Grappig, gevoelig, ieder kind komt tot z'n recht door de verschillende karakters en mogelijkheden!

Een grappig verhaal, aansluitend bij de belevingswereld van de kinderen. Up to date en vol met grapjes die op ieder niveau leuk zijn (voor de kleuters tot en met de grootouders) Een aanpassing, indien nodig, is snel gemaakt. Het team van De Muzikantine staat echt snel voor je klaar als je vragen hebt, of hulp nodig.

• Welke musical heb je opgevoerd? Wie Heeft De Rol

Persoonlijk & meedenkend

Een meedenkend team dat als prioriteit heeft een goed geslaagde eindmusical voor de schoolverlaters.

• Welke musical heb je opgevoerd? Hippie Hotel

Wat is het toch heerlijk om met de musicals van de Muzikantine te werken. En dat al 10 jaar! Het verveelt nooit. Bovendien zijn de musicals voor jong en oud leuk.

Hele leuke musical!

Genoten van deze musical. Leuke en goed te volgen verhaallijn en hele leuke liedjes. Bij ons duurde de musical wel echt 90 minuten en dat vond ik wat aan de lange kant.

• Welke musical heb je opgevoerd? Party Switch

Fabeltastisch en genieten voor de hele school en ouders.

Op mijn nieuwe school wederom een groot succes. Ik hoefde de tekst nauwelijks aan te passen. En anders deden de kinderen dit wel. Ook nu speelden de bouwvakkers een hoofdrol, maar de band zelf en de buurtbewoners kregen ook veel complimenten. Het publiek (leerlingen, team, ouders en grootouders) hebben genoten. Ik heb zelf ook weer met veel plezier gewerkt aan deze fabeltastische (veel gebruikt woord in mijn huidige groep 8) musical. Volgend jaar weer één van jullie!

• Welke musical heb je opgevoerd? Stars

Een musical met alles erop en eraan.

De musical was zo geschreven dat je heel veel materiaal moest gebruiken. Soms te veel. Daarnaast vond ik alle geluidseffecten erg leuk! Ik vond het verder echt wel een leuke muscial, maar in vergelijking met andere jaren, misschien wel de minste.

• Welke musical heb je opgevoerd? Party Switch

Aansprekend verhaal met vlotte liedjes

Voor alle leerlingen een leuke rol. De bijgevoegde geluidjes in de scènes zijn leuk en maken deze musical anders dan andere. De app die de leerlingen kunnen gebruiken om teksten en liedjes te oefenen is een aanrader!

Top musical!

Leuke musical: fijne/handige app voor het oefenen van de musical, leuke rollen, goede grappen.

Superleuke verhaallijn

Ik vond het echt heel fijn om te oefenen met de app. Daarbij kon ik de rollen goed verdelen. Goede balans tussen groot,middel en klein. De verhaallijn was goed. De grapjes die erin zitten. De rol van de clown was zeker een succes! Decor is simpel qua uitleg maar kan je zo groot of klein maken zoals je zelf wilt. Professionele boekjes, tekstboeken etc. Ik vond de dansjes persoonlijk wel wat moeilijk voor de kinderen, deze heb ik daarom zelf aangepast. Misschien kan er een makkelijke/moeilijke versie..?

Leuk en herkenbaar verhaal

Al weer zo’n leuke musical van de Muzikantine. Toen hij net uit kwam had ik hem even laten liggen, gezien de perikelen rondom the Voice. Maar dit was achteraf helemaal niet nodig, alleen het logo komt overeen. Het verhaal is heel goed te begrijpen, is herkenbaar voor de ouders en ook goed te volgen door de grootouders. Leuke, goed te zingen liedjes en leuke grappen die door de volwassenen goed opgepakt werden. Dat geeft de kinderen weer energie tijdens het spel. Ik vond de musical wel weer wat aan de lange kant, maar het was net te doen. We deden er bijna 90 minuten over. Volgend jaar weer de Muzikantine!

