Super kerels! Vakmannen, attent, vriendelijk en mooie prijs

De stadshoveniers hebben het houtwerk, bestrating, tuinontwerpen en beplanting geregeld. O ja, en groen dak. Gewoon goeie kerels waar je prettig zaken mee kunt doen. Goeie prijs en goed oog voor duurzaamheid. Topervaring

• Het gaat hier om: Tuinadvies, Tuinontwerp, Tuinaanleg

Goed advies en complete service

Je merkt aan alles dat er bij de Stadshovenier veel kennis en ervaring aanwezig is. Ze voorzien je van goed advies, schetsen een realistisch kostenplaatje en ontzorgen je op alle vlakken. Onze voortuin is in ieder geval enorm opgeknapt!

Uitstekend werk geleverd

Complete tuinrenovatie naar ontwerp van Harrie Pierik zorgvuldig en vakbekwaam uitgevoerd. Duidelijke communicatie, prettige mensen, afspraak is afspraak. Super gedaan!

• Het gaat hier om: Tuinadvies, Tuinontwerp, Tuinaanleg

Geweldig(e) groene dienstverlening voor een mooie prijs

Groot groen onderhoud laten doen (coniferen en hedera snoeien) en grondwerk (verplaatsen en onkruid wieden). Erg tevreden over het resultaat, de groene (ecologische) visie en het meedenken. Hetzelfde geldt voor het bestatingswerk: terras en voorpad liggen er weer top bij (weg wateroverlast) en de ingestorte tuintrap is mooier dan ooit. Een aanrader dus!

• Het gaat hier om: Tuinadvies, Tuinonderhoud, Bomenonderhoud

Eerlijk, flexibel, transparant, en een mooi resultaat

Wij waren via onze tuinarchitect in aanraking gekomen met Stadshoveniers Zwolle. Na een aantal bezoeken waarin we wat wisselden van ideeën werd er een plan opgesteld en hebben we begin november 2020 onze hele achter- en voortuin opnieuw ingericht. De hovenier is prettig aanspreekbaar, staat open voor eigen ideeën, en moedigt aan om zelf de schep in de hand te nemen, wanneer je daarvoor open staat. Er is gedurende het hele project goede transparantie over de kosten en de voortgang. Last-minute wijzigingen zijn prima bespreekbaar. Wij zijn zeer tevreden met het eindresultaat, alhoewel dat in de zomer pas echt zichtbaar zal zijn, maar wij hebben er alle vertrouwen in. Prijs is alleszins redelijk, en werd bij ons nog naar beneden bijgesteld t.o.v. de oorspronkelijke indicatie. Ook prettig om mee te maken.

• Het gaat hier om: Tuinadvies, Tuinaanleg, Bomenonderhoud

heel plezierig

De groenprofessionals van de Stadshoveniers hebben ons fantastisch geholpen met onze vernieuwde tuin. Mooie schutting en poort, fijn vergroot terras, grondverbetering en een nieuwe border. Het overleg ging heel vanzelfsprekend en aangenaam. Ook omdat we buren zijn. Afspraken werden goed nagekomen. Het leukste was toch wel dat mijn vrouw en ik onder leiding van Jan bij de kwekerij Arborealis een opstelling van planten van de border hebben gemaakt. Als een 1-op-1 maquette. Het enthousiasme van Jan was aanstekelijk. We zijn niet alleen blij met de tuin maar hebben ook veel bijgeleerd.

• Het gaat hier om: Tuinadvies, Tuinrenovatie

Echte interesse in wat ik mooi vind en een bijpassend advies.

Geweldig bedrijf. Adriaan luistert echt naar wat jij wilt, geeft meerdere opties voor verschillende budgetten. Contact is zeer goed, afspraken zijn allemaal nagekomen(!), geen uitstel gehad. Een all-in bedrijf met veel expertise op verschillende vlakken zoals onder andere bestrating als planten. Zeer flexibel! De bestrating mocht ik ook zelf uitzoeken en regelen (was mijn voorkeur) en de planten zijn samen uitgezocht bij de kweker (aanrader als je een leek bent als het gaat over planten.) Ik kan geen negatief woord verzinnen in dit geval.

Persoonlijk én professioneel

Adriaan Mosterman heeft een goed team samengesteld van mensen die van hun vak genieten en open in het leven staan. Op basis daarvan werd de aanleg van onze tuin een leuke ontdekkingingstocht. Adriaan is druk, maar altijd attent en met een luisterend vermogen. Zeer transparant over de kosten. Top tot aan de afronding.

