Onvergetelijk!!

Fantastische ervaring! Het liep ook allemaal gesmeerd en we werden geholpen door louter vriendelijke en gezellige medewerkers. Ook de instructeur die met mij sprong was prima! Een dikke vette aanrader als je van avontuur en een uitdaging houdt!

Spanning van het goede soort bij eerste sprong

Vriendelijk en duidelijk opgevangen door de medewerkers, vakkundig en duidelijk uitleg gekregen. Zowel bij de balie, filmers en springers. Gaf mij rust om te zien dat alle medewerkers wisten waar ze mee bezig waren. Iedereen is serieus met zijn werk bezig, zijn duidelijk en vriendelijk tegen de klanten. Het was op mijn springdag echt fantastisch weer, weinig wind en zon, heel fijn voor een eerste sprong. Mijn buddy bij de tandemsprong was heel rustig en duidelijk in zijn uitleg, zijn houding en communicatie straalde veel ervaring uit. Daardoor kon ik de laatste restjes onrust uitschakelen en de goede spanning toelaten! Tijdens de vlucht naar 13000ft. Kunnen genieten van het uitzicht. Toen de sprong, vrije val, zweven en alleen maar genieten. Ervaring die in mijn geheugen gegrift staat, ben heel blij dat ik het gedaan heb en ben bang dat ik het nog een keer wil gaan doen! Dank jullie wel voor deze ervaring!

Perfect geregeld, duidelijke uitleg, vliegtuig in en springen maar!

Sensationeel, onvergetelijk, blij dat ik heb meegemaakt.

Ik sprong op uitnodiging van mijn goede vriend Bob op 17-7 24. De leeftijd van mij en Bob is 78. Bob had al vier keer gesprongen, dus hij was goed vertrouwd met wat er ging gebeuren. Ik had een ambivalent gevoel, voorafgaand aan de sprong; nieuwsgierigheid won met nipte voorsprong van vrees. De vlot verlopende inschrijving en instructie gaven me een rustig gevoel, wat nog versterkt werd door de kennismaking met Martin, mijn tandem-parachutist. Hij vertelde dat hij vele duizenden keren gesprongen had, dus met hem zat ik wel goed. Het vliegtuig ging na vertrek zeer stijl omhoog, naar 9000ft. Op die hoogte ging het luik open en gingen de eerste solo-parachutisten van boord. Daarna de eerste tandemspringers. Bob ging voor mij, dus ik kon goed zien hoe het in z'n werk ging. Hij nam plaats op de drempel bij het luik, benen buitenboord, zijn tandemspringer achter hem. En daar ging hij, de diepte in. Op dat moment begon een hevige angst zich van mij meester te maken. Ik ging ook op mijn achterwerk schuivend samen met Martin naar het luik. Ik kreeg het spaans benauwd, maar wie a zegt moet b zeggen. En daar gingen we, het luchtruim in, naar mijn gevoel een wisse dood tegemoet. Alle ratio verloor het op dat moment van het gevoel. Tijdens de vrije val, die dertig seconden duurde, heb ik mijn ogen niet open durven doen. Na dertig seconden ging de parachute open en werd onze val met een flinke klap afgeremd. Vanaf dat moment had ik de belevenis die ik boven heb samengevat met de woorden sensationeel, onvergetelijk. Hier kunnen nog vele superlatieven aan toegevoegd worden zoals fenomenaal, fabelhaft, unieke levensgebeurtenis etc. We hadden veel geluk met het weer, want er waren wel mooie witte wolken, maar ik kon Tessel tussen de wolken door bijzonder goed zien. Deze vlucht duurde ongeveer 5 minuten. Ik mocht zelf ook sturen, dat was een mooie extra ervaring. Na de landing blijft de euforie van dit meegemaakt te hebben en de onuitwisbare messcherpe herinnering.

13000 ft 1 minuut vrije val, zeer gaaf! Vriendelijke mensen en goed georganiseerd, zeer mooie ervaring.

