Filters

8

Prima begeleiding gedurende het proces.

Tussen het eerste contact met DLE en het afronden van de installatie van de hybride warmtepomp en het regelen van subsidie en cashback verloopt een paar maanden. In die periode werd ik prima begeleid door Eveline Emons. Zij antwoordde adekwaat op e-mails. Ook was er telefonisch contact. Zij gaf nuttige wenken, ook als daar niet uitdrukkelijk om gevraagd was. Voor zover ik dat als leek kan beoordelen verliep het installeren van de binnen- en buitenunit naar behoren. Aan het eind van de klus werd het gruis dat door het boren van gaten in de muur was ontstaan niet opgeruimd. Op de dag dat de installatie plaatsvond had ik verwacht dat de monteurs zouden arriveren in een bus van DLE, maar dat bleek niet het geval. Vermoedelijk wordt gebruik gemaakt van een onderaannemer.

  • Aanbevelen? Ja
10

Uitstekende vaklui

Vooraf goede en deskundige adviezen gehad over aankoop van zonnepanelen en een warmtepomp. Bart is altijd bereikbaar voor vragen. De monteurs zijn vaklui. Zijn vriendelijk, leggen je uit waar ze mee bezig zijn en werken netjes. Alles wordt ook opgeruimd. We zijn zeer tevreden over DLE.Energy. De mensen van DLE.Energy zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen.

  • Aanbevelen? Ja
10

Goede communicatie en keurige service

Het overleg en de advisering m.b.t de warmtepomp was helder en duidelijk. Na de vergunningverlening door de gemeente werd de plaatsing vlot ingepland en snel uitgevoerd. Er werd ook schoon gewerkt. Nu de winter afwachten…

  • Aanbevelen? Ja
1

Juridisch bevestigt: DLE doet fout.

Het juridische hulp bevestigt dat DLE fout heeft gehandeld en de jurist bevestigt dat ik de oplossing mag uitvoeren. DLE werkt niet mee aan deze oplossing. Namelijk DLE heeft de waterrommel onder de laminaten achtergelaten en DLE ruimt dat niet op. Dan heb ik een ander bedrijf ingeschakeld om dit te herstellen. Het factuur voor DLE is verminderd door deze herstelkosten. DLE veroorzaakte een groot waterlekkage van 372 liter in de zolder. De hele zoldervloer was nat en de plafond en vloer van de woonlaag onder de zolder waren ook nat. DLE heeft dat voor een klein deel opgelost en ze liet een groot deel achter, namelijk er zit nog het water onder de laminaten in de zolder. DLE stuurde zijn monteur om de situatie te rapporteren. De monteur vertelde mij dat hij inderdaad het water onder de laminaten voelde. Maar DLE mailde mij later dat de monteur zei dat er geen water onder de laminaten zit. De monteur en DLE vertelden mij dus verschillende verhaal. Dan heb ik een vochtmeter onder de laminaten gemeten. Volgens deze meter is het water nog steeds aanwezig. Dat betekent dat DLE (of monteur) zijn verhaal heeft gewijzigd. Dat is vervelend. Nu is drie maanden later en er zit nog steeds water onder de laminaten. Er zit een isolatielaag onder de laminaten. De isolatiefunctie van deze laag werkt niet meer, omdat het water in deze isolatie zit. Er kan later nog schimmel en stank komen. Dat is de schade. DLE mailde mij dat DLE het water onder de laminaten niet gaat weghalen. Dat betekent dat DLE zijn opdracht niet uitvoert. In deze opdracht staat dat DLE zijn rommel (water) moet opruimen. Het is wel vervelend dat DLE zijn opdracht niet voltooit. Daarom raad ik DLE jullie NIET aan.

  • Aanbevelen? Nee

Reactie van het bedrijf

Wij zijn blij dat we weer een woning van het gas hebben afgekoppeld. Helaas verloopt niet elke installatie vlekkeloos, maar we zorgen altijd voor een passende oplossing. Bij DLE.energy lossen we problemen snel op en vinden we altijd een gepaste oplossing voor geleden schade. Zo ook in uw geval hebben we adequaat gehandeld en meermaals een passende oplossing geboden voor de aangetoonde schade. We betreuren dat er een meningsverschil blijft bestaan over waterschade en wateroverlast. Ondanks het verschil in inzicht hebben we altijd geprobeerd in gesprek te blijven via tolk en e-mail om tot een oplossing te komen. We hopen desondanks dat u blij bent met de all electric warmtepomp en zijn blij dat u deze stap naar gasloos heeft genomen.

