Afspraken worden gewijzigd en er heerst onrust
De eerdere review was een 6 en was kritisch van aard. Mede gebaseerd op vooraf gemaakte afspraken, die achteraf werden gewijzigd. Men kwam aan met andere panelen, waardoor er moest worden afgeweken van het originele estetische legplan. Daarnaast is de betalingstermijn gewijzigd (korter geworden).
ZonZekerFriesland werkt met ingehuurde krachten om de installatie te voorzien, deze vakmannen hebben mij van goed advies voorzien. Dit advies week af van het advies van ***, die, naar horen zeggen, diezelfde week al meerdere situaties als deze heeft gehad.
Minder panelen is voor de vakmannen minder omzet en voor mij als klant was deze situatie en frustratie duidelijk merkbaar. Dit komt enkel door het verwachtingsmanagement van *** bij mij en zijn ingehuurde vakmannen.
Ik heb geluk gehad met de vakmannen, waaronder de monteur *** van Willemsma Bouw (ZZP). Hij heeft uiteindelijk de meterkast opgeleverd, de bedrading buiten netjes afgewerkt, de software installatie (ondanks intrekken toegang door ZZF) afgerond en inmiddels van een ander vastgoedobject werkzaamheden uitgevoerd.
Zonder deze man en andere ingehuurde vakmannen had ik, op basis van enkel schouwing en andere zonnepanelen, mogelijk in een gevaarlijke situatie belandt bij harde wind of bij veel opbrengst en opladen van voertuig als ik toch was uitgegaan van het advies "het dak zo vol mogelijk leggen met afwijkende panelen". Estetisch is voor verkoop inderdaad belangrijk, maar het originele plan was tevens symmetrisch van aard.
De laadpaal is via Rofa laadpalen aangelegd een connectie van ZZF. Prima startende ondernemers die mij goed hebben geholpen in het totaaltraject.
Het cijfer van een 6 naar een 3 aangepast, omwille van de niet zuivere reactie van ZZF op deze review en het schetsen van een onjuiste situatie.
Het zou de ondernemer sieren om kritische reviews te gebruiken om het proces te verbeteren. Als je gaat wijzen, wijs je met 1 vinger naar je klant, 1 naar boven en drie naar jezelf.