Fijne mediator!

Petra is een mediator die kan luisteren, begrijpen en je toch knopen door laat hakken. Ons proces heeft zij op vakkundige en integere wijze begeleid.

Prettig, helder en geduldig

Ondanks dat het geen leuke tijd is en beslissingen genomen moeten worden, die je vooraf niet gedacht had, heb ik het traject als zeer prettig ervaren. Petra stelt ons op het gemak, is helder in haar uitleg en probeert er voor iedereen het beste van te maken!

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Zeer deskundig, correct en zeer gestructureerd

De aanleiding voor het inschakelen van een mediator is nooit leuk maar door Petra wordt alles zeer deskundig begeleid, waardoor erger leed wordt voorkomen. Ze werkt zeer gestructureerd, is helder in haar communicatie en laat iedereen in zijn/haar waarde. Zeer correct.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Niet van wat ik ervan verwacht had!

Geen fijn gevoel over de mediation, dit kwam grotendeels door de keuze die gemaakt werd door Petra om mijn (inmiddels ex vrouw) te laten bijstaan door een advocaat, die onze beide belangen zou behartigen. Nou dit was niet het geval. Haar belangen werden behartigd en niet die van mij. Als ik terug kijk op deze nare situatie dan was ik hoogstwaarschijnlijk niet voor mediation gegaan maar had ik meteen een advocaat in de arm genomen. Ben blij ik dit hoofdstuk dicht kan slaan.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Beste Mischa, Dank voor jouw review waarin je een van de onderwerpen die in jullie mediation speelde benoemt. Aan het eind van ons kennismakingsgesprek vertelde ik jullie dat ik de mediation alleen kon aannemen als jouw (ex) partner binnen de mediation een eigen advocaat zou inschakelen. Een mediation kan immers alleen maar slagen als "de machtsbalans” tussen mijn cliënten enigszins gelijk is. Kleine verschillen kan ik zelf met mediationtechnieken oplossen. Bij grotere verschillen stel ik in de mediation de voorwaarde dat er eigen deskundigen worden ingeschakeld. Deze eigen deskundigen adviseren de eigen cliënt maar hebben altijd oog voor de belangen van de andere partner. Gaandeweg de mediation gaf jij aan moeite te hebben met de adviezen van de advocaat van jou (ex) partner. Wij hebben hier meermaals over gesproken en ik heb jou opties gegeven om hiermee te gaan. Ondanks deze en andere hobbels die wij tijdens de mediation tegenkwamen is het ons door hard werken gelukt de mediation goed af te sluiten. Daar kunnen we alledrie trots op zijn! Petra Mallant

Goede stevige begeleiding op de nodige momenten.

Petra probeert hoe dan ook de partijen nader tot elkaar te laten komen. Hierbij is soms een stevige hand nodig. Petra is rechtvaardig en waar nodig een strenge hand als de emoties wat uit de hand dreigen te lopen. Ze hoort beide partijen zoals een goede mediator doet.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Het voelde vanaf het begin vertrouwd en goed!

Petra is een deskundig advocaat en mediator, met inzicht, geduld en kennis, ik ben blij dat we haar getroffen hebben!

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Keurige en kundige begeleiding met oog voor beider belangen en gevoeligheden.

In een flink aantal sessies zijn we begeleid naar ontbinding van ons huwelijk. Dat flinke aantal sessies had vooral te maken met onze complexe situatie met een BV en diverse eigendommen op 1 of beider naam. Petra is uitstekend op de hoogte van de relevante regelingen wetten en werkwijzen. Samenwerking met onze eigen accountant ging soepel. En waar nodig heeft Petra ontbrekende expertise snel ingeschakeld. Petra is niet goedkoop maar volledig transparant en redelijk in haar declaraties.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

De diensten van De Horst mediation heb ik ervaren als zeer professioneel

Petra Mallant brengt een goede balans tussen inhoudelijke vakkundigheid en aandacht voor de menselijke kant. Ik kan haar zonder enige terughoudendheid aanbevelen.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

goede begeleiding met kennis van zaken

de begeleiding heb ik als zeer prettig ervaren. goede begeleiding met kennis van zaken, betrokken en met een duidelijke uitleg.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Ik het Petra Mallant ervaren als een recht door zee en een gedegen betrokken betrokken mediator.

