Dresscode is met heel veel enthousiasme gespeeld.

De kinderen van groep 8 hebben zelf de musical uitgekozen. We hebben alle materialen zelf geknutseld en ook 2 verschillende decorstukken gemaakt. Dresscode is met heel veel enthousiasme gespeeld door de kinderen. Ze hebben er erg van genoten om deze musical samen te spelen voor school en familie.

Leuke musical, wel lang

Bewust gekozen voor een iets oudere musical, aangezien we niet zo’n fan zijn van te populair taalgebruik. Wie Kent Miljonairs is een leuke musical, je moet wel je best doen het verhaal te volgen. Er zitten leuke grappen in, mag nog wat meer. De rol van opa mag nog wat flitsender. De lengte viel ons tegen, 7 kwartier (met 21 leerlingen) is echt te lang. Misschien ook doordat je heel vaak van decor moet wisselen. Ouders vonden de musical prachtig, vooral de citrussong en het slotlied.

• Welke musical heb je opgevoerd? Wie Kent Miljonairs

Leuk, maar de humor was niet zo sterk aanwezig.

Voldoende keus in de grootheid van de rollen. Fijn dat je zelf het script kunt aanpassen aan hoeveelheid spelers. Alle leerlingen hebben op het podium gestaan. Helaas waren de grapjes niet zo pakkend.

• Welke musical heb je opgevoerd? Dresscode

Leuk, grappig en met pakkende liedjes

Overal is het een leuke pakkende musical, de scène met de professoren had iets meer gekkigheid en iets minder grote stukken tekst mogen hebben.

• Welke musical heb je opgevoerd? Dresscode

Leuke musical met vrolijke liedjes

Mooie verdeling van rollen, zowel grote als minder grote rollen. Voor elk kind was er wel een rol bij. Fijn dat je van te voren het aantal rollen kon opgeven wat nodig was. Liedjes konden gezongen worden met op de achtergrond zang als ondersteuning De gegeven tips voor decor en een overzicht van benodigde attributen is prettig

Zeer goed verzorgd.

Duidelijk pakket. Vooral de app is erg handig. Teksten worden voorgelezen, de liedjes staan erop en dansinstructies. Heel fijn. Dresscode, superleuke liedjes en dansjes. Het afscheidslied is een tranentrekker. Aan het decor hebben wij veel werk gehad. Maar liefst 7 decorwisselingen. Suggestie is anders, maar dan is het decor wel minimaal. Vond in deze musical minder humor in de verhaallijn zitten.

Leuke musical!

Leuke musical. Fijn dat het maar 1 decor is. Fijn ook dat je dingen zelf kunt herschrijven. Ik werk een paar jaar nu met musicals van Muzikantine en ik ben zeer tevreden!

• Welke musical heb je opgevoerd? Soap In De Soep

Hele leuke musical met geweldige liedjes

In ‘Wie heeft de rol’ zitten allemaal verschillende types met hun eigen talenten. Dat maakt het heel aantrekkelijk om naar te kijken en te luisteren. Leuke teksten, spanning tot het eind, mooie muziek en erg leuk dat het publiek mee kan raden wie nou toch die (wc)rol heeft!

• Welke musical heb je opgevoerd? Wie Heeft De Rol

enthousiasme

De kinderen hebben genoten van het voorbereiden op en het uitvoeren van de musical. Wat jammer was is dat er grote, middelgrote en kleine rollen waren. Niemand wilde bij mij een kleine rol hebben. Mijn voorkeur gaat ernaar uit dat iedereen evenveel in de spotlights staat. Ik had dus eigenlijk meer kinderen moeten opgeven, zodat de kinderen met een kleine rol 2 rollen hadden kunnen spelen. Fijn dat er dansfilmpjes zijn, fijn dat je duidelijke tips krijgt voor het decor, leuke geluidsfragmenten en heel erg leuke liedjes!

