Goed bedrijf dat eventuele problemen snel oplost

Bij de vereniging Eigenhuis heb ik mij ingeschreven voor de collectieve inkoop warmtepompen en kwam ik in contact met Heative. Het proces van aanvraag tot installatie wordt begrijpelijk gemaakt door goede informatie die wordt toegezonden en op de website is te vinden. De installatie was in één dag klaar, de warmtepomp draaide en het huis werd warm. Wat ik gemist heb is een duidelijke uitleg over de werking, bediening en afstellingen van de warmtepomp. Er zit wel een pak papier bij maar dat is voor mij in een onbegrijpelijk jargon. De volgende ochtend was de warmtepomp in storing. De storing was moeilijk te achterhalen omdat het probleem steeds leek te veranderen. Uiteindelijk bleek dat het stekkertje dat niet goed in de printplaat van de CV ketel zat die voor al die storingen en zoektocht verantwoordelijk was. De meest eenvoudige dingen zijn vaak moeilijk te vinden. Gelukkig had ik goed contact met het team van Heative die mijn vragen en opmerkingen serieus behandelde en adequaat reageerde. Dat gaf mij de geruststelling dat het probleem opgelost zou worden. De installatie werkt nu zoals het hoort. Bij het invullen van je ervaringen ben je verplicht in te vullen of je het bedrijf aanbeveelt. Ik beveel nooit een bedrijf aan omdat uit de ervaringen opgemaakt kan worden in hoeverre een bedrijf mij is bevallen. Ik wil geen invloed op een keuze van een ander. Vandaar bij aanbeveling een NEE is ingevuld.

Prima klus geklaard!

Het was geen gemakkelijke klus vanwege bouwtechnische obstakels maar de 3 medewerkers hebben fantastisch werk geleverd. Bij te maken keuzes werd ik goed betrokken en zij gingen moeilijke oplossingen niet uit de weg. En ondanks het feit dat het werk veel tijd vroeg (van 08:00 tot 19:30) bleven zij vriendelijk en goed gemutst.

Prima !

We hebben in februari 2024 een warmtepomp laten installeren door Heative. Erg fijn bedrijf, kundige en erg vriendelijke medewerkers. Vanaf het eerste contact t/m de installatie verliep alles prima !

Efficiente plaatsing met creatieve oplossingen van hybride warmtepomp

Een team van Heative installateurs heeft er alles aan gedaan om in een bestaand pand de best mogelijke oplossing te bedenken en uit te voeren bij het plaatsen van een warmtepomp, aansluitend aan een bestaande gasketel. De gehele instalatie werd op 1 dag tussen 8 en 17 uur uitgevoerd.

De hybride Durocan is een prima warmtepomp, meer aandacht nodig voor afstelling na installatie.

Heative beoordeling Half december 2023 is bij ons, in ons dertiger jaren huis, een Durocan hybride 4 kW geïnstalleerd. belangrijkste redenen bij de keuze: • Werkt met CO2, verreweg het meest milieuvriendelijke gas. • Afgifte temperatuur: ca. 60 °C. Goed voor de combi van radiatoren en vloerverwarming in de woonkamer. • Zeer lage geluidsniveau. • Accurate communicatie voorafgaande aan de installatie. De installatie vond plaats op 1 werkdag door 2 personen. Helaas moest 1 van beide monteurs de volgende dag weer terugkomen om iets dat fout was aangelegd te herstellen. Helaas heeft het vervolgens een flinke periode, zeker 6 weken, geduurd voordat het systeem naar tevredenheid werkte. Het knelpunt was de warmteverdeling tussen radiatoren en vloerverwarming. Lang was het ofwel de vloerverwarming ofwel de radiatoren die de warmte kregen. Het duurde lang voordat iemand van Heative langskwam om zelf het probleem ter plekke te beoordelen. Uiteindelijk hebben we het zelf opgelost met enige kleine muntjes in de thermostaatknop van de vloerverwarming, zodat die zodanig was te regelen dat een deel van de warmte naar de vloerverwarming en een deel naar de radiatoren gaat. De instelling hiervan is subtiel. Op dit moment functioneert de warmtepomp uitstekend en we zijn er goed tevreden mee. Positief is de hoge temperatuur en ook het lage geluidsniveau. De communicatie voorafgaand aan de installatie was ook prima. Minder goed was de afhandeling na plaatsing. Onze indruk is dat Heative eigenlijk te weinig tijd neemt (misschien wel heeft?) om na de installatie de correcte werking, het afstellen echt goed voor elkaar te krijgen. Onze suggestie is dan ook, dat Heative meer tijd inruimt om de plaatsing van een warmtepomp echt goed voor elkaar te krijgen. Een minpunt is helaas ook, dat het systeem niet kan functioneren met het zonneboiler systeem dat we al hadden.

