Dit was leerzaam, goed voor mijn netwerk en goed georganiseerd

Veel geleerd van de ervaren docenten. Omdat je weg bent van je werkplek op een externe locatie kan er goed de tijd worden genomen voor de lessen. Leuk en waardevol om je netwerk uit te breiden met medestudenten uit het vak en met dezelfde ervaringen. De locatie en de verzorging rond de cursus is top.

• Heeft de Leergang aan je verwachtingen voldaan? Ja
  • Kun je toelichten wat wel en wat niet aan je verwachtingen heeft voldaan Financiën is leerzaam en mag wel wat uitgebreider
  • Heb je je persoonlijke leerdoelen bereikt door het volgen van de Management Leergang Ja
  • Geef hier je toelichting waarom wel/niet Werken aan je ontwikkeling
  • Heb je onderwerpen als overbodig ervaren? Zo ja, welke? N.v.t.
  • Zijn er onderwerpen die je gemist hebt tijdens deze leergang? Zo ja, welke? N.v.t.
  • Wat vond je van de casus "De Kort Verenigde Bedrijven" als rode draad van deze Leergang? Taai en theoretisch
  • Tijdens module 3 is het thema reslutaat gericht samenwerken (RGS) behandeld. Zou je je hierin verder willen verdiepen? Ja
  • Hoe heb je de accomodatie ervaren? (locatie/service/eten) Erg fijn
  • Het lesmateriaal en de casus werden steeds bijgewerkt en geplaatst in het Learning Management System. Wat vond je van het gebruik hiervan? Prima en up to date
  • Hoe heb je de begeleiding vanuit Bouwend Nederland Academy ervaren? Betrokken en voldoende
  • Heb je nog andere opmerkingen of suggesties ter verbetering van deze Leergang? Geen

Leerzaam, uitdagend en een leuke sfeer

Veel geleerd van de modules en van de andere deelnemers. De doorlooptijd en dat het op donderdag vrijdag was is ook zeer positief.

• Heeft de Leergang aan je verwachtingen voldaan? Ja
  • Kun je toelichten wat wel en wat niet aan je verwachtingen heeft voldaan Sommige lessen waren zeer goed door enthousiaste docenten. sommige hadden minder diepgang maar dit is vermeld op de formulieren.
  • Heb je je persoonlijke leerdoelen bereikt door het volgen van de Management Leergang Nee
  • Geef hier je toelichting waarom wel/niet Heb veel geleerd maar had graag meer diepgang in het financiële deel gehad. Misschien dat dit een aparte module kan worden?
  • Heb je onderwerpen als overbodig ervaren? Zo ja, welke? Ja. twee keer het avond programma had voor mij geen toegevoegde waarde
  • Wat vond je van de casus "De Kort Verenigde Bedrijven" als rode draad van deze Leergang? Misschien goed om elke les dan te koppelen aan de Kort. Als je een plan schrijft lijkt mij het beter om dit voor je eigen bedrijf te doen, hier heb je dan ook echt inhoudelijk iets aan voor later en is leuker om te doen. Dan misschien zonder presentatie.
  • Hoe heb je de accomodatie ervaren? (locatie/service/eten) Zeer goed en een schitterende omgeving
  • Het lesmateriaal en de casus werden steeds bijgewerkt en geplaatst in het Learning Management System. Wat vond je van het gebruik hiervan? Alles was goed geregeld en de begeleiding was goed. Stuk beter vergeleken met de vorige opleidingen.
  • Hoe heb je de begeleiding vanuit Bouwend Nederland Academy ervaren? Zeer goed
  • Heb je nog andere opmerkingen of suggesties ter verbetering van deze Leergang? Een module hierna?

Veel inzichten gekregen

Een goede samenstelling van de medecursisten. Bouwkundig en installatiebedrijven. De nodige tools gekregen en kennis opgedaan om een gedegen strategisch op te kunnen stellen.

