Moderne, meeslepende muziek en super leuk verhaal

De musical was erg leuk, leerlingen hadden veel aan de app. Verder is het contact met Muzikantine prettig. Snelle reacties en ook het meedenken is fijn. Komend jaar bestellen we graag weer.

Het was een feestje!

Een complete musical aangepast aan het aantal leerlingen die ik had. Materialen zijn direct na het bestellen beschikbaar en dat zorgt voor een snelle start aan het oefenproces. Ook de service en hulp vanuit Muzikantine was erg goed. Bij ons werkte de aangekochte app niet op alle devices en dit is snel en zorgvuldig opgelost.

• Welke musical heb je opgevoerd? Check Dit Dan!

Gewoon TOP!

We werken al enkele jaren samen met Muzikantine en ook dit jaar was het weer een groot succes. Op naar volgend jaar.

• Welke musical heb je opgevoerd? Soap In De Soep

Leuke musical

Hele leuke musical! Makkelijk om ook dingen te herschrijven en bij te doen. Fijn dat er maar één decor is... Muziek is leuk en de meerstemmigheid is een leuke uitdaging :-)!

• Welke musical heb je opgevoerd? Soap In De Soep

Structureel goed opgebouwd, makkelijk toe te passen

De musicals van Muzikantine zijn erg goed opgebouwd en alle materialen die erbij geleverd worden zorgen ervoor dat jij als leerkracht zo kan gaan starten met de repeteren. Uiteindelijk hebben wij een super leuke musical opgevoerd!

• Welke musical heb je opgevoerd? Bon Bonni Beach

Leuke musical, compleet pakket (echter ietwat onhandig in gebruik)

De musical had een leuke opbouw, superfijn dat er zo veel filmpjes beschikbaar zijn voor de dansjes. Er waren veel documenten aanwezig die je kon gebruiken. Tips: - Handigere verzamelplek nodig voor liedjes/filmpjes/bestanden, op de inlogpagina moest je alsnog steeds heen en weer klikken in een soort Youtube omgeving. - Makkelijker downloadbaar maken van bestanden in zip kan het niet altijd automatisch geopend worden in een sharepoint omgeving, een usbstick met alles werkt vaak makkelijker. - Veel zelf te maken wat betreft decor, attributen en kostuums. Het is fijn als er een optie is voor het eventueel kopen van een doek of dat het gebaseerd is op spullen die leerlingen makkelijk zelf zouden kunnen regelen. Ik zou het niet snel aanbevelen omdat er veel werkdruk bij zou kunnen komen kijken.

• Welke musical heb je opgevoerd? Dresscode

Hallo Kim, Bedankt voor je beoordeling. De handige verzamelplek waar je op doelt, die is er! Wij hebben een fantastische app waarin alle video's, audio en het script aanwezig zijn. Het script in de app is zelfs ingesproken zodat oefenen erg makkelijk wordt en als klap op de vuurpijl werkt dat alles ook op het Digibord, zodat je plenair in de klas kunt oefenen! Verder wordt al het materiaal digitaal. geleverd in één downloadbaar ZIP bestand, dat heeft dezelfde functie als een USB stick. Je zou het eventueel zelf op een stick kunnen zetten. Ik denk dat je het bestand niet hebt gedownload en je steeds in een online omgeving hebt gewerkt. Je kunt het beter downloaden, zoals geadviseerd. We bieden je gratis de App Deluxe aan bij je volgende aanschaf, om zelf te ervaren hoe praktisch dat is. ;-)

Leuke vrolijke musical!

Wij hebben met veel plezier de musical geoefend en uitgevoerd met de kinderen. De verdeling van hoofd en kleine rollen was naar ons idee prima. Al is het misschien fijn echt wat kleine rollen te hebben met maar 1 of 2 zinnen voor kinderen die echt liever niet willen. Wat ons op viel, was dat er dit jaar veel meer "locaties" waren binnen de musical. Hierdoor waren er veel meer decorwissels nodig. Dit vonden mij minder prettig dan bijvoorbeeld soap in de soep die we het jaar daarvoor speelde. De code was van 2022, terwijl het nu al 2023 is, was ook jammer. Des al niet te min, hebben we echt een leuke repetitie periode gehad! Leuke vrolijke liedjes, afwisselend, goede instructie video's! Al is het misschien fijn dat de mevrouw het met links voor danst, zodat de kinderen alles met rechts uit kunnen voeren. Dit is vaak voor het brein het makkelijkst, aangezien je ook vaak rechtshandig bent. Het zijn maar wat tips om mee te nemen (aangezien ik wel wat meer ervaring heb in de musicalwereld). Maar over het algemeen zijn wij super tevreden over de musicals van de MuziekKantine! Ook de communicatie en het contact als er wel vragen zijn is altijd super top!