Prima tuinaanleg en renovatie

Stadshovenier gebeld voor het snoeien van onze boom en advies voor het opnieuw beplanten van onze tuin. Heel veel samen gedaan, overlegd wat wel en niet kan en snel de boel op orde. Ziet er super uit. Zeer aan te raden!

• Nakomen afspraken*
  • Het gaat hier om: Tuinadvies, Tuinplannen, Tuinaanleg, Tuinonderhoud, Tuinrenovatie

Gepassioneerde en betrokken vergroeners :-)

Wij hebben met onze buren uit de Muziekwijk in Zwolle groendaken aangelegd. Daarbij hebben we veel advies en begeleiding gehad van de mannen van de Stadshovenier. Het is prettig communiceren met Adriaan en de anderen. Je merkt dat ze een groot hart hebben voor het vergroenen en verduurzamen van onze stad Zwolle!

• Het gaat hier om: Tuinadvies

Een rijke tuin voor zoemende beestjes en een lust voor het oog!

Ik had een hoog "eisenpakket": inheemse beplanting of van ecologische waarde, die in de eerste plaatst van grote waarde zijn voor insecten en vogels. Maar ook een lust voor mijn oog, in de zomer en de winter. Niet doorsnee qua inrichting, dus met speelse/creatieve elementen. En dan nog eens geschikt voor een tuin vol op het zuiden en passend bij de bodem.... hulp was nodig! De connectie via mijn buuf met De Stadshovenier bleek een gouden greep! In juni is Jan Oegema voor het eerst langsgeweest om te kijken. Het tijdstip van realisatie hebben we afgestemd op de beste tijd voor de planten. Dat was nu in september. We hadden daardoor ruime voorbereidingstijd. In de tussentijd appte ik Jan regelmatig suggesties over het type plant dat ik mooi vond, met steeds uitdrukkelijk de vraag of hij ecologische waarde had. Jan was soms snoeihard "nee, sorry hortensia's voegen niets toe"... dan slikte ik even en zocht verder of Jan stuurde een suggestie. Het gaat maar uiteindelijk om ong 6m2, maar ik voel me een rijk vrouw met 27 nieuwe planten die samen een lust voor het oog zijn. Ik kan niet wachten tot alles tot volle wasdom komt. Dank Jan! En Adriaan voor het microklaverveldje in wording :-)

• Het gaat hier om: Tuinadvies, Tuinaanleg

Advies en kennis met luisterend oor naar de klant

Onze vraag om hulp in de onderhoud van onze tuin in Zwolle Zuid heeft geleid tot een fijne aanpassing in de beplanting om de tuin wat onderhoudsvriendelijker te maken. Jan, Stijn en Adriaan hebben ons prettig geholpen met het adviseren van de juiste combinaties die aansluiten bij wat wij mooi vinden. We kunnen niet wachten om onze tuin volgend jaar te zien groeien!

• Het gaat hier om: Tuinadvies, Tuinrenovatie

Samen een prachtige tuin gecreëerd!

Onze kleine stadstuin, die eerst geheel betegeld was, is omgetoverd in een echte tuin met veel groen en gras. De Stadshovenier heeft goede adviezen gegeven en echt met ons samengewerkt. Op verzoek konden we veel zelf doen. Goede en open communicatie: heel klantvriendelijk.

• Het gaat hier om: Tuinadvies, Tuinaanleg

Wat fijn, dat er ecologische hoveniers in Zwolle zijn!

Adriaan kende ik al via m’n werk, dus dat is prettig samenwerken. Ook de tuin van Harry heb ik een keer bezocht en was inspirerend. Kortom: Wat fijn, dat er ecologische hoveniers in Zwolle zijn!

• Het gaat hier om: Tuinadvies, Tuinplannen, Tuinaanleg, Tuinrenovatie

Wat een mooie geveltuin - super gedaan!

Adriaan, Jan en collega’s hebben fantastisch werk afgeleverd. Super flexibel - onverwachte hindernissen werden heel Adequaat en goed opgelost. Heel erg blij net het resultaat - een mooiE geveltuin en houthok met bloemenweide dak!

• Het gaat hier om: Tuinadvies, Tuinaanleg

Betrokken, meedenkend en flexibele aanpak,

Onze klus hebben we echt samen aangepakt waarbij eigen inbreng goed werd meegenomen. Het plantenadvies van Jan Oegema was goed en gericht op onze wensen. Adriaan is een enthousiaste vernieuwer en door zijn inbreng nog een ondergronds watervat ingegraven voor de opvang van regenwater. We zijn erg tevreden over het eindresultaat.