Heel tevreden over alle stappen in het proces. Overal snel en duidelijk!

Via het "Eigen Huis" blad contact opgenomen met Heative. Alles was duidelijk afgekaderd , stap voor stap. De begeleiding, uitleg, offerte en uiteindelijke montage zijn heel fijn en transparant uitgevoerd. Het hele proces is binnen 2 maanden afgerond. Op elke vraag van mijn kant kwam er dezelfde dag nog antwoord. Het fine tunen van de installatie gaat ook onder begeleiding op afstand, hoe gemakkelijk is dat! Al met een een betrouwbaar en solide bedrijf. Zeker een aanrader voor hen, die nog twijfelen over deze energietransitie stap.

Vanaf offerte tot aanvraag subsidie goed begeleid.

Gekozen voor de Durocan WP ( hoge temp geschikt voor radiatoren) Als Heative team met een installatie bezig gaat, weten ze niet welke onverwachte situaties ze tegenkomen. Ook bij mij was er zo’n situatie met de bestaande CVketel. Na veel onderling overleg tussen medewekers was er een oplossing. De benodigdheden werden gehaald en geïnstalleerd. Dit zegt iets over de betrokkenheid en creativiteit van het Team. Aan het eind van de werkdag werkte de WP, alleen de CV ketel liet het nog afweten. (Wel tapwater, dus douchen kon) Een week later werd door het Team de ketel aan de praat gekregen.( Het draadje voor het signaal van thermostaat naar de ketel was niet aangesloten) Tevens werd de omkasting geïnstalleerd. Ziet er mooi uit en past goed bij de mantel van de leidingen vanaf deWP naar de zolder. (Op de buitenmuur) Er is door het installatie Team netjes gewerkt en al het verpakkingsmateriaal en klusresten werden meegenomen. Ook de communicatie met Heative verliep goed. Het laatste bericht, na betaling, was “De subsidie aanvraag is opgestuurd “ Het Heative Team heeft gedaan wat er beloofd was. Alles was afgevinkt! Bedankt voor de goede samenwerking en jullie inzet! Mvrgr Ronald

Fantastische inzet en communicatie met als resultaat een fijn werkend systeem tegen een mooie prijs!

De installatie van het all electric warmte systeem was omvangrijk en uitdagend. Problemen die we constateerden werden altijd serieus genomen en op een prettige manier opgelost. Er was ook tijd voor het geven van zinvolle adviezen voor het dagelijks gebruik. Het resultaat is een goed werkend systeem met zeer tevreden gebruikers!

Snel en professioneel

Prima begeleiding gedurende het gehele traject, en een snelle en professionele afhandeling

Heative zeggen wat ze doen, en doen wat ze zeggen.

Goede aanloop naar de keuze voor de opstelling van de warmtepomp. Er wordt goed meegedacht met de mogelijkheden in relatie tot onze wensen en de mogelijkheden van de woning. De uitvoering van de werkzaamheden is op een prettige manier verlopen. Ook onverwachte dingen werden binnen het installatie team goed opgevangen en de communicatie naar ons was steeds goed. Een dag later werd de slimme thermostaat geïnstalleerd + de app. Het heeft ons daarna nog wel enkele weken gekost, voordat we goed in de gaten kregen hoe de aansturing via de app het beste plaats kon vinden. Het Heative team was voor ons bij vragen in deze periode goed bereikbaar per mail, en gaf ook vlot antwoorden na uitlezen van de situatie op afstand. Het 'ontzorgen' ging daarna nog een stap verder door de aanvraag subsidie die zij op zich namen. Daar hopen we daadwerkelijk binnen de beloofde 8 weken resultaat op te krijgen.