• Welke musical heb je opgevoerd? Dresscode

Hallo Lesley, Bedankt voor je mooie beoordeling en het compliment. Wat de code betreft moet het wel een palindroom en ambigram zijn, helaas lukt dat niet met 2023 ;-) Het gaat ook niet om de huidige datum maar om het feit dat er een datum was die je zowel van links naar rechts als ondersteboven kunt lezen. Vandaar die datum die gelijk een code is.

Een heerlijke musical!

De kinderen en ouders van mijn groep 8 hebben volop genoten van deze heerlijke musical vol grappen en grollen en toch met een serieuze ondertoon en een prachtig sololied. Al met al de aanschaf dubbel en dwars waard. Ook dat de afspeellijst van de liedjes dubbel staat digitaal is echt ideaal!

• Welke musical heb je opgevoerd? Mindv*kantie

Duidelijk verhaal en leuke liedjes.

Voor ons de 1e keer dat we een musical van Muzikantine hadden. Even wennen aan de opzet, lay-out enz., maar dat ging snel. Fijn dat het verhaal op een precies aantal leerlingen afgestemd kon worden. Prettig dat de decorwisselingen die nodig waren eenvoudig te regelen waren. Wij hebben fijn gewerkt aan en met Dresscode!

• Welke musical heb je opgevoerd? Dresscode

Voor het vijfde jaar op rij een musical van de Muzikantine en wederom een daverend succes! Zelf vond ik de verhalen van eerdere musicals iets grappiger, maar ook dit verhaal had weer een knipoog naar de huidige situatie in de maatschappij. Met slechts 10 kinderen was het aangepaste script erg knap geschreven en dit jaar hebben we zelfs de musical verfilmd, waar dit script zich ook erg goed voor leende.

• Welke musical heb je opgevoerd? Dresscode

Een top musical met een spannend verhaal vol humor en een prachtig einde!

Wat een top musical! Het verhaal vond ik heel goed bedacht. Er zat een opbouwende verhaallijn in met spanning en humor tussendoor. De verschillende rollen en typetjes waren erg leuk. Ik was vooral ook fan van het einde! Er zat echt een boodschap in naar het publiek toe: werk samen en blijf altijd jezelf. Dat vond ik echt een kippenvel moment. Verder zit het script heel goed in elkaar. Ontzettend fijn dat er bij elke scène aangegeven wordt welke attributen en tracks nodig zijn. Ik miste wel wat meer voorbeelden qua decor. Het verhaal speelde zich op 3/4 plekken af, dus had je eigenlijk ook zoveel verschillende achtergronden nodig. Dit hebben we uiteindelijk zelf bedacht. Het was wel wat lastig om de achtergronden telkens te wisselen, maar dit liep uiteindelijk top!

• Welke musical heb je opgevoerd? Dresscode

Het was een spetterende musical waar iedereen ontzettend van genoot!

Het was ideaal dat in de musical de juiste hoeveelheid rollen zat. De liedjes waren aansprekend en al heel snel geleerd door de kinderen door de pakkende melodie en goede tekst. Het gebruik van de app was ideaal en hierdoor konden kinderen thuis goed oefenen en kon je als leerkracht zijnde de tekst van een bepaalde rol helemaal aanpassen. Deze aanpassingen hadden de kinderen dan gelijk digitaal!

Een daverend succes

Wow wat een mooie musical hebben de leerlingen opgevoerd. Mooi dat de musical iedereen zo in zijn, haar of hen talent zette. Ook leuk dat het publiek een rol in de musical speelt en mag 'meedoen'. Al met al een geweldige musical.

• Welke musical heb je opgevoerd? Wie Heeft De Rol

Leuke liedjes, met fijne dansinstructie, onsamenhangend verhaal

Wij hebben de musical met 40(+) leerlingen opgevoerd. De liedjes zijn erg leuk en ook de dansjes met instructie heel fijn. Het verhaal was niet altijd duidelijk en gaandeweg het oefenen, lijkt niet alles in het script te kloppen. De clou van het verhaal is heel abrupt en wordt eigenlijk in 2 bladzijdes van het hele script ineens blootgelegd. Over voorgaande musicals van de muzikantine (minivakantie & soap in de soep) waren wij enthousiaster.

• Welke musical heb je opgevoerd? Dresscode

Elk jaar opnieuw speelt Muzikantine in op eigentijdse humor en gebeurtenissen.

Voor het derde jaar op rij maken wij gebruik van de Muzikantine. Dit heeft enkele beweegredenen: direct en individueel contract met de maker van de scripts, veel mogelijkheden qua leerlingaantallen, eigentijdse grappen en nieuwsfeiten verwerkt in de show en een mooie balans tussen muziek en gespeelde scenes.

• Welke musical heb je opgevoerd? Dresscode

Leuke interactie met publiek!

Deze musical was een knipoog naar een aantal bestaande tv programma’s waarvan vooral ‘wie is de mol’ natuurlijk opvallend is. Dat hebben de makers erg leuk gedaan. De leerlingen hebben genoten.

