Uitmuntend

We konden snel terecht bij Petra, dat was geluk hebben. Ze heeft ons heel doortastend en voortvarend kunnen bijstaan. In één woord een hele zorg minder. Deskundigheid en no nonsense.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Maatwerk in alle rust en met wederzijds respect.

Het proces heb ik met de kennis en rust van Pretra als zeer prettig ervaren. Kijk hier positief op terug! Kan geen verbeterpunten noemen.

ervaren en kundig persoon

Lang traject gehad maar uiteindelijk met resultaat beeindigd

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Petra is ongelofelijk goed in haar werk en voor mij een rots in de brandingg

In deze periode en voor mij moeilijke "materie" heeft Petra ons met haar helderheid, duidelijkheid en deskundigheid enorm geholpen. Haar betrokkenheid is hartverwarmend, ze ziet en hoort ons allebei. Ik vind het van grote klasse hoe ze een mediation sessie tot een zo ontspannen mogelijk gebeuren kan maken. En de juiste stappen, in het juiste tempo zet. Dankjewel!

Meedenkend professioneel

To the point en met kennis van zaken.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Zeer doelgerichte maar toch prettige ervaring

Erg goed professionele en ook op de menselijke maat gerichte mediaton. Zeer blij dat we tot een ouderschapsplan zijn gekomen waar ieders wensen groot en deels in de puzel gelegd konden worden. De gesprekken verliepen fijn natuurlijk is er altijd emotie , maar daar wordt door de expertise wel de angel uit gehaald. Nogmaals zoals in de koptekst een zeer prettige ervaring en zeer blij met de uitkomst

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Hartelijk, menselijk, helder, krachtig, professioneel

We zijn goed begeleid in het alles boven tafel krijgen, er licht op laten schijnen en beslissingen over nemen. Dat geeft helderheid en rust. Goed evenwicht tussen de menselijke kant en de wettelijke kant. Petra verstaat haar vak, doortastend, betrokken, licht en stevig. Heel prettig.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Vakkundigheid en vertrouwen hebben ertoe geleid dat wij tot goede gezamenlijke afspraken kwamen.

Petra's juridische expertise en haar objectieve blik gaven mij het vertrouwen tijdens het mediationproces dat we er wel uit zouden komen. Zij heeft de nodige obstakels in kaart gebracht en uit de weg geruimd. Ik ben blij dat we bij haar hebben aangeklopt.

• Advies N.v.t.

Fijne begeleiding

We hebben de scheiding kunnen uitvoeren zoals ik het voor me zag, wat niet een alledaagse manier was. Een fijn persoonlijk contact met een goede en fijne manier om het moeilijke proces binnen goeder banen te leiden.

Hele fijne begeleiding!

Ik heb de mediation als heel prettig ervaren. Petra heeft alle vragen beantwoord en ons geholpen waar dat nodig was. Ook af en toe elkaar op bepaalde dingen gewezen wanneer dat moest.

kundig allround

Het was geen gemakkelijk proces en ik vond Petra prettig in de omgang, het begrenzen, steunen, zowel in het zakelijke stuk als het emotionele stuk, daar heeft ze ook oog voor.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Helder, rustig en resultaat gericht

Alles verliep snel en duidelijk, met empathie maar zonder onnodige uitweidingen.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Goede ervaring in een overwegend nare periode

Petra is in staat geweest voortgang te blijven maken in een overwegend moeizaam mediation traject. Haar / ons doel : tot het komen van een gezamenlijk gedragen scheidingsconvenant, is voor Petra groter dan een eventueel eigen ego. Ze schakelt dan ook tijdig door naar het inroepen van (tijdelijke) additionele expertise, in ons geval Tom van Baaren. Tezamen treden ze vervolgens op als een objectief, professioneel (menselijk) blok met dat doel in zicht. Een scheiding is op zijn zachtst gezegd niet leuk. Petra ( evt ism Tom) kan ervoor zorgen dat het in ieder geval niet genadeloos lang hoeft te duren en/ of vruchteloos hoeft te zijn. Ik heb het mediation traject als een zware periode ervaren, desondanks realiseer ik me terdege dat ik in goede was bij Petra (en Tom).

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Professionele begeleiding met oog voor emoties

Petra was uitstekend in staat om de emoties in het proces een plek te geven en zo ruimte te maken voor de meer zakelijke kanten van de scheiding.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

We zijn heel tevreden over de wijze waarop we zijn begeleid bij het invulling geven aan onze scheidi

Onze scheiding is voor zover dat mogelijk is op een hele goede manier verlopen mede door de goede begeleiding van onze adviseurs.

Fijne mediator!

Petra is een mediator die kan luisteren, begrijpen en je toch knopen door laat hakken. Ons proces heeft zij op vakkundige en integere wijze begeleid.

Prettig, helder en geduldig

Ondanks dat het geen leuke tijd is en beslissingen genomen moeten worden, die je vooraf niet gedacht had, heb ik het traject als zeer prettig ervaren. Petra stelt ons op het gemak, is helder in haar uitleg en probeert er voor iedereen het beste van te maken!