Zeer positieve ervaring van begin tot eind

Sinds een maand draait de hybride warmtepomp, door Heative geplaatst. Heative heeft het proces van begin (intakegesprek) tot eind (oplevering) netjes opgeleverd. Tijdens de plaatsing zijn wat hobbels ontdekt in het huis (bouwjaar 1970); de installatie is desondanks netjes aangepakt en afgerond. Ook het eigen bouwafval is meteen opgeruimd en gestofzuigd. Ook de subsidie-aanvraag is keurig afgehandeld.

Transparant, vaste prijs én gratis aftercare indien nodig

Via eigenhuis kwam ik bij Heative uit, een jong maar ervaren bedrijf met een sterk verhaal, gerund door 2 broers die de business snappen. Heerlijk simpel digitaal portaal zodat je weet wat, wanneer, hoeveel het echt gaat kosten, en wat je terugkrijgt van de subsidie van de overheid (binnen 8 weken, een bedrag dat je wel eerst zelf moet voorschieten). Ze kwamen met zn 4en en waren in 1 dag klaar. Na een paar weken werd het koud en sprong de verwarming aan. 1 van mijn 2 warmtepompen bleek niet aan te springen. Dat lag aan een klein kabeltje buiten. Direct kwam er iemand om het op te lossen en het geheel nogmaals te testen. Nu ben ik een blije klant met een warm huis dat 80% minder gas verbruikt!

Het kan ook in één woord: Uitstekend

Prettige mensen die goed de handen uit de mouwen konden steken. Installatie snel en netjes geïnstalleerd. Prima service, goede mondelinge instructie.

Professioneel advies en keurige monteurs

Het contact met Heative verliep uitstekend. Online waar mogelijk, gecombineerd met een huisbezoek voorafgaand aan de installatie. Na ondertekening van de offerte werden de warmtepompen binnen anderhalve maand geplaatst. De monteurs kwamen op tijd, hebben keurig gewerkt, en gingen pas (laat) weg toen het 100% naar hun zin was. Aardige, beschaafde kerels. De installatie draait nu een kleine week en werkt (geruisloos) naar tevredenheid. Een aanrader!

Van A tot Z duidelijkheid en efficiency

Heative heeft een zeer prettige 'no nonsense' werkwijze met een zeer goede dienstverlening. Voor de planning, schouw, levering, installatie en afronding van onze warmtepomp waren steeds dezelfde personen betrokken. Zo blijven de lijnen kort, duidelijk en efficiënt. De advisering en uitvoering was altijd eerlijk en deskundig. De warmtepomp draait als een zonnetje!

Prima ervaring

Team Heative installeerde in augustus onze warmtepomp. Hieraan ging een duidelijk informatieprogramma vooraf. Het contact was prettig en waar nodig werden zaken verduidelijkt c.q. aangepast. Coen, Tom en Nick waren kundig en wisten van wanten en na een tegenslag werd op de eerste dag zelfs tot rond 20.00u doorgewerkt. De afwerking was netjes en de uitleg duidelijk. Hoe de installatie uiteindelijk werkt hebben we nog niet kunnen ervaren omdat het stookseizoen nog niet begonnen is maar we hebben hier alle vertrouwen in.

Goede advisering en uitvoering!

Na teleurstellende ervaring met het gemeenteproject "Winst uit je Woning" (hadden maart 2022 geen leveranciers die warmtepompen konden leveren), kwamen we eind 2022 in contact met Heative. Na goed advies over welke warmtepomp en hoe deze te plaatsen. Kozen we voor een Durocan warmtepomp te plaatsen door de firma Heative. Voordeel van deze pomp is dat deze zowel all electric al hybride kan werken. Onze ervaring met deze firma is dat ze netjes en deskundig werken. Afspraken worden nagekomen. Op enkele tegenslagen tijdens de installatie na, die overigens prima zijn opgelost, zijn wij zeer tevreden. Kortom een goede keus om voor Heative te kiezen.

