Ik voel me misleid.
Ik heb een occasion gekocht bij jullie. Daarbij lever ik ook mijn huidige auto (Chevrolet Spark bj 2011) in. Wij zijn tot een overeenkomst gekomen voor een inruilbedrag van 250,- wat ik een zeer laag bod vond toen dit werd voorgesteld. De desbetreffende verkoper van Broekhuis Lelystad heeft echter het beeld geschetst dat dit is wat ze kunnen bieden gezien de staat van de auto. Nadat de verkoper een kort telefoontje had gepleegd met een handelaar waar jullie zaken meedoen, kon de verkoper niet meer dan 250,- ervoor geven.
De Spark zou niet veel meer waard zijn, vanwege zware beschadigingen o.a. steenslag en motorkap schade, de auto is al bijna 12jaar oud er staan veel km's op de teller en is waarschijnlijk rijp voor de sloop. Kortom u krijgt er niks meer voor, wordt mij verteld. Dan ga ik uit van de expertise van Broekhuis en ervaring in de autohandel en ik ga akkoord.
Het zit me toch niet lekker en ik besluit contact op te nemen met jullie en de desbetreffende verkoper om van de inruil af te zien. Dit is echter niet meer mogelijk want de auto is doorverkocht aan een tussenpersoon en die heeft een bod gedaan van 1100,- Nu blijkt dat de auto op een handelsplatform is gezet en dat Broekhuis aan de hoogste bieder de auto heeft doorverkocht voor 1100,- terwijl deze auto volgens de verkoper niks meer waard zou zijn en mij maar 250,- teruggeeft voor deze auto. Oftewel Broekhuis steekt 75% in eigen zak over de rug van hun eigen klant. Daarnaast heeft de verkoper niets gezegd over een handelsplatform en dat dit de handelswijze is van Broekhuis. Ik voel me misleid. Ik ben niet goed geïnformeerd om een doordachte keuze te maken. Als ik dit had geweten, was ik nooit akkoord gegaan. De verkoper zei ook letterlijk, er moet geld verdiend worden en dit is hoe het werkt in de autohandel. Dit zijn praktijken die je verwacht van een louche autobedrijf en niet van een erkende dealer. Er is ook totaal geen bereidheid om te onderhandelen of mij tegemoet te komen.