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Zeer deskundig, correct en zeer gestructureerd

De aanleiding voor het inschakelen van een mediator is nooit leuk maar door Petra wordt alles zeer deskundig begeleid, waardoor erger leed wordt voorkomen. Ze werkt zeer gestructureerd, is helder in haar communicatie en laat iedereen in zijn/haar waarde. Zeer correct.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Niet van wat ik ervan verwacht had!

Geen fijn gevoel over de mediation, dit kwam grotendeels door de keuze die gemaakt werd door Petra om mijn (inmiddels ex vrouw) te laten bijstaan door een advocaat, die onze beide belangen zou behartigen. Nou dit was niet het geval. Haar belangen werden behartigd en niet die van mij. Als ik terug kijk op deze nare situatie dan was ik hoogstwaarschijnlijk niet voor mediation gegaan maar had ik meteen een advocaat in de arm genomen. Ben blij ik dit hoofdstuk dicht kan slaan.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Beste Mischa, Dank voor jouw review waarin je een van de onderwerpen die in jullie mediation speelde benoemt. Aan het eind van ons kennismakingsgesprek vertelde ik jullie dat ik de mediation alleen kon aannemen als jouw (ex) partner binnen de mediation een eigen advocaat zou inschakelen. Een mediation kan immers alleen maar slagen als "de machtsbalans” tussen mijn cliënten enigszins gelijk is. Kleine verschillen kan ik zelf met mediationtechnieken oplossen. Bij grotere verschillen stel ik in de mediation de voorwaarde dat er eigen deskundigen worden ingeschakeld. Deze eigen deskundigen adviseren de eigen cliënt maar hebben altijd oog voor de belangen van de andere partner. Gaandeweg de mediation gaf jij aan moeite te hebben met de adviezen van de advocaat van jou (ex) partner. Wij hebben hier meermaals over gesproken en ik heb jou opties gegeven om hiermee te gaan. Ondanks deze en andere hobbels die wij tijdens de mediation tegenkwamen is het ons door hard werken gelukt de mediation goed af te sluiten. Daar kunnen we alledrie trots op zijn! Petra Mallant

Goede stevige begeleiding op de nodige momenten.

Petra probeert hoe dan ook de partijen nader tot elkaar te laten komen. Hierbij is soms een stevige hand nodig. Petra is rechtvaardig en waar nodig een strenge hand als de emoties wat uit de hand dreigen te lopen. Ze hoort beide partijen zoals een goede mediator doet.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Het voelde vanaf het begin vertrouwd en goed!

Petra is een deskundig advocaat en mediator, met inzicht, geduld en kennis, ik ben blij dat we haar getroffen hebben!

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Keurige en kundige begeleiding met oog voor beider belangen en gevoeligheden.

In een flink aantal sessies zijn we begeleid naar ontbinding van ons huwelijk. Dat flinke aantal sessies had vooral te maken met onze complexe situatie met een BV en diverse eigendommen op 1 of beider naam. Petra is uitstekend op de hoogte van de relevante regelingen wetten en werkwijzen. Samenwerking met onze eigen accountant ging soepel. En waar nodig heeft Petra ontbrekende expertise snel ingeschakeld. Petra is niet goedkoop maar volledig transparant en redelijk in haar declaraties.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

De diensten van De Horst mediation heb ik ervaren als zeer professioneel

Petra Mallant brengt een goede balans tussen inhoudelijke vakkundigheid en aandacht voor de menselijke kant. Ik kan haar zonder enige terughoudendheid aanbevelen.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

goede begeleiding met kennis van zaken

de begeleiding heb ik als zeer prettig ervaren. goede begeleiding met kennis van zaken, betrokken en met een duidelijke uitleg.

• Geholpen door: Mr. P.A. (Petra) Mallant

Ik het Petra Mallant ervaren als een recht door zee en een gedegen betrokken betrokken mediator.

Het was tijdens het scheidingsproces, dat snel een negatieve lading krijgt in gesprekken door het opgestapelde oud zeer, goed te ervaren dat onder haar begeleiding we toch telkens in staat bleken te zijn om de onderwerpen bespreekbaar te houden. Ze draaide er niet om heen en beiden werden we keer p keer in gelegenheid gesteld om het eigen verhaal te doen. Dit voelde voor mij / en ex partner dat we ons gehoord voelde. Ook al was het soms confronterend ook dat had een functie. Ik heb Petra Mallant niet alleen ervaren als een deskundig maar ook als een betrokken mens. Verder begonnen digitaal i.vm. corona en eindigde met fysieke gesprekken in een prima afronding. Dank daarvoor, hartelijke groet,

Over De Horst Mediation

De Horst Mediation in Amersfoort begeleidt (ex)partners en familieleden om goede en blijvende afspraken te maken die bij hun relatie passen én die juridisch en fiscaal kloppen. Hoewel onze focus ligt op het begeleiden van scheidingen, kunnen zij ons ook in andere relatiefasen inschakelen.

Over Advocaatscore.nl