Beperkte lesstof; veel extra waarde in lessen/docent

In het verleden heb ik al Lean Yellow Belt gedaan en ik vond de verdieping - die wel verwacht was- binnen de Lean Green lesstof minimaal. De lesstof zelf was beknopt, ten dele slecht geschreven (spelfouten) en een deel van de online omgeving was een exacte kopie van het boek. Ook was de lesstof/omgeving m.i. niet in evenwicht, met een zwaartepunt in de Define fase en daarna hoofdstuk die nauwelijks de helft zo dik waren. Het examen was nauwelijks een test, met ongeveer 90% vragen uit de oefenomgeving. In scherp contrast vond ik de lessen/docent wel een toevoeging, omdat dhr Elferink binnen de beperking van de geboden tijd, met zowel anekdotes uit de praktijk als interactief doorvragen naar eigen beleving een verdieping aanbracht in de lesstof

Uitstekende training

Erg interessant

Leerzame en interactieve cursus

Ik heb deze training als zeer prettig ervaren. De trainer bleef niet te lang hangen bij de theorie en liet ons vooral zelf oefenen met de lesstof. Er was veel interactie gedurende de lessen wat, zeker gezien het tijdstip van de lessen (in de avond), erg prettig was. Op deze manier was het makkelijk om de aandacht erbij te houden.

Lean Green Belt: de hybride omgeving werkt prima en de docent is kundig en betrokken

De opleiding Lean Green Belt verliep prima. De docent is kundig en betrokken en probeert iedereen goed mee te krijgen. Ook het hybride gedeelte is goed geregeld. De website is heel soms een beetje langzaam, maar stelt uiteindelijk nooit teleur. Het boek is ietwat beknopt in vergelijking met het boek van Yellow Belt bij een andere aanbieder; het is echter wel compleet genoeg om het examen te halen en de praktijkopdracht te kunnen doen.

Toegankelijke opleiding met genoeg uitdaging

In tijden van corona is dit een top omgeving en manier van studeren. Fijne begeleiding en interessante materialen en opdrachten.

Goede Kwaliteit! Ontzettend goed georganiseerd, liep als een zonnetje! Aanrader

Hele goede training, ook de online middelen waren van goede kwaliteit, zou iedereen deze blended training aanraden

Perfecte balans tussen theorie en praktijk

De training heeft me geholpen met toepasbare methodieken om mijn eigen verbeteringen te realiseren. De leermethode met deels in eigen tempo E-learning maar ook wel verschillende klassikale momenten om ervaringen te delen, beviel me goed. Veel praktijk discussie gehad en zeer deskundige maar vooral prettige trainer.

De leraar was aardig en ervaren maar de stof vond ik saai

De leraar was aardig maar de stof vond ik saai.

Beste Meral, Bedankt voor jouw beoordeling. Wat jammer dat je de inhoud saai vond! Jouw werkgever heeft je ingeschreven voor deze training. Misschien sloot de training niet helemaal aan bij jouw ambitie? Met vriendelijke groet, Henk

Goede introductie van Lean

Ik vond de trainer Herman goed, zeker de eerste training was een goed een leuke binnenkomer, omdat er gelijk praktische zaken werden gekoppeld met Lean. Dat was denk ik ook het voordeel dat de Les klassikaal was i.p.v. online. Lessen via teams waren prima, maar je mist toch de echte interactie. De online leeromgeving vond ik ook duidelijk. Verder vond ik de training nog wat te vroeg aangezien, ik pas net begonnen ben bij een opdracht en dan is de praktische uitvoer van Lean toch persoonlijk wat lastiger.

Veel van geleerd en erg goede leraar

Met een leuk team de training doorlopen onder leiding van een aardige en zeer ervaren lerrar. Echt een aanrader.

Interactief, sociaal, leerzaam

Ik heb geleerd dat er verschillende manieren zijn om tot een oplossing te komen. De meeste die mij is bij gebleven is de 5x waarom. Iets waar is als kind goed in was en nu eigenlijk ook goed kan inzetten voor probleemoplossing

Fijne training

Goede ervaring met de yellow belt Lean training. Het is erg goed te begrijpen voor een beginner. De syllabus is erg duidelijk en opgedeeld in niet al te grote stukken, zodat het makkelijk weg leest. De combinatie van opdrachten met literatuur help je om de stof je eigen te maken en echt te begrijpen waarom, en hoe de technieken werken. Ik zou deze training zeker aanbevelen aan beginners met Lean.