Absolute top ervaring

Dit was de dag van mijn leven....stond al jaren op mijn verlanglijstje.....super aardige meneer op mijn rug vertelde veel tijdens de sprong...echt geweldig.

Vreselijke spanning, maar zo tof !

Wat een ervaring, ik was zooo nerveus en wilde eigenlijk toch niet springen. Maar de springers en camera springers stelde je zo op je gemak, ze hebben zoveel lol in hun werk en dat dragen ze ook over ! Een onvergetelijke ervaring voor mij en mijn man !

In de lucht zo vrij als een vogel.

Magische ervaring door goede begeleiding

Een langgekoesterde wens is in vervulling gegaan door een Tandem sprong te maken. Op van de zenuwen maar door de juiste begeleiding toch “zorgeloos” kunnen genieten. De springbegeleider keek naar wat mijn wensen waren en we hebben daardoor een mooie vlucht naar beneden gemaakt boven Texel.

De belevenis van mijn leven

Heel zenuwachtig kwam ik op mijn verjaardag op Texel aan. De zenuwen werden direct beter, nadat ik kennis had gemaakt met mijn instructeur. In het vliegtuig had ik al prachtig uitzicht. Ik mocht als eerste springen. Het was adembenemend mooi. Je zag Vlieland en Texel mooi onder je. Ik mocht ook even sturen. Daarna een perfecte landing. Goed luisteren en doen wat je instructeur zegt. Dan kan er bijna niets fout gaan. Ik ga het heel graag nog een keer doen.

Uitstekende ervaring

Het was een cadeau van mijn vriendin en WAW wat was het gaaf. Goed gerelegd en een heel leuke instructeur van Brazil, Lucas, die mij geruststelde dat wij het een fantastische experience ga beleven en zo gezegd, zo gedaan! Echt een droom die was uitgekomen.

Super ervaring die je moet hebben meegemaakt!

Super ervaring die je moet hebben meegemaakt! De Tandemsprong was een verrassing voor mijn vriendin, die pas na 4 uur rijden erachter kwam wat we gingen doen… vanaf dat moment veranderde haar enthousiaste stemming volledig naar complete angst. Ze wilde absoluut niet springen, totdat we opeens werden omgeroepen om te springen. De instructeur stelde haar op haar gemak en vanaf dat moment veranderde de dramatische verrassing in een ervaring om nooit te vergeten! Ze zei hier wel bij dat ik haar de volgende keer niet meer zo mocht verrassen :)

zo ongelofelijk fascinerend

van tot in het vliegtuig stappen tot vallen in de lucht, het is een van de lekkerste gevoelen ooit. ik had het al een keer gedaan, en de tweede keer was zeker geen tegenvaller. de begeleiding en medewerkers zijn heel vriendelijk en ik zou alles eraan doen om nog een keer te springen!

Deze tandemsprong was geweldig

Deze ervaring vergeet ik nooit meer vomd het geweldig en heel bijzonder mijn moeder is overleden en toen ik boven een wolk hing was mijn gevoel dat ik dicht bij mijn moeder was echt bijzonder. En de mooie uitleg in de lucht van de instructeur wat ik allemaal zag was top. Gewoon een top ervaring met mooie beelden als herindering 1000 maal dank.

Geweldige ervaring!

Het ontvangst was goed en hartelijk. Omdat ik in een rolstoel zit moest ik eerst nog gekeurd worden, de persoon was direct aanwezig. Ik werd goed geïnstrueerd. Ik werd goed ondersteund en in het vliegtuig geholpen. De sprong was geweldig. Ik heb het geen seconde eng gevonden. Ze hebben prachtige foto's en filmpjes gemaakt tijdens de sprong en na een de landing stond alles klaar om me weer in de stoel te zetten. Het was een prima vlucht en heerlijke sprong, maar veel te kort!