Modern en vrolijk

De tweede musical van Muzikantine die we op hebben gevoerd. Hoewel we mindvakantie leuker vonden, was deze musical ook een succes. Helemaal van deze tijd, grappige rollen en veelal rollen van dezelfde grootte (niet echt 1 hoofdrol). Er zaten helaas wel wat foutjes in het script, zoals opkomsten van karakters die niet beschreven stonden. Het fijne is dat je bij Muzikantine een musical kunnen bestellen voor precies het aantal kinderen in de klas. Hiermee voorkom je dat je met een heleboel dubbelrollen zit. De musical heeft leuke liedjes met genoeg (rap)solo's. Ook mooie stukjes die je eventueel meerstemmig aan kunt bieden.

• Welke musical heb je opgevoerd? Dresscode

Hoi Anneke, het klopt inderdaad dat er een rol per ongeluk in script versies was blijven staan waar dat niet moest (Jackie). We zijn dit schooljaar met een heel nieuw systeem begonnen om de verschillende scripts te kunnen maken. Het is nog niet perfect, vooral de controle moet beter! Toch zijn we heel blij met het resultaat en we verwachten dat we heel veel leuke dingen voor jullie kunnen gaan doen op deze manier met het script en de app 😉

Hele leuke, humoristische musical

Het was allemaal duidelijk! De rollen waren overzichtelijk, de spullen die je nodig hebt en hoe je overal bij kunt komen. Er zat veel humor in de musical en het was echt van deze tijd. We hebben een prachtige avond gehad!

Geweldig script

Script was fantastisch, heel overzichtelijk. De app werd ook veelvuldig gebruikt. Kinderen zaten helemaal in hun rol. Uitvoering was een groot succes. Fijne bijkomstigheid was dat het decor niet al te groots hoefde. Echt een pluspunt.

• Welke musical heb je opgevoerd? Dresscode

Een leuke musical met precies genoeg rollen

Als leerkracht op een kleine school is een musical uitzoeken soms een uitdaging. Bij de muzikantine weet ik dat ik precies het goede aantal rollen kan kiezen, het is namelijk per kind aan te passen. Ook zijn alle rollen door zowel jongens als meisjes te spelen, want het verdelen gemakkelijker maakt. De musical dresscode viel erg in de smaak bij de kinderen en de liedjes vond ik fantastisch.

Een fantastische musical

De kinderen en ouders hebben genoten! Iedereen was veel zichtbaar op het podium.

• Welke musical heb je opgevoerd? Mindv*kantie

Leuke musical, wel bewerkelijk.

De musical was erg leuk en veel positieve reacties mogen ontvangen. We vonden dat het erg bewerkelijk was omdat je veel attributen nodig hebt. We hebben genoten

• Welke musical heb je opgevoerd? Dresscode

Mooie musical met leuke liedjes

De leerlingen hebben met veel enthousiasme aan deze musical meegedaan. De liedjes zijn mooi en zeer afwisselend. De tweestemmigheid maakt het extra leuk en de dansvideo's zijn erg handig. Ook zijn er veel verschillende personages, zodat je voor elke leerling wel een passende rol kunt vinden. De vele decorwisselingen maken het wel wat lastig

• Welke musical heb je opgevoerd? Dresscode

Ook met mijn kleine kluppie (10 kids) een hele belevenis.

Wij hebben dit jaar maar 10 kinderen in groep 8 gehad en het was zoeken naar een musical die we met zo'n kleine groep konden uitvoeren. Het was echt zo leuk om de kinderen te zien stralen. En om af en toe de kids een beetje te ondersteunen bij de zang hebben we de ingezongen versies gebruikt.

• Welke musical heb je opgevoerd? Wie Heeft De Rol

Leuke, originele en grappige musical

Heel fijn dat je deze musical met verschillende groepsgroottes kon spelen. Zo hadden wij een script dat bruikbaar was voor 11 leerlingen!! Hele fijne app Tip: in de app ook toepassing voor soundmixversie (niet alleen de opties met zang). Zo kunnen de leerlingen nog beter oefenen

• Welke musical heb je opgevoerd? Mindv*kantie

Hoi Christelijne, bedankt voor je positieve beoordeling. Wat jouw tip betreft: de karaoke (soundmix) versies van de liedjes horen wel degelijk in de app te zitten! Die zijn er bij de laatste update (in mei) blijkbaar per ongeluk uit gegaan. Excuses voor het ongemak, ter compensatie mag je de volgende keer gratis een App Deluxe aanschaffen.

Over Muzikantine

Muzikantine schrijft en produceert musicals voor het basisonderwijs. Met een klein en gepassioneerd team willen we het muziek- en drama-onderwijs aanvullen met coole musicals. Voor een onvergetelijke ervaring voor iedere leerling.