communicatie kan beter
Ik heb een onderhoudsbeurt met bandenwissel geboekt in februari. Hiervan weet ik dat dit rond de 400 euro zal zijn, zonder de bandenwissel.
Nu wordt ik in de ochtend bij afleveren geconfronteerd met een rekening van waarschijnlijk 980 euro, mits er niets mis is. Ik heb een handtekening gezet, beetje twijfelend aan mijzelf.
Bij ophalen heb een opmerking over de prijs gemaakt dat het toch wel veel is, als reactie krijg ik "de tijden van een beurt voor 150 euro zijn voorbij mevrouw". Dat snap ik wel, maar dit is wel van andere orde.
Ik snap de extra informatie op de website bij het boeken van de onderhoudsafspraak, dat er nog iets extra bij kan komen, maar voor 500 euro aan extra zaken vind ik echt veel, te veel omdat ik het niet duidelijk had in de ochtend.
Mijn auto is 2 jaar oud, 43000km gelopen. Bougiewissel, allerlei filters, reinigingen e.d. zijn uitgevoerd. Waarom wordt ik daar niet van te voren van op de hoogte gesteld? Ik boek een onderhoudsbeurt waar vervolgens van alles bij komt, wat ik pas te horen krijg bij het leveren van de auto. Dan kan ik niets meer.
En dat er zaken onderhouden worden snap ik, maar ik mis alle tijdige communicatie hierbij. Bel even met wat er gaat komen of mail met wat er moet gebeuren bij deze km stand. Dan ben ik voorbereid.
Het had namelijk geen verschil uitgemaakt, mijn auto moet onderhouden worden en dat doen jullie prima. Maar deze gang van zaken vind ik niet netjes.