Wat een ervaring en wat had ik een goede begeleider. Stelde mij op mijn gemak en vertelde over de omgeving. Voelde erg vertrouwd. Ook de begeleiding na de sprong was goed

Gaaf! Maar de briefing was niet volledig.

Een mooie dag met een vriendelijke receptie. In de hal aangekomen werden we helaas weinig geüpdatet over de situatie. Door het verzetten (door weeromstandigheden) van week naar weekend moesten we 25 euro per ticket bij betalen. Dat was ook niet top. Als laatste was de briefing heel minimaal, en daardoor de ervaring een stuk minder fijn. Veel werd last minut of tijdens het vallen verteld.

Super begeleider had ik voor en tijdens en na de sprong. Daar voelde ik mij helemaal veilig bij. Het was mijn eerste sprong en wist meteen dat ik het nog eens wil gaan doen. Paracentrum Texel kan ik echt aanbevelen. Van het begin van t boeken, het springen, het verblijf Daar echt fantastisch.

Het was magisch mooi!

Mijn ervaring met Anouk was ontzettend tof! Ik mocht boven in de lucht het as van mijn vader uitstrooien op zijn sterfdag een jaar geleden. Anouk koos een speciale plek waar we met een omweg kwamen. Dat was zo'n bijzondere plek! We kwamen daardoor ook als laatste beneden, echt super gaaf dat Anouk dit voor mij deed. Anouk heeft het ook allemaal heel mooi gefilmd! Dank daarvoor! Ik zou het zo weer doen en dan spring ik voor mezelf. Alleen jammer dat de kraag van m'n leren jasje in mijn nek klapperde, maar daar kunnen we alleen maar van leren!

Het was een prachtige ervaring, lekker spannend maar absoluut niet eng.

Op het centrum hangt een hele ontspannen sfeer. De één zit een parachute te controleren en anderen zitten of liggen relaxed te wachten totdat er voldoende mensen zijn om het vliegtuig te vullen. Als duo springer wordt je wel een beetje aan je lot overgelaten. Omdat niet kunt zien wie er nog meer gaat duo springen maak je pas bij de briefing contact. We waren lekker snel aan de beurt. Moesten een half uurtje wachten. Al met al zou ik zo weer gaan springen wat een adrenaline kick.

GEWELDIG

Super ervaring bij Paracentrum Texel. Fijne begeleiding en vriendelijk personeel. Een mooie herinnering voor het leven!

Het was geweldig.

Door een relaxte begeleider was het fantastische ontspannen sprong.

GEWELDIG!

Enorm professioneel en toch menselijk. Ik was hartstikke zenuwachtig maar mijn instructeur (uit Portugal) stelde me helemaal op mijn gemak en gaf voortdurend uitleg over alles wat er ging gebeuren en wat ik allemaal zag. Als eerste in het vliegtuig en als laatste gesprongen, dus ben lekker lang boven geweest. Petje af!

Alles lekker relaxed goede uitleg en een geweldige ervaring. Puntje van kritiek ik kom helemaal uit hongarije om te springen op texel en ik kan geen t-shirt krijgen met i did it and i did it 11 jarige adele

Dit was de 6e keer dat we probeerde te springen, de andere 5 keer gingen niet door ivm met weersomstandigheden maar wat was het wachten waard, het weer stond aan onze kant en wat was het uitzicht mooi. Alles werd netjes uitgelegd en je wordt door de instructeurs goed door het process begeleid.

Postweg 128

1795JS De cocksdorp

+31 (0)222 311464

Over PARACENTRUM TEXEL

Of je nu wilt leren parachutespringen, een tandem parachutesprong wil maken of een al gebrevetteerde sportspringer bent, Paracentrum Texel heeft alles in huis om je sprong(en) tot een succes te maken. Het paracentrum is sinds 1969 de mooiste locatie van Nederland om een parachutesprong te maken. Bij ons werken full-time professionele instructeurs die leven ván en voor het springen.