• Heeft de Leergang aan je verwachtingen voldaan? Ja
  • Kun je toelichten wat wel en wat niet aan je verwachtingen heeft voldaan De nodige tools gekregen om een strategisch plan te kunnen maken
  • Geef hier je toelichting waarom wel/niet Vanuit meerdere invalhoeken kijken om te komen tot een strategisch plan
  • Heb je onderwerpen als overbodig ervaren? Zo ja, welke? zoals de marketing module nu gegeven werd heb ik deze als overbodig ervaren
  • Wat vond je van de casus "De Kort Verenigde Bedrijven" als rode draad van deze Leergang? goed maakt het concreet
  • Tijdens module 3 is het thema reslutaat gericht samenwerken (RGS) behandeld. Zou je je hierin verder willen verdiepen? Nee
  • Hoe heb je de accomodatie ervaren? (locatie/service/eten) zeer goed
  • Het lesmateriaal en de casus werden steeds bijgewerkt en geplaatst in het Learning Management System. Wat vond je van het gebruik hiervan? eenvoudig
  • Hoe heb je de begeleiding vanuit Bouwend Nederland Academy ervaren? zeer goed
  • Heb je nog andere opmerkingen of suggesties ter verbetering van deze Leergang? misschien een andere verdeling van de tijd. de strategische dag mag wat korter. Financieel en juridisch wat meer tijd.

Geweldige ervaring voor iedereen die verdieping zoekt in verander management en wat daar bij hoort

Vanaf dag 1 goed georganiseerd maar met inhoudelijke goede onderwerpen die helder werden gebracht. de leukste lessen waren die van Koen en Ludo,

• Heeft de Leergang aan je verwachtingen voldaan? Ja
  • Kun je toelichten wat wel en wat niet aan je verwachtingen heeft voldaan geen toelichting nodig, voldeed voor zover aan de verwachting en het 1e kennismakingsgesprek met Sabette.
  • Geef hier je toelichting waarom wel/niet Met name het stuk verander management, het financiële deel en het in team verband werken aan de casus van de Kort heeft hier voor gezorgd
  • Heb je onderwerpen als overbodig ervaren? Zo ja, welke? Nee,
  • Zijn er onderwerpen die je gemist hebt tijdens deze leergang? Zo ja, welke? nee,
  • Wat vond je van de casus "De Kort Verenigde Bedrijven" als rode draad van deze Leergang? Dit vond ik interessante materie, vooral om als buitenstaande die organisatie in te kijken en te zien hoe ga je dat vorm geven
  • Hoe heb je de accomodatie ervaren? (locatie/service/eten) Accommodatie was goed geregeld in alle opzichten
  • Het lesmateriaal en de casus werden steeds bijgewerkt en geplaatst in het Learning Management System. Wat vond je van het gebruik hiervan? Dit werkt prima, en de melding per mail werkt goed om zo op de hoogte te blijven.
  • Hoe heb je de begeleiding vanuit Bouwend Nederland Academy ervaren? Goed, zowel het Learning Management System maar vooral Sabette die er voor gezorgd heeft m.i. dat alles goed en ordelijk verliep. Top geregeld en bedankt.
  • Heb je nog andere opmerkingen of suggesties ter verbetering van deze Leergang? nee,

positieve en leerzame training met interessante onderwerpen

Ik heb de leergang als zeer positief ervaren. Naast alle interessante onderwerpen welke zijn behandeld was de groepsdynamiek erg prettig. Het uitwerken van het plan samen met je eigen "MT" was erg leerzaam naast het delen van de verschillende ervaringen welke een ieder in zijn carrière heeft opgedaan. De sfeer was perfect, hebben elkaar regelmatig opgezocht en zijn er samen voor gegaan.

