Snelle levering en goede services

Communicatie was erg goed, ook is er extra service geboden bij het aanvragen van de juiste aansluiting en verwijderen van oude panelen. de nieuwe panelen zien er goed uit. De mannen werkten hard en ziet er goed uit.

Prima voor elkaar!

We hebben Pv panelen op kantoor laten plaatsen om zo zelf energie op te wekken en op die wijze onze energie behoefte af te dekken. Prima gerealiseerd door Zon Zeker Friesland!

service was goed

monteurs waren ook goed

Prima werk geleverd

Snelle levering en professioneel vak mensen.

Prettig contact met zowel Richard als met de monteurs.

De panelen liggen netjes en er wordt meegedacht met mogelijkheden wat het beste staat. Alleen enkele dingen mbt de kabels en snoeren buiten zijn niet altijd even netjes weggewerkt. Ook duurde het een week na plaatsing voordat alles werkte. Wel hebben we een meer uitgebreide app daarom gekregen. Dat is zeer correct opgelost.

fijn gesprek, goede uitleg snelle levering

fijne installateurs die wisten hoe het moest. had moeite met aanmelden bij liander maar met eigenaar Richard uiteindelijk gelukt. snelle levering.

Dubbel gevoel

Voorstel- en offertetraject als persoonlijk en vriendelijk ervaren. Had wel wat zorgvuldiger gemogen. Na twee voorstellen van ZZF uiteindelijk zelf de situatie uitgerekend en bleek dat onze doorgesproken wensen wel binnen alle regels uitvoerbaar waren. Onderaannemers waren vriendelijk, maar waren niet op de hoogte gebracht over de situatie ter plaatse waardoor ze de klus niet wilden uitvoeren. Uiteindelijk zelf het dak op gegaan om kabels te trekken en gesneuvelde dakpannen te vervangen. De panelen zijn door de mannen perfect geplaatst. Werkzaamheden in meterkast zijn netjes uitgevoerd, maar zegels niet hersteld. ZZF gaf aan dit op te pakken. Na een maand (paar keer hierover contact gehad) besloten om ook dit zelf op te lossen met de netwerkbeheerder. Al met al dus veel zelf moeten doen om het naar wens te krijgen. Miste in deze dat ZZF leiding en verantwoordelijkheid nam.

Geachte Heer van Ravensbergen, Bedankt voor uw review. Ik wil hier toch enige kanttekeningen bij plaatsen. Er zijn in totaal 3 offertes voor u gemaakt omdat u zelf twijfelde over het plaatsen van de panelen op een bepaald dakvlak ivm beschermd dorps gezicht. Het klopt inderdaad dat u zelf de situatie op het dak heeft uitgerekend maar dat was naar aanleiding van mijn verzoek ivm de haalbaarheid van het legplan. Het toenmalige installatie team heeft bij u aangegeven dat de dakpannen oud en broos waren waardoor zij het niet geschikt achten om dat dakvlak te betreden. U heeft dat toen uit eigen beweging gedaan en prima uitgevoerd. Uw panelen zijn eind juni geplaatst en de zegel zou inderdaad door ZZFzsm geregeld worden. Ik had deze week iemand gevonden, en u dat ook laten weten, maar u was mij net voor bij Liander. Ik heb wat betreft het zegel een keuze gemaakt voor ZZF en voor u als klant om de panelen wel te plaatsen zodat u nog opbrengst kon genereren ipv het over de zomer heen te tillen voor een nieuwe zegel. Voortaan zal ik de klant hier beter over inlichten.

snel en meedenkend

Vanaf het eerste contact was Richard altijd bereikbaar en dacht goed mee. door de enorme hitte liep het plaatsen wat vertraging op, elk welwillend mens die de jongens op het dak zag zou hier begrip voor hebben. na oplevering bleek het niet helemaal goed te liggen. Richard direct opgebeld en kwam snel met een oplossing.

Top! Goede en snelle service, waar voor je geld

“Binnen twee weken liggen ze op je dak.” Ik moest even in mijn ogen wrijven toen ik dat hoorde. De prijs was goed en de uitleg ook, dus wij zijn akkoord gegaan. En inderdaad, twee weken later lagen ze op mijn dak. Dat ging supervlot (ca 4 uurtjes) en de installateurs werkten supernetjes. Dat was mede vanwege de goede zorgen en service van Richard. Inmiddels zijn we drie weken verder en alles werkt naar behoren. Met de app kun je per paneel zien wat de opbrengst is en dat gaat super. Ik ben zeer tevreden over ZonZekerFriesland. Kan ze iedereen aanbevelen.

