dat is natuurlijk niet de ervaring die we willen bieden en het spijt ons dat je je genegeerd voelt. We lossen dit graag persoonlijk voor je op, maar konden je niet bereiken via dit platform. Kun je ons een e-mail sturen naar [email protected] met als onderwerp [Klacht - Klantvertellen]? Dan zorgen we dat dit direct wordt uitgezocht en netjes wordt opgelost. Bedankt voor je geduld en voor de tijd die je neemt om dit met ons te delen.
I’ve been a regular user of MyWheels and generally liked the service, but this recent experience has completely broken my trust. I upgraded to the Plus plan for just one month, and immediately after subscribing, I tried to downgrade back to the free plan. The app wouldn't let me. It kept showing a message that I could only switch at the end of the billing cycle. Fine. But then, when that date arrived, it was already too late - the app had rolled me into another month automatically and charged me again. €10 wasted for a plan I didn’t want and tried to cancel in time. Even worse: I emailed customer support and got NO RESPONSE. Not even an acknowledgment. Just repeated automated emails asking me to pay an invoice I clearly disputed. This feels like a deliberate trap: the app gives no option to schedule a downgrade in advance, meaning you’re basically forced into paying for at least two months. It’s a shady tactic and extremely disappointing coming from a company I used to recommend. Unless MyWheels fixes this and starts treating their customers with respect, I’m done, and I’ll be warning others not to fall for the same trick.
Hi Mykolas, This isn’t an auto-reply, so that's good news! We’d love to resolve this personally, but we couldn’t reach you through this platform. Could you please send an email to [email protected] with the subject [Complaint - Klantvertellen] so we can resolve this with you directly? Thanks!
Teleurstellende klantenservice ondanks groeiende aanwezigheid in Utrecht Wat mij opvalt, is dat MyWheels flink investeert in de uitbreiding van hun wagenpark in Utrecht — inmiddels zijn er bijna 400 auto's beschikbaar. Dat is op zich positief, maar daar staat tegenover dat de klantenservice ernstig tekortschiet. Mijn ervaring illustreert dat helaas goed. Al een week wacht ik op antwoord op een simpele vraag: hoe mijn partner en ik in hetzelfde huishouden samen gebruik kunnen maken van ons kortingsabonnement. Volgens de website moet ik haar via de app een uitnodigingslink sturen, maar dat kan alleen als zij een account heeft. Elke poging om een account aan te maken wordt echter digitaal afgewezen, zonder uitleg. Tijdens een lopende rit heb ik via de chatfunctie in de app contact gezocht, maar het bericht is verdwenen zodra de rit beëindigd was. Ook via e-mail heb ik MyWheels hier sinds 20-7-2025 meerdere keren over benaderd, maar er is nog steeds geen reactie op gekomen. Telefonisch kreeg ik via de noodlijn iemand te spreken, die als enige advies gaf om op maandagochtend opnieuw te mailen zodat mijn bericht "opnieuw bovenaan de lijst" zou komen. Het is kwalijk dat een bedrijf dat steeds meer openbare ruimte in Utrecht in beslag neemt, nauwelijks bereikbaar is voor klanten die tegen praktische problemen aanlopen. MyWheels lijkt vooral gefocust op groei, zonder voldoende te investeren in klantondersteuning. Het zou goed zijn als de gemeente Utrecht kritisch kijkt naar hoe deze deelauto-aanbieder met zijn gebruikers omgaat.
Hi Paul, Dit is geen automatisch antwoord, dus dat is goed nieuws! We lossen dit graag persoonlijk op, maar konden je niet bereiken via dit platform. Kun je ons een e-mail sturen naar [email protected] met als onderwerp [Klacht - Klantenvertellen], zodat we dit direct met je kunnen oplossen? Bedankt!
What a SCAM company. I have prepaid for my trip for 66 euros. After a few days, they came with an official invoice for 67.10 euros. I paid it all. Today I have received incasso for 45 euros, wtf ? this is insane. from 1,10 euro to 45 euro, are you out of your mind ? what terms and conditions do you have at your company? You clearly want to screw people, this is just a fraud!!! Please be careful when using this company, they are extremely sneaky with their post trip payments.
Hi Alexander, This isn’t an auto-reply, so that's good news! We’d love to resolve this personally, but we couldn’t reach you through this platform. Could you please send an email to [email protected] with the subject [Complaint - Klantvertellen] so we can resolve this with you directly? Thanks!
Het is te bizar voor woorden, maar ik lees het in meerdere reviews hier: zowel de boeteafdeling als de klantenservice hebben mij al maandenlang "geghost". MyWheels heeft via automatische incasso een boete aan mij doorgerekend (NB boete is niet naar mij naam verlegd maar op naam van MyWheels) waar ik graag beroep voor in zou willen dienen bij de officier van justitie. Maar zowel de boetafdeling als de klantenservice hebben mij inmiddels maandenlang genegeerd. De termijn voor indienen van beroep is inmiddels verstreken, en zit ik met de kosten opgescheept. Het is echt ronduit bizar en onprofessioneel. Daarbij: ik was een heel trouwe klant van MyWheels, wat begon als een non-profit organisatie. Maar inmiddels is aan een hoop te merken dat het bedrijf uit is op puur winst. Klantenservice is ronduit slecht en de tarieven adhv "trips" slaat m.i. helemaal nergens op en is in enorm nadeel van de klant als de plannen voor de rit toch wijzigen.
Bedankt voor je review, Melvin. Wat ontzettend vervelend om zo te moeten lezen dat je al maandenlang genegeerd wordt door ons supportteam. Dat is natuurlijk echt niet de bedoeling en dat spijt ons enorm. We kijken graag nog een keer met je mee naar deze zaak, maar konden je niet bereiken via dit platform. Kun je ons een e-mail sturen naar [email protected] met als onderwerp [Klantenvertellen - Boete], zodat we dit direct met je kunnen oplossen? Bedankt!