• Heeft de Leergang aan je verwachtingen voldaan? Ja
  • Kun je toelichten wat wel en wat niet aan je verwachtingen heeft voldaan Vooral de breedte van de opleiding. veel onderwerpen/thema's zijn besproken waardoor jezelf verdieping kunt zoeken naar behoefte
  • Geef hier je toelichting waarom wel/niet voldoende handvaten gekregen om in de dagelijkse praktijk toe te passen
  • Heb je onderwerpen als overbodig ervaren? Zo ja, welke? vragenlijst bij marketing
  • Wat vond je van de casus "De Kort Verenigde Bedrijven" als rode draad van deze Leergang? prima, geeft genoeg houvast
  • Hoe heb je de accomodatie ervaren? (locatie/service/eten) prima accommodatie en voorzieningen
  • Het lesmateriaal en de casus werden steeds bijgewerkt en geplaatst in het Learning Management System. Wat vond je van het gebruik hiervan? prima
  • Hoe heb je de begeleiding vanuit Bouwend Nederland Academy ervaren? positief, zeer betrokken
  • Heb je nog andere opmerkingen of suggesties ter verbetering van deze Leergang? afhankelijk van de evaluaties onderwerpen meer of minder aandacht geven

Leerzaam, praktisch en een goede ervaring.

Ik heb een goede tijd gehad samen met de andere deelnemers. De sfeer in de groep was goed en open. Dankzij de verschillende achtergronden was het ook goed om van elkaar te leren. De docenten zijn vakbekwaam en stonden open voor aanpassing van het programma, als er specifieke vragen waren.

• Heeft de Leergang aan je verwachtingen voldaan? Ja
  • Kun je toelichten wat wel en wat niet aan je verwachtingen heeft voldaan Gedeelte Marketing kan wat mij betreft worden ingeruild voor verdieping van het financiële gedeelte. Contractmanagement mag wel naar een hele dag, nu was er tekort aan tijd om alles goed door te nemen.
  • Geef hier je toelichting waarom wel/niet Inzicht in bepaalde verandertrajecten; een proeverij in de financiële analyse wat smaakt naar meer; toepasbaar in de praktijk.
  • Heb je onderwerpen als overbodig ervaren? Zo ja, welke? De strategische dag heb ik als het minst waardevol ervaren.
  • Zijn er onderwerpen die je gemist hebt tijdens deze leergang? Zo ja, welke? Financiele gedeelte mag wat mij betreft worden uitgebreid naar 2 dagen.
  • Wat vond je van de casus "De Kort Verenigde Bedrijven" als rode draad van deze Leergang? De vraagstelling vond ik in het begin onduidelijk, pas na het zien van de eerdere werkstukken en dus ook de globale inhoudsopgave werd de bedoeling duidelijk.
  • Hoe heb je de accomodatie ervaren? (locatie/service/eten) Prima plek voor zowel de training alsook de overnachting.
  • Het lesmateriaal en de casus werden steeds bijgewerkt en geplaatst in het Learning Management System. Wat vond je van het gebruik hiervan? Prima; overzichtelijk en digitaal.
  • Hoe heb je de begeleiding vanuit Bouwend Nederland Academy ervaren? Goed, Sabette was elke dag volledig aanwezig. De meerwaarde hiervan kan je nog wel ter discussie stellen; wat mij betreft niet nodig om heel de dag aanwezig te zijn.
  • Heb je nog andere opmerkingen of suggesties ter verbetering van deze Leergang? De opdracht mag wat meer gericht zijn op je eigen bedrijf, zo gaat het wel wat meer leven.

Veel nieuwe inzichten, en nieuwe fijne vriendschappen!