• Welke musical heb je opgevoerd? Mindv*kantie

Hoi, bedankt voor je review. Het is bijna onmogelijk om een aantrekkelijk verhaal te schrijven van ongeveer een uur voor 10 tot 40 spelers, waarin iedereen een evengrote rol speelt. Bovendien zijn er ook scholen die juist het tegenovergestelde willen. Vandaar onze keuze om ongeveer evenveel grote-, middelgrote- en kleine rollen te schrijven. Je kunt van ons altijd gratis een ander script ontvangen om leerlingen meer uit te dagen. Had maar even contact opgenomen, dan hadden we dat kunnen oplossen.

leuke sprankelende musical

Wat ik vooral heel fijn vindt is de hulp als er onverhoopt dingen misgaan. Dit moeten jullie erin houden.

• Welke musical heb je opgevoerd? Mindv*kantie

Geweldige musical met leuke effecten!

Het is een hele leuke musical. De verschillende geluidseffecten zijn leuk en maken de musical af. De kinderen zijn ook erg enthousiast.

Een geweldig leuke musical

Een hele leuke musical met eigentijdse dingen die de interesse van de kinderen hebben. Leuke liedjes die over het algemeen makkelijk zijn te zingen. Rollen zijn leuk.

Top musical

Een geweldige musical! We hebben slechts een klein verbeterpunt. Het zou leuk zijn als de dansjes niet alleen maar door meisjes worden voorgedaan, maar meer jongens en meiden gemengd.

• Welke musical heb je opgevoerd? Dresscode

Hoi Linda, bedankt voor de positieve beoordeling! Wij willen ook heel graag wat jongens in onze dansvideo's, maar helaas zijn die (bijna) niet aanwezig op de meeste dansscholen. Zo ook niet op deze dansschool. ;-)

Superleuke musical

Tekstboekje beetje onoverzichtelijk.

• Welke musical heb je opgevoerd? Dresscode

Hoi Marion, omdat we een nieuw systeem hebben ontwikkeld waarmee het mogelijk is om het script te wijzigen via de app, lopen we dit eerste jaar tegen een paar grenzen aan van het tekstboek. We hopen dat volgend schooljaar te hebben verbeterd. Bedankt voor je positieve beoordeling!

Het was een fantastische musical,

leuke teksten met humor en aansprekende liedjes.

Heel duidelijk allemaal

Duidelijke handleiding. Uitgebreid materiaal en ideeën worden geleverd. Duurde bij soap in de soep wel even, voordat de kinderen helemaal door hadden waar het over ging.

Helder, duidelijk en compleet

Ondanks dat het twee-stemmig zingen voor deze groep een hele klus bleek was het resultaat verrassend goed.

• Welke musical heb je opgevoerd? Mindv*kantie

een leuke makkelijk te spelen musical met hele leuke liedjes

Wij hebben deze musical met 30 kinderen gespeelt en dit was heel erg goed te doen. het decor was goed realiseerbaar. met de app konden de kinderen hun tekst ook thuis oefenen. het enige wat jammer was is dat de app bij deze musical niet ingesproken was. vorig jaar hadden we een musical waar dat wel bij was en hert verschil van intonatie was merkbaar. maar met een beetje oefenen kom je heel ver.

• Welke musical heb je opgevoerd? Soap In De Soep

Hi, voor Soap in de soep is wel degelijk een ingesproken App Deluxe beschikbaar. Deze heb je dit jaar niet besteld helaas. Had ons even gevraagd, dan was het snel opgelost ;-)

Een leuk, goed speelbaar verhaal op maat voor de groep, met mooie muzikale arrangementen.

Net als vorig jaar koos ik voor een musical van Muzikantine, omdat het aantrekkelijke, zeer goed speelbare musicals zijn. Het fijne van deze musicals is bovendien dat er een uitgebreid pakket bij geleverd wordt: posters, kaartjes, meerstemmige zangvoorbeelden, dansinstructies, een top-app voor het instuderen, én geschreven voor precies het opgegeven aantal kinderen. Het inoefenen en spelen van de musical ging meteen heel goed. Bewust heb ik in de afgelopen jaren gekozen voor een één jaar oude musical, zodat ik op youtube de uitvoering van andere scholen kon laten zien aan mijn klas. Zij gaven steeds feedback en wisten meteen de succescriteria voor hun eigen uitvoering te noemen. Zo was er een goede focus op evt. valkuilen. Toen ik de trailer van de musical die jullie dit jaar hebben uitgebracht bekeek, viel mij op dat de plots van de laatste drie musicals wel veel op elkaar leken. Misschien is het goed om op te letten dat het niet te sjabloonmatig wordt. De liedjes vind ik heel goed. Bovendien ben ik blij met de zangvoorbeelden voor de tweede stem. Idee: laat ook bij de tweede-stem-voorbeelden het hele lied horen, waarbij alleen de tweede stem ingezongen is. Dan kunnen de kinderen wennen aan hoe het lied in zijn geheel klinkt als de tweede stem gebruikt wordt. Bovendien zou ik die versie dan ook kunnen inzetten bij de uitvoering: mijn groep zingt de melodielijn, de tweede stem staat op de karaoke-versie. Ik denk dat dat de kwaliteit/aantrekkelijkheid van de uitvoering sterk zou verhogen.

