Een professionele en prettige begeleiding met de juiste persoonlijke adviezen.

In drie sessies heeft Karin Bolder van Symbus mij op een fijne manier de goede richting op gewezen naar een passende nieuwe werkomgeving. Door middel van een fijn open gesprek en het invullen van lijsten die weergeven waar mijn persoonlijkheid ligt, wat mijn eigenschappen en talenten zijn, leerde ik inzicht te krijgen in de geschikte keuze van een nieuwe baan. Hierbij heeft de beroepskeuzetest ook geholpen. Karin heeft mij gewezen op een informatieavond voor werken in de zorg en welzijn. Daarna heeft ze mijn sollicitatiebrief en CV aangescherpt en al snel daarna heb ik een passende baan met opleiding in de zorgsector gevonden.

Zeer prettig

Toen ik vanuit UWV moest starten met een reintegrate traject had ik daar een beetje een raar idee over.... niet weten wat je te wachten staat. Eenmaal gestart vond ik het erg verhelderend en eigenlijk zelfs prettig om zaken voor mezelf goed helder te krijgen. Dit heeft mij enorm geholpen in mijn proces qua ontwikkeling. Mijn coach Nicole was ontzettend begripvol en waar nodig zorgde ze ervoor dat ik niet weer teveel van mezelf vergde. Alles op zijn tijd. Al met al een hele prettige ervaring.

Prima begeleiding

Prima begeleiding ook al heb ik zelf veel al opgepakt maar voor de feedback en ideeën was het heel veel om te sparren. Wel jammer (kleine kanttekening) dat toen ik hiermee begon gevraagd heb of ze ook in de detailhandel en zorg/welzijn konden helpen en niet alleen in de technische sector toen werd er telefonisch gezegd dat dat wel zo was maar in de praktijk is dit niet zo, een gemiste kans en vindt wel dat dit goed moet worden gecommuniceerd. Nu heb ik zelf die kanalen opgezocht maar voor mensen die dit zelf niet kunnen zou het fijn zijn als Symbus daarmee kan helpen.

Ik heb een prettige belevenis gehad met Symbus alles is prima verlopen

Prettige begeleiding

Karin van Symbus heeft me prettig begeleid met het scherper krijgen van mijn loopbaanwensen. Wat mij betreft de juiste verhouding van theorie/tests en gesprekken, waardoor de inzichten onderbouwd en tegelijk ook persoonlijk zijn.

Leerzaam en verhelderend

Het coaching traject dat ik hier heb gevolgd heeft me nieuwe inzichten gegeven over mijn persoonlijkheid en hoe ik mijn loopbaan verder ga oppakken.

Ze kijken echt naar wat iemand nodig heeft.

Zeer prettig contact gehad met Goverien en Bianca bij het 2e spoor traject. Ze luisteren goed en voelen precies aan wat je nodig hebt. Heb de begeleiding als zeer waardevol ervaren.

Blij met luisterend oor en gerichte hulp.

Dank voor het mij aan de hand nemen na mijn plotselinge ontslag. We hebben een volledig outplacementtraject, vanaf de basis doorlopen. Dat was voor mij heel prettig en opbouwend. Mij is de ruimte gegeven om mijn verhaal te doen en het tempo van het traject te bepalen. Het was heel fijn gerichte handvatten te krijgen en advies op cv, sollicitatiebrief en -gesprek. Ook kreeg ik goede tools mee om een passende baan te vinden. Dat is gelukt!

Door de begeleiding van Symbus ben ik enorm gegroeid

Na een burnout ben ik bij Symbus terecht gekomen. Daar werd ik begeleid door Karin Bolder. Zij heeft mij stapje voor stapje weer vertrouwen gegeven, in zelfvertrouwen en kunnen. Ik ben heel erg gegroeid en heb nu erg leuk, nieuw werk gevonden!

Wegwijs gemaakt om een eigen zaak te beginnen.