Deze leergang biedt veel inzicht en zet je aan het denken over alle strategische onderdelen binnen je bedrijfsorganisatie. Van nieuwe strategieën tot financiële analyses en van verandermanagement naar leiderschap. Ik ben ook steeds meer achter mezelf gekomen. Wie ben ik en wie wil ik zijn? Door met je collega cursisten als MT aan een businessplan te werken ga je ook meer reflecteren op je eigen organisatie. Maar kun je ook spiegelen en sparren met je collega cursisten over hun dagelijkse bedrijfsvoering. En naast dat het een zeer leerzame cursus is geweest met een hoop stof om verder te gaan implementeren kijk ik ook met veel plezier op de gezellige dagen en werksessies met een fijne groep mensen. Waaruit zeker nieuwe vriendschappen zijn ontstaan.

• Heeft de Leergang aan je verwachtingen voldaan? Ja
  • Kun je toelichten wat wel en wat niet aan je verwachtingen heeft voldaan Heel veel inzicht gekregen en natuurlijk zijn er onderwerpen waar je iets minder affiniteit of raakvlak mee hebt
  • Geef hier je toelichting waarom wel/niet Ook mezelf als persoon nog meer leren kennen. En om te handelen naar wat jij denkt dat ook goed is. Een leider zijn.
  • Heb je onderwerpen als overbodig ervaren? Zo ja, welke? Sommige onderwerpen heb je wel eens wat minder mee. Zoals marketing kwam niet helemaal uit de verf. Vond ik wat betreft contracten ook wat minder.
  • Zijn er onderwerpen die je gemist hebt tijdens deze leergang? Zo ja, welke? Misschien nog meer diepgang in hoe zorg ik voor onderscheidend vermogen binnen een organisatie.
  • Wat vond je van de casus "De Kort Verenigde Bedrijven" als rode draad van deze Leergang? Prima, fictief bedrijf. Wel was niet helemaal duidelijk hoe we het businessplan op moesten pakken. De voorbeelden hebben hier uiteindelijk wat duidelijkheid in gegeven.
  • Hoe heb je de accomodatie ervaren? (locatie/service/eten) top!
  • Hoe heb je de begeleiding vanuit Bouwend Nederland Academy ervaren? Heel goed.
  • Heb je nog andere opmerkingen of suggesties ter verbetering van deze Leergang? Vooral zo doorgaan

Nieuwe en opgefriste kennis opgedaan en een goede uitbreiding van mijn netwerk.

Vanuit mijn positie (PL met doorgroeiambitie) heb ik op verschillende punten nieuwe kennis opgedaan, maar is kennis die ik al had opnieuw opgefrist. Stoffige thema's werden op een inspirerende en energieke manier gebracht, mijn complimenten. De case uitwerking was pittig, met name omdat het 'erbij' moest, en er geen genoeg tijd was om echt te verdiepen. De samenwerking met het gevormde MT was onwijs leuk.

• Heeft de Leergang aan je verwachtingen voldaan? Ja
  • Kun je toelichten wat wel en wat niet aan je verwachtingen heeft voldaan Wel: brede kennis, bouw gericht. Niet: Op sommige stukken was het niveau wel 'basis', had ik wel op verdieping gehoopt (contracten, marketing, eerste module persoonlijke ontwikkeling)
  • Geef hier je toelichting waarom wel/niet Wel: breder netwerk, meer specifieke kennis bouw/infra
  • Heb je onderwerpen als overbodig ervaren? Zo ja, welke? niet als overbodig, wel gehoopt op meer verdieping (zie boven)
  • Zijn er onderwerpen die je gemist hebt tijdens deze leergang? Zo ja, welke? kan ik zo niet bedenken
  • Wat vond je van de casus "De Kort Verenigde Bedrijven" als rode draad van deze Leergang? Een casus is wel heel erg zinvol, zeker omdat je je medecursisten goed leert kennen. Ik zou de insteek van de casus wel aanpassen, bijvoorbeeld nieuw bedrijf opstarten.
  • Hoe heb je de accomodatie ervaren? (locatie/service/eten) Op zich prima, veel ruimte, mooie stek, avondeten was heerlijk. ontbijt/lunch en koffie/thee was wisselend.
  • Hoe heb je de begeleiding vanuit Bouwend Nederland Academy ervaren? prima

Leuk traject op bedrijfsleiderniveau

Mooie afwisseling tussen de modules, de case helpt om doelgericht zaken in de praktijk te brengen.

