Helemaal te gek.

Het was een geweldige ervaring om als oma uit het vliegtuig te springen. Dit was een item van mijn bucket list. Ik zou het zo weer overdoen. Een hele fijne ervaring om dit op texel te doen. Al de crew waren zeer vriendelijk en behulpzaam. Een hele goede aanrader. En extra dank voor mijn instructeur en vrolijke fotograaf en filmer die met me mee vloog.

om niet meer te vergeten

Dit was mijn eerste tandem parachutesprong ik heb niet geweten dat dit zo geweldige ervaring is. Diegene die dit willen doen niet aarzelen.

Wanneer mogen we weer?

Wat een super toffe ervaring. Elke seconde genoten. Tijdens de instructie heerste er een ontspannen sfeer, daarna mochten naar het vliegtuig waar we kennis konden maken met onze instructeur. Vervolgens gingen we het vliegtuig in en ook daar heerste een gezellige en ontspannen sfeer. Ik mocht het eerste uit vliegtuig uit en dat was genieten. We hadden mooi weer en een prachtig uitzicht. Na de vrije val mocht ik zelf sturen tot we gingen landen. Super geregeld allemaal. Alleen het inwisselen van de bongo bon was wat omslachtig, omdat je meerdere nummers bij je moest hebben.

Heftig! Super vet!

Niet wetend wat je moet verwachten ter aarde storten. Het heeft een bizarre indruk gemaakt en het was een prachtig uitzicht.

Wanneer mag ik weer?

Wat een geweldige ervaring! Natuurlijk spannend van te voren, maar echt een aanrader om te doen. Bij Paracentrum Texel wordt je ook goed geholpen en is het personeel uitermate vriendelijk. Van te voren gebeld om iets te bespreken en er werd meegedacht om ervoor te zorgen dat ik zonder problemen de sprong kon doen. Op de dag zelf wordt alles duidelijk met je besproken en het enthousiasme steekt aan, waardoor er een fijne sfeer is. Al met al; niet twijfelen, gewoon doen!

Geweldig!

Sprong vanaf 13000ft gemaakt. Relaxte en duidelijke uitleg gekregen van de instructeur die meespringt, waardoor het voor mij een hele relaxte ervaring was waar ik volop van heb genoten. Ik kan het iedereen aanraden!

Dit is zo geweldig!! Verveelt nooit

Fijne sfeer, goede voorbereiding en tijdens de vlucht lesje parachute springen gehad! Voor mij de derde keer ga zeker nog een jeer!

Geweldige ervaring; super professionele organisatie

Dit was echt top. Alles super professioneel. Goede uitstraling. Fijn persoon bij de ontvangst. Alles top geregeld. Goede doorstroom. Echt perfect!

Onvergetelijke ervaring!!!

Je weet niet wat je overkomt!! Tijdens het wachten zie je de instructeurs snel een nieuwe parachute pakken en naar de volgende springer lopen om een kort intervieuw te geven en je gerust te stellen. Vervolgens loop je samen naar het vliegtuig en krijg je nog de laatste instructies. Achterstevoren in het vliegtuig begint de spanning te komen en eenmaal op hoogte is het dan zo ver... Het moment dat je uit het vliegtuig springt is niet te beschrijven... Met suizende oren val je naar beneden en kijk je je ogen uit naar heel het eiland Texel. Eenmaal met een geopende parachute voel je je net een baby in een harnas en zweef je samen met je instructeur naar de basis. Het zelf mogen sturen van de parachute is voor achtbaan liefhebbers geweldig! Hou je daar niet zo van (zoals ik) dan zal je de misselijkheid snel opzij zetten voor deze geweldige ervaring. Achtbaanliefhebber of niet, je MOET dit zeker doen als je de kans krijgt!!

