achteruitgang tov Opel Driessen
Op mijn verzoek werd de beurt zo ingepland dat ik 's ochtends meteen geholpen wordt en uiterlijk om 9.30u gereed zou zijn.
Ik was er om kwart voor 8 en werd meteen geholpen. Laptop uitgepakt, lekkere koffie en ik kon werken. Mooi ... Maar om 10 uur nog niets gehoord. Even nagevraagd: de remblokken en schijven moeten ze vervangen en omdat het een private leasing auto is, moeten ze eerst een goedkeuring (bij Driessen) aanvragen. Zijn versleten remblokken en schijven dan een verrassing bij een auto met 48.000 km op de teller? Kan zo een goedkeuring niet procedureel worden ingebouwd, mits de slijtage als "normaal" te beschouwen is? Ik denk in de oude situatie (Driessen / Driessen) was de goedkeuring een kwestie van even bellen en zo gepiept.
Na een minuut of 10 krijg ik te horen dat ook de voorbanden aan vervanging toe zijn. Ook dat valt m.i. onder "normale" slijtage. Op zo een uitgebreide onderhoudsbeurt waren ze bij Nefkens niet voorbereid - dat snap ik - dus ik zou de auto achter moeten laten. Op mijn verzoek ging de baliemedewerkster voor een huurauto informeren. Even later wilde ze nog weten of ik een C1 of een Mitsubishi wilde, "doe maar C1" zei ik en ze vertrok weer. Nou ... binnen een seconde of 10 stond er een ander Nefkens medewerker met een werkdossier en riep "meneer Raas, uw auto is klaar" ...
Eeeehhhh watte!!! Zitten er wel banden onder??
Nou ineens waren geen nieuwe banden nodig en blijkbaar was er geen goede communicatie tussen de werkplaats en de twee baliemedewerkers. Slechte zaak ... Dan maar hopen dat ze de remblokken en schijven wel vervangen hebben :-(
Samen gevat:
(1) Slechte communicatie naar de klant, was bij Driessen veel beter ook al zijn het misschien nog steeds dezelfde medewerkers,
(2) nog slechtere communicatie onderling,
(3) proces van goedkeuring van de leasing maatschappij kan beter, zeker als het om “verwachte slijtage” gaat,
(4) vroeger ging de auto na een beurt door de wasstraat alvorens ik de auto terug kreeg, nu niet …