Leuke lesgever

Voor als je geen opleiding hebt gedaan die te maken hebben met (onder andere) procesoptimalisatie, is dit zeker een aanrader! Leuk lesgegeven.

Leerzame cursus met een zeer enthousiaste docent

Leerzame cursus met een zeer enthousiaste docent

Goede uitleg en een betrokken docent

De docent geeft goede en heldere uitleg en koppelt de theorie goed aan de praktijk. Daarnaast zijn de lessen interactief en dat is erg prettig.

Heel erg interessant en leerzaam

Ik heb de lessen en het tentamen als zeer interessant en leerzaam ervaren. Tijdens de lessen werden er ook vragen aan jou gesteld, zodat iedereen ook actief deelnam aan het collega. Verder werkte de online zeer prettig. Wel zaten er hier en daar een paar foutjes in, maar die zijn in de lessen al aangekaart.

Fijne trainer, heldere uitleg en veel waardevolle inzichten.

De trainer was erg vriendelijk, gaf heldere uitleg en wist iedereen bij de klassikale bijeenkomsten te betrekken. Het was duidelijk wat er van ons verwacht werd en eventuele vragen werden altijd snel beantwoord. De stof was toegankelijk en ik heb er veel waardevolle maar ook toepasbare inzichten aan over gehouden.

De kennis om verandering te brengen.

Mijn onbewuste kennis is in deze cursus tot het leven gekomen. Het gaat iets dieper met het analyseren van problemen , zodat je de echt oorzaak van problemen kan oplossen. En het biedt aan hoe je voor oplossingen kan komen.

Fijne Leerstof en zeer goede begeleiding

Lean Green Belt opleiding. helemaal top nu door naar Lean Black Belt. Veel van opgestoken en tot nieuwe inzichten gekomen zeker in relatie tot Model Based Enterprise.

In een hoog tempo dit traject doorlopen met een zeer deskundige en ervaren sensei. Mooi is dat ik de theorie en praktijkervaring van Henk meteen kan toepassen in mijn project. Waardevol en echte aanrader om met deze Black Belt bril naar je eigen omgeving te kijken. Dank Henk voor jouw energieke manier van lesgeven en de manier waarop je mij hebt getriggered!

Leerzaam, praktisch en interessant

Fijne trainer. Goede uitleg en houdt iedereen bij de les. Trainingen zijn interessant en toepasbaar in de praktijk. Lessen worden op een leuke manier gegeven, zodat je je aandacht erbij kunt houden Dia's zijn goed en overzichtelijk. Boekje is een beetje te langdradig terwijl dat voor de lessen niet nodig is.

Een echte aanrader als het gaat om Lean

Mijn ervaring was goed. Tijdens de lessen werd mij duidelijk, hoe de Lean gedachte werkt en hoe ik deze zelf kan toepassen. Het enigste nadeel vond ik het boekje "lean voor dummies". Ik vond de stof langdradig en weinig praktijkvoorbeelden voor een administratieve organisatie.

Bedankt voor je positieve feedback Rick! Het boekje 'Lean voor Dummies', die we bij de Yellow Belt en Orange Belt training gebruiken, wordt binnenkort vervangen door een leerboek dat we zelf ontwikkeld hebben. Groeten namens team Watson Academy, Henk Drenth

Goede interactieve lessen

Vier leuke, interactieve en leerzame lessen gehad voor de Lean Orangebelt. Duidelijke uitleg met ruimte voor vragen en gesprekken. Het was erg prettig!

Leerzaam op een volgbare manier

De lessen waren leerzaam op een volgbare manier. Trainer nam de tijd voor alle vragen en kon op een prettige manier uitleggen.

Goede docent, interessante leerstof, niet al te moeilijke opleiding, prima voorbereiding

Prima neergezette eerste keer via digitale platformen. Inhoudelijk goed voorbereid, interactief gemaakt door de docent, Wel lastig dat de gehele opleiding alleen maar digitaal gegeven is. Dat doet toch iets met de sfeer en/of het gewicht wat aan het resultaat gehangen kan worden.

Ambachtweg 23

2841 MA Moordrecht

0031-643119608

Over Academy van Watson & Associates

Al sinds onze oprichting in 2012 werken wij er dagelijks aan om fans te maken van onze opdrachtgevers. Wij bieden training, coaching én management diensten om organisaties klantgerichter, efficiënter en wendbaarder te maken. Onze opleidingen zijn flexibel planbaar en maken gebruik van moderne hulpmiddelen. Zo blijft u zélf de baas over uw agenda en behaalt u het maximale leerrendement. Het resultaat is top kwaliteit voor een betaalbare prijs.