• Welke musical heb je opgevoerd? Soap In De Soep

Hoi Hans, goeie tip! We gaan bekijken of we voortaan ook het hele lied gaan gebruiken voor de meerstemmige voorbeelden. Een nadeel is dan wel dat je soms even moet wachten totdat de 2e stem klinkt, die zit vaak aan het einde. Een oplossing kan zijn om de voorbeelden te laten voor wat ze zijn en om extra karaoke versies te leveren met de 2e stem. Wij werken zeker niet met sjablonen! Elke keer wordt er weer vanuit een nieuw idee gewerkt naar een nieuwe musical. De trailers van de laatste jaren bevatten veel dezelfde items, in die zin hebben de trailers een sjabloon gekregen, maar de musicals zeker niet.

Leuke musical met leuke liedjes!

We hebben heel veel plezier gehad dit jaar met twee groepen 8 om Soap in de soep in elkaar te zetten. Het script was makkelijk te spelen en de liedjes makkelijk aan te leren en lekker 'catchy'. Het liedje 'Reclames' viel vooral erg in de smaak. Muzikantine levert op maat gemaakte scripts, wat echt super fijn is! Zo hoef je zelf geen rollen bij te schrijven of te schrappen/samen te voegen.

Op maat gemaakt

Wat fijn dat Muzikantine musicals aanbiedt op maat. Alle 34 kinderen in de klas hadden op deze manier een rol die bij hem/ haar past, zeker omdat ik voor 36 spelers had besteld. Het pakket was weer zoals altijd zeer compleet: van tips voor het decor tot dansjes op video, van de oefen app tot karaoke versies van de liedjes. En wat een heerlijke liedjes waren het weer. Echt een aanrader!

• Welke musical heb je opgevoerd? Dresscode

Alweer een hele leuke, humoristische eindmusical van Muzikantine!

Inmiddels al meerdere musicals van jullie gehad de afgelopen jaren. En elke keer weer een groot succes. Voor elke kind een passende rol, je kunt het aantal rollen aangeven. Ook de liedjes worden erg enthousiast gezongen en de dansvideo's zijn erg helpend.

Zoals altijd gewoon top

Goede muziek met bladmuziek. Scherpe teksten en aanwijzingen om te gebruiken. Precies op maat en passend qua tijd. Handig met de app.

Blij met een musical voor 11 leerlingen

Met een groep 8 van maar 11 kinderen is het erg fijn dat er toch nog keuze is uit verschillende musicals bij Muzikantine. Prettig aan Muzikantine is dat je in één keer een script op maat gemaakt binnen krijgt. Er zaten enkele kleine foutjes in het script omdat de rollen omgezet zijn naar 11 ipv meer, maar die foutjes zijn er prima uit te halen.

• Welke musical heb je opgevoerd? Soap In De Soep

Hoi Aukje, zou je ons de foutjes die je hebt gevonden kunnen toesturen? Dan halen we ze er definitief uit. In principe zouden ze er niet eens in moet zitten ;-) Bedankt voor je positieve review.

Heel leuk!

Hele leuke musical!

Over Muzikantine

Muzikantine schrijft en produceert musicals voor het basisonderwijs. Met een klein en gepassioneerd team willen we het muziek- en drama-onderwijs aanvullen met coole musicals. Voor een onvergetelijke ervaring voor iedere leerling.