Heel goed, zeer klantvriendelijk

Heel blij met mijn nieuwe voortuin. Extra wensen die ik naderhand had zijn ook goed en tijdig uitgevoerd. Eén apect vond ik jammer: De plantenlijst met veelal Latijnse namen zei mij niet zo veel. Bij de aanleg van de tuin waren de plantjes nog klein en kon ik niet goed zien wat het zou worden. Bij veel plantjes waren wel kaartjes/stekertjes gezet, maar die zijn na de winter, met stormen en regens praktisch óf in de grond gezakt óf weggeblazen. Kortom, ik miste een plattegrond op papier, met daarin opgetekend waar welk plantje gezet was.

• Het gaat hier om: Tuinadvies, Tuinaanleg, Tuinrenovatie

Goede en deskundige samenwerking

Adriaan en zijn teamgenoten hebben perfecte aansluiting op elkaar. Van bestraten tot schuttingbouw en plantschema. Goede afspraken die je kunt maken met hen en ook heldere communicatie. Enthousiast, en biologisch professioneel. Mooie combi. Ik beveel de Stadshovenier aan!

• Het gaat hier om: Tuinadvies, Tuinaanleg, Tuinrenovatie

Actief meedenken en maatwerk bieden

Hovenier dacht goed mee over tuinrenovatie zodat de oplossing snel, praktisch en zonder onnodige kosten werd gerealiseerd

• Het gaat hier om: Tuinadvies, Tuinrenovatie

Superblij met onze dakbloemenweide!

Al een tijdje liepen wij met het idee voor een daktuin op onze uitbouw. Via De Assendorper las ik over 50tintengroenassendorp. Wij hebben via hen Adriaan leren kennen. Hij weet echt veel over groen! En hij heeft ons overgehaald te kiezen voor een bloemenweide in plaats van sedum. Vandaag hebben we de eerste sprietjes zien opkomen! We zijn er heel blij mee en kunnen niet wachten tot het helemaal groen is! #letsmakeassendorpgreen!

• Het gaat hier om: Tuinaanleg

Mensen met passie voor hun vak!

Een mooi ontwerp gemaakt na goed advies, fijne samenwerking, makkelijk in de omgang en de bestrating ligt er al goed in, nu de planten nog!

• Deskundigheid personeel:
  • Kwaliteit organisatie* N.v.t.
  • Het gaat hier om: Tuinadvies, Tuinplannen, Tuinaanleg

Doet wat hij beloofd, goede communicatie.

Goede afspraken kunnen maken. En prima werk geleverd. Voor een nette prijs.

• Het gaat hier om: Tuinonderhoud, Tuinrenovatie

Gepassioneerd en servicegericht

Stadshovenier Zwolle heeft bij ons een daktuin aangelegd met een lokaal zadenmengsel. De mannen zijn gepassioneerd met hun vak bezig. En als je nog een vraag hebt staan ze even later bij je op de stoep!

• Het gaat hier om: Tuinaanleg

Het uitzoeken, aanschaffen en vervoeren van mijn regenton samen met Adriaan was echt fijn. Hij heeft me enorm geholpen. Daarna de plaatsing met Adriaan & Jelle verliep prima en was bovendien gezellig! Ik ben ze zeer dankbaar! Nu nog regen..en alles is perfect 😄

• Deskundigheid personeel:
  • Kwaliteit organisatie* N.v.t.
  • Prijs/ kwaliteit* N.v.t.
  • Nakomen afspraken*
  • Het gaat hier om: N.v.t.

Fantastische co-creatie maar inschatting kosten is aandachtspunt

Van begin tot eind hebben we in goed overleg samen aan de aanleg van onze natuurvriendelijke tuin gewerkt. Ik heb zelf het ontwerp en het beplantingsplan gemaakt, Stadshovenier Zwolle vulde dit aan met inspirerende ideeën en verzorgde de uitvoering (grondwerk, bestrating, bodem verrijken, aanplant). Ik heb dit project ervaren als een fijne co-creatie. Stadshovenier Zwolle kwam de afspraken goed na en communiceerde prettig. Helaas vielen de kosten uiteindelijk hoger uit dan begroot. Dit kwam mede door het tegenvallende weer (veel regen), maar ook doordat kosten niet helemaal goed waren ingeschat.

Over Stadshoveniers Zwolle

Stadshovenier Zwolle staat voor een mozaïek aan groenprofessionals in en veelal uit Zwolle. Grondleggers van dit mozaïek zijn Harry Pierik en Adriaan Mosterman. In de eerste plaats helpen we graag met het ontwerpen, aanleggen, verbeteren en/of onderhouden van je tuin. Daarnaast zijn we intensief betrokken bij de klimaatmaatregelen die in Zwolle worden genomen.