• Heeft de Leergang aan je verwachtingen voldaan? Ja
  • Kun je toelichten wat wel en wat niet aan je verwachtingen heeft voldaan verbreden netwerk
  • Geef hier je toelichting waarom wel/niet Wilde wat meer te weten krijgen over Bouwend Nederland en dat is eigenlijk niet aan de orde geweest.
  • Heb je onderwerpen als overbodig ervaren? Zo ja, welke? Marketing + Strategiedag Jan Kets
  • Zijn er onderwerpen die je gemist hebt tijdens deze leergang? Zo ja, welke? Uitleg over structuur, missie en strategie van Bouwend Nederland en Techniek Nederland en welke rol de veertigers hierin kunnen en moeten gaan spelen
  • Wat vond je van de casus "De Kort Verenigde Bedrijven" als rode draad van deze Leergang? Helpt om zaken concreet toe te passen. Wat meer richting geeft is als er 3 oplossingsrichtingen worden voorgeschreven en iedere groep een van de richting verder uitwerkt
  • Hoe heb je de accomodatie ervaren? (locatie/service/eten) top
  • Het lesmateriaal en de casus werden steeds bijgewerkt en geplaatst in het Learning Management System. Wat vond je van het gebruik hiervan? heb ik nauwelijks gebruikt, printversies van de presentaties zijn niet meer van deze tijd en overbodig
  • Hoe heb je de begeleiding vanuit Bouwend Nederland Academy ervaren? prima, Sabette was goed bereikbaar
  • Heb je nog andere opmerkingen of suggesties ter verbetering van deze Leergang? geen 2 mensen van hetzelfde bedrijf in de groep, die trekken van nature toch naar elkaar toe en dat bevordert de groepsdynamiek niet

Mooie opleiding met een fijne groepsdynamiek

Ik heb het ervaren als een leerzaam traject. Zeker het doorlopen van de "case" met de medestudenten was leerzaam en leuk.

• Heeft de Leergang aan je verwachtingen voldaan? Ja
  • Kun je toelichten wat wel en wat niet aan je verwachtingen heeft voldaan Ik denk dat de groep qua (start) nivo wat dichter bij elkaar moet liggen om de juiste lesstof aan te kunnen bieden.
  • Geef hier je toelichting waarom wel/niet nvt
  • Heb je onderwerpen als overbodig ervaren? Zo ja, welke? N.v.t.
  • Wat vond je van de casus "De Kort Verenigde Bedrijven" als rode draad van deze Leergang? Leerzame casus. Mogelijk is het leuker om wat meer vrijheid te geven in de casus
  • Hoe heb je de accomodatie ervaren? (locatie/service/eten) zeer goed
  • Het lesmateriaal en de casus werden steeds bijgewerkt en geplaatst in het Learning Management System. Wat vond je van het gebruik hiervan? Minder goed. Er waren modules / trainers die er te veel sheets doorheen "joegen" en daarna online zetten. Dit was dan teveel
  • Hoe heb je de begeleiding vanuit Bouwend Nederland Academy ervaren? goed.
  • Heb je nog andere opmerkingen of suggesties ter verbetering van deze Leergang? Zoals besproken, het intrede nivo aan de voorkant bepalen en dichter bij elkaar brengen

positief, leerzaam en netwerk

was een leerzame leergang, veel kennis en ervaring wat samen komt. heb dit als zeer positief ervaren, de case is ook leuk om zo te kijken hoe andere denken en de ervaringen aan elkaar te koppelen.