Deskundig Betrouwbaar en integer

Bob heeft met zijn team 2 warmtepompen geïnstalleerd. In eerste instantie werkte ze niet naar behoren.De retourwarmte was veel te hoog. Hij gaf niet op en is wel 4 keer opnieuw geweest om het te verhelpen. Vervolgens heeft hij zelf een vloerverwarming specialist ingehuurd. Het probleem bleek de verkeerde aansluiting van de CV in combinatie met verkeerde afsluitingen van verschillende radiatoren tijdens de verbouwing.Het normale gasverbruik was ca 259 m3 per maand. Inmiddels is dat terug gebracht naar ca 36m3(!) per maand.Het stroom verbruik valt ook mee aangezien we 12 zonnepanelen hebben laten installeren.Dus alle lof voor Heative want door hun inzet en expertise hebben we nu een duurzaam huis. Hij heeft overigens ook de subsidie voor ons geregeld(zelf niets hoeven te doen!)

Zeer professioneel, snel en top materiaal voor een scherpe prijs

Heative heeft een moderne krachtige oplossing en kan deze ook snel leveren. De communicatie is goed en de installatie wordt heel netjes uitgevoerd. Naast goede spullen en een goede prijs draaien dit soort projecten vaak om de service houding en de manier waarop het bedrijf communiceert. Ook al gaat er wat mis, dan gaat het er om hoe men daar mee omgaat. In mijn zoekproces voor een warmtepomp installatie ben ik heel wat cowboys tegen gekomen die ook even snel een graantje willen meepikken en er een zooitje van maken. Heative steekt hier met kop en schouders boven uit !

Goed systeem en uitmuntende service

Wij hebben voor een warmtepomp gekozen om het gas verbruik voor onze woning te reduceren. Met een huis uit 1925 met klassieke radiatoren was dat een flinke uitdaging. Het team van Heative is er uitstekend in geslaagd om, met een combinatie van 2 hybride warmtepompen, een comfortabel warm huis te creeren. In hele koude nachten helpt de gasketel een beetje mee. Maar het resultaat is dat de gasrekening flink minder is geworden en de investering snel terug is verdiend. Hele goede service van het team van Heative. Tijdens de installatie maar ook in de nazorg en het inregelen van het systeem. Top!

Uitermate klantvriendelijk en servicegericht

Vooruitstrevend bedrijf, spelen goed in op de situatie van je huis, zijn zorgvuldig en professioneel. Zeer tevreden. De warmtepomp is nog stiller dan gedacht.

betrouwbaar bedrijf

klantgericht en komen afspraken na. Voelen zich verantwoordelijk voor hun product en de klant, Lieten bij een (niet door hen veroorzaakt) probleem prima servicegedrag zien. Heb hun aan bij anderen aanbevolen als warmtepomppartner

Fijne service en stille pomp!

We wonen in een jaren '20 woning waar spouwmuurisolatie niet mogelijk was, dus we zochten een warmtepomp die ook een ouder, minder goed geïsoleerd huis kan verwarmen. De pomp doet bij ons z'n werk goed en is ook nog eens heel stil! Klantcontact was super, de installatie verliep soepel.

Fijn contact en systeem werkt goed!

In November 2022 een hybride-warmtepomp laten plaatsen door Heative. Zowel het advies vooraf als de installatie zijn prima verlopen. Dank!

Jaren 30 huis lekker warm

Na het isoleren van de woning met Heative aan de slag gegaan om het te verwarmen. Natuurlijk is dat niet zomaar in kannen en kruiken met zo een oud huis. Heative is hierbij zeer betrokken, ze denken goed mee en zetten hun expertise in om de juiste oplossing te vinden en het werkzaam te krijgen. Ben heel erg blij met deze service en met de producten. Daarbij werken ze heel netjes, weten ze wat ze doen en laten ze niet los voor het klaar is. Absoluut aan te raden deze jongens!

Kruislaan 194 1098 SK Amsterdam