Tijdens mijn ziektewet kwam ik onder begeleiding van Nicole vanuit het Symbus. Zij heeft mij geholpen om alles voor te bereiden om een zaak op te starten. Van intensieve coaching gesprekken om inzicht te krijgen in je eigen kunnen tot aan een financieel plan. Nicole is rustig, inlevend, wijs in de route van het UWV tot aan de kleine regels van de overheid. Nicole is een echte topper en ben haar dankbaar voor alle begeleiding en lessen.

Fantastische ondersteuning, veel deskundigheid en betrokkenheid!

Met veel plezier kijk ik terug op het afgelopen jaar waarin ik bij Symbus een werkfit traject heb gevolgd. Ik heb het traject als ontzettend waardevol ervaren. Nicole heeft mij onder andere geholpen om meer zicht te krijgen op mijn kwaliteiten, vaardigheden en ook valkuilen, we hebben verschillende testen gedaan waarbij we zowel naar mij als persoon hebben gekeken als naar wat passend zou zijn qua werk en we hebben diverse gesprekken gehad. Iets waar ik het afgelopen jaar veel aan heb gehad, maar ook voor in de toekomst nog vaker naar zal terugkijken. Voor mij was het een zoektocht van het helemaal niet meer weten wat ik wil qua werk naar uiteindelijk het schrijven van een ondernemingsplan voor een onderneming waar ik in 2022 mee ga starten. Aan het begin van het traject had ik deze mooie uitkomst niet durven dromen :) Nicole heeft me in dit traject helemaal begeleid. Ze was altijd erg behulpzaam, weet veel van zaken af, legt alles goed uit, met vragen kon ik altijd bij haar terecht en ze denkt echt met je mee. Ze is een echte topper! Toen ik zelf aan het begin stond om een re-integratie bedrijf te zoeken heb ik veel reviews gelezen en uiteindelijk voor Symbus gekozen, nu kan ik zeggen dat ik daar nooit geen spijt van heb gehad. Ze hebben echt oog voor wie je bent, nemen de tijd voor je en maken samen met jou een trajectplan dat bij jou past. Ik zou Symbus dan ook zeker aanraden.

Fijne samenwerking.

Mijn ervaring is super. Er is alle tijd genomen om alles uit te leggen. Duidelijke testen gedaan, en daarna ook weer goed besproken. Ook werd er goed geluisterd als ik wat vertelde, dat vond ik erg fijn. Verrijkende ervaring en zeer zeker het aanbevelen waard.

Duidelijk beeld gekregen

Een duidelijk beeld gekregen samen met Karin, heldere begeleiding gekregen. Mooi dat er met een speldenprik door je heen geprikt wordt.

Zeer goede begeleiding gehad!

Na een tijdje thuis te hebben gezeten heb ik via het UWV een Werk Fit traject bij Symbus mogen doorlopen. De begeleiding was zeer goed en het heeft er toe geleid dat ik nu weer een fulltime baan heb waarbij ik mij prettig voel. Hierbij hartelijk dank aan Symbus waar ik met een tevreden gevoel op terug kijk.

Snel en kundig

Symbus heeft op basis van een vooraf bepaald profiel kandidaten getoetst. Dit bespaard onnodige gesprekken en maakt een snelle beslissing mogelijk .

Meedenkend en menselijk

Ik word gezien en gehoord. Er wordt altijd in kansen meegedacht. Professioneel gehandeld en flexibel, afspraken werden snel gemaakt. Tijdens de afspraken werd er altijd kritisch maar met een menselijk "touch" gekeken naar mogelijkheden.

Prettige en professionele ondersteuning in een informele sfeer.

Professionele ondersteuning op maat gehad door vakkundig personeel. Op een erg vriendelijke en informele sfeer het proces van A tot Z doorlopen met goede resultaten. Veel inzicht verkregen in mijn kwaliteiten, valkuilen en passende functies & bedrijven die bij mijn interesses en competenties aansluiten. Naast het zakelijke ook ondersteuning ervaren dmv een luisterend oor en opbeurende gesprekken bij momenten dat het met mijzelf qua gezondheid minder goed ging. Ik ben erg tevreden, ga zo door!