Amazing experience

Since forever sky diving was in my bucket list, and I can't imagine a better way to cross it! When we arrived at the center, the person in the reception was very helpful and nice, everything went very smooth, and my instructor was amazing! He explained everything perfectly in English, was very sweet, and I could see I could trust him fully from the start, he definitely made this experience beyond great! Thank you so much for this!

Iedereen moet dit ervaren!

Afgelopen weekend ben ik twee vrienden gaan skydiven en dit is een ervaring die iedereen moet meemaken! De briefing bij Paracentrum Texel is uitstekend, de instructeurs zijn heel ervaren en de sfeer is relaxed. Aansluitend kan je in het naastgelegen restaurant een hapje en een drankje doen om bij te komen. Super bedankt voor deze vette ervaring!

Totale waanzin.

Wat een ervaring. Zodra je de uitleg hebt gehad beginnen de zenuwen echt op te komen. Eenmaal in het vliegtuig hoef je eigenlijk nergens aan te denken. De instructeurs regelen alles en laten het allemaal heel normaal lijken. Voetjes uit het vliegtuig en naar achter leunen. Zodra de parachute opengaat mag je vrij snel zelf sturen als je wilt. Echt een top ervaring. Zodra we weer op texel zijn gaan we zeker nog een keer springen.

MEGA VET, voor herhaling vatbaar !!

Vorig jaar mijn vriend een sprong als kado gegeven. Hierin kon ik natuurlijk niet achterblijven. Een week van te voren geboekt, er was nog genoeg keuze uit tijden. Bij aankomst werd ons verteld dat er geen lange rij stond dus we mochten snel onze spullen in de kluisjes doen. wij haddenonze hond mee naar Texel en konden haar door de warmte niet in de auto laten. Gevraagd aan het personeel of ze op onze hond wilde passen, dit was geen probleem. Bedankt Brit! Terug naar de sprong, al snel werden we gereed gemaakt voor de sprong. Na een goede duidelijk uitleg mochten we dan in het vliegtuig stappen. Spannend, maar WAUW wat een ervaring! Een sprong om nooit te vergeten!! Na de sprong zijn we lekker gemaakt om een cursus te gaan volgen om ZELF te leren springen! wauw zo gaaf! Tot snel !! Nogmaals bedankt! een onvergetelijke ervaring!

ik vond het geweldig de sprong en alles erom heen was onzettend goed geregeld mijn complimenten

ik heb dit nooit eerder gedaan in mijn hele leven mijn vader wel min of meer dus ik wilde dat zijn zoon iets heel avontuurlijks heeft gedaan in zijn leven

Super gave ervaring

Super vriendelijke mensen allemaal. Maar wat een mega spannende sprong. Echt heel gaaf. Ik zeg volgend jaar ga ik zeker weer springen. Maar een rondvlucht lijkt mij ook een hele mooie ervaring.

GEWELDIG !

Al vele jaren het plan om een sprong te wagen . Nu ineens geboekt en wij (met mijn zoon en een vriend ) konden de volgende dag al terecht. Gesprongen met Maarten , heel gezellig met uitleg over alles wat er te zien was . Perfecte landing . Een dag om nooit te vergeten . Ik dacht nu of nooit ; ik ben al 75+ ! G E W E L D I G !

Wat een ervaring!

Deze vergeet ik niet snel! Van 4km hoogte uit een vliegtuig springen, echt vet! En een hele toffe relaxte instructeur die van alles verteld.

Geweldige ervaring

Fijn personeel, vriendelijk en geven duidelijke uitleg. Even spannend als je het vliegtuig uit glijdt. Ineens hang je boven Texel en zie je het hele eiland. Een paar draaiingen om alles goed te zien. De wind giert langs je oren en dan is daar de parachute waardoor er rust is. Even zelf wat sturen en daarna een zachte landing in het gras door de ervaren springer en een prachtervaring rijker.

