Belabberde service
1,5 jaar geleden een nieuwe 5008 gekocht ter waarde van ruim 41 000 euro. Vlak voor vertrek vakantie bij controle van de bandenreparatieset bleek er een bruine vloeistof in het zakje te zitten. Het zakje was al 1,5 jaar opgeborgen op de plek waar hij bij aflevering zat, namelijk het vak met luikje bij de linker achter passagier.
Kan gebeuren dus even langs de dealer, echter werd daar geconstateerd dat de vloeistof van buiten het zakje moet zijn gekomen. Hoe dan?!? Samen het vak bij de stoel bekeken, helemaal droog en de andere spullen waaronder lampjes en compressor helemaal droog. Geen vochtsporen. Het zakje was intact en er zit een beluchtingsgaatje in en aan de buitenzijde was het zakje helemaal schoon. In theorie zou ik dan met een spuit of door onderdompelen water in het zakje hebben laten lopen? 15 minuten discussie verder maar de medewerker was ook na overleg onverbiddelijk, de vloeistof was van buitenaf in het zakje gekomen.
Ik moest het bedrag van 30 euro afrekenen als ik een nieuw setje wilde. Mijn woord tegen het woord van de medewerker maar met wat boerenverstand is de redenatie dat er van buiten vloeistof in is gekomen mijns inziens volstrekt ******.
Ik begrijp niet dat als ik 1,5 jaar geleden een nieuwe auto ter waarde van ruim 41 000 koop dat het Nefkens deze 30 euro waard is de discussie aan te gaan en voet bij stuk te houden met betrekking tot een *****e theorie.
De service van de garage in de buurt is wat dit betreft een stuk beter en de auto gaat na het verstrijken van 2 jaar garantie daar voor onderhoud naar toe.