• Heeft de Leergang aan je verwachtingen voldaan? Ja
  • Kun je toelichten wat wel en wat niet aan je verwachtingen heeft voldaan nieuwe inzichten opgedaan
  • Geef hier je toelichting waarom wel/niet ja zeker, heb een beter beeld gekregen van mijn communicatie en gedrag naar anderen
  • Heb je onderwerpen als overbodig ervaren? Zo ja, welke? N.v.t.
  • Wat vond je van de casus "De Kort Verenigde Bedrijven" als rode draad van deze Leergang? ja goed, geeft een beeld van theorie naar de praktijk
  • Hoe heb je de accomodatie ervaren? (locatie/service/eten) locatie en overnachting erg goed ervaren, het eten mag meer variatie in en lunch en ontbijt mag iets uitgebreider.
  • Het lesmateriaal en de casus werden steeds bijgewerkt en geplaatst in het Learning Management System. Wat vond je van het gebruik hiervan? gebruik soms niet heel handig en veel zoeken.
  • Hoe heb je de begeleiding vanuit Bouwend Nederland Academy ervaren? goed en positief
  • Heb je nog andere opmerkingen of suggesties ter verbetering van deze Leergang? niet

hoop geleerd op persoonlijk vlak!

vooral de ervaring met de medecursisten waren erg goed. veel geleerd tijdens de leerang.

• Heeft de Leergang aan je verwachtingen voldaan? Ja
  • Kun je toelichten wat wel en wat niet aan je verwachtingen heeft voldaan het gaat veel over persoonlijke ontwikkeling. HEt had van mij meer financieel mogen zijn.
  • Geef hier je toelichting waarom wel/niet .
  • Heb je onderwerpen als overbodig ervaren? Zo ja, welke? HRM (te kort.)
  • Wat vond je van de casus "De Kort Verenigde Bedrijven" als rode draad van deze Leergang? goed. alleen aan start leergang duidelijker maken dat dit het belangrijkste onderdeel is van de leergang.
  • Hoe heb je de accomodatie ervaren? (locatie/service/eten) niet passend bij de leergang en de kosten van de leergang.
  • Het lesmateriaal en de casus werden steeds bijgewerkt en geplaatst in het Learning Management System. Wat vond je van het gebruik hiervan? prma
  • Hoe heb je de begeleiding vanuit Bouwend Nederland Academy ervaren? goed.
  • Heb je nog andere opmerkingen of suggesties ter verbetering van deze Leergang? .

Zeer leerzaam!

De leerzame cursusdagen waren heel goed verzorgd! En de combinatie met het delen van ervaringen met de medecursisten is het een geweldige ervaring voor mij geweest. Het werken aan ons Strategisch plan was nieuw voor mij en ontzettend nuttig!

• Heeft de Leergang aan je verwachtingen voldaan? Ja
  • Kun je toelichten wat wel en wat niet aan je verwachtingen heeft voldaan Het complete verhaal heeft aan mijn verwachtingen voldaan, meer zelfs
  • Geef hier je toelichting waarom wel/niet Ik ben meer klaar voor de toekomst om met een Strategisch plan van onze organisatie aan de gang te gaan.
  • Heb je onderwerpen als overbodig ervaren? Zo ja, welke? N.v.t.
  • Wat vond je van de casus "De Kort Verenigde Bedrijven" als rode draad van deze Leergang? Heel interessant en leerzaam
  • Hoe heb je de accomodatie ervaren? (locatie/service/eten) Wolfheze wat gedateerd maar prima en Heelsum was helemaal goed
  • Hoe heb je de begeleiding vanuit Bouwend Nederland Academy ervaren? Top!
  • Heb je nog andere opmerkingen of suggesties ter verbetering van deze Leergang? Ga zo door!

algemeen positief

Alle onderwerpen waren interessant maar niet altijd relevant. De onderwerpen deden meer in de persoonlijke groei en minder in de kennisgroei. Dit verschil was bij mij niet helder tijdens de intake.

