Dure reparatie, niet geheel probleemloos
Eerste reparatie ervaring met Nefkens, na 20 jaar gebruik te hebben gemaakt van een kleiner PCA service punt.
Diverse storingen werden gemeld door de boordcomputer, die uitmondde in een behoorlijk dure reparatie aan:
- Vervanging koppelings cilinder (hij ging niet meer automatisch geheel omhoog)
- Vervanging electrokleppen van de nokken as
- Vervanging absorptie vat brandstof.
Reparatie was binnen een dag gedaan, communicatie was ook duidelijk. Uiteindelijke prijs van de reparatie was vrij hoog (>2000 euro), geen idee of dit 'normaal' is bij een grote dealer.
Helaas was de kwaliteit van de reparatie wat minder, want een dag later bleek de klem van de koppelingsslang los te zijn gelaten, waardoor ik stil stond langs de weg.
Het werd wel snel opgelost (binnen 10 minuten was er een monteur en twee uur later werd m'n auto gerepareerd afgeleverd voor m'n deur.)
Wel jammer vind ik bepaalde kosten die worden standaard worden gefactureerd: bijvoorbeeld het uitlezen van de computer (90 euro!). Dan is er verder nog niets gedaan. Ik zou verwachten dat deze kosten zouden vervallen als men ook een reparatie bij ze zou uitvoeren. (Deze ervaring had ik wel altijd bij m'n voorgaande kleinere (Peugeot) garage, maar misschien is ook dit een eigenschap van een grotere Peugeot dealer.)
Ik ben niet iemand die verstand heeft van auto's en het is voor mij ook een gevoelskwestie of Nefkens m'n vertrouwen ook nog krijgt in de toekomst met de andere Peugeots in de familie. Momenteel voel ik me hier erg onzeker over.