Afspraken worden gewijzigd en er heerst onrust

De eerdere review was een 6 en was kritisch van aard. Mede gebaseerd op vooraf gemaakte afspraken, die achteraf werden gewijzigd. Men kwam aan met andere panelen, waardoor er moest worden afgeweken van het originele estetische legplan. Daarnaast is de betalingstermijn gewijzigd (korter geworden). ZonZekerFriesland werkt met ingehuurde krachten om de installatie te voorzien, deze vakmannen hebben mij van goed advies voorzien. Dit advies week af van het advies van ***, die, naar horen zeggen, diezelfde week al meerdere situaties als deze heeft gehad. Minder panelen is voor de vakmannen minder omzet en voor mij als klant was deze situatie en frustratie duidelijk merkbaar. Dit komt enkel door het verwachtingsmanagement van *** bij mij en zijn ingehuurde vakmannen. Ik heb geluk gehad met de vakmannen, waaronder de monteur *** van Willemsma Bouw (ZZP). Hij heeft uiteindelijk de meterkast opgeleverd, de bedrading buiten netjes afgewerkt, de software installatie (ondanks intrekken toegang door ZZF) afgerond en inmiddels van een ander vastgoedobject werkzaamheden uitgevoerd. Zonder deze man en andere ingehuurde vakmannen had ik, op basis van enkel schouwing en andere zonnepanelen, mogelijk in een gevaarlijke situatie belandt bij harde wind of bij veel opbrengst en opladen van voertuig als ik toch was uitgegaan van het advies "het dak zo vol mogelijk leggen met afwijkende panelen". Estetisch is voor verkoop inderdaad belangrijk, maar het originele plan was tevens symmetrisch van aard. De laadpaal is via Rofa laadpalen aangelegd een connectie van ZZF. Prima startende ondernemers die mij goed hebben geholpen in het totaaltraject. Het cijfer van een 6 naar een 3 aangepast, omwille van de niet zuivere reactie van ZZF op deze review en het schetsen van een onjuiste situatie. Het zou de ondernemer sieren om kritische reviews te gebruiken om het proces te verbeteren. Als je gaat wijzen, wijs je met 1 vinger naar je klant, 1 naar boven en drie naar jezelf.

ZZF betreurt de gang van zaken zoals die door de Heer de Jong geschertst wordt. Helaas is dit een reactie van zijn kant en mede gevoedt door de vakmensen die toen aanwezig waren zonder vooraf een reactie van ZZF te vragen waardoor deze hele review discussie ver van de werkelijke situatie afstaat. ZZF zoekt bewust de discussie niet via dit kanaal maar gelooft nog steeds in een oplossing via persoonlijk contact. Helaas is ZZF gedwongen om toch dit medium te gebruiken. De goede zaken worden niet of nauwelijks besproken. ZZF heeft nav bovenstaande reeds verregaande maatregelen getroffen om dit niet nog een keer te ondervinden en zal in de toekomst nog betere afspraken bespreken en vastleggen om bovenstaande situatie niet meer voor te laten komen.

Goede afhandeling.

Alles correct geplaatst werkt allemaal prima.alleen jammer dat je binnen 3 dagen moet betalen

In overleg kan veel geregeld worden

Afspraak zijn duidelijk en in goed overleg voor beide beide partijen. Wat goed beviel is dat tijdens de uitvoering nog aanpassingen in aanleg gemaakt kunnen worden, bijvoorbeeld over de wijze waarop de kabels worden getrokken. Puntje voor verbetering misschien is om de factuur te sturen als de klant de gelegenheid heeft gehad om vast te stellen dat het allemaal conform verwachtingen werkt.

Goeie srvicee

Snel, goed contact en advies.

Kwaliteit en klantvriendelijk

Er is hard en conform planning gewerkt. Afspraak was afspraak. Prettige medewerkers, die pas tevreden waren toen alles prima werkte. Ik beveel ZonZekerFriesland zeker aan.

Prima!

Zeer goed! Afspraak = afspraak.

Goed advies en mooi geïnstalleerd

ZZF heeft met mij aan tafel gezeten en heeft mij goede advies geven over de mogelijke posities voor de zonnepanelen en de type panelen. Daarnaast waren het vakmensen die de boel instaleerden, en waren bereid om de vragen die ik had te beantwoorden.