• Welke musical heb je opgevoerd? The Choice

Wat een plezier voor zo'n klein cluppie

Dit jaar waren er maar 10 leerlingen in mijn groep 8. Op zoek naar een leuke musical kwamen we bij Mindvakantie uit. Een musical die op school al een keer eerder was gedaan, maar dan door een veel grotere groep. De kinderen hebben met hard en ziel geoefend voor hun rol en omdat we maar met zo weinig waren had iedereen genoeg tijd om te shinen. Wederom ben ik blij dat ik voor een musical van Muzikantine ben gegaan.

• Welke musical heb je opgevoerd? Mindv*kantie

Grappige, gezellige en afwisselende musical!

De trailer vind ik erg grappig. Wel jammer dat dit eigenlijk meteen de hele musical is. Het is niet echt een spannend plot. De dubbelrol van meneer Kees en Sjors is wel een uitdaging, want er is weinig tijd voor omkleden en grime (we speelden met 15 leerlingen). De verschillende settings maken het wel een afwisselende musical en vooral in het rusthuis zit erg veel humor! Dit is echt een musical waarbij je een heel andere ervaring hebt per publiek: kinderen vinden Mario fantastisch, terwijl de volwassenen vooral lachen om Rusthuis Knus thuis. Het was erg leuk om deze musical te spelen!

• Welke musical heb je opgevoerd? Party Switch

Musical met grappen, goede muziek en prima hulpdoc's.

Ik heb een kleine groep 8 van 10 kinderen. Daar is de musical prima voor te doen. We hebben echter ook een klein podium en dat is wel een beperkende factor, aangezien het zich afspeeld op 3 verschillende plekken. De kinderen zijn erg enthousiast over de musical en kunnen niet wachten tot te opvoering!

gewéldig!

Wij hebben enorm veel gehad aan de bijgevoegde decortekening de muziek was ook goed verzorgd. Vlot geschreven ook, tieners hebben ervan genoten!

• Welke musical heb je opgevoerd? Verboden Toegang

Vrolijke musical met gelijkwaardige rollen

Pluspunten: - vrolijke liedjes met stoere rap solos’s - het stuk heeft niet echt 1 of 2 hoofdrollen, maar meer gelijkwaardige rollen zodat niet alleen een paar kinderen steeds in de spotlight staan. - veel variatie in karakters Minpunten: -Zelfs door stukken uit het script te schrappen duurt het opvoeren van de musical minstents 5 kwartier. -Er zijn onwijs veel rekwisieten nodig. Hierdoor kost het wisselen van scènes best wat tijd. We hebben op een gegeven moment keuzes gemaakt: wat is écht nodig en wat niet. -dansinstructie filmpjes zijn fijn, maar de bedachte pasjes zijn niet altijd met een grote groep uit te voeren. Ook gaat de instructie veel te vlot (zonder herhaling) om ook echt als dansinstructie gebruikt te worden.

• Welke musical heb je opgevoerd? Party Switch

Makkelijk, duidelijk, een groot feest!

Het was een onwijs leuke musical. Hij was makkelijk te volgen, met een duidelijk verhaal. Het was een feestje om voor te bereiden en op te voeren. Wij hebben wel groots uitgepakt met het decor (3 verschillende locaties) en de tijd genomen voor alle scènes. Hierdoor duurde de musical, met 31 kinderen en een pauze van een kwartier, wel ruim 2 uur. Dit was voor de jongere kinderen die kwamen kijken wel echt wat aan de lange kant.

Een feestje!

Musical met leuke liedjes die ook goed te zingen zijn, veel eigen inbreng mogelijk en bijna iedereen had een even grote rol. De vele wisselingen tussen de locaties was wel een uitdaging.

Goede musical

Leuke musical, leuke grapjes. Minpunt is wel dat er héél veel materialen nodig zijn, echt teveel. Het was bijna niet te doen om op alles te letten/ alles te verzamelen bij elke scène.

We hebben ervan genoten!

