Een betrokken, sympathieke en efficiënte werkwijze.

De gesprekken zijn duidelijk genoeg geweest. Na ontvangst van de documenten vanuit ex-partner en mij werd er snel gehandeld. Zowel telefonisch als per mail werd er ook snelle reacties ontvangen. Fijn dat zo een bedrijf doet wat er wordt gezegd.

Mediation volgens het boekje

Richard is een mediator zoals het hoort. Professioneel, deskundig en betrokken, zonder ook maar op enig moment partij te kiezen. Vervalt niet in nodeloze details, laat de scheidende lieden veel keus en vrijheid, maar houdt tegelijkertijd heel goed de touwtjes in handen. Hierdoor is (in mijn geval) alles zeer snel en goed verlopen. Van een dergelijke aanpak kunnen veel advocaten nog wat leren.

Goede begeleiding

Op een vakkundige manier wordt toegewerkt naar een echtscheidingsconvenant. Indien er twjfel was over toepassing van de wet, dan werd dit nagevraagd bij een jurist door de scheidingsmediator. Mediation is prima voor de gebruikelijke standaard afwikkeling voor een scheiding. Wel ben ik van mening dat een vrouw beter een vrouwelijke mediator kan zoeken en een man een mannelijke.

• Betrokkenheid

Veel kennis van zaken en neemt de tijd

Richard is een rustige en duidelijke mediator. Neemt de tijd voor je en legt alles goed uit. Heeft veel verstand van zaken en verteld duidelijk wat er allemaal gaat gebeuren, wat er nodig is en wat er allemaal op je af gaat komen. Helpt je op elk vlak en heeft een groot netwerk waarmee hij je andere mensen kan aanwijzen die je met andere belangrijke zaken verder kan helpen (denk aan hypotheekadviseurs, notaris e.d.) Ik ben uiterst tevreden over Richard en zou hem zeker willen aanraden.

Voel me gehoord

Richard heeft een rust over zich en een goed luisterend oor. Vraagt door waar het nodig is maar geeft ook ruimte. Hij is ook zeker niet partijdig en wil dat we er goed samen uitkomen.

• Betrokkenheid

Richard is een fijne kalme en geduldige mediator

Richard is vriendelijk en kan goed en geduldig uitleggen wat de belangen en mogelijkheden voor beide personen samen én apart zijn. Door zijn kalmte blijft het gesprek gaande en was er alle ruimte voor vragen en afwegingen. Daarnaast beschikt Richard over grote kennis met betrekking tot belastingen en hypotheken. Ondanks het verdriet en de nare beslissingen die gemaakt moesten worden heeft zijn begeleiding bijgedragen aan een prettig proces.

Correct

Super vriendelijke correcte man. Duidelijk in zijn uitleg van de stukken en alles snel geregeld. Voordat Richard kwam hadden we zelf al het meeste besproken en samen eens met de echtscheiding. Dat scheelde natuurlijk. Binnen een paar weken alles rond.

• Betrokkenheid

Alles is netjes afgerond en duidelijk besproken. Van alles word je netjes op de hoogte gehouden gedurende het proces. Hele vriendelijke en meelevende man die het beste met iedereen voor heeft. In een tijd van deze beslissing vond ik het belangrijk iemand tegenover me te hebben die zich wel een beetje kan inleven in de situatie en dat doet hij zeker. Ik zou Richard zeker aanbevelen.

Fijne, maar kordate aanpak

Richard heeft zich van het begin tot het eind correct en met aandacht voor beide partijen opgesteld. Het traject verliep met horten en stoten, maar dat was hem zeer zeker niet aan te rekenen. De opgestelde documenten waren prima in orde en ik kan Richard zeer zeker aanbevelen voor iedereen die een uitstekende mediator zoekt.

Geweldige mediator

Richard is iemand die op zeer prettige en menselijke wijze met belang voor beide partijen en betrokken kinderen de zaken deskundig oppakt. Hij denkt in oplossingen en mogelijkheden. Richard heeft belangeloos meer tijd in onze bemiddeling gestoken dan vooraf afgesproken. Ik zou een ieder wie voor de vervelende taak van een echtscheiding staat Richard aanraden.

• Betrokkenheid

Door de professionele begeleiding verliep het hele proces erg soepel!

Richard is zeer professional en behulpzaam, mede dankzij deze eigenschappen verliep het proces erg Soepel. Ik kan Richard echt aanraden hierom en ook de communicatie verliepen efficient en vloeiend.

Prettig geholpen

Prettig geholpen

• Betrokkenheid

Een fijne bemiddelaar om tot goede afspraken te komen.

Ik ben zeer tevreden. Vakkundig en snel zijn de woorden die als eerste in mij opkomen. Zeer goed bereikbaar en je kunt met al je vragen terecht. We hebben niet lang hoeven wachten op informatie of antwoorden op vragen. Vaak kregen we binnen een dag al antwoord.

• Betrokkenheid

Wij hebben Richard ervaren als een betrokken persoon.

Richard is rustig, vriendelijk, belangstellend, deskundig. Hij weet veel en als hij niet direct antwoord kan geven, zoekt hij het voor je uit. Richard is de deskundige mediator, maar laat zich ook als persoon zien.

Persoonlijk en kundig

Vanaf het eerste contact met Richard bij mijn ex thuis voelde de mediation persoonlijk en vertrouwd. Richard verstaat zijn vak en zorgt voor een snelle afhandeling als ex partners het er samen over eens kunnen worden. Alle mogelijkheden worden besproken en het convenant zit goed in elkaar. Binnen 3 maanden was alles rond. Ik raad hem zeker aan als mediator

Super service!

Super vakkundig en ook top service een aanrader

• Betrokkenheid

Zeer deskundig in zijn vakgebied, zeer goede communicatie en bereikbaarheid en vlotte afhandeling!

Dhr Richard Gregoire verstaat zijn vak en is heel goed benaderbaar. De gevraagde opdrachten zijn zeer accuraat en vlot behandeld en afgehandeld. Ik heb al vaker gebruik gemaakt van de diensten van dhr. Richard Gregoire en alle keren naar volle tevredenheid.

• Betrokkenheid

Structuur en duidelijkheid in roerige tijden

Richard schept structuur en duidelijkheid met zijn nauwkeurige en voortvarende optreden. Zodoende konden wij goede afspraken maken over zaken die geregeld moesten worden. Daarnaast een prettig en toegankelijk persoon.

Over Dé ScheidingsMediator

Dé ScheidingsMediator bestaat uit een selecte groep ervaren MfN-registermediators die allen gespecialiseerd zijn in bemiddeling bij echtscheiding. Vaak zijn ze ook rechtbankmediator en werken ze samen met de Raad voor de Rechtsbijstand. De meesten zijn erkend family mediator en allen zijn als MfN registermediator aangesloten bij de Mediatorsfederatie Nederland (MfN): een waarborg voor kwaliteit. Veel aangesloten mediators hebben een financiële achtergrond en/of zijn juridisch geschoold.