10

Goed geregeld!

In samenwerking met E-Volt heeft DLE bij ons de all electric warmtepomp van Daikin aangelegd, met een buitenunit op ons houten sedumdak. Perfect aangelegd en zowel buiten als binnen vrijwel geluidloos. Aardige mensen met kennis van zaken.

  • Aanbevelen? Ja
10

Super samenwerking!

Top advies door contact persoon Eveline en waanzinnig uitgevoerd door elektriciën Dennis! We zijn nu de troste eigenaar van 10 zonnepanelen en een laadpaal. 100% bevelen we DLE aan! Nogmaals dank team!

  • Aanbevelen? Ja
10

Perfect

Ging allemaal soepel en men wist waarover ze te praten veel kennis van het product. Evelien was een grote hulp daarbij. De jongens van de installatie waren vakmensen, heel vriendelijk en behulpzaam.

  • Aanbevelen? Ja
9

Prettig bedrijf om mee samen te werken in de grote overstap naar warmtepompen.

Vanaf het eerste contactmoment tot de oplevering prettig samengewerkt met DLE in de vervanging van onze oude CV ketels door een 11 kW all electric monoblock en een 8 kW hybride warmtepomp. In overleg en met een tweetal huisbezoeken efficiënt de juiste keuze uit de grote hoeveelheid verschillende warmtepompen kunnen maken. In het offerte traject moesten nog even wat puntjes op de i gezet worden, zoals planning, leveringsomvang etc. Daarna is de installatie snel en keurig op tijd gestart. De installateurs werkten zeer prettig en hebben de overlast tot een minimum beperkt. Omdat het planningsysteem van DLE nog geen ervaring had met twee warmtepompen op één adres, lukte het niet om in twee dagen allebei te installeren en op te leveren. Dit is voortvarend opgelost. Sterke punten: Goed product, keurige installatie en goed bereikbaar. Verbeterpunten: Online omgeving (App) meteen bij oplevering instellen.

  • Aanbevelen? Ja
9

Professioneel en goede service

Ik heb een hybride warmtepomp van Daikin aangeschaft. Zowel de verkoopadvisering, de technische schouw, de planning en de installatie zijn allemaal heel professioneel en naar wens verlopen. De warmteregeling voldeed niet helemaal aan onze wens. Er is toen nog een monteur langsgekomen om de instellingen van de thermostaat aan te passen. Super tevreden.

  • Aanbevelen? Ja
9

Vriendelijk geduldig en oplossing gerichte installateurs

Het proces tot de juiste keuze van een warmtepomp te komen is een ingewikkelde gebleken. met de ondersteuning van de zeer ter zake kundige accountmanager is van de week een warmtepomp geplaatst. Zonder de vriendelijke telefonische contacten was dat zeker een lastige geworden. Ook de installateurs leverden hun werk met enthousiasme, netjes en antwoorden de vragen vriendelijk en correct. Zoals het nu lijkt werkt alles naar behoren en ben ik blij met het proces. Wel hoop ik dat het missende onderdeel bij de thermostaat snel nageleverd wordt, zodat we alle mogelijkheden van programmeren de thermostaat kunnen benutten. Aan allen mijn welgemeende dank voor de service en installatie

  • Aanbevelen? Ja
10

Goed bedrijf, lekker snel en kwaliteit op m'n dak.

Via een email het eerste contact gelegd met DLE en na een prettig telefoongesprek en kennismaking met Eveline Emons mijn wensen kenbaar gemaakt waarna de beste optie is aangeboden binnen wat er mogelijk was op mijn dak met beperkte beschikbare ruimte. Binnen een paar dagen een aanbieding ontvangen. Na de aangeboden materialen op het internet opgezocht en bekeken te hebben we ik al snel overtuigd van de kwaliteit van deze materialen. De beslissing was genomen: Jinko Solar panelen met Enphase omvormers. Levertijd was ook lekker snel en in september 2023 zijn er 8 panelen met omvormers netjes geplaatst en aangesloten op de groepenkast. In combinatie met de enlighten-app is alles goed en duidelijk uitleesbaar. Ik ben meer dan tevreden. Dankjewel, Eveline!