Alles is zo goed uitgewerkt in dansfilmpjes, app en tekstboek, dat het inoefenen vanzelf ging. De liedjes blijven ook lekker in je hoofd zitten!

• Welke musical heb je opgevoerd? Party Switch

Moderne, meeslepende muziek en super leuk verhaal

De musical was erg leuk, leerlingen hadden veel aan de app. Verder is het contact met Muzikantine prettig. Snelle reacties en ook het meedenken is fijn. Komend jaar bestellen we graag weer.

• Welke musical heb je opgevoerd? Dresscode

Het was een feestje!

Een complete musical aangepast aan het aantal leerlingen die ik had. Materialen zijn direct na het bestellen beschikbaar en dat zorgt voor een snelle start aan het oefenproces. Ook de service en hulp vanuit Muzikantine was erg goed. Bij ons werkte de aangekochte app niet op alle devices en dit is snel en zorgvuldig opgelost.

• Welke musical heb je opgevoerd? Check Dit Dan!

Gewoon TOP!

We werken al enkele jaren samen met Muzikantine en ook dit jaar was het weer een groot succes. Op naar volgend jaar.

Leuke musical

Hele leuke musical! Makkelijk om ook dingen te herschrijven en bij te doen. Fijn dat er maar één decor is... Muziek is leuk en de meerstemmigheid is een leuke uitdaging :-)!

• Welke musical heb je opgevoerd? Soap In De Soep

Structureel goed opgebouwd, makkelijk toe te passen

De musicals van Muzikantine zijn erg goed opgebouwd en alle materialen die erbij geleverd worden zorgen ervoor dat jij als leerkracht zo kan gaan starten met de repeteren. Uiteindelijk hebben wij een super leuke musical opgevoerd!

• Welke musical heb je opgevoerd? Bon Bonni Beach

Leuke musical, compleet pakket (echter ietwat onhandig in gebruik)

De musical had een leuke opbouw, superfijn dat er zo veel filmpjes beschikbaar zijn voor de dansjes. Er waren veel documenten aanwezig die je kon gebruiken. Tips: - Handigere verzamelplek nodig voor liedjes/filmpjes/bestanden, op de inlogpagina moest je alsnog steeds heen en weer klikken in een soort Youtube omgeving. - Makkelijker downloadbaar maken van bestanden in zip kan het niet altijd automatisch geopend worden in een sharepoint omgeving, een usbstick met alles werkt vaak makkelijker. - Veel zelf te maken wat betreft decor, attributen en kostuums. Het is fijn als er een optie is voor het eventueel kopen van een doek of dat het gebaseerd is op spullen die leerlingen makkelijk zelf zouden kunnen regelen. Ik zou het niet snel aanbevelen omdat er veel werkdruk bij zou kunnen komen kijken.

• Welke musical heb je opgevoerd? Dresscode

Hallo Kim, Bedankt voor je beoordeling. De handige verzamelplek waar je op doelt, die is er! Wij hebben een fantastische app waarin alle video's, audio en het script aanwezig zijn. Het script in de app is zelfs ingesproken zodat oefenen erg makkelijk wordt en als klap op de vuurpijl werkt dat alles ook op het Digibord, zodat je plenair in de klas kunt oefenen! Verder wordt al het materiaal digitaal. geleverd in één downloadbaar ZIP bestand, dat heeft dezelfde functie als een USB stick. Je zou het eventueel zelf op een stick kunnen zetten. Ik denk dat je het bestand niet hebt gedownload en je steeds in een online omgeving hebt gewerkt. Je kunt het beter downloaden, zoals geadviseerd. We bieden je gratis de App Deluxe aan bij je volgende aanschaf, om zelf te ervaren hoe praktisch dat is. ;-)

Kanaaldijk 70

1832AD Koedijk

06 41126811

Over Muzikantine

Muzikantine schrijft en produceert musicals voor het basisonderwijs. Met een klein en gepassioneerd team willen we het muziek- en drama-onderwijs aanvullen met coole musicals. Voor een onvergetelijke ervaring voor iedere leerling.