Prima werkend systeem

Systeem werkt goed, app en dergelijke allemaal heeel eenvoudig qua installatie en gebruik. Afwerking kabels had netter gekund.

Prima voor elkaar!

Goed advies en goed voorstel! Plaatsing panelen door een club enthousiaste jongens, helemaal prima!

Correcte nakoming overeenkomst

Na een forse vertraging in de aanleg, waarbij ik soms twijfelde aan een goede afloop is de installatie uitstekend verlopen. ZonZeker heeft ter compensatie van de vertraging zelfs wat zwaardere (WP) panelen geplaatst. Jammer dat in in de offerte geen optie werd opgenomen voor het uitgebreide systeem (Envoy-s monitored) om ook het eigen verbruik te kunnen monitoren. Complimenten voor de mannen die de Installatie hebben gerealiseerd

Het wachten was het waard.

Door allerlei onvoorziene omstandigheden heeft het toch behoorlijk lang geduurd voordat de panelen uiteindelijk op het dak lagen. Laat onverlet dat ik over het resultaat tevreden ben. Richard is een prima kerel die het beste met de klant voor heeft. Punt van aandacht is wel dat ik vaak zelf in de lucht moest komen m.b.t. de voortgang (t.a.v. levering materialen, plaatsingsdatum etc) Wellicht een idee om daar wat pro-actiever in te bewegen richting klant. Voor de rest is ZonZekerFriesland zeker aan te bevelen.

Zeer vakkundig

Zeer vakkundig en meedenkend. Goed advies gekregen en de panelen en nieuwe meterkast vakkundig geplaatst. Vriendelijke vakmensen Zeer tevreden!!!!!

Het aanbevelen waard

Prettig contact, vlot verstrekte offerte, goede prijs, levering en installatie zelfs een dag eerder dan beloofd. Ook een pluim voor de installateurs! Het liep allemaal heel soepel en de panelen leverden al zonne-energie ruim voordat we het verwacht hadden.

Weer een tevreden klant

Alles in overleg met de klant wij zijn super tevreden .

Tevreden maar ontevreden!

Tevreden maar ontevreden! Van aanvraag tot offerte loopt het traject keurig met een duidelijke uitleg van de heer Stilleboer voordat ik de opdracht gaf om het te plaatsen. Na 3 keer uitstel van plaatsing i.v.m. weersverwachting en personeelstekort zijn op 10 februari 2023 de 9 panelen geplaatst. De monteurs hebben keurig gewerkt en een dag daarna zijn ze nog even teruggeweest om de laatste onderdelen en dakpannen goed te leggen. Nu wacht ik op de software (van solar edge) om te kijken wat de panelen individueel leveren. Na herhaaldelijk bellen en mailen is er nog geen zicht op deze software-app. Er is elke keer een (ander) excuus, maar ik geloof er niet meer in.

Geachte Heer Elzinga, Bedankt voor uw reactie. ik moet echter wel een aantal kanttekeningen plaatsen bij uw commentaar. 1e Wij hebben 2x de plaatsingsdatum verzet, de reden was in 1 geval de weersomstandigheden en in het 2e geval geen personeels tekort maar ziekte. Op 10 februari zijn inderdaad uw panelen geplaatst door een nieuw installatie team. Uw systeem is op die dag ook werkend opgeleverd en de app moest inderdaad nog komen. Ik heb u ook al eerder laten weten dat ik een nieuwe installateur heb en deze is nog niet ervaren genoeg om de app te maken. Ook heb ik aangegeven dat ik daar mee bezig ben. Dit alles voor uw review. U heeft gelijk dat het wat langer duurt maar aan de andere kant heeft u binnen 3 maanden na opdracht uw panelen op het dak.

De Tolve 44

9084BJ Goutum

Over ZonZekerFriesland

Alle diensten en services voor u in een helder overzicht. Het liefst gaan wij een persoonlijk gesprek aan met de klant, omdat ik dan ter plekke gelijk de locatie en de hoeveelheid van de zonnepanelen in kan schatten. Maar ook om de technische kant zoals de meterkast locatie, de omvormer en de routebekabeling in het hele verhaal mee te kunnen nemen. Maar wat wij nog belangrijker vinden is, dat je door een persoonlijk gesprek gelijk kunt inspelen op de wensen en behoeften van de klant. Wij kijken namelijk niet alleen naar vandaag maar ook naar de toekomst.