Ervaringen onderhoudsbeurt e-208
Op 21 april '23 was ik voor een periodiek onderhoud van mijn Peugeot e-208 bij Nefkens Utrecht. Ervaringen:
- De software (touchscreen/kartografie) zou worden ge-update, werd vooraf gezegd. Op het reparatie-overicht stond dat dit was uitgevoerd. Maar thuisgekomen bleek dat dit helemaal niet was gebeurd.
- Ik ging er vanuit dat de kosten voor periodiek onderhoud voor een elektrische auto 169 EURO zouden zijn, zoals op deze website staat: https://www.peugeot.nl/services-en-onderhoud/onderhoud-uw-auto/onderhoud.html.
Maar toen ik mijn auto kwam brengen, werd een prijs van boven de 300 euro genoemd. Bleek dat het vervangen remvloeistof en interieurfilter niet in de prijs waren inbegrepen. Uiteindelijk heb ik het vervangen van remvloeistof niet laten uitvoeren, omdat dat nog niet nodig bleek. De kosten zouden duidelijker op de web-site moeten worden vermeld.
- De beurt is inmiddels 2,5 week geleden uitgevoerd, maar in de My Peugeot app zie ik niet dat het onderhoud is geregistreerd.