Garage verzint nietbestaande gebreken

Als je je auto aanbiedt voor onderhoud en APK keuring dan vertrouw je erop dat de garage alleen echte gebreken meldt en geen problemen verzint die niet bestaan. Helaas gaat het bij Ford Broekhuis in Amersfoort anders. Bij herhaling wordt dezelfde, niet bestaande, klacht verzonnen. Vier jaar geleden werd bij een Michelin achterband van mijn Ford een "koordlaag breuk" geconstateerd bij een band waaraan niets bijzonders was te zien, wat leidde tot APK afkeur en dus tot vervanging van banden. Na een gesprek van Michelin met de garage draaide de Ford Broekhuis bij. Ik kreeg een excuusbrief van de werkplaatschef en de onnodige vervanging van de banden werd volledig vergoed. Mij werd schriftelijk en mondeling gevraagd de garage de kans te geven het vertrouwen te herstellen. Die kans heb ik de garage gegeven. Mijn bij Ford Broekhuis nieuw gekochte Ford is daar na bijna 15 jaar en 335.000 km nog steeds in onderhoud. Tot mijn laatste APK en Broekhuis jaarbeurt. Tot mijn ontzetting werd opnieuw een "koortlaagbreuk" geconstateerd in een achterband met voldoende profiel waaraan niets bijzonders was te zien. De band werd voor APK afgekeurd. Helaas heb ik niet direct ter plaatse bezwaar gemaakt tegen de APK afkeur en heb ik toegestemd in vervanging. Ik was me er niet van bewust dat direct bezwaar maken nodig was. De garage heeft me ook niet op de mogelijkheid tot bezwaar gewezen. Deze gang van zaken heb ik aan de ANWB voorgelegd, zie https://www.anwb.nl/experts/auto/167/apk-afkeur-i.v.m.-koordlaagbreuk. Zoals de ANWB adviseert zal ik alsnog bezwaar maken bij de RDW.

Geachte heer van Anholt, Vervelend dat u een negatieve ervaring heeft met onze werkplaats. De band is afgekeurd daar deze zorgt voor een onveilige situatie. Wij hebben in goed overleg kosteloos een gebruikte band onder uw auto gemonteerd om deze APK goedgekeurd te krijgen. De afgekeurde band hebben wij aan u meegegeven en nogmaals uitgelegd waarom deze is afgekeurd en onveilig is om mee verder te rijden. We hebben er alles aangedaan om u tevreden te stellen uw veiligheid is onze zorg. Team Broekhuis Amersfoort

Goed , vriendelijk en professioneel

Prima ervaring met een grote beurt voor mijn Ford camper en vooraf overleg over de uit te voeren extra werkzaamheden en de kosten zodat de factuur geen verrassingen kent.

doen wat ze afspreken transparant

goed geholpen auto weer netjes en gewassen op tijd klaar

Duur en communicatie kan beter

Mijn Ford transit custom gebracht voor een 4 jaars grote beurt. 700 euro afrekenen voor een standaard grote beurt ben ik wel van geschrokken, is naar mijn idee ook wat te duur. Zou gebeld worden wanneer ik hem op kon halen en kreeg alleen een sms om 16:45 dat ik de auto voor 17:00 uur op kon halen. 6 km fietsen in een kwartier valt niet mee. Dit is gelukkig wel rechtgetrokken door de eindtijd in de sms naar 18:00 uur te zetten. Verder bleek niet alles van de checklist gedaan te zijn, dit wordt alsnog uitgevoerd. Uiteindelijk toch een nette afhandeling.

Voor de eerste keer mijn onderhoudsbeurt laten plaatsvinden in Amersfoort. Top garage kom er zeker terug

zeer positief

mijn ervaring met broekhuis is zeer positief. de verkoper de hr van daalen komt ondanks zijn leeftijd zeer goed over. zijn verhaal over de auto is kort maar zeer overduidelijk. de service tijdens en na de aflevering zijn zeer goed.

