Onduidelijkheid over kosten
Wederom werd mij bij inname van de auto een andere prijs overlegd dan op het moment van het maken van de afspraak. Dit is een of twee beutrten geleden ook gebeurd.
Tijdens maken van afspraak specifiek gevraagd welke service-items bovenop de basisbeurt komen op basis van leeftijd, kmstand en onderhoudshistorie en bijbehorende totaalprijs.
Bij inleveren auto (dus voordat de auto binnen stond) kwamen er zaken bij met een verdubbeling van prijs tot gevolg.
Navigatie-update vergelijkbaar verhaal. Update kost aan de telefoon 149 euro, bij inleveren 59, blijkt naderhand alsnog 149 (begrijp sowieso niet waarom navigatiesoftware anders behandeld wordt dan motor management software, wat beide af-fabriek systemen zijn, maar dat terzijde).
Verder viel mij bij thuiskomst op dat voor de basisbeurt 249 euro is gerekend, terwijl er volgens Nefkens site een ander tarief geldt voor auto's ouder dan 5 jaar.
Afspraak maken voor onderhoud loopt niet gladjes. Eerst afspraak gemaakt, drie dagen later werd ik wederom gebeld met de vraag de auto vroeg te brengen ivm distributieriem. Ik heb toen prijsopgave gevraagd, maar die is nooit verstrekt.
Nadat de afspraak was ingepland is mijn vrouw nog meerdere keren gebeld om onderhoud in te plannen, terwijl de afspraak reeds was gemaakt.
Afspraak inplannen liep vorig jaar ook al erg stroef. Ik hecht eraan om mijn auto te laten onderhouden bij de merkdealer, maar deze manier van werken maakt het moeilijk om vooraf een eerlijke inschatting te krijgen met welke kosten ik wordt geconfronteerd en of dealeronderhoud wel de juiste keuze is voor een auto buiten de garantieperiode.