• Heeft de Leergang aan je verwachtingen voldaan? Ja
  • Kun je toelichten wat wel en wat niet aan je verwachtingen heeft voldaan mijn startvraag is beantwoord, maar de juridische kant gaf geen nieuw inzicht
  • Geef hier je toelichting waarom wel/niet ik ben er nu bewuster van dat op gevoel beslissingen nemen niet altijd handig is in deze snelle tijd.
  • Heb je onderwerpen als overbodig ervaren? Zo ja, welke? N.v.t.
  • Zijn er onderwerpen die je gemist hebt tijdens deze leergang? Zo ja, welke? de vernieuwing in contractvormen heb ik gemist, maar mogelijk is dit er ook nog niet.
  • Wat vond je van de casus "De Kort Verenigde Bedrijven" als rode draad van deze Leergang? deze sloot niet aan op de cursusdagen daardoor lastig
  • Hoe heb je de accomodatie ervaren? (locatie/service/eten) netjes, ouderwets, ver weg
  • Hoe heb je de begeleiding vanuit Bouwend Nederland Academy ervaren? goed
  • Heb je nog andere opmerkingen of suggesties ter verbetering van deze Leergang? laat de casus weer gelijklopen met de leergang

een brede opleiding die alle facetten van strategisch management raakt

ik ben tevreden over deze opleiding. Het heeft alles wat gebracht wat je bij ondernemerschap mag verwachten.

• Heeft de Leergang aan je verwachtingen voldaan? Ja
  • Kun je toelichten wat wel en wat niet aan je verwachtingen heeft voldaan Volgordelijkheid van de opleiding had in een andere volgorde gemoeten, wat meer strookt met de opbouw van het rapport.
  • Geef hier je toelichting waarom wel/niet mijn basis kennis was al voldoende, het was voor een groot deel herhaling
  • Heb je onderwerpen als overbodig ervaren? Zo ja, welke? Heleen Mes, verkooppraatje
  • Zijn er onderwerpen die je gemist hebt tijdens deze leergang? Zo ja, welke? nog meer diepgang in finance
  • Wat vond je van de casus "De Kort Verenigde Bedrijven" als rode draad van deze Leergang? voldoende, maar zoals gezegd de volgorde van de leergang moet hier meer op worden afgestemd
  • Hoe heb je de accomodatie ervaren? (locatie/service/eten) matig - wolfheze, eten was prima
  • Het lesmateriaal en de casus werden steeds bijgewerkt en geplaatst in het Learning Management System. Wat vond je van het gebruik hiervan? voldoende
  • Hoe heb je de begeleiding vanuit Bouwend Nederland Academy ervaren? voldoende / goed
  • Heb je nog andere opmerkingen of suggesties ter verbetering van deze Leergang? eigenlijk niet

Leerzame en inspirerende training.

De training sluit goed aan bij zowel startende als ervaren managers en directeuren/eigenaren van middelgrote ondernemingen. Er mag wat mij betreft wat minder aandacht zijn voor leiderschap en persoonlijke effectiviteit voor degene die dit soort trainingen al eens hebben gedaan. Hiervoor in de plaats zou wat meer aandacht kunnen op 'lessen uit de praktijk'. Ervaringen van collega-ondernemers die besproken zijn buiten de lessen om waren zeer waardevol. Hier zou je dus iets mee kunnen. De training duurde uiteindelijk 'te lang', maar dat had puur te maken met de Covid-perikelen en is niet verwijtbaar aan de organisatie.

