Tuning BMW z4 18i N20B20A

Met betrekking tot het tunen van de BMW moet ik zeggen dat ik het een hele serieuze aanpak vond. Door eerst het chassisnummer op te geven en uit te zoeken welk specifieke motorblok in de auto lag, werd gekeken wat er mogelijk was om in de toekomst geen problemen met de tuning te krijgen. Zodoende is er een tuning op gekomen niet tot aan 260 maar 225 pk, wat de levensduur van het blok ten goede moet komen. Na het tunen was er een wereld van verschil. Voor het tunen vergeleek ik het rijgedrag met een ouderwetse diesel waar weinig leven is zat, na het tunen was dit volkomen veranderd (ik snap ook niet waarom fabriek af, dit niet zo kan). De auto reageert gretiger op het gaspedaal en is een stuk prettiger om te rijden. m.b.t. verbruik Voor de tuning: open 1:12 - dicht 1:14 Na de tuning ging het verbruik gemiddeld na de eerste tankbeurt tussen de 1:14 (open) & 1:17 (dicht) Een weekendje toeren in Duitsland leverde wel weer een verbruik als daarvoor op, dit kwam echter omdat je ongemerkt toch meer gebruik maakt van het beschikbare vermogen. Wel ben ik er van overtuigd dat wanneer mijn rijgedrag vergelijkbaar was geweest met hoe ik normaal zou rijden, dat 15% zuiniger rijden mogelijk is, 20% kan mogelijk zijn bij een volkomen ongewijzigde rijstijl. Ik kan iedereen met een vergelijkbaar BMW blok (N20B20A), een tuning als deze aanraden, omdat hiermee de souplesse van de auto zeker beter tot uiting komt. Daarnaast wil ik nog benadrukken dat de service van DriveUnique uitstekend was en door de manier van het overleggen en bespreken wat de mogelijkheden waren, mij zeer veel vertrouwen hebben gegeven.

Super service! Bedankt voor je support

Fijne behandeling

Open en eerlijke benadering. Prettig om zo een auto te kopen

Droom MINI Cabrio aankocht

Drive Unique heeft mij uitstekend geholpen bij de aankoop van mijn zwarte MINI Cooper Cabrio uit 2020! Ik kan het bedrijf iedereen aanraden.

Goed bedrijf met uitstekende service.

We werden prettig ontvangen en te woord gestaan. De deal was snel gesloten, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding! Bij aflevering was de auto mooi gepoetst en zat er een grote strik om heen.

Uitstekende kwaliteit, prijs en vriendelijkheid

Heb hier een Mini gekocht, en alles liep PERFEKT! Vrindelijk en vakkundig personeel, grote aanbod, zeer nette auto`s en voor een scherpe prijs ook! Topper aanrader!

Eerlijke goeie service

Vriendelijk personeel met kennis van zaken. En goed onderhoud van mijn MINI clubman voor een eerlijke prijs!

Droomaankoop

Met veel enthousiasme en volledige transparantie hebben wij bij Drive Unique onze 996 Turbo ingeruild op een jongere 996 Turbo. We hebben dit proces al zeer prettig ervaren en bevelen Drive Unique dan ook sterk aan.