Zeer prettig geholpen bij twijfels binnen loopbaan

Zeer prettig en professioneel geholpen tijdens twijfels binnen mijn loopbaan. Persoonlijk contact, tools om duidelijkheid te scheppen en prettige en oprechte vragen om mij verder te helpen.

Deskundig en praktisch toepasbaar advies

De loopbaansessies met Nicole vond ik waardevol. De leuke opdrachten die inzicht geven in waarnaar je toe wilt. De praktisch toepasbare tips over bijv. Linkedin en het kritisch meekijken met een sollicitatiebrief. Zelf tussen de sessies door ondersteunde ze per e-mail. Ze staat echt naast je maar met een positief kritische blik. Nicole bedankt!

Een stap in de goede richting!

Na het opzeggen van mijn baan (waarin ik me al een tijdje niet meer op mijn plek voelde) en een ingrijpende verandering in mijn persoonlijke situatie wist ik niet meer welke kant ik op moest. Dat ik niet verder wilde met hetgeen ik deed was het enige wat ik zeker wist. Ik ging een loopbaantraject aan met Symbus. Bianca nam te allen tijde de tijd voor mij, we hadden waardevolle gesprekken en ze gaf me de ruimte mijn proces er in mijn tempo te laten zijn. De opdrachten gaven heel veel inzicht in mijn competenties, waar mijn interesses liggen en wat ik vooral niet meer wil. Vanuit deze basis kon ik verder en het vooral ook op mijn pad laten komen. Een echte aanrader dus om dit traject te volgen bij Symbus als je het even niet meer weet!

De gesprekken waren prettig en de vragenlijsten zeer nuttig.

Ik heb de gesprekken met Karin als erg prettig ervaren. Ze legde aan het begin goed uit hoe ze het traject wilde aanpakken en waarom ze bepaalde vragenlijsten inzette. Daarnaast vroeg ze regelmatig waar ik behoefte aan had. Bij de beroepentest had ik bij het zien van de (beknopte) uitslag eerst mijn twijfels over het nut ervan, maar door er samen doorheen te gaan begon ik steeds meer de waarde ervan in te zien en uiteindelijk heb ik er veel informatie uit kunnen halen. Door middel van dit traject heb ik echt een duidelijker beeld gekregen van de carrièrerichting die ik op kan gaan.

Een leerzame ervaring over mijzelf, wie ben ik, wat kan ik, waar sta ik voor en wat zoek ik.

Mijn ervaring over Symbus is positief. Als je na tig dienstjaren zonder werk komt te zitten voelt dit niet goed. Je zelfvertrouwen in je kunnen gaat flink na beneden. Het is dan fijn als iemand met je mee denkt, mee kijkt in wat jij kunt en wat jij wilt. Uiteindelijk moet je het zelf doen. Maar de steun, de handvaten en het luisterend oor vanuit Symbus heeft mij hier zeker bij geholpen.

Grote hulp gebleken met het zoeken naar een nieuwe baan

Kundig,begripvol,persoonlijk en professioneel.

Weloverwogen aanpak om de juiste kandidaat te matchen.

Prettig, plezierig, goed luisterend, mogelijkheden zien en juiste afwegingen maken.

Een fijn, professioneel traject waarin ik mezelf beter heb leren kennen.

Gelijk vanaf de eerste afspraak had ik een fijne klik met Karin. Ze heeft veel kennis en zet je aan het denken. Ze is enorm gedreven en doet er alles aan om tot een gewenst resultaat te komen. Werkt iets niet dan gooit ze het over een andere boeg. Als het uiteindelijke doel maar wordt bereikt. Ze laat zich niet snel uit het veld slaan. Ik heb mezelf beter leren kennen. Weet wat er bij mij past en wat minder. Soms verrassend, maar soms ook een bevestiging van wat ik zelf al dacht. Doordat ik beter weet wat ik wil en wat ik kan heb ik meer zelfvertrouwen gekregen. Ik kan het iedereen aanraden. Het is verhelderend, werkt stimulerend en je krijgt er energie van. Een traject als dit brengt je altijd iets.