Geweldige ervaring!!! zeker voor herhaling vatbaar

Echt een geweldige ervaring zeker voor herhaling vatbaar, de instructeur geeft duidelijk aan wat er gaat komen en wat je moet doen. Ze zijn ook heel goed met kinderen, ik heb samen met mijn dochter van 9 gesprongen en de instructeur van haar stelde haar heel goed op haar gemak en was heel vriendelijk. Bedankt voor de geweldige ervaring!!!!

Waanzinnig

Vanaf 13000ft hoog uit het vliegtuigje ‘gevallen’. Een minuut in vrije val en daarna zo’n 7 minuten zwevend in de lucht met de parachute uit. In één woord WAANZINNIG! Een paar snelle rondjes gedraaid door met de parachute te spelen wat een hee bijzonder gevoel gaf. Mijn buddy heeft ons weer veilig en wel op de grond gezet :) Zeker voor herhaling vatbaar!! Wij hadden er ook nog eens bijzonder prachtig weer bij, wat ervoor zorgde dat er een prachtig zicht was vanuit de lucht.

Episch

Ik heb de military static line course gevolgd. Hiervoor heb ik 1,5 dag theorie gehad en daar werd tot in de puntjes alles behandeld. De humor van de instructeur en de fijne sfeer op het paracentrum maakten het extra leuk. De eerste sprong vond ik persoonlijk best spannend, maar we waren allemaal echt goed voorbereid dus toen ik sprong wist ik precies wat ik moest doen en kon ik genieten van het prachtige uitzicht boven Texel. Instructie, sfeer, materiaal, omgeving, echt top! Bedankt mensen! Als ik weer eens op Texel ben, kom ik zeker nog eens terug.

No guts, no glory……

Zo mega vet! Iemand heeft me ooit verteld, als je twijfelt, dan moet je gewoon gaan!! Dus ja gewoon gaan en vraag of je Rob als instructeur mag, dan wordt je opleiding ineens naar 4000ft geheven ;). P.s. vergeet niet te archen like a mother f*cker.

Geweldige ervaring.

We hadden meld tijd gekozen van 10 uur maar door de boottocht waren we er al om 9.15 uur dit was gelukkig geen probleem. We gingen om 10 uur toen de lucht al in. Mijn dochter van 9 wou ook graag springen we zijn voor 13.000 ft gegaan. Het enthousiasme van de medewerkers waar we aan vast zaten haalde bij ons wel wat zenuwen weg al blijft het natuurlijk wel spannend. Super leuke sprong gemaak zelf ook nog even mogen sturen. Maar vooral heel dankbaar dat ik dit heb mogen doen samen met mijn dochter.

Heftig maar fantastisch

Geweldige ervaring. Overgehaald bij het inchecken om naar 13000 meter te gaan. Wat een goed advies! Van begin tot eind superfijn geregeld, fijne begeleiding en een top instructeur. En goed idee om een cameraspringer mee te boeken anders geloof je zelf niet dat je het gedaan hebt.

Atemberaubend!

Schon als kleines Kind, in jedem Texelurlaub, faszinierten mich die Fallschirmspringer. "Wenn ich groß bin, werde ich auch springen" , gesagt getan. 25 Jahre später mein erster Sprung. Eine mega Erfahrung. Tolle Organisation vor Ort und ein super nettes Team. Ich hatte mir einen eigenen Kameramann dazu gebucht. Hierbei erhält man sehr schöne Videos für die Erinnerung. Ich werde wieder springen und bestimmt auch wieder auf Texel! Weiter so!

Bedrijfsgegevens

Postweg 128

1795JS De cocksdorp

+31 (0)222 311464

[email protected]

Over PARACENTRUM TEXEL

Of je nu wilt leren parachutespringen, een tandem parachutesprong wil maken of een al gebrevetteerde sportspringer bent, Paracentrum Texel heeft alles in huis om je sprong(en) tot een succes te maken. Het paracentrum is sinds 1969 de mooiste locatie van Nederland om een parachutesprong te maken. Bij ons werken full-time professionele instructeurs die leven ván en voor het springen.

• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.