  • Aanbevelen? Ja
10

Goede traject begeleiding door Eveline Emons

Dankzij de adviezen en inspanningen van Eveline liggen er nu zonnepanelen op het dak van ons huis.

  • Aanbevelen? Ja
10

Dik tevreden met zonnepanelen en hybride warmtepomp

Goed adviestraject gehad, zowel qua wat te installeren maar ook over wat mogelijk is in een beperkte ruimte (jaren '30 bovenwoning). Installatie zelf verliep ook prima, aardige en vakkundige monteurs en ze gaan door tot het 100% goed is. Combi draait nu bijna een jaar probleemloos en we zijn erg tevreden. Ons gasgebruik is gehalveerd en de panelen leveren precies op zoals voorgerekend. DLE was niet de goedkoopste maar ze hebben waargemaakt dat je daar ook echt wat voor terugkrijgt! Geen seconde spijt van gehad.

  • Aanbevelen? Ja
9

Betrouwbare, nauwkeurige onderneming

Als eerste had ik ocntact met Eveline Emons, mijn accountmanager. Dit contact was vanaf het begin van het project tot eind niet alleen heel professioneel maar ook heel erg makkelijk/prettig. Ik ben soms te ongeduldig om langer dan een dag op een antwoord te wachten, een app'je naar Eveline deed wonderen.! De schouw was heel erg uitgebreid en precies. Van te voren werd een goed plan opgesteld, waar de beste opstelling zou zijn, hoe het geheel aangesloten moest worden zonder al te veel geweld aan te doen aan mijn authentieke woning uit 1880. De installatie is vakkundig uitgevoerd door twee man, zij hebben mij steeds goed op de hoogte gehouden van bepaalde praktische uitdagingen waar ze een oplossing voor bedacht moest worden. De gaten welke gemaakt moesten worden voor aansluiting warmtepomp zijn vakkundig afgedicht en het leidingwerk is zo dicht mogelijk tegen de wand geplaatst, rekening houdend met een zo kort mogelijke afstand tussen CV en warmtepomp. De opdracht was in 1,5 dag klaar en daarna is alles heel netjes opgeleverd, er is mij duidelijk aangegeven hoe het één en ander werkt. Alles is ook nog na te lezen in de bijgeleverde instructie map.

  • Aanbevelen? Ja
10

Ik heb goede ervaringen met de service en de geleverde producten

Het hele proces van aankoop tot en met de levering en installatie, van de Zonnepanelen de Warmtepomp en de Airo installatie, is door mij goed ervaren. Complimenten aan alle medewerkers. Wij zijn zeer tevreden.

  • Aanbevelen? Ja
10

Fijne begeleiding.

Een aangename ervaring met DLE. Ik was niet helemaal bekend in deze markt, maar alles duidelijk door de adviseur (Eveline) uitgelegd. Dankzij haar wist ik welke warmtepomp het beste bij mijn huis past. Hoewel er wat kleine uitdagingen waren tijdens de installatie, verliep het over het algemeen soepel en waren ze binnen één dag klaar. Thanks Eveline voor het begeleiden van dit proces.

  • Aanbevelen? Ja
10

Topservice en goede kwaliteit

Keuze voor zonnepanelen en warmtepomp van DLE Energy blijkt een goede keuze. Communicatie is makkelijk en direct, er wordt meegedacht over de juiste oplossing ( dus niet de duurste). Vragen wordt snel en adequaat beantwoord. Afspraken worden nagekomen. Kortom een leverancier met verstand van zaken waar je je nog klant voelt.

  • Aanbevelen? Ja
10

Kundig en vriendelijke

Prima geregeld allemaal! Van verkoop tot installeren.

  • Aanbevelen? Ja
10

Heel blij met onze all-electric warmtepomp

Wij hebben onlangs een all-electric warmtepomp laten installeren door DLE en ben erg tevreden. Nu tijdens de koudere dagen werkt het systeem perfect. De installatie was snel en professioneel uitgevoerd. Absoluut een aanrader!

  • Aanbevelen? Ja
10

Warmtepomp

Mijn vrouw en ik hebben veel verschillende opties bekeken en zijn blij dat wie via DLE bij een Daikin Warmtepomp zijn uitgekomen. Sinds 2 maanden volledig van het gas. De monteurs waren super harde werkers en dachten goed mee toen we tegen een aantal uitdagingen aanliepen. De installatie heeft uiteindelijk een dag langer geduurd dan gepland maar het resultaat mag er zijn!