Op 25 april betaalde ik voor een Pro-abonnement. Voor een ritje op 16 mei moest ik opnieuw een Pro-abonnement van 25 euro betalen, terwijl mijn eerdere abonnement nog geldig was tot 25 mei. MyWheels beweert bovendien dat het Pro-abonnement voor één maand af te sluiten is, maar dit is een keiharde leugen. Je wordt verplicht om minimaal twee maanden te betalen. Aangezien ze mij een nieuw Pro-abonnement hebben aangerekend, moet ik nu twee maanden abonnementskosten betalen voor één ritje — terwijl ik al een lopend abonnement had. Wat een **********. Ondanks meerdere e-mails naar de klantenservice wordt er gedreigd met een deurwaarder. De klantenservice leest óf je vragen niet en stuurt antwoorden die totaal niet aansluiten op je vraag (twee keer gebeurd), óf ze reageren helemaal niet op je e-mail. Het is ronduit onbeschoft om klanten zo te behandelen. Ik lees helaas in de reviews dat ik niet de enige ben: velen zijn eerst trouwe, tevreden klanten, totdat ze plots een onterechte rekening ontvangen zonder enige uitleg. Daarna is de klantenservice ineens nergens meer te bekennen. Word geen klant! Voor je het weet, heb je een deurwaarder aan de deur voor een volledig onterechte rekening — en niemand van de klantenservice heeft het fatsoen om een toelichting te geven. Huur hier nooit een auto.
Dit is geen automatisch antwoord, dus dat is goed nieuws! Het is natuurlijk ontzettend vervelend als je onverwacht dubbele kosten hebt voor je abonnement. Uit je verhaal te lezen, lijkt het ook niet helemaal goed te zijn gegaan. We kijken graag even met je mee naar je account, maar kunnen je niet bereiken via dit platform. Kun je ons een e-mail sturen naar [email protected] met als onderwerp [Klantenvertellen - Abonnement], zodat we dit direct met je kunnen oplossen? Alvast bedankt!
Ook ik beschouw mezelf als trouwe klant in schreef hier zojuist een negatieve review over een parkeerboete die ik kreeg nadat ik een MyWheels voor een uur had gehuurd en gehaald en gebracht heb op PRECIES dezelfde plek. Helaas had de vorige huurder hem blijkbaar foutief teruggezet en kan ik twee parkeerboetes betalen van 270 euro per stuk. Bezwaar maken heeft geen zin- ma twee x bezwaar reageert een medewerker dat het mijn eigen verantwoordelijkheid was. Ik zou zeggen- zorg ervoor dat je in de app een waarschuwing krijgt als je doodleuk via de app naar de auto wordt gebracht op de exacte locatie. 540 euro voor het huren van een auto voor een uur. Ik vond ze altijd al duur, maar wél makkelijk, maar dit vind ik echt een ENORME domper. Ik stop ermee. En wellicht lukt het me weer niet om deze review te verifiëren. Ik heb reeds 47 ritten met MyWheels gedaan.
Bedankt voor je review en het delen van je ervaringen, Margreet. We kunnen zien dat je inderdaad heel wat met ons hebt gereden en begrijpen heel goed wat voor een domper deze boetes dan ook zijn. We kijken graag nog een extra keer met je mee. Kun je ons een e-mail sturen naar [email protected] met als onderwerp [Klantenvertellen - Parkeerboetes], zodat we dit direct met je kunnen oplossen? Bedankt!
Met al 50 keer huren op mijn naam vind ik mezelf een trouwe klant. Tot nu toe werd een probleem goed opgelost, zoals een auto die niet gehuurd kon worden en er een andere gezocht werd, soms inclusief compensatie. Ik stelde 10 dagen geleden een vraag over een Eropuit kortingcode. Hierop kreeg ik totaal geen antwoord. Inmiddels bleek zelfs de code op de Eropuit site weggehaald te zijn……. Hele vreemde gang van zaken en het haalt mij over de streep om over te stappen naar een andere grote auto deel aanbieder. Dit is wel mede omdat in mijn wijk er steeds minder MyWheels auto’s te zijn.
Hi Hester! Bedankt voor je review en vervelend dat je geen reactie krijgt. We hebben even gekeken en er zijn vanuit ons twee berichten naar je verstuurt als reactie op je mail, eentje afgelopen donderdag en eentje op 18 mei. We zullen de reactie nogmaals naar je versturen, zodat je deze nogmaals kunt bekijken.
Wij maken al ruim drie jaar gebruik van Mywheels. Toen wij laatst een auto met trekhaak gereserveerd hadden en er bleek een probleem met deze auto te zijn, werden wij keurig te woord gestaan door helpdesk en afdeling operations. Samen met Mywheels zijn we uiteindelijk tot een goede oplossing gekomen. Drie jaar lang al geen ritjes naar garages voor banden/servicebeurt of ander gedoe. Daarnaast keuze uit veel verschillende type auto’s. Wij zijn en blijven tevreden klant.
Een autodeel-beweging komt alleen op gang als mensen elkaar er positief in stimuleren. Jouw review is daar een heerlijk voorbeeld van. Ontzettend fijn om te horen dat jullie zo goed geholpen zijn en tevreden zijn met onze service. We hopen dat jullie MyWheels met veel plezier blijven gebruiken!
• Iedereen mag een review schrijven zolang er voldaan wordt aan de gebruikersvoorwaarden.
• Kiyoh & Klantenvertellen zijn onafhankelijke platformen en erkend Google reviewpartner. Of een review nu lovend is of juist kritisch – iedere stem telt.
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan.
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd.
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.