Prima geregeld

Al 8 jaar tevreden

Wij hebben allebei onze auto's hier gekocht en voor onderhoud. Ze zijn hier vriendelijk, professioneel en eerlijk over het onderhoud dat ze uitvoeren. Tegenwoordig zelfs met filmpje van het onderhoud om te laten zien wat ze doen. Ik ben altijd erg tevreden over de communicatie van broekhuis en heb aan mijn jaarbeurtje en apk voldoende om veilig de weg op te gaan. Ik denk dat een vakgarage wel duurder is dan een kleinere particuliere garage, maar ik denk ook dat dit wordt gecompenseert door de snelheid en vakkundigheid van een vakgarage en daardoor niet zo snel terug hoeft en meer garanties krijgt.

Fijn geholpen

Geheel naar tevredenheid geholpen bij de onderhoudsbeurt van mijn fiesta netjes gewassen na het onderhoud met apk en ford assistance hoop ik weer 2 jaar zonder problemen te kunnen rijden

Top!!!!

Kundig personeel, denken mee, halen alles eruit wat er in zit. Top service!

controle plus onverwachte grote reparatie

bij geplande controle meldde ik een gebrom bij de motor; koelvloeistofpomp vervangen en extra advies ook tegelijk distributieriem. Was onverwacht en na 1 jaar gebruik en slechts 73250 km een onplezierige "verrassing".

Jaarlijkse onderhoudsbeurt weer voortreffelijk uitgevoerd.

Wederom zeer goed uitgevoerd en zeer tevreden.

Prima service!

..'gewoon' zó doorgaan..!

Auto netjes onderhouden.

Eerste keer voor onderhoud. Netjes gedaan auto gewassen weer terug gekregen. Goede leenfiets gehad.

Een dealer die ik kan vertrouwen.

Een dealer die ik kan vertrouwen.

Goed bedrijf

Netjes geholpen en ook voor een kleine werk zwakheden

Vertrouwd en goed!

Ja, ik weet niet meer wat ik moet schrijven: zoals altijd gewoon uitstekend. Afspraak maken geen probleem, goed geïnformeerd over de werkzaamheden en kosten, keurig afgeleverd. Vertrouwd en goed!!!

Goede terugkoppeling

Tegenwoordig wordt met een filmpje getoond wat er aan onderhoud moet plaatsvinden. Wel was het handig geweest als het van te voren werd gemld dat dit met een mail gedaan wordt.

vriendelijk en professioneel, zoals altijd

evt. boek meenemen en goede koffie is ter plekke om eventjes de tijd nodig voor de onderhoudsbeurt door te komen

perfect

zoals gewoonlijk goed uitgevoerde onderhoudsbeurt

Heel persoonlijk en goed advies op maat

Wij hebben de aankoop van onze auto bij Broekhuis Ford in Amersfoort als erg prettig ervaren. Juist de persoonlijke aandacht en het meedenken met ons vonden wij erg plezierig. Geen gedoe maar wel helder advies.

Goede service, snel en vakkundig

Ben geweest voor de Broekhuis jaarbeurt met APK. Heel tevreden over gang van zaken. Weinig extra kosten. Op tijd weer klaar. Auto was ook even uitgezogen, blij mee.

netjes volgens afspraak

auto weer netjes beurt gehad en gekeurd

Broekhuis biedt zorgvuldige hulp

Mijn auto moest voor APK en een grote beurt naar de garage, deze bracht ik in de ochtend. In de middag werd ik gebeld om te bespreken wat er eventueel moest worden verbeterd en wat mijn wensen daarin waren. De vraag kwam of het een probleem zou zijn als de auto eventueel de volgende dag klaar zou zijn, waarna ik benoemde dat ik al vroeg met de auto weg moest, dus dat het wel een probleem zou zijn. Uiteindelijk konden ze me garanderen dat hij eind van de middag klaar zou zijn. Dit was ook zo en alle punten waren keurig afgewerkt.

Geen poespas, geen onnodige reparaties/vervangingen

Over Broekhuis Ford Amersfoort