  • Aanbevelen? Ja
10

Super ervaring!

We hebben een grote verbouwing gedaan. DLE heeft ons perfect geholpen. Complimenten van Jelle en Lucien! De warmtepomp en zonneboiler ook perfect geïnstalleerd door de mannen van DLE. Chapeau!

  • Aanbevelen? Ja
9

Nu wachten op de zon

23 zonnepanelen laten plaatsen. 1 van de omvormers deed het na een tijdje niet meer, maar dat is uiteindelijk keurig opgepakt en gerepareerd.

  • Aanbevelen? Ja

Reactie van het bedrijf

Dag Karel, Het klopt helemaal dat de installatie alles behalve vlekkeloos is verlopen. Allereerst excuus dat de storingen niet adequaat is opgepakt. Inmiddels werkt alles volgens ons weer naar behoren en wij hopen dat je ondanks de minder goede ervaring nu toch de komende jaren kan genieten dan de zonnepanelen. Fijne dag! Team DLE

9

Goed geregeld

Fijne mensen, denken goed mee. Installateurs zijn vriendelijk, kundig en flexibel. Wij hebben zonnepanelen en een warmtepomp laten installeren in een jaren '30 huis (veel onmogelijke maten en moeilijke hoeken). Al met al zijn we erg tevreden, ik kan het iedereen aanraden.

  • Aanbevelen? Ja
8

Prettig, fijne mensen die goed werk leverden

Er werd duidelijk gecommuniceerd wat er gedaan werd. Start was wat onduidelijk maar met 1 telefoontje was dat opgelost. Het was jammer dat door de weersomstandigheden (heel veel mussen zijn die dag dood van het dak gedonderd) dat de installatie werd uitgesteld. 2e kans was er niet voldoende geleverd maar de volgende dag stonden ze in alle glorie op het dak. Enige puntje van 'kritiek' is dat de schroeven die gebruikt zijn nét iets te lang zijn zodat er nu scherpe puntjes op het dak naar binnen steken. Ook zou het handig zijn om te vermelden dat de omvormer nogal wat licht afgeeft. 's Nachts knippert het heel duidelijk. Geef een oplossing hiervoor of waarschuw mensen hiervoor. Ik ben 's nachts dood maar sommige mensen gebruiken de zolder als slaapkamer, geloof me.... die staan op uit de dood dan. Hahaha Ook is de website niet helemaal duidelijk. Maar ik ben een nono op het gebied van techn Bedankt!!!!

  • Aanbevelen? Ja
7

De communicatie intern kan denk ik beter!

Mijn gesprek met de vertegenwoordiger verliep naar wens en was duidelijk. De offerte wordt opgesteld en door gesproken. Ik krijg de orderbevestiging toegestuurd voor ondertekening. Dit heb ik nog de zelfde dag ondertekend retour gestuurd. Vervolgens komt er iemand kijken voor de situatie aan huis. Dit is ook goed gegaan zonder problemen. Dan komt de wachttijd voor montage. Dit liep op tot 5 weken. Tot mijn grote verbazing krijg ik een nieuwe offerte toegestuurd. Deze heb ik direct retour gestuurd met de mededeling dat alles al in gang is gezet en ik heb ook al het eerste termijn betaald. Hierop kwam al heel snel een voorstel datum voor montage. De montage is heel goed verlopen, snel, netjes en opgeruimd. Hierna krijg ik de resterende factuur met een ander bedrag dan afgesproken. Ik heb dit met bezwaar terug gestuurd met verzoek het eind bedrag aan te passen. Na 5 dagen heb ik gebeld met de vraag hoe dit op te lossen. Hierop is direct geantwoord met het toesturen van de factuur met het juiste bedrag. Mijn verplichtingen zijn inmiddels voldaan. Rest mij nog de vraag of ik een app krijg toegestuurd? Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, Met vriendelijke groet Nico Goeman

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Overschiestraat 65

1065 XD Amsterdam

085 004 7944

[email protected]

Over DLE.Energy

DLE maakt het slim verduurzamen van woningen eenvoudig. Wij zijn merk- en techniek onafhankelijk en ondersteunen onze klanten bij het maken van duurzame keuzes die leiden tot minder CO2-uitstoot en lagere maandlasten. Wij hebben service hoog in het vaandel staan en proberen hier elke dag een beetje beter in te worden. Juist daarom waarderen wij je feedback.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.