• Heeft de Leergang aan je verwachtingen voldaan? Ja
  • Kun je toelichten wat wel en wat niet aan je verwachtingen heeft voldaan Wel: financieel en strategisch. Niet: het delen van praktijkervaring van collega ondernemers.
  • Geef hier je toelichting waarom wel/niet N.v.t.
  • Heb je onderwerpen als overbodig ervaren? Zo ja, welke? Persoonlijke effectiviteit en leiderschap.
  • Zijn er onderwerpen die je gemist hebt tijdens deze leergang? Zo ja, welke? Praktijkervaringen delen met elkaar. Persoonlijk had ik nog wel wat verder in willen gaan op financieel management.
  • Wat vond je van de casus "De Kort Verenigde Bedrijven" als rode draad van deze Leergang? Heel goed en moet je er zeker in houden. Het kost wel veel tijd, maar het zorgt ervoor dat je het geleerde daadwerkelijk toe moet passen. Hou dit er vooral in!
  • Hoe heb je de accomodatie ervaren? (locatie/service/eten) Prima.
  • Het lesmateriaal en de casus werden steeds bijgewerkt en geplaatst in het Learning Management System. Wat vond je van het gebruik hiervan? Overzichtelijk en duidelijk
  • Hoe heb je de begeleiding vanuit Bouwend Nederland Academy ervaren? Goed team van enthousiaste mensen. Goede begeleiding, duidelijke communicatie.
  • Heb je nog andere opmerkingen of suggesties ter verbetering van deze Leergang? N.v.t.

Leuke groep ;-)

De structuur van de opleiding, de begeleiding en communicatie vind ik heel goed (vijf sterren). Covid heeft wat roet in het eten gegooid anders waren wij 20-1 klaar en dat was prima geweest. Het overnachten en daarmee de extra dynamiek van zo'n groep tijdens het diner en erna is een plus. De presentaties vond ik persoonlijk minder. Er werd wat mij betreft veel te veel 'gezonden'. Ze hadden een programma en die moest afgedraaid worden was mijn gevoel hierover. Persoonlijk had ik veel meer en eerder gehad, dat we in kleine groepjes waren gaan werken. Op dit niveau heeft iedereen een redelijke basis en kom je met de juiste begeleiding een heel eind. Concreet; een uur presenteren, vier uur werken in groepjes waarbij de 'docent' beschikbaar is voor ondersteuning. Uurtje met elkaar evalueren en weer in een kleine groep verder. De positieve dingen die eruit schoten; personal map en acteurs.

• Heeft de Leergang aan je verwachtingen voldaan? Ja
  • Kun je toelichten wat wel en wat niet aan je verwachtingen heeft voldaan zie hierboven
  • Geef hier je toelichting waarom wel/niet ik heb nieuwe mensen leren kennen en meer te weten gekomen in het algemeen over de bouwwereld
  • Heb je onderwerpen als overbodig ervaren? Zo ja, welke? niet specifiek overbodig, als wel langdradig
  • Zijn er onderwerpen die je gemist hebt tijdens deze leergang? Zo ja, welke? Wellicht meer HR
  • Hoe heb je de accomodatie ervaren? (locatie/service/eten) matig
  • Het lesmateriaal en de casus werden steeds bijgewerkt en geplaatst in het Learning Management System. Wat vond je van het gebruik hiervan? heel goed
  • Hoe heb je de begeleiding vanuit Bouwend Nederland Academy ervaren? heel goed
  • Heb je nog andere opmerkingen of suggesties ter verbetering van deze Leergang? ik zou er meer in interactief verhaal van maken, waarbij je begint met het businessplan waarbij jullie de groep hebben samengesteld op basis van de verschillende kleuren bijvoorbeeld en de twee cursusdagen steeds gebruiken om de casus verder uit te werken met de juiste begeleiding en input.

Over Bouwend Nederland - Academy

Bouwend Nederland Academy verzorgt diverse trainingen specifiek gericht op de bouw- en infrasector. Deze trainingen worden verzorgd op verschillende locaties in alle regio’s. Daarnaast kunnen ze op verzoek geheel op maat samengesteld worden én bij jou op locatie plaatsvinden. Zo zorg je ervoor dat jouw bedrijf altijd op de hoogte is van de meest recente ontwikkelingen en onderwerpen binnen de branche.