Het was tijdens het scheidingsproces, dat snel een negatieve lading krijgt in gesprekken door het opgestapelde oud zeer, goed te ervaren dat onder haar begeleiding we toch telkens in staat bleken te zijn om de onderwerpen bespreekbaar te houden. Ze draaide er niet om heen en beiden werden we keer p keer in gelegenheid gesteld om het eigen verhaal te doen. Dit voelde voor mij / en ex partner dat we ons gehoord voelde. Ook al was het soms confronterend ook dat had een functie. Ik heb Petra Mallant niet alleen ervaren als een deskundig maar ook als een betrokken mens. Verder begonnen digitaal i.vm. corona en eindigde met fysieke gesprekken in een prima afronding. Dank daarvoor, hartelijke groet,

Heldere en open communicatie

Heel prettig, vanuit gelijkwaardigheid in de moeilijkste fase van m'n leven.

Professioneel en objectieve mediation

Petra is goed in haar vak en heeft de scheiding op een zeer prettige wijze begeleid. Ook wanneer het proces van Mediation afgerond is, staat ze nog steeds klaar om te assisteren en te bemiddelen bij voorkomende problemen.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Petra Mallant doet precies wat zij zegt. Zij is zakelijk, heeft begrip voor beide partijen, kan goed schakelen en overzicht behouden en het einddoel, het maken van goede en blijvende afspraken wordt behaald.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Prettige en ter zake kundige mediator

De kennismaking en de samenwerking met Petra was prettig en gebaseerd op veel kennis. Mijn verwachting van mediation was echter ook meer gericht op de emotionele afwikkeling van een scheiding, maar daar was eigenlijk geen ruimte voor. Achteraf gezien is dat maar goed ook, want dat had het traject alleen maar ingewikkelder gemaakt en je komt ten slotte voor een goede (en zakelijke) afwikkeling van je huwelijk. Petra denkt goed met je mee. Zij is een prettig en neutrale mediator.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Professioneel, kennis van zaken en betrokken.

Ik heb de samenwerking met Horst Mediation als zeer prettig ervaren. Zeer professioneel. Zowel op de inhoud als op persoonlijk vlak. Het is erg fijn als zaken duidelijk worden uitgelegd waarom iets wel en niet kan. Met name fiscaal. Geen verrassingen achteraf.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Prima begeleiding tijdens onze echtscheiding

De echtscheiding viel samen met de coronaperiode. Hierdoor zijn vrijwel alle gesprekken telefonisch of online (Teams) gevoerd. In het begin spannend, maar het is allemaal prima verlopen. Mw. Mallant heeft ons zorgvuldig geholpen bij de afhandeling van alles wat er bij de scheiding kwam kijken.

Een veilige, prettige omgeving

Petra heeft ons heel goed geholpen met de scheiding. Ze luistert goed naar het verhaal van beide kanten. Waar nodig is, vraagt zij door of laat juist de ander aan het woord. Ze geeft je een veilig gevoel zodat alles bespreekbaar is. Ze voelt ook precies aan waar de pijnprikkels liggen. Ze legt alles op een duidelijke manier uit en zorgt dat alles besproken word. Ze heeft mij echt het gevoel gegeven dat de scheiding op een goede manier geregeld is voor alle partijen.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Een helpende hand in bijzondere situaties

De mediation heb ik ervaren als zeer prettig. In mijn geval een goede sturende gesprekspartner in de gesprekken. Duidelijk in het maken van afspraken waarin beide partijen de tijd kregen om eigen mening kenbaar te maken. Na de gesprekken duidelijke en uitgebreide verslagen als dit noodzakelijk was. Ook de transparante en onafhankelijke houding heb ik als erg prettig ervaren.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Erg fijn en deskundig geholpen

Petra is een zeer deskundige en daarnaast ook een prettig persoonlijkheid. Die goed het overzicht kan bewaren en kan doorpakken wanneer dit nodig is.

Over De Horst Mediation

De Horst Mediation in Amersfoort begeleidt (ex)partners en familieleden om goede en blijvende afspraken te maken die bij hun relatie passen én die juridisch en fiscaal kloppen. Hoewel onze focus ligt op het begeleiden van scheidingen, kunnen zij ons ook in andere relatiefasen inschakelen.

Over Advocaatscore